Friday, August 3, 2012

رئیس بخش خرید اسلحه و مهمات سوریه به مخالفان پیوست العربیه شورای نظامی سوریه روز جمعه 3-8-2012 اعلام کرد سرتیپ احمد طلاس رئیس بخش قراردهای اسلحه و مهمات در وزارت کشور از رژیم دمشق جدا شد و به مخالفان پیوست. به گزارش العربیه گمان می رود که با جدا شدن رئیس بخش خرید اسلحه و مهمات ، اطلاعات زیادی از قرادادهای تسلیحاتی سوریه با دیگر کشورها فاش شود. شورای نظامی سوریه همچنین در بیانیه ای گفته است که محمد الحاج رئیس آکادمی نظامی از رژیم جدا شده و هم اکنون در اردن به سر می برد. سرهنگ احمد النعمه رئیس شورای نظامی سوریه در درعا در تماس تلفنی ، جدا شدن رئیس آکادمی نظامی سوریه را یک "گنج بزرگ" خواند و گفت :" با توجه به اطلاعات زیادی که محمد حسین الحاج علی دارد می تواند در آینده برای ما مفید باشد." قتل عامی دیگر در حومه دمشق از سوی دیگر کمیته های هماهنگی انقلاب سوریه در اطلاعیه ای گفته است رژیم بشار اسد در اردوگاه الیرموک در حومه دمشق دست به قتل عامی دیگر زده است. بر اساس این بیانیه حمله نیروهای نظامی هوادار اسد به اردوگاه الیرموک علاوه بر دهها زخمی ، 20 نفر کشته در پی داشته است. کمیته های هماهنگی انقلاب سوریه همچنین گفته است که در پی بمباران توپخانه ای رژیم این کشور به منطقه تضامن در دمشق ، 9 نفر جان خود را از دست دادند. روز گذشته مخالفان رژیم سوریه در بیانیه ای از قتل عام در شهر حماه خبر دادند که بنا بر این گزارش در نتیجه حمله نیروهای نظامی و لباس شخصی ها "شبیحه" 50 نفر کشته شده اند. درگیری میان اردن و سوریه در مرز دو کشور در همین حال مخالفان سوری در گزارشی اعلام کردند ، بامداد امروز جمعه درگیری های شدید میان نیروهای نظامی سوریه و سربازان اردنی در مرز این دو کشور رخ داده است. رسانه های اردنی در گزارش هایی به نقل از یک مقام مسئول در این کشور آورده اند که به سربازان اردنی دستور داده شده است تا به تیراندازی نظامیان سوری به سوی خاک اردن ، به شدت پاسخ دهند. گفته می شود درگیری میان نیروهای مرزی دو کشور هنگامی صورت گرفت که نیروهای سوریه به یک کودک که در حال عبور از مرز و پناه بردن به اردن بود ، تیر اندازی کردند که در پی آن نیروهای اردنی واکنش نشان دادند.

رئیس بخش خرید اسلحه و مهمات سوریه به مخالفان پیوست

العربیه
شورای نظامی سوریه روز جمعه 3-8-2012 اعلام کرد سرتیپ احمد طلاس رئیس بخش قراردهای اسلحه و مهمات در وزارت کشور از رژیم دمشق جدا شد و به مخالفان پیوست.

به گزارش العربیه گمان می رود که با جدا شدن رئیس بخش خرید اسلحه و مهمات ، اطلاعات زیادی از قرادادهای تسلیحاتی سوریه با دیگر کشورها فاش شود.

شورای نظامی سوریه همچنین در بیانیه ای گفته است که محمد الحاج رئیس آکادمی نظامی از رژیم جدا شده و هم اکنون در اردن به سر می برد.

سرهنگ احمد النعمه رئیس شورای نظامی سوریه در درعا در تماس تلفنی ، جدا شدن رئیس آکادمی نظامی سوریه را یک "گنج بزرگ" خواند و گفت :" با توجه به اطلاعات زیادی که محمد حسین الحاج علی دارد می تواند در آینده برای ما مفید باشد."
قتل عامی دیگر در حومه دمشق

از سوی دیگر کمیته های هماهنگی انقلاب سوریه در اطلاعیه ای گفته است رژیم بشار اسد در اردوگاه الیرموک در حومه دمشق دست به قتل عامی دیگر زده است.


بر اساس این بیانیه حمله نیروهای نظامی هوادار اسد به اردوگاه الیرموک علاوه بر دهها زخمی ، 20 نفر کشته در پی داشته است.

کمیته های هماهنگی انقلاب سوریه همچنین گفته است که در پی بمباران توپخانه ای رژیم این کشور به منطقه تضامن در دمشق ، 9 نفر جان خود را از دست دادند.

روز گذشته مخالفان رژیم سوریه در بیانیه ای از قتل عام در شهر حماه خبر دادند که بنا بر این گزارش در نتیجه حمله نیروهای نظامی و لباس شخصی ها "شبیحه" 50 نفر کشته شده اند.
درگیری میان اردن و سوریه در مرز دو کشور

در همین حال مخالفان سوری در گزارشی اعلام کردند ، بامداد امروز جمعه درگیری های شدید میان نیروهای نظامی سوریه و سربازان اردنی در مرز این دو کشور رخ داده است.

رسانه های اردنی در گزارش هایی به نقل از یک مقام مسئول در این کشور آورده اند که به سربازان اردنی دستور داده شده است تا به تیراندازی نظامیان سوری به سوی خاک اردن ، به شدت پاسخ دهند.

گفته می شود درگیری میان نیروهای مرزی دو کشور هنگامی صورت گرفت که نیروهای سوریه به یک کودک که در حال عبور از مرز و پناه بردن به اردن بود ، تیر اندازی کردند که در پی آن نیروهای اردنی واکنش نشان دادند.

ادامه بازداشت شهروندان بهایی در یزد، اراک و توابع اصفهان خبرگزاری هرانا - در پی بازداشت ۱۰ شهروند بهایی در شهرهای اصفهان و یزد در روز سه شنبه ۱۰ مرداد ماه این بازداشت‌ها دامنه وسیعتری داشته است و در تاریخ مذکور بهاییان دیگری نیز دستگیر شده‌اند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، «طاهره رضایی» شهروند بهایی ساکن شاهین شهر، «خسرو دهقانی» شهروند بهایی ساکن ویلاشهر و «نغمه فارابی» شهروند بهایی ساکن نجف آباد پس از بازرسی منازلشان توسط ماموران امنیتی بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شدند. هم چنین ماموران منزل «ویدا پروینی» شهروند بهایی ساکن ویلاشهر را تفتیش و کامپیو‌تر و کتب مذهبی نامبرده را ضبط و محل را ترک نمودند سپس ویدا پروینی را تلفنی احضار که به دلیل عدم ارائه احضاریه رسمی نامبرده تاکنون خود را معرفی نکرده است. قابل ذکر است در یکی از موارد فوق ماموران اداره اطلاعات یزد با دردست داشتن حکم منزل فرد مزبور را بازرسی و وی را بازداشت نمودند. همین طور در روز سه شنبه ۱۰ مرداد ماه ماموران امنیتی منزل «شهرام فلاح» شهروند بهایی ساکن کرمان را بازرسی و کامپیو‌تر و تلفن همراه، کتب و عکس‌های مذهبی را ضبط کردند و قبل از ترک محل به همسر نامبرده اظهار داشتند که شهرام فلاح در یزد بازداشت شده است. از طرف دیگر ماموران امنیتی در همین روز به منزل «نوید حقیقی» شهروند بهایی ساکن اراک مراجعه کرده و پس از ضبط کتب و عکس‌های مذهبی، نامبرده را نیز بازداشت و به بازداشتگاه شهرستان اراک منتقل نمودند

ادامه بازداشت شهروندان بهایی در یزد، اراک و توابع اصفهان

خبرگزاری هرانا - در پی بازداشت ۱۰ شهروند بهایی در شهرهای اصفهان و یزد در روز سه شنبه ۱۰ مرداد ماه این بازداشت‌ها دامنه وسیعتری داشته است و در تاریخ مذکور بهاییان دیگری نیز دستگیر شده‌اند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، «طاهره رضایی» شهروند بهایی ساکن شاهین شهر، «خسرو دهقانی» شهروند بهایی ساکن ویلاشهر و «نغمه فارابی» شهروند بهایی ساکن نجف آباد پس از بازرسی منازلشان توسط ماموران امنیتی بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شدند.

هم چنین ماموران منزل «ویدا پروینی» شهروند بهایی ساکن ویلاشهر را تفتیش و کامپیو‌تر و کتب مذهبی نامبرده را ضبط و محل را ترک نمودند سپس ویدا پروینی را تلفنی احضار که به دلیل عدم ارائه احضاریه رسمی نامبرده تاکنون خود را معرفی نکرده است.

قابل ذکر است در یکی از موارد فوق ماموران اداره اطلاعات یزد با دردست داشتن حکم منزل فرد مزبور را بازرسی و وی را بازداشت نمودند.

همین طور در روز سه شنبه ۱۰ مرداد ماه ماموران امنیتی منزل «شهرام فلاح» شهروند بهایی ساکن کرمان را بازرسی و کامپیو‌تر و تلفن همراه، کتب و عکس‌های مذهبی را ضبط کردند و قبل از ترک محل به همسر نامبرده اظهار داشتند که شهرام فلاح در یزد بازداشت شده است.

از طرف دیگر ماموران امنیتی در همین روز به منزل «نوید حقیقی» شهروند بهایی ساکن اراک مراجعه کرده و پس از ضبط کتب و عکس‌های مذهبی، نامبرده را نیز بازداشت و به بازداشتگاه شهرستان اراک منتقل نمودند