Sunday, October 3, 2010

گزارش تکمیلی از دستگیری شب گذشته رهبری و اعضای نهضت آزادی ايران در اصفهان

میزان: بنا بر آخرین اخبار رسیده از وضعیت دبیرکل و اعضای نهضت آزادی ایران، ایشان شب گذشته در اداره اطلاعات شهر اصفهان محبوس بوده اند.


به گفته ی یک منبع آگاه به خبرنگار «میزان خبر» دستور بازداشت اعضای نهضت آزادی از اطلاعات تهران صادر شده است و وکلا و خانواده های بازداشت شدگان منتظرند که بعد از انتقال افراد به تهران اقدامات لازم را برای پیگیری پرونده اتهامی ایشان را صورت دهند.

گفتنی است دبیر کل و چندین تن از اعضای شورای مرکزی و تعدادی از اعضاء و علاقمندان نهضت آزادی پس از شرکت در مراسم ختمی در این شهر برای اقامه نماز گردهم آمده بودند، پس از اقامه ی نماز توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت شدند.



اسامی دستگير شدگان شب گذشته : 1 - دکتر ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی ایران که برای سومین بار بعد از انتخابات بازداشت شده. 2 - مهندس هاشم صباغیان،از قدیمی ترین اعضای نهضت آزادی و عضو شورای مرکزی و دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران . 3 - دکتر علی اصغر غروی، مسئول شاخه اصفهان نهضت آزادی ایران 4 - دکتر غفار فرزدی، مسئول شاخه آذربایجان نهضت آزادی. 5 - احد رضایی، مسئول شاخه زنجان نهضت آزادی .



همچنین گزارش شده است در این حادثه تعدادی از حاضران ازجمله مصلحی و ورپایی توسط ماموران بازداشت شده اند.

به گزارش خبرنگار «میزان خبر» ماموران لباس شخصی که بدون ارایه حکم قضایی وارد محل شده و خود را نیروهای امنیتی و اعضاء بسیج معرفی می نمودند با این توجیه که دکتر سید علی اصغر غروی در این محل بصورت غیر قانونی نماز جمعه اقامه نموده است، پس از بازداشت این چند تن نسبت به ارعاب و تهدید سایر حاضرین و فیلمبرداری و ثبت مشخصات آنها اقدام نموده و سپس محل حادثه را ترک کردند.

No comments:

Post a Comment