Sunday, September 16, 2012

زمان: ساعت ۱۰:۵۰ شامگاه ۲۶ شهريورماه ۱۳۷۱. مکان: رستوران ميکونوس؛ برلين... دو تبعه کشور لبنان مسلح به يک قبضه مسلسل يوزی و يک سلاح کمری وارد رستوران می شوند و بر جمعی از مخالفان حکومت جمهوری اسلامی ايران آتش می گشايند. چهار نفر؛ محمد صادق شرفکندی، فتاح عبدلی، همايون اردلان، و نوری دهکردی در حادثه خونبار جان خود را از دست می دهند... دادگاهی که به دادگاه ميکونوس مشهور شد پس از ۱۴۶ جلسه، و شنيدن شهادت ۱۷۶ نفر، رای خود را صادر می کند. دادگاه، آمرين قتل را اعضای کميته ای تحت عنوان کميته امور ويژه جمهوری اسلامی معرفی میکند؛ کميته ای متشکل از بلندپايه ترين مهره های حکومت ايران، از جمله آيت الله علی خامنه ای. در برنامه ای که می شنويد، نيوشا بقراطی از راديو فردا پای صحبت مهدی ابراهيم زاده نشسته است؛ يکی از کسانی که در آن شامگاه ۲۶ شهريورماه، گلوله ها از اطرافش بر تن همراهانش نشست و خود از مهلکه جان سالم به در برد. حادثه ای که يکی از بزرگ ترين چالش های ديپلماتيک جمهوری اسلامی را رقم زد. اين بازخوانی پرونده يک ترور است، بيست سال بعد. بازخوانی پرونده یک ترور؛ بیست سال بعد از میکونوس. روایت یک شاهد عینی در گفت و گو با نیوشا بقراطی soundcloud.com زمان: ساعت ۱۰:۵۰ شامگاه ۲۶ شهريورماه ۱۳۷۱. مکان: رستوران ميکونوس؛ برلين... دو تبعه کشور لبنان مسلح به يک قبضه مسلسل يوزی و يک سلاح کمری وارد رست...



زمان: ساعت ۱۰:۵۰ شامگاه ۲۶ شهريورماه ۱۳۷۱. مکان: رستوران ميکونوس؛ برلين...
دو تبعه کشور لبنان مسلح به يک قبضه مسلسل يوزی و يک سلاح کمری وارد رستوران می شوند و بر جمعی از مخالفان حکومت جمهوری اسلامی ايران آتش می گشايند. چهار نفر؛ محمد صادق شرفکندی، فتاح عبدلی، همايون اردلان، و نوری دهکردی در حادثه خونبار جان خود را از دست می دهند... دادگاهی که به دادگاه ميکونوس مشهور شد پس از ۱۴۶ جلسه، و شنيدن شهادت ۱۷۶ نفر، رای خود را صادر می کند. دادگاه، آمرين قتل را اعضای کميته ای تحت عنوان کميته امور ويژه جمهوری اسلامی معرفی میکند؛ کميته ای متشکل از بلندپايه ترين مهره های حکومت ايران، از جمله آيت الله علی خامنه ای.
در برنامه ای که می شنويد، نيوشا بقراطی از راديو فردا پای صحبت مهدی ابراهيم زاده نشسته است؛ يکی از کسانی که در آن شامگاه ۲۶ شهريورماه، گلوله ها از اطرافش بر تن همراهانش نشست و خود از مهلکه جان سالم به در برد. حادثه ای که يکی از بزرگ ترين چالش های ديپلماتيک جمهوری اسلامی را رقم زد.
اين بازخوانی پرونده يک ترور است، بيست سال بعد.

عطوفت برای متخلفان و مجرمان؛ عصای دست مرتضوی از زندان آزاد شدhttp://kaleme.com/1391/06/26/klm-112749/



عطوفت برای متخلفان و مجرمان؛ عصای دست مرتضوی از زندان آزاد شدhttp://kaleme.com/1391/06/26/klm-112749/

عطوفت برای متخلفان و مجرمان؛ عصای دست مرتضوی از زندان آزاد شدhttp://kaleme.com/1391/06/26/klm-112749/



عطوفت برای متخلفان و مجرمان؛ عصای دست مرتضوی از زندان آزاد شدhttp://kaleme.com/1391/06/26/klm-112749/

آژانس خبری موکريان: يک شهروند مريوانی از سوی دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد به اعدام محکوم شد. براساس گزارش رسيده به آژانس خبری موکريان، يک شهروند اهل مريوان به نام سامان نسيم از طرف دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد به اتهام محاربه از طريق عضويت در يکی از گروههای مخالف نظام به اعدام محکوم شد. شايان ذکر است رأی صادره حضوری و ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ، قابل اعتراض و رسيدگی در ديوان عالی کشور می باشد. براساس اين گزارش، نسيم که در تابستان ۱۳۹۰ در مناطق مرزی استان آذربايجان غربی توسط نيروهای امنيتی دستگير شده بود،هم اکنون در زندان مرکزی مهاباد به سر می برد.




آژانس خبری موکريان:
يک شهروند مريوانی از سوی دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد به اعدام محکوم شد.

براساس گزارش رسيده به آژانس خبری موکريان، يک شهروند اهل مريوان به نام سامان نسيم از طرف دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد به اتهام محاربه از طريق عضويت در يکی از گروههای مخالف نظام به اعدام محکوم شد.

شايان ذکر است رأی صادره حضوری و ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ، قابل اعتراض و رسيدگی در ديوان عالی کشور می باشد.

براساس اين گزارش، نسيم که در تابستان ۱۳۹۰ در مناطق مرزی استان آذربايجان غربی توسط نيروهای امنيتی دستگير شده بود،هم اکنون در زندان مرکزی مهاباد به سر می برد.

اشپیگل: ارتش سوریه با آزمایش استفاده از سلاح شیمیایی از "خط قرمز" عبور کرده است. در حالی که درگیری‌های خونین در سوریه میان نیروهای وفادار به اسد و مخالفان او ادامه دارد، گزارشی از آزمایش سیستم‌های پرتاب سلاح‌های شیمیایی توسط ارتش این کشور منتشر شده است. افسران جمهوری اسلامی هم در این مانور حضور داشته‌اند. به گزارش رادیو آلمان، هفته‌نامه آلمانی "اشپیگل" روز یکشنبه (۱۶ سپتامبر ۲۰۱۲) گزارش داد، ارتش سوریه در نزدیکی "مرکز تحقیقات سلاح‌های شیمیایی" در "صفیرا" واقع در شرق شهر حلب، به آزمایش سیستم‌های پرتاب سلاح شیمیایی دست زده است. این آزمایش اواخر ماه اوت انجام شده و در آن پنج تا شش بمب به صورت "پرنشده"مورد استفاده قرار گرفته‌اند. براساس این گزارش، افسران جمهوری اسلامی هم در این مانور حضور داشته‌اند. این گزارش در آخرین شماره هفته‌نامه اشپیگل که روز دوشنبه (۱۷ سپتامبر) منتشر خواهد شد، چاپ شده است. وبسایت این هفته‌نامه بخش‌هایی از این گزارش را روز یکشنبه (۱۶ سپتامبر) منتشر کرده است. تاسیساتی که در نزدیکی شهر صفیرا واقع است، بزرگترین مرکز تحقیقات سلاح‌های شیمیایی در سوریه به شمار می‌رود و به طور رسمی نیز از آن به عنوان مرکز تحقیقاتی استفاده می‌شود. گفته می‌شود، کارشناسان ایرانی و کره شمالی در این مرکز مشغول به کار هستند. رژیم ایران حضور خود در سوریه و کمک به رژیم اسد را پنهان نمی‌کند. در آخرین اظهار نظر در این باره، محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، گفته است: «انتقال تجربیات به سوریه از افتخارات ایران است». او در عین حال ادعا کرده که ایران در سوریه حضور نظامی ندارد. مخالفان رژیم اسد می‌گویند، ایران برای کمک به رژیم اسد هیچ محدودیتی برای خود قائل نیست. گزارش‌های غیررسمی حاکی از آن است که شمار زیادی از ۴۸ ایرانی‌ای که حدود دو ماه پیش در نزدیکی دمشق به اسارت نیروهای مخالف اسد درآمدند، افسران سپاه هستند. عبور اسد از "خط قرمز" بر اساس گزارش منابع اطلاعاتی غرب، در مرکز تحقیقات سلاح‌های شیمیایی در نزدیکی "صفیرا"، گازهای سمی سارین، تابون و خردل تولید می‌شود. این گازهای کشنده در رده‌بندی سلاح‌های کشتار جمعی خطرناک قرار دارند. یکی از افسران ارتش سوریه که به مخالفان پیوسته و اهل یکی از روستاهای نزدیک مرکز تحقیقات سلاح‌های شیمیایی است، به اشپیگل گفته است، شورشیان قصد ندارند این مرکز تحقیقاتی را به تصرف خود درآورند. این افسر تاکید کرده که مخالفان امیدوارند که واحدهای آمریکایی این مرکز را در اختیار خود گرفته و امنیت آن را تامین کنند. این افسر شورشی همچنین گفته است: «ما نه خواهان استفاده رژیم اسد از این سلاح‌ها هستیم و نه مایلیم که این سلاح‌ها به دست گروه‌های افراطی بیافتد». رژیم اسد اوایل تابستان امسال اعلام کرد که از سلاح‌های شیمیایی خود تنها در صورت حمله نیروهای خارجی و علیه آنها استفاده خواهد کرد. در ماه اوت سال جاری میلادی دولت آمریکا به رژیم بشار اسد در مورد استفاده از سلاح شیمیایی هشدار داد. اشپیگل نوشته است، ارتش سوریه با آزمایش استفاده از سلاح شیمیایی از این "خط قرمز" عبور کرده است.




اشپیگل: ارتش سوریه با آزمایش استفاده از سلاح شیمیایی از "خط قرمز" عبور کرده است.

در حالی که درگیری‌های خونین در سوریه میان نیروهای وفادار به اسد و مخالفان او ادامه دارد، گزارشی از آزمایش سیستم‌های پرتاب سلاح‌های شیمیایی توسط ارتش این کشور منتشر شده است. افسران جمهوری اسلامی هم در این مانور حضور داشته‌اند.

به گزارش رادیو آلمان، هفته‌نامه آلمانی "اشپیگل" روز یکشنبه (۱۶ سپتامبر ۲۰۱۲) گزارش داد، ارتش سوریه در نزدیکی "مرکز تحقیقات سلاح‌های شیمیایی" در "صفیرا" واقع در شرق شهر حلب، به آزمایش سیستم‌های پرتاب سلاح شیمیایی دست زده است. این آزمایش اواخر ماه اوت انجام شده و در آن پنج تا شش بمب به صورت "پرنشده"مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

براساس این گزارش، افسران جمهوری اسلامی هم در این مانور حضور داشته‌اند.

این گزارش در آخرین شماره هفته‌نامه اشپیگل که روز دوشنبه (۱۷ سپتامبر) منتشر خواهد شد، چاپ شده است. وبسایت این هفته‌نامه بخش‌هایی از این گزارش را روز یکشنبه (۱۶ سپتامبر) منتشر کرده است.

تاسیساتی که در نزدیکی شهر صفیرا واقع است، بزرگترین مرکز تحقیقات سلاح‌های شیمیایی در سوریه به شمار می‌رود و به طور رسمی نیز از آن به عنوان مرکز تحقیقاتی استفاده می‌شود. گفته می‌شود، کارشناسان ایرانی و کره شمالی در این مرکز مشغول به کار هستند.

رژیم ایران حضور خود در سوریه و کمک به رژیم اسد را پنهان نمی‌کند. در آخرین اظهار نظر در این باره، محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، گفته است: «انتقال تجربیات به سوریه از افتخارات ایران است». او در عین حال ادعا کرده که ایران در سوریه حضور نظامی ندارد.

مخالفان رژیم اسد می‌گویند، ایران برای کمک به رژیم اسد هیچ محدودیتی برای خود قائل نیست. گزارش‌های غیررسمی حاکی از آن است که شمار زیادی از ۴۸ ایرانی‌ای که حدود دو ماه پیش در نزدیکی دمشق به اسارت نیروهای مخالف اسد درآمدند، افسران سپاه هستند.


عبور اسد از "خط قرمز"

بر اساس گزارش منابع اطلاعاتی غرب، در مرکز تحقیقات سلاح‌های شیمیایی در نزدیکی "صفیرا"، گازهای سمی سارین، تابون و خردل تولید می‌شود. این گازهای کشنده در رده‌بندی سلاح‌های کشتار جمعی خطرناک قرار دارند.

یکی از افسران ارتش سوریه که به مخالفان پیوسته و اهل یکی از روستاهای نزدیک مرکز تحقیقات سلاح‌های شیمیایی است، به اشپیگل گفته است، شورشیان قصد ندارند این مرکز تحقیقاتی را به تصرف خود درآورند. این افسر تاکید کرده که مخالفان امیدوارند که واحدهای آمریکایی این مرکز را در اختیار خود گرفته و امنیت آن را تامین کنند.

این افسر شورشی همچنین گفته است: «ما نه خواهان استفاده رژیم اسد از این سلاح‌ها هستیم و نه مایلیم که این سلاح‌ها به دست گروه‌های افراطی بیافتد».

رژیم اسد اوایل تابستان امسال اعلام کرد که از سلاح‌های شیمیایی خود تنها در صورت حمله نیروهای خارجی و علیه آنها استفاده خواهد کرد.

در ماه اوت سال جاری میلادی دولت آمریکا به رژیم بشار اسد در مورد استفاده از سلاح شیمیایی هشدار داد.

اشپیگل نوشته است، ارتش سوریه با آزمایش استفاده از سلاح شیمیایی از این "خط قرمز" عبور کرده است.

حكم ديوان عدالت اداري اجرا شد؛ «مرتضوي» هم‌ رييس باقي ماند! با وجود اجرا شدن حكم هيات عمومي ديوان عدالت اداري مبني بر ابطال مصوبه هيات امناي صندوق تامين اجتماعي كه براساس آن «سعيد مرتضوي» به رياست اين صندوق برگزيده شده بود، اما به دليل تغيير اساسنامه صندوق تامين اجتماعي، «مرتضوي» هم‌چنان بر سمت خود باقي خواهد بود. علي اكبر بختياري، مدير حوزه رياست ديوان عدالت اداري در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد اجراي حكم ديوان عدالت اداري عليه سعيد مرتضوي با بيان اينكه اين حكم قطعا اجرا شده است، گفت: هيات امناي صندوق تامين اجتماعي تشكيل جلسه داده‌اند و مصوبه قبلي خود را لغو كرده‌اند. وزير محترم كار و رفاه اجتماعي نيز ابلاغ مربوط به تصدي سعيد مرتضوي بر رياست صندوق تامين اجتماعي را لغو كرده است. بختياري گفت: ابطال اين مصوبه از سوي هيات امناي صندوق تامين اجتماعي به ديوان عدالت اداري اطلاع داده شده و بر اين اساس حكم ديوان عدالت اداري اجرا شده است. وي در مورد اينكه با توجه به تغيير اساسنامه صندوق تامين اجتماعي «مرتضوي» هم‌چنان بر سمت خود باقي است،‌ گفت: چيزي كه ناظر بر حكم ديوان است ابطال مصوبه هيات امناي صندوق تامين اجتماعي مبني انتصاب «سعيد مرتضوي» به سمت مدير عاملي اين صندوق است. ولي اين بحث ناظر به موضوع ديگر است كه دولت مصوبه‌اي را انجام داده و صندوق تامين اجتماعي را به سازمان تبديل كرده است، ولي حكم ديوان در موضوعي كه مورد رسيدگي قرار گرفته قطعا اجرا شده است. وي تاكيد كرد: اگر بر اساس تغيير اساسنامه، موضوع جديدي طرح شود، نيازمند رسيدگي مجدد خواهد بود و اين موضوع ربطي به رسيدگي سابق هيات عمومي ديوان عدالت اداري ندارد.

حكم ديوان عدالت اداري اجرا شد؛ «مرتضوي» هم‌ رييس باقي ماند!

با وجود اجرا شدن حكم هيات عمومي ديوان عدالت اداري مبني بر ابطال مصوبه هيات امناي صندوق تامين اجتماعي كه براساس آن «سعيد مرتضوي» به رياست اين صندوق برگزيده شده بود، اما به دليل تغيير اساسنامه صندوق تامين اجتماعي، «مرتضوي» هم‌چنان بر سمت خود باقي خواهد بود.

علي اكبر بختياري، مدير حوزه رياست ديوان عدالت اداري در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد اجراي حكم ديوان عدالت اداري عليه سعيد مرتضوي با بيان اينكه اين حكم قطعا اجرا شده است، گفت: هيات امناي صندوق تامين اجتماعي تشكيل جلسه داده‌اند و مصوبه قبلي خود را لغو كرده‌اند. وزير محترم كار و رفاه اجتماعي نيز ابلاغ مربوط به تصدي سعيد مرتضوي بر رياست صندوق تامين اجتماعي را لغو كرده است.

بختياري گفت: ابطال اين مصوبه از سوي هيات امناي صندوق تامين اجتماعي به ديوان عدالت اداري اطلاع داده شده و بر اين اساس حكم ديوان عدالت اداري اجرا شده است.

وي در مورد اينكه با توجه به تغيير اساسنامه صندوق تامين اجتماعي «مرتضوي» هم‌چنان بر سمت خود باقي است،‌ گفت: چيزي كه ناظر بر حكم ديوان است ابطال مصوبه هيات امناي صندوق تامين اجتماعي مبني انتصاب «سعيد مرتضوي» به سمت مدير عاملي اين صندوق است. ولي اين بحث ناظر به موضوع ديگر است كه دولت مصوبه‌اي را انجام داده و صندوق تامين اجتماعي را به سازمان تبديل كرده است، ولي حكم ديوان در موضوعي كه مورد رسيدگي قرار گرفته قطعا اجرا شده است.

وي تاكيد كرد: اگر بر اساس تغيير اساسنامه، موضوع جديدي طرح شود، نيازمند رسيدگي مجدد خواهد بود و اين موضوع ربطي به رسيدگي سابق هيات عمومي ديوان عدالت اداري ندارد.