Thursday, June 28, 2012

معافیت چین و سنگاپور از تحریم‌های جدید آمریکا * وقوع انفجار در خط لوله انتقال گاز طبیعی ایران-ترکیه معافیت چین و سنگاپور از تحریم‌های جدید آمریکا هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا دو کشور چین و سنگاپور را به خاطر کاهش قابل توجه خرید نفت از ایران برای ۶ ماه دیگر از شمول تحریم‌های مصوب کنگره آمریکا معاف کرد. به گزارش بی بی سی، براساس این تحریم‌ها آمریکا که امروز مرحله دیگری از آن اجرایی می شود کشور های خریدار نفت ایران ترغیب به قطع واردات نفت ایران یا کاهش شدید میزان خرید می شوند تا مورد تحریم آمریکا قرار نگیرند. خانم کلینتون در بیانیه اش با استناد به آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت تحریم‌های آمریکا موجب کاهش صادرات نفت ایران از ۲.۵ میلیون بشکه به ۱.۵ میلیون بشکه در روز شده است. پیش از این کشورهای آفریقای جنوبی، چین، هند، کره جنوبی، تایوان، سریلانکا و مالزی هم با کاهش قابل توجه خرید نفت از ایران، در فهرست کشورهای معاف از تحریم‌ها قرار گرفته بودند. وقوع انفجار در خط لوله انتقال گاز طبیعی ایران-ترکیه به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس‌تی‌وی، این انفجار ساعت ۲۳ چهارشنبه شب در خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه بین روستا‌های خدرلی و کالندر در استان شرقی آغری رخ داد. پس از وقوع این انفجار جریان انتقال گاز به سرعت قطع شد که انتظار می‌رود طی چند روز آینده دوباره برقرار شود. علت این حادثه اعلام نشده است. گفتنی است، روزانه ۲۷ میلیون مترمکعب گاز طبیعی از طریق لوله های انتقال گاز ایران به ترکیه منتقل می شود

معافیت چین و سنگاپور از تحریم‌های جدید آمریکا
* وقوع انفجار در خط لوله انتقال گاز طبیعی ایران-ترکیه


معافیت چین و سنگاپور از تحریم‌های جدید آمریکا
هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا دو کشور چین و سنگاپور را به خاطر کاهش قابل توجه خرید نفت از ایران برای ۶ ماه دیگر از شمول تحریم‌های مصوب کنگره آمریکا معاف کرد.
به گزارش بی بی سی، براساس این تحریم‌ها آمریکا که امروز مرحله دیگری از آن اجرایی می شود کشور های خریدار نفت ایران ترغیب به قطع واردات نفت ایران یا کاهش شدید میزان خرید می شوند تا مورد تحریم آمریکا قرار نگیرند.
خانم کلینتون در بیانیه اش با استناد به آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت تحریم‌های آمریکا موجب کاهش صادرات نفت ایران از ۲.۵ میلیون بشکه به ۱.۵ میلیون بشکه در روز شده است.
پیش از این کشورهای آفریقای جنوبی، چین، هند، کره جنوبی، تایوان، سریلانکا و مالزی هم با کاهش قابل توجه خرید نفت از ایران، در فهرست کشورهای معاف از تحریم‌ها قرار گرفته بودند.
وقوع انفجار در خط لوله انتقال گاز طبیعی ایران-ترکیه
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس‌تی‌وی، این انفجار ساعت ۲۳ چهارشنبه شب در خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه بین روستا‌های خدرلی و کالندر در استان شرقی آغری رخ داد.
پس از وقوع این انفجار جریان انتقال گاز به سرعت قطع شد که انتظار می‌رود طی چند روز آینده دوباره برقرار شود.
علت این حادثه اعلام نشده است.
گفتنی است، روزانه ۲۷ میلیون مترمکعب گاز طبیعی از طریق لوله های انتقال گاز ایران به ترکیه منتقل می شود

دانشجوی مقیم هلند که جمهوری اسلامی پدر وی را بازداشت کرده است: «نوح» هرگز به خاطر فرزندش«سام» مجازات نشد من «یاشار خامنه» هستم که در فضای مجازی با نام مستعار «یاشار نقی پژوه» شناخته می شوم و در خارج از کشور دانشجو هستم. از روزی که «کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان» شروع به کار کرد به همراه بسیاری از جوانان ایرانی به طنز نویسی برای به چالش کشیدن مسائل خرافی مشغول هستم. امروز که این نامه را می نویسم پنج هفته است که پدرم گروگان وزارت اطلاعات است. چرا که نه وکیل دارد، نه پرونده ای تشکیل شده و نه اینکه حق ملاقات با خانواده را دارد. تنها جرمش این است که پدر من است. چند روز پس از دستگیری پدر، مادرم با من تماس گرفت و گریه کنان و شیون کنان گفت که می خواهند پدرت را اعدام کنند و سپس خواهرم گفت که بر اساس خواسته وزارت اطلاعات، باید از خودت فیلم بگیری و ابراز ندامت کنی و برای آنها بفرستی. من نیز به خاطر خانواده ام تن به چنین خواسته ای دادم، اما مامورین وزارت اطلاعات علی رغم اینکه به خواسته آنها تن در دادم، پدرم را رها نکردند. حتی دریغ از سر سوزنی کاهش فشار بر روی خانواده من! در آخرین تماسی که با مادرم داشتم مطلع شدم که او را هم تهدید به دستگیری کرده اند و گفته اند خودش را هم به زودی پیدا می کنیم و به سزای اعمالش می رسانیم. خواسته ای که وزارت اطلاعات ایران دارد این است که صفحه ی فیسبوک «کمپین یاد آوری امام نقی به شیعیان» بسته شود و من نیز اطلاعات ایمیل و وبلاگم را به همراه مشخصات سایر اعضای فعال در اختیارشان بگذارم و خودم هم در نهایت به ایران برگردم. در حالی که من کنترلی بر روی صفحه فیسبوک کمپین ندارم و تنها کاری که از دستم ساخته بود یعنی بستن ایمیل، وبلاگ و اکانت فیسبوک را همان روز دستگیری پدرم انجام دادم. ضمن اینکه بر همگان همچون روز، روشن است که در صورت بازگشت به ایران چه سرنوشتی در انتظارم خواهد بود. اکنون که صدایم به هیچ جا نمی رسد و دستم به هیچ جایی بند نیست، تنها کاری که می توانم انجام دهم، اعتراض به این بازداشت غیر قانونی و رساندن صدای بی گناهی و مظلومیت خانواده ام است. از تمامی انسانهای آزاده، سازمان ها و نهاد های مدافع حقوق بشر درخواست حمایت دارم. از مسئولین امنیتی نیز می خواهم که به بازداشت پدرم خاتمه دهند.«نوح» هرگز به خاطر فرزندش«سام» مجازات نشد. یاشار خامنه

 دانشجوی مقیم هلند که جمهوری اسلامی پدر وی را بازداشت کرده است:
«نوح» هرگز به خاطر فرزندش«سام» مجازات نشد


من «یاشار خامنه» هستم که در فضای مجازی با نام مستعار «یاشار نقی پژوه» شناخته می شوم و در خارج از کشور دانشجو هستم. از روزی که «کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان» شروع به کار کرد به همراه بسیاری از جوانان ایرانی به طنز نویسی برای به چالش کشیدن مسائل خرافی مشغول هستم. امروز که این نامه را می نویسم پنج هفته است که پدرم گروگان وزارت اطلاعات است. چرا که نه وکیل دارد، نه پرونده ای تشکیل شده و نه اینکه حق ملاقات با خانواده را دارد. تنها جرمش این است که پدر من است.
چند روز پس از دستگیری پدر، مادرم با من تماس گرفت و گریه کنان و شیون کنان گفت که می خواهند پدرت را اعدام کنند و سپس خواهرم گفت که بر اساس خواسته وزارت اطلاعات، باید از خودت فیلم بگیری و ابراز ندامت کنی و برای آنها بفرستی. من نیز به خاطر خانواده ام تن به چنین خواسته ای دادم، اما مامورین وزارت اطلاعات علی رغم اینکه به خواسته آنها تن در دادم، پدرم را رها نکردند. حتی دریغ از سر سوزنی کاهش فشار بر روی خانواده من! در آخرین تماسی که با مادرم داشتم مطلع شدم که او را هم تهدید به دستگیری کرده اند و گفته اند خودش را هم به زودی پیدا می کنیم و به سزای اعمالش می رسانیم.
خواسته ای که وزارت اطلاعات ایران دارد این است که صفحه ی فیسبوک «کمپین یاد آوری امام نقی به شیعیان» بسته شود و من نیز اطلاعات ایمیل و وبلاگم را به همراه مشخصات سایر اعضای فعال در اختیارشان بگذارم و خودم هم در نهایت به ایران برگردم. در حالی که من کنترلی بر روی صفحه فیسبوک کمپین ندارم و تنها کاری که از دستم ساخته بود یعنی بستن ایمیل، وبلاگ و اکانت فیسبوک را همان روز دستگیری پدرم انجام دادم. ضمن اینکه بر همگان همچون روز، روشن است که در صورت بازگشت به ایران چه سرنوشتی در انتظارم خواهد بود.
اکنون که صدایم به هیچ جا نمی رسد و دستم به هیچ جایی بند نیست، تنها کاری که می توانم انجام دهم، اعتراض به این بازداشت غیر قانونی و رساندن صدای بی گناهی و مظلومیت خانواده ام است. از تمامی انسانهای آزاده، سازمان ها و نهاد های مدافع حقوق بشر درخواست حمایت دارم. از مسئولین امنیتی نیز می خواهم که به بازداشت پدرم خاتمه دهند.«نوح» هرگز به خاطر فرزندش«سام» مجازات نشد.
یاشار خامنه

عکس / تداوم وحشیگری حکومت اسلامی ایران با اعدام قربانیان نظام اش (کودکی که شاهد این وحشیگری است) اعدام دو نفر به اتهام تجاوز و قاچاق در رباط کریم (تهران)

عکس / تداوم وحشیگری حکومت اسلامی ایران با اعدام قربانیان نظام اش
(کودکی که شاهد این وحشیگری است)


اعدام دو نفر به اتهام تجاوز و قاچاق در رباط کریم (تهران)























عکس / گروهای فشار که هرکدام به جناحی تعلق دارد در مقابل سالن های کنسرت عکسها از "عصر ایران" گروه فشار در کرمانشاه با مسدود کردن درهای محل اجرای کنسرت سراج مانع از برگزاری آن شد در بوشهر هم گروه فشار با تجمع مقابل محل برگزاری کنسرت ، آن را لغو کرد

عکس / گروهای فشار که هرکدام به جناحی تعلق دارد در مقابل سالن های کنسرت

عکسها از "عصر ایران"

گروه فشار در کرمانشاه با مسدود کردن درهای محل اجرای کنسرت سراج مانع از برگزاری آن شد


در بوشهر هم گروه فشار با تجمع مقابل محل برگزاری کنسرت ، آن را لغو کرد

فلاحت پیشه در واکنش به دستگیری صالحی در فرودگاه قبرس: اين بی‌حرمتی سابقه نداشته است ایلنا: عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شوراي اسلامي در واکنش به خبر دستگیری علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران در فرودگاه قبرس گفت: این بزرگترین بی‌حرمتی به شانیت دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب اسلامی است و تا كنون سابقه نداشته است. حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا ضمن تاکید بر اینکه باید واکنش جدی توسط ایران درباره این بی‌حرمتی صورت بگیرد؛ افزود: ایران می‌تواند در قالب مقابله به مثل یا مراجعه به مراجع بین المللی این مساله را پیگیری کند زیرا با توجه به قوانین بین المللی این عمل خلاف قانون است. وی تاکید کرد: در این باره قطعا خود مسوولین وزارت امور خارجه مقصر هستند زیرا باید در شرایط حساس کنونی و با توجه به خصومت دنیا علیه ایران باید با ظرافت بیشتری سفرهای خارجه مسوولین را مورد بررسی قرار دهند. فلاحت پیشه تاکید کرد: باید افرادی که در این مساله سهل انگاری کرده‌اند شناسایی شوند تا با آن‌ها برخورد شود.

فلاحت پیشه در واکنش به دستگیری صالحی در فرودگاه قبرس:
اين بی‌حرمتی سابقه نداشته است


 ایلنا: عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شوراي اسلامي در واکنش به خبر دستگیری علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران در فرودگاه قبرس گفت: این بزرگترین بی‌حرمتی به شانیت دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب اسلامی است و تا كنون سابقه نداشته است.
حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا ضمن تاکید بر اینکه باید واکنش جدی توسط ایران درباره این بی‌حرمتی صورت بگیرد؛ افزود: ایران می‌تواند در قالب مقابله به مثل یا مراجعه به مراجع بین المللی این مساله را پیگیری کند زیرا با توجه به قوانین بین المللی این عمل خلاف قانون است.
وی تاکید کرد: در این باره قطعا خود مسوولین وزارت امور خارجه مقصر هستند زیرا باید در شرایط حساس کنونی و با توجه به خصومت دنیا علیه ایران باید با ظرافت بیشتری سفرهای خارجه مسوولین را مورد بررسی قرار دهند.
فلاحت پیشه تاکید کرد: باید افرادی که در این مساله سهل انگاری کرده‌اند شناسایی شوند تا با آن‌ها برخورد شود.