Friday, November 27, 2009

International solidarity with Iranian students’ movement









FOCUS IRAN II
International solidarity with Iranian students’ movement
On the occasion of Iran’s National Student’s Day





Saturday, December 5, 2009
Start: 1 pm
Free entrance
Language: English / Persian

Delft University
Aula Congress Centrum, auditorium
Mekelweg 5, 2628 CC, Delft

Lecturers:

Iranian prominent student activists:



1. Ahmad Batebi, spokesperson of Human Rights Activists in Iran (HRAI). He gained international fame as “an icon for Iran’s student movement” for his appearance on the July 17, 1999 cover of The Economist magazine, holding up a shirt splattered with the blood of a fellow protester. The death sentence he received was further reduced to 10 years prison.

2. Parisa Nasrabadi, socialist student activist, editorial chief of Gavan, Univeristy & People, Be Pish! students magazine.

3. Saeed Ghasseminejad, spokesperson of Iranian Liberal Students and Graduates. He was sentenced to 2 years suspended Imprisonment.

4. Anahita Hosseini, former member of Students for Freedom and Equality in Iran, executive director of New Ideal students magazine. She was arrested and has been freed on bail.

International Lecturers:

- Spokesperson of European Students’ Union (ESU)

- Spokesperson of European School Student Unions (OBESSU)

- Spokesperson of International Federation of Liberal Youth (IFLRY)

- Spokesperson of International Union of Socialist Youth (IUSY)

- Spokesperson of Youth of the European People’s Party (YEPP)

- Spokesperson of Young European Greens (FYEG)

Progressive artists:





- Iraj Janati Ataei, Playwright, poet and lyricist

- Shahrokh Moshkin Ghalam, dancer, actor,unique Foreign Pensionnaire of the prestigious French Comédie Française

- Pejman Akbarzadeh, Persian piano music

- Shahin Najafi, singer, songwriter and musician

- Anonymous Sinners, rap music band

- Pasha Karami, Pejman Zahedian & Ramin Azimian, Persian traditional music

Organaizer:
Iranian Progressive Youth (IPY)
in collaboration with Delft Students’ Union (VSSD)

Sponsors: ncdo, Hivos, Mahieu , …

اشپیگل : فریبا پژوه ، روزنامه نگاری که بدون هیچ اتهامی در زندان به سر میبرد


اشپیگل در مقاله ای به قلم مشترک الریک پوتز و ماتیو وان روهرکه آن را با تصویر زیبایی از فریبا پژوه همراه ساخته است به زندانی بودن فریبا پژوه ، روزنامه نگار و وبلاگ نویس بی گناهی که از مرداد گذشته در شرایط سخت زندان به سر برده است ، میپردازند .اشپیگل مینویسد ، فریبا پژوه از آگوست گذشته ، بدون تفهیم اتهام و بدون داشتن وکیل در زندان " بدنام " اوین نگهداری میشود .اشپیگل مینویسد ، فریبا در 22 آگوست ، درست در اولین روز ماه رمضان ، هنگامی که به همراه مادر خود در حال تدارک و تهیه شام بود برای خرید به خارج از خانه میرود ولی هنگام بازگشت سه مرد امنیتی همراه وی بودند ، مادر فریبا میگوید برخورد این سه مرد مؤدبانه بود است ولی آنها تمام خانه از جمله کامپیوتر ، قفسه های ظروف و کمد لباسهای شخصی را ازجستجو زیرو رو کرده اند . هنگام بردن فریبا به مادر وی قول داده اند که ظرف یک ساعت او را باز خواهند آورد ، قولی که دروغی بیش نبود و فریبا تا کنون به خانه بازنگشته است .اشپیگل ادامه میدهد فریبا پژوه ، دختر ریزاندام و جذابی که از آگوست گذشته در بند 209 زندان اوین ، بندی که توسط نیروهای امنیتی-اطلاعاتی کنترل میشود ، زندانی است .فریبا یکی از صدها روزنامه نگار و وبلاگ نویسی است که بعد از انتخابات ایران و شروع اعتراضات به نتایج آن در زندان به سر میبرند . فریبا پژوه یک ماه اول اسارت خود را در سلول انفرادی به سر برده است ، او بعدا به یک سلول با ابعادی حدود 10 متر مکعب ، فضایی که در آن با روزنامه نگار دیگری به نام هنگامه شهیدی مشترک بوده است منتقل میشود ، اومدتهاست که از مشکل قلبی و افسردگی شدید ناشی از فشارهای زندان ، رنج میبرد . اشپیگل اضافه میکند ، فریبا از داشتن وکیل شخصی محروم بوده است و تا کنون به صورت رسمی تفهیم اتهام نشده ، هرچند که اتهام وی در ابتدا جاسوسی و به دنبال آن "اقدام علیه نظام" عنوان شده بود .فریبا یکی از صدها زندانی جوانیست که فقط خواهان آزادی بوده اند و اکنون در زندانی که شکنجه ، تجاوز ، ازار و اذیت در آن توسط نیروهای امنیتی سپاه حکفرماست نگهداری میشود .مادر فریبا میگوید ، گاهی وی تمام روز را زیر بازجویی بیدار است ، مادر فریبا اضافه میکند که موهای دختر جوانش در زندان اوین رو به سپیدی نهاده است و او با وعده های واهی و دروغ مسئولان برای آزادی فریبا روزگار سپری میکند.
http://www.spiegel.de/international/world/0,1518,663013,00.html

شورای حکام آژانس بین المللی به محکومیت ایران رای داد


بی بی سی : آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه محکومیت ایران را تصویب کرده است.

اعضای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در جلسه روز جمعه، 27 نوامبر (6 آذرماه)، قطعنامه پیشنهادی محکومیت ایران به خاطر فعالیت مخفیانه در ساخت یک مرکز غنی سازی اورانیوم را تصویب کرد و از این کشور خواست تا ساخت و ساز در این طرح را فورا متوقف کند.

پیش نویس این قطعنامه در واکنش به اقدام جمهوری اسلامی در ساختن یک مرکز غنی سازی اورانیوم در فردو، نزدیک قم، ،هفته گذشته در جلسه نمایندگان کشورهای عضو گروه 1+5 تهیه و به اجلاس شورای حکام ارائه شد.

براساس گزارش های اولیه، از سی و پنج کشور عضو شورای حکام، بیست و پنج کشور به این پیش نویس رای مثبت، سه کشور رای منفی و شش عضو دیگر رای ممتنع دادند.

این نخستین قطعنامه مصوب شورای حکام علیه ایران در خلال حدود چهار سال گذشته بوده است.

در جلسه روز جمعه، روسیه و چین، که ایران آنها را از حامیان مهم خود در صحنه بین المللی محسوب می کند نیز به این قطعنامه رای مثبت دادند.

در عین حال، هنوز مشخص نیست که آیا تصویب این قطعنامه در شورای حکام باعث خواهد شد تا روسیه و چین از پیشنهاد احتمالی کشورهای غربی برای تصویب قطعنامه دیگری علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل حمایت کنند.

کشورهای غربی ایران را به تلاش برای دستیابی به تسلیحات اتمی در پوشش برنامه های صلح آمیز هسته ای متهم می کنند و در واکنش به خودداری جمهوری اسلامی از پذیرش درخواست شورای حکام و شورای امنیت برای توقف فعالیت در زمینه غنی سازی اورانیوم، خواستار تشدید تحریم های بین المللی علیه این کشور بوده اند.

پیش از این، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی هشدار داده بود که در صورت تصویب این قطعنامه، ایران همکاری های خود با آژانس را به حداقل کاهش خواهد داد.
نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ ششم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيست و هفتم نوامبر ۲۰۰۹ ، 08:20:32 توسط تهمتن
اين خود پتك محكم ديگري برسر نظام ولي وقيح بوده كه همگام باقيام مردم گشته;كه دراين لحظات حساس;ولحظه به لحظه به روز پيروزمند ١٦ آذر هم نزديك ميشويم . آري اين است تاثير و اثرات قيام آزاديبخش مردم ايران كه چپاولگران روسي وچيني را هم مجبور به راي دادن مثبت برعليه ملايان كرده است..دراين خبرميگويد كه در "٤سال" گذشته تصويب اين نوع قطعنامه بي سابقه بوده است!! كه درست هم گزارش شده است. امااين قيام مردم در٦ماه گذشته ست كه تاثير خودرا به جوامع جهاني واردكرده و مشروعيت نيم بند ملايان دراين جوامع را به نابودي كشانده.. زنده وباينده باد قيام مردم ايران كه پيروزي ديگري را بدست آورد و ضربه مهلكي دگر به فروپاشي نظام اسلامي وارد نمود.

نوشته شده در تاريخ ششم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيست و هفتم نوامبر ۲۰۰۹ ، 07:41:03 توسط shokry
مخالف ها ونزوئلا و مالزي و كوبا بودند پاكستان و مصر و تركيه و آفريقاي جنوبي و ٠٠٠ممتنع اگر اين چندتا كشور سنگ انداز مي گذاشتند قطعنامه قاطعانه تصويب شود آنوقت رژيم كوتاه مي آمد و توافق وين را كه از ترس سبزها و بازي ضد امپرياليستي توده اي فدايي پس گرفت قبول ميكرد مثل قطعنامه ۵٩٨ و مردم بيچاره را از آنچه بر سر عراق رفت راه نجاتي بود٠ حالا درشوراي امنيت تحريم بي فايده براي مردم و مفيد براي روسيه و چين و ونزوئلا و ٠٠ را تصويب و بعد كه كار نكرد حمله نظامي٠ توده اي فدايي هم آنوقت ميان بيرون شعار هميشگي واي امپرياليسم آمريكا به خامنه اي و صدام و كارادزيچ دوست داشتني حمله كرد

عکس : ادامه شعار نویسی و پخش اعلامیه در دانشگاه رازی



در روزهای اخیر و با نزدیک شدن به 16 آذر در دانشگاه رازی شعارنویسی و سبز نمودن فضای دانشگاه با استفاده از اسپری و ماژیک سبز توسط دانشجویان شدیدا افزایش یافته به گونه ای که این شعارها در تمامی مسیرها ی رفت و آمد و بیشتر کلاس ها و سلف سرویس و حتی سرویس های بهداشتی به وضوح دیده می شوند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر این اقدامات در پی سرکوب شدید و عدم دادن مجوز به نشریات و بر خورد سنگین با فعالان دانشجویی در دانشگاه رازی کرمانشاه صورت گرفته است.
اختناق و سانسور شدید نشریات در این دانشگاه به گونه ای است که حتی به محافظه کارترین نشریات این دانشگاه نیز اجازه انتشار داده نمی شود. طی ماه های گذشته نیز تعدادی از نشریات این دانشگاه توقیف شده اند.
در این شرایط بسیاری از دانشجویان با روی آوردن به پخش شب نامه و اعلامیه به عدم اعطای مجوز برای نشریاتشان واکنش نشان داده اند.
طی روزهای اخیر نیز به تعداد افراد حراستی و بسیجی این دانشگاه افزوده شده تا مانع از اعتراضات دانشجویان در این دانشگاه شوند
نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ ششم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيست و هفتم نوامبر ۲۰۰۹ ، 08:52:17 توسط Iranpour
اول اندیشه وانگهی گفتار=پای بست آمدست و بس دیوار (سعدی بزرگ). به نقل از مضمون با اجازه پیک ایران" در روزهای اخیر و با نزدیک شدن به 16 آذر در دانشگاه رازی شعارنویسی و سبز نمودن فضای دانشگاه با استفاده از اسپری و ماژیک سبز توسط دانشجویان شدیدا افزایش یافته ". "این اقدامات در پی سرکوب شدید و عدم دادن مجوز به نشریات و بر خورد سنگین با فعالان دانشجویی در دانشگاه رازی کرمانشاه صورت گرفته است ". " اختناق و سانسور شدید نشریات در این دانشگاه به گونه ای است که ..." این وضعیت در کردستان عزیز است و این‌ها هم دانشجویان غرو آفرین جان بر کف و مبارز هستند. اصلا خبری از رنگ سبز هست؟ در خانه اگر کس است یک حرف بس است.

نوشته شده در تاريخ ششم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيست و هفتم نوامبر ۲۰۰۹ ، 08:48:19 توسط ولي
سه ونيم ميليون نفر به خيابان آمدهاند و ديگر به خانه باز نخواهند گشت.رفسنجانى اعلام كرد 3 و نيم ميليون نفر از مردم عليه رژيم آخوندى به خيابانها آمدهاند و ديگر به خانههايشان بر نمىگردند. اين مطلب را زاكانى از نمايندگان مجلس ارتجاع از باند ولىفقيه و از اعضاى كميته 6نفره مجلس كه با رفسنجانى و كانديداهاى نمايش انتخابات رياست جمهورى اخير به منظور چارهجويى بحران ملاقات كردهاند، فاش كرده و در منابع حكومتى، از جمله سايت آينده متعلق به پسر رفسنجانى منعكس شده است. زاكانى با اشاره به مذاكره كميته مزبور با رفسنجانى گفت: «هاشمى در آن جلسه چنين گفت كه شرايط جامعه سخت شده است و اكنون دانشجويان به جاى روحانيت به گروههاى مرجع جامعه تبديل شده‌اند، اين سه و نيم ميليونى كه به خيابان آمده‌اند، به خانه‌هايشان برنمى‌گردند و بهتر است كه خودمان به خواسته‌هاى آنها عمل كنيم».

جمهوری اسلامی توقيف مدال جايزه نوبل عبادي و اموال بانکي را رد کرد :


ايرنا : سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با رد اتهام توقيف مدال جايزه نوبل خانم عبادي و توقيف اموال بانکي وي، گفت: ما از اينکه مقامات نروژي در يک رويکرد بدون مطالعه و عجولانه، قوانين و مقررات مورد احترام همگان را ناديده گرفته و مواضع جانبدارانه اتخاذ کرده اند، تعجب مي کنيم.

به گزارش روز جمعه ايرنا به نقل از اداره رسانه هاي وزارت امور خارجه، رامين مهمان پرست با اشاره به سازوکارهاي محکم امور مالياتي نروژ و ديگر کشور هاي اروپايي و قوانين شديد در جلوگيري از فرار مالياتي و پرداخت آن توضيح داد: ما نمي دانيم چگونه مقامات نروژي بي توجه به مقررات مالياتي کشورها و استنکاف چندين مرحله از حسابرسي مودي مالياتي در برابر قانون، درصدد توجيه اهمال و خودداري اشخاص در پرداخت حقوق مالياتي اموال منقول و غير منقول برآمده و با اتخاذ مواضع خاص، سازوکارهاي حقوقي و قانوني حاکميتي کشورها را مورد ترديد قرار مي دهند که اينگونه رويکردها مورد اعتراض ما است

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ ششم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيست و هفتم نوامبر ۲۰۰۹ ، 07:32:27 توسط کیا Kiap78
یکی نیست واقعا بپرسه آخه برای چه پول رو بردی ایران! خوب میگذاشتی تو اروپا! یا آلمان ! البته جوابش رو خودم میگم! آخر میدانید فقط مملکت آخوندی است که برای جذب سرمایه 17 درصد سود بانکی میدهد خوب ! 1.6 میلیون دلار بعد 5 سال دوبرابر !!! این را برای این گفتم که در میان هموطنان جز امثال بنده که همه دارائیشان حتی جانشان توقیف میشود در ایران اگر بروند البته! سایرین در بانکهای ایران حساب پس از انداز کوتاه و بلند و چاق و لاغر و امثال اینها دارند! از کالیفرنیا بگیرید تا استرالیا ! نفرمائید چطور شده آخوند باقی مانده سر کار یا پول نفا را چه میکنند یا تورم در ایران از بلایای طبیعی است !! خوب مرد حسابی سود بانکی میدهند!

نوشته شده در تاريخ ششم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيست و هفتم نوامبر ۲۰۰۹ ، 07:20:49 توسط محروم
سان سو چی فعال سیاسی، مدافع حقوق بشر، از مخالفان حکومت نظامی برمه و برنده جایزه صلح نوبل مدتهاست از كليه حقوق اجتماعي و انسانيش محروم و در حبس خانگي بسر ميبرد و كسي ازا او ياد نميكند و هم و غم شده حساب بانكي خواهر شيرين عبادي طرفدار نظام اسلامي ايران! واقعا چرا؟

نوشته شده در تاريخ ششم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيست و هفتم نوامبر ۲۰۰۹ ، 07:00:09 توسط iran. H
بحث کردن با ملايان و سران حکومت ايران در مورد دزدی و بالا گشيدن اموال مردم کار بيهوده ميباشد اين حشرات موزی اگر زير آن چيز گلفت و دراز بمانند ، زير حرف نمی ماند نصيحت فايده ندارد و بايد از کره زمين محوشان کرد

نوشته شده در تاريخ ششم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيست و هفتم نوامبر ۲۰۰۹ ، 06:34:17 توسط arman
نظام مالياتى اروپا چه ربطى به جايزه نوبل دارد؟در اينجا براى سپرده هاى بانكي بالا هم شما بايد ماليات بپردازي ولي براي جوايز(حتي لاتاري ) هيچ مالياتي اخذ نميگردد٠دوما مگر براي اخذ ماليات اصل مال را توقيف ميكنند؟ اگر اينطور است تمام اموال آقايان محصولي و٠٠٠٠٠بايد ضبط شود٠ در كشوري كه رانت خواران وامهاي چند ميلياردي با بهره اندك ميگيرند و اقساطش رانميپردازند <مسئولانش مجبور به فرافكني وچرت وپرت گفتن ميباشند٠>