Friday, November 27, 2009

شورای حکام آژانس بین المللی به محکومیت ایران رای داد


بی بی سی : آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه محکومیت ایران را تصویب کرده است.

اعضای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در جلسه روز جمعه، 27 نوامبر (6 آذرماه)، قطعنامه پیشنهادی محکومیت ایران به خاطر فعالیت مخفیانه در ساخت یک مرکز غنی سازی اورانیوم را تصویب کرد و از این کشور خواست تا ساخت و ساز در این طرح را فورا متوقف کند.

پیش نویس این قطعنامه در واکنش به اقدام جمهوری اسلامی در ساختن یک مرکز غنی سازی اورانیوم در فردو، نزدیک قم، ،هفته گذشته در جلسه نمایندگان کشورهای عضو گروه 1+5 تهیه و به اجلاس شورای حکام ارائه شد.

براساس گزارش های اولیه، از سی و پنج کشور عضو شورای حکام، بیست و پنج کشور به این پیش نویس رای مثبت، سه کشور رای منفی و شش عضو دیگر رای ممتنع دادند.

این نخستین قطعنامه مصوب شورای حکام علیه ایران در خلال حدود چهار سال گذشته بوده است.

در جلسه روز جمعه، روسیه و چین، که ایران آنها را از حامیان مهم خود در صحنه بین المللی محسوب می کند نیز به این قطعنامه رای مثبت دادند.

در عین حال، هنوز مشخص نیست که آیا تصویب این قطعنامه در شورای حکام باعث خواهد شد تا روسیه و چین از پیشنهاد احتمالی کشورهای غربی برای تصویب قطعنامه دیگری علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل حمایت کنند.

کشورهای غربی ایران را به تلاش برای دستیابی به تسلیحات اتمی در پوشش برنامه های صلح آمیز هسته ای متهم می کنند و در واکنش به خودداری جمهوری اسلامی از پذیرش درخواست شورای حکام و شورای امنیت برای توقف فعالیت در زمینه غنی سازی اورانیوم، خواستار تشدید تحریم های بین المللی علیه این کشور بوده اند.

پیش از این، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی هشدار داده بود که در صورت تصویب این قطعنامه، ایران همکاری های خود با آژانس را به حداقل کاهش خواهد داد.
نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ ششم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيست و هفتم نوامبر ۲۰۰۹ ، 08:20:32 توسط تهمتن
اين خود پتك محكم ديگري برسر نظام ولي وقيح بوده كه همگام باقيام مردم گشته;كه دراين لحظات حساس;ولحظه به لحظه به روز پيروزمند ١٦ آذر هم نزديك ميشويم . آري اين است تاثير و اثرات قيام آزاديبخش مردم ايران كه چپاولگران روسي وچيني را هم مجبور به راي دادن مثبت برعليه ملايان كرده است..دراين خبرميگويد كه در "٤سال" گذشته تصويب اين نوع قطعنامه بي سابقه بوده است!! كه درست هم گزارش شده است. امااين قيام مردم در٦ماه گذشته ست كه تاثير خودرا به جوامع جهاني واردكرده و مشروعيت نيم بند ملايان دراين جوامع را به نابودي كشانده.. زنده وباينده باد قيام مردم ايران كه پيروزي ديگري را بدست آورد و ضربه مهلكي دگر به فروپاشي نظام اسلامي وارد نمود.

نوشته شده در تاريخ ششم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيست و هفتم نوامبر ۲۰۰۹ ، 07:41:03 توسط shokry
مخالف ها ونزوئلا و مالزي و كوبا بودند پاكستان و مصر و تركيه و آفريقاي جنوبي و ٠٠٠ممتنع اگر اين چندتا كشور سنگ انداز مي گذاشتند قطعنامه قاطعانه تصويب شود آنوقت رژيم كوتاه مي آمد و توافق وين را كه از ترس سبزها و بازي ضد امپرياليستي توده اي فدايي پس گرفت قبول ميكرد مثل قطعنامه ۵٩٨ و مردم بيچاره را از آنچه بر سر عراق رفت راه نجاتي بود٠ حالا درشوراي امنيت تحريم بي فايده براي مردم و مفيد براي روسيه و چين و ونزوئلا و ٠٠ را تصويب و بعد كه كار نكرد حمله نظامي٠ توده اي فدايي هم آنوقت ميان بيرون شعار هميشگي واي امپرياليسم آمريكا به خامنه اي و صدام و كارادزيچ دوست داشتني حمله كرد

No comments:

Post a Comment