Friday, December 25, 2009

عکس : روزنامه تايمز، چاپ انگليس، ندا آقا سلطان را بعنوان شخصيت سال 2009 برگزيد





















عکس : روزنامه تايمز، چاپ انگليس، ندا آقا سلطان را بعنوان شخصيت سال 2009 برگزيد
نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ چهارم دی ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم دسامبر ۲۰۰۹ ، 19:57:04 توسط فراز
عکس دیگری از ندا نبود! این همه عکسهای زیبا از او موجود است!!! یادش زنده باد!!!


ساير مطالب اين بخش
"چرا بدون اطلاع مجلس، 280 میلیون دلار به بولیوی وام دادید؟"
فيلم : تصاوير جديدی از تیراندازی 25 خرداد در میدان آزادی (3 فيلم)
"مسیر راهپیمایی سبزها در روز های تاسوعا و عاشورا در شهرهای مختلف ایران"
امام جمعه اصفهان : عده‌اي از افراد بي بصيرت از آيت الله منتظری سو استفاده ميکنند اين افراد حتي لياقت تربيت شدن را نيز ندارند و بهتر است این فتنه را از ریشه بخشکانیم!
مادران عزادار آرامگاه جان باختگان راه آزادی مردم ایران را گل باران کردند

فيلم : تصاوير جديدی از تیراندازی 25 خرداد در میدان آزادی (3 فيلم

فيلم : تصاوير جديدی از تیراندازی 25 خرداد در میدان آزادی (3 فيلم






نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ چهارم دی ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم دسامبر ۲۰۰۹ ، 18:38:21 توسط hamvatan
ای بسیجی ، ای لباس شخصی پوش ، این مردمی که دلیرانه در مقابل گلولهای تو ایستاده اند هم وطنان تواند . به صدای وژدانت گوش کن ، و اگر صدای نمیشنوی صد افسوس که از وژدانت چیزی باقی نمانده است . زنده باد شیرزنان و مردان دلیر راه آزادی هم وطن

نوشته شده در تاريخ چهارم دی ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم دسامبر ۲۰۰۹ ، 18:35:08 توسط elia shane
با عرض شرمندهگئ تاریخ نوشتید صحیح است 25 خرداد

نوشته شده در تاريخ چهارم دی ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم دسامبر ۲۰۰۹ ، 18:33:06 توسط elia shane
با عرض احترام و سپاس از شما در حال حاضر زمستون و سرد است و همه افراد فیلم آستین کوتاه پوشیده بودند شبیه پایز یا تابستون شاید واقعان تهران گرم است و حادثه دقیقان مکانئ که بی بی سی نشون داده بوده اطراف میدان شهیاد سابق آزادی کنونئ هرگز هیچکس نفهمید چرا نیروئ فشار یا لباس شخصی رژیم آنجا مستقرند و چرا مردم آنجا گردهمای میکند با درود به همه قهرمانان آزادئ مرگ بر خامنه ای

حکومت اسلامی و تجاوز در زندان ها

حکومت اسلامی و تجاوز در زندان ها
حکومت اسلامی و تجاوز در زندان ها
کوروش گلنام
هر روز که می گذرد، رسوایی حکومت اسلامی و رهبر معظم دامنه بیشتری در جهان می باید. اینک نه تنها از تجاوز به دختران وزنان در زندان های اسلامی/ الهی سخن می رود که تجاوز های وحشیانه به پسران نیز که همه را دچار بهت زدگی کرده است نیز به میان آمده است. این تجاوز ها تا آنجا که آگاهی های داده شده نشان می دهد:
1 ـ کاملن هدف مند، برنامه ریزی شده و با دستور از بالا بوده است زیرا انجام دهندگان آن کمترین واهمه ای از انجام این رفتار ننگین نداشته و حتا با فریاد آن را اعلام می داشته اند و بارها و در چندین روز پی در پی به این زندانیان تجاوز می شده است.
2 ـ چون هدف مند و برنامه ریزی شده بوده است، شمار زیادی را قربانی نموده و یک مورد و چند مورد نبوده است.
3 ـ کسانی که نیمه جان و له شده جان به در برده وآزاد شده اند، از پدر، یا مادر و یا دیگر نزدیکان و سرپرستان آنان امضا گرفته اند که فرزند آن ها تندرست و سالم تحویل داده شده است. چرا چنین تاکیدی بر این مورد داشته اند؟
4 ـ تبه کاران به سرکردگی شیخ علی خامنه ای و باند های جنایت کار وابسته به او، چنان در انجام این جنایت ها بی پروا و گستاخ شده اند که خود شماری از قربانیان را زنده گذاشته، آزاد کرده وحتا در پخش خبر این تجاوز های جنسی به گونه ای اند دست داشته اند تا به ویژه جوانان را از این درندگی های ننگین وشرم آوردچار ترس و هراس نموده و آنان رااز پی گیری اعتراض های به حق خود باز دارد.
5 ـ هنوز میزان ودامنه این تبه کاری ها وشمار قربانبان روشن نیست و می تواند بسیار گسترده تر از این باشد.
6 ـ این بخش اندک که افشا و رسوا شده است، بیشتر در باره زندان کهریزک بوده است و اگاهی های درستی در باره دیگر زندان های یه ویژه زندان ها و بازداشت گاه های پنهان و غیر رسمی چه در تهران و چه در شهرستان هادر دست نیست. با توجه به فرمان "شیخ ملعون و دروغ پرداز" علی خامنه ای برای سرکوب خیزش اعتراضی مردم وایجاد ترس و هراس در آنان به هر بهایی و به هر وسیله و روش ممکنی، این تبه کاری ها که به شکلی هدف مند وبرنامه ریزی شده در دستور کار قرار داشته است، می باید دردیگر زندان ها و در دیگر شهرهای ایران نیز انجام یافته باشد.
پرسش ها
اینک ولی پرسش هایی دیگری نیز در میان است:
آیا تجاوز در "جمهوری" اسلامی، تنها به این چند سال گذشته( که نبرد دو جناح حکومتی به شکلی آشکار تر آغاز شد و سبب اندک افشاگری هایی در این باره از سوی "اصلاح طلبان حکومتی" پیشین شده وخبر شماری تجاوز ها هم چون تجاوز و قتل زیبا(زهرا)کاظمی و دکتر زهرا بنی یعقوب، منتشر شد )و یا به ویژه این دو ماه گذشته را در بر می گیرد؟ آیا این حکومت در سی سال ننگین فرمانفرمایی خود کم به دختران و زنان ( و روشن نیست شاید حتا به پسران نیز) تجاوز جنسی کرده است؟ امروز کار میر حسین موسوی و کروبی و دیگرانی که با آنان هم سو هستند و در این باره سخن گفته، افشاگری و ایستادگی کرده اند را باید مثبت و درست ارزیابی نموده، از آن پشتیبانی نموده و آن را نیرومند ساخت و لی آیا وجدانن(وجداناَ)وشرافتن(شرافتاَ) آقایان که خود در گذشته سال ها در پست های گوناگون در این حکومت مسئول بوده اند، از این تبه کاری ها در زندان ها بی خبر بوده اند؟ از تجاوز های جنسی که دهه هاست در زندان ها صورت گرفته است، شکایتی به دست آنان نرسیده بوده است؟ از رادیو و تلویزیون های بیرون از مرزهای ایران در کشورهای آزاد، در این باره نشنیده بودند؟ آیا سخنان شماری از زندانیان زن در زندان های اسلامی، که خود قربانی تجاوز جنسی بوده اند، در گفت وگوهای گوناگون(بیشتر با نام دیگر ونه با نام اصلی خود) با رادیو وتلویزیون ها را نشنیده و یا از کتاب هاو مقاله هایی که این زندانیان در باره روزهای سخت زندگی زیر شکنجهو تجاوز در زندان های "جمهوری" اسلامی نوشته اند، آگاهی نداشته اند؟
نفی خشونت و انتقام جویی
من نیز جزو آن گروه از ایرانیان مخالف "جمهوری" اسلامی هستم که خواستار کاربرد خشونت، کشتار وانتقام جویی نیستم. بارها با توان اندک، دیدگاه خود در باره ساخت وساز های نوین در حکومت و قانون اساسی آینده ایران آزاد و رفتاری که می بایست با تبه کاران وآدم خواران این حکومت داشت را بیان داشته ام. گذشته از تاکید برقانون مداری وقانون مندی حکومت آینده و مردم، در برخورد با بزه کاران برسه نکته اساسی انگشت نهاده ام:
ا ـ از میان برداشتن حکم اعدام ونفی آن در قانون اساسی.
2 ـ محکوم نمودن شکنجه به هر شکل و با هر نام و عنوان.
3 ـ تشکیل دادگاه های قانونی و علنی (علنی به جز درمورد های ویژه ای که قانون روشن نموده وعلنی بودن آن را جایز ندانسته باشد) باحضور وکیل چه در دوره بازجویی وچه در دادگاه ها برای متهمان.
برای هر یک نیز انگیزه های خود را گاه مفصل بیان داشته ام. باید یاد آور شد که البته کوشندگان دیگری نیز در این راه کوشیده، نوشته و گفته اند.
بر این باور هستم که آن کسانی که با این حکومت همکاری و همراهی کرده اند ولی خود اندک، اندک با آشنایی با سیاه کاری ها، دروغ پردازی ها و تبه کاری های حکومت، به مردم پیوسته، آماده اند گذشته خود را نیز به نقد کشیده و تا آن جا که می توانند ناگفته ها را بگویند و حقیقتن می خواهند به جبران آن گذشته ها، در راه آزادی مردم کوشش نمایند، می باید از سوی مردم پذیرفته شده، رانده نشوند و چه بسا مورد مهر مردم نیز قرار بگیرند. نگارنده و دیگر هم اندیشان بارها به سپاهیان، بسیجیان، نیروهای نظامی ودیگر وابستگان رژیم که هنوز شرافتمند هستند و به اجبار و یا از سر وابستگی ها و باورمندی هایی درخدمت این حکومت بوده و هستند، یاد آور شده ایم که تا دیر نشده است به مردم پیوسته و خود را از ننگ همکاری با این حکومت رها نمایند. امروز آنان خود می بینند که چگونه حکومت با هزاران دروغ ونیرنگ و حتا فشار، آنان را وادار به سرکوب وحتا تیراندازی و کشتار مردم حق خواه نموده و به دین ترتیب کوشش می کند تا دست آنان را به خون مردم بی گناه آلوده نماید. حکومت با این کار به چند هدف دست می یابد:
ـ هم وسیله این نیروهابه سرکوب خونین مردم دست زده و هراس ووحشت ایجاد می کند؛
ـ هم با چنین سرکوب های خونین و آلوده کردن این نیروها به کشتار و خون ریزی، راه بازگشت آنان را به سوی مردم سد می کند؛
ـ هم بخشی از بیزاری و نفرت موجود نسبت به خود به عنوان سران حکومت را به سوی این نیروها( که در حقیقت حقوق در یافت می کنند که در راه خدمت به مردم باشند نه در راه خواری و ذلت و کشتار مردم) بر گردانده وآنان را نیز مورد بیزاری مردم قرار می دهد تا به خیال خود بار خود را سبک تر و شریک های خود در جنایت ها را بیشتر کند.
ـ و هم چند روزی دوران فرمانروایی خود را بیشتر و دراز تر کند.
شاید این آخرین هشدارها باشد. نیروهایی که در درون سازمان های وابسته به حکومت به ویژه ارگان های نظامی وشبه نظامی هستند و از این سرکوب های وحشیانه، از تجاوزهای شرم آور به زندانیان زن ومرد دچار ناراحتی و رنج بوده و نمی خواهند در این تبه کاری ها شریک باشند، می بایست به هر شیوه وروشی که می توانند به یاری مردم آمده، در درون همآن سازمان ها دست به مبارزه زده و کار را برای اعتراض ها وتظاهرات های مردم آسان تر کنند.
چرا می گویند مدرک ارائه دهید
لاریجانی در پاسخ به نامه افشاگرانه کروبی به رفسنجانی، در بر خورد تند خود با گستاخی و بی پروایی به دروغ گویی پرداخته و چنین بیان کرد که "بررسی های مفصل ما نشان داد که خبر تجاوز در زندان ها ( مورد ادعای نامه کروبی )کذب محض است"(با چنین مایه ای). او که بر کرسی ریاست مجلس قلابی، در آسمان ها پرواز می کند، گنده گویی و قلدری کرد که ما از این تندی ها نمی ترسیم و ..سپس از کروبی خواست که اگر سند و مدرکی دارد بیاورد و ارائه دهد.
فرض کنیم سند و مدرک حتا زنده را آن جا ببرند خدمت این مردک و رهبرش. سند زنده یعنی همآن پسر جوانی را که "بابک داد" در مقاله افشاگرانه با ارزشی، از او وملاقاتی که با او وخانواده اش داشته است سخن گفته است. همآن جوان هیجده ساله بی گناهی که در اثر تجاوز وحشیانه در زندان کهریزک، اینک دچار پارگی و عفونت در مقعد وروده شده، با جسم وروحی زار و بیمار در بستر افتاده است و زندگی خود و خانواده اش را ویران کرده اند. هم خوداو را ببرند، هم مدارک پزشکی اورا و هم شاهدان را. می پندارید چه پیش خواهد آمد؟
نخست همه چیز را باز هم انکار حواهند کرد پسر و خانواده اش را ویران تر خواهند کرد. به این شکل:
ـ مدرکی را که خود پدر امضا نموده است که پسر ش را تندرست و سرحال از زندان تحویل گرفته است در برابرش می گذارند.
ـ با تکیه به آن سندی که تبه کاران خود نوشته و زیر هول وفشار، دست لرزان پدر پیری با دل پر خون وترسان آن را امضا کرده است تابتواند پیکر در هم شکسته جوان بیگناهش را به خانه بازگردانده تا دست کم اگر هم جان باخت در آغوش خودش باشد و نه در آن بد تر از "ابوغریب" تا با زخم و خون وعفونت، با درد و شکنجه وتوهین وتحقیر نابود شود؛ هم آن پسر و خانواده، هم کروبی و دیگرانی را که آن سند زنده غیر قابل انکار را ارائه داده اند، به دروغ گویی و وپخش "تهمت و افترا"، "شایعه سازی"، کوشش برای "ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی"، "مخالفت با رهبر مقدس نظام الهی"،" همکاری با ضد انقلاب"، "همکاری با آمریکا و اسرائیل" و گرفتن پول ازآنان برای انجام "انقلاب نرم و مخملی" و... متهم خواهند کرد. می گویند که دیگران این کار را کرده اند و دشمنان می خواهند آن را به پای نظام مقدس بنویسند.
این که لاریجانی و این وآن نماینده مجلس و یا شیخ شیادی چون احمد خاتمی که همه چیز خود را به مقام وقدرت فروخته اند، چنین با توپ پر سخن می گویند و با اطمینان همه این تبه کاری ها را رد می کنند، باید دانست که قضیه از چه قرار است. حتا اگر کار خیلی سخت و میدان خیلی بر آن ها تنگ شودو بپذیرند که چنین شده است، یک یا دو نمونه را اعلام نموده وسپس خواهند گفت که" عده ای خود سر" چنین کاری کرده، چند نفر خودی مصرف شده را نیز شاید به عنوان "نفوذی" در نیروهای خود باز داشت کنند، یکی دو تن از آن ها شاید خودکشی شده و یا به گونه ای ناپدید شوند و پرونده همچنان بی نتیجه بگردد تا زمانی که به سرنوشت دیگر پرونده های جنایت ها دچار شود. مطمئن باشیم که حسین شریعت مداری و باند های جنایتکاری که سر در بیت رهبر مقدس دارند، از پیش برنامه ای برای رو شدن چنین سندها تدارک دیده اند. اینان مشتی تبه کار با زندگی آلوده وانگلی هستند. از رهبر تا پایین. چنین کسانی که رأی میلیون ها مردم را در گزینش نمایشی رئیس جمهور دزدیده اند، آن دروغ ها و آن رسوایی ها را ببار آورده اند که جهانیان نیز از آن همه دروغ و تقلب با خبر شده اند، وقیح تر از این هستند که پا پس یکشند! تیر اندازی کرده وبی گناهان را کشته اند، فیلم آن هست و چهره قاتل بسیجی، لباس شخصی و پلیس نظام الهی در آن روشن است؛ فیلم هست از یورش لباس شخصی ها ونظامیان به خانه ها ی مردم، خرد کردن اتوموبیل ها و فروشگاه ها ولی مگر برای تبه کاران رد آن و نسبت دادن آن به ضد انقلابی که در لباس بسیج تیراندازی کرده است ویا دست به خرابکاری زده است، کاری دارد؟ ندا را که کشتند، نخست گفتند خبرنگار بی بی سی که جاسوسی می کرده است، اورا کشته است تا نطام مقدس را بد نام کند .چند روزی پس ازآن گفنتد خود مردم و یکی از هواداران موسوی با نقشه ای از قبل وبه دستور موسوی ندا را زده است(تهیه سناریو ازحسین شریعت مداری مسلمان از سناریو نویسان نامدار نظام الهی همآن که سناریوی "خانه عنکبوت" را نوشت ولی واژگونه قتل های زنجیره ای، نتوانستند اجرایش کنند)! چنین دروغ هایی نه تنها باور نشد که خود رسواتر شدند وکار بدتر شد. پس از آن، دکتری که آخرین دم زندگی ندا کنارش بود و در فیلم این رخ داد جان سوز هم دیده می شود، جریان را مو به مو بیان کرد.او که چهره قاتل را دیده بود، او را شناسایی کرد و حتا سخنان قاتل پس از تیر اندازی به ندا را هم بیان کرد. ولی وسیله کارخانه شیادی و شایعه سازی رژیم الهی، این جناب دکتر که در انگلستان به سر می برد، خود قاتل ندا از کار در آمد و حتا حکم بازداشتش نیز صادر شد(البته نه برای کشتن ندا که برای افشا گری در باره قتل ندا و رسوا نمودن حکومت الهی). پس از همه این رسوایی ها، تازه روشن شد که اصولن ندایی کشته نشده است! او زنده است و در کانادا زندگی می کندو...
روشن نیست در آینده چه پیش خواهد آمد ولی این حکومت بدون خون ریزی وکشتار وخشونت های بیش تر، از بین نخواهد رفت. همه مدرک و سند ها را باید هر چه بیشتر گرد آوری نموده به سازمان های پشتیبان حقوق بشر و سازمان ملل رساند. این مکان ها آرشیو های خوب و امنی برای گردآوری سند های تبه کاری های رهبر و حکومت اسلامی هستند. سند و مدرک ها را باید در بیرون از ایران بایگانی کرد تا در دادگاه های جنایت بر علیه بشریت ارائه شود. نامه نوشتن و درخواست از تبه کاران بیهوده ترین کار است. هر کس که در ایران می خواهد نامه ای سر گشاده نوشته و روشنگری نماید، بهترین و درست ترین راه آن این است که نامه خطاب به مردم ایران ویا سازمان ملل و دیگر سازمان ها جهانی باشد.
آقای کروبی، آقای موسوی: هاشمی رفسنجانی یک بند باز است. نه خود ونه مردم را بازیچه دست او نکنید. او مرد میدانی نیست که با راستی و درستی سر وکار داشته باشد زیرا خود از سازندگان اصلی این ویرانگی و خرابی است. سکوت او را در باره این تجاوز ها ببینید! او در اطاق هواشناسی خود نشسته است و هر روز مسیر باد را ارزیابی می کند تا برنامه آینده خود را تدارک ببیند. وضع او هیچ بهتر از رهبر مقدس نیست!
و...

کوروش گلنام
یکشنبه 25 مرداد 1388 ـ 16 آگوست 2009

روایت عراقی از دو ماهی که کشور دست سپاه بود


سپاه پاسداران می گوید که بنابه درخواست نیروی انتظامی روز 23 خرداد در اولین روز بعد از برگزاری انتخابات بسیج وارد عمل شده اما از روز 25 خرداد به مدت دو ماه تمام مسئولیت به عهده این نیرو بوده است.

سرتیپ عبدالله عراقی فرمانده سپاه محمد رسول الله در جریان بازدید از ایرنا گفته است که نیروی های بسیجی به درخواست نیروی انتظامی روز 23 خرداد وارد عمل شدند «اما از 25 خرداد تمام مسئولیت بر عهده سپاه و نیروهای بسیجی گذاشته شد که تا 25 مرداد ماه ادامه داشت.»

این در حالی است که عراقی در نیمه تیرماه گفته بود که روز 30 خرداد سپاه محمد رسول الله که بازوی اجرایی بسیج در شهر تهران است با کمک نیروی انتظامی وارد عمل شده و از ساعت دو ونیم بعد از ظهر همان روز در تهران مستقر شد.

عراقی آن زمان گفته بود که بنابر مصوبه شورای عالی امنیت ملی سپاه و بسیج در روز 30 خرداد وارد عمل شدند و «مجموعه سپاه تهران بزرگ به عنوان بازوی اجرایی سپاه پاسداران در تهران به کمک نیروی انتظامی آمد.»

انتشار نتیجه انتخابات ریاست جمهوری که در آن محمود احمدی نژاد پیروز انتخابات اعلام شد، اعتراض گسترده ای به دنبال داشت و معترضان نتایج اعلام شده انتخابات را غیرقابل قبول دانسته و دولت را به تقلب در انتخابات متهم کردند.

با وجود منع هر گونه گردهمایی از سوی دولت، راهپیمایی هایی اعتراضی در نقاط مختلف ایران برگزار شد و طرفداران میرحسین موسوی و مهدی کروبی چند راهپیمایی بزرگ در تهران برگزار کردند.

این فرمانده سپاه به وقایعی اشاره می کند که در جریان اعتراضات بعد از انتخابات در مسجد لولاگر اتفاق افتاد و گفته می شد بسیجی های مستقر در این مسجد به سوی معترضان تیراندازی کرده اند اما عراقی می گوید: یک تیر از بسیجیان شلیک نشد ولی در دنیا گفتند که بسیجیان مردم را کشتند، اما داخل خودشان افرادی بودند که به مردم شلیک کردند و به نام بسیجی، نیروی انتظامی و بچه های وزارت اطلاعات تمام می کردند.

این فرمانده سپاه همچنین به وقایع روز 25 خرداد اشاره می کند که بزرگترین راهپیمایی معترضان بعد از انتخابات در خیابان انقلاب به سمت میدان آزادی برگزار شد و دست کم سه میلیون تن در آن شرکت داشتند.

در جریان این راهپیمایی نیروهای بسیج پایگاه 117 میدان آزادی به سمت معترضان آتش گشودند و چند نفر در جریان این درگیری کشته و زخمی شدند.

عراقی می گوید: بیش از ده هزار نفر به این حوزه حمله کرده بودند و به بسیجی ها گفتم چند تا تیر مشقی بزنید تا شاید این افراد بترسند و از آنجا دور شوند اما این افراد زمانی که فهمیدند این تیرها مشقی است به هم می گفتند نترسید تیرها مشقی است.

به گفته عراقی این پایگاه داری صدها قبضه اسلحه بوده و «فردی که قصد داشت از دکل مخابرات وارد اسلحه خانه شود را (بسیجیان) با تیر زدند و افتاد، رسانه های بیگانه نیز آمدند آن لحظه ای که تیر اندازی می شود را به خورد مردم جهان دادند.»

تصاویری که از این حادثه منتشر شده، فردی را نشان می دهد که از پشت بام این پایگاه به سمت معترضان تیراندازی می کند.

با آنکه نمایندگان میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد معترض به نتایج ریاست جمهوری اعلام کرده اند که بیش از هفتاد نفر در حوادث انتخابات جان باخته اند اما عراقی می گوید که در جریان وقایع بعد از انتخابات 24 نفر کشته شده اند که 12 نفر آنها «شهدای بسیجی» بودند.

در روز بیستم شهریور عراقی آمار متفاوتی را منتشر کرده و گفته بود که در جریان حوادث بعد از انتخابات 36 نفر کشته شدند که سه مورد آنها در بازداشتگاه کهریزک در جنوب تهران بوده است.

در هفته های گذشته فرماندهان ارشد سپاه آمارهای متفاوتی از تعداد کشته های بعد از انتخابات ارائه کرده اند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ کیست؟


مرتضی نیک پندار


سرلشكر محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران طی حکمی سرتیپ حسين همدانی را به فرماندهی "سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ" منصوب کرد. انتظار می رود که تغییر فرماندهی سپاه محمد رسول الله در راستای افزایش انسجام و هماهنگی بیشتر نیروهای بسیج و نیروی زمینی سپاه در کنترل پایتخت ایران باشد. این دو نیرو مدتی پیش و به دستور فرمانده کل سپاه پاسداران، پس از تایید رهبر جمهوری اسلامی به طور رسمی در یکدیگر ادغام شدند.

لشگر محمد رسول الله تهران بزرگ - که پیش از این "لشگر ۲۷ محمد رسول الله" خوانده می شد - تا سال ۱۳۷۴ مسوولیت کنترل پایتخت در شرایط غیرعادی را برعهده داشت. پس از تشکیل "قرارگاه ثارالله" که وظیفه اصلی آن برقراري امنيت شهر تهران بود، این لشگر نیز زیرمجموعه قرارگاه شد. مقر فرماندهی قرارگاه ثارالله در حد فاصل ده ونک و اوين در شمال تهران قرار دارد. در سال ۱۳۸۷ و به دنبال تغييرات ايجاد شده در ساختار سپاه پاسداران و تشكيل سپاه‌هاي استاني، لشكر ۲۷ محمد رسول‌الله و منطقه مقاومت بسيج تهران بزرگ در يكديگر ادغام شدند و به "سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ" تغيير نام يافت. پس از انتخابات ریاست جمهوری در ۲۲ خردادماه سال جاری، به دستور شورای عالی امنیت ملی وظیفه کنترل پایتخت تا دو ماه بر عهده قرارگاه ثارالله و بالطبع لشگر محمد رسوال الله در تعامل با نیروی مقاومت بسیج گذاشته شد. بازداشت، بازجویی و اعتراف گیری از بسیاری از چهره های مشهور سیاسی و فرهنگی از جمله سعید حجاریان، پس از انتخابات اخیر توسط این لشگر انجام شد.

سرتیپ حسین همدانی، فرمانده جدید سپاه محمد رسول الله، پیش از این جانشینی حسین طائب، فرمانده سابق نيروی مقاومت بسيج را بر عهده داشت. از حسین طائب به عنوان یکی از چهره های اصلی سرکوب اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری نام برده می شود. نیروی های بسیجی روز ۲۳ خرداد ماه و به درخواست فرمانده نیروی انتظامی ایران، برای کنترل پایتخت ایران فرخوانده شدند و پس از آن در هماهنگی با لشگر محمد رسول الله به کار خود ادامه دادند. حسین همدانی در ۱۸ تیرماه سال جاری با تایید نقش بسیج در سرکوب اعتراضات پس از انتخابات و دستگیری های گسترده گفته بود: "آن‌قدر اطلاعات و اعتراف از اغـتـشاشگران به دست آمده كه اگر تا مدت‌ها همه رسانه‌ها بسيج شوند، نمي توان تمام اين اعترافات را به مردم انتقال داد". وی میرحسین موسوی و کروبی را به "داشتن ستاد انقلاب مخملي و وارد كردن سيستم مخابراتي پيشرفته‌ از دوبي و شنود مسائل امنيتي" متهم کرده بود.

سرتیپ حسین همدانی از فرماندهان قدیمی سپاهی است. او از موسسین سپاه پاسداران در کردستان است و در نبردهای داخلی کردستان در آغاز انقلاب ایران حضور داشته است. همدانی از ابتدا تا پایان جنگ ایران و عراق سمت های مختلفی را در جبهه غرب کشور تجربه کرده است. او نخستين فرمانده "لشكر ۳۲ انصارالحسين سپاه" و فرمانده "لشكر ۱۶ قدس گيلان" در دوران جنگ بوده است. اما مهمترین سمت همدانی فرماندهی لشگر ۲۷ محمد رسول الله بود. موسس اصلی این لشگر احمد متوسلیان بود که در سال ۱۳۶۰ با ادغام نیروهای سپاه مریوان، پاوه و همدان تيپ ۲۷ محمد رسول‌الله را تشكيل داد و فرماندهي تيپ مذكور را نيز خود به عهده گرفت. احمد متوسلیان در آن زمان با مخالفت های فراوانی از سوی برخی دیگر از فرماندهان سپاهی روبرو می شد و حتی به داشتن نفاق متهم شد. این فشارها بر روی او موجب شد تا در روز ۱۴ تیر ۱۳۶۱ یکباره تصمیم بگیرد با تعدادی نیرو به لبنان برود که در آن زمان درگیر تهاجم ارتش اسراییل و جنگ و آشوب داخلی بود. متوسلیان در لبنان به گروگان گرفته شد و تا کنون خبری از سرنوشت او منتشر نشده است. گفته می شود که حسین همدانی یکی از منتقدان احمد متوسلیان در زمان حضور در لشگر ۲۷ محمد رسول الله بوده است.

حسین همدانی از دوستان نزدیک محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه است. آشنایی و همکاری این دو به دوران جنگ ایران و عراق باز می گردد. در دهه ۷۰ که سردار جعفری فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران بود، همدانی مسئولیت لشگر ۲۷ محمد رسول الله را بر عهده گرفت. پس از آن که جعفری "مرکز راهبردی سپاه" را در سال ۱۳۸۴ تاسیس کرد، بلافاصله همدانی را به سمت معاونت خود در این مرکز منصوب نمود. در سال ۱۳۸۷ نیز سردار جعفری همدانی را به جانشینی فرمانده نیروی مقاومت بسیج منصوب کرد. چند ماه پس از این انتصاب بود که همدانی یک جنجال بین المللی را برای رژیم جمهوری اسلامی آفرید. او طي یک سخنرانی در آبان ۸۷ در شهر همدان اعلام کرد که "جمهوري اسلامي تامين کننده تسليحات ارتش هاي آزادي بخش منطقه" است. سردار همداني همچنین عمليات شهادت طلبانه را از روش هاي جنگي نيروهاي تحت امر خود ذکر کرده، و گفته بود "بسيجيان ما متراكم از انرژي هسته‌ اي هستند كه اگر منفجر شود مقاومت جانانه ‌اي را در مقابل متجاوزان ‏به منصه ظهور مي ‌رسانند‎." بازتاب گسترده اظهارات همدانی در رسانه هاي بين المللي تا حدي بود که او مجبور شد اظهارات خود را تکذیب کند.

احمد خاتمی : ببينید که رهبری نهايت بزرگواری را کردند و اجازه دفن آيت‌الله منتظري را در حرم مطهر دادند!

ايلنا : احمد خاتمی در نماز جمعه امروز گفت : يكي از اين ابعاد مسئله لزوم مرز داشتن برخي افراد با بيگانگان است، ايشان در سخنراني خود تاكيد كردند كه كساني كه دلداده انقلاب‌اند بايد با بيگانگان مرز داشته باشند. اگر آمريكا، انگليس، فرانسه، منافقان، سلطنت‌طلبان و مطربان و رقاصان فراري از جرياني حمايت كردند، نشان‌دهنده عيب آن جريان است كه لازم است افراد آن جريان به خود بيايند.
خاتمي ابراز داشت: امام خميني نيز بارها فرموده‌اند كه اگر آمريكا از كسي تعريف كند معلوم است آن فرد عيبي دارد و نبايد توقع داشته باشيم، آمريكا از ما و يا من‌طلبه تعريف كند كه در آن صورت ساقط خواهيم شد.
وي افزود: لازم است اين افراد موضع بگيرند، عليه اوباما و دشمنان بيانيه صادر كنند و اگر حمايت آنها را نمي‌خواهند محكومشان كنند كه اگر نكنند به تعبير مقام معظم رهبري عيبي در كارشان است.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه در‌گذشته آيت‌الله منتظري و پيام حكيمانه و جامع مقام معظم رهبري را شنيديم، تصريح كرد: مقام معظم رهبري نهايت بزرگواري را در اين عرصه كردند كه از موارد آن مي‌توان به پيامي كه از ايشان شنيديم و اجازه دفن آيت‌الله منتظري را در حرم مطهر دادند ( گفته ميشود حرم مطهر جزو ارث بابای ايشان است) و به توليت آستان حضرت معصومه فرمودند كه هر‌جا كه بازماندگان ايشان مي‌خواهند اجازه دفن دهند، اشاره كرد.
خاتمي ادامه داد: آيا بزرگواري و كرامت از اين بالاتر وجود داشت؟ اما با وجود اين در اين مراسم متاسفانه عده‌اي ساختارشكن كه مدت‌هاست خطشان را از خط ملت جدا كرده‌اند و آب به آسياب دشمن مي‌ريزند، شعارهاي آمريكاپسند و اسرائيل‌پسند داده‌اند و ساختارشكني كردند.
عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان ادامه داد: آن همه كرامت رهبري را در برابر اين حركات چگونه مي‌توان تفسير كرد و در اينجا جا دارد از مردم غيور قم كه در 19 دي 56 نيز دور دوم انقلاب را آغاز كردند و امروز نيز با حضور در تجمع‌هاي آرام ادامه كار اين افراد را ناتمام گذاشتند، تشكر كنم.
وي افزود: همچنين از آيت‌الله نوري همداني نيز كه در اين عرصه نقش‌آفريني كرده‌اند تشكر مي‌كنم.
( نوری همدانی کسی است که به لباس شخصی ها آموزش شعار دادن "خامنه ای کوثر است - دشمن او ابتر است" را داد)
نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ چهارم دی ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم دسامبر ۲۰۰۹ ، 08:53:52 توسط آرش
اي مرديكه مليجك و احمق! پپين كه اين رهپر قاتل و احمق تو چقدر از جسد آيت الله منتظري عزيز ميترسيد كه مچپور په آن كار شد٠

نوشته شده در تاريخ چهارم دی ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم دسامبر ۲۰۰۹ ، 08:28:58 توسط Iranpour
کار فلاکت این خامنه‌ای تا بدانجا رسیده که از میان ده‌ یازده تا مرجع تقلید،یک نوری همدانی سرا پا فاسد وابله و یار غار اوباش باید از او حمایت کند.دست این نوری همدانی با فتواهایی که به بیت پیش فروش کرده،تا مرفق به خون آغشته هست.آدمی است که همه چیز او را امثال حسین شریعتمداری، جنتی،مجتبی خامنه‌ای و همین احمد خاتمی تعیین می‌‌کنند.میزد و همین روزها این نوری همدانی خود فروش سقط می‌‌شد تا فرق مرجع درباری جنایتکار و نابکار با تجلیلی که ملت از آقای منتظری کردند روشن می‌‌شد تا همه ستارهٔ خود را در آب ببینند. کار ملک دارا و سرزمین داریوش و فرزندان کوروش بعد از چند هزار سال تمدن درخشان به جایی‌ رسیده که در قرن ۲۱،یک تازی پرست،آنسان مملکتشان را اشغال کرده و ملتشان را به اسارت گرفته که باید شاکر ضحاک باشند که جای قبر هدیه می‌‌دهد.

نوشته شده در تاريخ چهارم دی ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم دسامبر ۲۰۰۹ ، 08:27:57 توسط rad
خامنه اي قاتل يادش رفته٠ شلوارش را توي جورابش ميكرد و سوار بر موتور هوندا ميرفت انجمن خامنه ايها و روضه مي خواند و ۵ تومن ميگرفت٠ اين حقه باز كلاهبردار از شرف و لياقت بويي نبرده٠ وضعيت اين اخوند ادمكش اينطور شده كه از دهان كثيفش دستور صادر ميكند٠

نوشته شده در تاريخ چهارم دی ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم دسامبر ۲۰۰۹ ، 08:18:26 توسط goli
مزدور برو گمشو گوريل مفت خور مرده شور اون علي چلاق شيره اي رو ببره بيچاره از ترسش بوده هر كاري كرده

نوشته شده در تاريخ چهارم دی ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم دسامبر ۲۰۰۹ ، 08:08:19 توسط ali
تاسوعا و عاشورا در کربلا و نجف هستیم بچه ها باید حسابی در عراق حال جمهوری اسلامی را بگیریم مرگ بر دیکتاتور با فریاد بلندی سر می دهیم

نوشته شده در تاريخ چهارم دی ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم دسامبر ۲۰۰۹ ، 08:08:00 توسط هم صدا
انشالله در آینده نزدیک اجازه دفن تو مزدور گدا صفت را نیز خلیفه بدهد آن وقت ببین چقدر مقدار تف تو را همراهی میکند

نوشته شده در تاريخ چهارم دی ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم دسامبر ۲۰۰۹ ، 08:06:25 توسط Ali -T
....اخ مردم از كرامات رهپري كه ايشان را بيش از ۵ سال در حبس خانگي و اجازه حرف نداد و حال هم خاك خدا به ايشان جزي از كرامت است ؟ اگر خداي عادلي وجود داشته باشد خودش جواب اين اهانت آشكار وتكبر را خواهد داد و اجازه نخواهد داد نعش كثيف شما ستمگران خاك پاكش را آلوده كند.براي تو خا تمي نوكر تازه به دوران رسيده متاسفم كه بااين حرف يك وجب خاك را از خود دريغ كردي به اميد ديد نت در با لاي تير برق.

نوشته شده در تاريخ چهارم دی ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم دسامبر ۲۰۰۹ ، 07:53:44 توسط حجت
بازهم جمعه شد و این اهریمن با بیانات نفرت انگیزش فضارا به تعفن کشید. این مردک مثل همپالکی ها و اربابش سرش را در برف کرده و خیال میکند کسی اورا نمی بیند و آنانکه حرفهایش را میشنوند مانند آ« سفیهانی هستند که روز جمعه که میشود میآیند در آن جایگاه متعفن می نشینند و بحرفهای و مزخرفات او و در شهرستانها به چرندیات امثال حسنی نفهم گوش فرا میدهند و گهگاه با شعارهای احمقانه در تأیید مبتذلات او میپردازند و با دستهای ناتوان گره کرده به هوا مشت میزنند. این معصومه هم که اینها در اطراف گورش مغازه باز کرده اند یک دختر بچه 8 ساله از صدها فرزند امام مویی کاظم، زنباز بزرگ است که میگویند از محل دریافت پول امام از مردم بیچاره 128 زن گرفته و پدر تمام امامزاده های بی تعداد در ایران است. مردک بس است دکانت را جمع کن و گمشو. تورا چه حد که ملتی چنین فرهیخته را موعظه کنی و چه از علم در آن هیکل پرخور بیمقدارت وجود دارد که بتوانی بکسی دهی. خفقان داروی آن وجود بیمقدار است. درود بر ضد ولایت فقیه سفیه بیمقدار.

نوشته شده در تاريخ چهارم دی ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم دسامبر ۲۰۰۹ ، 07:45:57 توسط مهدی
تا بحال نمیدانستم که ولایت فقیه به مرده مردم هم ولایت دارد. از آقای خاتمی ممنونم که این موضوع را برایمان روشن کردند. حالا دیگر جزمم برای به گور سپردن ولایت فقیه راسخ تر شد.

نوشته شده در تاريخ چهارم دی ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم دسامبر ۲۰۰۹ ، 07:44:05 توسط ايراندخت
ملای ابله، ما که همانند تو گوسفند نيستيم که چشم و گوش بسته دنبال کسی راه بيافتيم و بد و خوب خود را ندانيم! ميزان برای تشخيص بر حق بودن يا باطل بودن هر فردی اعمال اوست! جنايات خامنه ای و ولايت فقيه ميزان است، آنچه تا بحال ديده و از دستتان کشيده ايم رای بر باطل بودن ولايت فقيه دارد، همين و بس! بيخود پای ديگران را به ميان نکشيد، این تفرقه افکنی ها بی نتیجه است زیرا ما همه با هم هستیم!

نوشته شده در تاريخ چهارم دی ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم دسامبر ۲۰۰۹ ، 07:43:40 توسط سام
يك سوال از اين روضه خوان خرفت٠خامنه اي كه به درك واصل شد كجا بايد چال شود؟

نوشته شده در تاريخ چهارم دی ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم دسامبر ۲۰۰۹ ، 07:37:28 توسط مملي ف
برين گم شين , ديگه حالمون بهم خورد از هر چي آخونده و هرچي مزخرفگو , اينها فكر كنم تا اون لحظه ي آخر سقوط هم , دست از وراجي و چرندگويي هاي خودشون برندارند , رو نيست كه!!

نوشته شده در تاريخ چهارم دی ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم دسامبر ۲۰۰۹ ، 07:37:25 توسط سبز علی
اگر ملاک ملعون بودن تعریف اسرائیل و امریکا باشد انقدری که از احمدی نزاد اسرائیل تعریف میکند هنوز هیچ یک از طرفدارانش تعریف و تمجید نکرده

نوشته شده در تاريخ چهارم دی ۱۳۸۸ برابر با بيست و پنجم دسامبر ۲۰۰۹ ، 07:30:32 توسط omid
مگه حرم مطهر ارث باباي رهبر است كه اون بايد اجازه بده كه كي اونجا دفن بشه و چه كسي دفن نشه٠