Sunday, October 3, 2010

مراجع قم در مقابل خامنه ای

مراجع قم در مقابل خامنه ای


مراجع قم از ملاقات با خامنه ای فرار ميکنند

طراحی اطلاعات و سپاه برای غلبه بر مراجع و حوزه علمیه قم



بسمه تعالی



در راستای ادامه مشاجره و کشمکش در مورد طرح معروف به «استاد محور» بین مراجع تقلید قم و شورای مدیریت که ریاست آن با آقای مرتضی مقتدائی منصوب آقای خامنه ای و کاملا تحت نفوذ نهادهای امنیتی و سپاه می باشد، استفتائات و نظرخواهی هایی از مراجع تقلید توسط عده ای از اساتید مخالف طرح مذکور صورت گرفته که مراجع صریحا نظر مخالف خود را اعلام داشته اند. پاسخ حضرات آیات صافی گلپایگانی و شبیری زنجانی به این شرح است:



«بسم الله الرحمن الرحیم – حوزه های علمیه از آغاز عصر غیبت و بلکه قبل از آن در زمان حضور ائمه طاهرین علیهم السلام به طور آزاد و مستقل بر اساس احساس مسئولیت الهی و خلوص نیت استاد و شاگرد بدون قرار گرفتن تحت ریاست های تشکیلاتی در همه مناطق و شهرهای شیعه نشین حضور داشته و از آن عصر تاکنون به طور خودجوش علمای اعلام عهده دار رعایت امور دینی و هدایت جامعه بوده اند و در همه ازمنه عهده داران زعامت، صالح ترین افراد بوده اند که صلاحیت آنها مقبول عام و خاص بوده است. این برنامه ها و طرحها غیر مقبول، و تغییر روشها و قیم مآبی ها حوزه را در معرض انقراض و تغییر هویت قرار می دهد و خطرات و عواقب سوء دارد. باید تا اینجا هم که آمده اند تصرفات خود را کوتاه نموده و در حفظ سنت های حسنه ای که هویت حوزه ها بر آن بوده همکاری نمایند که ان شاء الله با همت همگان حیثیات مقدسه ثابت و برقرار باشد. سید موسی شبیری زنجانی – لطف الله صافی»



یادآوری می شود که حضرت آیت الله وحید خراسانی نیز در پاسخ سئوال مذکور چنین گفته اند:

«بسمه تعالی – اینجانب با آنچه آیت الله صافی مرقوم فرموده اند موافقم.»

آیت الله مکارم شیرازی نیز در پاسخ سئوال از طرح مذکور، پس از اشاره به لزوم وجود نظم در حوزه ها و این که عالم هستی نیز دارای نظم خاص می باشد یادآور شده اند:

«نبودن برنامه ای در نظامهای سابق حوزه علمیه (مانند امتحانات، تنظیم پایه های دهگانه، برنامه انتخاب بهترین کتابهای فضلای حوزه و اهداء جوایز و امثال آن) دلیل بر بیهوده بودن آن برنامه ها نیست. مسئله حضور و غیاب هم می تواند از این قبیل باشد. ولی آنچه مهم است دو چیز است: نخست حفظ استقلال حوزه ها و آزادی دروس عالی حوزه و دیگر مشورت با مراجع در برنامه ریزیهای حوزه.»



آیت الله موسوی اردبیلی نیز در پاسخ سئوال مذکور فرموده اند:

«یکی از مشخصه های اصلی حوزه های علمیه شیعه از دیرباز، استقلال آنها و عدم وابستگی به هیچ نهاد و تشکیلاتی بوده است، و این مشخصه وجه تمایز روحانیت شیعه از غیر آن بوده و سبب رشد و تربیت بزرگان و اعاظم بسیاری گردیده است و از این رو حفظ این ویژگی دارای اهمیت بسیار زیادی است؛ لذا هر اقدامی که شائبه از بین رفتن استقلال حوزه و مرجعیت را ایجاد نماید و یا زمینه ساز این مطلب گردد به نحوی که بیم آن رود که در آینده موجب صدمه رسانی به روحانیت شیعه گردد، صلاح نمی باشد و باید از آن اجتناب نمود. علاوه بر این که این گونه اقدامات از قدیم الایام در حوزه علمیه سابقه داشته و هر از چندی برخی افراد به فکر اصلاح ساختار آن برآمده اند که تا آنجا که اینجانب اطلاع دارم هیچکدام از آنها منتج به نتیجه نشده و گاهی اوقات نتائج عکس نیز به بار آمده است.»



آیت الله حسین مظاهری نیز در پاسخ سئوال فوق نوشته اند:

«کلیه طرحها و برنامه های مربوط به حوزه های علمیه و اجرای آن باید زیر نظر و با تایید مراجع معظم دامت برکاتهم باشد و بدون تایید آنها صلاح نیست و مفید هم نیست، بلکه بحران زا است و موجب اختلاف است و باید همه بدانیم استقلال حوزه های علمیه و حفظ آن واجب است و اگر بخواهیم استقلال حوزه ها حفظ شود – که باید بخواهیم – باید کارها زیر نظر و با تایید مراجع باشد.»

لازم به ذکر است که بر حسب آنچه طلاب و اساتید مطلع و مرتبط با شورای مدیریت عنوان می کنند اینکه علیرغم مخالفت صریح مراجع معظم تقلید، شورا مصمم است به هر نحو ممکن طرح خود را عملی سازد و برنامه ریزیهای این مسئله در جلساتی با نمایندگانی از وزارت اطلاعات و سپاه انجام شده و حتی با عنوان اینکه کارهای اداری در شأن روحانیون نیست، نیروهایی از سپاه برای کارهای اداری و تنظیم کلاسها و حضور و غیابهای برنامه ریزی شده، در نظر گرفته شده است.



از طرف دیگر سفرهای آقای خامنه ای به قم که از ماهها پیش با چند سفر محرمانه آغاز شده بود قرار است که در اواسط این ماه علنی شده و توسط اداره اطلاعات و لشگرهای سپاه پاسداران مستقر در قم مقدمات استقبال با شکوه از ایشان در دست اقدام است و به عنوان یک مانور تبلیغاتی قصد بهره برداریهای زیادی از آن را دارند. آنچه اکنون معلوم شده اینکه سفرهای محرمانه در ماههای گذشته و دیدار با مراجع تقلید که خبر آن هم اعلام نمی شد برای این بوده که به عنوان اینکه جواب دیدار ایشان و به اصطلاح بازدید لازم است، می خواهند به هر طریق ممکن مراجع را به دیدار وی ببرند و مسئولین دفتر آقای خامنه ای در قم و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان دادگاه ویژه روحانیت شدیدا به دنبال رایزنی با آقایان مراجع و بیوت آنان هستند که آنان را متقاعد سازند که حتما باید به دیدن آقای خامنه ای بروند. حضرات مراجع هم برخلاف سنت همیشگی که سعی داشتند در آغازین روزهای شروع سال تحصیلی تعطیلاتی نداشته باشند بعضا عزم سفر کرده و به بهانه ایام شهادت امام صادق علیه السلام به مشهد مسافرت کرده اند.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

عباس عبداللهی

11 مهر ماه 1389

دستگيری چند بازاری در یوزش شبانه اطلاعات سپاه

بنا به گزارش دریافتی ، در پی حمله نیروهای لباس شخصی که خود را اطلاعاتی و سپاهی معرفی میکردند، اسحاق شادباش به همراه فرزندش سورنا شادباش دستگیر شدند. اين پدر و پسر با خشونت بسیار توسط یک خودروی سمند سفید پلاک نظامی که توسط چند خودروی دیگر اسکورت میشد به مکان نا معلومی منتقل شدند. به گفته همسر اسحاق شادباش این دستگیری در حالی صورت گرفت که ساعاتی قبل از سوی همسر یکی از همکاران طلا فروش خبر دستگیری همکار ایشان مهرداد فتاح نیز به اطلاع آنها رسیده بود. این دستگیری ها در حالی صورت میگیرد که صنف طلافروش بازار تهران امروز، شنبه 10 مهر، هشتمین روز اعتصاب خود را گذراند.

كسي حاضر به فروش دلار نيست / صف‌هاي طولانی در محل بانك‌هايي كه اقدام به فروش دلار و ارز كرده‌اند

ايلنا: بازار ارز داخلي از روز پنجشنبه به طور كامل در حالت تعطيلي قرار دارد.


به گزارش خبرنگار ايلنا، عدم مبادله ارز در اين بازار عامل اصلي تعطيلي چند روزه بازار داخلي ارز بوده است.

در حالي كه بانك كارگشايي اقدام به فروش دلار به قيمت يك هزار و 85 تومان كرده است، اما هيچ‌يك از خريداران دلار اقدام به فروش دلار در بازار ارز نكردند.

يكي از صرافان در اين زمينه به خبرنگار ايلنا گفت: بازار ارز داخلي كاملاً مبهم و پرتلاطم است؛ چرا كه در حال حاضر خريداران دلار به اميد افزايش بيش از پيش قيمت آن، اقدام به فروش ارز و دلار نكردند.

اين صراف ادامه داد: پيش‌بيني مي‌شود كه ركورد قيمت دلار كه روز پنجشنبه به هزار و 300 تومان رسيد، بار ديگر شكسته شود.

در حال حاضر خريداران بسياري در محل بانك‌هايي كه اقدام به فروش دلار و ارز كرده‌اند تجمع كرده و صف‌هاي طويلي را تشكيل دادند.

به گفته يكي از خريداران دلار، اين موضوع در طي 10 سال گذشته بي‌سابقه بوده است.

يكي ديگر از خريداران دلار به خبرنگار ايلنا گفت: اعلام اجراي طرح تحول اقتصادي كه امروز نيز سخنگوي اقتصادي دولت بر آن تاكيد كرد، باعث شده است تا خريداران بيشتري تمايل به خريد دلار كرده و نسبت به عدم فروش آن براي افزايش قيمت دلار اقدام كنند.

براساس اين گزارش پيش‌بيني مي‌شود كه بازار دلار و حتي طلاي ايران طي هفته آينده روزهاي پرتلاطمي را پشت سر بگذارد.

ساعت فروشان هم مغازه‌ها را بستند

به دنبال اعتراضات صورت گرفته به نحوه محاسبه قانون مالیات بر ارزش افزوده از سوی اصناف مختلف که با اعتصاب صنف طلافروش در روزهای اخیر به اوج رسیده، صنف ساعت فروشان هم امروز مغازه‌های خود را باز نکردند.




به گزارش پایگاه خبری سفیر، بسیاری از مغازه‌های رسانه بازار ساعت فروشان در بازار تهران امروز تعطیل بود.



‏گفتنی است، اعتراض صنف طلافروشان که از هفته گذشته با بستن مغازه‌هایشان آغاز شده همچنان ادامه دارد.



این نوع اعتراض طلافروشان موجب تاثیرات بسیار منفی بر روی قیمت طلا و افزایش بی‌رویه آن شده است.

گزارش تکمیلی از دستگیری شب گذشته رهبری و اعضای نهضت آزادی ايران در اصفهان

میزان: بنا بر آخرین اخبار رسیده از وضعیت دبیرکل و اعضای نهضت آزادی ایران، ایشان شب گذشته در اداره اطلاعات شهر اصفهان محبوس بوده اند.


به گفته ی یک منبع آگاه به خبرنگار «میزان خبر» دستور بازداشت اعضای نهضت آزادی از اطلاعات تهران صادر شده است و وکلا و خانواده های بازداشت شدگان منتظرند که بعد از انتقال افراد به تهران اقدامات لازم را برای پیگیری پرونده اتهامی ایشان را صورت دهند.

گفتنی است دبیر کل و چندین تن از اعضای شورای مرکزی و تعدادی از اعضاء و علاقمندان نهضت آزادی پس از شرکت در مراسم ختمی در این شهر برای اقامه نماز گردهم آمده بودند، پس از اقامه ی نماز توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت شدند.



اسامی دستگير شدگان شب گذشته : 1 - دکتر ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی ایران که برای سومین بار بعد از انتخابات بازداشت شده. 2 - مهندس هاشم صباغیان،از قدیمی ترین اعضای نهضت آزادی و عضو شورای مرکزی و دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران . 3 - دکتر علی اصغر غروی، مسئول شاخه اصفهان نهضت آزادی ایران 4 - دکتر غفار فرزدی، مسئول شاخه آذربایجان نهضت آزادی. 5 - احد رضایی، مسئول شاخه زنجان نهضت آزادی .



همچنین گزارش شده است در این حادثه تعدادی از حاضران ازجمله مصلحی و ورپایی توسط ماموران بازداشت شده اند.

به گزارش خبرنگار «میزان خبر» ماموران لباس شخصی که بدون ارایه حکم قضایی وارد محل شده و خود را نیروهای امنیتی و اعضاء بسیج معرفی می نمودند با این توجیه که دکتر سید علی اصغر غروی در این محل بصورت غیر قانونی نماز جمعه اقامه نموده است، پس از بازداشت این چند تن نسبت به ارعاب و تهدید سایر حاضرین و فیلمبرداری و ثبت مشخصات آنها اقدام نموده و سپس محل حادثه را ترک کردند.

فیلم / خود کشی در ایستگاه مترو امام خمینی ساعت 15:20 دهم مهر 1389