Thursday, December 9, 2010

چگونه سایت گرداب وابسته به جمهوری اسلامی را از بیندازیم؟!

چگونه سایت گرداب وابسته به جمهوری اسلامی را از بیندازیم؟!


دوستان!

متاسفانه عکس های بسیاری از مردمی که در این مدت در راهپیمایی های صلح آمیز شرکت نموده اند، در سایت گرداب گذاشته شده است تا به اصطلاح شناسایی شوند!!!! راهی وجود دارد که با استفاده از آن میتوان این سایت مسموم و ضدانسانی رو از کار انداخت:



فقط خواهش می کنم که همین الان این کار رو انجام بدید و برایدوستانتونم این Mail رو بفرستید تا گرداب را از کار بندازیم



سایت گرداب وابسته به سپاه، در حال انتشار عکسهای مردم به عنوان خرابکار و اغتشاشگر است. یکی از راههای آسان مبارزه با این سایت،معرفی آن به عنوان سایت مخرب به مایکروسافت و گوگل است.

جزئیات این طرح را در زیر بخوانید:

1-به منظور معرفی سایت گرداب به Microsoft، به لینک زیر رفته و اینسایت را ضد حریم شخصی و غیر قابل اعتماد معرفی کنید:



https://phishingfilter.microsoft.com/feedback.aspx?result=none&URL=http://gerdab.ir

قسمت I think this is a phishing website” ، را تایید کنید.

در جعبه پایینیش نوشته‌ای رو که در شکل می‌بینید با حروف کوچک تایپ کنید. و در پایان submit کنید.





2- به منظور معرفی سایت گرداب به Google، به لینک زیر رفته:



http://www.google.com/safebrowsing/report_badware/

در قسمت URL> آدرس سایت گرداب را وارد نمایید: http://gerdab.ir/

در جعبه پایینیش نوشته‌ای رو که در شکل می‌بینید تایپ کنید. ودر پایان کلید SubmitReport را کلیک کنید.



برای موثر بودن این کار، لازمه تا تعداد زیادی این گزارش رو انجام بدهند. بههمینخاطر بقیه رو هم به این کارتشویق کنید!

آزادی سکینه آشتیانی تکذیب شد

آزادی سکینه آشتیانی تکذیب شد


بی بی سی : شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان دولت ایران گزارش های منتشر شده مبنی بر آزادی سکینه محمدی آشتیانی زن ایرانی محکوم به سنگسار را تکذیب کرده است.



سایت پرس تی وی اعلام کرده یک تیم تلویزیونی همراه با خانم آشتیانی به منزل او رفته تا وی "جزئیات قتل شوهرش را در صحنه جنایت" بگوید.



پرس تی وی پیش تر تصاویری از خانم آشتیانی و فرزند او سجاد قادرزاده را در منزل خود در شهر اسکو منتشر کرده بود.



در خبر اولیه پرس تی وی صریحا اشاره ای به آزاد شدن خانم آشتیانی نشده و فقط گفته شده بود که قرار است نیمه شب جمعه به وقت محلی (۸ و ۳۰ دقیقه شب به وقت گرینویچ) برنامه ای درباره خانم آشتیانی پخش شود.



در همین حال کمیته بین المللی ضد سنگسار که در آلمان مستقر است، به خبرگزاری ها گفته بود "منابعی از ایران" خبر داده اند که آنها آزاد شده اند.



بدنبال این تصاویر و گزارش ها، بسیاری از رسانه های خارجی اعلام کردند که خانم آشتیانی آزاد شده است.



اما پرس تی وی رسانه های غربی را متهم کرده که با جنجال تبلیغاتی و انتشار اخباری مبنی بر آزادی خانم آشتیانی، بدنبال بهره برداری های سیاسی و تضعیف جمهوری اسلامی است.



برخی رسانه های خبری انگلیسی زبان گزارش کردند هوتن کیان، وکیل خانم آشتیانی و دو روزنامه نگار آلمانی که در ارتباط با این پرونده بازداشت شده بوده اند، نیز آزاد شده اند.



اما پرس تی وی اعلام کرده که پسر خانم آشتیانی و وکیل او در بین کسانی هستند که "با تیم تولید (این برنامه ویژه تلویزیونی) صحبت کرده اند."



این در حالیست که پیش از تکذیب گزارش آزادی خانم آشتیانی، بسیاری از مقام های کشورهای جهان از این خبر استقبال کردند.



فرانکو فراتینی، وزیر خارجه ایتالیا از این گزارش ها ابراز خشنودی کرد.



مارین هارپر، بانوی اول کانادا نیز گفت از شنیدن گزارش های مربوط به رهایی احتمالی خانم آشتیانی از "حبس ناعادلانه" بسیار خوشحال شده است.



وی روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای افزود: "گرچه خبر امروز دلگرم کننده است، اما هنوز باید اقدامهای بیشتری برای بهبود زندگی زنان ایران انجام داد."



خانم هارپر ابراز امیدواری کرد که زنان ایران یک روز از "همان امتیازات، حقوق و آزادی های زنان کانادا"، بهره مند شوند.



خانم آشتیانی پیش تر نیز در شبکه تلویزیونی ایران ظاهر شده و "اعتراف" کرده بود با مردی که شوهرش را به قتل رسانده، رابطه داشته است.



این زن ۴۳ ساله در سال ۲۰۰۶ در تبریز محاکمه و به جرم زنای محصنه محکوم به اعدام شد.



بدنبال فشارهای جهانی، قوه قضائیه ایران اعلام کرد که او به جرم دست داشتن در قتل همسرش به قصاص محکوم شده است.



این حکم واکنش های شدید جهانی را به دنبال داشت.



سازمان های جهانی حقوق بشر، کاخ سفید، اتحادیه اروپا و بسیاری دیگر از موسسات و کشورهای جهان خواستار توقف این حکم شدند.



لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل نیز گفته بود که کشورش حاضر است به خانم آشتیانی پناهندگی بدهد.



چند ماه پیش جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و سرپرست هیات ایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، از مجازات سنگسار دفاع کرد، اما گفت که خانم آشتیانی ممکن است اعدام نشود.

عکس / دعای باران در اصفهان

عکس / دعای باران در اصفهان


کودکان به همراه بزرگترهای اصفهانی با آمدن در کنار زاینده رود ، برای بارش باران دعا کردند!



عکسها از ایرنا








آمریکایی : در حاشیه گفت و گوهای ژنو، جلیلی با معاون سیاسی وزارت امورخارجه آمریکا گفت و گو کرد

آمریکایی : در حاشیه گفت و گوهای ژنو، جلیلی با معاون سیاسی وزارت امورخارجه آمریکا گفت و گو کرد




صدای آمریکا : ایران می گوید در مذاکرات ژنو تنها درباره ادامه مذاکرات، بی آن که حاشیه ای داشته باشد، گفت و گو کرده اند. در حالی که اکنون طرف آمریکایی به نقل از فیلیپ کراولی، مدیرکل روابط عمومی وزارت امور خارجه این کشور روایتی متفاوت از این مذاکرات ارائه کرده است.



وب سایت وزارت امور خارجه آمریکا به نقل از وی گزارش داده است که در حاشیه گفت و گوهای ژنو هیات ایرانی به سرپرستی سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی با ویلیام برنز، معاون سیاسی وزارت امورخارجه و مقام ارشد آمریکایی گفت و گو کرده است. آقای کراولی تصریح کرده که این دو مقام دوبار در ژنو گفت و گو کرده اند و اضافه کرده که در ژنو درباره غنی سازی مذاکره شده است و نه ادامه گفت و گو.



اکنون برخی منابع خبری می گویند که دولت ایران در شرایط کنونی تمایل چندانی برای رسانه ای شدن مذاکره با آمریکا ندارد و ترجیح می دهد که همچنان هر نوع گفت و گویی را در قالب مذاکرات ۱+۵ اعلام کند.

سکينه آشتیانی آزاد شد + عکس





جرس: در پی فشارهای داخلی و بین المللی جهت جلوگیری از حکم سنگسار و سپس اعدامِ سکینه محمدی آشتیانی، وی و فرزندش سجاد، همچنین وکیلش هوتن کیان و دو خبرنگار آلمانی، بازداشتی، شامگاه دیروز بطور ناگهانی از زندان تبریز آزاد شدند.




خبرگزارش رویترز با پخش این خبر اعلام کرد که سکینه و سجاد به شهر اسکو و خانه خود برگشته و زندگی جدیدی را شروع کرده اند.



بنا بر این گزارش، دو خبر نگار آلمانی نیز قصد دارند به سرعت ایران را به مقصد آلمان ترک کنند و هنوز مبلغ وثیقه تعیینی برای آزادی این دو خبرنگار مشخص نیست.



مقامات امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی، تا کنون بر متهم بودن سکینه آشتیانی، پسر و وکیل وی و همچنین "جاسوس" بودن دو خبرنگار آلمانی تاکید داشتند.



منابع حقوق بشری اعلام کرده اند که نجات سکینه از سنگسار و اعدام وی، محصول مبارزات و نبرد بی امان جنبش جهانی علیه اعدام و سنگسار بوده است.



محمد مصطفایی وکیل پایه یک دادگستری و فعال حقوق بشر که اولین وکیل سکینه محمدی بود، و در اثر چالشهای بوجود آمده بر سر همین پرونده از کشور خارج گردید، خبر آزادی موکل پیشین خود را تایید کرده است.


گفتنی است سکینه محمدی آشتیانی، ۴٣ ساله و مادر دو فرزند، به اتهام "زنای محصنه" (که اثبات نگردید)، به سنگسار محکوم شده بود، که مقام های جمهوری اسلامی چند ماه پیش در پی فشارهای شدید بین المللی گفتند که حکم سنگسار او معلق شده است. (هر چند رئیس دولت در سفر به نیویورک، منکر وجود چنین حکمی شده بود.)




روز يکشنبه ١٠ اکتبر ساعت ٧ عصر به وقت ايران، هنگاميکه دو خبرنگار آلماني براي مصاحبه با سجاد پسر سکینه و هوتن کیان وکیل سکینه به دفتر هوتن رفته بودند٬ عوامل وزارت اطلاعات به دفتر کار اين وکيل ريخته و هر چهار نفر حاضر در محل را دستگير و با خود بردند.



طی ماههای گذشته، فعالان ایرانی و بین المللیِ حقوق بشری، تلاش زیادی برای توقف و لغو حکم سنگسار و بعدا اعدام سکینه محمدی آشتیانی انجام داده و فشارهای زیادی را از طریق افکار عمومی جهان بر روی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی برای توقف حکم اعدام وی وارد نموده بودند.



فعالان حقوق بشری ضمن تجمعات مختلف در کشورهای جهان، خواستار لغو مجازات و آزادی سکینه شده بودند و بر بیگناهی وی تاکید داشتند.



کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز سه شنبه ١١ آبان ماه (دوم نوامبر)، در بیانیه ای با اشاره به حکم اعدام سکینه محمدی آشتیانی به جرم زنای محصنه و محکومیت آن از سوی اتحادیه اروپا نوشته بود: "درحالی که مقام های ایرانی اطمینان داده اند که خانم آشتیانی با سنگسار کشته نخواهد شد، او از آن زمان با اتهامات همدستی در قتل شوهرش روبرو شده و ممکن است به دار آویخته شود. هیچ کدام از این احکام قابل قبول نیست."

او ابراز نگرانی کرده بود که خانم آشتیانی از محاکمه ای عادلانه برخوردار نبوده است، حداقل از این جهت که جواد کیان وکیلش بازداشت شده است.



کاخ سفید نیز با صدور بیانیه ای نوشته بود: "ما با قوی ترین عبارات، طرح هایی را که گفته می شود دولت ایران برای اعدام سکینه محمدی آشتیانی دارد محکوم می کنیم. فقدان شفافیت و رویه صحیح قضایی در پرونده خانم آشتیانی، و اقدامات بعدی علیه وکیل و خانواده اش، غیرقابل قبول است."

در ادامه این بیانیه آمده بود: "پرونده او نشان دهنده بی اعتنایی بنیادی دولت ایران به حقوق بشر، از جمله حقوق زنان است. ما از دولت ایران می خواهیم این اعدام را متوقف کند، و امکان آن را فراهم کند تا خانم آشتیانی از رویه درست قضایی و رفتار عادلانه ای بهره مند شود."



الیستر برت از مقام های وزارت خارجه بریتانیا نیز در این باره با کاردار ایران در لندن گفتگو کرده بود، اما کاردار ایران گفته بود نمی توان خبر اجرای قریب الوقوع اعدام را تایید کرد.



شایان ذکر است خانم آشتیانی ابتدا چند سال قبل به حکم دادگاهی به جرم رابطه نامشروع شلاق خورد، اما بعدا توسط دادگاه دیگری در تبریز که در ارتباط با قتل همسرش تشکیل شده بود، به جرم زنا در زمان حیات همسرش به سنگسار محکوم شد، که این حکم تحت فشارهای جهانی به اعدام مبدل گردید و سپس متوقف شد.

قطعنامه در مورد موقعیت جمهوری اسلامی در شرایط حاضر

مصوب پلنوم ٣٥ كميته مركزی باتفاق آرا








۱- انقلاب که در اولين برآمد خود در سال ٨٨ بصورت تظاهرات های عظیم توده ای بروز کرد گرچه اکنون فرونشانده شده، اما دوره سیاسی کاملا تازه و متفاوتی را درجامعه ايران آغاز كرده است. بارزترين مشخصات این دوره عبارتست از:



الف - باز شدن و در دستور روز جامعه قرار گرفتن مساله قدرت سیاسی و دخیل شدن توده مردم در تعیین تکلیف مساله قدرت سیاسی. اكثريت عظيم مردم جامعه در تقابلی آشتی ناپذير با حكومت قرار گرفته اند.



ب - تنزل یافتن و منحصر شدن کامل دولت به یک ماشین تمام عیارسرکوب و جنایت. الله و ولی فقیه و ایدئولوژی اسلامی بیش از پیش نقش خود را در توجیه و حفظ حکومت از دست داده است و حکومت تماما بر بسیج و سپاه و گله های اوباش مزدور و کشتار و زندان و شکنجه و سنگسار متکی شده است.



ج - شکستن تصویر جمهوری اسلامی در افکار عمومی مردم جهان و نزد رسانه ها بعنوان حکومت منبعث از انقلاب ٥٧ و نماینده جامعه "اسلامی" و یا "تمایلات ضد آمریکائی" مردم ایران و محو تصویر جامعه ایران بعنوان جامعه اسلامی که حکومت را پذیرفته و یا به آن تمکین کرده است. اکنون بر وسیع ترین توده های مردم در ایران و جهان این واقعیت کاملا عیان شده است که جمهوری اسلامی مثل هر دیکتاتوری سرکوبگری در دنیا یک باند فاسد و غارتگر و جنایتکار پليسی- امنیتی- اقتصادی در برابر مردم بجان آمده ای است که میخواهند بزیرش بکشند.



د- عروج سیاسی نسل جوان. نسل جوان جامعه در یک چالش عظیم سیاسی و در رویاروئی مستقیم با دولت و نظام اسلامی در یک مقیاس وسیع اجتماعی آموزش دیده، آبدیده شده و بعرصه مبارزه بر سر تعیین تکلیف قدرت سیاسی قدم گذاشته است.



ه - انزوای جهانی رژیم و حمایت وسیع جهانی از مردم ایران و مبارزاتشان. وارد شدن فاکتور مردم در دیپلماسی جهانی.



و - بهم ریختگی و تشتت کامل صفوف حکومت. دارو دسته های حکومتی یکدیگر را صریحا و علنا خارج از نظام و ضد نظام میدانند و اعلام میکنند. از بین رفتن اتوریته و اعتبار ولی فقیه حتی در میان بخشی از جناح اصولگرا و بزیر سئوال رفتن مشروعیت "رهبر" و دولت موجود برای بخش وسیعی از خود حکومت.







۲- مشخصات فوق حاکی از آنست که بحران سیاسی حکومت بمراتب تشدید شده و جمهوری اسلامی به ضعیف ترین و شکننده ترین موقعیت خود در سه دهه گذشته رانده شده است. محور همه سیاستها و عملکردهای حکومت تلاش برای حفظ و بقای خود در برابر یک جامعه ناراضی و در حال انفجار است.



۳- سیستم اقتصادی رژیم در یک بن بست و در آستانه فروپاشی قرار گرفته است. از یکسو فساد و دزدی و ارتشا در سیستم اقتصادی جمهوری اسلامی که ملقمه ای از از رانت خواری و بازار قاچاق و اسپکولاسیون و زمین خواری و دلالی و معامله گری و غیره است بیداد میکند و از سوی دیگر باند پليسي- امنیتی حاکم، باند مالتی میلیاردر آیت الله ها و سردارهای سپاهی و بسیجی، کل اقتصاد را تحت سلطه کامل خود گرفته و مستقیما در برابر کارگران و مردم ناراضی و معترض به این وضعیت قرار گرفته است. تحریمهای بین المللی در کنار طرح حذف یارانه ها که تلاشی برای جلوگیری از فروپاشی کامل اقتصاد و متعارف تر کردن وضع اقتصادی است به وخامت این وضعیت می افزاید.



۴- جامعه در آستانه یک خیزش و برآمد انقلابی ديگر است. ناتوانی آشکار حکومت در مرعوب و نومید کردن جامعه و تلاشهای همه جانبه ای انتظامی- امنیتی که برای مقابله با اعتراضات وسیع مردم و "فتنه اقتصادی" آغاز کرده است مبین شرایط انفجاری جامعه است. دوره حاضر دوره آغاز شدید ترین تلاطمها و خیزشهای اعتراضی است.



۵- مجموعه این شرایط وخیم سیاسی و اقتصادی، که خود در بحران مزمن حکومتی بورژوازی ریشه دارد، بیش از پیش این بحران را تشدید کرده و در پاسخ به آن دو آلترناتیو طبقاتی را برجسته میکند و به محور سیاست در ایران میراند: یا بورژازی باید "بحران جمهوری اسلامی" را با "رژیم چنج" یا سناریوهایی نظیر آن و به شکست کشاندن انقلاب مردم و منکوب کردن جامعه حل كند و شرایط سیاسی و اقتصادی متعارف و مناسب برای کارکرد سرمایه در ایران را فراهم آورد و یا پرولتاریا با بزیر کشیدن رژیم اسلامی بقدرت انقلاب مردم جامعه را به سمت رفاه و آزادی و برابری رهنمون شود. دوره حاضر تنها به یکی از این دوطریق میتواند بفرجام برسد و همه شواهد نشان میدهد که وضعیت سیاسی بیش از پیش به سمت راه حل دوم سوق پیدا میکند و انقلاب در دستور کار جامعه قرار میگیرد.



با توجه به نکات فوق پلنوم بر آماده بودن شرایط سیاسی و اجتماعی برای بسیج و سازماندهی توده مردم علیه ماشین جنایت و غارت جمهوری اسلامی تاکید میکند، و فعالین جنبش کارگری و جنبشهای اعتراضی را به آگاهگری و بسیج و سازماندهی کارگران و توده مردم برای تعرض همه جانبه با وضعیت فلاکتبار اقتصادی حاضر، مقابله با سیاستها و اقدامات سرکوبگرانه رژیم و بزیر کشیدن جمهوری اسلامی فرا میخواند.*

فرشاد حسینی: جنبش علیه سنگسار پیروز شد: سکینه محمدی آشتیانی آزاد شد

براساس گزارشات رسیده امروز چهارشنبه سکینه محمدی آشتیانی و فرزندش سجاد و وکیلش هوتن کیان و دو خبرنگار آلمانی آزاد شدند. خبرگزارش رویتر با پخش این خبر اعلام کرد که سکینه و سجاد در اسکو به خانه خود برگشته و زندگی جدیدی را شروع کرده اند.


نجات سکینه از سنگسار و اعدام تنها و تنها محصول مبارزات و نبرد بی امان جنبش جهانی علیه اعدام و سنگسار است. آزادی سکینه یعنی پیروزی این جنبش. یعنی پیروزی قدرت متحد جهانی انسانیت. یعنی مردم دنیا لمس کردن که میتوان با دستها خود سرنوشت دیگری را رقم زد. سکنیه آزاد شد. از کابوس سنگسار و اعدام رها یافت. اما دستگاه تولید جنایت و اعدام هنوز بر مسند قدرت است و باید آن را نیز از اریکه قدرت به زیر کشاند. آزادی سکینه سقوط جمهوری اسلامی را نوید میدهد. کارشان را یکسره کنیم.



آزادی سجاد یک پیروزی مهم و تاریخی برای جنبش جهانی علیه اعدام و سنگسار است. این پیروزی را به تمام بشریت متمدن و مترقی دنیا تبریک میگویم.

سکینه محمدى آشتيانى و سجاد آزاد شدند! تبریک به همه شما که در این پیروزی نقش داشتید و شریک این افتخار بزرگ هستید. سايت روزنه

سکینه محمدى آشتيانى و سجاد آزاد شدند! تبریک به همه شما که در این پیروزی نقش داشتید و شریک این افتخار بزرگ هستید. سايت روزنه





ابراز نگرانی شدید سندیکای کارگران شرکت واحد از وضعیت سلامت رضا شهابی و دیگر اعضای سندیکا

ابراز نگرانی شدید سندیکای کارگران شرکت واحد از وضعیت سلامت رضا شهابی و دیگر اعضای سندیکا


سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت سلامت رضا شهابی خواهان رسیدگی هر چه سریعتر به پرونده ایشان و دیگر اعضای سندیکا می باشد.



روز 5 شنبه 18 آذر ماه 1389 خانواده رضا شهابی با ایشان ملاقات کردند



به اظهار خانواده رضا شهابی، این عضو در بند سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از روز شنبه به دلیل عدم رسیدگی به پرونده اش در اعتصاب غذا به سر می برد . رضا شهابی که از تاریخ 22 خرداد 1389 در زندان اوین به سر می برد و بعد از حدود 4 ماه در تاریخ 19 مهر ماه قرار بود با قرار وثیقه 60 میلیون تومانی از زندان آزاد شود که این امکان میسر نشد و در روزهای گذشته با امضای یک قرار جدید 100 میلیونی که توسط ایشان امضا شده است کماکان در زندان به سر می برد



قابل ذکر است در حال حاضر آقایان ابراهیم مددی رضا شهابی و مرتضی کمساری در زندان اوین ، علی اکبر نظری در زندان قزل حصار، غلامرضا غلامحسینی و منصور اسالو در زندان رجایی شهر به سر می برند



سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت سلامت رضا شهابی خواهان رسیدگی هر چه سریعتر به پرونده ایشان و آزادی اعضای سندیکا می باشد.



ما یکبار دیگر از همه نهادهای کارگری و ... که اخبار سندیکا و اعضایش را از کانال سندیکا پیگیری می کنند و با انتشار اخبار غیر واقعی کار را برای ما دشوار نمی کنند کمال تشکر و قدردانی را می نماید.



سندیکای کارگران شرکت واحد



اتوبوسرانی تهران و حومه



18آذر 1389

ايران و غرب؛ گفتگويی ناموفق

پل ريشتر






سرانجام پس از مدت ها انتظار، گفتگو با ايران بر سر برنامه بحث انگيز هسته ای اين کشور در روز سه شنبه بدون دستيابی به پيشرفت محسوسی پايان یافت. به اين ترتيب، آسيب قابل توجهی به استراتژی دولت اوباما مبتنی بر ديپلماسی توام با شکيبايی و تحريم های سنگين اقتصادی وارد آمد.



مقامات آمريکايی و اروپايی گفتگوهای دو روزه را به عنوان يک آزمون برای امکان محدود ساختن برنامه تحقيقات هسته ای از سوی جمهوری اسلامی توصيف کردند؛ برنامه ای که اسباب نگرانی بسياری از کشورها از توسعه تسليحات هسته ای را فراهم آورده است.



ايران با برگزاری نشست ماه آينده در استانبول موافقت کرد اما هيچ علاقه ای برای توقف تحقيقات هسته ای نشان نداد و دعوت ايالات متحده برای ديدار دوجانبه با مقامات آمريکايی را نيز رد کرد.



يکی از ديپلمات های ارشد آمريکا اين گفتگوها را "بسيار مشکل" خواند و سعيد جليلی رئيس هيأت نمايندگی ايران نيز اعلام کرد کشورش در نشست آتی در استانبول، درباره توقف غنی سازی اورانيوم حتی بحث هم نخواهد کرد.



به نظر می رسد گفتگوهای ژنو دستاورد کمتری نسبت به آخرين دور گفتگوی قدرت های بزرگ با ايران در اکتبر 2009 داشته است. در آن زمان ايران و ساير شرکت کنندگان بر روی توافقی کار کردند که دسترسی ايران به اورانيوم غنی شده اش را محدود می کرد و در عوض برای رآکتور پزشکی اين کشور سوخت تأمين می کرد. البته آن توافق ظرف چند هفته با شکست روبرو شد.



رويکرد فعلی واشنگتن به تهران بر تماس همراه با تحريم های سنگين استوار است.



اما به گفته ری تکيه، مشاور سابق دولت آمريکا در امور ايران و عضو شورای روابط خارجی آمريکا، نتايج گفتگوها در روز سه شنبه نسبت به استراتژی دولت اوباما شبهه وارد کرده است: اينکه تحريم های اقتصادی می توانند به ايران برای توقف برنامه فشار وارد کنند و ضمناً آمريکا و متحدانش می توانند از طريق ديپلماسی، مانع چانه زنی ايران با استفاده این کشور از دستاوردهای هسته ای خود شوند.



وی گفت خط مشی دولت اوباما "با یک آزمون مهم روبرو شده است و تا اينجای کار، نتوانسته سربلند بيرون بيايد."



احتمالاً عدم دستيابی به نتيجه در ژنو، سبب تحميل فشار جديد بر دولت اوباما از سوی کسانی می شود که نگرانند "خط مشی شکيبايی" نتواند مانع تبديل ايران به يک قدرت هسته ای شود. برخی نمايندگان هر یک از دوجناح از جمله اين مخالفان هستند.



شش قدرت مذاکره کننده با ايران شامل چين، روسيه، ايالات متحده، فرانسه، آلمان و انگلستان تلاش کرده اند مذاکرات قطع شده در 14 ماه پيش با ايران را از سربگيرند. آنها مايلند ايران را به آغاز مذاکرات زمان بندی شده و نيز دريافت پیشنهادات تشويقی اقتصادی و سياسی در ازای مصالحه بر سر برنامه هسته ای وادار کنند.



شورای امنيت سازمان ملل چهارمين دور تحريم ها عليه اين کشور را در ماه ژوئن به تصويب رساند. ايالات متحده و اتحاديه اروپا نيز در ماه ژوئيه تحريم های ديگری را به اين مجموعه افزودند.



ديپلمات ها می گويند عليرغم اظهارات قبلی ايران مبنی بر عدم تمايل به بحث درباره برنامه هسته ای، دو طرف بيشتر وقت خود در مذاکرات ژنو را صرف گفتگو بر سر مسأله هسته ای کردند. مقامات غربی نتوانستند ايرانی ها را به قبول محورقرار دادن برنامه هسته ای در دستورکار مذاکرات آتی در استانبول متقاعد کنند. برخی ديپلمات ها نگرانند که ايران تنها به دنبال اتلاف وقت باشد.



در عين حال، گروه ديگری از ديپلمات ها با اشاره به اينکه درباره عدم حضور ايران در ژنو و يا متمرکز شدن ايران بر روی ساير موضوعات نظير برنامه هسته ای اسرائيل نگرانی هايی وجود داشته است، ادعا می کنند پيشرفت هايی صورت گرفته است.



يکی از مقامات ارشد دولت اوباما گفت: "من در مجموع بايد بگويم اين يک شروع است. ما انتظار نداشتيم که بتوانيم با انجام همين يک ديدار درباره پيشرفت حاصله قضاوت کنيم."



مذاکرات ژنو از چندين جهت برای ايران موفقيت آميز محسوب می شود. مقامات ايرانی توانستند توجهات را به شکايت هايشان، از جمله اتهام وارد شده به غرب يا اسرائيل در مورد دست داشتن در ترور هفته گذشته دانشمندان ايرانی، جلب کنند. ضمناً آنها بر موضع پرطرفدار خود در داخل ايران، يعنی عدم موافقت با توقف برنامه هسته ای، پافشاری کردند.



مارک فيتزپاتريک مقام سابق ايالات متحده در مسأله عدم اشاعه جنگ افزار کشتار جمعی از مؤسسه مطالعات استراتژيک لندن با حمايت از تلاش های دولت آمريکا گفت، هرگونه تماسی با ايران بايد با روندی آرام و آهسته آغاز شود.



وی در عين حال افزود دولت آمريکا نمی تواند مهلت زيادی به ديپلماسی بدهد زيرا اين احتمال وجود دارد که ايران ظرف مدت کمی بيشتر از يکسال، توانمندی توليد تسليحات هسته ای را بدست بياورد.



وی گفت: "بهتر است چاره ای بيانديشند."


منبع: لس آنجلس تايمز- 8 دسامبر

تجمعات دانشجویی علیه سرکوب ها

لوران کلرک








دانشجویان ایرانی هر ساله روز ۷ دسامبر در سراسر کشور و دیگر نقاط جهان به پا می خیزند تا برای آزادی و عدالتخواهی مبارزه کنند.



دانشجویان مبارز ایرانی یک روز را به این منظور اختصاص داده اند و در محوطه های دانشگاهی کشور و همچنین شهرهای سراسر جهان گردهم می آیند. اولین شواهد نشان می دهد که دانشجویان شهر قزوین در میدانی گرد آمدند و به سرعت از سوی نیروهای امنیتی محاصره شدند.



به نقل از یک بیانیه، دانشجویان تهران از روز ۶ دسامبر اعتراض خود را در یکی از ساختمان های کوی دانشگاه با شعارهایی از قبیل "دانشگاه زنده است"، "ننگ بر این دولت مردم فریب" و "دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد" آغاز کردند. هدف از برگذاری روز دانشجو، تشویق جامعه بین المللی برای بهتر کردن وضعیت و شرایط دانشجویان ایرانی است.



روز ۷ دسامبر برای دانشجویان ایرانی یک روز مهم محسوب می شود، زیرا در سال ۱۹۵۳ در این روز، ۳ دانشجوی مبارز توسط نیروهای سرکوبگر شاه و خاندان پهلوی طی "عملیات آژاکس" کشته شدند. نیروهای شاه نخست وزیر مصدق را که برای ملی کردن نفت تلاش می کرد، بیرون کردند. دانشجویان مصمم اجازه نداند حکومت روز دانشجو را از آنان بگیرد و تجمعات اعتراض آمیز گسترده ای را سازماندهی کردند.







فراخوان برای خیزش بین المللی



بیانیه های دانشجویی بسیاری روی دیوارهای شهر و در اینترنت به چشم می خورد که در آنها به اعتراض علیه حکومت خامنه ای و احمدی نژاد فراخوان داده شده است. در سایت جرس، دانشجویان بیانیه ای را بدین مضمون منتشر کرده اند: "سال گذشته، در تظاهرات خیابانی شرکت کردیم و شاهد کشته شدن یاران مان بودیم، شاهد فاجعه زندان کهریزک بودیم و ۱۵ ژوئن دیدیم که عوامل حکومت چطور وحشیانه به کوی دانشگاه در تهران حمله کردند." در فرانسه نیز تجمعات دانشجویی در برابر دانشگاه سوربن برپا می شود.

منبع: لوپست، ۷ دسامبر

دشواری نظارت بر ايران

باربارا اسلاوين






جستجو درباره آخرين اطلاعات مربوط به يک کشور در ميان اسناد منتشر شده از سوی ويکی ليکس، کار ساده ای است. آيا هیچ مايل به کسب اطلاعات مجرمانه درباره فرانسه مدرن هستيد؟ کافی است به پيام های جمع آوری شده از سفارت ايالات متحده در پاريس مراجعه کنيد. آيا مايل به اطلاع از تازه ترين روندهای سياسی روسيه هستيد؟ کافی است به لينک سفارت آمريکا در روسيه مراجعه کنيد. اما درباره کارآيی اين شيوه، يک استثنا وجود دارد. مکالمات منشا گرفته از تهران همگی به تاريخ 1979 يا پيش از آن باز می گردند؛ زمانی که آمريکا روابط خود با جمهوری اسلامی را قطع کرد و 52 آمريکايی برخلاف ميل خود در سفارت آمريکا در تهران گرفتار شدند.



نمی توان گفت آمریکا پيگيری امور مربوط به دشمن خاورميانه ای خود را متوقف کرده است. درواقع ايران در مرکز اغلب اسناد منتشر شده از سوی ويکی ليکس درباره رويدادهای مختلف قرار گرفته است؛ و البته منظور از رويداد، دخالت در امور ساير کشورهاست. درواقع ويکی ليکس نه تنها محتوای استراتژی آمريکا در خصوص ايران، بلکه شيوه های خاص واشنگتن برای جمع آوری اطلاعات از ايران، به دليل تماس های محدود، را آشکارتر کرده است. آنچه ايستگاه های نظارتی بر ايران خوانده می شود، در کانون تلاش های ايالات متحده قرار دارد و شامل ايستگاه های نظارتی فعال در بيش از ده ها شهر اطراف ايران و نيز در اروپای غربی است.



اين ادارات از سال 2006 و به ابتکار کاندوليزا رايس وزير خارجه وقت آمريکا شروع به کار کردند. رايس به دليل کمبود کارشناسان ديپلماتيک و مسلط به زبان فارسی، ميز کار ايران را رونق بخشيد . وی اصرار به استفاده از ديپلمات های آمريکايی مسلط به زبان فارسی در سفارتخانه ها و کنسولگری های خارج از قلمروی ايران داشت. نيکلاس برنز، معاون وزارت خارجه در امور روابط سياسی و مقام انتصابی دولت بوش در خصوص مسائل ايران، اين استراتژی را با بکارگيری جورج کنان کارشناس مسائل اتحاديه جماهير شوروی در لیتوانی در دهه 1920 مقايسه می کند.



رويکرد ياد شده با دفتر منطقه ای امور ايران در دبی در آنسوی خليج فارس و استان هرمزگان ايران آغاز شد. اين دفتر در نزديکی تنگه هرمز قراردارد؛ معبری که نزديک به چهل درصد نفت دنيا از آن عبور می کند. دبی در عین حال منزلگاه جامعه بزرگی از ايرانيان است. دفتر دبی با شش کارمند، بزرگترين ايستگاه نظارتی امور ايران است و از امتياز تردد ايرانيان ميان دو کشور همسايه برخوردار است.



ساير ايستگاه های نظارتی بر امور ايران شامل يک مأمور است و اکنون در بغداد، باکو، برلين، استانبول، لندن، پاريس و تل آويو مستقر است. مأموران نظارت بر ايران سال ها بود که در عشق آباد ترکمنستان نيز حضور داشتند اما آن دفتر به دليل ماهيت سرکوبگر دولت محلی و عدم ارتباطات کافی با ايرانيان تعطيل شده است. ناظران علاوه بر تهيه گزارش در باره ايران، با کارشناسان ايرانی در دولت های محلی نيز در تماس اند. ايجاد اين ايستگاه های نظارتی بر بوروکراسی اداری وزارت خارجه افزوده است و منجر به ايجاد مشاغل موازی مربوط به ايران در داخل وزارتخانه شده است. به گفته جان ليمبرت، مسئول سابق ايستگاه های نظارتی ايران در مقام مشاور امور خاور نزديک در وزارت خارجه آمريکا، نکته مهم تر اين است که اين ايستگاه ها برای بررسی اطلاعات دست کاری نشده از روند سياسی ايران توسط سياستگذاران آمريکايی مفيد هستند.



يک مقام آمريکايی که نخواست نامش فاش شود نيز با اين نظر موافق است. وی گفت: «اين گزارش های داخلی ايران است که واشنگتن نياز دارد. اينها مکملی بر ساير اطلاعاتی هستند که از منابع ديگر دريافت می کنيم.»



ليمبرت گفت: «علی رغم محدوديت های موجود برای اين ايستگاه ها، من از ايده ايستگاه ها راضی ام. کارهای خوبی انجام دادند و يکی از کارهای من اين بود که آنها را تشويق کنم. آنها انسان های واقعاً باهوشی هستند و بايد به آنها اعتبار داد.»



بسياری از اسناد منتشر شدۀ ويکی ليکس، به سياست های داخلی ايران می پردازد و از خوش بينی ها و ياس های منجر به انتخابات تقلبی احمدی نژاد سخن می گويند. اداره نظارت بر ايران در عشق آباد سه روز پس از انتخابات به نقل از يک منبع می نويسد سپاه پاسداران دست به «کودتا» زده و احمدی نژاد اکنون به ديکتاتور مشهور آگوستو پينوشه شباهت پیدا کرده است.



به گفته اين منبع، ميرحسين موسوی رقيب اصلی احمدی نژاد صاحب حدود 26 ميليون رأی برابر با 61 درصد از 42 ميليون رأی و احمدی نژاد تنها صاحب 4 تا 5 ميليون رأی شده بود. مهدی کروبی نامزد مخالف ديگر نيز بين 10 تا 12 ميليون رأی کسب کرده است و باقی آرا نيز نصيب محسن رضايی شده است. اين درحالی است که بنا بر اعلام رسمی ايران، احمدی نژاد با پيروزی خيره کننده ای صاحب 63 درصد آرا شده و موسوی برنده 34 درصد و مابقی آرا نيز نصيب کروبی و رضايی شده است. منبع ياد شده گفته اند که نيروهای طرفدار احمدی نژاد انتخابات را با خودداری از حضور ناظران محلی دزديده اند و اجازه شمارش و اعلام نتايج را تنها به مقامات ستاد مرکزی انتخابات داده اند.



منبع ياد شده با دقت بسيار هشدار داده است که مقامات ايران در سرکوب معترضان، "بيرحمانه" عمل خواهند کرد. به گفته منبع ياد شده، تنها چاره پيش روی ايرانيان مخالف با رژيم، نافرمانی درازمدت مدنی است.



درحاليکه ممکن است ايستگاه های نظارتی ايران از قرارگرفتن در کانون توجه بهره برده باشند، اما فعاليت آنها می تواند با تهديد روبرو شود. حتی عليرغم حذف نام افراد خبر دهنده، ممکن است مأموران امنيتی ايران موفق به شناسايی منابع شوند و هيچ چيز جلوی حس انتقامجويی آنها عليه اين افراد و بستگانشان را نگيرد.



اگر امکان حضور ديپلمات های آمريکايی در داخل ايران وجود داشت، شايد اطلاعات بهتری از آنچه واقعاً در حال رخ دادن است بدست می آمد. اما دولت اوباما پيشنهاد تأسيس يک دفتر کوچک حفاظت از منافع ايالات متحده در تهران برای بررسی درخواست های رواديد را نداده است. اين نمونه کوچکی از يک سفارتخانه است و ايده اصلی آن زمان دولت جورج بوش مطرح شده بود. در حال حاضر اختلافات بر سر برنامه هسته ای ايران، مانع از هرگونه پيشرفت ديپلماتيک ميان دو کشور شده است. درحاليکه نه آمريکايی ها و نه ايرانی ها اميد چندانی به نتايج گفتگوهای اخير در ژنو ندارند، ايستگاه های نظارتی وزارتخارجه بر امور ايران، کارهای زيادی برای انجام دادن در آينده خواهند داشت.


منبع: فارين پالسی- 6 دسامبر

گزارش های وارونه از مذاکرات بی فایده

پس از ادعاهای هواداران دولت درباره "غلبه منطق هیات ایرانی بر فضای مذاکرات ژنو"، "محاکمه غرب توسط دکتر جلیلی در مذاکرات 1+5" و... که به تیترهای اصلی نشریات تندروان تبدیل شده بود، گزارش ها حاکی از آن است که هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی،اجازه یافته تا بهمن ماه که نشست دیگری در استانبول برگزار می شود، نگرانی های جامعه جهانی را برطرف کند و به مسیر مذاکره باز گردد. برغم این توافق رسمی،سایت های افراطیون نوشته اند غرب به بسته پیشنهادی ایران که به ادعای فارس شامل خلع سلاح اسرائیل، حق استفاده صلح آمیز ایران از انرژی اتمی و پایان تحریم هاست، توجه کرده است.




بی نتیجه بودن نشست ژنو، آنهم پس از آنکه جلیلی به جای بحث بر سر مسائل اصلی، به مقولاتی چون حقوق بشر در غرب و ماجرای ترور استاد دانشگاه بهشتی پرداخت و سرویس های امنیتی دو کشور از 6 کشور حاضر در اجلاس را به دست داشتن در آن متهم کرد، زمانی خود را نشان داد که در پایان روز دوم مذاکرات، کاترین اشتون حاضر به برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مشترک با جلیلی نشد و با انتشار بیانیه ای از "لزوم توجه ایران به نگرانی های جامعه جهانی" سخن گفت.



عدم حضور وی در کنفرانس مشترک خبری با جلیلی و نیز متن بیانیه وی با خشم گسترده رسانه های تندرو در تهران مواجه شده تا حدی که رجا نیوز این اقدام اشتون را به "فرار" و بیانیه اش را به "گاف خانم ناشی" تشبیه کرده است.



جلیلی نیز، آنطور که خبرگزاری های داخلی و از جمله ایلنا نوشته اند، از بیانیه اشتون خشمگین شده و آن را "غیر قابل قبول" دانسته است.



جلیلی که مورد حمایت رسانه های افراطیون است و این رسانه ها تعابیری چون "دیپلمات برجسته" و "مرد شجاع هسته ای" را در باره وی به کار می برند، گفته است: "بیانیه خانم کاترین اشتون پس از پایان مذاکرات ایران و 1+5 با محتوای مذاکرات و توافقات انجام شده منطبق نیست. اشتون پس از پایان دور سوم گفت وگوها تاکید کرد که مذاکرات آتی با 1+5 در استانبول گفتگو بر مبنای همکاری حول نقاط مشترک خواهد بود واین نشان می دهد اظهارات کاترین اشتون درباره محوریت موضوع هسته‌ای در مذاکرات با محتوای مذاکرات منطبق نیست".



سایت آفتاب نیز در گزارشی از نشست خبری جلیلی در ژنو، به نقل از وی نوشت: "نکته مورد توافق ما یک جمله بیشتر نبود که آن جمله این است: گفت‌ وگو برای همکاری حول نقاط مشترک. هر چه غیر از این اعلام شده باشد مورد قبول ما نیست چون توافقی نشده است".



سه دور مذاکره و ادعای "غلبه منطق ایران بر نشست ژنو" و "محاکمه غرب" در حالی به اعتراف جلیلی تنها با توافق بر "یک جمله" همراه بوده است که بر خلاف تبلیغات رسمی، در زمان مذاکرات، کاترین اشتون در بیانیه ای اعلام کرد: "ما تقريبا دو روز گفت‌و‌گوهاي مفصل و اساسي داشتيم كه متمركز بر برنامه‌ هسته‌ ای ايران و لزوم پايبندی ايران به تعهدات بين‌المللي‌اش بود.كشورهايي كه من نماينده‌ آن‌ها هستم در جست‌وجوی راه‌حل نگراني‌های جامعه بين‌المللي درباره برنامه‌ هسته ای ايران، كه هدف محوري اين گفت‌و‌گوهاست، متحدند. ما حقوق ايران را به رسميت مي‌شناسيم اما بر عمل به تعهداتش اصرار مي‌ورزيم. ما براي پرداختن و جستجوي فصلي مشترك در خصوص ديگر مسايل مورد علاقه متقابل آماده‌ايم. ما و ايران درباره تداوم اين مذاكرات در اواخر ژانويه در استانبول توافق كرديم در آن‌جا ما قصد داريم درباره ايده‌های عملي و راه‌های همكاری در جهت حل نگراني‌های محوری ما درباره‌ مساله هسته‌ ای مذاكره کنیم".



این بیانیه خشم تندروهای جمهوری اسلامی را برانگیخت تاجایی که سایت رجا نیوز اشتون را به "تحریف"، "فرار" و "ناشی گری" متهم و تهدید کرده است که انتشار این بیانیه برای او "گران" تمام می شود.



رجانیوز نوشته است: "به نظر مي‌رسد اين ناشي‌گري جديد خانم اشتون كه احتمالاً براي حفظ آبروي شش كشور پس از ناكامي در تحميل دستور كار مشخص به ايران تدارك ديده شد، براي وي و طرف‌هاي مقابل گران تمام خواهد شد".



رجانیوز افزود: "اشتون در حالي سلسله مطالبي را كه بيشتر شبيه آرزوهاي وي است، به‌عنوان توافقات ميان ايران و 1+5 بيان كرده كه او بر خلاف روال هميشگي مذاكرات كه طرف‌هاي مذاكره در يك نشست خبري مشتركات اهداف‌، نتايج و توافقات را بيان مي‌كنند، براي اينكه تحريف‌هايش معلوم نشود، در نشست خبري با دكتر جليلي حاضر نشد و جداگانه بيانيه‌اي را قرائت كرد".



این سایت نزدیک به دولت که توسط فاطمه رجبی، نویسنده کتاب "احمدی نژاد معجزه هزاره سوم" و همسر غلامحسین الهام اداره می شود، در پایان می نویسد: "به نظر مي‌رسد اشتون براي حفظ آبرو دست به اين تحريف زده تا پس از آنكه در جريان سه دور مذاكره منطق هيات ايراني به‌طور كامل بر جريان گفت‌وگوها غلبه داشت و توافق نوشته شده نيز حاكي از اين موضوع است، او به نوعي در مقابل پرسش‌هاي طرف غربي در زمينه هدايت نامناسب مذاكرات، فرافكني كند، اما اين گاف جديد ديپلماتيك، در واقع تأييد كننده گمانه‌هاي مبني بر ناپختگي رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا است چرا كه وي با تحريف توافق مكتوب و مشروح مذاكرات، عملاً دست طرف ايراني را براي برجسته كردن محورهايي مانند بي‌اعتمادي به غرب و بي‌اعتقادي آن‌ها به دستيابي به توافق سازنده بازتر مي‌كند. همچنين انتظار مي‌رود طرف ايراني، متن مكتوب و امضا شده توافق را به‌منظور رسوا كردن خانم اشتون و محور انگليسي كوپر- ساورز كه خط دهنده‌هاي اصلي به او در اين سناريو هستند، منتشر كند".



یک "منبع آگاه" نیز در برابر اصرار خبرنگار فارس به موضوع انتشار متن مذاکرات گفته است: "بله متن قابل انتشار است".



در همین حال، سایت خبرآنلاین مجموعه گزارش های منتشر شده درباره مذاکرات ژنو در خبرگزاری های بین المللی را بازتاب داده که طی آن جزئیات بیشتری درباره این نشست به دست می آید.



بنا به گزارش خبرآنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، یک دیپلمات امریکایی حاضر در نشست ژنو گفته است: "ایران باید غنی سازی اورانیوم را به حالت تعلیق درآورد و این هنوز موضع 1+5 است. مذاکرات را ثمربخش توصیف نمی‌کنم، اما این یک شروع است. مشکلاتی از این دست قرار نیست دو روزه حل شود، مسألۀ ساده‌ای نیست. با توجه به تاریخ شما نمی‌توانید خوش‌بین باشید، اما انجام این کارها با هدف ناکامی صورت نمی‌گیرد. مشکل این است که سطح اعتماد پایین است".



بنا بر این گزارش نتیجه دیپلماسی حماسی جلیلی، آنطور که خبرگزاری فرانسه نوشته چیزی جز ادامه اختلافات نبوده است: "نمایندگان ایران و 1+5 ماه آینده میلادی در حالی در استانبول مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند که با اختلاف‌نظر ژنو را ترک گفته‌اند".

پرواز هواپیماهای آبپاش در آسمان تهران؛ آبپاشی یا آب بازی! + عکس


پرواز هواپیماهای آبپاش در آسمان تهران؛ آبپاشی یا آب بازی! + عکس


پرواز هواپیماهای آب پاش بر فزار آسمان پایتخت هم نتوانست گره از مشکل آلودگی هوا باز کند این در حالی بود که کارشناسان پیش از اجرای این اقدام نسبت به ناکارآمد بودن این طرح و ضرورت بکارگیری راهکارهای علمی و موثر هشدار داده بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، آبپاشی آسمان تهران با هواپیماهای سمپاش که با هدف کاهش غلظت آلاینده ها به خصوص ذرات معلق سه شنبه این هفته با پرواز پنج هواپیما برای اولین بار درجهان در تهران تجربه شد به عقیده شهروندان و متخصصان محیط زیست هیچ تغییر حداقلی در کیفیت هوای پایتخت به وجود نیاورد به طوری که وضعیت هوا در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه به گواه اطلاعات مرکز پایش آلودگی هوای تهران و سازمان هواشناسی همچنان در وضعیت هشدار مانده و تعداد روزهای آلوده در آستانه رسیدن به عدد 50 روز در سال 89 است.



در واقع این طرح که به نظر می رسید ابتکاری تازه برای نجات تهران از آلاینده های خطرناک بود و تازه از آستین متولیان محیط زیست بیرون آمد تاثیری در بهبود هوای تهران نداشت و داستان به سرفه افتادن و قلب درد پایتخت نشینان همچنان ادامه دارد.



از سوی دیگر قبل از اجرای این طرح برخی از اعضای کمیته اضطرار با اجرای این طرح مخالفت بودند. در همین رابطه، یوسف رشیدی مدیر کل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران و از منتقدان طرح آبپاشی آسمان تهران به خبرنگار مهر گفت: این طرح تمام قواعد و قوانین علمی را در دنیا را زیر سوال می برد. در کجای دنیا چنین چیزی تجربه شده و جواب داده است؟ در جلسه کمیته اضطرار بارها به اعضای کمیته توصیه کردم به دلیل وضعیت هشدار هوای تهران باید روز سه شنبه و چهارشنبه تعطیل شود ولی معلوم نیست چه چیز جز سلامتی مردم مهم است.



در اظهار نظر دیگری معاون سابق سازمان حفاظت محیط زیست هشدار داده که با بالا بودن غلظت برخی آلاینده‌ها مانند دی‌ اکسیدگوگرد و مونوکسید‌کربن در تهران و ترکیب آن با قطرات آب که توسط آب‌پاش‌ها پخش می‌شود باران اسیدی در تهران شکل می‌گیرد.



حسن اصیلیان درباره بارش باران اسیدی ناشی از آب‌پاشی هواپیماها در تهران گفت: اگر غلظت آلاینده‌هایی مثل دی اکسید ‌گوگرد و مونوکسید‌کربن بالا باشد بدون شک در صورت ترکیب با آب می‌تواند باران اسیدی ایجاد کند. در واقع اگر میزان غلظت آلاینده‌ها بالا باشد احتمال بارش باران اسیدی زیاد است.

��ی� ���ی: �����ی� ���ی� ����ی �� ���� ���ϐی �� �ی ����

��ی� ���ی: �����ی� ���ی� ����ی �� ���� ���ϐی �� �ی ����


�ی �ی �ی : �� ����� ی� ������ ��ی���ی�یی �����ی � ���ی� ���ی� ���� �� ��� ���ϐی �� �ی ����.



������ ��ی� ���ی (��ی����� ��ی��)� �ǁ ���� �� ����� �� ������� 18 ��� (9 ������)� ����ی �� �� ����� "�������� ����� ���ی� ����ی �� �� ���ϐی �� ���� �ی �����" ����� ��� �� �ǘ��� �ی� �� ������ �� ���ی� �� �ی�ی� �� �� ������ �ی��� ��ی� ��� ���ی� ��� ���ϐی ��ی� ���ی ��ی��� �� �ی��� ���� ���.



�� �ی� ����ԡ �� ����� �� �ی�� �ی��� �� ��ی� ����� ��� ی� �� ���� ����ی ���ی� �� �� ��ی� ������ ���ی� �ی ���� ���� ��� �� �� ��ی�� ���ی� ��ی �ی���� ����� �� ��ی� ����� ��ی ���ی �����ی �����ی� �ј� ��ی �ی� �����ی �� ��� ���ی� ��� ���ی ��� ���ی� �� �ی��� �� ����� ���� ��.



���ی ����� �� ���� ���ی� ��� �ی��� �� ����ی ی� ��� ������ی� ������ �� ������ �����ی�ی �� �� ���ی� ���ی� ������ ��� � ����� ��������� �� �ی� ��ی� �� ���ی�� ���� �� ���ی� ���ی� ��� �� �ی� ���ی��� �ی�ی� ����ی ���ϡ ��ی�� �� ��ی� ��ʡ �� ���� ������ ��ی� �ی ���� � ���� ���� �� �� ��� �ی ������.



��ی� ���ی �� �ی� ����� ����� ��� �� ����� ��� �ی��� � ��� ������ �ی� ���ی� ���ی�ی ���� ��ی �����ی�ی � ���ϐی ����� �� ی� ��� ����� �� ����� �� ʘ�ی� ���� � ������ ����ی �ǘی� ����� �� �� ���ی� ���ی�ی �� �ی�ی� ��� �������� ���.



������ �� ���� �� ���� ���ی� ���ی �� ���ی� ����ی �� �ی��� ���� �ی �����ی �����ی ������ �ی ی��ϡ ���� � � �ی��������� �ی���ی �� ������ �� ���ی� ��� �� ����ی� ���ی� ���ی� �� ���� ������ی �ی ��� �ی�� �� ����� ��ی� ������ی �ی� ����.



�� �ی� ��� ���� ��ی��� ی�ی �� ���ی�ϐ�� ���ӡ ���ی� ���� �ی�ی� ����� �� ��� ���ی� ���ϐی �� ������ � �� �� ��� � ��� �ی� ���� ������ی ���� ���.



�� ���ی�� �ǘ��� ����� ���� �� �� �ی� �ی��� ���ϐی �� �� �ی� �� ����� ������ �ǘ��� �����ی �ی�� �ی��� ���� ������ ��ǘ� ���یҡ ���ϡ ��� � ����� � �� ��ی�� ���ϐی �� ����� ��� �� �� �� ���� �����ی �ǡ �ǘی �� ��� ���ی� ����ی �� ���ϐی ���.



�� ����� ������ ����ی ���ی� ��ی �� ��� ���ی�� ��� � ���� ���� ����� �� ��� ���ϐی �� ����ی ���� �� � ������� ��� ���ی ����� �� �ی� ���ی� �� �� ����� �� �� ���ی�ی �� ���� �����ی� ��ی ����ی�ی �� �� � �� ���ی ���یی �� ������� �� ��ǁی����ی ���� ����� ����� ��ʡ �� ����� �ی� ��� ��ی� �� ی� ���ی ��ی ���ی� ��� ���.



�� ������� ����� ������ �� ����ی� �ی��� �ѐ � �ی� �� ��ی�� ���ϐی �� ��� ���� � ���� ��� �� ���� �ی����� ���ی ����ی �� �ی������� � �ی ���� ����ی� ����� ���.



�� ���� ���� ����� �ی�ی� ���ی ����� �� ���ی� ����� � ����ی� ���ی�����ی �� �� �����ی ����� �ǘ� � �� ���� ���ϐی ���ی ����� ���� ���� ��ی���ی ��� ���.



��� �ی��ی� ��ی� ��ی� ����ی �� ����� �� ���� (�ی��� ��� - ����� ������) ��� �� ��ی��� ��ی��� �ی ����� �� �� ����� �ی�� �� ���ϐی ��ی ��ǡ �� ��ϐ�� Ԙ�ی� ���.



������ ��� �����ҡ ��ی� �����ی� �������ی ���ی �ی��� �ی ��ی� �� ǐ� ���� Ԙ�ی� �� �� �� ���� ���ϐی �� �� ��ϐ��� ����ϡ "��ʐ�� ���یی ���� �� �ی�ی�ی ���."



�� ���� ���ی �����ҡ ����� ���ی ��� � �ǘ "�� ��ی�ی ���� ��� � �� ���� ����ی� � ������ ���� �� �ی��� ��� �� ����� ���� ��ǡ �� � �ǘ "����� ���.



���ی� �ی ��ی� �������ی ���� �����������ی �ی�� ��ی�ی� ��� ����� �� ����������ی ���ی� ����� ��� ��ی� �� ���ی�ی �� ����� ����ی �������ی ��� ��������� � ��� ������ �� ������ی ����ی ���ی��� �� ��� �����ی ���� �� �� ���� ���ی ������ ���� �ی ����� �� "���ی� ���ϐی �� ��ی� ������� ���� ���ی" ���.



'����ی' �� ���ی� ������

�� ��ی� ��� ی��� ��ی�ی� ��ی���� �ј� ����� �ی�ی� ���ی ����� ���� (ی����� ������ ��� - ���� ������) �� ���� ����� ���ی �� ���� �� ����� �� "���ی� ������" ��� ���.



�� ���� ���ی ��ی�ی� ���ی� ���՝��ی ��� ��� �� ��ʐ�� ��ی ���� ���ϐی �� ���� �ی �� �� ���ی �ی��� ����ی ����� � ����ی �� �� ����ی� �ی��� ���� ��� ���ǘ�ی� ���� �� "���ی� ������" ���� ����� ���.



�� ���� ���� ����� ���ی� ���ϐی �� �� ���ی� �����ѡ �� �������� �ی����� � ��ѐ����� ��Ϙ�� � ����ی �� ������ی ��ی ���ی � �ی�ی ���� ���ی� �ی �� �� �� ���� ���� �� ��� ����� � ���� �� ���� �� ���ϐی ���ی ��� ���ی ������ی ��� ���ی ������� ���.



��� �� � ��� ���� ���� ������ǡ ����� ���ی� ����ی � ��� ����� ���ی ������ � ������� �� �������ی ��� �� ��� �ی��� �ǘ�� ���ی ����� �� ���ϐی �� �� ��ѐ��ی� �� �ی� ���ѡ ����� ���� ���.



���ی� �� ����ی� ���ϐی �� �� �����ی ��ی� ���ی �� ��������� �ی����� ���� �� �� ���ی ����� ��� ��� �� ���ϐی �� �� ����� �� ��� �ی��� �������ی ��� �ی� ��� ۱۳۸۳ (۲۰۰۴) ����� ���� �� �� �� ������ ���� � ��� �� �����ی� ��یی ����� ��� � �� ������� ���� �� �� �� ��������� ی��� ۴ ������ ����.



�����������ی ی��� �� ����� ��� �����ی� ���� �� ���� �����ی ����ی �� ���� ������ � �ی��� ���ϐی ���ی �� �� ������ ���� � ��������� ی��� ۴ �� ��� ۲۰۰۵ ���ی ����� �������ی ���� ��� �� ������ی ��� �� ���� ������ ��� ���.



������ ����ی ��� ���ѡ ��ی� ��� �ی��� ��� �� �� ��� ���ϐی ���ی ����� �� �ی�� ��� �ی� ��� ����� �ی ��.



�� ����� ��ѐ���ی ���ӡ ���ی ���� ���ی� �� "���� ���������" �� ����� ��� �� �ی��ی ���ی ����� �� ����ی� ���ϐی ���ی ����� �� ���� ��� �� � ��� ���� ���� ������ ��� ���.



���ی� ���ی ������� ���� �� ��Ә ��ی ����ی

�� �ǘ��ی �ی�� �� ����ی� ���ϐی ���ی ����� ��ی��� ����ی� ��ی� ���� �� � �� � �ی�ی �ی��� ���ی� ���� ��� �� ���ی ������� ������ �� ��Ә ��ی �� ���ϐی ��ǡ ���� ��� �� ����� ��ی� �ی �� �����ی ����ی� ����� � ��ی �ی�ی �� �������.



�� ���� ���ی ����ی� ���ی� � �� ���� ی���� �ی� ��ی� ��� ����ی� ����ѡ �� �ی�ی� ���� ����ی �� �� �Ǎ�� �� ���� ����� �� ���� �ی ���ϡ �� �ی ��.



"��� ����ی� �� ��э� ��ی �����ی ���� �ی �� �� �� �� ������ی ��ی� ��� �� � �� �� ���� �� ��� ���ی ������� ی� ��ی� ���� ��� ������� �ی ��.

عکس / تیتر متفاوت روزنامه اطلاعات در دو روز

عکس / تیتر متفاوت روزنامه اطلاعات در دو روز

آتش همچنان در جنگلهای گلستان زبانه می کشد

آتش همچنان در جنگلهای گلستان زبانه می کشد




گرگان - خبرگزاری مهر: آتش سوزی جنگلهای گلستان که از 26 آبانماه سالجاری آغاز شد، همچنان مناطق جدیدی از جنگل های استان را در برمی گیرد و آتش در جنگلهای استان لانه کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، در پی آتش سوزیهای اخیر جنگل ابر در استان سمنان، مناطق جنگلی حاشیه جنگلهای ابر در گلستان واقع در شهرستان علی آباد کتول حد مرز این شهرستان با شاهرود نیز در روزهای اخیر طعمه حریق شد.



براساس اعلام برخی مناطق در یکماه اخیر حدود 80 فقر ه آتش سوزی در جنگلهای گلستان ثبت شد و بیش از 70 منطقه جنگلی دچار حریق شد.



آتش سوزی جنگلهای گلستان به پنج منطقه تقسیم بندی شدند و عملیات اطفای حریق همچنان در جنگلهای حوزه شهرستان مینودشت ادامه دارد.



شرایط جوی، خشکی هوا، ریزش برگهای پائیزی از جمله دلایلی است که هر روز منجر به بروز آتش سوزی در نقطه ای از جنگلهای گلستان می شود.



استاندار گلستان که به همراه ستاد مدیریت استان که عصر چهارشنبه بصورت پیاده از جنگلهای علی آباد کتول بازدید کرد، در این زمینه گفت: آتش سوزی در جنگلهای علی آباد در دهنه زرین گل که از دو روز قبل آغاز شده بود، مهار و اطفای کامل شد.



جواد قناعت افزود: این نقطه از جگلهای استان پیش از این دچار حریق نشده بود و با تلاش دو روز اعضای ستاد مدیریت استان به طور کامل مهار و اطفاء شد.



وی اظهار داشت: اکنون فقط در منطقه مینودشت، عملیات اطفای حریق ادامه دارد و در سایر مناطق جنگلی استان عمیلات مهار و اطفای کامل حریق صوت گرفته است.



استاندار گلستان بیان داشت: سایر مناطق جنگلی گلستان حالت پایداری دارند و وضعیت تحت کنترل است.



جواد قناعت بیان داشت: به هر حال وضعیت جوی منطقه و فصل برگ ریزان موجب شده تا شاهد بروز حریق در قسمتهای جگلی باشیم.



وی ابراز امیداروی کرد: انشاء الله با بارش نزولات آسمانی در روزهای آینده، وضعیت پایداری در تمامی ماطق استان ایجاد شود.



استاندار گلستان یادآوردشد: نیروهای ستاد مدیریت استان همچنان در مناطق مختلف جنگلی حضور دارند و در صورت بروز حادثه، عملیات امدادرسانی صورت می گیرد.



استاندار گلستان عنوان کرد: دود حاصل از آتش سوزی سفید است و این به معنای سوختن برگها و عدم درخت سوزی است و با کاهش دما و بارندگی شاهد اطفای کامل حریقها خواهیم بود.



در دوسری آتش سوزیهای جنگل گلستان، عرصه های جنگلی مناطق علی آبادکتول، رامیان و گرگان، مناطق جنگلی افراتخته، قلعه ماران و خاک پیرزن و .. دچار آتش سوزی شد.



شرایط جوی منطقه موجب شده که در روزهای اخیر به رغم مهار آتش در برخی مناطق دوباره شاهد شعله ور شدن آتش در آن منطقه باشیم.



مرحله اول آتش سوزی از روز چهارشنبه 26 آبان ماه گذشته در عرصه های عمومی منابع طبیعی مینودشت و پارک ملی گلستان آغاز شد که با تلاش دستگاههای ذیربط، اطفای حریق در دستور کار قرارگرفت.



مهمترین علل آتش سوزی، خشکسالی در دو سال گذشته و عدم بارندگی در 35 روزگذشته تفاوت خیلی زیاد درصد رطوبت که در برخی مناطق در روز 10 درصد در شب 89 درصد بوده است.



جنگلهای گلستان 450 هزار هکتار وسعت دارد.

انتقال دانشجویان بازداشت شده دانشگاه امیرکبیر به زندان اوین

انتقال دانشجویان بازداشت شده دانشگاه امیرکبیر به زندان اوین


به گزارش دانشجونیوز، درپی برگزاری مراسم ۱۶ آذر در دانشگاه پلی تکنیک تهران حدود ۱۵ نفر از دانشجویان این دانشگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند. ۱۰ تن از آنان پس از بازجویی در دفتر پی گیری وزارت اطلاعات آزاد شده اند و مابقی بازداشت شدگان به زندان اوین منتقل شده اند. دانشجویان آزاد شده از ضرب و شتم شدید خویش در دفتر پی گیری وزارت اطلاعات خبر داده اند. از دانشجویان منتقل شده به زندان اوین می توان به هادی شاکری و محسن محبوبیان اشاره کرد.



در روز ۱۶ آذر، حدود ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند. این دانشجویان شعارهایی چون "مرگ بر دیکتاتور"، " الله اکبر"، یا حسین میرحسین" و ...سر دادند. همچنین این دانشجویان حلقه ای را به نشانه همبستگی با دانشجویان زندانی در محوطه دانشگاه تشکیل دادند و سرود یار دبستانی خواندند.



بنابرگزارشات ارسالی توسط دانشجویان امیرکبیر، نیروهای گارد ضد شورش و لباس شخصی از صبح روز ۱۶ آذر دانشگاه امیرکبیر را در محاصره خود در آورده بودند. همچنین نیروهای لباس شخصی در تمام نقاط دانشگاه مستقر شده بودند. نیروهای بسیجی و مامورین حراست دانشگاه نیز برای برخورد با تجمعات احتمالی در آمادگی و هماهنگی کامل بوده اند و به صورت پیوسته از طریق بی سیم و موبایل با یکدیگر در تماس بوده اند. نیروهای بسیج و حراست به ضرب وشتم دانشجویان پرداخته اند و حتی گاها نیروهای انتظامات خود راسا اقدام به دستگیری دانشجویان معترض کرده اند. همچنین بنابراین گزارشات، ذوقی از مامورین انتظامات دانشگاه در سرکوب و بازداشت دانشجویان معترض نقش برجسته ای را ایفا کرده است.



بنابر گفته دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، بازداشت های صورت گرفته در خارج از محوطه دانشگاه عمدتا به صورت اتفاقی و از سر عصباینت و سردرگمی بوده است، بسیاری از بازداشت شدگان حتی در تجمعات شرکت نداشته اند.

کمیته حمایت از روزنامه نگاران : نیمی از روزنامه نگاران زندانی در ایران و چین هستند

کمیته حمایت از روزنامه نگاران : نیمی از روزنامه نگاران زندانی در ایران و چین هستند


صدای آمریکا : کمیته حمایت از روزنامه نگاران می گوید شمار روزنامه نگاران زندانی در جهان به ۱۴۵ نفر رسیده است که این تعداد از سال ۱۹۹۶ که ۱۸۵ روزنامه نگار پشت میله های زندان بودند، در بالاترین سطح خود قرار دارد.



این کمیته که مقر آن در شهر نیویورک است، روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که ادامه سرکوب صداهای منتقد از سوی جمهوری اسلامی ایران و سرکوب روزنامه نگاران اقلیت در چین، تعداد روزنامه نگاران زندانی در جهان را افزایش داده است.



کمیته حمایت از روزنامه نگاران می گوید تا پایان سال ۲۰۰۹ میلادی ۱۳۶ روزنامه نگار زندانی بودند که این تعداد در سال جاری ۹ نفر افزایش یافته است.



به گفته این گروه حامی حقوق روزنامه نگاران، ایران و چین هر کدام با داشتن ۳۴ روزنامه نگار زندانی بدترین کشورهای زندانی کننده روزنامه نگاران هستند و این دو کشور، تقریبا نیمی از روزنامه نگاران زندانی در جهان را در خود جای داده اند.



این گروه همچنین گفته است که زندانی کردن روزنامه نگاران در ایران، پس از سرکوب اعتراضات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته نیز ادامه یافته است و طی دو ماه اخیر، دست کم چهار روزنامه نگار بازداشت شده اند.



کمیته حمایت از روزنامه نگاران می گوید روزنامه نگاران زندانی در چین عمدتا از قوم اویغور و یا روزنامه نگاران تبتی هستند که مسائل قومی و خشونت های منطقه ای را در گزارش های خود پوشش داده اند.



کمیته حمایت از روزنامه نگاران می گوید ایران و چین، هر دو از اتهامات مبهم ضد دولتی علیه روزنامه نگاران استفاده می کنند. آمار این سازمان مربوط به تعداد روزنامه نگاران زندانی در اول ماه دسامبر است.



گزارش کمیته بین المللی حمایت از روزنامه نگاران در حالی منتشر می شود که عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران روز چهارشنبه ۱۷ آذرماه، خبر بازداشت شماری از روزنامه نگاران روزنامه اصلاح طلب شرق را تایید و اتهام آنان را امنیتی اعلام کرد.

کشف 113 کیلو گرم مواد مخدر ارسالی از ایران در فرودگاه دبی

کشف 113 کیلو گرم مواد مخدر ارسالی از ایران در فرودگاه دبی


العربیه.نت : اداره گمرک دبی روز پنج شنبه 9-12-2010 اعلام کرد 113 کیلو گرم مواد مخدر را که در یک محموله هوایی از ایران وارد دبی شده بود کشف کرده است.



احمد بطی مدیر عامل شرکت بنادر دبی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: بازرسان گمرک 113 کیلوگرم ماده مخدر شیشه را که در یک بسته پلاستیکی مخفی شده بود در یک محموله هوایی کشف کردند.



مدیر عامل شرکت بنادر دبی افزود: مقصد نهایی این محموله کشور مالزی بوده است.

وی بيان داشت که بازرسان گمرک هنگام انجام بازرسی به يک بسته پستی مشکوک شدند و پس از بازرسی دستی ، اين بسته مواد مخدر را کشف کردند .



احمد بطی ادامه داد : بازرسان با استفاده از دستگاه های مخصوص به آزمایش این ماده پرداختند و به این نتیجه رسیدند که محموله مورد آزمایش ، مواد مخدر از نوع شیشه است .



مدیر عامل شرکت بنادر دبی گفت : با دستگاه امنیتی در مالزی که مقصد نهایی محموله بود هماهنگی به عمل آمد و اين محموله در فرودگاه کوالالامپور توقيف شد.



احمد بطی افزود: کسانی که قرار بود مواد مخدر را دريافت کنند همگی دستگير شدند.

تعطیلی خودجوش بازار نجف آباد و آغاز مراسم سالگرد آیت الله منتظری

تعطیلی خودجوش بازار نجف آباد و آغاز مراسم سالگرد آیت الله منتظری


جرس: به رغم محدودیتهای امنیتی امروز، روز پنجشنبه هجده آذر ماه ، مصادف با سوم محرم، سالروز رحلت آيت الله منتظري كليه مغازه هاي شهرستان نجف آباد(به جز مايحتاج و ضروري) تعطیل است.



به گزارش رسیده به جرس، كليه مغازه هاي شهرستان نجف آباد(به جز مايحتاج و ضروري)، به پاس آزادي خواهي و حق گويي و مظلوميت اين مرجع شيعه و به مناسبت رحلت ايشان و به صورت كاملا هماهنگ و خودجوش در تمام شهر تعطيل است.



در حال حاضر مردم شهر در حال شركت در مراسم عزاداري در مسجد بازار اين شهر هستند.



گفتنی است مقامات امنیتی همچون سال گذشته از برگزاری هر گونه مراسم برای بزرگداشت آن مرجع مردمی ممانعت کرده و همانند سال گذشته که از برگزاری مراسم ترحیم، سوم، شب هفت و چهلم آن مرحوم جلوگیری کرده بودند، امسال نیز مانع برگزاری هرگونه مراسمی از سوی خانواده و بیت آن مرحوم شده اند.



اما با این حال، گروهی علاقه مندان و شاگردان آن مرجع مردمی، روز پنج شنبه مورخ ۱٨ آذر ماه در شهر نجف آباد و در دو نوبت صبح (در مسجد بازار) و بعد از ظهر (درحسینیه اعظم) گرد هم آمده و یاد آن مرحوم را گرامی می دارند.



همزمان گروهی دیگر از شاگردان و علاقه مندان آیت الله منتظری اعلام کرده اند که روز پنجشنبه ۱٨ آذرماه، جهت بزرگداشت اولین سالروز درگذشت آن مرجع، با حضوری مردمی و قرائت فاتحه و تلاوت قرآن در حرم حضرت معصومۀ قم و بر سر مزار آن فقیه مجاهد اجتماع کنند. این حضور سبز از صبح آغاز و تا اذان مغرب ادامه خواهد داشت.

حسین درخشان با تودیع وثیقه به مرخصی آمد

حسین درخشان با تودیع وثیقه به مرخصی آمد


حسین درخشان که به 19.5 سال حبس تعزیری محکوم شده است، شب گذشته با تودیع وثیقه میلیاردی به مرخصی آمد.



به گزارش مشرق، درخشان که برای گذراندن مرخصی با تودیع وثیقه از زندان آزاد شده قرار است در چند روز آینده به زندان باز گردد.

درخشان که در مهرماه 87 بازداشت شده بود ، در ششم مهرماه سال جاری از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی، به جرم همکاری با دولت های متخاصم، تبلیغ علیه نظام اسلامی، تبلیغ به نفع گروهک های ضدانقلاب، توهین به مقدسات و راه اندازی و مدیریت سایت های" مبتذل و مستهجن"، به 19.5 سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از عضویت در احزاب و فعالیت در رسانه ها و بازگرداندن وجوه اخذشده به مبلغ 30هزار و 750 یورو، دوهزار و 900 دلار و 200 پوند انگلیس محکوم شده بود.

بر اساس این گزارش، مهدوی، وکیل درخشان به حکم صادر شده اعتراض کرده و دادگاه تجدیدنظر هنوز رای صادره از سوی دادگاه بدوی را تایید و یا رد نکرده است.

موضع جدید پلیس : به جز قمه زنی ، هیچ مراسمی ممنوع نیست

موضع جدید پلیس : به جز قمه زنی ، هیچ مراسمی ممنوع نیست




معاون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: به جز قمه زنی؛ هیچ مراسمی در عزاداری سرور و سالار شهیدان ، امام حسین و یاران با وفایش ممنوع نیست.



به گزارش واحد مرکزی خبر ، سردار سرتیپ بهمن کارگر در جمع خبرنگاران افزود : نیروی انتظامی در اجرای مراسم عزاداری امام حسین برای تسهیل بیشتر و انجام بهتر این مراسم تلاش می کند.



وی افزود : ساعات برگزاری مراسم محدودیت ندارد و مردم می توانند مراسم و نمادهای سنتی عزاداری مانند حمل علم ، سنج ، طبل و حتی خطاطی ها روی خودرو و موتورسیکلت را انجام دهند.



سردار کارگر گفت : در مورد شمایل نیز ؛ نیروی انتظامی دخالتی ندارد و هیچ کدام از فرماندهان ، مسئولان و ماموران حق جلوگیری از ان را ندارند.



وی افزود : حتی خودروهایی که از بلندگوی آنها صدای عزاداری پخش می شود نیز ممنوع نیست و مردم در صورت بروز ترافیک می توانند با 110 تماس بگیرند.



معاون نیروی انتظامی گفت : این بخشنامه به فرماندهی های انتظامی سراسر کشور ابلاغ شده است ، هیچ کدام از فرماندهان در این زمینه حق اظهار نظر ندارند و مردم می توانند مراسم عزاداری را برگزار کنند.

یورش نیروهای یکان ویژه و انتظامی به هیئتهای عزادار و ضرب و شتم و دستگیری آنها

یورش نیروهای یکان ویژه و انتظامی به هیئتهای عزادار و ضرب و شتم و دستگیری آنها


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" شب گذشته نیروهای سرکوبگر به تکیه های عزاداران حسینی که مردم و جوانان معترض در دهکدۀ المپیک شرکت داشتند یورش بردند و آنها را آماج ضربات باتون خود قرار دادند که تعدادی مجروح و مصدوم شدند و تعدادی دیگر را دستگیر نمودند.

چهارشنبه شب 17 آذر ماه حوالی ساعت 23:30 نیروهای سرکوبگر یکان ویژه و نیروی انتظامی به تکیه های عزادار حسینی که اکثرا جوانان معترض آن را تشکیل می دادند در دهکدۀ المپیک یورش بردند و با آنها درگیر شدند این درگیری تا پاسی از شب ادامه داشت. در این درگیری وحشیانه تعدادی از مردم و جوانان زخمی شدند و یکی از جوانان بنام محمد نصیری پور در اثر ضربات وحشیانه بیهوش گردید و به بیمارستان میلاد تهران منتقل شد.

همچنین تعدادی از جوانان دستگیر و به زندان منتقل شدند حداقل 4 نفر از آنها به سالن جوانان بند 4 زندان گوهردشت کرج منتقل شدند. اسامی 4 نفر از دستگیر شدگان عبارتند از: رضا صبحی،مهدی نصیرپور،رضا حشمتی و یوسف جان محمدی می باشند.

علي شكوري‌راد دستگير شد

علي شكوري‌راد دستگير شد


ایسنا: دادستاني تهران اعلام كرد علي شكوري‌راد بازداشت و به زندان معرفي شده است.



به گزارش پايگاه اطلاع رساني دادستاني تهران، در پي انتشار اظهارات علي شكوري‌راد در برخي از سايت‌ها و انتساب اظهارات كذب و خلاف واقع وي به رياست قوه قضاييه، كه از سوي ايشان به صراحت تكذيب شده است و نيز طراحي مطالب خلاف واقع عليه جمهوري اسلامي ايران كه به موجب قوانين جرم تلقي مي‌شود، در روز جاري نامبرده احضار و به اتهام تبليغ عليه نظام و نشر اكاذيب تحت تعقيب قرار گرفته و پس از انجام تحقيقات و با توجه به پرونده و اتهامات قبلي با تشديد قرار، بازداشت و به زندان معرفي شد.



در همين زمینه و دليل دستگيری شکوری راد:



شکوری راد: صادق لاریجانی هم به موسوی تبریک گفته بود