Sunday, January 12, 2014

بیانیه دفتر سیاسی مداحان دست به مداح تیرانداز نزنید فلسفه قیام عاشورا بهم می ریزد! خانه مداحان (دفتر سیاسی) در واکنش به تیراندازی محمود کریمی، مداحی که در اتوبان بابائی به سوی یک زن و شوهر تیراندازی کرد بیانیه ای صادر کرد. در این بیانیه که در حمایت از محمود کریمی صادر شده آمده است: چند روزی می شود که انتشار یک خبر، دستمایه هجوم همه جانبه به همان ارزش هایی شده که عزاداری ها ، سینه زنی ها و هیئت ها برای زنده نگه داشتنش برپا می شود. «حاج محمود کریمی» را همه محبان اباعبدالله الحسین(ع) خوب می شناسند. سال هاست که با روضه های او بر مصیبت های اهل بیت(ع) اشک ریخته اند و با دم های سینه زنی اش شور گرفته اند و به سینه زده اند. با نوای محزون مناجات هایش، دست ها را رو به آسمان برده اند و «العفو» گویان، شب های روشن قدر را به صبح رسانده اند و با نغمه های مولودی خوانی اش، هم کلام فرشتگان به آل الله تهنیت گفته اند. آن چه در پس پرده ماجرای رخ داده می گذرد، نشانه گرفتن هیئت های عزاداری و اصل و فلسفه قیام عاشوراست. ارزش هایی که سال هاست در تار و پود ایرانیان ریشه دوانده و حالا هیزم شایعه و افترا است که از گوشه و کنار به خیال آتش افروزی بر بغض و کینه از دستگاه عزاداری سیدالشهدا جمع می شود. رنج بار تر این که علاوه بر دشمنان آگاه و قسم خورده، پای بعضی دوستان نادان نیز به این ماجرای هیزم کشی و آتش افروزی باز شده است. (هیچکس نمی پرسد که مگر رهبری انقلاب 57 را مداحان برعهده داشتند که حالا چنین رسالتی را برای خود قائل اند؟)


 
بیانیه دفتر سیاسی مداحان
دست به مداح تیرانداز نزنید
فلسفه قیام عاشورا بهم می ریزد! 
 
 
 
 
خانه مداحان (دفتر سیاسی) در واکنش به تیراندازی محمود کریمی، مداحی که در اتوبان بابائی به سوی یک زن و شوهر تیراندازی کرد بیانیه ای صادر کرد. در این بیانیه که در حمایت از محمود کریمی صادر شده آمده است:
چند روزی می شود که انتشار یک خبر، دستمایه هجوم همه جانبه به همان ارزش هایی شده که عزاداری ها ، سینه زنی ها و هیئت ها برای زنده نگه داشتنش برپا می شود.
«حاج محمود کریمی» را همه محبان اباعبدالله الحسین(ع) خوب می شناسند. سال هاست که با روضه های او بر مصیبت های اهل بیت(ع) اشک ریخته اند و با دم های سینه زنی اش شور گرفته اند و به سینه زده اند. با نوای محزون مناجات هایش، دست ها را رو به آسمان برده اند و «العفو» گویان، شب های روشن قدر را به صبح رسانده اند و با نغمه های مولودی خوانی اش، هم کلام فرشتگان به آل الله تهنیت گفته اند.
آن چه در پس پرده ماجرای رخ داده می گذرد، نشانه گرفتن هیئت های عزاداری و اصل و فلسفه قیام عاشوراست. ارزش هایی که سال هاست در تار و پود ایرانیان ریشه دوانده و حالا هیزم شایعه و افترا است که از گوشه و کنار به خیال آتش افروزی بر بغض و کینه از دستگاه عزاداری سیدالشهدا جمع می شود.
رنج بار تر این که علاوه بر دشمنان آگاه و قسم خورده، پای بعضی دوستان نادان نیز به این ماجرای هیزم کشی و آتش افروزی باز شده است.
 (هیچکس نمی پرسد که مگر رهبری انقلاب 57 را مداحان برعهده داشتند که حالا چنین رسالتی را برای خود قائل اند؟)
 

سلطه سرطان بر استبداد کاسترو مستبد با عصا و سمعک سلطه سرطان بر استبداد کاسترو فیدل کاسترو، رییس جمهور پیشین کوبا، که سال‌هاست با بیماری سرطان مبارزه می‌کند، پس از مدت‌ها غیبت، با عصا و سمعک در انظار عمومی حاضر شد. سلطه سرطان، سرانجام استبداد است.

سلطه سرطان بر استبداد کاسترو

مستبد با عصا و سمعک

سلطه سرطان بر استبداد کاسترو
فیدل کاسترو، رییس جمهور پیشین کوبا، که سال‌هاست با بیماری سرطان مبارزه می‌کند، پس از مدت‌ها غیبت، با عصا و سمعک در انظار عمومی حاضر شد. سلطه سرطان، سرانجام استبداد است.

فتوای مکارم شیرازی مانکن های لباس تحریک کننده و حرام اند خبرگزاری ایسنا٬ فتوای تازه آیت الله مکارم شیرازی درباره حرام بودن استفاده از مانکن لباس در مغازه ها را منتشر کرد. مکارم در این فتوا نوشته است: مانکن‌ها عامل تحریک و ترویج فرهنگ بیگانه اند و استفاده از آنها حرام است و درآمد آن نیز خالی از کراهت نیست

فتوای مکارم شیرازی
مانکن های لباس
تحریک کننده و حرام اند 
 
 
 
 
خبرگزاری ایسنا٬ فتوای تازه آیت الله مکارم شیرازی درباره حرام بودن استفاده از مانکن لباس در مغازه ها را منتشر کرد. مکارم در این فتوا نوشته است:
مانکن‌ها عامل تحریک و ترویج فرهنگ بیگانه اند و استفاده از آنها حرام است و درآمد آن نیز خالی از کراهت نیست

اطلاعیه بانک مرکزی اسامی بانک ها و موسسات مجاز و غیر مجاز رسما اعلام شد بانک مرکزی به سپرده گذاران بانکی هشدار داد که پول به موسسه های غیر مجاز نسپارند زیرا بانک مرکزی هیچ مسئولیتی در برابر این موسسات ندارد. بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای از سپرده‌گذاران خواست تا پول خود را تنها در بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری‌ای که مجوز دارند سرمایه‌گذاری کنند و گول تبلیغات بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری بدون مجوز را نخورند. در این اطلاعیه اسامی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری که مجوز دارند و آنهایی که مجوز ندارند، آورده شده است. بانک‌هایی که از بانک مرکزی مجوز دارند بانک سپه بانک تجاری دولتی بانک ملی ایران بانک تجاری دولتی شرکت دولتی پست بانک بانک تجاری دولتی بانک مسکن- تخصصی دولتی بانک کشاورزی -تخصصی دولتی بانک صنعت و معدن- تخصصی دولتی بانک توسعه صادرات ایران-تخصصی دولتی بان توسعه تعاون-تخصصی دولتی بانک پاسارگاد غیر دولتی بانک سرمایه- بانک غیر دولتی بانک سینا- غیر دولتی بانک اقتصاد نوین- غیر دولتی بانک پارسیان - غیر دولتی بانک کارآفرین - غیر دولتی بانک سامان- غیر دولتی بانک تجارت- غیر دولتی بانک رفاه کارگران- غیر دولتی بانک صادرات ایران - غیر دولتی بانک شهر- غیر دولتی دی بانک - غیر دولتی بانک انصار- غیر دولتی بانک ملت- غیر دولتی بانک حکمت ایرانیان- غیر دولتی بانک گردشگری- غیر دولتی بانک ایران زمین- غیر دولتی بانک قوامین - غیر دولتی بانک خاورمیانه- غیر دولتی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بانک رسالت- قرض‌الحسنه بانک توسعه موسسه مالی‌ و اعتباری در اطلاعیه بانک مرکزی تاکید شده که در صورت پلمپ شدن یا تعطیل شدن موسسات و بانک‌های غیر مجاز هیچ حمایتی از سرمایه گذاران دراین بانک ها و موسسات نخواهد شد. نام بانک های غیر مجاز نیز به شرح زیر اعلام شد: بانک مهر اقتصاد ایران بانک آینده موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ثامن) موسسه مالی و اعتباری عکسریه موسسه مالی و اعتباری کوثر موسسه مالی و اعتباری آرمان موسسه مالی و اعتباری نور موسسه مالی و اعتباری فرشتگان موسسه مالی و اعتباری میران موسسه مالی و اعتباری فاضل با این اطلاعیه رسمی و دولتی، اکنون باید منتظر اقدام قوه قضائیه برای بستن موسسات و بانک های غیر مجاز بود. بانک ها و موسساتی که در دوران 8 ساله ریاست جمهوری احمدی نژاد مثل قارچ از زمین روئیدند و اکنون به صندوق ذخیره مالی توطئه ها علیه هر تحولی تبدیل شده اند.




اطلاعیه بانک مرکزی
اسامی بانک ها و موسسات
مجاز و غیر مجاز رسما اعلام شد

بانک مرکزی به سپرده گذاران بانکی هشدار داد که پول به موسسه های غیر مجاز نسپارند زیرا بانک مرکزی هیچ مسئولیتی در برابر این موسسات ندارد.
بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای از سپرده‌گذاران خواست تا پول خود را تنها در بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری‌ای که مجوز دارند سرمایه‌گذاری کنند و گول تبلیغات بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری بدون مجوز را نخورند.
در این اطلاعیه اسامی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری که مجوز دارند و آنهایی که مجوز ندارند، آورده شده است.

بانک‌هایی که از بانک مرکزی مجوز دارند

بانک سپه
بانک تجاری دولتی
بانک ملی ایران
بانک تجاری دولتی
شرکت دولتی پست بانک
بانک تجاری دولتی
بانک مسکن- تخصصی دولتی
بانک کشاورزی -تخصصی دولتی
بانک صنعت و معدن- تخصصی دولتی
بانک توسعه صادرات ایران-تخصصی دولتی
بان توسعه تعاون-تخصصی دولتی
بانک پاسارگاد غیر دولتی
بانک سرمایه- بانک غیر دولتی
بانک سینا- غیر دولتی
بانک اقتصاد نوین- غیر دولتی
بانک پارسیان - غیر دولتی
بانک کارآفرین - غیر دولتی
بانک سامان- غیر دولتی
بانک تجارت- غیر دولتی
بانک رفاه کارگران- غیر دولتی
بانک صادرات ایران - غیر دولتی
بانک شهر- غیر دولتی
دی بانک - غیر دولتی
بانک انصار- غیر دولتی
بانک ملت- غیر دولتی
بانک حکمت ایرانیان- غیر دولتی
بانک گردشگری- غیر دولتی
بانک ایران زمین- غیر دولتی
بانک قوامین - غیر دولتی
بانک خاورمیانه- غیر دولتی
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
بانک رسالت- قرض‌الحسنه
بانک توسعه موسسه مالی‌ و اعتباری

در اطلاعیه بانک مرکزی تاکید شده که در صورت پلمپ شدن یا تعطیل شدن موسسات و بانک‌های غیر مجاز هیچ حمایتی از سرمایه گذاران دراین بانک ها و موسسات نخواهد شد. نام بانک های غیر مجاز نیز به شرح زیر اعلام شد:

بانک مهر اقتصاد ایران
بانک آینده
موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ثامن)
موسسه مالی و اعتباری عکسریه
موسسه مالی و اعتباری کوثر
موسسه مالی و اعتباری آرمان
موسسه مالی و اعتباری نور
موسسه مالی و اعتباری فرشتگان
موسسه مالی و اعتباری میران
موسسه مالی و اعتباری فاضل

با این اطلاعیه رسمی و دولتی، اکنون باید منتظر اقدام قوه قضائیه برای بستن موسسات و بانک های غیر مجاز بود. بانک ها و موسساتی که در دوران 8 ساله ریاست جمهوری احمدی نژاد مثل قارچ از زمین روئیدند و اکنون به صندوق ذخیره مالی توطئه ها علیه هر تحولی تبدیل شده اند.

علی مطهری خطاب به محمد جواد لاریجانی اعتراض مدنی 88 مردم را کودتا علیه نظام جلوه دادید! علی مطهری در پاسخ به ادعاهای محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، متنی را نوشته و در سایت "نامه نیوز" منتشر کرد. علی مطهری در پاسخ به لاریجانی نوشت: بهتر بود آقای لاریجانی در برنامه تلویزیونی خود می‌گفت «ما اعتراض مدنی به نتیجه انتخابات سال ۸۸ را با مدیریت ضعیف خود و به دلیل به رسمیت نشناختن مقوله اعتراض مدنی، تبدیل به فتنه کردیم و برای جمع کردن این ماجرا آن را به صورت یک کودتای تمام عیار علیه نظام جلوه دادیم. «مجرمان» اولیه وقایع سال ۸۸ اعضای شورای نگهبان {احمد جنتی} هستند که چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری از یک کاندیدا {محمود احمدی‌نژاد} حمایت کردند. جنابعالی در قضاوت درباره فتنه ۸۸ تجاهل و تغافل می‌فرمایید، این بدیهیات را می‌دانید و خود را به ندانستن و غفلت می‌زنید و نام آن را بصیرت می‌گذارید، یا به قول خودتان هوا سرد است و دچار زکام سیاسی شده‌اید. اگر فتنه ختم شده است چرا در ایام ۹ دی امسال همفکران شما در رسانه ملی و رسانه‌های همسو این همه جنجال و آسمان ریسمان کردند که حق با ما بود؟ معلوم است خودتان هم احساس می‌کنید که مردم همه آنچه را که به طور یکطرفه در این چهار سال گفته‌اید نپذیرفته‌اند. اگر فتنه ختم شده است چرا این قدر درباره آن سخن می‌گویید؟ اگر فتنه ختم شده است حکم مجازات آقایان موسوی و کروبی و احمدی‌نژاد چیست و در کدام دادگاه صالح صادر شده است؟ تکلیف فتنه مانند تکلیف بخشی از زمین‌های کشاورزی و دامداری شما برای مردم مشخص نیست و هنوز حکم آن اعلام نشده است.» علی مطهری خطاب به محمد جواد لاریجانی اعتراض مدنی 88 مردم را کودتا علیه نظام جلوه دادید! علی مطهری در پاسخ به ادعاهای محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، متنی را نوشته و در سایت "نامه نیوز" منتشر کرد. علی مطهری در پاسخ به لاریجانی نوشت: بهتر بود آقای لاریجانی در برنامه تلویزیونی خود می‌گفت «ما اعتراض مدنی به نتیجه انتخابات سال ۸۸ را با مدیریت ضعیف خود و به دلیل به رسمیت نشناختن مقوله اعتراض مدنی، تبدیل به فتنه کردیم و برای جمع کردن این ماجرا آن را به صورت یک کودتای تمام عیار علیه نظام جلوه دادیم. «مجرمان» اولیه وقایع سال ۸۸ اعضای شورای نگهبان {احمد جنتی} هستند که چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری از یک کاندیدا {محمود احمدی‌نژاد} حمایت کردند. جنابعالی در قضاوت درباره فتنه ۸۸ تجاهل و تغافل می‌فرمایید، این بدیهیات را می‌دانید و خود را به ندانستن و غفلت می‌زنید و نام آن را بصیرت می‌گذارید، یا به قول خودتان هوا سرد است و دچار زکام سیاسی شده‌اید. اگر فتنه ختم شده است چرا در ایام ۹ دی امسال همفکران شما در رسانه ملی و رسانه‌های همسو این همه جنجال و آسمان ریسمان کردند که حق با ما بود؟ معلوم است خودتان هم احساس می‌کنید که مردم همه آنچه را که به طور یکطرفه در این چهار سال گفته‌اید نپذیرفته‌اند. اگر فتنه ختم شده است چرا این قدر درباره آن سخن می‌گویید؟ اگر فتنه ختم شده است حکم مجازات آقایان موسوی و کروبی و احمدی‌نژاد چیست و در کدام دادگاه صالح صادر شده است؟ تکلیف فتنه مانند تکلیف بخشی از زمین‌های کشاورزی و دامداری شما برای مردم مشخص نیست و هنوز حکم آن اعلام نشده است.»


علی مطهری خطاب به محمد جواد لاریجانی
اعتراض مدنی 88 مردم را
کودتا علیه نظام جلوه دادید!

علی مطهری در پاسخ به ادعاهای محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، متنی را نوشته و در سایت "نامه نیوز" منتشر کرد. علی مطهری در پاسخ به لاریجانی نوشت:
بهتر بود آقای لاریجانی در برنامه تلویزیونی خود می‌گفت «ما اعتراض مدنی به نتیجه انتخابات سال ۸۸ را با مدیریت ضعیف خود و به دلیل به رسمیت نشناختن مقوله اعتراض مدنی، تبدیل به فتنه کردیم و برای جمع کردن این ماجرا آن را به صورت یک کودتای تمام عیار علیه نظام جلوه دادیم. «مجرمان» اولیه وقایع سال ۸۸ اعضای شورای نگهبان {احمد جنتی} هستند که چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری از یک کاندیدا {محمود احمدی‌نژاد} حمایت کردند.
جنابعالی در قضاوت درباره فتنه ۸۸ تجاهل و تغافل می‌فرمایید، این بدیهیات را می‌دانید و خود را به ندانستن و غفلت می‌زنید و نام آن را بصیرت می‌گذارید، یا به قول خودتان هوا سرد است و دچار زکام سیاسی شده‌اید. اگر فتنه ختم شده است چرا در ایام ۹ دی امسال همفکران شما در رسانه ملی و رسانه‌های همسو این همه جنجال و آسمان ریسمان کردند که حق با ما بود؟ معلوم است خودتان هم احساس می‌کنید که مردم همه آنچه را که به طور یکطرفه در این چهار سال گفته‌اید نپذیرفته‌اند. اگر فتنه ختم شده است چرا این قدر درباره آن سخن می‌گویید؟ اگر فتنه ختم شده است حکم مجازات آقایان موسوی و کروبی و احمدی‌نژاد چیست و در کدام دادگاه صالح صادر شده است؟
تکلیف فتنه مانند تکلیف بخشی از زمین‌های کشاورزی و دامداری شما برای مردم مشخص نیست و هنوز حکم آن اعلام نشده است.»


باراک اوباما می‌گوید هرگونه تحریم جدیدِ کنگره‌ی ‌امریکا علیه ایران را «وتو» می‌کند رادیو فردا : باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا با استقبال توافق ايران و گروه ۱+۵ برای اجرای «برنامه اقدام مشترک» گفته است، هر گونه تحريم جديدی را که کنگره‌ در جریان اجرای اين توافقنامه عليه ايران تصويب کند، «وتو» خواهد کرد. رييس جمهوری آمريکا روز يکشنبه ۲۲ ديماه در بيانيه ای گفته است: با توافقی که امروز برای اجرای «برنامه اقدام مشترک» که در نوامبر سال جاری به دست آمد،‌ جمهوری اسلامی ايران برای نخستين بار در طول يک دهه با اقدامات مشخصی برای توقف توسعه برنامه هسته ايش و به عقب برگرداندن برخی قسمت های اصلی اين برنامه موافقت کرد. ايران و آمريکا، بريتانيا، فرانسه ، روسيه و چين به همراه آلمان، کشورهای عضو گروه ۱+۵، در سوم آذرماه سال جاری به توافقی موقت برای حل مناقشه هسته ای ايران دست يافتند. طبق اين توافق، ايران پذيرفت تا طی شش ماه بخشی از فعاليت های هسته ای خود را تعليق يا متوقف کند و در مقابل کشور های ۱+۵ نيز در اين مدت شش ماه تحريم جديدی را عليه ايران اعمال نکنند و برخی تحريم ها را کاهش دهند. در همین حال ایران، بریتانیا، و آمریکا روز یکشنبه ۲۲ دیماه اعلام کردند که اختلافات بر سر اجرای توافقنامه ژنو را حل کرده اند. رییس جمهوری آمریکا در بیانیه روز یکشنبه توافق به دست آمده را «پیشرفتی» محسوس و واقعی دانسته و آن را «گامی مهم و رو به جلو » توصیف کرده است. باراک اوباما در اين بيانيه با اشاره به تعهدات ايران در توافق ژنو گفته است: تا زمانی که ايران تعهدات خود را اجرا کند و ما بتوانيم به راه حلی فراگير و جامع برای برنامه هسته ای ايران دست يابيم، بخشی از تحريم ها به صورت محدود کاهش خواهد يافت. رييس جمهوری آمريکا تصريح کرده است: در همين حال، ما به شدت نظام تحريم های عليه ايران را ادامه می دهيم و چنانچه ايران تعهدات خود را اجرا نکند،‌ ما تحريم ها را تشديد خواهيم کرد. باراک اوباما تصريح کرده است که تحريم های بی سابقه و و اقدامات ديپلماتيک باعث بازگشت ايران به ميز مذاکرات شد. وی اضافه کرده است: تحريم های مضاعف و تازه تلاش های ما برای حل مسالمت آميز مساله هسته ای ايران را به مخاطره خواهد انداخت و من هرنوع مصوبه تحريم تازه (توسط کنگره) را در جريان مذاکرات وتو خواهم کرد. طی هفته های اخیر شماری از اعضای کنگره آمریکا خواستار تشدید تحریم های ایران در صورت سکشت توافق ژنو شده بودند.

باراک اوباما می‌گوید هرگونه تحریم جدیدِ کنگره‌ی ‌امریکا علیه ایران را «وتو» می‌کند

رادیو فردا : باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا با استقبال توافق ايران و گروه ۱+۵ برای اجرای «برنامه اقدام مشترک» گفته است، هر گونه تحريم جديدی را که کنگره‌ در جریان اجرای اين توافقنامه عليه ايران تصويب کند، «وتو» خواهد کرد.

رييس جمهوری آمريکا روز يکشنبه ۲۲ ديماه در بيانيه ای گفته است: با توافقی که امروز برای اجرای «برنامه اقدام مشترک» که در نوامبر سال جاری به دست آمد،‌ جمهوری اسلامی ايران برای نخستين بار در طول يک دهه با اقدامات مشخصی برای توقف توسعه برنامه هسته ايش و به عقب برگرداندن برخی قسمت های اصلی اين برنامه موافقت کرد.

ايران و آمريکا، بريتانيا، فرانسه ، روسيه و چين به همراه آلمان، کشورهای عضو گروه ۱+۵،  در سوم آذرماه سال جاری به توافقی موقت برای حل مناقشه هسته ای ايران دست يافتند. طبق اين توافق، ايران پذيرفت تا طی شش ماه  بخشی از فعاليت های هسته ای خود را تعليق يا متوقف کند و در مقابل کشور های ۱+۵  نيز در اين مدت شش ماه تحريم جديدی را  عليه ايران اعمال نکنند و برخی تحريم ها را کاهش دهند.

در همین حال ایران، بریتانیا، و آمریکا روز یکشنبه ۲۲ دیماه اعلام کردند که اختلافات بر سر اجرای توافقنامه ژنو را حل کرده اند.

رییس جمهوری آمریکا در بیانیه روز یکشنبه  توافق به دست آمده را  «پیشرفتی» محسوس و واقعی دانسته و آن را «گامی مهم و رو به جلو » توصیف کرده است.

باراک اوباما در اين بيانيه با اشاره به تعهدات ايران در توافق ژنو گفته است: تا زمانی که ايران تعهدات خود را اجرا کند و ما بتوانيم به راه حلی فراگير و جامع برای برنامه هسته ای ايران دست يابيم، بخشی از تحريم ها به صورت محدود کاهش خواهد يافت.

رييس جمهوری آمريکا تصريح کرده است: در همين حال، ما به شدت نظام تحريم های عليه ايران را ادامه می دهيم و چنانچه ايران تعهدات خود را اجرا نکند،‌ ما تحريم ها را تشديد خواهيم کرد.

باراک اوباما تصريح کرده است که تحريم های بی سابقه و و اقدامات ديپلماتيک باعث بازگشت ايران به ميز مذاکرات شد.

وی اضافه کرده است: تحريم های مضاعف و تازه تلاش های ما برای حل مسالمت آميز مساله هسته ای ايران را به مخاطره خواهد انداخت و من هرنوع مصوبه تحريم تازه (توسط کنگره) را در جريان مذاکرات وتو خواهم کرد.

طی هفته های اخیر  شماری از اعضای کنگره آمریکا خواستار تشدید تحریم های ایران در صورت سکشت توافق ژنو شده بودند.