Friday, May 20, 2011

نیویورک تایمز: شهادت دو اطلاعاتی سابق در مورد مشارکت ایران در ۱۱ سپتامبر

روزنامه نیویورک تایمز روز پنج‌شنبه در گزارشی نوشت که دو عضو سابق سازمان‌های امنیتی ایران در دادگاهی در شهر نیویورک شهادت داده‌اند که مقامات جمهوری اسلامی از قبل از وقوع حملات یازده سپتامبر در آمریکا اطلاع داشته‌اند.




این روزنامه به نقل از وکلای خانواده‌های تعدادی از قربانیان ۱۱ سپتامبر می‌گوید که در این پرونده دولت فدرال آمریکا به خاطر حمایت مستقیم حکومت ایران از این حملات خواستار دریافت خسارت شده است.



به گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، یکی از این دو اطلاعاتی سابق که از ایران گریخته‌اند حتی مدعی شده است که حکومت ایران حتی در طراحی حملات تروریستی به خاک آمریکا نیز نقش داشته است.



هویت و جزئیات شهادت این دو مامور امنیتی سابق در پرونده‌های دادگاه علنی نشده، ولی به شکل محرمانه در اختیار قاضی دادگاه قرار گرفته است.



نیویورک تایمز در گزارش خود می‌گوید با توجه به این که این ادعا‌ها در مورد اطلاع ایران از وقوع حملات یازده سپتامبر به صورت محرمانه در اختیار دادگاه قرار گرفته به سختی می‌توان به صحت و سقم آنها پی برد.



در پرونده مطرح در این دادگاه منهتن نیویورک همچنین عنوان شده است که دولت ایران و گروه حزب‌الله لبنان در طراحی حملات یازده سپتامبر و کمک به آموزش هواپیماربایان و مسافرت آن‌ها کمک کرده‌اند. پس از وقوع این حملات تروریستی نیز ایران و حزب‌الله به افراد القاعده برای فرار از آمریکا کمک کرده‌اند.



روزنامه نیویورک تایمز یادآوری می‌کند که احتمال مشارکت ایران در حملات یازده سپتامبر سال‌ها پیش توسط کمیسیون ملی بررسی این حادثه تروریستی مطرح شده و مدت‌ها مورد بحث بوده است.



القاعده یک گروه تندرو سنی است که همواره مخالفت خود را با شیعیان ابراز داشته و گروه‌های وابسته به آن در عراق شیعیان را مورد حمله قرار داده‌اند. ولی در عین حال مقامات امنیتی آمریکا از سال‌ها پیش معتقد بوده‌آند که القاعده و حکومت ایران علیه دشمن مشترک خود یعنی آمریکا تا حدی همکاری داشته‌اند.



در شواهد موجود در این پرونده همچنین از برخی از مقامات و وزرای حکومت ایران، رهبران حزب‌الله و افراد شبکه القاعده به عنوان متهم نام برده شده است.



وکلای خانواده‌های قربانیان حوادث یازده سپتامبر از دادگاه خواسته‌اند که این افراد غیابا محاکمه شوند. با این حال کار‌شناسان قضایی می‌گویند حتی اگر چنین روشی به کار گرفته شود بعید است بتوان مسئله دریافت خسارت را اجرا کرد.



وکلای شاکیان به دادگاه گفته‌اند که عماد مغنیه، فرمانده نظامی حزب‌الله، عامل تروریستی حکومت ایران بوده و در سال۲۰۰۰ برای کمک به برنامه‌ریزی برای حملات یازه سپتامبر به عربستان سعودی سفر کرده است.



عماد مغنیه که در سال ۲۰۰۸ به قتل رسید در گذشته نیز از سوی دولت آمریکا به مشارکت و طراحی عملیات بمب‌گذاری سال ۱۹۸۳ در سفارت آمریکا و پادگان نیروی دریایی این کشور در شهر بیروت متهم شده بود.



نیویورک تایمز یادآوری می‌کند که در گزارش کمیسیون ملی بررسی حادثه یازده سپتامبر نیز آمده است که «شواهد مستحکمی وجود دارد که دولت ایران به رفت و آمد افراد القاعده به داخل و خارج از افغانستان قبل از حوادث یازده سپتامبر کمک کرده و برخی از این افراد بعد‌ها جزء هواپیماربایان بوده‌اند».



این گزارش همچنین یادآوری می‌کند که گروه حزب‌الله رفت و آمدهای برخی از هواپیماربایان را به ایران در نوامبر سال ۲۰۰۰ از نزدیک تعقیب می‌کرده است.



این کمیسیون در عین حال اعلام کرده است که «هیچ مدرک مشخصی پیدا نکرده که نشان دهد حکومت ایران یا گروه حزب‌الله از طراحی و برنامه‌ریزی حملات یازده سپتامبر اطلاع داشته‌اند. این موضوع نیازمند تحقیقات بیشتر از سوی دولت آمریکاست».



وکلای مدافع خانواده قربانیان حوادث یازده سپتامبر می‌گویند که هدف از این شکایت و دادگاه جدید دقیقا انجام چنین تحقیقاتی است.



بخشی از شواهدی که توسط وکلای خانواده‌های قربانیان به دادگاه ارائه شده است گزارش ده کار‌شناس در مورد رابطه ایران با حادثه یازده سپتامبر است. برخی از این افراد اعضای سابق کمیسیون بررسی حادثه یازده سپتامبر یا مقامات سابق سازمان «سیا» هستند.



به گفته این وکلا، «در گزارش‌های این کار‌شناسان کاملا مشخص است که القاعده برای اجرای عملیات یازده سپتامبر، تهیه پاسپورت‌های واقعی و ورود به آمریکا از کمک ایران استفاده کرده است».



بر اساس شواهد ارائه شده در این پرونده، دو فرد ایرانی که در این پرونده علیه ایران شهادت داده‌اند در بخش ویژه‌ای از وزارت اطلاعات ایران کار می‌کرده و به اطلاعات محرمانه مربوط به حمایت ایران از فعالیت گروه‌های تروریستی دسترسی داشته‌اند.

در جریان درگیری ها در سوریه ۲۰ نفر کشته شدند

اساس برخی از گزارش ها از سوریه، درگیری های تازه ای بین نیروهای امنیتی این کشور با معترضان به کشتن شدن دست کم ۲۰ نفر منجر شده است.




روز جمعه، ۲۰ مه ۲۰۱۱، از حمص، سومین شهر بزرگ سوریه خبر رسید که نیروهای امنیتی به سوی معترضان شلیک کرده اند.



مطالب مرتبطآمریکا بشار اسد را 'تحریم می کند'بشار اسد: ارتش در برخورد با معترضان اشتباه کرد'ارتش سوریه به سوی آوارگان تیراندازی کرده است'لینک‌های مرتبط

موضوعات مرتبطسوریه، خاورمیانهیک شاهد عینی به بی بی سی گفت که چندین نفر بر اثر این درگیری ها در حمص مجروح شده اند.



هزاران نفر در دیگر شهرهای سوریه از جمله بانیاس به خیابان ها آمده اند. اخیرا بشار اسد، رییس جمهوری سوریه دستور داده برای سرکوب مخالفان در بانیاس، تانک و نیروهای ارتش به این شهر اعزام شوند.



شاهدان عینی و فعالان سیاسی در سوریه می گویند پس از برگزاری نماز جمعه اعتراضات مشابهی در شهرهای درعا و قامشلی هم گزارش شده است.



این تازه ترین دور از اعتراضات مردمی به سیاست های بشار اسد است که به گزارش گروه های حقوق بشری از چند ماه پیش تاکنون به کشته شدن دست کم ۸۵۰ نفر انجامیده است.



فعالان حقوق بشری می گویند بعضی از معترضان با درآوردن پیراهن شان قصد داشتند نشان دهند که مسلح نیستند.



در این هفته گزارش هایی هم از شهر تل کلاخ در نزدیکی مرز لبنان گزارش شده بود که بر اساس آن دست کم ۲۷ نفر از معترضان کشته شدند.



با توجه به ممنوعیت حضور خبرنگاران خارجی در سوریه، تایید گزارش هایی که در ماه های اخیر از این کشور مخابره می شود دشوار است.



بشار اسد، رییس جمهوری سوریه چند روز پیش گفته بود که نیروهای امنیتی در رویایی با اعتراضات دو ماه گذشته این کشور دچار اشتباهاتی شده اند و از آموزش های جدید برای نیروهای پلیس این کشور خبر داده بود.



با این حال او ریشه اعتراضات اخیر در این کشور را به کشورهای بیگانه مرتبط دانسته و از آغاز اعتراضات تا به امروز تغییرات چندانی در سیاست های خود به وجود نیاورده است.



باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در سخنرانی روز گذشته خود به تشریح مواضع و سیاست های جدید آمریکا در منطقه خاورمیانه پرداخت و از آقای اسد خواست در صورتی که حاضر به انجام اصلاحات گسترده در این کشور نیست، از قدرت خداحافظی کند.



در واکنش به این سخنان آقای اوباما، بشار اسد او را به تحریک معترضان و گروه های مخالف داخلی متهم کرده است.



نگرانی ها نسبت به پناهجویان سوری



کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفته است حدود چهار هزار نفر از ساکنان سوریه طی روزهای اخیر به لبنان گریخته اند.



به گفته این آژانس، براساس گزارش ها دریافتی بسیاری از این افراد به دلیل بمباران های سنگین شهر تل کلاخ مجبور به ترک خانه هایشان شدند.



به گفته این نهاد وابسته به سازمان ملل این پناهجویان در حال حاضر نیاز به آب، غذا و دارو دارند.



این درحالی است که یکی از سخنگویان وزارت اطلاع رسانی سوریه ضمن تکذیب هر گونه خبری درباره گلوله باران شهر تل کلاخ گفته است بیست نفر از نیروهای امنیتی در جریان درگیری ها با معترضان کشته شدند.



آژانس پناهندگان سازمان ملل از لبنان خواسته تا به پناهجویان سوری کمک کند

مصاحبه با شیخ علیرضا پناهیان

مصاحبه با شیخ علیرضا پناهیان


قرارگاه عمار

چماقداران تشکیل حزب دادند







شیخ جوانی بنام علیرضا پناهیان، که در خیابان پاستور تهران، میان بیت رهبری و دفتر احمدی نژاد شیر یا خط می اندازد تا جهت باد را حدس زده و سر الاغ چموش چاپلوسی را به آنطرف کج کند، حالا یک حزب انتخاباتی برپا کرده است. یعنی برو بچه های چماقدار و قمه کش و چاقو بدست و تک تیرانداز را جمع کرده و حزب "عمار" را راه اندازی کرده است.



پناهیان در مراسم عزاداری فاطمیه که بیت رهبری در جریان افشای اختلافات علی خامنه ای و احمدی نژاد برپا کرده بود، یکی از کسانی بود که بالای منبر رفته و اعلام کرد: بوی خون می آید و جای اما و اگر نیست!



خطاب غیر مستقیمش به احمدی نژاد و اطرافیانش بود. این همکلاسی آقا مجتبی، که اگر چنین رابطه ای را نداشت، سن و سال و سابقه اش در قد و قواره منبر رفتن در مراسم فاطمیه با حضور علی خامنه ای نبود، تا چند هفته پیش از مبلغان احمدی نژاد بود و مناظره ای هم با تاج زاده در همین باره کرده بود. البته پیش از کودتای 22 خرداد و به زندان افتادن تاج زاده. بنابراین، دار و دسته "عمار" که ایشان نایب دبیرکلی آنها را برعهده گرفته، بخشی از همان موتورسوارها و چماقداران و نارنجک گاز خردل پرت کنندگان پس از کودتا و سرکوب مردم معترض به کودتا هستند. البته نام دبیرکل یا هنوز اعلام نشده و محرمانه است و یا ما جائی آن را نخوانده ایم.



از آنجا که حزب او، حزب مسلح به سلاح های سرد و گرم است، نامی که برای آن انتخاب کرده نیز در خور ترکیب اعضای آنست: قرارگاه عمار



مصاحبه ای کرده که انتشار یافته است. مصاحبه ای خواندنی است:



- قرارگاه عمار كاركرد سیاسی – انتخاباتی دارد؟



پناهیان: احتمال دارد قرارگاه عمار كاركرد سیاسی داشته باشد چرا كه ما نمی‌توانیم نسبت به جریان‌های سیاسی و عملكردهای آنها در جامعه بی‌تفاوت باشیم. قرارگاه عمار یک قرارگاه سیاسی است، یک اتاق فكر برای هم فكری و تبادل افكار است. نیروهای این قرارگاه با هدف بصیرت‌دهی به جامعه فعالیت می‌كنند. تمام اعضای قرارگاه عمار خود را موظف می‌دانند كه با هر جریان انحرافی كه در جامعه شكل می‌گیرد برخورد كنند.

آزادی خبرنگار الجزیره و تقی رحمانی

آزادی خبرنگار الجزیره و تقی رحمانی


یک روده راست

در شکم هیچ مقام ج. اسلامی نیست






خبرنگار ایرانی تلویزیون الجزیره پس از نزدیک به سه هفته آزاد شد و از تهران وارد دوحه پایتخت قطر شد. مقامات سوریه او را در فرودگاه دمشق بازداشت کرده و تحویل کنسولگری جمهوری اسلامی داده بودند و کنسولگری نیز او را بعنوان یک بازداشتی به تهران فرستاده بود. همه شواهد نشان میدهد که در تهران صلاح ندانستند در اوضاع بغرنجی که در منطقه و بویژه خلیج فارس علیه جمهوری اسلامی درحال شکل گیری است، دست به یک جنجال تازه نیز بزنند. بویژه که این ماجرا می توانست موجب افشاگری های رسمی در باره حضور سپاه پاسداران در سوریه و نقش آن در سرکوب اعتراضات مردم را در پی داشته باشد. دراین میان رقابت و چنددستگی در میان نهادهای امنیتی نیز نقش آفرین بود. به همین دلیل او را بی سر و صدا آزاد کردند و دادستان تهران "دولت آبادی" نیز در مصاحبه ای مدعی شد:



«این فرد به سوریه رفته بود و درباره ورود و گذرنامه وی ایراد گرفته بودند و چون ملیت ایرانی - کانادایی داشت، به ایران بازگردانده شد. ایشان خبرنگار الجزیره بود و تحویل مقام های ایرانی شده بود که پس از انجام بررسی ها، مشخص شد گذرنامه وی هیچ مشکلی ندارد و دستور آزادی وی صادر شد.»



دولت آبادی صاف و پوست کنده دروغ گفت، زیرا خبرنگار ایرانی تبار الجزیره اساسا گذرنامه کانادائی داشته و تابعیت کانادا را دارد و با گذرنامه ایرانی سفر نکرده بود که این گذرنامه اشکال داشته باشد!



دوروتی پرواز از سال ۲۰۱۰ برای تلویزیون الجزیره کار می کند و پس از زلزله ژاپن برای تهیه گزارش این سونامی به ژاپن سفر کرده بود. وی فوق ليسانس روزنامه‌نگاری از دانشگاه آريزونا ست و دوره های فلوشيب را در دانشگاه هاروارد و کمبريج گذرانده است.







به گزارش شبکه الجزيره دوروتی(هما) پرواز، فوق ليسانس روزنامه‌نگاری از دانشگاه آريزونا دارد و دوره های فلوشيب را در دانشگاه هاروارد و کمبريج گذرانده است



در ادامه همین اختلافات نهادهای امنیتی و حتی رقابت های مابین آنها، تقی رحمانی، عضو شورای رهبری فعالان ملی مذهبی نیز که دو روز پس از آزادی با وثیقه، دوباره بازداشت و به اوین برگردانده شده بود، روز گذشته از اوین بیرون آمد و به خانه بازگشت!

جاسوسان اسرائیل در دولت احمدی نژاد

حسین فدایی، دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی دیروز نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی را به ارتباط با آمریکا و سرویس‌های جاسوسی متهم کرد؛ اتهامی که سه روز پیش نیز توسط روزنامه جوان مطرح شده بود. روزنامه جوان در خبری آورده بود عباس غفاری با سرویس‏های جاسوسی اسرائیل در ارتباط بوده است. یک روز قبل از آن نیز در برخی گزارش‌ ها از رابطه پریوش سطوتی (همسر دکتر فاطمی) با سرویس‏های جاسوسی بریتانیا سخن به میان آمده بود. یک ماه پیش نیزاین روزنامه ‏ی نزدیک به سپاه پاسداران نوشته بود "جریان انحرافی اصولگرایان" در سال جاری، پیگیری موضوعاتی همچون "ارتباط با آمریکا" و "دفاع از تبادل سوخت هسته‌ای" را در دستور کار قرار داده است.




حسین فدایی در سخنان خود نسبت به فعالیت‏های اسفندیار رحیم مشایی و نزدیکانش در بدنه دولت هشدار داده و گفته: "این گروه در بعد عقیدتی در بطن خود مفاهیم و ارزش های فرقه های شیطان پرستی را ترویج و از ابزار پیشگویی استفاده می کند و با توجه به مرام لیبرالیستی خود در عرصه فرهنگ اختلاط زن و مرد را بدون اشکال دانسته و تسامح و تساهل در عرصه فرهنگی را دامن می زنند."



به گفته حسین فدایی که از حامیان شناخته شده محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال‏های 84 و 88 بود،جریان نزدیک به رحیم مشایی"برای تصاحب اکثریت مجلس تلاش می‌کند تا پست‌های کلیدی در عرصه اقتصاد را تصرف کند و هر کسی را که مطیع نباشد تغییر دهد." او همچنین گفته: "یکی دیگر از شاخصه های این جریان این است که بیداری انسانی را جایگزین بیداری اسلامی می دانند و منش اشرافیت و اسلام منهای روحانیت را تبلیغ می کنند."



روزنامه کیهان نیز هفته پیش با طرح ادعای همکاری برخی از منصوبان محمود احمدی نژاد با افراد متهم به ارتباط با مقام های آمریکایی، از آنها خواسته بود تا از رفتار "غیرشفاف" در این زمینه بپرهیزند. کیهان در سرمقاله خود "تعامل با ایرانیان مقیم خارج از کشور" را که توسط "برخی همکاران رئیس جمهوری" انجام می‏شود با نام "رفتارهای پرخطر" یاد کرده بود.



پرویز سروری دیگر نماینده مجلس اسلامی نیز در گفتگویی که دیروز خبرگزاری فارس آن را منتشر کرد گفته: "ارتباط جريان انحرافي با دشمنان و بيگانگان در آينده شفاف‌تر از امروز خواهد شد و مردم نيز به روابط‌هاي پنهاني پي‌خواهند برد."



وی هدف نزدیکان رحیم مشایی را ناکار آمد نشان دادن نظام سیاسی ایران عنوان کرده است؛ چیزی که به زعم او "كليت نظام جمهوري اسلامي ايران را هدف قرار داده است."



این سخنان در حالی گفته می‏شوند که تا کنون مراجع ذی صلاح در جمهوری اسلامی، مساله ارتباط نزدیکان رحیم مشایی با دستگاه‏های امنیتی و جاسوسی کشورهای غربی را تایید و یاتکذیب نکرده اند. در ایران وزارت اطلاعات مرجع اصلی ردیابی شبکه‏های جاسوسی و افشای آنها شناخته می‏شود. تا پیش از این تمام اخبار مربوط به کشف چنین ارتباطاتی تنها از کانال وزارت اطلاعات منتشر می‏شد. این بار اما این نمایندگان مجلس و چهره‏ها و رسانه‏های نزدیک به آیت الله خامنه‏ای هستند که دست به افشای چنین روابطی، آن هم در درون بدنه دولت اصولگرا می‏زنند.



گفتنی اینکه چندی پیش حتی داوود احمدی نژاد، برادر بزرگتر محمود احمدی نژاد نیز در مصاحبه‏ای با خبرگزاری فارس نسبت به مواضع رحیم مشایی انتقادات شدیدی را مطرح و به صراحت اعلام کرده بود که رییس دفتر برادرش عامل اسرائیل است. او با اشاره به سخنان مشایی در مورد دوستی مردم ایران و اسرائیل گفته بود: "قطعا باید منافعی از سوی اسرائیل برای این شخص باشد که مقابل اسرائیل سر تعظیم فرود آورده است‌."



آیت الله محمد تقی مصباح یزدی نیز که در ابتدای به قدرت رسیدن محمود احمدی نژاد در میان افکار عمومی به عنوان مراد اصلی رئیس جمهور شناخته می‏شد، در آخرین شماره نشریه شما، ارگان جمعیت موتلفه اسلامی، مشاور اول احمدی نژاد را به "ارتباط با برخی از مقامات خارجی" متهم کرد. او گفته اسفندیار رحیم مشایی "سفرهای متعددی به کشورهای خارجی، اعم از شرق و غرب داشته و با بالاترین شخصیت‌های آن کشورها ملاقات کرده و اخبارش هم در هیچ‌ جا منعکس نشده است." این نظریه پرداز حکومت اسلامی همصدا با طیف‏های دیگر اصولگرایانِ مخالف رحیم مشایی گفته است: "اگر قضیه به همین شکل پیش برود و قدرت و ریاست هم دست چنین فردی بیفتد، بودجه مملکت هم در اختیارش قرار بگیرد و به احتمال ۹۹ درصد کمک‌های خارجی هم به آن ضمیمه شود، ببینید چه بساطی در کشور راه می‌افتد و چگونه در میان جوانان جا می‌افتد که کسی که در مملکت سر کار است، بالاتر از ولی‌فقیه است و اصلاً خودش با امام زمان ارتباط دارد."



در همین حال روزنامه واشنگتن پست در یکی از شماره‏های هفته گذشته خود به "تلاش های اسفندیار رحیم مشایی برای گشودن باب مذاکره با آمریکا" اشاره کرد. این روزنامه نوشته بود که اسفندیار رحیم مشایی "علائم متعددی فرستاده مبنی بر اینکه مایل به دیدار با مقام های آمریکایی است". این روزنامه آمریکایی به نقل از "یک مقام ارشد دولت آمریکا" نوشته بود:"محمود احمدی نژاد علاقه مند است تا در خارج از ایران به رسمیت شناخته شود و مشایی ابزار او برای انجام این کار است."

اجنه بوداده و بونداده

اجنه بوداده و بونداده


هفت‌صبح : فشار شدیدی از جانب اقتدارگرایان برای دستگیری و بازداشت مشایی وارد میشود

هفت‌صبح : فشار شدیدی از جانب اقتدارگرایان برای دستگیری و بازداشت مشایی وارد میشود




آفتاب: هفت‌صبح آنلاین (با روزنامه هفت صبح اشتباه نشود) نوشت: در پی بوجود آمدن برخی مشکلات برای کارکنان هفت صبح، به روزرسانی سایت خبری هفت صبح متوقف شده بود.



سردبیر هفت صبح‌ آنلاین در این باره گفت: به امید کاهش این موانع چند روزی صبر کردیم و فعالیت خود را کاهش دادیم اما گویا اقتدارگرایان قصد کوتاه آمدن ندارند، به همین دلیل تصمیم شورای سیاست‌گذاری هفن صبح آنلاین بر این شد که فعالیت سایت ادامه پیدا کند.



وی افزود: طی روزهای گذشته فشار شدیدی از جانب اقتدارگرایان برای دستگیری و بازداشت مهندس مشایی وارد شده و تلاش می‌شود با دستگیری دوستان نزدیک مهندس زمینه چینی برای دستگیری مهندس صورت گیرد.



سردبیر هفت صبح اضافه کرد: ما و سایر اصول‌گرایان پیشرو به راهی که انتخاب کرده‌ایم اعتقاد داریم و از قبل پیش‌بینی هزینه‌های احتمالی را کرده‌ایم و برای آنها برنامه داریم.



وی افزود: با شناختی هم که از مهندس مشایی داریم می‌دانیم ایشان نیز در مقابل این تهدیدها کوتاه نخواهند آمد. اما انتظار ما در این مقطع حساس از تمامی آزادگان و اصلاح‌طلبان واقعی این است که اصول‌گرایان پیشرو را که همینک در خط مقدم ایستادگی بر اصول و اصلاحات ایستاده‌اند، تنها نگذارند!

شورای نگهبان: سرپرستی احمدی نژاد بر وزارت نفت «غیرقانونی» است

شورای نگهبان: سرپرستی احمدی نژاد بر وزارت نفت «غیرقانونی» است


شورای نگهبان قانون اساسی،سرپرستی محمود احمدی نژاد بر وزارت نفت را خلاف قانون اساسی دانست.



به گزارش فارس، به دنبال طرح سئوالات مختلف از اعضای شورای نگهبان در خصوص قانونی یا غیرقانونی بودن سرپرستی شخص احمدی نژاد بر وزارت نفت، تعدادی از اعضا مطابق آئین نامه داخلی شورای نگهبان قانون اساسی از این نهاد استفساریه‌ای را مطرح کردند که شورای نگهبان، آن را خلاف اصل ۱۳۵ قانون اساسی تشخیص داد.



اصل ۱۳۵ قانون اساسی می گوید: وزرا تا زمانی‏ که‏ عزل‏ نشده‏ اند و یا بر اثر استیضاح‏ یا درخواست‏ رای‏ اعتماد، مجلس‏ به‏ آنها رای‏ عدم‏ اعتماد نداده‏ است‏ در سمت‏ خود باقی‏ می‏ مانند. استعفای‏ هیات‏ وزیران‏ یا هر یک‏ از آنان‏ به‏ رییس‏ جمهور تسلیم‏ میشود و هیات‏ وزیران‏ تا تعیین‏ دولت‏ جدید به‏ وظایف‏ خود ادامه‏ خواهند داد. رییس‏ جمهور می‏ تواند برای‏ وزارتخانه‏ هایی‏ که‏ وزیر ندارند حداکثر برای‏ مدت‏ سه‏ ماه‏ سرپرست‏ تعیین‏ نماید.

امام جمعه مشهد: ای مردم بجوشيد و بشوريد و جلوي بي‌حجابي را بگيريد!

امام جمعه مشهد: ای مردم بجوشيد و بشوريد و جلوي بي‌حجابي را بگيريد!


امام جمعه مشهد گفت: «مسئولين و دستگاه‌هايي كه مسئول امنيت اخلاقي و پيشگيري از جرم هستند،‌ در مقابل بي‎حجابي بي‎تفاوت هستند.» وی در این راستا خطاب به مردم گفت: «بجوشيد و بشوريد و جلوي بي‌حجابي را بگيريد.» (این آخوند بالاخره بخاطر این "بد حجابی" دق مرگ خواهد شد. اگر هم نشد بعد از سرنگونی نظام اسلامی مردم پاسخ این فضولی ها در زندگی شان را خواهند داد. )



به گزارش ایسنا، آيت‌الله سيد احمد علم‌الهدي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته‌، در محل رواق امام خميني حرم امام رضا ، با انتقاد از بي‌تفاوتي مسوولان و دستگاه‌هاي متولي امنيت اخلاقي در مقابله با بي‌حجابي افزود: «بي‌حجابي در كشور روز افزون شده است و دارد مرزها را مي‌شكند. بي‌حجابي دارد جامعه ديني و ولايي ما را به جامعه‌‎اي لاابالي و بي بند و بار مبدل مي‌كند. مردم! بجوشيد و بشوريد و جلوي بي‌حجابي را بگيريد.»



وي با اخطار دادن به مسئولان، عنوان كرد: «با نشستن و همايش و حرف زدن و شورا گرفتن چيزي درست نمي‌شود؛ بايد در عرصه اجرا، با اقتدار نظام به ميدان بياييد و جلو اين قضيه را بگيريد و تا وقتي كه نگرفته‌ايد، يك روز و يك ساعتش هم دير است و كار به جاهايي مي‌رسد كه قابل جبران نيست. اگر شما جلوگيري نكنيد، مردم خدا جو و متدين ايران به ميدان مي‌آيند و واي به آن روز زيرا آن وقت عوارضي به بار خواهد آمد كه اصلا نمي‌توانيد جبرانشان كنيد.»



وي افزود: «در اين كشور چند وقت پيش دو جوان به خاطر بي‌حجابي يا بد حجابي يك دختر بي‌بند و بار لاابالي كشته شدند؛ يك جوان با كارد تكه تكه شد و ديگري به جرم آدم كشي به دار آويخته شد؛ دو خانواده عزادار و داغدار شدند اما آن دختر بي بند و باري كه منشاء جنايت بود، در مملكت با ميليون‌ها مثل خودش، آزادنه مي‌چرخد و كسي جلوي آن‌ها را نمي‌گيرد.»



آيت‌الله علم‌الهدي با بيان اينكه حضرت زهرا ماد دو واقعيت در حضور اجتماعي زن هستند، ادامه داد: «خصوصيت اول، حضور زن در عرصه اجتماع و در حوزه فعاليت‌هاي سياسي - اجتماعي جايي است كه حضور مرد و تلاش مردان در آن عرصه كاربرد ندارد؛ لحظه‌اي كه حضرت زهرا(س) به عرصه سياست آمدند، از هيچ مردي، حتي بزرگمردي مانند حضرت علي كاري ساخته نبود و آن جا فقط فعاليت و تلاش سياسي يك زن، آن هم يك قهرمان و دلاور يكه تازي مانند صديقه اطهر امكان داشت و اين يك خط حركتي براي زن مسلمان در عرصه سياست است.»



عضو مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: «خواهر مسلمان وقتي وارد عرصه فعاليت‌هاي سياسي مي‌شود، دقيقا بايد جايي را هدف بگيرد كه مي‌تواند به عنوان يك زن اثر بخش باشد. اينكه خانم‌ها بخواهند كاري را انجام بدهند كه آن را مردان هم مي‌توانند انجام دهند، براي زن فضيلت نيست. خداوند متعال در وجود زن استعداد و تواني قرار داده تا او جايي بتواند نقش‌آفرين باشد كه مرد نمي‌تواند نقش‌آفرين باشد.»



وي سپس به بيان خصوصيت دوم پرداخت و گفت: «حضور زن در جامعه بايد آميخته با خاطر جمعي و صيانت زن باشد، صيانت از اينكه در اين حضور اجتماعي، مورد تجاوز جريان‌هاي غريضي و مطامع مردان اجنبي قرار نمي‌گيرد.



وی با بیان این که زن بايد در اجتماع حضور داشته باشد، تصریح کرد اما حضورش در شكلي باشد كه فقط با شخصيت انساني، فضيلت‌ها، استعدادها، تخصص و ويژگي‌هاي خاص خودش، در عرصه جامعه حضور پيدا كند و به همان عنوان در جامعه شناخته شود نه اينكه جريان‌هاي مطامع نفساني و غريزي مردها، شخصيت حقيقي زن را به حاشيه براند و تحت‌الشعاع قرار بدهد و اين جز با حجابي كه صديقه اطهر توصيه كردند امكان پذير نيست.»

امام جمعه مشهد: ای مردم بجوشيد و بشوريد و جلوي بي‌حجابي را بگيريد!

امام جمعه مشهد: ای مردم بجوشيد و بشوريد و جلوي بي‌حجابي را بگيريد!


امام جمعه مشهد گفت: «مسئولين و دستگاه‌هايي كه مسئول امنيت اخلاقي و پيشگيري از جرم هستند،‌ در مقابل بي‎حجابي بي‎تفاوت هستند.» وی در این راستا خطاب به مردم گفت: «بجوشيد و بشوريد و جلوي بي‌حجابي را بگيريد.» (این آخوند بالاخره بخاطر این "بد حجابی" دق مرگ خواهد شد. اگر هم نشد بعد از سرنگونی نظام اسلامی مردم پاسخ این فضولی ها در زندگی شان را خواهند داد. )



به گزارش ایسنا، آيت‌الله سيد احمد علم‌الهدي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته‌، در محل رواق امام خميني حرم امام رضا ، با انتقاد از بي‌تفاوتي مسوولان و دستگاه‌هاي متولي امنيت اخلاقي در مقابله با بي‌حجابي افزود: «بي‌حجابي در كشور روز افزون شده است و دارد مرزها را مي‌شكند. بي‌حجابي دارد جامعه ديني و ولايي ما را به جامعه‌‎اي لاابالي و بي بند و بار مبدل مي‌كند. مردم! بجوشيد و بشوريد و جلوي بي‌حجابي را بگيريد.»



وي با اخطار دادن به مسئولان، عنوان كرد: «با نشستن و همايش و حرف زدن و شورا گرفتن چيزي درست نمي‌شود؛ بايد در عرصه اجرا، با اقتدار نظام به ميدان بياييد و جلو اين قضيه را بگيريد و تا وقتي كه نگرفته‌ايد، يك روز و يك ساعتش هم دير است و كار به جاهايي مي‌رسد كه قابل جبران نيست. اگر شما جلوگيري نكنيد، مردم خدا جو و متدين ايران به ميدان مي‌آيند و واي به آن روز زيرا آن وقت عوارضي به بار خواهد آمد كه اصلا نمي‌توانيد جبرانشان كنيد.»



وي افزود: «در اين كشور چند وقت پيش دو جوان به خاطر بي‌حجابي يا بد حجابي يك دختر بي‌بند و بار لاابالي كشته شدند؛ يك جوان با كارد تكه تكه شد و ديگري به جرم آدم كشي به دار آويخته شد؛ دو خانواده عزادار و داغدار شدند اما آن دختر بي بند و باري كه منشاء جنايت بود، در مملكت با ميليون‌ها مثل خودش، آزادنه مي‌چرخد و كسي جلوي آن‌ها را نمي‌گيرد.»



آيت‌الله علم‌الهدي با بيان اينكه حضرت زهرا ماد دو واقعيت در حضور اجتماعي زن هستند، ادامه داد: «خصوصيت اول، حضور زن در عرصه اجتماع و در حوزه فعاليت‌هاي سياسي - اجتماعي جايي است كه حضور مرد و تلاش مردان در آن عرصه كاربرد ندارد؛ لحظه‌اي كه حضرت زهرا(س) به عرصه سياست آمدند، از هيچ مردي، حتي بزرگمردي مانند حضرت علي كاري ساخته نبود و آن جا فقط فعاليت و تلاش سياسي يك زن، آن هم يك قهرمان و دلاور يكه تازي مانند صديقه اطهر امكان داشت و اين يك خط حركتي براي زن مسلمان در عرصه سياست است.»



عضو مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: «خواهر مسلمان وقتي وارد عرصه فعاليت‌هاي سياسي مي‌شود، دقيقا بايد جايي را هدف بگيرد كه مي‌تواند به عنوان يك زن اثر بخش باشد. اينكه خانم‌ها بخواهند كاري را انجام بدهند كه آن را مردان هم مي‌توانند انجام دهند، براي زن فضيلت نيست. خداوند متعال در وجود زن استعداد و تواني قرار داده تا او جايي بتواند نقش‌آفرين باشد كه مرد نمي‌تواند نقش‌آفرين باشد.»



وي سپس به بيان خصوصيت دوم پرداخت و گفت: «حضور زن در جامعه بايد آميخته با خاطر جمعي و صيانت زن باشد، صيانت از اينكه در اين حضور اجتماعي، مورد تجاوز جريان‌هاي غريضي و مطامع مردان اجنبي قرار نمي‌گيرد.



وی با بیان این که زن بايد در اجتماع حضور داشته باشد، تصریح کرد اما حضورش در شكلي باشد كه فقط با شخصيت انساني، فضيلت‌ها، استعدادها، تخصص و ويژگي‌هاي خاص خودش، در عرصه جامعه حضور پيدا كند و به همان عنوان در جامعه شناخته شود نه اينكه جريان‌هاي مطامع نفساني و غريزي مردها، شخصيت حقيقي زن را به حاشيه براند و تحت‌الشعاع قرار بدهد و اين جز با حجابي كه صديقه اطهر توصيه كردند امكان پذير نيست.»

احمد توکلی: مزیتی برای احمدی نژاد بر موسوی قایل نیستم/ اطرافیان "منحرف یا فاسد" رئیس جمهوری

احمد توکلی: مزیتی برای احمدی نژاد بر موسوی قایل نیستم/ اطرافیان "منحرف یا فاسد" رئیس جمهوری


بی بی سی : یک نماینده اصولگرای مجلس ضمن انتقاد شدید از دولت احمدی نژاد و عملکرد آن، گفته است که مزیتی برای وی نسبت به میرحسین موسوی قایل نیست.

روز جمعه، ۳۰ اردیبهشت (۲۰ مه)، خبرگزاری فارس متن مصاحبه ای مفصل را با احمد توکلی، نماینده اصولگرا و رئیس مرکز پژوهش های مجلس، منتشر کرده که وی در آن، دیدگاه خود در مورد اختلافات بین مجلس و دولت را شرح داده و ضمن وارد کردن اتهاماتی علیه افراد نزدیک به محمود احمدی نژاد، رئیس دولت را به قانون شکنی متهم کرده است.



در بخشی از این گفتگو، مصاحبه کننده گفت که از آقای توکلی انتقاد شده است که با وجود حمایت از محمود احمدی نژاد در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ و انتخابات سال ۱۳۸۸، بازهم با سیاست های رئیس جمهوری و دولت مخالفت می کند.



آقای توکلی گفت که در انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری، در دور دوم از محمود احمدی نژاد در برابر اکبر هاشمی رفسنجانی حمایت کرد زیرا "در آن زمان رویکرد آقای احمدی نژاد بسیار قابل دفاع بود و امید می رفت که کارکردهایش درست باشد."



این نماینده مجلس در عین حال حمایت از آقای احمدی نژاد در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ را رد کرد و گفت: "من به هیچوجه از ایشان دفاع نکردم و به بزرگان کشور نیز اعلام کردم که حمایت از ایشان را بر خود حرام می دانم و در عین حال، اضطرارا به ایشان رای می دهم."

احمد توکلی توضیح داد که احساس "اضطرار" در رای دادن به آقای احمدی نژاد از "پایگاه اجتماعی" وی در برابر میرحسین موسوی، نامزد اصلاح طلب در این انتخابات، ناشی می شد.



وی اظهار داشت که در آن زمان، در توجیه رای به احمدی نژاد به دوستان خود گفته بود: "آقای موسوی دارای پایگاهی اجتماعی است که ولو نخواهد، قدرت ایجاد تحریک اجتماعی در برابر رهبری را دارد، و آقای احمدی نژاد دارای پایگاهی اجتماعی است که ولو بخواهد، قدرت تحریک اجتماعی در برابر رهبری را ندارد."



رئیس مرکز پژوهش های مجلس یادآور شد که به همین خاطر، به محمود احمدی نژاد رای داد اما تاکید داشت که "مزیتی برای احمدی نژاد بر موسوی قائل نیستم."

این نماینده مجلس با تاکید بر "لزوم تبعیت" از رهبری و اینکه"مقابله با رهبری را سم مهلکی" برای جامعه می داند، تلویحا آقای احمدی نژاد را متهم کرد که اخیرا در صدد مقاومت در برابر خواست آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، بر آمده اما در این زمینه، ناکام مانده است.



وی به تظاهرات اعتراضی بعد از اعلام نتیجه انتخابات اشاره کرد که به دلیل اتهام تقلب گسترده به نفع آقای احمدی نژاد و حمایت قاطعانه آیت الله خامنه ای از او، آغاز شد و از این تظاهرات از حمایت طرفداران آقای موسوی برخوردار بود.



آقای توکلی سپس اختلاف اخیر آقایان خامنه ای و احمدی نژاد را به عنوان ناتوانی برنده آن انتخابات در مقابله با رهبر توصیف کرد.



اطرافیان "منحرف یا فاسد" رئیس جمهوری



رئیس مرکز پژوهشهای مجلس گفت: "حوادث بعد از انتخابات و حوادث اطراف موضوع وزیر اطلاعات، صحت این عرض مرا نشان داد که متاسفانه اولی [موسوی] خواست و کرد و ناکام ماند، و ظاهرا دومی هم خواست و چنانکه پیش بینی می شد، بحمدالله نشد."



احمد توکلی در ادامه گفت که محمود احمدی نژاد در دوره اول ریاست جمهوری "رویکردهای خوبی داشت اما در عین حال، کارکردهای ایشان قابل انتقاد بود" و افزود که مدیریت اقتصادی کشور در آن دوره هم به تدریج مسائلی پیدا کرد.



وی گفت که به همین دلیل، در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، از آقای احمدی نژاد حمایت تبلیغاتی نکرد و افزود: "اخیرا هم انحرافات فکری در اطراف ایشان زیاد شده و من از اینکه در سال ۸۸ از ایشان حمایت نکردم، پشیمان نیستم."



نماینده اصولگرا و رئیس مرکز پژوهش مجلس در ادامه مصاحبه با خبرگزاری فارس با "مبنایی" خواندن اختلافات خود با دولت، اتهاماتی سنگین را علیه افراد نزدیک به محمود احمدی نژاد وارد کرده است.



در حالیکه شعار اصلی محمود احمدی نژاد در انتخابات "عدالتخواهی" بوده است، آقای توکلی گفت که خود او نیز از همین شعار حمایت می کند اما در تعریف آن، با دولت اختلاف نظر دارد.



احمد توکلی در توضیح این اختلاف گفت که از نظر او، عدالت صرفا به موضوع توزیع ثروت محدود نمی شود بلکه در توزیع مناصب حکومتی و واگذاری قدرت هم، باید عدالت لحاظ گردد و افزود: "الان اصلی ترین افراد دور دکتر احمدی نژاد را نگاه کنید، یا منحرفند، یا متهم به فساد مالی و یا هردو؛ آیا این عدالت در توزیع قدرت است؟"

رئیس مرکز پژوهش های مجلس سیاست دولت در توزیع ثروت را هم هدف انتقاد قرار داد و گفت که در این زمینه "کار و اکرام انسان ها به عدالت نزدیکتر است تا اعانه پرداخت کردن" و با یادآوی اینکه خود او طرح توزیع سهام عدالت را به خاطر افزایش مشارکت مردم در تشکیل سرمایه مطرح کرده بود، نحوه پرداخت یارانه نقدی را زیانبار دانست و گفت: "هم اکنون این شیوه احمدی نژاد، ضد کارآیی عمل می کند و با ایجاد درآمد بدون مشارکت، در بلند مدت ضد عدالت هم خواهد بود."

وی گفت که علاوه بر مخالفت های سیاسی و عملکردی، در حال حاضر، با دولت اقای احمدی نژاد "اختلاف مبنایی" هم دارد و برخی اعتقادات منتسب به نزدیکان به رئیس جمهوری را دلیل این اختلاف دانست.



این نماینده مجلس گفت: "من معتقدم با کسی که اعتقاد شیعه را تضعیف می کند، اختلاف مبنایی پیدا می کنم" و اظهار داشت که کسانی که شیعیان آنان را معصوم می دانند، دست به دامن ساحران و غیب گویان نمی شوند و "وقتی می خواستند حکومت کنند، از مغیبان در اداره جامعه داخل نمی کردند، چه رسد به مدعیان معناگرایی دروغینی که بخواهند در اداره جامعه به ما خط بدهند."



ظاهرا اشاره آقای توکلی به اتهاماتی در این زمینه است که شماری از نزدیکان رئیس جمهوری، با هدایت اسفندیار رحیم مشایی، خویشاوند و رئیس دفتر آقای احمدی نژاد، با فال بینان و رمالان ارتباط دارند و از مشورت و کمک آنان در اداره امور کشور استفاده می کنند.



پایان "حلم مجلس در برابر قانون شکنی"



احمد توکلی در این مورد اظهار داشت: "من این نوع برخورد را یک برخورد سکولار می دانم، عقلانیت نیز که از حجت های شرعی ماست، کنار گذاشته شده و به مغیبان متوسل می شوند."

در این مصاحبه، آقای توکلی به طور تفصیلی در مورد اختلاف مجلس و دولت بر سر ادغام وزارتخانه ها و برکناری و جابجایی چند وزیر بدون کسب مجوز مجلس سخن گفت و اظهار داشت که این اقدامات مغایر قوانین است و در نتیجه، آقای احمدی نژاد مرتکب قانون شکنی شده است.



آقای توکلی تغییر وزیران را هم به نفوذ اطرافیان محمود احمدی نژاد، و تلویحا رئیس دفتر او نسبت داد و گفت که در مورد علت این تصمیم فرض های مختلفی مطرح شده و "یکی از این فرض ها که فکر نمی کنم چندان اشتباه باشد و من هم اجمالا به درست بودنش اعتقاد دارم این است که این سه وزیر با فرد معلوم الحالی که در کنار آقای احمدی نژاد است مساله داشتند و به همین دلیل هم از صحنه حذف شدند."



وی با اشاره به نشست های اخیر رئیس مجلس و رئیس جمهوری با رهبر جمهوری اسلامی برای حل اختلاف دو قوه، این نظر را مطرح ساخت که در این نشست ها، دیدگاه مجلس مورد تایید قرار گرفته است و تلویحا محمود احمدی نژاد را به خاطر اصرار بر عزل سه وزیر، بی اعتنا به نظر و خواست آیت الله علی خامنه ای قلمداد کرد.

این نماینده مجلس در مورد تبعات ادغام وزارتخانه ها و تغییر وزیران، به تصدی وزارت نفت توسط آقای احمدی نژاد اشاره کرد که ممکن است مستلزم حضور او در جلسه وزیران کشورهای عضو اوپک باشد، و چنین حضوری را باعث تخفیف جایگاه رئیس جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد.



روز گذشته، یکی از معاونان رئیس جمهوری گفت که در زمانی که آقای احمدی نژاد سرپرستی وزارت نفت را شخصا برعهده داشته باشد، در جلسات وزیران کشورهای عضو این سازمان شرکت خواهد کرد و چنین اقدامی را باعث "ارتقای جایگاه ایران" در این سازمان دانست.

آقای توکلی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت که دلیل حمایت برخی نمایندگان مجلس از محمود احمدی نژاد در شش سال گذشته، امید آنان به "اصلاحاتی" بود که از وی انتظار داشتند در حالیکه برخی نیز به دلیل تایید آیت الله خامنه ای، از دولت پشتیبانی می کردند و افزود: "نتیجه این رفتارها این شد که آقای احمدی نژاد تصور کرد هر کاری را که درست می داند، می تواند انجام دهد."



رئیس مرکز پژوهش های مجلس در عین حال هشدار داد: "اما شرایط امروز تغییر کرده است، چرا که هم آقای احمدی نژاد آن آقای احمدی نژاد سابق نیست، و هم کشور بیش از این تحمل برخی قانون شکنی ها را ندارد."



احمد توکلی پیش بینی کرد که به دلیل اختلاف آقایان احمدی نژاد و خامنه ای، نگرش مجلس نسبت به رئیس جمهوری تغییر خواهد یافت و گفت: "بعد از حوادثی که در یکی دو ماه اخیر در خصوص وزارت اطلاعات رخ داد و آزمایش هایی که افراد پس دادند، مجلس دیگر دلیلی نمی بیند که حلم گذشته را به خرج دهد."

مصاحبه آقای توکلی در حالی صورت می گیرد که گزارش هایی از فشار شدید بر برخی اطرافیان محمود احمدی نژاد، به خصوص نزدیکان آقای مشایی انتشار یافته و بعضی رسانه ها، روحانیون و مقامات حکومتی، که بعضی از آنان پیشتر حامیان سرسخت رئیس جمهوری محسوب می شدند، از اطرافیان آقای احمدی نژاد به عنوان "جریان انحرافی" نام می برند.



از جمله، خبرگزاری فارس، به خصوص بعد از انتخابات بحث برانگیز دهمین دوره ریاست جمهوری، به پایگاهی عمده برای انتشار دیدگاه حامیان دولت و تبلیغات تند علیه مخالفان آقای احمدی نژاد عمل می کرد.

يديوت آهارانوت: پوتين شخصاً دستور خرابکاری در تاسيسات اتمی ايران را صادر کرده بو

يديوت آهارانوت: پوتين شخصاً دستور خرابکاری در تاسيسات اتمی ايران را صادر کرده بو


صدای آمریکا : روزنامه های انگليسی زبان، رويدادهای خاورميانه و ايران را درحد گسترده ای مورد بررسی و بحث قرار داده اند.



وال استريت جورنال از تلاش جمهوری اسلامی ايران در نفوذ به کامپيوترهای بازرسان آژانس بين المللی انرژی اتمی خبر داده و از قول مقامهای آژانس می نويسد عوامل دولت اسلامی با شنود تلفن و هک کردن اينترنت اين بازرسان هنگام بازرسی تاسيسات اتمی ايران ممکن است به اطلاعات محرمانه ای دست يافته باشند و دولت اسلامی ازاين راه به شناسايی ومجازات عواملی بپردازد که اخبار فوق محرمانه اتمی ايران را به آژانس می دهند.



يديوت آهارانوت، روزنامه اسراييلی، با استناد به اسناد ويکی ليکس از همکاری دولت روسيه با اسراييل به منظور خرابکاری در تاسيسات اتمی ايران خبر داده و می نويسد درسال ۲۰۰۶ پوتين دستور خرابکاری در تاسيسات هسته ای ايران را داد. روزنامه می نويسد جزييات گفتگوی گيديون فرانک، رييس کميسيون انرژی اتمی اسراييل، با ريچارد جونز، سفير آمريکا دراسراييل، درسند ويکی ليکس آمده است. فرانک در ديدار با سفير گفته است محرمانه با سه مقام روس يعنی سرگی ايوانف، وزير دفاع، سرگی لاوروف، وزير خارجه، و سرگی کريلنکو، رييس کميسيون انرژی اتمی روسيه، ديدار کرده و پوتين شخصاً دستور خرابکاری در تاسيسات اتمی ايران را صادرکرده بود.



وال استريت جورنال در مقاله ديگری با اشاره به سخنان رييس جمهوری آمريکا در روز پنجشنبه درباره تحولات جاری خاورميانه می نويسد پرزيدنت اوباما دراين اظهارات، سياست واشنگتن در باره بزرگترين چالش سياست خارجی پس از فروپاشی ديوار برلين و کمونيسم را ترسيم می کند.



نيويورک تايمز به تحريم مقامهای سوری به خاطر زيرپانهادن حقوق بشر و سرکوب آزاديخواهان سوری پرداخته و می نويسد سردار قاسم سليمانی فرمانده قدس سپاه پاسداران ايران نيز که درسرکوب جنبش دموکراسی مردم سوريه به رژيم بشار اسد کمک می کند در فهرست تحريمها ی آمريکا قرار گرفته است.



گاردين چاپ لندن سخنان هومن مجد، تحليل گرايرانی، را در سايت خود قرار داده است. آقای مجد به درستی سياست اوباما در ناآرامی های پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ ايران پرداخته و می گويد چنانچه رييس جمهوری آمريکا کمترين مداخله ای درآن زمان می کرد جمهوری اسلامی ايران سران جنبش سبز را متهم می کرد که عامل آمريکا هستند.