Saturday, January 15, 2011

از "بنده حقیر" تا "تن علیل"

سایت خبری "رجانیوز" اقدام به بازخوانی سخنان رهبر جمهوری اسلامی در هفت نماز جمعه ای کرده که این سایت آنها را "تاریخ ساز" عنوان کرده است.نویسنده این مطلب در ابتدا، با اشاره به انتصاب آیت الله خامنه ای به عنوان امام جمعه تهران، انتخاب او به عنوان رهبر جمهوری اسلامی را "وصیت" آیت الله خمینی دانسته است.




رجانیوز در ادامه برخی خطبه های نماز جمعه آیت الله خامنه ای قبل از رسیدن به مقام رهبری جمهوری اسلامی را نیز "تاریخ ساز" عنوان کرده و در معرفی آنها، نوشته است: "امام جمعه تهران در دوران حیات امام، خطبه های تاریخ سازی را مانند خطبه 15 اسفند 1359 که در آن خشم انقلابی در برابر بنی صدر، جایش را به صبر به فرموده امام داده بود، خطبه غرا پس از عزل بنی صدر و خطبه روشنگرانه پس از پذیرش قطع نامه ایراد کرده بود."



در گزارشی که این سایت از هفت نماز جمعه به اصطلاح "تاریخ ساز" رهبر جمهوری اسلامی منتشر کرده، یک خطبه آن به دهه 60 (چهل روز بعد از درگذشت آیت الله خمینی)، چهار خطبه مربوط به دوران پس از ریاست جمهوری سید محمد خاتمی تا ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد و دو خطبه نیز متعلق به مقطع زمانی پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری در 22 خرداد 1388 است.







جانشین "استاد بزرگوار"



آیت الله خامنه ای، 24 دی ماه 1358 توسط آیت الله خمینی به عنوان امام جمعه تهران انتخاب شد. او پس از آن صاحب این مقام شد که آیت الله حسینعلی منتظری که پس از درگذشت آیت الله محمود طالقانی، دومین امام جمعه تهران بود، تصمیم گرفت پایتخت را به مقصد قم ترک کند و به امور حوزوی بپردازد.



به این ترتیب، سید علی خامنه ای اولین نماز خود به عنوان امام جمعه تهران را روز 28 دی ماه 1358 در دانشگاه تهران اقامه کرد.



آیت الله خامنه ای در اولین خطبه خود به عنوان امام جمعه تهران، با تشکر از آیت الله خمینی، آیت الله منتظری را "استاد بزرگوار ما" و "استاد بزرگوار حوزه های علمیه" نامید: "سپاس از امام امت، از اینکه سخنگوى این جمعیت عظیم را و امام جماعت این جمع را آن کسى قرار داده است که به ضعف و عجز خود معترف است. اللّهم إنّ هذا مقام اولیائک و احبّائک، این مسند اولیاى بزرگ خداست، این مسند صالحان و شایستگان است. در جمع خودِ ما این مسند عالم بزرگ و راحل عظیمى است که ملت ایران هنوز داغ فقدان او را در دل مى‌پروراند، این مسند مرحوم آیت‌اللَّه طالقانى است، آن انسان زجرکشیده و کوشش کرده و پایمردى کرده‌اى که در آخرین لحظات زندگى‌اش، در آخرین نفس‌هایش هم راه دیرین خود را گم نکرد، از مجاهدت دست نکشید، و آن گاه این مسند فقیهى همچون حضرت آیت‌اللَّه منتظرى است، استاد بزرگوار ما و استاد بزرگوار حوزه‌ علمیه، لکن اکنون چنین شده است."







اولین خطبه: بنده حقیر



نویسنده گزارش رجانیوز که سردبیر سابق این سایت و دبیر فعلی سرویس سیاسی روزنامه ایران (ارگان دولت) است، در ادامه مطلب خود به بازخوانی سخنرانی آیت الله خامنه ای در اولین نماز جمعه ای که به عنوان رهبر جدید جمهوری اسلامی آن را اقامه کرد، پرداخته است. تاریخ این نماز 23 تیرماه 1368 است که در سراسر آن، شرکت کنندگان با گریه و ناله، به عزاداری برای درگذشت آیت الله خمینی پرداختند.



آیت الله خامنه ای در خطبه های این نماز جمعه، خود را "بنده حقیری" توصیف می کند که به خاطر "حسن ظن" نمایندگان مجلس خبرگان به عنوان رهبر جمهوری اسلامی انتخاب شده است.



این برای نخستین بار است که آیت الله خامنه ای به عنوان اولین مقام جمهوری اسلامی در نماز جمعه از "دشمنان" سخن می گوید: "ملت هميشه بايد بيدار باشد و وحدت كلمه‏ خود را حفظ كند... شما از همه دشمنانتان قويتريد... بايد براى حركت، كمرمان را محكم ببنديم. ما ديگر جنگ نظامى نداريم؛ اما جنگ با موانع سازندگى پيش روى ماست. بايد كشورمان را بسازيم."







دومین خطبه: دفاع از دولت سازندگی



دومین خطبه آیت الله خامنه ای که رجانیوز آن را تاریخ ساز دانسته، مربوط به نماز جمعه روز 18 اردیبهشت سال 1377 است.دولت اصلاح طلب سید محمد خاتمی روی کار آمده و فضای سیاسی و اجتماعی ایران، آزادی نسبی اما بی نظیری نسبت به دهه 60 و سالهای آغازین و میانی دهه 70 را تجربه می کند.در این میان، عملکرد دولت موسوم به سازندگی و رئیس آن یعنی اکبر هاشمی رفسنجانی مورد انتقاد شدید اصلاح طلبان است.



رهبر جمهوری اسلامی که در روز 2 خرداد 1376، هاشمی رفسنجانی را فردی دانسته بود که هیچکس برایش مانند او نمی شود، در نماز جمعه به دفاع از دوران ریاست جمهوری او می پردازد و کارهای او را "ثواب بزرگ" عنوان می کند: "هر كس بتواند جامعه اسلامى را ثروتمند كند و كارهاى بزرگى انجام دهد، ثواب بزرگى كرده است. اين كسانى كه بحمدالله توانستند در اين چند سال كشور را بسازند، پرچم سازندگى را در اين كشور بلند كنند، كارهاى بزرگى را انجام دهند، اينها كارهاى خيلى خوبى كرده‏اند؛ اينها دنياطلبى نيست."



آیت الله خامنه ای با دفاع از دولت هاشمی رفسنجانی می افزاید: "دنياطلبى آن است كه كسى براى خود بخواهد؛ براى خود حركت كند؛ از بيت‏المال يا غير بيت‏المال، به فكر جمع كردن براى خود بيفتد؛ اين بد است. بايد مراقب باشيم. همه بايد مراقب باشند كه اين‏طور نشود. اگر مراقبت نباشد، آن وقت جامعه همين‏طور بتدريج از ارزش‌ها تهيدست مى‏شود و به نقطه‏اى مى‏رسد كه فقط يك پوسته ظاهرى باقى مى‏ماند. ناگهان يك امتحان بزرگ پيش مى‏آيد ـ-امتحان قيام ابى‏عبدالله-ـ آن وقت اين جامعه در اين امتحان مردود مى‏شود."







خطبه سوم: قتل‌های زنجیره‌ای و بچه‌های بی‌عقل



سومین خطبه نماز جمعه آیت الله خامنه ای مربوط به دوران پس از قتل های زنجیره ای است؛ سلسله عملیاتی که توسط برخی از اعضای ارشد و میانی وزارت اطلاعات در دهه 70 رخ داد و طی آن تعداد زیادی از روشنفکران، نویسندگان و فعالان سیاسی منتقد و مخالف جمهوری اسلامی به قتل رسیدند.



این قتل ها در ایران به قتل های زنجیره ای معروف و توسط مطبوعات و روزنامه نگارانی که پس از روی کار آمدن دولت نخست خاتمی، آزادی نسبی‌ای را تجربه می کردند، افشا شدند.



اما رهبر جمهوری اسلامی در نماز جمعه 18 دی ماه 1377 خود، این مطبوعات را "بچه های بی عقلی" توصیف می کند که "در صددند از وزارت اطلاعات انتقام بگيرند و حالا اين بهانه خوبى برايشان شده است."



به گفته آیت الله خامنه ای: "اينها درست مثل بچه بى‏عقلى عمل كردند كه پدرش مثلاً در يك برخورد زبانى با يك آدم خبيثِ بدجنسِ بدزبانى درگير باشد و اين بچه بى‏عقل هم از روى بى‏توجهى به موقعيت، بنا كند پدر خودش را مثلاً مسخره كردن! اينها چنين موضعى گرفتند. البته حالا اين نگاه خوشبينانه است؛ مبنى بر اين است كه اينها غرض و مرض و ارتباطى ندارند. اگر چنين باشد، كه بحث ديگرى است."



او با انتقاد از مطبوعاتی که قتل های زنجیره ای را افشا کردند، می گوید: "عده‏اى عناصر سوءِ استفاده‏چى و فرصت‏طلب، در اين جنجال چند روزه، به خيال اين‏كه حالا وزارت اطلاعات قدرت و توانى ندارد؛ شير بى‏يال و دُم و اشكمى شده و مورد تهمت قرار گرفته است، سعى مى‏كنند كه فضاى كشور را از چتر امنيتى خالى فرض كنند. مسؤولان وزارت اطلاعات ما، بزرگ‌ترين خدمات را به اين كشور كردند. نيروهاى مؤمن و مخلص و صميمى، از همان روزهاى اول، داخل وزارت رفتند."







خطبه چهارم و پنجم: آغاز فتنه



خطبه چهارمی که رجانیوز آن را تاریخ ساز دانسته در مرداد 78 یعنی چند هفته پس از حمله نیروهای انصار حزب الله و یگان ویژه نیروی انتظامی به کوی دانشگاه تهران اقامه شد.



آیت الله خامنه ای در این نماز جمعه از "فتنه" می گوید: "خطرناك‌ترينِ اين حوادث، حادثه‏اى است كه فتنه باشد. فتنه، يعنى حادثه غبارآلودى كه انسان نتواند بفهمد چه كسى دوست و چه كسى دشمن است و چه كسى با غرض وارد ميدان شده و از كجا تحريك مى‏شود. فتنه‏ها را بايد با روشنگرى خاموش كرد. هر جا روشنگرى باشد، فتنه‏انگيز دستش كوتاه مى‏شود."



او اتفاقاتی مانند تاسیس رادیو آزادی و تقویت رادیوهای بیگانه، تضعیف وزارت اطلاعات با قتل های مشکوک، درگیری های ساختگی برای ایجاد اغتشاش ذهنی در مردم، شایعه اختلاف و جنگ قدرت در میان مسئولین، تضعیف سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و صداوسیما، تقویت دستگاه های جاسوسی را به عنوان "زمینه سازی غائله کوی دانشگاه" نام می برد.



او در خطبه پنجم هم که در فروردین 1382 و پس از اشغال عراق توسط آمریکا و متحدانش، ایراد شد، "چهار شکست سیاسی، ایدئولوژی، رسانه ای و ابهت نظامی" را برای آمریکا پیش بینی می کند.







خطبه ششم: تن علیل



رهبر جمهوری اسلامی 29 خرداد 1388 در اوج اعتراضات عمومی نسبت به نتایج اعلام شده انتخابات دهم ریاست جمهوری به نماز جمعه آمد، از نتایج انتخابات دفاع، معترضان را تهدیدو خطاب به امام زمان گریه کرد و تن خود را علیل خواند، نظر محمود احمدی نژاد را نزدیکتر از هاشمی رفسنجانی به نظرات خود دانست و در آخر به رهبران معترضان هشدار داد که در صورت ادامه اعتراض ها، هر اتفاقی بیفتد، مسئولیتش با آنهاست.



سخنان آیت الله خامنه ای در این نماز جمعه در شرایطی عنوان شد که روزهای قبل از آن، میلیون ها نفر از مردم تهران و دیگر شهرهای ایران در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری و در حمایت از میرحسین موسوی، نامزد معترض به نتایج انتخابات به تظاهرات عمومی پرداخته بودند.



با وجود این، آیت الله خامنه ای با دفاع از نتیجه انتخابات، معترضان را تهدید کرد که: "اگر به روش های غلط خود خاتمه ندهند، مسئوليت تبعات و هرج و مرج آن، به‌عهده آنها خواهد بود."



او افزود: "برخي ها بدانند كه با حركات خياباني نمي توان اهرم فشار بر ضد نظام به‌وجود آورد و مسئولان را وادار كرد تحت عنوان مصلحت زير بار خواسته هاي آنها بروند چرا كه تن دادن به مطالبات غير قانوني زير فشار، شروع نوعي ديكتاتوري است."



رهبر جمهوری اسلامی در پایان سخنانش با گریه خطاب به امام زمان گفت: "من جان ناقابلى دارم، جسم ناقصى دارم، اندك آبرويى هم دارم كه اين را هم خود شما به ما داديد؛ همه‌ى اينها را من كف دست گرفتم، در راه اين انقلاب و در راه اسلام فدا خواهم كرد؛ اينها هم نثار شما باشد. سيد ما، مولاى ما، دعا كن براى ما؛ صاحب ما تويى؛ صاحب اين كشور تويى؛ صاحب اين انقلاب تويى؛ پشتيبان ما شما هستيد؛ ما اين راه را ادامه خواهيم داد؛ با قدرت هم ادامه خواهيم داد؛ در اين راه ما را با دعاى خود، با حمايت خود، با توجه خود، پشتيبانى بفرما."



یک روز پس از این نماز جمعه، تظاهرات مردم تهران در 30 خرداد 1388 به خونبارترین تظاهرات آنها پس از انتخابات بدل شد.



در این روز و با استناد به تصاویر منتشر شده در تلویزیون های ماهواره ای و اینترنت، ماموران امنیتی، انتظامی و لباس شخصی وابسته به حکومت، با تیراندازی مستقیم به سمت مردم معترض، ده ها نفر از آنها را کشتند و زخمی کردند.







خطبه آخر: میزان حال فعلی افراد است



آخرین نماز جمعه ای که رجانیوز آن را تاریخ ساز عنوان کرده به 14 خرداد سال جاری مربوط است که در سالگرد درگذشت آیت الله خمینی اقامه شد و طی آن طرفداران آیت الله خامنه ای، با شعار و سر و صدا، مانع سخنرانی سید حسن خمینی، نوه رهبر فقید انقلاب اسلامی شدند.



آیت الله خامنه ای در این نماز جمعه، با تشبیه خود به امام علی و مخالفان خود به طلحه و زبیر، گفت: "برخورد قاطع امیر مومنان با طلحه و زبیر، نمونه ای تاریخی از ضرورت توجه به حال کنونی افراد در هرگونه قضاوت و ارزیابی است."



او با تهدید چندباره معترضان و رهبران جنبش سبز، می افزاید: "امام بارها می گفت قضاوت در مورد اشخاص باید با محوریت حال فعلی آنها صورت گیرد و این مسئله، شاخص مهمی در درک و پیروی از خط امام است. تمسک به گذشته افراد، هنگامی قابل قبول است که حال فعلی آنان در مقابل گذشته ایشان قرار نداشته باشد اما اگر چنین شد، طبعا گذشته افراد دیگر نمی تواند معیار و ملاک باشد."



آیت الله خامنه ای تاکنون بیش از 240 بار به اقامه نماز جمعه تهران پرداخته است.

از اجرای حکم بی اطلاعیم

واحد مرکزی خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی از اعدام یک شهروند کرد در سحرگاه روز شنبه 25 دی ماه در زندان مرکزی ارومیه خبر داد.این خبر در حالی منتشر شد که طی روزهای گذشته نگرانی ها نسبت به اعدام حسین خضری فعال سیاسی کرد شدت گرفته بود؛ بر همین اساس برخی از منابع خبری احتمال داده اند شخص اعدام شده حسین خضری باشد. با این حال برادر این فعال سیاسی، با ابراز نگرانی از وضعیت برادرش و احتمال اجرای حکم، تاکید می کند: "هنوز اطلاع نداریم که آیا حکم اعدام حسین اجرا شده است یا خیر."








حسین تحت فشار بود



واحد مرکزی خبر، روز شنبه 25 دی ماه، به نقل از دبیرخانه شورای تأمین آذربایجان غربی خبر داد حکم اعدام یک فعال کرد که عضو "گروهک تروریستی پژاک" خوانده شده، پس از تائید در مراجع قضائی در زندان ارومیه اجرا گردید.



این منبع خبری اتهامات زندانی اعدام شده را "عملیات مسلحانه" و "کشتن یکی از ماموران نیروی انتظامی در سال 1383" عنوان کرده بود.



این خبر در شرایطی منتشر شد که طی روزهای گذشته خانواده حسین خضری و وکیل مدافع وی خبر از احتمال اجرای قریب الوقوع حکم اعدام این زندانی سیاسی کرد داده بودند.به همین علت برخی از منابع خبری این احتمال را مطرح کرده اند که شخص اعدام شده حسین خضری باشد.تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ یک از منابع رسمی در داخل، هویت زندانی اعدام شده را اعلام نکرده اند.



عثمان خضری، برادر حسین خضری هم در مصاحبه با روز از وضعیت برادرش و احتمال اجرای این حکم ابراز بی اطلاعی می کند.



او می گوید: "طی روزهای گذشته و همزمان با انتقال برادرم از زندان ارومیه به مکان نامشخص، نسبت به اجرای حکم نگران شدیم. به دنبال انتشار این خبر پیگیر وضعیت برادرم شدیم؛ پیگیری هایی که تا دیروز و همزمان با اعلام خبر اعدام آن شهروند کرد بی نتیجه ماند. پس از اطلاع از خبر اعدام، با وکیل و مقامات استانی تماس گرفتیم. آنها هم خبر اجرای حکم برادرم را تائید نکردند."



وکیل پرونده حسین خضری سید احسان مجتوی است. او روز جمعه 24 آبانماه در مصاحبه با وبسایت کمیته گزارشگران حقوق بشر، با تایید انتقال موکل خود به تهران به دلایل نامعلوم، گفته بود: "با توجه به تکمیل کلیه مراحل قانونی در روند پرونده، حکم اعدام به قوت خود باقی است و هر لحظه امکان اجرای حکم وجود دارد".



حسین خضری، زندانی کرد محکوم به اعدام، در تاریخ دهم مرداد ماه سال ۱۳۸۷ در کرمانشاه توسط نیروهای سپاه نبی اکرم بازداشت شد و شش ماه تحت بازجویی مداوم بود. وی سپس به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد و در تاریخ بیست و یک اردیبهشت سال گذشته در جلسه ی رسیدگی در شعبه یکم دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام "تبلیغ علیه نظام و همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام" به اعدام محکوم شد. رای دادگاه بدوی نیز در هفدهم مرداد ماه سال 88 توسط شعبه 10 دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی تایید و به او ابلاغ گردید.



او مدتی پیش در نامه ای خطاب به افکار عمومی نوشته بود به مدت ۴٩ روز در سلول های انفرادی سپاه و در بازداشتگاهی مخفی که زیر نظر سازمان زندان های کشور نیست، شکنجه و وادار به اعتراف شده است.



حسین خضری در همین نامه تمامی اتهامات مطرح شده را رد کرده بود.



برادر وی در همین راستا دیروز در مصاحبه با روز گفت: "در جریان آخرین ملاقات حسین که هفته گذشته صورت گرفت به ما گفت ماموران وزارت اطلاعات برای اخذ اعترافات تلویزیونی دروغین وی را تحت فشار قرار داده اند."



سازمان عفو بین الملل روز جمعه 24 دی ماه نسبت به اجرای احکام حسین خضری و زینب جلالیان، دو شهروند کرد هشدار داده بود. این سازمان حقوق بشری در بیانیه خود از مقامات ایران درخواست تبدیل مجازات مرگ و رسیدگی مجدد به پرونده را مطرح کرده بود.







اعدام های روزافزون



دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در طول کمتر از یک ماه گذشته نزدیک به پنجاه شهروند را به اتهام "حمل"، "نگهداری" و "خرید و فروش مواد مخدر" اعدام کرده است.



در این میان دو زندانی سیاسی در روز هفتم دی‌ماه، به نامهای علی صارمی به اتهام عضویت در سازمان مجاهدین خلق و علی اکبر سیادت به اتهام "جاسوسی" برای سازمان اطلاعاتی اسرائیل، در زندان اوین به دار آویخته شدند.



تشدید اجرای احکام اعدام در شرایطی صورت می گیرد که سازمان‌های مدافع حقوق بشر بارها از وضعیت حقوق بشر در ایران ابراز "نگرانی" کرده‌اند. ماه گذشته، مجمع عمومی سازمان ملل، قطعنامه‌ مصوب کميته سوم اين مجمع درباره وضعيت "نگران‌کننده" حقوق بشر در ايران را به تصويب رساند.



شیرین عبادی، برنده جایزه نوبل 2003 و رئیس کانون مدافعان حقوق بشر روز پنجشنبه با ابراز نگرانی از موج جدید اعدام ها در ایران با یادآوری اعدامهای سیاسی دهه شصت به روز گفت: "در دهه شصت تعدادی از اقلیت های مذهبی تحت عنوان قاچاقچی اعدام شدند. دولت در آنزمان با در نظر گرفتن واکنش جامعه بین المللی نمی توانست صراحتا اعلام کند که این افراد به علت تعلق به یک مذهب خاص اعدام شده اند. بنابراین آنچه که در موج اخیر اعدام ها حائز اهمیت است، هویت وکلای متهمان و اتهامات واقعی آنهاست که تا این لحظه مشخص نیست."



جمهوری اسلامی در کنار چین، عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا، یکی از کشورهایی است که بیشترین مجازات اعدام در آن به اجرا در می‌آید. بر اساس گزارش خبرگزاری های بین المللی از جمله خبرگزاری فرانسه، در سال ۲۰۱۰ دستکم ۱۷۹ نفر در ایران اعدام شده‌اند.

بسیج ، هکر استخدام می کنند

بر اساس گزارشی در روزنامه ایران، ارگان رسمی دولت محمود احمدی نژد، ایران اخیرا تصمیم گرفته است که از بسیجیان، نیروهاي داوطلب شبه نظامي، بخواهد که براي مقابله با آنچه "جنگ نرم" مي خواند، هکر استخدام کند. مجلس ایران در بررسي برنامه پنج ساله پنجم از سال 2011 تا 2016، هزینه هاي دفاعی را بررسی کرده است.




نمایندگان مجلس خواستار افزایش نیروهاي بسیج تا یک و نیم میلیون نفر شدند که بخشي از این نیروها باید شامل افرادي باشد که بتوانند در مقابله با "جنگ نرم" در دنیاي مجازي به کمک دولت بیایند.



از سال ها پیش، بسیج و سپاه سابقه در سازماندهي حمله سایبري به مخالفان دولت و سازماندهی وبسایت ها دارند. یکي از مشهور ترین گروه هاي هکر ایراني تیم آشیانه امینت مجازي است که شهرتشان را مدیون حمله به وبسایت موساد و اف بي آي هستند. حتي متحدان ایران مثل چین هم از این حملات در امان نبودند. در همان هفته اي که مقاله من با عنوان "استاکس نت، ارتباط فنلاندی-چیني" منتشر شد، اعضاي هکر آشیانهه به وبسایت دولت چین حمله کردند. اینکه این حمله در نتیجه مقاله اي که من نوشته بودم صورت گرفت یا حاصل یک تصادف عجیب بود، مشخص نیست.



ایران تنها کشوري نیست که رسما اعلام کرده است که براي نبرد سایبري، افرادي را استخدام مي کند. سال ها پیش چین به چنین کاری دست زد و رسما بنیانگذار سانسور انیترنتی شد و به تازکی ستوني اعلام کرده است که جبهه دفاع سایبري را تشکیل داده است که شامل مهندسان نرم افزار، دانشمندان علوم کامپیوتر و برنامه نویس هاست.



وزیر دفاع استوني، یاک اویسکو، مي گویند: "گروه ها از متخصصان دفاع سایبري تشکیل شده است که در بخش هاي خصوصي و آژانس هاي دولتي کار مي کنند. این افراد روزهاي آخر هفته بعنوان نیروهاي مخصوص عملیات احتمالي، کار مي کنند".



این راهکار هم کارآمد و هم کم خرج است به همین دلیل ممکن است موجب شود که کشورهاي زیادي تا قبل از پایان سال از آن استفاده کنند.



فوربس، 12 ژانویه

سید بن علی

سید بن علی

۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان اعتبار جدید برای مصلای تهران و یادآوری سخنی از محمد نوری‌زاد

۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان اعتبار جدید برای مصلای تهران و یادآوری سخنی از محمد نوری‌زادکلمه : معاون وزیر مسکن و شهرسازی از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار جدید برای پروژه مصلی بزرگ امام خمینی تهران خبر داد و گفت: امسال برای این پروژه ۸۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.




به گزارش مهر، محمد جعفر علیزاده با اشاره به اینکه ساخت مصلی بزرگ امام خمینی تهران با سرعت ادامه دارد، تصریح کرد: این پروژه در سال جاری از اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برخوردار بود که به تازگی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار جدید دیگر نیز به آن اختصاص یافته است و در مجموع امسال برای پروژه مذکور ۸۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.



پروژه مصلای تهران از سال ۱۳۶۱ آغاز شده، اما هنوز به مرحله افتتاح کامل نرسیده و با وجود آماده شدن شبستان و صحن اصلی آن، هنوز نمازجمعه تهران به این محل منتقل نشده است.



محمد نوری زاد تابستان امسال در یادداشتی، پروژه مصلای تهران را نمادی از روند اسف‌بار طی شده در سی سال گذشته دانسته و نوشته بود: فرض کنید مصلای تهران ، همین فردا کامل شود و درمدار بهره برداری قرار گیرد . یعنی از رادیو و تلویزیون اعلام کنند که : از جمعه ی آینده ، و در جمعه های آینده ، نماز جمعه ی تهران در مصلای بزرگ تهران برگزار می شود . این خبر ، گرچه از اتمام یک پروژه ی ملی خبر می دهد و بایستی همه ی ما را به وادی سرور و شادمانی دراندازد ، اما برای جماعتی ، اتفاقا این خبر ، نه با سرور و شادمانی ، که با دلهره و رنج و نگرانی و اندوه همراه است … شما در خیال خود ، جمعیت حاضر در دانشگاه تهران را که برای اقامه ی نماز جمعه بدانجا رفته اند ، با سلام و صلوات ببرید و در مصلای تهران بنشانید . تصویری که از تلویزیون پخش خواهد شد ، لبخندی از سر تاسف برلبان همه ی ما خواهد نشاند . بله ، این ، همان بلایی است که ما بر سر امهات دین خدا آورده ایم .

گاردين: تصاوير اينترنتی اعتراض های تونس خاطره ندا در اعتراض های ايران را زنده کرد

گاردين: تصاوير اينترنتی اعتراض های تونس خاطره ندا در اعتراض های ايران را زنده کرد


صدای آمریکا: گاردين زير عنوان «نا آرامی تونس زنگ خطری برای منطقه» می نويسد صدای نا آرامی های عظيم و بی سابقه تونس در تمامی جهان عرب طنين انداخته است وهمگی شاهدند که چگونه يکی از سرکوب گرترين رژيم های منطقه در مقابل قدرت مردم مجبور به دادن امتيازهائی گسترده می شود.



يک مفسر مصری در پيامی توئيتری نوشت تمامی رهبران عرب با نگرانی به تونس چشم دوخته اند.



هيجان در جهان عرب را شبکه تلويزيونی الجزيره، که آزادترين و پوياترين کانال تلويزيونی درمنطقه محسوب می شود، همراه با پخش تصاويری از برخورد تونسی ها با نيروهای امنيتی منعکس می کرد.



درهمين حال توئيتر، فيس بوک و بلاگ ها سانسور دولتی را خنثی کرده بودند.



تصاوير تلفن های دستی از خونريزی ناشی از تيراندازی به يکی از معترضين تونسی برای اعراب يادآور ندا آقا سلطان زن جوان ايرانی بود که در جريان اعتراض های پس از انتخابات مورد اختلاف رياست جمهوری ايران در سال ۲۰۰۹ در تهران کشته شد.



لس انجلس تايمز زير عنوان «شبکه های اجتماعی منبع اصلی اخبار مربوط به اعتراض ها در تونس می نويسد «معترضين در تونس برای تدارکات و گزارش وقايع از بلاگ ها، فيس بوک، توئيتر، اسناد ويکی ليکس، يوتيوب و متدهای ديگراستفاده می کنند.



اينترنت به رغم سانسور شديد توسط دولت به بزرگترين منبع خبری درباره اعتراض هائی مبدل شده بود که خود معترضين تهيه کننده آنها بودند.



با توجه به ماهيت اينترنت، اطلاعاتی که درباره اعتراض ها پخش می شد با طيف گسترده ای از تبليغات و واقعيات همراه بود.



بيش از ۳۰۰۰ ويديو زير عنوان Sidi Bouzid روی يوتيوب رفت که معرف نام شهر محل برگزاری بسياری از اعتراض هاست. اين شهر در عين حال صحنه خود سوزی محمد بوعزيز جوان ۲۹ ساله ای بود که پس از تصرف دکه بدون جوازش توسط پليس بيکار شده بود.

انقلاب تونس در مطبوعات آلمان- ترجمه رضانافعی

انقلاب تونس در مطبوعات آلمان- ترجمه رضانافعی



بی خبریِ آن که می گفت:



از همه چیز با خبرم!



تا چند روز پیش رژیم بن علی درتونس، چون بنائی ساخته از سیمان، سخت و تزلزل ناپذیر به نظر می آمد. ولی مردم جانشان از رژیم او به لب رسیده بود. دیکتاتور 74 ساله ، 23 سال پیش، هنگامی که زمام قدرت را بدست گرفت، وعدۀ استقرار دموکراسی داد. ولی پس از دورانی کوتاه، بن علی که در گذشته، رئیس سازمان اطلاعات تونس بود، کشور را به سرعت تبدیل به یک کشور پلیس زده کرد. مردی که تکیه کلامش در آن دوران این بود :”من از همه چیز باخبرم“.

ولی او نمی خواست باور کند که جان مردم از رژیم او به لب رسیده است. اعتراضات وسیع و دامنه دار مردم بالا گرفت. مردم فریاد می زدند :” بن علی گشُمو!”. نزدیک به هفتاد نفر کشته شدند و سرانجام، بن علی واکنش نشان داد. روز جمعه، کابینه را بر کنار و اعلام کرد انتخابات برگزار خواهد کرد و خود او نیز از سال 2014 از حکومت کناره خواهد گرفت. ولی جمعه شب تلویزیون تونس خبر داد که بن علی چهار سال زودتر از وعده ای که داده بود، استعفا داده و از کشور گریخت.



رژیم بن علی استبدادی بود. هر تونسی یک شماره مخصوص داشت که در شناسنامه اش ثبت شده بود. هر وقت این شماره به بانک مرکزی اطلاعات داده می شد کلیه مشخصات فرد بر صفحۀ کامپیوتر ظاهر می شد: از مسیر شغلی او گرفته تا خطا ها و مجازات های احتمالی و اسرار حساس زندگی داخلی او.



قبل از روی کار آمدن بن علی، تونس 40 هزار پلیس داشت، وقتی او سر کار آمد تعداد افراد پلیس را به 130 هزار نفر افزایش داد. یعنی برابر با تعداد پلیس در فرانسه، با این تفاوت که جمعیت فرانسه شش برابر تونس است. حاصل سانسور شدید مطبوعات آن بود که کسی رغبتی به خواندن مطبوعات خسته کننده نداشت. در رژیم به ظاهر دموکراتیک بن علی، احزاب مخالف هم بودند، ولی مردم اعتنائی به آنها نداشتند، بطوری که رژیم برای آنها نمایده می تراشید و برایشان رای به صندوق می ریخت. گرچه اسلامیست های تونس بطور نسبی متعادل بودند، ولی همین ها می توانستند در طول زمان برای دیکتوری فردی او خطرناک شوند. از این رو بدون کمترین گذشت مورد تعقیب قرار می گرفتند، شکنجه می شدند، بقتل می رسیدند، یا به خارج فراری می شدند.



بلافاصله پس از کسب استقلال تونس، در سال 1956 ، بن علی، به ارتش پیوست. او در آکادمی نظامی “سن سیر” فرانسه آموزش نظامی دید و در آمریکا کارشناس امور اطلاعاتی شد. بن علی، بعنوان رئیس ضد اطلاعات ارتش تونس، سفر های زیادی به آمریکا می کرد و با سازمان سیا ارتباط های فعال برقرار می ساخت. شغل های بعدی او عبارت بودند از وابسته نظامی سفارت تونس در اسپانیا و بعد سفیر تونس در لهستان، سپس وزیر اطلاعات، بعد وزیر کشور. رفتار او با شورش های مکرر در تونس، معروف به شورش برای نان، رفتاری سخت و بی گذشت بود.



مسیر ترقی او از زمانی سرعت گرفت که با دختر یک ژنرال ازدواج کرد. بعد که خود ژنرال شد، با همسر دومش، لیلا طرابلسی آشنا شد. لیلا آرایشگر بود، که البته کسی اجازه نداشت در باره آن سخنی بگوید. لیلا ده برادر داشت، که همه آنها را به نان و نوا رساند. در تونس، کسی که می خواست موسسه ای بالنسبه معتبر ایجاد کند، اگر 10 تا 20 درصد از سهام آنرا به خانواده طرابلسی واگذار نمی کرد، کارش به جائی نمی رسید. هیچ چیز بقدر ثروت اندونزی بی مرز این خاندان خشم مردم را بر نمی انگیخت. در روزهای های اخیر هر جا سوپری، خانه ای، یا هتلی به آتش کشیده می شد، اکثرا متعلق به خاندان طرابلسی بود.



سقوط بن علی و تاثیرات آن بر منطقه



سقوط و فرار بن علی بر سراسر منطقه اثر خواهد بخشید، آتشیَAtschy کارشناس امور آفریقا از موسسه Carnegie Middle East Center in Beirutمی گوید: موفقیت تظاهرات اعتراضی در تونس باید برای دیگر رهبران خودکامه در منطقه هشدار دهنده باشد. نه الجزایر و نه مصر نمی توانند، آنچه را که اینجا رخ داده است، نادیده بگیرند.” در هفته های گذشته در الجزائر نیز تظاهرات اعتراضی رخ داد. در آنجا نیز بیکاری شدید و گرانی مواد خوراکی بر مردم فشار می آورد. آتشی می گوید “خطر سرایت سیاسی آشکار” و بزرگ است. بویژه، در مصر که حسنی مبارک دهها سال است با خشونت بر کشور حکومت می کند. سران رژیم باید بخود آیند و فکری بکنند. “قبل از آن که مردم خود زمام کار را بدست بگیرند، باید خود دست به اصلاحات بزنند و آزادی هائی را ممکن سازند .”



در پائیز سال جاری، انتخابات مصر برگزار خواهد شد. هنوز معلوم نیست که حسنی میارک بار دیگر خود به میدان خواهد آمد یا پسرش جمال را به جانشینی خود منصوب خواهد کرد. در انتخابات سال گذشته رژیم با تقلب شدید راه را برای نامزد مورد نظر “فرعون” هموار ساخت. انتخابات با اعتراضات همراه بود ولی دولت با به میدان فرستادن وسیع نیروهای پلیس، دامنه اعتراض را محدود نگاه داشت. آتشی می گوید روند بیداری مصر طولانی تر از تونس خواهد بود”. در راس اعتراضات تونس طبقه متوسط و تحصیل کرده قرار داشت. “این طبقه سیاسی فعال در مصرراه بسیار درازی در پیش دارد .



فرانکفورتر آلگماینه تساتونگ ، در پایان شرح و تفسیر وقایع، بی آنکه از مصر نام برد، می نویسد:



همه جا با هیجان، جریانات را دنبال می کنند تا ببینند آیا رویدادهای سریع در تونس در کشورهای نزدیک به تونس مانند آلجزایر، لیبی و مراکش هم تاثیر خواهد داشت؟



******



به گزارش فرانکفرتر آلگماینه : پس از فرار رئیس جمهور مخلوع به عربستان سعودی، اوضاع تونس هنوز مغشوش است. فعلا مبازا، رئبس مجلس، بعنوان رئیس جمهور موقت اعلام شده است. ارتش صدها نفر از افراد پلیس را که حامی بن علی هستند، دستگیر کرده است.



15 ژانویه 2011



در تونس نبرد برای کسب قدرت بشدت در جریان است. محمد غنوشی، نخست وزیر، که از سوی بن علی به جانشینی وی منصوب شده بود، فقط یک شب در این سمت دوام آورد. روز شنبه شورای قانون اساسی، فوآد مبازا رئیس مجلس را به جانشینی بن علی منصوب کرد.



این که آیا مبازا، 77 ساله، که گویا هم اکنون سوگند نیز یاد کرده است، در موقعیتی هست که بتواند کشور را آرم سازد بسیار مورد تردید است. او نیز از افراد مورد اعتماد بن علی و چون خود او فاسد است. مبازا، غنوشی را مامور تشکیل ” کابینه وحدت دوران گذار “ کرده است. قرار است مبازا تدارک انتخابات را ببیند. غنوشی از سال 1999 نخست وزیر کشور است و از همدستان نزدیک بن علی است.



آنچه مسلم است اینست که بن علی که خود به تبعید رفته بازگشتنی نیست. از آنجا که پاریس، همپیمان دیرین بن علی، حاضر به پذیرفتن او نشد، وی اجبارا به پرواز خود بسوی عربستان سعودی ادامه داد. همسرش لیلا چند روز پیش به دوبی فرار کرده بود. بقیه خویشاوندان از روزها پیش در هتل والت دیسنی در پاریس بسر می برند. بخت با دیگر خویشاوندان، برای فرار، یاری نکرد. آنها در هواپیمائی که قرار بود به لیون پرواز کند، نشسته بودند، ولی خلبان حاضر به پرواز نشد. مسافران اعضای خانواده رئیس جمهور مخلوع را آنقدر نگه داشتند تا همه دستگیر شدند.



گویا مردم خشمگین با فهرستی از نام خاندان رئیس جمهور در دست، در حومه اعیان نشین تونس در گردش و جستجوی ویلاهای آنان و غارت هستند. آنچه چشمگیر است این است که ارتش در آعاز آرام بود. افراد پلیس بودند که به تظاهر کنندگان تیر اندازی می کردند، حتی پس از آنکه بن علی رسما فرمان داد تیر اندازی نشود. گویا فرماندهان ارتش بن علی را زیرفشار گذاشته و او را مجبور به استعفا کرده اند و بعد هم پرواز از فرودگاه را ممنوع ساختند تا راه فرار او باز باشد.



پس از فرار بن علی، پلیس آشوبگر واقعی بوده است: بویژه، گویا، گارد ریاست جهموری در بسیاری از غارت ها و تخریب ها سهیم بوده است. بعد از ظهر ارتش صدها نفر ازسران و نخبگان پلیس را دستگیر کرد. گویا این افراد مسئول تشدید تظاهرات چند روز گذشته نیز بوده اند.



در اثر آتش سوزی در زندان منستیر دهها زندانی کشته شده اند. طبق نخستین تحقیقات گویا زندانیان تشک های خود را آتش زده اند. آتش بسرعت گسترش یافته و به دیگرساختمانها نیز سرایت کرده است.بسیاری از زندانیان در شعله های آتش جان سپردند.هنگامی که دیگران قصد فرار داشتند بضرب گلوله پلیس زندان کشته شدند.



ارتش با تانک ها در راه است



در همین احوال ارتش با حضور گسترده خود در پایتخت تونس می کوشد تا آرامش را بر قرار سازد. صدها سرباز عبور و مروز در خیابانهای مرکزی شهر را متوقف کرده و با تانک های خود راه ورود از خیابانهای فرعی به خیابان بورقیبه، خیابان اصلی شهر را بسته اند. این خیابانی است که روز جمعه صحنه عصیان بزرگ بود.



صدر اعظم آلمان هشدار داد



بانو مرکل، صدر اعظم آلمان، به دولت موقت تونس توصیه کرد، از فرصتی که پس از سقوط بن علی بوجود آمده برای ایجاد تغییر در کشور استفاده کند. وی در نامه ای که روز شنبه برای غنوشی، رئیس جمهور موقت تونس نوشت، یاد آور شد که باید این رخداد اساسی در تاریخ تونس را، تبدیل به سرآغازی نوین کرد. بسوی مردم معترض بروید و یک دموکراسی واقعی را آغاز کنید، احترام به حقوق بشر و تضمین آزادی مطبوعات و تجمعات اجتناب ناپذیر است” آلمان و اتحادیه اروپا “حاضرند برای این آغاز نو از شما حمایت کنند و در کنار شما باشند”.

پس لرزه های جنبش سبز

پس لرزه های جنبش سبز


در کشورهای عرب منطقه





رسوا ترین فرمان "سانسور" در جمهوری اسلامی صادر شده است. بموجب این فرمان، صدا و سیما و مطبوعات حق انتشار اخبار رویدادهای تونس را تا اطلاع ثانوی ندارند! این فرمان را همانهائی صادر کرده اند که جنبش اعتراضی مردم ایران را فتنه معرفی کرده و بشارت سرکوب فتنه را تکرار می کنند. حالا با فتنه ای روبرو شده اند که کاملا مشابه بقول خودشان فتنه سبز است و یکی از دیکتاتوری های منطقه را سرنگون کرده است!



یگانه خبر و در واقع آخرین خبر رسمی که درباره تونس منتشر شده، خبری است که در سه یا چهار خط خبرگزاری جمهوری اسلامی "ایرنا" تحت عنوان "رئیس جمهور تونس دولت این کشور را تغییر داد" منتشر کرده و آن هم با امضای "گروه مترجمان". یعنی مسئولین همین سه – چهار خط را هم متوجه یک گروه مترجم کرده اند! "اینجا"



صحنه ها کاملا تداعی کننده جنبش سبز و رویدادهای پس از کودتای 22 خرداد که تلویزیون های بین المللی از تونس نشان میدهند، مردم را به قضاوتی ناگزیر برانگیخته است. این که دو دولت، که یکی خود را اسلامی میداند و دیگری که اسلامی نمی دانست، با مردم معترض کشور خود چه کردند و تا کدام مرز پیش رفتند! در این مقایسه، منفی ترین امتیاز را حکومت کودتائی جمهوری اسلامی می گیرد. مسئله دیگری که توجه مردم را در ایران و در حاکمیت بسرعت به خود جلب کرده، انگیزه های مردم برای ریختن به خیابان در تونس است. مردم تازه متوجه شده اند که آنچه که تحت عنوان "هدفمند کردن یارانه ها" در توسط دولت احمدی نژاد و با حمایت کامل علی خامنه ای و فرماندهان کودتاچی به اجرا گذاشته شد، در واقع طرح واحدی است که همزان با تشدید بحران اقتصادی جهان سرمایه داری، به تمام کشورهای منطقه ابلاغ شده است. برابری ارز داخلی با دلار امریکائی و حذف یارانه ها و آمادگی برای سرکوب مردمی که تورم و گرانی ناشی از این طرح را باید تحمل کنند. مردم تونس تحمل نکردند و دور نیست که بزودی در دیگر کشورهای منطقه نیز علیه همین طرح مردم به خیابان ها بریزند.



این گزارش را از تهران دریافت داشته ایم:



«امروز در کوچه، خیابان، تاکسی، و حتی در مسیر راه که به تهران می روم و بر می گردم، از جمله مترو، خلاصه در اکثر جاهایی که بودم، مردم خبرهای تونس را به نقل از تلویزیونها و رادیوهای خارجی و سایت های خبری نقل می کردند. بحث اصلی نیز این بود که چرا و چطور شد که در تونس دولت عقب نشینی کرد اما در ایران مردم را کوبیدند. خیلی از دانشجویان و تحصیل کرده ها، مثلا در تاکسی یا مترو می گفتند که تونس پس لرزه انتخابات ایران بود. تازه عرب ها بیدار شده اند. همه میدانستند بن علی سقوط کرده و فرار کرده است.



مضحک ترین اظهار نظر مربوط به پاسخ سخنگوی وزارت خارجه بود که امروز در پاسخ به خبرنگاران درباره حوادث تونس فقط در یک جمله گفت: "برای ما خواست مردم تونس مهم است". البته کسی نپرسید که خواست مردم ایران برای شما مهم نبود؟

گزارشی از اعتصاب کامیونداران در بندرعباس

گزارشی از اعتصاب کامیونداران در بندرعباس


ویرانی پل های پشت سر

در مذاکره با اعتصابیون





سلام- درباره اعتصاب کامیونداران در بندر عباس، این اطلاعات را دراختیارتان می گذارم تا منتشر کنید. نتیجه رفتار امنیتی که با اعتصابیون کردند، آن خواهد بود که در آینده هیچ اعتمادی برای مذاکره میان اعتصابیون و دولتی ها وجود نداشته باشد.



وقتی كه قیمت گازوئیل بالا رفت تمام رانندگان در بندر عباس در ترمینال كامیونداران جمع شدند و خواستار ملاقات با مقامات استان از جمله استاندار و....شدند.



مدتی گذشت و جوابی نیآمد تا این که یکباره تعدادی افراد- كه بعدا معلوم شد متفرقه و اطلاعاتی بودند- وارد جمع رانندگان شدند و از رانندگان خواستند تا مشكلاتشان را بگویند و تعدادی هم با صداقت کامل مسئله را توضیح دادند. وقتی رهبران اعتصاب و باصطلاح آنها حرفزن ها مشخص شدند، با نیروهای امنیتی كه آورده بودند افراد مشخص را دستگیر کردند و بردند و به بقیه گازوئیل برای بارگیری از بندرعباس دادند.



رانندگان باز هم اعتراض می كنند كه این گازوئیل تنها برای رفتن است، با كدام گازوئیل چطوری به خانه هایمان برویم ؟ و یا دو باره به بندر عباس برای بارگیری مجدد بیائیم؟ مسئولین استان گفتند به ما ربطی ندارد. باید دولت تكلیف تان را مشخص كند.



رانندگان می گویند كه گیریم عده ای از ما را گرفتید و ما را مجبور كردید كه این دفعه بارها را از بندر عباس ببریم. دیگر بر نمی گردیم و نمی توانیم بر گردیم زیرا باید از جیب گازوئیل بخریم.

حواله ضربه به موساد، از نماز جمعه قم

حواله ضربه به موساد، از نماز جمعه قم


امام جمعه قم و جمالی فش

در یک تیم بوکس بوده اند!







سيدهاشم حسيني‌بوشهري، امام جمعه قم: دستگيري عامل ترور شهيد علي‌محمدي ضربه مشت محكمي به موساد بود./فارس

پرويز سروري، نماينده مجلس از تهران: محمد خاتمی كه خود رئيس‌جمهور بوده و مي‌داند در جمهوري اسلامي تقلب معنايي ندارد. نبايد رفتارهاي موسوي را قبول مي‌كرد./فارس

كاظم صديقي، خطيب موقت نماز جمعه تهران: در 9 دی بساط جنگ نرم توسط مردم جمع شد و براي هميشه فتنه و فتنه گر در جامعه منزوي شد./فارس

"تق" نفوذ وزیر اطلاعات

فردی که با نام "مجید جمالی فش" در سیمای جمهوری اسلامی ظاهر شده و "اعتراف" به جاسوس برای اسرائیل و ترور دکتر مسعود علیمحمدی کرده، در تیم "کیکباکس" ایران عضویت داشته، چند بار در مسابقات جهانی و آسیائی بوکس ایران شرکت داشته و درتابستان سال گذشته نیز همراه تیم ملی ایران به جمهوری آذربایجان اعزام شده بود و در







سپاه پاسداران نیز خدمت کرده است. روزنامه های ورزشی استرالیا نیز تصاویری از حضور جمالی در مسابقات بوکس آسیا را در گذشته منتشر ساخته بودند.



مجید جمالی فش در اعترافات تلویزیونی مدعی همکاری با سازمان جاسوسی اسرائیل"موساد" کرده وگفته بود پنجاه هزار دلار پول گرفت و قتل علیمحمدی را ترتیب داده است!



نشریات ورزشی استرالیا نوشتند که جمالی در سال 1357 در تهران زاده شده و دوران خدمت خود را در سپاه پاسداران گذرانده و از سال 2008 به جمع هواداران احمدی نژاد پیوست.

تونس با ۶۰ کشته آزاد شد

بن‌علی رییس‌جمهوری تونس بعد از ۲۳ سال از قدرت کناره‌گیری کرد و از این کشور گریخت. این کناره‌گیری پس از آن صورت گرفت که مردم در حرکتی اعتراض‌آمیز دست به تظاهرات زدند. به دنبال حمله پلیس به تظاهر‌کنندگان و پرتاب گاز اشک‌آور مردم وارد خیابان‌ها شدند و دولت را سرنگون کردند.






به گزارش عصر ایران به نقل از الفارسیه نت، برغم آن که رئیس جمهور تونس اعلام کرده بود که صدای ملت را شنیده و در صدد گسترش آزادی‌های اجتماعی و سیاسی در کشور است، مردم خشمگین این کشور که وزارت کشور را مسبب کشته شدن دست کم ۲۳ نفر در ناآرامی‌های اخیر می‌دانند، به داخل این وزارتخانه هجوم بردند. تظاهرکنندگان در شعارهایی كه علیه بن‌علی مطرح كردند خواستار بركناری او شدند.



آسوشیتدپرس درباره تحولات اخیر تونس گزارش داد، روز جمعه صدای تیراندازی در مرکز پایتخت تونس به گوش می‌رسد و پلیس به سوی تظاهر‌کنندگان گاز اشک‌آور پرتاپ کرده است.



پس از آن که هزاران نفر در خیابان‌های پایتخت تونس خواستار استعفای رییس‌جمهوری این کشور شدند، زین‌العابدین بن‌علی روز جمعه هیات دولت را منحل کرد و دستور برگزاری انتخابات زودرس در شش ماه آینده را داده است.



محمد الغنوشی، نخست وزیر تونس، گفته است که بن‌علی دولت را منحل کرد و دستور برگزاری انتخابات پیش هنگام را صادر کرده است.



بی‌بی‌سی گزارش داد، سقوط دولت بن‌علی برای مردم این کشور «باورنکردنی» بوده است. بر پایه این گزارش، خودروهای ارتش و نیروهای نظامی با تیربارهایی که رویشان نصب شده است، در اطراف ساختمان‌های دولتی مستقر شده‌اند تا از آنها محافظت کنند، ولی وضع در مرکز شهر ناآرام است.



بر اساس گزارش‌های منتشر شده، روز 13 ژانویه، بن‌علی در یک سخنرانی در تلویزیون ملی تونس گفت قصد ندارد نامزد دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری شود؛ او همچنین از کاهش قیمت مواد غذایی ضروری خبر داد. در همین حال وزیر خارجه تونس درباره امکان تشکیل یک دولت وحدت ملی و نیز انتخابات زودتر از موعد صحبت کرده است.

به گزارش رویترز، نزدیک به هشت هزار نفر تظاهرکننده روز جمعه در اطراف وزارت کشور تونس در پایتخت شعار می‌دادند که «بن علی، برو» و «بن علی نه، قیام ادامه دارد».



در حالی که مقام‌های دولتی تونس می‌گویند تاکنون تنها ۲۳ نفر در درگیری‌های پایتخت این کشور کشته شده‌اند، مخالفان و گروه‌های مدافع حقوق بشر در تونس اعلام کرده‌اند شمار کشته‌شدگان بیش از ۶۰ نفر است.



ایرانیان نیز وضعیت مشابهی را بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری تجربه کردند اما تا امروز صدای اعتراض مردم در بنیان قدرت اثری نداشته است و هر روز فشار بر منتقدان و معترضان بیشتر می‌شود. آمار کشته‌شدگان و مقتولان پس از انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری نظام اسلامی نیز هیچگاه به طور دقیق مشخص نشد. آمارهای رسمی از مرگ 30 نفر حکایت دارد در حالی که کمیته پیگیری کروبی و موسوی که بعد از انتخابات برای رسیدگی به فجایع حکومتی تشکیل شده بود این رقم را 72 نفر اعلام کرد. در عین حال دست کم 800 نفر از فعالان سیاسی، روزنامه‌نگاران، مدافعان حقوق بشر بعد از انتخابات دستگیر و شکنجه شدند.



از سوی دیگر، باراک اوباما روز جمعه با صدور بیانیه‌ای خشونت پلیس تونس را محکوم و از شجاعت مردم این کشور تمجید کرد.



به گزارش بی‌بی‌سی، اوباما گفت که آمریکا و جامعه جهانی شاهد نبرد مردم تونس برای کسب حقوق جهان‌شمول هستند و تصاویر ملتی که خواهان شنیده شدن صدایش است را از یاد نخواهند برد.

وی خواستار خویشتنداری همه طرف‌های درگیر، پرهیز از خشونت و برگزاری انتخاباتی شد که به گفته او نمایانگر «اراده ملی»تونس باشد.

بنی‌صدر: «سیدعلی» هم به سرنوشت «بن‌علی» دچار خواهد شد

بنی‌صدر: «سیدعلی» هم به سرنوشت «بن‌علی» دچار خواهد شد
ابوالحسن بنی‌صدر، نخستین رئیس جمهوری ایران در گفتگو با «خودنویس» گفت که «سیدعلی» خامنه‌ای دیر یا زود به سرنوشت «بن‌علی» دچار خواهد شد، اما جایی برای فرار پیدا نخواهد کرد، مگر در کوه‌هایی که ملاعمر پنهان شده است. بنی‌صدر گفت: «این حق مردم است که خود را از این رژیم بیاسایند.»




ابولحسن بنی‌صدر امروز در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان انتظار داشت که «سیدعلی» به سرنوشت «بن‌علی» دچار شود، گفت: «کاملا، غیر از اینکه این بدبخت جایی ندارد که برود. [بن‌علی] یک عربستانی پیدا کرد که به او پناه داد، اما ایشان مگر بخواهد پیش ملاعمر برود، چون یک تیپ هستند، اما ملاعمر کجاست که ایشان پیش او برود؟ به هر حال این کاملا محتمل است، به این لحاظ که بن‌علی از نظر ایدئولوژی به گرد ایشان هم نمی‌رسد. آقای بن‌عالی مدعی نبود که ولایت مطلقه را از خدا دارد و خبرگان کشفش کرده‌اند و ایشان ولایت مطلقه بر جان و مال و ناموس مردم دارد.»



بنی‌صدر در ادامه گفت: «این حق مردم است که خود را از این رژیم بیاسایند.»

بیانیه تونسی موسوی

بیانیه تونسی موسوی

گفتاری از زندانی سیاسی در معرض اعدام، حسین خضری

در مورد حسین خضری: وی مورخ 10 مرداد ماه سال 87 در شهرستان کرمانشاه توسط نیروهای سپاه نبی اکرم آن شهرستان بازداشت و پس از 49 روز تحمل شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفته و در 28 شهریور همان سال به بازداشتگاه سپاه المهدی ارومیه منتقل شد و پس از ضرب و شتم و بدرفتاری های صورت گرفته در این دو بازداشتگاه متعلق به سپاه تحویل اداره کل اطلاعات استان آذربایجان غربی شده است. سپس در 21 اردی بهشت سال گذشته در یک دادگاه 10 دقیقه ای محاکمه و به اعدام محکوم شد. خبرگزاری هرانا در آبان ماه سالجاری از قری...





حسین خضری، صبح امروز در زندان مرکزی ارومیه به دار آویخته شد

حسین خضری، صبح امروز در زندان مرکزی ارومیه به دار آویخته شد


حسین خضری، صبح امروز در زندان مرکزی ارومیه به دار آویخته شد.

به گزارش هرانا، دوازدهم دی ماه سال جاری تیم ویژه ای از تهران برای اعدام حسین خضری به زندان مرکزی ارومیه آمده بودند تا شبانه وی را اعدام کنند، اما مسئولان به دلایل نامعلوم اجرای این حکم را به تعویق انداختند.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی در خبری اتهامات حسین خضری را "شرکت در عملیات مسلحانه و کشتن یکی از ماموران نیروی انتظامی در پاسگاه مرزی گل شیخان شهرستان ارومیه در سال 1383" عنوان کرده است.

حسین خضری پیش تر تمامی این اتهامات را رد کرده بود و در ملاقات با خانواده اش از تلاش ماموران وزارت اطلاعات برای اخذ اعترافات تلوزیونی دروغین از وی خبر داده بود.

شایان ذکر است که برادر این زندانی سیاسی شب گذشته در گفتگو با هرانا احتمال داده بود که مسئولان آقای خضری را مخفیانه اعدام می کنند.

مسئولان طی مدتی که حسین خضری از بندش خارج شده بود، هیچ اطلاع دقیقی از وضعیت و محل نگهداری وی به خانواده اش نداده بوند.

وی در تاریخ 10/5/87 در شهرستان کرمانشاه توسط نیروهای سپاه نبی اکرم آن شهرستان دستگیرشد و مدت 49 روز را در اختیار نیروهای سپاه نبی اکرم کرمانشاه بود. حسین خضری در طی این زمان متحمل شکنجه های روحی و جسمی متعددی در زمان بازجویی ها شده بود.

حسین خضری متولد 1361 به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه و همچنین تایید شعبه 10 دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی و تایید این حکم از سوی شعبه 31 دیوان عالی کشور به اعدام محکوم شده است.

وی در رنجنامه ای که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار داده بود شکنجه های جسمی خود را به قرار زیر اعلام کرده بود:

1- کتک زدن به مدت چندین ساعت در هر روز

2- ایجاد فشار روحی و روانی در حین بازجویی

3- تهدید بازجو هایم مبنی بر آنکه اگر آن مواردی که ما میگوییم قبول نکنی به برادر و داماد خانواده شما میتوانیم برچسب فعالیت های غیرقانونی علیه نظام بزنیم

4- ضربه زدن با لگد به اندام های تناسلی من و خونریزی و تورم آن نواحی از بدنم به مدت چهارده روز

5- پارگی پای راستم تقریبا به اندازه 8 سانتیمتر به علت ضربه محکم پای بازجو که هنوز قابل مشاهده است

6- وارد کردن ضربات متعدد به تمامی بدنم با باتوم

آیا خامنه ای متهم به قتل رفیق حریری می شود؟

آیا خامنه ای متهم به قتل رفیق حریری می شود؟


رادیو فرانسه: منابع خبری اعلام کردند که دادگاه بین المللی رسیدگی به قتل رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان مستقیماً رهبر جمهوری اسلامی، آیت الله علی خامنه ای را متهم نموده که دستور قتل رفیق حریری را در سال 2005 صادر کرده است. همین منابع تصریح کرده اند که این فرمان به وسیلۀ سردار پاسدار قاسم سلیمانی فرماندۀ سپاه قدس پاسداران ایران که عمدتاً مأموریت های برون مرزی حکومت تهران را برعهده دارد به عماد مقنیه فرماندۀ پیشین نظامی حزب الله لبنان منتقل شد که در فوریه سال 2008 در دمشق به قتل رسید. حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران سرویس های مخفی اسرائیل را عامل این ترور معرفی کردند. منابع خبری به نقل از گزارش تحقیق دادگاه بین المللی رسیدگی به قتل رفیق حریری نوشته اند که مسئولیت سازماندهی تیم های ترور نخست وزیر پیشین لبنان را عماد مقنیه و یکی از بستگان وی مصطفی بدرالدین برعهده داشته اند و قتل رفیق حریری با هماهنگی کامل میان حزب الله لبنان و سپاه پاسداران صورت گرفته است. همین منابع افزوده اند که رییس جمهوری سوریه بشار اسد و رییس سرویس های مخفی این کشور، آصف شوکت، که از بستگان نزدیک بشار اسد است نقش کلیدی در قتل رفیق حریری داشته اند. منابع خبری تصریح کرده اند که از نظر رهبر جمهوری اسلامی، آیت الله خامنه ای، رفیق حریری مأمور عربستان در لبنان بوده و کشته شدن وی می توانسته زمینۀ به قدرت رسیدن حزب الله در لبنان را فراهم سازد. جراید لبنانی با اشاره به همین مطلب نوشته اند که علت استعفای وزرای وابسته به حزب الله از کابینۀ سعد حریری در روزهای گذشته که منجر به سقوط حکومت در لبنان شد نتایج تحقیق دادگاه بین المللی رسیدگی به قتل رفیق حریری بوده است که قرار است در روزهای آینده منتشر شود. منابع نزدیک به سعد حریری گفته اند که حزب الله تهدید کرده بود که در صورت انتشار گزارش تحقیق دادگاه بین المللی رسیدگی به قتل رفیق حریری نه فقط اقدام به کودتا خواهد کرد، بلکه علیه اسرائیل نیز اعلام جنگ خواهد نمود. . .

33 سال پس از دخالت

33 سال پس از دخالت


در امور داخلی افغانستان









راهپیمائی اعتراضی و اجتماع توام با پرتاب رنگ، تخم مرغ و گوچه فرنگی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی و به آتش کشیدن عکس های بزرگ خامنه ای و احمدی نژاد در پایتخت افغانستان "کابل"، از آتش زیر خاکستر دیگری در همسایه شرقی ایران خبر داد. همچنان که بالا گرفتن مخالفت ها در دولت و حوزه علمیه نجف علیه نفوذ سپاه و ارگان های امنیتی در عراق، از آتش زیر خاکستری خبر داد که در عراق علیه ایران شکل گرفته است.



اعتراض ها در پایتخت افغانستان، پس از اعدام های اخیر افغان ها در زندان های خراسان شکل گرفت و ایجاد محدودیت های امنیتی علیه افغان های مهاجر در ایران آن را تشدید کرد. بدنبال این اعتراض ها، از آنجا که جمهوری اسلامی عادت دارد هر گرهی را با دندان باز کند و پشه را با خمپاره بزند(!)، بعنوان اقدامی تلافی جویانه مانع عبور تانکرهای سوخت از مرزهای مشترک دو کشور شد. با این اقدام، دولت افغانستان که وعده کنترل تظاهرات مردم علیه مقامات جمهوری اسلامی را داشت، خود نیز در این جبهه قرارگرفت. رفت و آمدهای سیاسی در حد معاون اول رئیس جمهور افغانستان به تهران نیز دردی را درمان نکرد، زیرا دولت افغانستان نه می تواند و نه می خواهد جلوی تظاهرات مردم علیه اقدامات جمهوری اسلامی را بگیرد. نمی تواند، زیرا در افغانستان قدرت پراکنده است، و نمی تواند، زیرا نه ناتو موافق چنین اقدامی است و نه طالبان و ضمنا موقعیت مطلوبی برای امریکائی ها پیش آمده تا خشم مردم از حضور ارتش بیگانه در افغانستان را متوجه همسایه ای کند که امریکا نیز با آن مسئله دارد!



در یک چنین موقعیتی است که تظاهرات افغان ها علیه جمهوری اسلامی در کابل ادامه دارد و حالا بیم از آنست که این تظاهرات به داخل ایران نیز رخنه کرده و با افغان های داخل ایران پیوند پیدا کند.



هر گرهی با دندان باز نمی شود و ای بسا یک گره ساده را تبدیل به "گره کور" کند، چنان که مناسبات دو دولت جمهوری اسلامی و افغانستان و مردم افغانستان و حکومت ایران و افغان های داخل ایران و افغان های داخل افغانستان می رود تا به "گره کور" تبدیل شود. سیاست و روشی که در بلوچستان ایران و در تقابل با اهل سنت و مردم بلوچ نیز "گره کور"ی را باعث شده که روز به روز و با ادامه سیاست های خشن دولتی و حکومتی کورتر می شود. گرهی که ابتدا و با گشوده شدن مرزهای ایران به روی افغانها، پس از سقوط دولت داوود و برقرار جمهوری دمکراتیک، در آخرین سال حکومت شاه در ایران آغاز شد و بدنبال انقلاب 57 در ایران، با وسعتی کم نظیر، بصورت مذهبی و نظامی و سیاسی ادامه یافت تا رسید به شرایط کنونی. شرایطی که نزدیک به 3 میلیون افغانی در ایران زندگی می کنند و صدها هزار افغانی که از ایران اخراج شده و با خشم و نفرت علیه ایران در کابل و شهرهای دیگر افغانستان زندگی را دوباره سامان داده اند.

کیهان خطاب به خاتمی: با وطن فروش مناظره نمی کنند اعدامش می کنند

کیهان خطاب به خاتمی: با وطن فروش مناظره نمی کنند اعدامش می کنند


روزنامه کیهان در مطلبی نوشت:



*یکی از دست اندرکاران فتنه 88 اذعان کرد این جریان بدیل جریان برانداز و ضدنظام است. خاتمی می گوید «باید شخصیت های باسابقه ولو معترض سرمایه نظام به حساب آیند و تقویت شوند در غیر این صورت خیزش بعدی ممکن است به طرف اسلام و نظام اسلامی نباشد»!



* خاتمی با چه رویی و در حالی که آفرین های متعددی از اوباما و کلینتون و شیمون پرز و رئیس موساد و سلطنت طلبانی چون داریوش همایون (بانی اهانت به حضرت امام در دی ماه 56 و باعث خیزش الهی مردم قم در 19 دی) دریافت کرده، فتنه عناصر وابسته به ضد انقلاب را با قیام 15 خرداد و 19 دی مقایسه می کند. آیا همان خروش چند میلیونی مردم غیور تهران در 9 دی 88 و اقیانوس جمعیت از میدان امام حسین تا میدان انقلاب و آزادی که شعار می دادند «لعن علی عدوک یا حسین- خاتمی و کروبی و میرحسین»، کافی نیست تا این عنصر بازی خورده محافل غربی یقین کند که جریان متبوع وی نه به کمون ]کما![ رفته بلکه مرده است؟



*اگر جریان همراه خاتمی و دیگر فتنه گران غم و نگرانی نظام را داشتند که بساط بی قانونی، اردوکشی و آشوب خیابانی و اهانت به مقدسات ملت ایران را فراهم نمی کردند. جای سؤال دارد که اگر به جای منافقین فتنه گر جدید قرار بود جریان های ضد انقلاب محارب (منافقین قدیم) مانند سال های اول انقلاب معرکه گیری کنند، جز همان حوادث سیاه و خیانت های بی سابقه را رقم می زدند که امثال خاتمی و موسوی و کروبی تدارک کردند؟! بله شما «سرمایه» بودید اما نه سرمایه ملت ایران بلکه همان طور که نتانیاهو گفت: «سرمایه بزرگ اسرائیل بودید» اما سوخت شدید و روی دست سرمایه گذاران باد کردید.



*در هیچ جای جهان با خائن و جاسوس و وطن فروش «مناظره و مباحثه» نمی کنند و خیانت وطن فروشی را که حکمش اعدام است، به حساب «اشتباه» نمی گذارند.

انفجار و حریق در پتروشیمی خارک

انفجار و حریق در پتروشیمی خارک




مجتمع پتروشیمی خارک بدنبال انفجار در یکی از مخازن 40 هزار لیتری گاز پرویان آتش گرفت. بدنبال دستور سانسور اخبار این حادثه به مطبوعات؛ شایعاتی که در باره سرایت حریق به مخزن بزرگتری که با یک میلیون لیترگاز در نزدیکی محل انفجار و حریق قرار دارد تائید و یا تکذیب نشده است. شمار تلفات احتمالی این حادثه نیز بدلیل سانسور خبر معلوم نیست. این درحالی است که بیش از ۴۰۰ نفر در مجتمع پتروشیمی خارک کار می‌کنند.

3 گزارش از واکنش نفوذ در موساد

3 گزارش از واکنش نفوذ در موساد


نمایش نفوذ در موساد را

حسین درخشانی سرهم کرده بود







درباره نمایش خنده دار باصطلاح امنیتی که وزارت اطلاعات "مصلحی" بعنوان نفوذ در "موساد" در سیمای جمهوری اسلامی راه اندازی کرد، این چند نکته را از ایران برای ما نوشته اند:



1- مردم اصلا حوصله این حرف ها و نمایش ها را ندارند و با بی اعتنائی کامل آنها را ندیده می گیرند. شخصا در شهر محل اقامتم که یکی از شهرهای مهم و مذهبی ایران است و همچنین در میان مردم، بویژه در تاکسی که معمولا محل همه نوع بحثی است، حرفی و توجهی در باره این نمایش نشنیدم.



2- آقا! این چه نفوذی است که بقول خودشان دانشمند اتمی را در ایران شناسائی کرده و کشته اند و حالا اینها می گویند ما در آنها نفوذ کرده بودیم. اگر نفوذ کرده بودند که جلوی ترور را می گرفتند!



3- نمایشی که با به تلویزیون آوردن یک آدم قربانی و یا مامور خودشان برپا کردند، تماما دست پخت حسین درخشانی و حسن شایانفر معاون شریعتمداری در موسسه کیهان بود. سناریوی این نمایش را از روی بازجوئی های حسین درخشانی در موسسه کیهان تنظیم کرده بودند و خود درخشانی هم در مراحل فیلمبرداری نظارت داشت.



(حسین درخشانی وبلاگ نویسی است که چند سالی خارج از کشور بود و پس از حمایت از احمدی نژاد و سفر به اسرائیل و نوشتن خاطراتش از این سفر در وبلاگی که داشت و همچنین چند مصاحبه درباره همین سفرها، به ایران بازگشت به این امید که هم از حمایت دولت برخوردار شود و هم نقش پل ارتباطی بین جمهوری اسلامی و اسرائیل را ایفاء کند. پس از بازگشت به ایران دستگیر شد و پس از یک دوران نسبتا طولانی و دشوار در زندان که اتفاقا همزمان شد با انتخابات 22 خرداد و کودتای متعاقب آن، سرانجام با قبول همه نوع همکاری با سازمان امنیت سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات از زندان بیرون آمد و به ارتش سایپری سپاه پاسداران پیوست.

ایران به افغانستان: تظاهر کنندگان مقابل سفارت ایران را بازداشت کنید!

بی بی سی : ایران می گوید تظاهرکنندگان 'عوامل غربی' بودند


حکومت افغانستان به درخواست سفارت ایران در کابل که خواستار بازداشت تظاهرکنندگان در برابر این سفارتخانه شده بود، جواب رد داده است.

اخیرا سفارت ایران در کابل، از دولت افغانستان خواست تا عاملان این تظاهرات را که روز پنجشنبه هفته گذشته در برابر سفارت ایران در کابل برگزار شد، شناسایی و بازداشت کند.

این تظاهرات در اعتراض به اقدام ایران به توقف تانکرهای مواد سوخت افغانستان در مرزهای این کشور و آنچه که "بدرفتاری" ایران با پناهجویان افغان خوانده می شد، برگزار شد.

تظاهرکنندگان تصاویر رهبران ایران را به آتش کشیده و رنگ و تخم مرغ بسوی تابلوی سفارت پرتاب کردند.

در پی این تظاهرات، سفیر ایران در کابل هشدار داد که در صورت عدم شناسایی و یا دستگیری این افراد، "احتمال دارد جمهوری اسلامی ایران نسبت به ترانزیت سوخت و یا در برخی مسائل تجدید نظر کند."

فدا حسین مالکی، سفیر ایران در کابل گفته است که مقام های افغان در تماس تلفنی با او اظهار "تاسف" کرده و "قول" داده اند تا "مسببین" را بازداشت کنند، اما یکی از مسئولان مرکز رسانه های حکومت به بی بی سی گفت که چنین تصمیمی در مورد تظاهر کنندگان روز پنجشنبه اتخاذ نشده است.

رفیع فردوس، مشاور مرکز رسانه های حکومت افغانستان به بی بی سی گفت که آزادی بیان و حق اعتراض در قانون اساسی این کشور تسجیل شده و حکومت قصد ندارد علیه این قانون عمل کند.

آقای فردوس گفت: "کابل تهران نیست. بر بنیاد آزادی بیان که در قانون اساسی ما تضمین شده هر کس حق دارد در هر موردی که می خواهد معترض باشد و نظر خود را ابراز کند."

تظاهرات روز پنجشنبه در کابل، چهارمین تظاهرات از این نوع ظرف دو هفته اخیر در برابر سفارت ایران در کابل بود.

ایران می گوید تظاهرکنندگان "عوامل غربی" مخالف بهبود روابط دو کشور هستند.

حدود یکهزار و ششصد تانکر حامل مواد سوخت از حدود یک ماه قبل تاکنون در مرزهای ایران متوقف شده است.

تظاهر کنندگان همچنین در شعارهای خود از حکومت ایران به دلیل آنچه که "بدرفتاری" با پناهجویان افغان در ایران می خواندند، انتقاد کردند.

سفیر ایران گفت که این تظاهرات به "تحریک" حزب همبستگی و نهضت سبز اندیشان افغانستان انجام شده است.

مسلمان نماهای دو آتشه

مسلمان نماهای دو آتشه


برای امام زمان سینه می زنند

اما به اسرائیل خدمت می کنند





به نقل از هاشمی رفسنجانی در تازه ترین مطلبی که به بهانه سخنرانی سال 48 وی منتشر شده ، برای نخستین بار به تبار یهودی کسانی کرد که در جمهوری اسلامی صاحب دولت و مقام شده اند اشاره شده است.با این مضمون:



یک خط انحرافی؛ بیشتر در پی تهییج مردم و استفاده ابزاری از احساسات مردم مسلمان نسبت به اهل بیت و حتی امام زمان است. كسی كه همزمان هم امام زمان می​گوید و هم كوروش كوروش می​كند هر دو را دروغ می​گوید!



اسرائیلی​ها می​خواهند با هر روش ممكن، حتی با استفاده از چهره های نفوذی ظاهر الصلاح، بازار اسلام ایرانی؛ اسلام عربی و اسلام آفریقایی راه بیاندازد!



باید مراقب نفوذ چهره های مشكوك مسلمان نمایی كه با پای برهنه به زیارت برخی اماكن مذهبی «خاص» (چاه جمکران که در دولت احمدی نژاد دو قلو شده) می روند، ولی در خفا با یهودی ها ارتباط دارند باشید. از صدر اسلام تاكنون همیشه بوده اند به ظاهر مسلمانان دو آتشه ای كه در واقع در خدمت اهداف ضد اسلامی یهود بوده​اند.



(حرف امروز، به بهانه سخنرانی سال 48 هاشمی و از زبان او مطرح شده است و این همان نکته ایست که دلیل انتشار آن سخنرانی در سال 48 است، در سال 1389 است!)

هشدار جدید آیت الله سیستانی به علی خامنه ای

هشدار جدید آیت الله سیستانی به علی خامنه ای


طلبه های نفوذی سپاه

از حوزه نجف پاکسازی می شوند





در برخی محافل مذهبی – سیاسی ایران گفته می شود که آیت الله سیستانی در هشداری صریح، از رهبر جمهوری اسلامی خواسته تا مانع دخالت های سپاه پاسداران در امور داخلی عراق و بویژه حوزه های علمیه نجف و کربلا شود.



در این هشدار تاکید شده که سپاه پاسداران، افرادی را بعنوان طلبه به حوزه علمیه نجف می فرستد که کار آنها درس خواندن نیست، بلکه تبلیغ سیاسی و جذب نیروی نظامی است و این امر به اعتبار و استقلال حوزه نجف لطمه می زند.



در ادامه همین خبر گفته می شود که در نجف، به مدارس حوزه دستور داده شده از ثبت نام طلبه هائی که از ایران می آیند، تا بررسی کامل پرونده آنها خودداری کنند. چنانچه این طلبه ها از سوی دفاتر مراجع شناخته شده و مستقل حوزه های قم و مشهد و اصفهان تائید و معرفی شده باشند ثبت نام می شوند و در غیر اینصورت آنها را به حوزه ها راه نمی دهند.



در یک خبر دیگر، تصفیه هلال احمر عراق از ایرانی های نفوذی آغاز شده و دولت عراق از ایران خواسته تا مدیریت درمانگاه هائی که توسط برخی نهادهای جمهوری اسلامی مانند کمیته امداد و دفتر تبلیغات اسلامی و... در مناطق شیعه نشین نجف، کربلا و بصره ساخته شده را به دولت عراق واگذار کند.



حدس زده می شود که یورش اخیر به پایگاه مجاهدین خلق در عراق – پایگاه اشرف- نتیجه ادامه مذاکرات و تفاهم هائی باشد که میان هیات های ایرانی و عراق در زمینه قطع دخالت در امور داخلی دولتی و مذهبی یکدیگر صورت گرفته است. از جمله نتایج این توافق، آزادی شماری از ایرانیان زندانی در عراق توسط دولت این کشور است، که گفته می شود از افراد اعزامی سپاه و نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بوده اند.

"بن علی" در تونس فرصت ها را از دست داد

"بن علی" در تونس فرصت ها را از دست داد


کمربند سبز انقلابی

از تونس به سوی اردن و الجزایر





بعد از روزهای مقابله خونین با مردم تونس، که با شعار آزادیخواهی- نان و آب - کار و علیه گرانی به خیابان آمده بودند، رئیس جمهوری که قدرت خود را مادام العمر تصور کرده بود در تلویزیون ظاهر شده و گفت که فریاد مردم را شنیده است و حاضراست در انتخابات بعدی کاندیدا نشود. ضمنا مطبوعات و احزاب را حاضر است آزاد کند و زندانیان را هم مرخص کند، اما برنامه حذف یارانه ها و برابری قیمت ها با دلار باید بعنوان یک طرح اقتصادی در کشور اجرا شود.



48 ساعت پس از این سخنرانی، مردم بار دیگر ریختند به خیابان و فریاد زدند ما "نان" و "آب" و "کار" می خواهیم و مرگ بر گرانی و بیکاری و سرانجام "بن علی باید برود!"



رئیس جمهور مادام العمر "بن علی" که تا هفته های پیش مردم تونس را خس و خاشاک و بز و بزغاله می دانست و میکروب های سیاسی را زندانی کرده بود، سرانجام شب گذشته استعفاء داده و قدرت را به نخست وزیرش منتقل کرد. نخست وزیر نیز وعده های تلویزیونی "بن علی" را برای آزادی احزاب و مطبوعات و حذف فیلترینگ و آزادی زندانیان سیاسی تکرار کرد اما گفت که برنامه اقتصادی دولت که همان هدفمند کردن یارانه ها در تونس باشد باید ادامه یابد.



مردم یکبار دیگر با همان شعار "نان، کار، ارزانی و آزادی" ریختند به خیابان و این بار رئیس جمهور مادام العمر تونس که چند روز پیش خانواده اش را از کشور خارج کرده بود، خود از کشور گریخت و جمع آوری عکس های وی از سطح شهرها توسط ارتش آغاز شد و پسر بزرگ وی نیز به جرم دست داشتن در سرکوب مردم به دام افتاد و بازداشت شد.



جنبش ادامه دارد و بموجب آخرین خبرها، نه تنها در الجزایر جنبشی مشابه علیه بیکاری و گرانی و حذف یارانه ها و همسوئی دولت با بانگ جهانی ادامه دارد، بلکه شب گذشته خبرگزاری ها با احتیاط گزارش دادند که جنبش به "اردن" نیز سرایت کرده و حالا کمربندی سبز مرکب از تونس، اردن و الجزایر در منطقه تشکیل شده که درانتظار پیوستن مصر به خویش است!



درتمام روزهائی که در الجزایر و تونس جنبش اعتراضی مردم جریان دارد، برخلاف تصورات و تبلیغات حاکمیت کودتائی جمهوری اسلامی، نه کسی تصویر احمدی نژاد و خامنه ای را بلند کرد و نه بانگ الله اکبر و زنده باد حزب الله سر داد.



درس بزرگ جنبش سبز ایران از آنچه که در منطقه می گذرد، پیوند زدن فریاد آزادی با شکم گرسنه مردم و به میدان فراخواندن توده های مردم برای نان و آب و کار و مسکن و آزادی است.



اما درس بزرگی که حاکمیت باید بگیرد: فریاد مردم پیش از تقلب در انتخابات 22 خرداد باید شنیده می شد و علیه رای مردم کودتا نمی شد. به جای سرکوب خونین مردم و به زندان کشیدن و کشتن معترضان و باز کردن توپخانه دروغ از صدا و سیما و منابر نماز جمعه، هنوز فرصت شنیدن پیام مردم و حفظ نظام بود. هنوز هم که چهره هائی از درون نظام مورد اعتماد و وثوق مردم اند، امکان شنیدن صدای مردم و حفظ نظام هست. اما این فرصت های ابدی نیست و از کف می رود. همچنان که در تونس از کف "بن علی" رئیس جمهوری که قدرت خویش را مادام العمر تصور کرده بود رفت!