Sunday, November 21, 2010

فروش پیچیده ترین

فروش پیچیده ترین


وسائل جاسوسی در ایران





میکروفن های جاسوسی، دستگاه های شنود موبایل میکرو دوربین های دید در شب، میکرودوربین و میکروفن های جاسوسی باندازه یک "دکمه"، خودکار؛ جاسوئیچی، گیره سر و ساعت مچی!



قیمت این وسائل در بازار فروش از 120 تا 600 هزار تومان متغیر است!



پیشرفته ترین و آخرین مدل دوربین های جاسوسی که وارد بازار شده، دوربین DVM است که 370 هزار تومان قیمت دارد و با تابش اشعه ماوراء بنفش در محیط، قابلیت عکسبرداری در تاریکی مطلق را دارا است. همچنین میکروفن هایی وارد بازار شده که باندازه یک بند انگشت اند و با نور خورشید شارژ می شوند و از طریق بلوتوث و یا تلفن همراه، کلیه مکالمات محل مورد شنود را انتقال می دهند. قیمت این میکرفن ها از 150 هزار تومان شروع شده و به 285 هزار تومان می رسد.

میکرومیکرفن هائی در بازار است که صداهای اطراف را تا شعاع 50 متر به خوبی دریافت می کند و حساسیت آنرا می توان برای فاصله 500 متری هم تنظیم کرد. قیمت این دستگاه از نمونه قبلی که حداکثر تا 2 میلیون تومان بالا می رفت، بیشتر است و از پایه 10 میلیون تومان شروع می شود.



دستگاه دیگری وارد بازار شده که با آن می توان هر شماره تلفنی را کنترل کرد. این دستگاه با اولین تماس، به تلفن ثابت یا همراه مورد هدف وصل می شود و طولانی مدت می توان کلیه ارتباط های تلفنی هدف را پیگیری کرد. با سلطه سپاه و نیروی انتظامی بر مرزها و اسکله ها، این وسائل و تجهیزات بدون دخالت مستقیم آنها و با هدف تجارت وارد کشور نمی شد و شبکه فروش آن بوجود نمی آمد. شاید در ابتدا، به این بهانه که با پخش غیر حکومتی این وسائل، می توان مردم را بصورت مجانی و بی حقوق به جاسوس حکومت تبدیل کرد، اما اکنون و به نوشته "خبرآنلاین" این وسائل به بلای جان خود حکومتی ها تبدیل شده است.







پیچیده ترین وسائل جاسوسی و شنود، بصورت گسترده وارد ایران شده و به آسانی به کسانی که طالب آن باشند فروخته می شود. هیچکس نمی گوید و یا نمی پرسد که این وسائل، از کدام گلوگاه مرزی و یا بندر واسکله وارد شده و وارد کنندگان آن چه کسانی هستند، اما از روز روشن تر است که با سلطه سپاه و نیروی انتظامی بر مرزها و اسکله ها، این وسائل و تجهیزات بدون دخالت مستقیم آنها و با هدف تجارت وارد کشور نمی شد و شبکه فروش آن بوجود نمی آمد. شاید در ابتدا، به این بهانه که با پخش غیر حکومتی این وسائل، می توان مردم را بصورت مجانی و بی حقوق به جاسوس حکومت تبدیل کرد، اما اکنون و به نوشته "خبرآنلاین" این وسائل به بلای جان خود حکومتی ها تبدیل شده است. به این ترتیب،30 سال تبلیغ برای سربازان امام زمان و تشویق مردم به جاسوسی، سرانجام ایران شیرازه کار از دست حکومت در رفته است و حالا خود باید نگران خویش باشد!



به نوشته خبرآنلاین واردات این وسائل از 3 سال پیش شروع و در بازار فروش پخش شد. اکنون وسائلی که از طریق شبکه "موتورسواران" می توان، پس از پرداخت پول آن تحویل گرفت عبارتند از:



میکروفن های جاسوسی،



دستگاه های شنود موبایل



میکرو دوربین های دید در شب،



میکرودوربین و میکروفن های جاسوسی باندازه یک "دکمه"، خودکار؛ جاسوئیچی، گیره سر و ساعت مچی!



قیمت این وسائل از 120 تا 600 هزار تومان متغیر است!



پیشرفته ترین و آخرین مدل دوربین های جاسوسی که وارد بازار شده، دوربین DVM است که 370 هزار تومان قیمت دارد و با تابش اشعه ماوراء بنفش در محیط، قابلیت عکسبرداری در تاریکی مطلق است. همچنین میکروفن هایی وارد بازار شده که باندازه یک بند انگشت اند و با نور خورشید شارژ می شوند و از طریق بلوتوث و یا تلفن همراه، کلیه مکالمات محل مورد شنود را انتقال می دهند. قیمت این میکرفن ها از 150 هزار تومان شروع شده و به 285 هزار تومان می رسد.

میکرو میکرفن هائی در بازار است که صداهای اطراف را تا شعاع 50 متر به خوبی دریافت می کند و حساسیت آنرا می توان برای فاصله 500 متری هم تنظیم کرد. قیمت این دستگاه از نمونه قبلی که حداکثر تا 2 میلیون تومان بالا می رفت، بیشتر است و از پایه 10 میلیون تومان شروع می شود.



دستگاه دیگری وارد بازار شده که با آن می توان هر شماره تلفنی را کنترل کرد. این دستگاه با اولین تماس، به تلفن ثابت یا همراه مورد هدف وصل می شود و طولانی مدت می توان کلیه ارتباط های تلفنی هدف را پیگیری کرد.



شبکه های فروش این وسائل، با آگهی های بی نام و نشان، مشتری های خود را جمع کرده و به شبکه موتور سواران خود وصل می کنند.



این فروشندگان در هیچ نقطه شهر دفتر و یا مغازه فروش ندارند! اما برخی فروشندگان لوازم الکترونیکی در مناطق مختلف پایتخت، اگر به خریداران خود اعتماد کنند، قبول می کنند که پول را گرفته و وسائل جاسوسی را برایشان به در خانه ببرند.



اصل 25 قانون اساسی می گوید:



ضبط و فاش کردن مکالمات تلفنی، استراق سمع و تجسس به حکم قانون ممنوع است.



وقتی حکومت خود بزرگترین ناقض این اصل است و بر مبنای همین نقض قانون هزاران نفر را بازداشت و زندانی کرده و می کند و قوه قضائیه و مقننه خود مصرف کننده وسائل جاسوسی و شنود اند، چگونه میتوان مردم را منع کرد و آن ها را تهدید به پیگرد قانونی؟



همه بزودی سرباز امام زمان می شوند، اما نه در خدمت حکومت. بلکه اگر دستشان برسد، علیه حکومت!

نمونه های 24 ساعت گذشته

نمونه های 24 ساعت گذشته


گردش کنتور دروغ

سریع تر از عقربه ساعت



محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر: ندا آقاسلطان را مأمور MI6 کشت/ اسم قاتل را می‌دانم./ آفتاب

محمود احمدی نژاد: تا پايان دولت دهم تقريبا نياز مسكن به روز خواهد شد و از آن پس مسكن، از فهرست مشكلات مردم خارج خواهد شد./ ایرنا

عباس رهي، استاندارسمنان: دولت در پي تامين آسايش و آرامش مردم است و با هدفمندسازي يارانه ها قدرت خريد مردم افزايش مي يابد./ ایرنا

سردار محمدرضا نقدی، رئيس سازمان بسيج مستضعفين: امروز صهيونيست‌ها و آمريكايی‌ها در محاصره بسيجيان جهان اسلام هستند./ آفتاب

اعلام برنامه هفته نیروی انتظامی

اعلام برنامه هفته نیروی انتظامی


کنترل اینترنت

نمایش سرکوب و نوکری ولایت





فرمانده انتظامی استان قزوین برنامه هفته پلیس در این استان را اعلام کرد و پیش از آن به خبرگزاری خودی "فارس" در قزوین گفت:



فضاهای مجازی مردم را رنج میدهد. داخلی ها قابل نظارت است و پلیس مداخله می کند. البته ما درقزوین در فضای مجازی مشكل خاصی نداریم مگر مشکل بلوتوث های آقا و خانم.



مسائل اخلاقی در این حوزه شفاف‌تر است (اگر شما معنای این جمله را فهمیدید، به ما هم اطلاع بدهید لطفا!) كه بشدت این موضوعات دنبال و برخورد سخت می‌شود.



نخستین روز هفته نیروی انتظامی جمعه است كه در این روز پرسنل انتظامی استان در نماز جمعه شركت می‌كنند و سپس پیاده‌روی خانواده با مشاركت شهرداری، تربیت بدنی و نیروی انتظامی در این روز برگزار می‌شود. ( معلوم نیست معنای این پیاده روی چیست؟ منظور راهپیمائی است؟ برای آنکه از راهپیمائی استفاده نشود، نام آن را پیاده روی گذاشته اند؟ خانواده منظور زن و بچه نیروی انتظامی است؟ اگر راهپیمائی آزاد است چرا به مردم اجازه نمی دهند؟...)



فرمانده انتظامی قزوین، سپس شرح برنامه یک هفته ای پلیس و نیروی انتظامی را اعلام کرد که ظاهرا باید در سراسر ایران همین برنامه باشد. در تمام این برنامه یک هفته ای، نوکری ولایت و اقتدار و سرکوب محور است، البته به بهانه خدمتگذاری!



بخوانید:



10 مهر ماه انضباط اجتماعی و صبحگاه مشترك با ائمه جمعه(ائمه جمعه نیز به خط می شوند!)



11 مهر پلیس و فن آوری (کنترل اینترنت)



12 مهر ماه پلیس ولایت، ایثار و شهادت،



13 مهر ماه ر پلیس، خدمتگزار و پاسخگو،



14 مهر ماه پلیس، اقتدار و كارآمدی،



15 مهر ماه ر پلیس، امنیت و فضاهای مجازی(یکبار دیگر کنترل اینترنت)



16 مهر ماه روز خانواده، امنیت اجتماعی و اخلاق (ایجاد وحشت با بهانه مقابله با بد حجابی و اوباش بگیری. که البته این اوباش بگیری، شامل حال اوباشی که عضو بسیج شده اند و فجایع یکسال و نیم اخیر را بوجود آورده اند نمی شود!)

این فعالیت ها آزاد است!

این فعالیت ها آزاد است!



سایت اینترنتی "نازی های ایران" که مدتی غیر فعال شده بود، بار دیگر فعال شده است. این سایت که وزارت ارشاد برای آن جواز فعالیت صادر کرده، ادامه بازی "هولوکاست" است که "محمد علی رامین" معاون کنونی وزارت ارشاد طراح آن بود و این احتمال قوی است که پشت سایت "نازی های ایران" نیز شخص وی و شاید هم پسرش قرار داشته باشند. رامین باتهام فعالیت در میان نئونازی های آلمان از این کشور اخراج شد و با تحصیلات نیمه کاره به ایران بازگشت و رفت در دارودسته ای که احمدی نژاد پیش از رئیس جمهور شدنش سازمان داده بود. اینجا





فعالیت پیروان هیتلر در ایران

وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی با به رسمیت شناختن فعالیت مجازی طرفداران اندیشه نازیسم در ایران، به وبسایت "انجمن پژوهشی نازیسم ایران" مجوز فعالیت داد. علاوه بر سایت های خبری نزدیک به حکومت مانند "تابناک" که این خبر را اعلام کرده اند، وبسایت طرفداران نازیسم در ایران نیز در معرفی خود نوشته است: "این تارنما طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران و تحت نظارت کارگروه رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی فعالیت می کند."




این سایت پیش از این یک بار توسط نهادهای مسئول در ایران فیلتر شده بود اما با گذشت مدتی از آن رفع فیلتر شد.



محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به سایت طرفداران نازیسم و آدولف هیتلر در ایران مجوز فعالیت داده، دارای گرایشات مشخص نازیستی است.در کارنامه نه چندان روشن فعالیت های سیاسی آقای رامین، همکاری با جریانات نئونازی آلمان در مدت اقامت دانشجویی در این کشور و پس از آن به چشم می خورد.



آقای رامین دبیرکل بنیاد یک نفره ای به نام "بنیاد جهانی هولوکاست" است و نقش اصلی را در جهت دهی و ارائه مشاوره به محمود احمدی نژاد برای نفی هولوکاست ایفا کرد.







ایدئولوژی مرگ



هولوکاست به مجموعه اتفاقاتی گفته می شود که طی آن میلیون ها نفر از یهودیان در جریان جنگ جهانی دوم توسط ارتش آلمان نازی، به صورت دسته جمعی، قتل عام یا در کوره های آدم سوزی سوزانده شدند.



نازیسم، خلاصه شده مکتب فکری و سیاسی "ناسیونال سوسیالیسم" است که به طور مشخص به مجموعه ایدئولوژی های حزب نازی آلمان اطلاق می شود. نازیسم در واقع صورتی از ایدئولوژی فاشیسم است که نژادپرستی هم بدان اضافه شده است.



ضدیت با هرگونه نژاد غیر آریایی و بخصوص یهودیان از مولفه های اصلی تشکیل دهنده ایدئولوژی نازیسم است.به دنبال شکست آلمان در جنگ جهانی دوم و مرگ آدولف هیتلر که رهبری حزب نازی آلمان را بر عهده داشت، فعالیت های این حزب و پیروان آن در اکثر کشورهای جهان ممنوع اعلام شد.بسیاری از کشورهای غربی و بخصوص سیاستمداران و افکار عمومی در اروپا، محمود احمدی نژاد را به علت نفی هولوکاست و ضدیت با یهودیان جزو پیروان نازیسم می دانند و در نوشته ها یا تصاویر او را به هیتلر تشبیه می کنند.







روح هیتلر با ماست



در چنین شرایطی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سایت انجمن پژوهشی نازیسم در ایران مجوز فعالیت می دهد.هم اکنون حدود 300 نفر در این سایت عضو شده اند که در همین مدت بیش از 3200 پست در آن ارسال کرده اند.



در اين سايت بخش‌هايي با عناوين "تالار رایش سوم"، "تالار جنگ جهانی دوم"، "ایدئولوژی و اصول و عقاید نازیسم"، "مباحث پیرامون شخصیت، افکار و سخنان پیشوا آدولف هیتلر" و... به چشم مي‌خورد.



در اين انجمن‌ها به ترويج عقايد آدولف هیتلر و پيروانش پرداخته و تلاش شده است تا كاربران را به سمت نازيسم و گرايشات آن سوق دهند.



سایت انجمن پژوهشی نازیسم هدف از فعالیت خود را "افشای اخبار و شایعات عوامل صهیونیسم جهانی در مورد جنگ جهانی دوم" عنوان کرده است.



به نوشته گردانندگان این سایت، شایعات فوق "در طول دهه ها توسط رسانه های وابسته به صهیونیسم جهانی و هالیوود" ساخته شده اند.



به گفته این افراد همچنین "افشای دروغی به نام هلوکاست که از آن برای منافع صهیونیست ها سواستفاده شده" از دیگر وظایف این سایت است.



سایت انجمن پژوهشی نازیسم در ایران همچنین در بیانیه ای که آن را به گروهی به نام "ستاد کل نازیسم ایران" منتسب کرده، آورده است: "یاری خدا و روح پیشوا آدولف هیتلر همیشه با ما خواهد بود. ما همه سربازان نازیسم هستیم و مسئولین این ستاد مستثنا از این قاعده نخواهند بود."



در ادامه این بیانیه خطاب به مسئولان آن آمده است: "تمام مسئولین باید زیر نظر مدیریت کل با تمام توان وظایف خود را انجام دهند. تمام مسئولین موظف هستند تمام فعالیت های خود را هر 20 روز به مدیریت گزارش دهند. تمام مسئولین باید وظایف موظفه را با حداکثر توان خویش انجام دهند در غیر این صورت استیضاح خواهند شد."







نازیسم چگونه رفع فیلتر می شود؟



سایت تابناک (نزدیک به محسن رضایی) با انتقاد از صدور مجوز فعالیت برای این سایت توسط دولت احمدی نژاد، این پرسش را طرح کرده است که "اين كه چطور وزارت ارشاد به انجمن نازيسم ايران مجوز فعاليت داده است خود سوال قابل تاملي است كه اميدواريم مسوولان در اين خصوص پاسخ مناسبي داشته باشند كه چطور به جاي ترويج مباحث ديني كشور به چنين انجمن‌ها و سايت‌هايي اجازه فعاليت مي‌دهند؟"



این سایت افزوده که "این انجمن نه تنها به کار پژوهش و امورات تاریخی نمی پردازد بلکه کاملا در مسیر ترویج تفکر و فرهنگ نازیسم فعالیت کرده و به نوعی در حال شستشوی مغزی کاربران با عقاید افراطی و نژادپرستی نازیسم و هیتلر می باشد."



در همین حال، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور توضیحی خطاب به سایت تابناک، نوشت که مجوزی برای وبسایت انجمن پژوهشی نازیسم در ایران صادر نکرده است.



این وزارتخانه افزوده که روال ثبت پایگاه های اینترنتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی "بر پایه اظهارات مدیران پایگاه ها" است.



اما سایت تابناک در توضیحات تکمیلی خود تصریح کرده که "با مراجعه به سایت ساماندهی و جستجوی آدرس این سایت مشخص می شود که مسئولان سایت مروج فاشیسم و نازیسم تارنمای خود را در این سایت به ثبت رسانده اند."



رفع فیلتر از سایت مروج نازیسم در ایران و طرفداران آدولف هیتلر در حالی توسط حکومت ایران صورت می گیرد که در سال های گذشته و با روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد تقریبا تمام سایت ها و وبلاگ های منتقد یا مخالف حکومت اسلامی فیلتر شده اند.



این فیلترینگ گسترده حتی شامل سایت مقامات ارشد سابق ایران مانند سید محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین یا مراجع تقلیدی مانند آیت الله یوسف صانعی و آیت الله دستغیب شده است.



شبکه ای که از صدا و سیما بیننده می دزدد

دکستر فیلکینز




کمتر از یک سال پیش، تلویزیون فارسی زبانی توسط شبکه تلویزیونی روبرت مرداک، آغاز به پخش برنامه تلویزیونی برای مردم ایران کرد و به سرعت بدل به یکی از فرستنده های تلویزیونی برای خانواده ها شد. به نظر می رسد کمی بیشتر از محبوب.



این هفته، یک کمپین پر سابقه ایرانی با عنوان ارتش سایبری ایران که متعلق به دولت ایران است شبکه فارسی وان و چند شبکه دیگر متعلق به خانواده محسنی را هک کرد و پیام های هشدار آمیز فرستاد. در این پیام آمده بود: "متحدان صهیونیزم بدانند که رویاي تخریب بنیاد خانواده را باید به گور ببرند."



معنای دقیق این پیام کاملا مشخص نبود، اما رهبران محافظه کار ایران معتقدند که این برنامه ها با وجود سانسور شدید برنامه های کمدی، سریال ها و فیلمها ، ارزش های ایرانی را زیر سووال می برند.



مخالفت با فارسی وان نشان دهنده ترس رهبران ایران از نفوذ برنامه های ماهواره ای خصوصی به داخل کشور است که انحصار دولت را در مورد انتشار اطلاعات زیر سووال می برد.



حمله سایبری آخرین تلاش برای بی اعتبار کردن این شبکه تلویزیونی بود که از ماه اوت 2009، به روز آنتن رفته است. امسال، مقامات ایرانی تلاش کردند تا روی این شبکه پارازیت بیاندازند.همچنین به آقاي مردوک حمله شخصی کردند و ساعد محسني، مدیر عامل افغان موبی گروپ را هم بی نصیب نگذاشتند.



مقامات ایراني به نظر می رسد بطور خاص مرعوب ورود آقای مردوک شده اند، کسی که نه فقط یک تاجر موفق بلکه یک فعال سیاسی هم هست. خانواده محسنی در کشورهای همسایه افغانستان، بعد حمله آمریکا به وطنشان یک شبکه موفق رادیو و تلویزیونی و وب سایت درست کرده اند.



هم آقاي مردوک و هم خانواده محسني نامشان در وبسایتی که روز پنجشنبه آغاز بکار خواهد کرد، ذکر شده است.



به گفته سخنگوی هر دو شبکه موبی گروپ و نیوز کورپوریشن، فارسی وان از هیچ دولتی پول دریافت نمی کند.



فارسی وان برنامه سیاسی نیست و نه اخبار نه تفسیر خبرندارد. در عوض برنامه های کمدی و فیلم و سریال که اکثر آنها از آمریکای لاتین و کره می آید و به درد خانواده های محافظه کار ایرانی می خورد در میان برنامه هایش فراوان است.



در داستان این سریال ها غالبا روابط عاشقانه و خیانت و حسادت دیده می شود. بوسیدن هم در این برنامه ها دیده شده و حتی سریال آمریکایی "24" نیز پخش می شود که در آن مامور اف بی آی با تروریست هایی از جهان اسلام در نبرد است.



زاید محسنی، رئیس هیئت مدیره فارسی وان و برادر ساعد محسنی، می گوید: "هر آنچه در فیلمنامه درست یا مناسب نباشد ما آن را ادیت می کنیم. از لحاظ دیداری، اگری چیزی نامناسب باشد، آن را در می آوریم. ما می دانیم که اکثر بینندگان ما این برنامه ها را در کنار خانواده های خود می بینند. ما خیلی نسبت به این موضوع حساس هستیم".



اما فارسی وان باعث خشم رهبران ایران می شود چرا که آن ها دیدن برنامه هایی با محتوای غربي را از سوی مردم ایران یک جور حمله به ارزش ها و سنت های ایرانی می دانند.



محمد تقی رهبر، یکی از نمایندگان مجلس به شبکه خبری ایرانی گفته بود: "برنامه های فارسی وان که از ماهواره گرفته می شود عصمت و شرف خانواده های ایرانی را از بین می برد و جوانان را به عشق بازی و خوردن شراب و پرستش شیطان تشویق می کند".



او گفت: "این شبکه با پول صهیونیستی به راه افتاده است و نقشه اش توسط دشمنان ایران طراحی شده است. خانوادهای که شرافت داشته باشد نمی گذارد عضوی از آن خانواده فارسی وان تماشا کند."



مخاطبان تلویزیون را به سختی می توان در ایران اندازه گرفت بخصوص مخاطبان برنامه های شبکه های ماهواره ای را. دیش های ماهواره ممنوع است اما نیمی از خانه های تهران دیش دارند.



شبکه ای مثل فارسی وان ، که مرکز آن در دوبی است، هیچ برنامه های داخل ایران نداردو بسیاری از شبکه های فارسی زبان مثل بی بی سی ، و وی او ای برنامه های سیاسی و خبری به داخل ایران می فرستند.



فارسی وان فقط به بخش سرگرمی می پردازد و به همین دلیل معتقد است که میلیون ها بیننده ایرانی را از برنامه های تلویزیون دولتی ایران دور کرده است و اخبار را هم که شبکه های دیگر پخش می کنند.



آقای محسنی می گوید که این اقدام او موجب شده است که فارسی وان موفق شده است که چند میلیون بیننده در روز داشته باشد. اگر چنین باشد این تعداد از بینندگان تلویزیون ایران کاسته شده است. به همین دلیل موجب خشم دولت ایران شده است.



آقای محسنی می گوید: "ما نباید مشکلات مالی را وارد برنامه فارسی وان کنیم."



در هر صورت، ترس ضد غربی این روز ها در ایران موج می زند بخصوص از بعد از اعتراض عظیم ضد دولتی سال گذشته که داشت منجر به سقوط دولت می شد.



حسن عباسی، رئیس مرکز دکترینال و مطالعات استراتژیک سپاه، در یک مصاحبه تلویزیونی در اوایل امسال هشدار داد که جنگ نرمی از سوی غرب آغاز شده است. شوی آمریکایی "24" قصد دارد نفرت از مسلمانان را ایجاد کند و نشان بدهد که همه مسلمانان تروریست هستند.



اقای محسنی گفت: "اگر مردم احساس کنند که ما داریم فرهنگ آنها را خراب می کنیم، برنامه های ما را تماشا نمی کنند."



ارتش سایبری ابران که به نظر می رسد متشکل از اعضای سپاه است و به سایت هایی که زعم شان دشمن است حمله می کند سایت ایرکارمی دات کام، می گوید که برا اعتراض به مداخله آمریکا و اسرائیل در امور داخلی ایران و نشر اکاذیب ایجاد شده است.



جفری کار، کارشناس هک و نویسنده کتاب "از درون جنگ سایبری" می گوید: "دولت ایران در گذشته اعلام کرده است که به سرور های وب سایت های آمریکایی حمله کرده است تا اسامی ایرانیان مخالف را پیدا کند."



آقای کار می گوید: "من احتمال می دادم که این یک مورد وطن پرستانه بوده که توسط یک گروه ماهر هکربه سود دولت خود انجام داده اند اما در عین حال رسما وابسته به دولت نیستند.



او می گوید که ارتش سایبری ایران اخیرا به بایدو، موتور جستجوگر چین حمله کرد.



نیویورک تایمز، 20 نوامبر



حقوق بشر مدل جواد لاریجانی

حقوق بشر مدل جواد لاریجانی


تهديد عليه کانال تلويزيونی شراکتی مرداک (فارسی 1) در ايران

تهديد عليه کانال تلويزيونی شراکتی مرداک (فارسی 1) در ايران


صدای آمریکا : نيويورک تايمز زيرعنوان "تهديد عليه کانال تلويزيونی شراکتی مرداک در ايران" در گزارشی از کابل، در افغانستان ، می نويسد، کانال تلويزيونی ماهواره ای فارسی زبانی که توسط شرکت خبری رابرت مرداک (Murdoch's News Corporation) و يک خانواده سرشناس افغان برای ايران برنامه پخش می کند، دريک سال و اندی که از به راه افتادن آن می گذرد، به سرعت جای خود را به عنوان يکی از محبوب ترين ايستگاههای تلويزيونی در آن کشور باز کرده است. اما بنظر می رسد اين محبوبيت اندکی بيش از حد بوده است.



اين هفته تبليغات دراز مدت دولت ايران برای تضعيف اين کانال تلويزيونی، که فارسی وان (Farsi1) نام دارد، جنبه ای خطرناک و تهديد آميز پيدا کرد. گروهی که خود را ارتش سايبری ايران می نامد با هک کردن وب سايت فارسی اين کانال، و چندين سايت متعلق به خانواده محسنی، اخطاری مرموز اما بدشگون را روی اين سايت ها گذاشت. اخطاری که روز پنجشنبه قريب شش ساعت روی سايت ها مانده بود می گويد "شرکای صهيونيست ها بدانند آرزوی تخريب بنيان خانواده ها در ايران را به گورمی برند".



گرچه مفهوم و منظورواقعی از اين اخطار به وضوح روشن نيست ، اما رهبران محافظه کاردر ايران شکايت از آن داشته اند که برنامه های اين کانال - شامل مجموعه ای کاملا اديت شده از کمدی ها و سريال های عاشقانه و نمايشی - ارزش های سنتی ايرانی را به نابودی می کشاند.

مبارزه عليه کانال فارسی وان گويای نگرانی فزاينده رهبران ايران از نفوذ تلويزيون های خصوصی به حريم امواج تلويزيونی تحت کنترل دولت است، که انحصار دولت بر گردش اطلاعات و اخبار را به چالش می گيرد.



حمله اينترنتی، جديد ترين تلاش برای بی اعتبارساختن اين کانال تلويزيونی است، که پخش برنامه های آن از اوت ۲۰۰۹ آغاز شد. مقامات ايران سعی کرده اند روی ماهواره مورد استفاده اين کانال پارازيت پخش کنند. در همين حال تلويزيون و روزنامه های ايران صحنه حملات لفظی به آقای مرداک، و سعد محسنی، رئيس گروه موبی (Moby) است. شرکت خبری رابرت مرداک و گروه موبی، هرکدام مالک نيمی از کانال تلويزيونی فارسی وان هستند.



بنظر می رسد مقامات ايران بخصوص از حضور آقای مرداک عصبی هستند که نه تنها يک بازرگان سلطه جو، بلکه يک سياستمدار است. خانواده محسنی در افغنستان، در همسايگی ايران، پس از حمله تحت رهبری آمريکا در سال ۲۰۰۱ يک رشته ايستگاههای موفق راديو تلويزيونی و سايت های اينترنتی به راه انداخته است. در اخطارروز پنجشنبه، هم از آقای مرداک و هم از خانواده محسنی، هردو، نام برده شده بود.



زيد محسنی، مديرعامل کانال فارسی وان، که برادر سعد محسنی است، می گويد "ما هر موضوع نامناسبی را از اسکريپت حذف می کنيم. از نظرتصويری هم هر صحنه ای که نامناسب باشد اديت می شود. ما می دانيم اکثريتی از بينندگان، در جمعی خانوادگی برنامه ها را می بينند. ما دراين زمينه بسيارحساسيم".

اما کانال فارسی وان کماکان خشم رهبران ايران را بر می انگيزد که می گويند برنامه های غرب گرای آن توهينی به ارزش های سنتی ايرانی است، و مردم ايران را به فساد می کشاند.



آقای محسنی می گويد "مردم اگر احساس می کردند فرهنگ شان را تخريب می کنيم برنامه های ما را نگاه نمی کردند".