Thursday, July 5, 2012

کوفی عنان پس از ساعت ها مذاکره قدرت های بزرگ جهان در ژنو، با حضور در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که شرکت‌کنندگان در این نشست بر سر طرح تشکیل دولت انتقالی برای فراهم کردن شرایط گذار سیاسی در سوریه به توافق رسیده‌اند. http://www.kaleme.com/1391/04/11/klm-105042/

کوفی عنان پس از ساعت ها مذاکره قدرت های بزرگ جهان در ژنو، با حضور در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که شرکت‌کنندگان در این نشست بر سر طرح تشکیل دولت انتقالی برای فراهم کردن شرایط گذار سیاسی در سوریه به توافق رسیده‌اند.
http://www.kaleme.com/1391/04/11/klm-105042/

یه یاد زنده یاد حسین اخترزند حسین فقط32 سال داشت، او نیز يكي از تظاهرکنندگان معترض به نتیجه انتخابات ننگین دهمین دوره ریاست جمهوری بود که در جریان پیامدهای اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ در اصفهان کشته شد. فیلمها و عکسهای زیادی از ضرب و شتم او در سایتهای اینترنتی منتشر شده است. حسین عزیزمان توسط نیروهای بسیج پس از ضرب و شتم بسیار شدید به طور بسیار وحشیانه ای از طبقه سوم به پایین پرتاب شده و جان باخت. نیروهای امنیتی فشارهای زیادی را بر این خانواده وارد داشتند و اعلام داشتند وی در اثر غفلت، خودش روی ایرانیت‌های پوسیده افتاده و سپس به پایین پرتاب شد و درگذشت و از همه نزدیکان تعهد گرفتند که کشته شدن حسین را تصادف اعلام کنند تا جنازه وی را تحویل دهند. خانواده او بعد از 2 سال سکوت خود را در این زمینه شکستند. پیکر حسین عزیزمان در اصفهان باغ رضوان . قطعه 17 . بلوک 1 به خاک سپرده شد ------------------------------------------------------------------------------- یادتان جاودان ... ای گلهای بهار نادیده پرپر ... دوستتان داریم و سوگندبه آزادی که نخواهیم گذاشت خونهایتان پایمال گردد! V

یه یاد زنده یاد حسین اخترزند

حسین فقط32 سال داشت، او نیز يكي از تظاهرکنندگان معترض به نتیجه انتخابات ننگین دهمین دوره ریاست جمهوری بود که در جریان پیامدهای اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ در اصفهان کشته شد.

فیلمها و عکسهای زیادی از ضرب و شتم او در سایتهای اینترنتی منتشر شده است.

حسین عزیزمان توسط نیروهای بسیج پس از ضرب و شتم بسیار شدید به طور بسیار وحشیانه ای از طبقه سوم به پایین پرتاب شده و جان باخت.

نیروهای امنیتی فشارهای زیادی را بر این خانواده وارد داشتند و اعلام داشتند وی در اثر غفلت، خودش روی ایرانیت‌های پوسیده افتاده و سپس به پایین پرتاب شد و درگذشت و از همه نزدیکان تعهد گرفتند که کشته شدن حسین را تصادف اعلام کنند تا جنازه وی را تحویل دهند.

خانواده او بعد از 2 سال سکوت خود را در این زمینه شکستند. پیکر حسین عزیزمان در اصفهان باغ رضوان . قطعه 17 . بلوک 1 به خاک سپرده شد

-------------------------------------------------------------------------------

یادتان جاودان ... ای گلهای بهار نادیده پرپر ... دوستتان داریم و سوگندبه آزادی که نخواهیم گذاشت خونهایتان پایمال گردد!

V

Dowm with Dictators, from Damaskus to Tehran!

Dowm with Dictators, from Damaskus to Tehran!

خامنه ای فقیر، مقروض، سیگاری و نگران از واجب الغسلى در كتابی چاپ ایران سایت «موسسه جهادی» از به تصویر کشیده شدن «فقر شدید»٬ «تقیه در مبارزه»٬ «قرض گرفتن زیاد»٬ «استعمال سیگار» و «نگرانی» علی خامنه‌ای از «واجب شدن غسل» به هنگام تنگدستی در کتاب «شرح اسم» انتقاد کرد. با گذشت حدود سه ماه از انتشار این کتاب که به نظر می‌رسد با هزینه‌های هنگفتی صورت گرفته باشد٬ هنوز از توزیع آن اطلاع مشخصی در دست نیست. مسئولان دفتر رهبر جمهوری اسلامی همچنین اعلام کردند در این کتاب مطالبی منتشر شده که مطابق با «واقعیت» نیست٬ اما اشاره‌ای به جزئیات این مطالب نکرده‌اند. سایت «موسسه جهادی» هم ۱۱ تیرماه با انتشار یادداشتی٬ انتقاد‌هایی متوجه بخش‌هایی از محتوای این کتاب کرده که به اعتقاد نویسنده این یادداشت گنجاندن آنها در کتاب «کاری اشتباه» بوده است. این سایت به طور مشخص از اینکه در این کتاب به سیگار کشیدن علی خامنه‌ای٬ فقر شدید و تلاش برای گرفتن شهریه‌ از همه مراجع از سوی رهبر جمهوری اسلامی اشاره شده٬ انتقاد کرده است. در این یادداشت همچنین از اینکه در بسیاری از بخش‌های کتاب به «قرض گرفتن زیاد {علی خامنه‌ای} از افراد مختلف» اشاره شده٬ اعتراض شده است. این یادداشت افزوده در کتاب «شرح اسم» ضرورتی نداشته به «نگرانی {خامنه‌ای} از واجب شدن غسل و نداشتن پول حمام» اشاره شود و عکس وی با ریش تراشیده منتشر شود. «موسسه جهادی» در ادامه یادداشت خود آورده است: «این اطلاعات فقط موجب گزک‌ دادن به دست مخالفین و معاندین و به استهزاء کشیدن آن عظمت‌ها و بزرگی‌هاست.» در بخش دیگری از این یادداشت به استفاده نویسنده از برخی اسناد ساواک درباره رهبر جمهوری اسلامی انتقاد شده و تلاش شده که اظهارات خامنه‌ای در این اسناد٬ «روش مبارزه» وی معرفی شود. به اعتقاد نویسنده این یادداشت٬ آقای خامنه‌ای نیز برخی اسناد ساواک در مورد اعترافات خود در زندان‌های دوران پهلوی را تکذیب کرده است. آن‌طور که در این یادداشت آمده٬ انتشار اسناد اعترافات خامنه‌ای مبنی بر «نفی هرگونه ارادت خاص به امام خمینی و به کار بردن لفظ معظم‌له برای شاه» بدون «اجازه» بوده و از نقاط ضعف کتاب است.

خامنه ای فقیر، مقروض، سیگاری و نگران از واجب الغسلى در كتابی چاپ ایران

سایت «موسسه جهادی» از به تصویر کشیده شدن «فقر شدید»٬ «تقیه در مبارزه»٬ «قرض گرفتن زیاد»٬ «استعمال سیگار» و «نگرانی» علی خامنه‌ای از «واجب شدن غسل» به هنگام تنگدستی در کتاب «شرح اسم» انتقاد کرد.

با گذشت حدود سه ماه از انتشار این کتاب که به نظر می‌رسد با هزینه‌های هنگفتی صورت گرفته باشد٬ هنوز از توزیع آن اطلاع مشخصی در دست نیست.

مسئولان دفتر رهبر جمهوری اسلامی همچنین اعلام کردند در این کتاب مطالبی منتشر شده که مطابق با «واقعیت» نیست٬ اما اشاره‌ای به جزئیات این مطالب نکرده‌اند.

سایت «موسسه جهادی» هم ۱۱ تیرماه با انتشار یادداشتی٬ انتقاد‌هایی متوجه بخش‌هایی از محتوای این کتاب کرده که به اعتقاد نویسنده این یادداشت گنجاندن آنها در کتاب «کاری اشتباه» بوده است.

این سایت به طور مشخص از اینکه در این کتاب به سیگار کشیدن علی خامنه‌ای٬ فقر شدید و تلاش برای گرفتن شهریه‌ از همه مراجع از سوی رهبر جمهوری اسلامی اشاره شده٬ انتقاد کرده است.

در این یادداشت همچنین از اینکه در بسیاری از بخش‌های کتاب به «قرض گرفتن زیاد {علی خامنه‌ای} از افراد مختلف» اشاره شده٬ اعتراض شده است.

این یادداشت افزوده در کتاب «شرح اسم» ضرورتی نداشته به «نگرانی {خامنه‌ای} از واجب شدن غسل و نداشتن پول حمام» اشاره شود و عکس وی با ریش تراشیده منتشر شود.

«موسسه جهادی» در ادامه یادداشت خود آورده است: «این اطلاعات فقط موجب گزک‌ دادن به دست مخالفین و معاندین و به استهزاء کشیدن آن عظمت‌ها و بزرگی‌هاست.»

در بخش دیگری از این یادداشت به استفاده نویسنده از برخی اسناد ساواک درباره رهبر جمهوری اسلامی انتقاد شده و تلاش شده که اظهارات خامنه‌ای در این اسناد٬ «روش مبارزه» وی معرفی شود.

به اعتقاد نویسنده این یادداشت٬ آقای خامنه‌ای نیز برخی اسناد ساواک در مورد اعترافات خود در زندان‌های دوران پهلوی را تکذیب کرده است.

آن‌طور که در این یادداشت آمده٬ انتشار اسناد اعترافات خامنه‌ای مبنی بر «نفی هرگونه ارادت خاص به امام خمینی و به کار بردن لفظ معظم‌له برای شاه» بدون «اجازه» بوده و از نقاط ضعف کتاب است.

Dowm with Dictators, from Damaskus to Tehran!

Dowm with Dictators, from Damaskus to Tehran!

به سلامتیه زندونیای بی ملاقاتی به سلامتیه زندونیایی که حرم آغوش مادرو آرزو دارن بسلامتیه زندونیایی که نه رو تیرگان ملاقاتی داشتن نه نیمه شعبون بسلامتیه زندونیایی که بجرم محاربه تو زندونن و هیچ کینه ای به هیشکی ندارن بسلامتیه زندونیایی که وقتی رفتن دل مارو هم باخودشون بردن تو حبس بسلامتیه تو ابلفضل و بسلامتیه همه همبندات وبسلامتیه همه اونایی که بیادتونن به سلامتیه اون زندانیای که سالیان سال در گوشهٔ زندونن اما هیچکدوم از سایتهای سبزللهیها هیچ خبری ازشون منتشر نکرده به سلامتیه زندانیان بی‌ نام و نشان، که هرچند بی‌ نام و نشان هستند اما برای آزادی ایران تا پای مرگ ایستادند! به سلامتیه تمام زندانیانی که تمام سختیهای زندان رو تحمل میکنند برای مرگ اصل ولایت فقیه، برای رسیدن به آزادی!

به سلامتیه زندونیای بی ملاقاتی

به سلامتیه زندونیایی که حرم آغوش مادرو آرزو دارن
بسلامتیه زندونیایی که نه رو تیرگان ملاقاتی داشتن نه نیمه شعبون
بسلامتیه زندونیایی که بجرم محاربه تو زندونن و هیچ کینه ای به هیشکی ندارن
بسلامتیه زندونیایی که وقتی رفتن دل مارو هم باخودشون بردن تو حبس
بسلامتیه تو ابلفضل و بسلامتیه همه همبندات وبسلامتیه همه اونایی که بیادتونن

به سلامتیه اون زندانیای که سالیان سال در گوشهٔ زندونن اما هیچکدوم از سایتهای سبزللهیها هیچ خبری ازشون منتشر نکرده

به سلامتیه زندانیان بی‌ نام و نشان، که هرچند بی‌ نام و نشان هستند اما برای آزادی ایران تا پای مرگ ایستادند!

به سلامتیه تمام زندانیانی که تمام سختیهای زندان رو تحمل میکنند برای مرگ اصل ولایت فقیه، برای رسیدن به آزادی!

کنیا دو ایرانی دستگیر شده را متهم به برنامه ریزی حمله به منافع آمریکا و اسرائیل کرد دو شهروند ایرانی در شهر بندری مومباسا با ۱۵ کیلوگرم مواد منفجره بازداشت شدند. خبرگزاری آسوشیتدپرس از قول مقام های رسمی در کنیا می گوید دو ایرانی که چندی پیش در ارتباط با حمل مواد منفجره در این کشور دستگیر شده اند، متهم به "برنامه ریزی حمله به منافع آمریکا و اسرائیل" شده اند و یک مقام رسمی هم این دو را از اعضای سپاه قدس ایران، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خوانده است به اساس گزارش ها، مقام های کنیایی این دو ایرانی را متهم کرده اند که قصد داشته حمله به منافع اسرائیل، آمریکا، بریتانیا و عربستان سعودی را در خاک کنیا داشته اند. خبرگزاری آسوشیتدپرس از قول مقام های رسمی کنیا می گوید به نظر می رسد که طرح این حمله یا حملات از یک الگوی مشترک توسط ماموران ایرانی پیروی می کند که "عمدتا علیه منافع اسرائیل" در نقاط مختلف جهان بوده است. در ماه های اخیر حملاتی در چند کشور جهان از جمله جمهوری آذربایجان، هند و تایلند صورت گرفت یا خنثی شد که مظنونان ایرانی و مرتبط با ایران در ارتباط با آنها بازداشت شدند یا تحت تعقیب قرار گرفتند. هدف اکثر این حملات شهروندان یا منافع اسرائیل اعلام شده است. بر اساس کیفرخواست صادر شده توسط دادستانی در کنیا، احمد ابوالفتحی و منصور موسوی حدود دو هفته پیش در شهر بندری مومباسا با ۱۵ کیلوگرم مواد منفجره بازداشت شدند. دادستانی در کنیا به فاصله اندکی پس از بازداشت این دو اعلام کرد که متهمان قصد داشته اند حمله‌ای سازمان دهند که می توانست آسیب های جانی شدیدی به بار آورد. این دو مرد اتهامات علیه خود را رد می کنند و وزارت امور خارجه ایران هم می گوید موضوع را در دست بررسی دارد. در پی تصمیم دولت کنیا برای ارسال نیرو به کشور سومالی برای مبارزه با نیروهای شورشی الشباب از ماه اکتبر، این کشور در ماه های اخیر مورد حملات متعددی قرار گرفته است. بسیاری از مراکز تفریحی در بنادر کنیا متعلق به اسرائیلی‌ها است. نیروهای شبه نظامی در سال ۲۰۰۲ هتلی نزدیک مومباسا را که صاحب آن اسرائیلی بود، مورد حمله قرار دادند و ۱۳ نفر را کشتند

کنیا دو ایرانی دستگیر شده را متهم به برنامه ریزی حمله به منافع آمریکا و اسرائیل کرد

دو شهروند ایرانی در شهر بندری مومباسا با ۱۵ کیلوگرم مواد منفجره بازداشت شدند. خبرگزاری آسوشیتدپرس از قول مقام های رسمی در کنیا می گوید دو ایرانی که چندی پیش در ارتباط با حمل مواد منفجره در این کشور دستگیر شده اند، متهم به "برنامه ریزی حمله به منافع آمریکا و اسرائیل" شده اند و یک مقام رسمی هم این دو را از اعضای سپاه قدس ایران، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خوانده است


به اساس گزارش ها، مقام های کنیایی این دو ایرانی را متهم کرده اند که قصد داشته حمله به منافع اسرائیل، آمریکا، بریتانیا و عربستان سعودی را در خاک کنیا داشته اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از قول مقام های رسمی کنیا می گوید به نظر می رسد که طرح این حمله یا حملات از یک الگوی مشترک توسط ماموران ایرانی پیروی می کند که "عمدتا علیه منافع اسرائیل" در نقاط مختلف جهان بوده است.

در ماه های اخیر حملاتی در چند کشور جهان از جمله جمهوری آذربایجان، هند و تایلند صورت گرفت یا خنثی شد که مظنونان ایرانی و مرتبط با ایران در ارتباط با آنها بازداشت شدند یا تحت تعقیب قرار گرفتند. هدف اکثر این حملات شهروندان یا منافع اسرائیل اعلام شده است.

بر اساس کیفرخواست صادر شده توسط دادستانی در کنیا، احمد ابوالفتحی و منصور موسوی حدود دو هفته پیش در شهر بندری مومباسا با ۱۵ کیلوگرم مواد منفجره بازداشت شدند.

دادستانی در کنیا به فاصله اندکی پس از بازداشت این دو اعلام کرد که متهمان قصد داشته اند حمله‌ای سازمان دهند که می توانست آسیب های جانی شدیدی به بار آورد.

این دو مرد اتهامات علیه خود را رد می کنند و وزارت امور خارجه ایران هم می گوید موضوع را در دست بررسی دارد.

در پی تصمیم دولت کنیا برای ارسال نیرو به کشور سومالی برای مبارزه با نیروهای شورشی الشباب از ماه اکتبر، این کشور در ماه های اخیر مورد حملات متعددی قرار گرفته است.

بسیاری از مراکز تفریحی در بنادر کنیا متعلق به اسرائیلی‌ها است. نیروهای شبه نظامی در سال ۲۰۰۲ هتلی نزدیک مومباسا را که صاحب آن اسرائیلی بود، مورد حمله قرار دادند و ۱۳ نفر را کشتند

روسیه : در مورد عدم تحویل "اس ـ 300" با ایران مذاکره نمی کنیم خبرگزاری «ریا نووستی» : بعد مالی قرارداد لغو شده درخصوص تحویل سیستم های موشکی پدافند هوایی "اس ـ 300" به ایران در سطح دوجانبه حل می شود و روسیه در خصوص پرداخت 4 میلیارد دلار غرامت مورد تقاضای ایران بخاطر عدم تحویل "اس ـ 300" مذاکره نمی کند. این مطلب را یک منبع در سازمان فدرال همکاری های نظامی ـ فنی روسیه روز پنج شنبه اعلام کرد. وی گزارش برخی از رسانه ها در این خصوص را مورد تفسیر قرار داد که وزارت دفاع ایران و شرکت "The AerospaceIndastries Organisation" به دادگاه حکمیت بین المللی ژنو شکایت کرده و خواستار دریافت تقریبا 4 میلیارد دلار غرامت بخاطر عدم تحویل "اس ـ 300" شده اند. منبع فوق الذکر گفت: "همکاری های نظامی ـ فنی با ایران در زمینه هایی که مغایر تحریم های سازمان ملل نیستند، ادامه دارد. مسایل مالی در رابطه با تمام قراردادهای امضا شده در سابق در مذاکرات مورد بحث قرار می گیرد. شکایت فوق الذکر به دادگاه حکمیت بین المللی موضوع مذاکره نیست". وی یادآور شد روسیه سال گذشته پیش پرداخت به مبلغ تقریبا 167 میلیون دلار را بخاطر عدم تحویل "اس ـ 300" به ایران بازگردانده است. "سرگی چمیزوف" رییس کورپراسیون "روس تخنولوگی" روسیه در ماه ژانویه سال 2012 میلادی اعلام کرده بود: "پیش پرداخت ایرانیان به تولید کننده برگردانده شد چون تحویل این سیستم ها در رابطه با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد صورت نگرفته". اما هیچگونه جریمه ای پرداخت نشده است. ایران دادخواست خود را روز 13 آوریل به دادگاه ژنو تقدیم کرده اما تا به حال نشست این دادگاه برای رسیدگی به این شکایت برگزار نشده است.

روسیه : در مورد عدم تحویل "اس ـ 300" با ایران مذاکره نمی کنیم
خبرگزاری «ریا نووستی» :  بعد مالی قرارداد لغو شده درخصوص تحویل سیستم های موشکی پدافند هوایی "اس ـ 300" به ایران در سطح دوجانبه حل می شود و روسیه در خصوص پرداخت 4 میلیارد دلار غرامت مورد تقاضای ایران بخاطر عدم تحویل "اس ـ 300" مذاکره نمی کند. این مطلب را یک منبع در سازمان فدرال همکاری های نظامی ـ فنی روسیه روز پنج شنبه اعلام کرد.
وی گزارش برخی از رسانه ها در این خصوص را مورد تفسیر قرار داد که وزارت دفاع ایران و شرکت "The AerospaceIndastries Organisation" به دادگاه حکمیت بین المللی ژنو شکایت کرده و خواستار دریافت تقریبا 4 میلیارد دلار غرامت بخاطر عدم تحویل "اس ـ 300" شده اند.
منبع فوق الذکر گفت: "همکاری های نظامی ـ فنی با ایران در زمینه هایی که مغایر تحریم های سازمان ملل نیستند، ادامه دارد. مسایل مالی در رابطه با تمام قراردادهای امضا شده در سابق در مذاکرات مورد بحث قرار می گیرد. شکایت فوق الذکر به دادگاه حکمیت بین المللی موضوع مذاکره نیست".
وی یادآور شد روسیه سال گذشته پیش پرداخت به مبلغ تقریبا 167 میلیون دلار را بخاطر عدم تحویل "اس ـ 300" به ایران بازگردانده است. "سرگی چمیزوف" رییس کورپراسیون "روس تخنولوگی" روسیه در ماه ژانویه سال 2012 میلادی اعلام کرده بود: "پیش پرداخت ایرانیان به تولید کننده برگردانده شد چون تحویل این سیستم ها در رابطه با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد صورت نگرفته". اما هیچگونه جریمه ای پرداخت نشده است.
ایران دادخواست خود را روز 13 آوریل به دادگاه ژنو تقدیم کرده اما تا به حال نشست این دادگاه برای رسیدگی به این شکایت برگزار نشده است.
 

خاطرات ناگفته از رهبر جمهوری اسلامی جرس: سایت «موسسه جهادی» از به تصویر کشیده شدن «فقر شدید»٬ «تقیه در مبارزه»٬ «قرض گرفتن زیاد»٬ «استعمال سیگار» و «نگرانی» رهبر جمهوری اسلامی از «واجب شدن غسل» به هنگام تنگدستی در کتاب «شرح اسم» انتقاد کرد. به گزارش سایت «دیگربان»، با گذشت حدود سه ماه از انتشار این کتاب که به نظر می‌رسد با هزینه‌های هنگفتی صورت گرفته باشد٬ هنوز از توزیع آن اطلاع مشخصی در دست نیست. مسئولان دفتر رهبر جمهوری اسلامی همچنین اعلام کردند در این کتاب مطالبی منتشر شده که مطابق با «واقعیت» نیست٬ اما اشاره‌ای به جزئیات این مطالب نکرده‌اند. سایت «موسسه جهادی» هم ۱۱ تیرماه با انتشار یادداشتی٬ انتقاد‌هایی متوجه بخش‌هایی از محتوای این کتاب کرده که به اعتقاد نویسنده این یادداشت گنجاندن آنها در کتاب «کاری اشتباه» بوده است. این سایت به طور مشخص از اینکه در این کتاب به سیگار کشیدن آقای علی خامنه‌ای٬ فقر شدید و تلاش برای گرفتن شهریه‌ از همه مراجع از سوی رهبر جمهوری اسلامی اشاره شده٬ انتقاد کرده است. در این یادداشت همچنین از اینکه در بسیاری از بخش‌های کتاب به «قرض گرفتن زیاد {آقای خامنه‌ای} از افراد مختلف» اشاره شده٬ اعتراض شده است. این یادداشت افزوده در کتاب «شرح اسم» ضرورتی نداشته به «نگرانی از واجب شدن غسل و نداشتن پول حمام» اشاره شود و عکس وی با ریش تراشیده منتشر شود. «موسسه جهادی» در ادامه یادداشت خود آورده است: «این اطلاعات فقط موجب گزک‌ دادن به دست مخالفین و معاندین و به استهزاء کشیدن آن عظمت‌ها و بزرگی‌هاست.» در بخش دیگری از این یادداشت به استفاده نویسنده از برخی اسناد ساواک درباره رهبر جمهوری اسلامی انتقاد شده و تلاش شده که اظهارات آقای خامنه‌ای در این اسناد٬ «روش مبارزه» وی معرفی شود. به اعتقاد نویسنده این یادداشت٬ آقای خامنه‌ای نیز برخی اسناد ساواک در مورد اعترافات خود در زندان‌های دوران پهلوی را تکذیب کرده است. آن‌طور که در این یادداشت آمده٬ انتشار اسناد اظهارات آقای خامنه‌ای مبنی بر «نفی هرگونه ارادت خاص به امام خمینی و به کار بردن لفظ معظم‌له برای شاه» بدون «اجازه» بوده و از نقاط ضعف کتاب است. خاطرنشان می شود در مجموع نویسنده این نقد از کتاب «شرح اسم»به عنوان کتابی ارزشمند و اثر پژوهشی قابل توجه یاد کرده و انتشار برخی از اطلاعات را به دلیل سوءاستفاده مخالفان آقای خامنه ای غیرضروری عنوان کرده است. در بخش اصلی انتقاد نویسنده نقد این کتاب آمده است:« اسناد مشکل‌دار و مشکل‌ساز: این دسته از اسناد، اطلاعاتی است که بیان آنها هیچ نکته‌ی مثبتی ندارد و عدم بیان آنها هم ذره‌ای به وجاهت تاریخی و پژوهشی این کتاب آسیب نمی‌زند. آیا ما به بهانه‌ی امانت‌دار تاریخ بودن مجاز به بیان اینها هستیم؟اینها مواردی از این‌گونه مطالب است: داستان نخستین منبر و بیان احکام زنان، استعمال تفکّه‌آمیز سیگار، تأکید بر فقر شدید معظم‌له در مقاطع مختلف؛ مسلم است که فقر شدید خود نشان‌دهنده‌ی اوج سختی در مبارزه و ابتلای پروردگار و عظمت ایشان بوده، اما راه‌‌هایی که برای حل این مشکل اتخاذ می‌شده مدّنظر است.تلاش برای گرفتن شهریه‌ی همه مراجع و شرکت در امتحان سطح پایین آیت‌الله بروجردی برای گرفتن شهریه‌ی ایشان، قرض گرفتن زیاد از افراد مختلف و بیان مقروض بودن به همه در جاهای مختلف کتاب(البته حکایت‌های بی‌پولی مثل آبگوشت علی‌نقی، صبح بی‌صبحانه و ظهر بی‌ناهار و امثالهم را هم شاید بتوان از نوع اسناد «به شرط اذن» به حساب آورد). نگرانی از واجب شدن غسل و نداشتن پول حمام، عکس معظم‌له بعد از تراشیدن اجباری محاسن مبارک. اینکه برای خوارکردن و توهین به حضرت ایشان، مبادرت به تراشیدن محاسن نمودند و ایشان در اوج عزت و با کیاست مثال‌زدنی خود می‌خندند و می فرمایند: «الحمدلله، چانه را ندیده بودم، دیدم»، خاطره‌ای مهم است و دانستن آن واجب؛ اما آیا عکس این خاطره را نیز باید نشان داد؟ مثل شکنجه‌های جسمی تحقیرآمیزی که بعضی مبارزین، در راه خدا می‌شدند و دانستن آنها واجب، ولی نشان دادن صحنه‌های آن، کاری اشتباه و خلاف شأن آن بزرگواران است. می‌شود حدس زد که این اطلاعات فقط موجب گزک‌دادن به دست مخالفین و معاندین و به استهزاء کشیدن آن عظمت‌ها و بزرگی‌هاست. چنانچه ساعاتی بعد از انتشار کتاب بازتاب‌های ناشایستی از عکس مذکور در سطح اینترنت شروع شد و همچنان ادامه دارد.»

خاطرات ناگفته از رهبر جمهوری اسلامی جرس: سایت «موسسه جهادی» از به تصویر کشیده شدن «فقر شدید»٬ «تقیه در مبارزه»٬ «قرض گرفتن زیاد»٬ «استعمال سیگار» و «نگرانی» رهبر جمهوری اسلامی از «واجب شدن غسل» به هنگام تنگدستی در کتاب «شرح اسم» انتقاد کرد. به گزارش سایت «دیگربان»، با گذشت حدود سه ماه از انتشار این کتاب که به نظر می‌رسد با هزینه‌های هنگفتی صورت گرفته باشد٬ هنوز از توزیع آن اطلاع مشخصی در دست نیست. مسئولان دفتر رهبر جمهوری اسلامی همچنین اعلام کردند در این کتاب مطالبی منتشر شده که مطابق با «واقعیت» نیست٬ اما اشاره‌ای به جزئیات این مطالب نکرده‌اند. سایت «موسسه جهادی» هم ۱۱ تیرماه با انتشار یادداشتی٬ انتقاد‌هایی متوجه بخش‌هایی از محتوای این کتاب کرده که به اعتقاد نویسنده این یادداشت گنجاندن آنها در کتاب «کاری اشتباه» بوده است. این سایت به طور مشخص از اینکه در این کتاب به سیگار کشیدن آقای علی خامنه‌ای٬ فقر شدید و تلاش برای گرفتن شهریه‌ از همه مراجع از سوی رهبر جمهوری اسلامی اشاره شده٬ انتقاد کرده است. در این یادداشت همچنین از اینکه در بسیاری از بخش‌های کتاب به «قرض گرفتن زیاد {آقای خامنه‌ای} از افراد مختلف» اشاره شده٬ اعتراض شده است. این یادداشت افزوده در کتاب «شرح اسم» ضرورتی نداشته به «نگرانی از واجب شدن غسل و نداشتن پول حمام» اشاره شود و عکس وی با ریش تراشیده منتشر شود. «موسسه جهادی» در ادامه یادداشت خود آورده است: «این اطلاعات فقط موجب گزک‌ دادن به دست مخالفین و معاندین و به استهزاء کشیدن آن عظمت‌ها و بزرگی‌هاست.» در بخش دیگری از این یادداشت به استفاده نویسنده از برخی اسناد ساواک درباره رهبر جمهوری اسلامی انتقاد شده و تلاش شده که اظهارات آقای خامنه‌ای در این اسناد٬ «روش مبارزه» وی معرفی شود. به اعتقاد نویسنده این یادداشت٬ آقای خامنه‌ای نیز برخی اسناد ساواک در مورد اعترافات خود در زندان‌های دوران پهلوی را تکذیب کرده است. آن‌طور که در این یادداشت آمده٬ انتشار اسناد اظهارات آقای خامنه‌ای مبنی بر «نفی هرگونه ارادت خاص به امام خمینی و به کار بردن لفظ معظم‌له برای شاه» بدون «اجازه» بوده و از نقاط ضعف کتاب است. خاطرنشان می شود در مجموع نویسنده این نقد از کتاب «شرح اسم»به عنوان کتابی ارزشمند و اثر پژوهشی قابل توجه یاد کرده و انتشار برخی از اطلاعات را به دلیل سوءاستفاده مخالفان آقای خامنه ای غیرضروری عنوان کرده است. در بخش اصلی انتقاد نویسنده نقد این کتاب آمده است:« اسناد مشکل‌دار و مشکل‌ساز: این دسته از اسناد، اطلاعاتی است که بیان آنها هیچ نکته‌ی مثبتی ندارد و عدم بیان آنها هم ذره‌ای به وجاهت تاریخی و پژوهشی این کتاب آسیب نمی‌زند. آیا ما به بهانه‌ی امانت‌دار تاریخ بودن مجاز به بیان اینها هستیم؟اینها مواردی از این‌گونه مطالب است: داستان نخستین منبر و بیان احکام زنان، استعمال تفکّه‌آمیز سیگار، تأکید بر فقر شدید معظم‌له در مقاطع مختلف؛ مسلم است که فقر شدید خود نشان‌دهنده‌ی اوج سختی در مبارزه و ابتلای پروردگار و عظمت ایشان بوده، اما راه‌‌هایی که برای حل این مشکل اتخاذ می‌شده مدّنظر است.تلاش برای گرفتن شهریه‌ی همه مراجع و شرکت در امتحان سطح پایین آیت‌الله بروجردی برای گرفتن شهریه‌ی ایشان، قرض گرفتن زیاد از افراد مختلف و بیان مقروض بودن به همه در جاهای مختلف کتاب(البته حکایت‌های بی‌پولی مثل آبگوشت علی‌نقی، صبح بی‌صبحانه و ظهر بی‌ناهار و امثالهم را هم شاید بتوان از نوع اسناد «به شرط اذن» به حساب آورد). نگرانی از واجب شدن غسل و نداشتن پول حمام، عکس معظم‌له بعد از تراشیدن اجباری محاسن مبارک. اینکه برای خوارکردن و توهین به حضرت ایشان، مبادرت به تراشیدن محاسن نمودند و ایشان در اوج عزت و با کیاست مثال‌زدنی خود می‌خندند و می فرمایند: «الحمدلله، چانه را ندیده بودم، دیدم»، خاطره‌ای مهم است و دانستن آن واجب؛ اما آیا عکس این خاطره را نیز باید نشان داد؟ مثل شکنجه‌های جسمی تحقیرآمیزی که بعضی مبارزین، در راه خدا می‌شدند و دانستن آنها واجب، ولی نشان دادن صحنه‌های آن، کاری اشتباه و خلاف شأن آن بزرگواران است. می‌شود حدس زد که این اطلاعات فقط موجب گزک‌دادن به دست مخالفین و معاندین و به استهزاء کشیدن آن عظمت‌ها و بزرگی‌هاست. چنانچه ساعاتی بعد از انتشار کتاب بازتاب‌های ناشایستی از عکس مذکور در سطح اینترنت شروع شد و همچنان ادامه دارد.»

یکی دیگر از دانشجویان کُرد زخمی‌شده توسط نیروی انتظامی، جان خود را از دست داد کُردپا: یکی دیگر از دانشجویان کُرد که بر اثر تیراندازی مستقیم مأموران انتظامی حکومت اسلامی ایران زخمی شده بود در یکی از بیمارستان‌های تبریز جان سپرد. به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز یکشنبه یازدهم تیرماه و در بیمارستان "آذربایجان" شهر تبریز یک دانشجوی کُرد به نام "صلاح‌الدین فیشال‌خطابی" 19 ساله فرزند عزیز، که اواسط خردادماه امسال توسط نیروی انتظامی حکومت اسلامی ایران هدف شلیک مستقیم گلوله قرار گرفته بود، بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد. این دانشجوی کُرد روز بیست‌وهشتم خردادماه سال جاری به‌همراه "سیامند کریمی" فرزند رحمان در مسیر جاده‌ی بوکان به تبریز و در نزدیکی شهر ایلخچی در داخل خودروی خود، از سوی مامورین نیروی انتظامی متوقف و هنگام پیاده شدن از ماشین هدف گلوله‌ی مأمورین حکومتی قرار گرفتند که در آن هنگام سیامند در دم کشته می‌شود. گزارش ارسالی خبرنگار آژانس کُردپا حاکی از آن است که جسد صلاح‌الدین فیشال‌خطابی روز دوازدهم تیرماه در میان حضور پر تعداد نیروهای امنیتی-انتظامی در شهر بوکان به خاک سپرده شد. تیراندازی مأموران نظامی، انتظامی و امنیتی حکومت اسلامی ایران به شهروندان مدنی کُرد در مناطق شهری و روستایی به امری عادی و روزمره مُبدل گشته و تاکنون هیچ نهاد حکومتی حاضر به پاسخگویی به این موارد نبوده و در این باره شهروندان کُرد عملاً امنیت جانی خود را از دست داده‌اند. به جز این موارد و طی ماه‌های اخیر در شهرهای جنوبی استان آذربایجان‌غربی، بسیاری از جوانان به ویژه دختران توسط افراد ناشناسی ربوده شده و بعد از تجاوز، آنان را نیز به قتل می‌رساندند که موجب بروز اعتراضات گسترده در شهر بوکان گردید.

یکی دیگر از دانشجویان کُرد زخمی‌شده توسط نیروی انتظامی، جان خود را از دست داد

کُردپا: یکی دیگر از دانشجویان کُرد که بر اثر تیراندازی مستقیم مأموران انتظامی حکومت اسلامی ایران زخمی شده بود در یکی از بیمارستان‌های تبریز جان سپرد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز یکشنبه یازدهم تیرماه و در بیمارستان "آذربایجان" شهر تبریز یک دانشجوی کُرد به نام "صلاح‌الدین فیشال‌خطابی" 19 ساله فرزند عزیز، که اواسط خردادماه امسال توسط نیروی انتظامی حکومت اسلامی ایران هدف شلیک مستقیم گلوله قرار گرفته بود، بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

این دانشجوی کُرد روز بیست‌وهشتم خردادماه سال جاری به‌همراه "سیامند کریمی" فرزند رحمان در مسیر جاده‌ی بوکان به تبریز و در نزدیکی شهر ایلخچی در داخل خودروی خود، از سوی مامورین نیروی انتظامی متوقف و هنگام پیاده شدن از ماشین هدف گلوله‌ی مأمورین حکومتی قرار گرفتند که در آن هنگام سیامند در دم کشته می‌شود.

گزارش ارسالی خبرنگار آژانس کُردپا حاکی از آن است که جسد صلاح‌الدین فیشال‌خطابی روز دوازدهم تیرماه در میان حضور پر تعداد نیروهای امنیتی-انتظامی در شهر بوکان به خاک سپرده شد.

تیراندازی مأموران نظامی، انتظامی و امنیتی حکومت اسلامی ایران به شهروندان مدنی کُرد در مناطق شهری و روستایی به امری عادی و روزمره مُبدل گشته و تاکنون هیچ نهاد حکومتی حاضر به پاسخگویی به این موارد نبوده و در این باره شهروندان کُرد عملاً امنیت جانی خود را از دست داده‌اند.

به جز این موارد و طی ماه‌های اخیر در شهرهای جنوبی استان آذربایجان‌غربی، بسیاری از جوانان به ویژه دختران توسط افراد ناشناسی ربوده شده و بعد از تجاوز، آنان را نیز به قتل می‌رساندند که موجب بروز اعتراضات گسترده در شهر بوکان گردید.

انصراف کنیا از خرید نفت خام ایران کنیا اعلام کرده است به دلیل تبعات تحریم نفتی ایران، از خرید نفت از این کشور انصراف داده است. این در حالی است که بر پایه تفاهم‌نامه‌ای میان دو کشور قرار بود سالانه ۴ میلیون تن نفت ایران به کنیا صادر شود. تنها چند روز پس از آغاز تحریم کامل نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا، کنیا نیز قرارداد خرید نفت از ایران را فسخ کرد. خبر انصراف کنیا از خرید نفت خام ایران در حالی در روز چهارشنبه (۴ ژوئیه / ۱۴ تیر) منتشر شد که دو روز پیش از آن، پاتریک نوییک، دبیر دائم وزارت انرژی کنیا به خبرگزاری رویترز گفته بود، کشورش تفاهم‌نامه‌ای در زمینه خرید نفت خام از ایران با این کشور به امضا رسانده است. بر اساس این قرارداد کنیا با خرید سالانه ۴ میلیون تن نفت خام از شرکت ملی نفت ایران موافقت کرده بود. علت انصراف کنیا از خرید نفت خام ایران، نگرانی از تبعات ناشی از تحریم نفتی ایران عنوان شده است. ایالات متحده آمریکا پیش‌تر به کنیا در مورد معاملات نفتی با ایران و عواقب احتمالی آن هشدار داده بود. سفارت ایالات متحده آمریکا در نایروبی، پایتخت کنیا پس از توافق این کشور با ایران بر سر خرید نفت با انتشار بیانیه‌ای، با اشاره به تحریم‌های بین المللی علیه ایران، بر اهمیت کاهش درآمدهای نفتی ایران تاکید کرده بود. بر اساس تفاهم‌نامه میان کنیا و ایران قرار بود روزانه ۸۰ هزار بشکه (معادل ۳۰ میلیون بشکه در سال) نفت خام ایران به کنیا صادر شود. مشتریان آفریقایی نفت ایران کنیا در حالی از خرید نفت ایران انصراف داده است که رستم قاسمی، وزیر نفت ایران پیش‌تر با اشاره به تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا گفته بود، کشورش خریداران جدیدی را برای بازار فروش نفت در نظر گرفته است. قاسمی پیش‌تر از کشورهای آفریقایی به عنوان مشتریان جدید نفت ایران یاد کرده بود. پیش از آن محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهوری ایران نیز دلیل سفر ماه گذشته خود به کنیا را گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور و امضای تفاهم‌نامه‌های جدید میان نایروبی و تهران عنوان کرده بود. پیش‌تر کره جنوبی نیز اعلام کرده بود که خرید نفت از ایران را به طور کامل قطع خواهد کرد. ژاپن نیز خرید نفت از ایران را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. در عین حال چین و هند نیز ماه گذشته با توجه به تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا اعلام کردند، تدابیر ویژه‌ای را در این زمینه اتخاذ خواهند کرد.

انصراف کنیا از خرید نفت خام ایران

کنیا اعلام کرده است به دلیل تبعات تحریم نفتی ایران، از خرید نفت از این کشور انصراف داده است. این در حالی است که بر پایه تفاهم‌نامه‌ای میان دو کشور قرار بود سالانه ۴ میلیون تن نفت ایران به کنیا صادر شود.

تنها چند روز پس از آغاز تحریم کامل نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا، کنیا نیز قرارداد خرید نفت از ایران را فسخ کرد.

خبر انصراف کنیا از خرید نفت خام ایران در حالی در روز چهارشنبه (۴ ژوئیه / ۱۴ تیر) منتشر شد که دو روز پیش از آن، پاتریک نوییک، دبیر دائم وزارت انرژی کنیا به خبرگزاری رویترز گفته بود، کشورش تفاهم‌نامه‌ای در زمینه خرید نفت خام از ایران با این کشور به امضا رسانده است.

بر اساس این قرارداد کنیا با خرید سالانه ۴ میلیون تن نفت خام از شرکت ملی نفت ایران موافقت کرده بود.

علت انصراف کنیا از خرید نفت خام ایران، نگرانی از تبعات ناشی از تحریم نفتی ایران عنوان شده است.

ایالات متحده آمریکا پیش‌تر به کنیا در مورد معاملات نفتی با ایران و عواقب احتمالی آن هشدار داده بود.

سفارت ایالات متحده آمریکا در نایروبی، پایتخت کنیا پس از توافق این کشور با ایران بر سر خرید نفت با انتشار بیانیه‌ای، با اشاره به تحریم‌های بین المللی علیه ایران، بر اهمیت کاهش درآمدهای نفتی ایران تاکید کرده بود.

بر اساس تفاهم‌نامه میان کنیا و ایران قرار بود روزانه ۸۰ هزار بشکه (معادل ۳۰ میلیون بشکه در سال) نفت خام ایران به کنیا صادر شود.

مشتریان آفریقایی نفت ایران

کنیا در حالی از خرید نفت ایران انصراف داده است که رستم قاسمی، وزیر نفت ایران پیش‌تر با اشاره به تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا گفته بود، کشورش خریداران جدیدی را برای بازار فروش نفت در نظر گرفته است.

قاسمی پیش‌تر از کشورهای آفریقایی به عنوان مشتریان جدید نفت ایران یاد کرده بود.

پیش از آن محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهوری ایران نیز دلیل سفر ماه گذشته خود به کنیا را گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور و امضای تفاهم‌نامه‌های جدید میان نایروبی و تهران عنوان کرده بود.

پیش‌تر کره جنوبی نیز اعلام کرده بود که خرید نفت از ایران را به طور کامل قطع خواهد کرد. ژاپن نیز خرید نفت از ایران را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. در عین حال چین و هند نیز ماه گذشته با توجه به تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا اعلام کردند، تدابیر ویژه‌ای را در این زمینه اتخاذ خواهند کرد.

ویکی‌لیکس دو میلیون ایمیل مقام‌‌های سوریه را افشا می‌کند ویکی‌لیکس می‌‌گوید، انتشار بیش از دو میلیون ایمیل مربوط به مقام‌های دولت سوریه را آغاز کرده است. به گفته این سایت، افشای این ایمیل‌ها نه تنها برای دولت سوریه بلکه برای مخالفان نیز "‌‌شرم‌‌آور" خواهد بود. لینک گزارش http://www.dw.de/dw/article/0,,16074319,00.html

ویکی‌لیکس دو میلیون ایمیل مقام‌‌های سوریه را افشا می‌کند

ویکی‌لیکس می‌‌گوید، انتشار بیش از دو میلیون ایمیل مربوط به مقام‌های دولت سوریه را آغاز کرده است. به گفته این سایت، افشای این ایمیل‌ها نه تنها برای دولت سوریه بلکه برای مخالفان نیز "‌‌شرم‌‌آور" خواهد بود.
لینک گزارش
http://www.dw.de/dw/article/0,,16074319,00.html

یک سیب افتاد و نیوتن قانون جاذبه را کشف کرد. هزاران شهید در سوریه افتادند و دنیا قانون انسانیت را نشناخت! http://www.facebook.com/Iran.Syria

یک سیب افتاد و نیوتن قانون جاذبه را کشف کرد. هزاران شهید در سوریه افتادند و دنیا قانون انسانیت را نشناخت!

http://www.facebook.com/Iran.Syria

عکس / تجمع معلولان مقابل سازمان بهزیستی مهر : جمعی از معلولان ظهر امروز چهارشنبه به دلیل پرداخت نشدن هزینه سرویس ایاب و ذهاب، مشکلات مربوط به مسکن، دارو و ... مقابل ساختمان بهزیستی کل کشور تجمع کردند و خواستار رفع مشکلاتشان شدند.

عکس / تجمع معلولان مقابل سازمان بهزیستی
مهر : جمعی از معلولان ظهر امروز چهارشنبه به دلیل پرداخت نشدن هزینه سرویس ایاب و ذهاب، مشکلات مربوط به مسکن، دارو و ... مقابل ساختمان بهزیستی کل کشور تجمع کردند و خواستار رفع مشکلاتشان شدند.












عکس / خرافات و سوء استفاده از دین، جمکران را به کجا رساند به مناسبت سالگرد تولد امام دوازدهم شیعیان __________________________________________________________________ و حالا ...

عکس / خرافات و سوء استفاده از دین، جمکران را به کجا رساند
به مناسبت سالگرد تولد امام دوازدهم شیعیان






__________________________________________________________________
و حالا ...








اخراج تماشاگران زن بازی‌ فوتبال نونهالان از ورزشگاه Iranian regimes suppresive forces chaising mothers who are watching their children playing football! دیدار دوستانه فوتبال تیم‌های نونهالان «نود» اورمیه و پرسپولیس تهران روز سه‌شنبه (۱۳ تیر) پس از خروج تماشاگران زن (والدین بازیکنان)٬ در ورزشگاه تختی ارومیه برگزار شد.

اخراج تماشاگران زن بازی‌ فوتبال نونهالان از ورزشگاه

Iranian regimes suppresive forces chaising mothers who are watching their children playing football!

دیدار دوستانه فوتبال تیم‌های نونهالان «نود» اورمیه و پرسپولیس تهران روز سه‌شنبه (۱۳ تیر) پس از خروج تماشاگران زن (والدین بازیکنان)٬ در ورزشگاه تختی ارومیه برگزار شد.

پیام چهار فعال عرب ایرانی پیش از اجرای حکم اعدام العربیه. فعالان محلی یک فیلم ویدیوئی از 4 زندانی سیاسی عرب که اخیرا در اهواز اعدام شدند بر روی یوتیوب منتشر کردند. در این فیلم طه ، عباس و عبدالرحمن حیدری که سه برادر بودند و دوست آنها علی شریفی از سازمان های حقوق بشری و بویژه احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل خواسته بودند برای توقف حکم اعدام آنها تلاش کنند اما قبل از منتشر شدن پیام حکم آنها اجرا شد. این فیلم که در محل بازداشت آنها ضبط شده و توسط فعالان محلی به بیرون درز کرده است چهار فعال اهوازی را در کنار هم نشان می دهد ؛ ابتدا علی شریفی پیام خود را می خواند و سپس طه حیدری نیز پیام مشابهی می فرستد. آنها در این پیام تاکید کردند به صورت مسالمت آمیز علیه تبعیض و سیاست هایی که نظام علیه مردم عرب به کار می گیرد تظاهرات کرده بودند اما با حکم محاربه خدا و پیامبر و فساد فی الارض مواجه شدند. علی شریفی تاکید کرد به همراه دوستانش در تظاهرات مسالمت آمیز 15 آوریل 2005 شرکت کرده بود و پس از آن هر ساله در سالگرد این حادثه شرکت می کرد. شریفی گفت:" نیروهای امنیتی با سلاح گرم ، گازهای سمی و اشک آور به ما حمله کردند .با چشم خود شاهد کشته و زخمی شدن چند تن از جمله یونس و یوسف شموسی بودم." او گفت: ما مخالف تروریسم و خشونت از هر طرفی که باشد هستیم. ما حقوق ملت خود را به شکل مسالمت آمیز و از طریق برگزاری تظاهرات پیگیری کردیم. ما بی گناه هستیم و اتهام محاربه با خدا و پیامبر و فساد فی الارض و حکم اعدام در دادگاهی غیرعادلانه بر ما تحمیل شد." شریفی افزود:" مطالبات ما مسالمت آمیز بود و خواستار رسیدن به حقوق سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ملت خود بودیم اما به اعدام محکوم شدیم." این فعال سیاسی در پایان گفت:" ما از مرگ نمی ترسیم و به هر چه خدا بخواهد قانع هستیم." طه حیدری دیگر فعال سیاسی اعدام شده نیز در پیام خود گفت:" من از ساکنان منطقه ملاشیه در اهواز هستم و دو فرزند دارم. در 20 آوریل 2011 بازداشت شدم و سه ماه را در زندان اطلاعات سپری کردم. در سلول های تاریک در حالی که چشم بند بر روی چشمانم بود متحمل شدیدترین شکنجه های روحی و جسمی شدم." قیام پابرهنگان او گفت:" به همراه برادرانم و دوستانم در انتفاضه 15 آوریل که قیام گرسنگان ، پابرهنه گان و مظلومان بود ، شرکت کردیم. ما علیه فارسی سازی منطقه و تبعیض قیام کردیم و هنگامیکه تجمع مسالمت آمیز برگزار کرده بودیم توسط نیروهای رژیم بازداشت شدیم." او افزود:" من و برادرانم و دوستانم تهدید شدیم در صورتی که از همکاری واعتراف به هر چه بر ما دیکته شده سرباز زنیم با مرگ روبه رو خواهیم شد." حیدری افزود:" با حضور احمدی نماینده دادستانی شکنجه شدیم و او ما را به اعدام تهدید کرد سپس شعبه 4 دادگاه انقلاب به ریاست مرتضی کیاستی ما را به اعدام محکوم کرد." تبعیض و گسترش فقر او به نمایندگی از دوستانش گفت:" ما ساکن یک محله بسیار فقیری هستیم که دهها هزار نفردر آن زندگی می کنند. در حالی که بزرگترین شرکت صنایع فولاد ایران در مقابل ما قرار دارد اغلب کارگران آن از خارج از اهواز استخدام می شوند. با این وجود محله ما از بالاترین سطح فقر ، بیکاری ، گسترش مواد مخدر و پایین ترین سطح رفاه مدنی ، اجتماعی و بهداشتی رنج می برد." وی گفت:" نصیب ما از چاه های نفت و گاز چیزی جز دود نیست. رژیم همچنین مسیر آب رودخانه های منطقه را به سمت مناطق فارس نشین منحرف کرد و به این ترتیب کشاورزی منطقه نابود شد. شرکت های استعماری نیشکر نیز بقیه زمین ها و آب ها را تصاحب کردند." گفتنی است خبر اعدام این چهار فعال در 18 ژوئن گذشته به خانواده های آنها در اهواز ابلاغ شد. اتحادیه اروپا ، بریتانیا ، آلمان و همچنین سازمان های حقوق بشری مختلف از جمله سازمان عفو جهانی و دیده بان حقوق بشر اجرای این حکم را محکوم کرده بودند. http://www.alarabiya.net/articles/2012/07/04/

پیام چهار فعال عرب ایرانی پیش از اجرای حکم اعدام

العربیه.
فعالان محلی یک فیلم ویدیوئی از 4 زندانی سیاسی عرب که اخیرا در اهواز اعدام شدند بر روی یوتیوب منتشر کردند.

در این فیلم طه ، عباس و عبدالرحمن حیدری که سه برادر بودند و دوست آنها علی شریفی از سازمان های حقوق بشری و بویژه احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل خواسته بودند برای توقف حکم اعدام آنها تلاش کنند اما قبل از منتشر شدن پیام حکم آنها اجرا شد.

این فیلم که در محل بازداشت آنها ضبط شده و توسط فعالان محلی به بیرون درز کرده است چهار فعال اهوازی را در کنار هم نشان می دهد ؛ ابتدا علی شریفی پیام خود را می خواند و سپس طه حیدری نیز پیام مشابهی می فرستد.

آنها در این پیام تاکید کردند به صورت مسالمت آمیز علیه تبعیض و سیاست هایی که نظام علیه مردم عرب به کار می گیرد تظاهرات کرده بودند اما با حکم محاربه خدا و پیامبر و فساد فی الارض مواجه شدند.

علی شریفی تاکید کرد به همراه دوستانش در تظاهرات مسالمت آمیز 15 آوریل 2005 شرکت کرده بود و پس از آن هر ساله در سالگرد این حادثه شرکت می کرد.

شریفی گفت:" نیروهای امنیتی با سلاح گرم ، گازهای سمی و اشک آور به ما حمله کردند .با چشم خود شاهد کشته و زخمی شدن چند تن از جمله یونس و یوسف شموسی بودم."

او گفت: ما مخالف تروریسم و خشونت از هر طرفی که باشد هستیم. ما حقوق ملت خود را به شکل مسالمت آمیز و از طریق برگزاری تظاهرات پیگیری کردیم. ما بی گناه هستیم و اتهام محاربه با خدا و پیامبر و فساد فی الارض و حکم اعدام در دادگاهی غیرعادلانه بر ما تحمیل شد."

شریفی افزود:" مطالبات ما مسالمت آمیز بود و خواستار رسیدن به حقوق سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ملت خود بودیم اما به اعدام محکوم شدیم."

این فعال سیاسی در پایان گفت:" ما از مرگ نمی ترسیم و به هر چه خدا بخواهد قانع هستیم."

طه حیدری دیگر فعال سیاسی اعدام شده نیز در پیام خود گفت:" من از ساکنان منطقه ملاشیه در اهواز هستم و دو فرزند دارم. در 20 آوریل 2011 بازداشت شدم و سه ماه را در زندان اطلاعات سپری کردم. در سلول های تاریک در حالی که چشم بند بر روی چشمانم بود متحمل شدیدترین شکنجه های روحی و جسمی شدم."
قیام پابرهنگان

او گفت:" به همراه برادرانم و دوستانم در انتفاضه 15 آوریل که قیام گرسنگان ، پابرهنه گان و مظلومان بود ، شرکت کردیم. ما علیه فارسی سازی منطقه و تبعیض قیام کردیم و هنگامیکه تجمع مسالمت آمیز برگزار کرده بودیم توسط نیروهای رژیم بازداشت شدیم."

او افزود:" من و برادرانم و دوستانم تهدید شدیم در صورتی که از همکاری واعتراف به هر چه بر ما دیکته شده سرباز زنیم با مرگ روبه رو خواهیم شد."

حیدری افزود:" با حضور احمدی نماینده دادستانی شکنجه شدیم و او ما را به اعدام تهدید کرد سپس شعبه 4 دادگاه انقلاب به ریاست مرتضی کیاستی ما را به اعدام محکوم کرد."
تبعیض و گسترش فقر

او به نمایندگی از دوستانش گفت:" ما ساکن یک محله بسیار فقیری هستیم که دهها هزار نفردر آن زندگی می کنند. در حالی که بزرگترین شرکت صنایع فولاد ایران در مقابل ما قرار دارد اغلب کارگران آن از خارج از اهواز استخدام می شوند. با این وجود محله ما از بالاترین سطح فقر ، بیکاری ، گسترش مواد مخدر و پایین ترین سطح رفاه مدنی ، اجتماعی و بهداشتی رنج می برد."

وی گفت:" نصیب ما از چاه های نفت و گاز چیزی جز دود نیست. رژیم همچنین مسیر آب رودخانه های منطقه را به سمت مناطق فارس نشین منحرف کرد و به این ترتیب کشاورزی منطقه نابود شد. شرکت های استعماری نیشکر نیز بقیه زمین ها و آب ها را تصاحب کردند."

گفتنی است خبر اعدام این چهار فعال در 18 ژوئن گذشته به خانواده های آنها در اهواز ابلاغ شد.

اتحادیه اروپا ، بریتانیا ، آلمان و همچنین سازمان های حقوق بشری مختلف از جمله سازمان عفو جهانی و دیده بان حقوق بشر اجرای این حکم را محکوم کرده بودند.


http://www.alarabiya.net/articles/2012/07/04/

شرط چین برای واردات نفت از ایران : هزینه های انتقال نفت به چین را ایران بپردازد! عصر ایران : تحویل میلیون ها بشکه نفت خام از ایران به چین، به دلیل اختلاف نظر میان شرکت پالایش نفت سینوپک چین و شرکت ملی نفتکش ایران درباره شرایط انتقال نفت از ایران به چین با تاخیر مواجه خواهد شد. چین به دلیل تحریم های اتحادیه اروپا نمی تواند از نفتکش های خود برای انتقال نفت ایران استفاده کند و مجبور شده واردات روزانه نیم میلیون بشکه نفت خام از ایران را به شرکت ملی نفتکش این کشور بسپارد. پکن از تهران خواسته است تا هزینه های انتقال نفت از ایران به بنادر چین را برعهده بگیرد.

شرط چین برای واردات نفت از ایران : هزینه های انتقال نفت به چین را ایران بپردازد!

عصر ایران : تحویل میلیون ها بشکه نفت خام از ایران به چین، به دلیل اختلاف نظر میان شرکت پالایش نفت سینوپک چین و شرکت ملی نفتکش ایران درباره شرایط انتقال نفت از ایران به چین با تاخیر مواجه خواهد شد.
چین به دلیل تحریم های اتحادیه اروپا نمی تواند از نفتکش های خود برای انتقال نفت ایران استفاده کند و مجبور شده واردات روزانه نیم میلیون بشکه نفت خام از ایران را به شرکت ملی نفتکش این کشور بسپارد.
پکن از تهران خواسته است تا هزینه های انتقال نفت از ایران به بنادر چین را برعهده بگیرد.

يك افتضاح اخلاق ديگر از ديپلومات تروريستهاي رژيم در خارج وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی روز چهارشنبه با احضار سفیر آلمان در تهران، به برخورد پلیس آلمان با یک عضو سركنسولگری ایران در فرانكفورت، اعتراض کرد. به گزارش ایرنا خبرگزاری جمهوری اسلامی، حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: سفارت و سركنسولگری جمهوری اسلامی ایران در برلین و فرانكفورت در حال پیگیری موضوع هستند. به گفته مقام های ایرانی این دیپلمات روز دوشنبه در آلمان مورد حمله یک زن آفریقایی تبار قرار گرفت ولی پلیس آلمان به جای برخورد با مهاجم، با دیپلمات ایرانی برخورد کرد.

يك افتضاح اخلاق ديگر از ديپلومات تروريستهاي رژيم در خارج

وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی روز چهارشنبه با احضار سفیر آلمان در تهران، به برخورد پلیس آلمان با یک عضو سركنسولگری ایران در فرانكفورت، اعتراض کرد.

به گزارش ایرنا خبرگزاری جمهوری اسلامی، حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: سفارت و سركنسولگری جمهوری اسلامی ایران در برلین و فرانكفورت در حال پیگیری موضوع هستند.

به گفته مقام های ایرانی این دیپلمات روز دوشنبه در آلمان مورد حمله یک زن آفریقایی تبار قرار گرفت ولی پلیس آلمان به جای برخورد با مهاجم، با دیپلمات ایرانی برخورد کرد.

علی مصلحی، روزنامه نگار و فعال سیاسی بازداشت شد خبرگزاری هرانا - بنا بر خبرهای رسیده سحام نیوز، ظهر امروز علی مصلحی، روزنامه نگار و فعال سیاسی حامی جنبش سبز در کاشان بازداشت شد. به گزارش هرانا، از نهاد مرتبط با بازداشت علی مصلحی خبری در دسترس نیست. گفتنی است که علی مطلحی از جمله فعالینی بود که همواره علی رغم فشارهای نهادهای امنیتی تحلیل‌هایشان در سایته‌هایی مانند جرس منتشر می‌شد.

علی مصلحی، روزنامه نگار و فعال سیاسی بازداشت شد

خبرگزاری هرانا - بنا بر خبرهای رسیده سحام نیوز، ظهر امروز علی مصلحی، روزنامه نگار و فعال سیاسی حامی جنبش سبز در کاشان بازداشت شد.

به گزارش هرانا، از نهاد مرتبط با بازداشت علی مصلحی خبری در دسترس نیست.

گفتنی است که علی مطلحی از جمله فعالینی بود که همواره علی رغم فشارهای نهادهای امنیتی تحلیل‌هایشان در سایته‌هایی مانند جرس منتشر می‌شد.