Tuesday, March 2, 2010

رحیم مشائی

بعنوان یک قدرت جهانی
منشور مدیریت جهانی را ارائه میدهیم


رحیم مشائی مشاور احمدی نژاد است. یعنی ایشان شاطر است و احمدی نژاد نانوا. یکی نان به تنور می چسباند و دیگری برشته آن را از تنور در می آورد.

خبرگزاری ایلنا روز گذشته اطلاع داد که ایشان، یعنی رحیم مشائی که در عین مشورت رئیس دفتر احمدی نژاد نیز هست، در همایش سراسری سفرا و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور فرموده اند:

با توجه به شرایط بسیار حساس و بحران‌زده جهان تلاش خواهیم کرد با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود، منشور مشترک و مورد پذیرش جامعه بین‌الملل و نحوه مدیریت جدید در سطح دنیا را ارائه دهیم. این در حالی است که خوشبختانه در سایه پیشرفت‌های خیره‌کننده هسته‌ای و سایر دستاوردهای علمی و فناوری‌های نوین، ایران در حال حاضر به عنوان یک قدرت بزرگ منطقه‌ای و حتی جهانی شناخته شده است.

در شرایط فعلی جهان، فرصتی برای حرکت پیش آمده که نباید آن را از دست داد.
بدلیل اهمیت ویژه برنامه‌ریزی برای حضور هموطنان مقیم خارج در داخل کشور و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های علمی، تخصصی، اقتصادی و اجتماعی آنها در داخل و عرصه بین‌الملل، دولت تصمیم دارد از سال آینده با همکاری وزارت امور خارجه، در ساختمان‌ها و نمایندگی‌های ایران تغییرات اساسی فیزیکی ایجاد کند. راه‌اندازی و احداث خانه‌های ایران و مراکز تجاری و بازارهای ایرانی در خارج از کشور نیز از اولویت‌های دولت در سال 89 خواهد بود.

ورشکستگی را پنهان می کنند

ورشکستگی را پنهان می کنند
وسط بانک سرمایه
فهمیدم حق با خبر پیک نت بوده



سلام- از خوانندگان همیشگی شما هستم. چندی پیش خبری دال بر ورشکستگی بانک سرمایه در پیک نت دیدم ولی بدلیل اینکه در سازمان خودمان تعدادی در نوبت وام گرفتن از بانک سرمایه بودند این موضوع را باور نکردم، تا اینکه هفته ی گذشته نوبت اخذ وام من رسید و پس از مراجعه به بانک سرمایه با کمال تعجب مسئول بانک به من گفت نمیتوانیم به شما وام بدهیم. هر چقدر سعی کردم بفهمم چرا؟ پاسخی به من ندادند. فقط گفتند فعلا بودجه برای این کار نداریم. آنجا بود که یاد مطلب شما افتادم و در بانک با صدای بلند گفتم پس بیخود نیست که توی سایت ها نوشتن بانک سرمایه ورشکسته شده. مسئول آنجا هم پس از 10 دقیقه جرو بحث وقتی دید که مشتریان دیگر هم دارند سر و صدا میکنند و از بیرون هم وارد بانک شدند به مامور دم در گفت که همه رو بیرون کنند و در رو ببندند. خلاصه حالا من مونده ام و یک چک 5 میلیونی برای 10 روز دیگر که برای خرید ماشین به امید گرفتن وام داده ایم و عید نوروز که تو راهه و بیچاره امثال من که باید برسم برای بازداشت و ... بخاطر کوچک بودن سازمان و مسائل امنیتی از نام سازمانم چشم پوشی می کنم.

سریال دستگیری عبدالمالک ریگی در سیما

سریال دستگیری عبدالمالک ریگی در سیما
ریگی در مشت و "ریگی"
در نعلین وزیر اطلاعات


دستگیری عبدالمالک ریگی، در سیمای جمهوری اسلامی تبدیل به یک داستان دنباله دار شده و اغلب شبها، یک بخش از این سریال امنیتی را به نمایش می گذارند. در آخرین قسمتی که شب گذشته در سیمای جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته شد، بخش نشان دادن یک هواپیمای قرقیزستان است که در ایران به زمین نشانده شده و ماموران امنیتی جمهوری اسلامی سرگرم کنترل مسافران آن هستند. بیننده "ریگی" را در این جستجو، در میان مسافران نمی بیند، اما ناگهان اتاقی بعنوان سالن فرودگاهی ایرانی نشان داده می شود که ریگی در آنجا نشسته است و گوینده امنیتی این دو بخش را به هم دوخته و مدعی می شود که پس از جستجو در میان مسافران، ریگی شناسائی و از هواپیما پیاده و بازداشت شد.

تهیه کنندگان سریال تصور کرده اند مردم چنان مجذوب این شاهکار امنیتی می شوند که نمی پرسند: اولا وقتی دوربین و فیلمبردار به داخل هواپیمای قرقیزی برده اید، پس آماده برای این صحنه داخل هواپیما شده بودید، بنابراین اگر ریگی در هواپیما نشسته بود که همانجا و درجا فیلمش را می گرفتید. مثل فیلمی که از بقیه مسافران هواپیما گرفته اید. و ضمنا شما برای فیلمبرداری داخل هواپیما شده بودید و یا برای بازداشت یک تروریست؟

هنوز معلوم نیست قسمت بعدی این سناریو چگونه دنبال خواهد شد، اما برویم به قرقیزستان و ببینیم مقامات آنجا جدیدا چه گفته اند.

این مقامات ضمن اعتراض به ناچار ساختن هواپیمای مسافربری این کشور به فرود در خاک ایران گفته اند هیچیک از مسافران و سرنشینان هواپیما – چه قرقیزی و چه غیر قرقیزی - توسط مقامات ایرانی که وارد هواپیما شده بودند بازداشت نشدند و اخباری که دراین باره منتشر شده دروغ است.

به این ترتیب، وزارت اطلاعات حالا باید بخش تازه ای به سناریوی ریگی اضافه کند که توجیه کننده این اطلاعیه وزارت خارجه قرقیزستان باشد. این اطلاعیه معنایش اینست که ریگی در هواپیما نبوده و فرود هواپیما و بازرسی مسافران آن یک نمایش از قبل تنظیم شده بوده است. زیرا، ریگی چند روز قبل از آن توسط امریکائی های مستقر در افغانستان، در یک نقطه ای از خاک پاکستان و بدنبال یک توافق و معامله رد و بدل کردن زندانیان امریکائی تحویل مقامات جمهوری اسلامی شده و به ایران منتقل شده است.

وزارت اطلاعات که "ریگ" به نعلین دارد و می خواهد در رقابت با سازمان اطلاعات سپاه پاسداران از خود قدرتی نشان بدهد، راست و پوست کنده گزارشی در باره ریگی دراختیار مردم نمی گذارد و همچنان دنبال ارائه یک عملیات زمینی- هوائی برای دستگیری ریگی است.

در یکی از سایت های ایرانی، یکنفر که باید از هدایت شوندگان سازمان امنیت و اطلاعات سپاه باشد، خطاب به وزیر اطلاعات "مصلحی" که می گویند ذهنی به مراتب عقب مانده تر از ریشهری و فلاحیان دارد کامنت گذاشته و نوشته بود: شما با این قدرت و توان اطلاعاتی و امنیتی، چرا رجوی را دستگیر نمی کنی و به ایران نمی آوری؟

داستان ریگی را آنقدر کش داد و برای هم تبریک و تشکر مخابره کرده اند و به یکدیگر شادباش گفته و در سیمای جمهوری اسلامی اعترافات سریع و ناگهانی از او پخش کرده اند که تبدیل به سوژه ای جدید برای مسخره کردن حاکمیت تبدیل شده است. درحالیکه اگر از همان روز اول راستش را گفته بودند و این همه روغن آب روی این پلو نمی ریختند، مردم راحت تر پذیرفته و قبول هم می کردند که برای دستگیری فردی که دستش به انفجار و ترور آلوده است، حتی اگر معامله ای امنیتی هم صورت گرفته باشد هیچ اشکالی ندارد. اما وزارت اطلاعات و سیمای جمهوری اسلامی برعکس آن عمل کردند و دستگیری ریگی هم شد یکی دیگر از سوژه های خنده مردم تبدیل نمی شد.

اجلاس شورای حکام اتمی

اجلاس شورای حکام اتمی
یک گام دیگر بسوی
قطعنامه جدید تحریمی در شورای امنیت


اجلاس شورای حکام اتمی آغاز به کار کرد و در نخستین جلسه آن، مدیر کل آژانس بین المللی اتمی طی سخنانی اعلام کرد: ایران برای روشن شدن ماهیت برنامه های اتمی اش با این آژانس همکاری نمی کند و به همین دلیل ما نمی توانیم غیر نظامی بودن فعالیت های اتمی ایران را تائید کنیم.

شورای حکام اتمی 35 عضو دارد و مدیر کل آژانس اتمی در ادامه سخنرانی خود گفت:

«پیشنهاد ماه اكتبر سال 2009 میلادی به ایران همچنان معتبر است و اعتقاد داریم بموجب این پیشنهاد سوخت راکتور تحقیقاتی تهران را تامین کرد.

بموجب این پیشنهاد ایران اورانیوم غنی شده زیر 4 در صد خود را باید تحویل بدهید و اورانیوم 20 درصدی برای راکتور تحقیقات پزشکی و داروئی تهران را بصورت زمان بندی شده تحویل بگیرد.

مدیرکل آژانس اتمی ادامه داد:

بازرسان ما هنگام بازدید از تاسیسات اتمی نطنز در ماه نوامبر گذشته متوجه شدند سانتریفیوژهای کمتری مشغول غنی‌سازی هستند، اما بصورت همزمان متوجه شدند تولید اورانیوم غنی‌شده در مقایسه با گذشته افزایش یافته است. این مسئله نشان می‌دهد كه بازدهی سانتریفیوژهای فعال ایران افزایش یافته و مراکز دیگری به مرکز نطنز اضافه شده است. نشست شورای حكام تا پنجم ماه مارس برای بررسی گزارش اخیر آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران ادامه دارد. گزارشی که در آن برای اولین بار اشاره به سمت گیری نظامی فعالیت های اتمی جمهوری اسلامی شده است. قرار است این گزارش که درحال حاضر محور بحث شورای حکام اتمیاست، در اجلاس شورای امنیت سازمان ملل نیز طرح و بررسی شود. اجلاسی که بیم از آن می رود نتیجه آن تشدید تحریم های ایران باشد.

وام بانکی و شرط دریافت آن

وام بانکی و شرط دریافت آن
در دولت امام زمانی احمدی نژاد


دوستان عزیز موفق باشید- سایت شما بسیار پر بار می باشد و من از خوانندگان هر روزه آن هستم. ماههاست که در مورد وام هائی که بانک ها به عده معدودی پرداخت کرده اند صحبت می شود و همه متعجب هستند که چگونه درحالی که مردم از دریافت 2 تا 3 میلیون وام جهت حل مشکلاتشان بعد از ماه ها دوندگی به جائی نمی رسند، عده ای وام های میلیاردی گرفته و کسی هم حاضر نیست نام آنها را افشاء کند.

من در جریان وام گرفتن یکی از این آقایان که از وابستگان به یکی از وزرای دولت احمدی نژاد است قرار دارم. از او خواسته بودند یک شرکت صوری با کمک افراد نزدیکش ثبت کند. او بعد ازتشکیل شرکت مبلغ 400 میلیون تومان وام گرفت. اما دریافت وام شرط دیگری هم داشت . آن هم پرداخت 10 در صد از وام دریافتی به افرادی بود که این وام را برای او جور کرده بودند. او بعد از دریافت 360 میلیون تومان – بعد از کسر 10 درصد- پول را در حساب ذخیره بلند مدت گذاشته و سالیانه 15 در صد از این مبلغ سود می گیرد. سود پولی که او از بانک وام گرفته بسیار کمتر از سودی است که به بانک بابت 400 میلیون وام دریافتی پرداخت می کند.

اعمال همین شیوه ها موجب نابودی اقتصاد مملکت و بردن بانکها به سمت ورشکستگی شد.

یک دوست

کودکان را بازجوئی کنید

فیلم را ببینید!
کودکان را بازجوئی کنید
مبادا اهل چهارشنبه سوری باشند!

آنچه می بینید، بخشی از یکی از برنامه هائی است که برای کودکان سیمای جمهوری اسلامی پخش می کند. مجری سعی می کند یک چیزهائی درباره آنچه که مردم انبوهش را دیده و می بینند و می دانند را با اشاره و در قالب طنز بگوید. بیننده هم دارد. گرچه ادبیاتی که در آن بکار می رود، بخشی از همان ادبیاتی است که در جمهوری اسلامی و بویژه در دوران احمدی نژاد بعنوان ادبیات لمپنی بجای ادبیات مردمی در میان مقامات و دولتی ها و صدا و سیما و حتی مطبوعات وابسته به دولت جا افتاده است.

حراست

لولوئی که مردم را با آن می ترسانند
گزارش مصوری از همایش بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی در تهران منتشر شده است که دیدنی است. سالن خالی از مهمانان داخلی و خارجی، مدیر برنامه ای که مانند مقامات امنیتی جمهوری اسلامی مصاحبه خبری کرد و به خبرنگاری که پاپیچ وی شده تا پاسخ سئوالش را بگیرد می گوید: الان میدهم حراست دستگیرت کند!

و...

اینست آن فضای امنیتی که در دولت احمدی نژاد بر کشور حاکم شده و با کودتای 22 خرداد نیز تشدید شده است. همه مقامات با چماق حراست و اطلاعات سخن می گویند! و دراین میان رهبر "امنیت" را می ستاید، زیرا از شعار "مرگ بر دیکتاتور" در خیابان ها به قیمت جان دهها جوان ایرانی و به زندان بردن دهها هزار معترض نتیجه انتخابات جلوگیری کرد. آن که مصاحبه می کند دکتر صدرنژاد معرفی می شود که دبیر همایش است. ببینید و خود قضاوت کنید! (درباره خواجه نصیرالدین طوسی اینجا را می توانید بخوانید)

فرماندهان سپاه



پنجشنبه ششم اسفند، در بیست و ششمین سالگرد کشته شدن حمید باکری از فرماندهان وقت سپاه در جبهه های جنگ ایران و عراق مراسمی در منزل وی برگزار شد.

در این مراسم، برای نخستین بار پس از انتخابات 22 خرداد میرحسین موسوی و شماری از فرماندهان سپاه که آنها را از جبهه های جنگ می شناسد با هم روبرو شدند. از جمله عزیز جعفری فرمانده کل سپاه، علی شمخانی، عبدالعلی زاده، احمد خرم، علائی و بسیاری دیگر از همرزمان باکری ها.در این مراسم سردار حسین اعلایی که سخنران مراسم بود گفت:

امام فرمودند شما به گونه ای با اسرا برخورد کنید که مبلغ اسلام شوند. چنین بود که رزمندگان نه چشم بند، نه دست بند به اسرا می زندند و نه حتی به آنها دشنام و ناسزا می دادند. البته بود موارد استثنایی اما روح حاکم بر جبهه این بود. بهتر بود در این مراسم شخصیت های برجسته تری نظیر مهندس میرحسین موسوی صحبت می کردند و ما استفاده می کردیم.

تصاویر بالا مربوط به این مراسم است و فیلمی که می بینید نیز به همین مراسم مربوط است.