Monday, June 8, 2009

گزارش تصویری 1/ در حاشیه همایش حامیان احمدی نژاد در مصلی تهران











عکس - در حاشیه همایش حامیان احمدی نژاد در مصلی تهران

گزارش تصویری 1 / زنجیره سبز انسانی حامیان میر حسین موسوی از تجریش تا راه آهن




















ادبی - زنجیره سبز انسانی حامیان میر حسین موسوی از تجریش تا راه آهن

ناگفته‌های حضور رئیس‌جمهور ساده‌زیست در هتل اینترکانتینانتال سوئیس+عکس




ایشان در مسافرت به ژنو دو طبقه از هتلی را گرفت که به گفته دیپلمات‌های ایرانی مقیم اروپا، فقط ملک عبدلله و مرحوم شیخ زاید در آن اقامت می کردند...رییس جمهور و هیات همراه به جای یک هواپیما با دو هواپیمای اختصاصی آمدند. یکی برای رییس جمهور و یکی هم برای آقای نوذری. در حالی که همتای وزیر نفت در سوئیس نبود و ایشان با هواپیمای اختصاصی یک شام خورد و به تهران برگشت
ر حالی که هواداران رئیس‌جمهور فعلی کشورمان او را شخصیتی بسیار ساده‌زیست معرفی کرده و خود او نیز برخی شخصیت‌های دیگر را به اشرافی‌گری متهم می‌کند، بررسی سفر ایشان و هیأت همراه به سوئیس در اجلاس افتخارآمیز! دوربان2، ابعاد عجیبی از ساده‌زیستی ایشان را روشن می‌کند.

ایشان در مسافرت به ژنو دو طبقه از هتلی را گرفت که به گفته دیپلمات‌های ایرانی مقیم اروپا، فقط ملک عبدلله و مرحوم شیخ زاید در آن اقامت می کردند. قیمت این هتل گرانتر یا برابر با هتل الخلیج امارات است.





در اين سفر، با اتوبوس و هواپیما از کشورهای اروپایی اطراف با هزینه اقامت و پذیرایی شماری از ایرانیان به ژنو آورده شدند و بعداً مطرح شد که ایرانیان و مسلمانان به شوق دیدار ایشان از سراسر اروپا به ژنو آمده بودند.

این موضوع دقیقاً یک ماه بعد از این بود که رهبر انقلاب امسال را سال صرفه جویی اعلام کرده بودند.

این گزارش می افزاید: رییس جمهور و هیات همراه به جای یک هواپیما با دو هواپیمای اختصاصی آمدند. یکی برای رییس جمهور و یکی هم برای آقای نوذری که قرار بود روز بعد با آقای داوودی جلسه داشته باشد. در حالی که بهترین پروازهای اروپا می توانستند وزیر نفت را به موقع به تهران برسانند و یک درصد هواپیمای اختصاصی هم هزینه نداشت. هرچند به آمدن آقای نوذری هیچ نیازی نبود و حتی همتای او هم در سوئیس نبود و ایشان با هواپیمای اختصاصی به ژنو رفت و یک شام خورد و به تهران برگشت.

Giovanniworldدر گزارشی درباره حضور احمدی‌نژاد در هتل اینترکانتینانتال می‌نویسد: یکی از افرادی که در هتل اینترکانتینانتال در زمان اجلاس دوربان در ژنو اقامت داشت، خاطرات خود را از دیدار با رئیس‌جمهور ایران چنین تعریف می‌کند.
در لابی هتل بودم که ناگهان متوجه صدای آژیر مخصوص ماشین‌های پلیس شدم. البته شنیدن این صدا در این روزها به دلیل حضور سران کشورها در این شهر عادی است ولی در کمال ناباوری بعد از چند لحظه متوجه حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران به همراه تیم محافظان او که ایرانی و سوئیسی بودند، شدم. برای من غیرقابل باور بود چرا که احمدی‌نژاد را برای چند لحظه به صورت چهره به چهره دیدم.

این یک اتفاق ناگهانی بود، زیرا تنها در چند لحظه مأموران امنیتی از ما خواستند که دوربین‌ها و تلفن‌های همراه را خاموش کنیم و در جیب‌هایمان بگذاریم و هیچ‌کس حق عکاسی نداشت و به ما هشدار دادند که این اقدام در صورت مشاهده حکم سلاح را دارد. بعد از چند لحظه جمعیت شاهد حضور رئیس‌جمهور ایران شدند، همچنین متوجه شدم که او در همین هتل اقامت دارد.




رئیس‌جمهور ایران، فردی کوتاه قد بود که که در برابر محافظان خود نیز کوچک‌تر دیده می‌شد، او برای چند لحظه در لابی مشغول به قدم‌زدن شد به طوری که فقط به اندازه چند گام از من فاصله داشت.

بنابر گزارش دویچه‌وله، رئیس‌جمهور سوئیس یک شب قبل از شروع اجلاس دوربان، احمدی‌نژاد را در هنگام شام در هتل اینترکانتینانتال ملاقات کرده بود که البته طی درخواست هانس‌مرتز، رئیس‌جمهور سوئیس، عکاسان از دست دادن این دو نفر عکاسی نکردند ولی ملاقات در این هتل، سروصداهای زیادی هنگام برگزاری این اجلاس در طی اظهارات رئیس‌جمهور ایران ایجاد کرد.


دیدار با مرتز در شب 19 آوریل




مصاحبه در روز 20 آوریل در هتل اینترکانتینانتال

گفته می‌شود همزمان با شرکت رئیس‌جمهور در این اجلاس، حدود 100 نفر از ایرانیان با خانواده از کشورهای اطراف به ژنو منتقل شده و در قالب دیدار با ایرانیان مقیم اروپا، نشستی 200 نفره در سالن هتل اینترکانتینانتال به آن‌ها داده می‌شود.