Friday, July 4, 2014

«من جواد ظریف هستم و این پیام ایران است»

وزیر خارجه امریکا: حمله نظامی امریکا به عراق اشتباه بزرگ جورج بوش بود!


 
وزیر خارجه امریکا:
حمله نظامی امریکا به عراق
اشتباه بزرگ جورج بوش بود!
 
 
 
 
وزیر امور خارجه آمریکا اعتراف کرد که جنگ عراق یک اشتباه جدی بوده چرا که گرفتاری‌ها و مصائب آن حتی امروز نیز ادامه دارد. من تصمیم رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای جنگ در عراق را یک اشتباه جدی می‌دانم. حتی امروز نیز بیشتر مشکلات این منطقه از جنگ عراق نشأت می‌گیرد.

سرکوزی دربازداشت لیبی تخته پرش بود برای سوریه و عراق


 
سرکوزی دربازداشت
لیبی تخته پرش بود برای سوریه و عراق  

نیکولای سرکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه باتهام فساد مالی روز سه شنبه بازداشت شد و هنوز معلوم نیست این بازداشت منجر به محاکمه وی خواهد شد یا خیر. او متهم به سوء استفاده مالی و اطلاعاتی در انتخابات ریاست جمهوری است. معمر قذافی رهبر لیبی در همان ابتدای جنگ در لیبی که ارتش فرانسه و شخص سرکوزی نقش رهبری آن را داشتند اعلام کرد که به سرکوزی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری میلیون ها دلار کمک مالی کرده است. بعدها فرزند قذافی نیز در مصاحبه های خبری خود این گفته پدرش را تکرار کرد. آن جنگ که برای چنگ اندازی به منابع نفت لیبی که گفته می شود از نوع بهترین نفت جهان است با سقوط رژیم قذافی و قتل فجیع او انجامید و لیبی بدست گروه های مسلحی افتاد که حالا آنها در شهرهای مختلف لیبی حاکمیت دارند و علیه هم می جنگند. البته لوله های نفت و مخاذن نفتی از این جنگ مصون است و شرکت های نفتی کار خودشان را می کنند و گروه های مسلح نیز میدانند که به حریم این شرکت ها نباید نزدیک شوند. لیبی تخته پرشی شد برای جنگ در سوریه 

رایزنی ایران و آمریکا برای نگارش متن توافق جامع

رایزنی ایران و آمریکا برای نگارش متن توافق جامع

 معاون وزیر امور خارجه ایران قبل از آغاز نگارش متن توافق جامع در سومین روز از مذاکرات هسته ای وین 6،رایزنی های دوجانبه با ویلیام برنز معاون وزیر امور خارجه آمریکا را آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، عباس عراقچی در ظهر روز جمعه و سومین روز از مذاکرات ایران و 1+5 که به از سرگیری نگارش متن توافق جامع اختصاص یافته است،رایزنی های دو جانبه و چند جانبه را در دستور کار قرار داده است که در این مسیر ابتدا نشست و رایزنی کوتاه با خانم هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.

براساس این گزارش معاون وزیر خارجه ایران قبل از آغاز روند نگارش متن توافق جامع، رایزنی با همتای آمریکایی خود را در هتل کوبورگ انجام می دهد.

پیش بینی می شود پس از رایزنی های ایران و آمریکا، کار بر روی نگارش متن توافق جامع هسته ای در نشست دو جانبه عراقچی و اشمید آغاز شود.

ششمین دور از مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 به میزبانی اتریش موسوم به ˈوین 6ˈ که آخرین مرحله از این گفت و گو ها قبل از پایان مهلت 20 جولای ( 29 تیر )است از روز چهارشنبه 11 تیر ماه آغاز شده و تا 29 تیر ادامه خواهد داشت.

طی سه روز گذشته از مذاکرات وین 6، ایران و آمریکا سه دور مذاکره دو جانبه در سطوح مختلف برگزار کرده اند.