Monday, July 14, 2014

بالش همراه «حضرت آیت‌الله دکتر روح‌الله قرهی» «مراسم ختم آیت‌الله محمد محمدی گیلانی»

بالش همراه «حضرت آیت‌الله دکتر روح‌الله قرهی»

«مراسم ختم آیت‌الله محمد محمدی گیلانی»

بالش همراه «حضرت آیت‌الله دکتر روح‌الله قرهی»

انتشار فیلم خط و نشان‌های روحانی در ۲۳ تیر ۷۸

انتشار فیلم خط و نشان‌های روحانی در ۲۳ تیر ۷۸

حسن روحانی در ۲۳ تیر ۱۳۷۸ ضمن شرور خواندن معترضان گفت: «...در دادگاه‌های صالحه ما محاکمه خواهند شد و به عنوان محارب و مفسد مورد مجازات قرا خواهند گرفت.»
فیلم کامل سخنان حسن روحانی درمحدوده زمانی سرکوب دانشجویان معترض در تیرماه ۱۳۷۸ از سوی «اصول‌گرایان» به تدریج در فضاهای اجتماعی در حال انتشار است. 
حسن روحانی می‌گوید: «دشمنان به کمین نشسته، دشمنان فرصت‌طلب که نه ارتباطی با دانشجویان عزیز دارند، در کنار حرکت دانشجویی می‌خواستند سو استفاده کنند و متاسفانه موفق به سو استفاده شدند. افراد شرور، افراد وابسته به گروهک‌های سیاسی ورزشکسته منزوی شده در جامعه ما، مزدوران و وابستگان به قدرتهای خارجی، از این فرصت خواسته‌اند سو استفاده کنند، که البته این گروهک‌ها، ماه‌ها در انتظار یک فرصت مناسب بودند و فکر کردند در این مقطع تاریخی فرصت مناسبی برای اهداف شوم و پلید آنها است.» حسن روحانی سپس «حرمت شکنی» را حادثه تلخ پیش آمده در اعتراضات تیرماه ۱۳۷۸ می‌خواند.
فیلم کامل سخنان حسن روحانی را می‌توانید اینجا ببینید.
دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی در جایی دیگر می‌گوید: «در میان افرادی که دستگیر شدند، افراد شرور، افراد جنایتکار و سابقه‌دار، افراد وابسته به گروهک‌های معاند و ورشکسته، افرادی که به نوعی از سوی دست‌های مشکوک تطمیع شده بودند، همه اینها دیده می‌شوند که سر فرصت به مردم معرفی خواهند شد و بی‌تردید آنهایی که به آشوب و تخریب اموال عمومی و تعرض به نظام در این چند روز مشغول بودند، در دادگاه‌های صالحه ما محاکمه خواهند شد و به عنوان محارب و مفسد مورد مجازات قرا خواهند گرفت.»
این در حالی است که حسن روحانی که در مناظره‌های انتخاباتی در خرداد ۱۳۹۲، خود را حقوق‌دان معرفی می‌کرد، در سال ۷۸ پیش از انجام هرگونه محاکمه‌ای، حکم محاربه را برای معترضان بازداشت شده صادر کرده بود.
روحانی در تیرماه ۱۳۵۹ نیز پیش از محاکمه، خواستار دار زدن افسران درگیر در کودتای نوژه، در محل برگزاری نماز جمعه شده بود: «تقاضای دیگر من این است که توطئه‌گرها را هنگام برگزاری نماز جمعه در حضور مردم به دار آویزان کنند تا تاثیر بیشتری داشته باشد.»

در تیر ماه ۷۸، برخی از فعالان نزدیک به جبهه متحد دانشجویی و حزب ملت دستگیر شدند و احکام سنگینی از جمله اعدام و حبس برای آنان صادر شد. برخی معترضان نیز در همان ماه‌های اول با حکم اعدام به خاطر تهدید امنیت ملی روبرو شدند که این احکام نیز تدریجا به حبس تبدیل شد. گفته می‌شود مهرداد لهراسبی که از جمله همان محکومان است، هنوز زندانی است.