Monday, March 9, 2015

عکس/ روز جهانی زن در مترو تهران کانون شهروندی زنان: به مناسبت روز جهانی زن کانون شهروندی زنان دو برنامه مختلف تدارک دیده بود که هر دو برنامه به رغم یک ماه تلاش برای پیدا کردن مکان عمومی برای برگزاری این مراسم، متاسفانه هر دوی آنها در لحظات آخر لغو شد. به همین دلیل تعدادی از اعضای کانون شهروندی زنان، از صبح تا شبانگاه روز یکشنبه17 اسفندماه 1393، روز جهانی زن را در فضای های عمومی از اتوبوس و مترو و خیابان تا دانشگاه و خانه سینما، با پخش شیرینی و تبریک این روز جهانی به هموطنان شان، برگزار کردند که برخی از تصاویرش را در زیر مشاهده می کنید: مراسم روز جهانی زن در کنار دانشجویان دانشگاه شریف خانه سینما با رخشان بنی اعتماد و نمایش فیلم «همه درختان من» (زندگی مه لقا ملاح، مادر محیط زیست ایران)

عکس/ روز جهانی زن در مترو تهران

کانون شهروندی زنان: به مناسبت روز جهانی زن کانون شهروندی زنان دو برنامه مختلف تدارک دیده بود که هر دو برنامه به رغم یک ماه تلاش برای پیدا کردن مکان عمومی برای برگزاری این مراسم، متاسفانه هر دوی آنها در لحظات آخر لغو شد. به همین دلیل تعدادی از اعضای کانون شهروندی زنان، از صبح تا شبانگاه روز یکشنبه17 اسفندماه 1393، روز جهانی زن را در فضای های عمومی از اتوبوس و مترو و خیابان تا دانشگاه و خانه سینما، با پخش شیرینی و تبریک این روز جهانی به هموطنان شان، برگزار کردند که برخی از تصاویرش را در زیر مشاهده می کنید:
















مراسم روز جهانی زن در کنار دانشجویان دانشگاه شریف




خانه سینما با رخشان بنی اعتماد و نمایش فیلم «همه درختان من» (زندگی مه لقا ملاح، مادر محیط زیست ایران)


















مراسم روز جهانی زن در کنار دانشجویان دانشگاه شریف




خانه سینما با رخشان بنی اعتماد و نمایش فیلم «همه درختان من» (زندگی مه لقا ملاح، مادر محیط زیست ایران)



هشدار سناتورهای جمهوری‌خواه به رهبران ایران

هشدار سناتورهای جمهوری‌خواه به رهبران ایران

۴۷ سناتور جمهوری‌خواه در نامه‌ای سرگشاده، ضمن تلاش برای آشنا کردن رهبران جمهوری اسلامی با ساختار قوه مقننه آمریکا، توضیح داده‌اند که ممکن است توافق احتمالی با آمدن رئیس جمهوری بعدی لغو شود.


به گزارش بلومبرگ، تام کاتن، سناتور تازه نفس جمهوری‌خواه پشت نوشتن این نامه بوده است. به نوشته بلومبرگ، سه نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری آینده، یعنی مارک روبیو، تد کروز و رند پال، در میان امضا کنندگان هستند. به نظر می‌رسد هدف سناتورهای جمهوری‌خواه از نوشتن این نامه که تاریخ آن، ۹ مارس ۲۰۱۵ است، گرفتن نقش بیشتر کنگره در معادله هسته‌ای و نیز منصرف کردن جمهوری اسلامی از امضای توافق‌نامه باشد.
در بخشی از این نامه آمده است: «بر اساس مشاهداتمان از گفتگوهای هسته‌ای، متوجه این نکته شده‌ایم که ممکن است ساختار قانون اساسی ما [ایالات متحده] را نشناسید...هر چیزی که به تایید کنگره نرسد، تنها یک قرارداد میان سران است...رئیس جمهوری بعدی می‌تواند با یک اشاره قلم، آن‌را لغو کند و کنگره بعدی هم می‌تواند مفاد آن را تغییر دهد.»
به نوشته بلومبرگ، طرفداران گفتگو معتقدند که تغییر توافق‌نامه برای کنگره بعدی و نیز رئیس جمهوری بعد از اوباما بسیار دشوار خواهد بود. سناتورهای جمهوری‌خواه اما، مایلند به رهبری جمهوری اسلامی، شکننده بودن این توافق را یادآور شوند.
توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی، مورد انتقاد اکثریت سناتورها است و کسانی چون باب منندز دموکرات، به دنبال تصویب لایحه‌ای هستند که تایید توافق‌نامه را منوط به بررسی کامل آن از سوی کنگره می‌کند، اما بحث مهم سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه، عرضه آن به نحوی است که با سد «وتو»ی اوباما برخورد نکند. همچنین، توافق احتمالی با جمهوری اسلامی موضوع داغ مبارزات انتخاباتی جمهوری‌خواهان خواهد بود، که از همین الان حمله را آغاز کرده‌اند.