Thursday, March 25, 2010

شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی بهروز جاوید طهرانی در سلولهای انفرادی معروف به سگدونی

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی در شرایط قرون وسطائی و غیر انسانی در سلولهای انفرادی بند1 معروف به سگدونی نگهداری می شود.
زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی 17 اسفند ماه با یورش وحشیانه حسن آخریان رئیس بند4 و پاسداربندها او را با ضرب وشتم و تهدید به قتل به سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوهردشت کرج معروف به سگ دونی منتقل کردند.آقای جاوید طهرانی در روزهای بعد از انتقال به سلولهای انفرادی چند بار به حفاظت و اطلاعات زندان برده شد و گفته می شود که او در اطلاعات زندان توسط کرمانی و فرجی تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت. همچنین در طی این مدت چند بار به زیر 8 برده شد و تو سط حسن آخریان رئیس بند 1 مورد اذیت وآذار قرار گرفت.حسن آخریان کینه حیوانی نسبت به این زندانی سیاسی دارد و سال گذشته توسط این فرد مورد ضرب وشتم قرار گرفت و به بند 1 زندان گوهردشت کرج منتقل شد و از آن زمان تا به حال همچنان در میان زندانیان عادی و خطرناک بسر می برد.
شرایطی که در این شکنجه گاه معروف به سگدونی حاکم است به قرار زیر می باشد؛ زندانیان 3 بار حق استفاده از سرویسهای بهداشتی / غذای زندانیان از کیفیت و کمیت بسیار پایینی برخوردار است و زندانی در حد زنده ماندن غذا دریافت می کند/ شکنجه زندانیان با باتون های برقی و سایر باتون ها صورت می گیرد/ زندانیان هر چند هفته یکبار حق استفاده از حمام را دارند/ زدن دست بند و پابند به زندانی و رها کردن او در سلول/محروحیت کامل ار امکانات درمانی ودارو/قطع کامل ارتباط زندانی با خانواده و جهان خارج از سلول و همچنین موارد متعدد دیگر شکنجه می باشد.
شکنجه گرانی که در سلولهای انفرادی معروف به سگدونی زندانیان بی دفاع و اسیر را مورد شکنجه های وحشیانه قرار می دهند به نام های محسن خالصی و محسن بامداد می باشد. شکنجه ها با نظارت و همکاری حسن آخریان رئیس بند 1 صورت می گیرد.
انتقال به سلولهای انفرادی و شکنجه زندانیان سیاسی به دستور بازجویان وزارت اطلاعات صورت می گیرد ودستوارت آنها توسط علی حاج کاظم و علی محمدی رئیس و معاون زندان و کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان و رئیس بندها به اجرا در آورده می شود.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ ششم فروردين ۱۳۸۹ برابر با بيست و ششم مارس ۲۰۱۰ ، 01:52:18 توسط آرش
درود بر شرف و ایستادگی این جوان غیور ایرانی. دیر نیست روزیکه با همت و دلیری تو و کسانی مانند تو، میهن اشغال شده مان آزاد شود. درود بر تو . خدا یار و پشتیبانت.

نوشته شده در تاريخ پنجم فروردين ۱۳۸۹ برابر با بيست و پنجم مارس ۲۰۱۰ ، 10:14:51 توسط shirim
درود بر اين فرزند راستين مردم بپاخاسته ايران باد

نوشته شده در تاريخ پنجم فروردين ۱۳۸۹ برابر با بيست و پنجم مارس ۲۰۱۰ ، 08:29:01 توسط تهمتن
اسطوره ي تسليم ناپذير; بهروزجاويدطهراني;بيش از ١٠سال ست كه در سياه چالهاي خامنه اي;ودستورمستقيم اين جنايت پيشه به دژخيمان خود; اين دلاور ايران را بيرحمانه شكنچه كرده وميكنند. وصف اين دلاور دلير و تسليم ناپذيري او در برابر خامنه اي وظلم و پليدي اين ملاي تبهكار; كه براستي ضحاك زمانه است; زبان و قلم عاجز است... اما بهروز طلسم شكن است. اين او; و ياران او بودند كه طلسم ابليس را در ١٨ تير ١٣٧٨ شكستند و درحقيقت قيام امروز مردم ايران ريشه در همان جنبش ١٨ تير داشته كه پايه هاي سرنگوني نظام جنايتكار اسلامي را پايه نهادند و امروز اين دلاور اسطوره اي مردم ايران -بهروزجاويدطهراني- ست كه حتا در سياه چالهاي خامنه اي; يك قدم عقب نشيني نكرده و عليرغم همه شكنچه ها و مرارت ها وظلم وستم ١٠ساله بر خود; اما تا سرنگوني اين نظام جنايتكار تسليم ناپذير خواهد ماند... درود بر اين فرزند راستين مردم بپاخاسته ايران باد

معصومه ضیا : خواهرم از ۲۶ اسفند در اعتصاب غذا به سر می برد

کمپین بین المللی حقوق بشر : مریم ضیا، فعال حقوق زنان و کودکان و مدیر جمعیت تلاش برای جهانی شایستهی کودک، که از ۱۰ دی ماه و به دنبال بازداشت های گستردهی فعالان مدنی و سیاسی در روز عاشورا در زندان اوین به سر می برد، در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود دست به اعتصاب غذا زده است. معصومه ضیا خواهر مریم ضیا با تایید این خبر در گفتگو با کمپین بین المللی حقوق بشر، وضعیت خواهر خود را نگران کننده توصیف کرده است. متن گفتگوی معصومه ضیاء با کمپین بین المللی حقوق بشر در پی می آید:

کمپین: خانم ضیا خبری از اعتصاب غذای خواهر شما منتشر شده است. آیا در خصوص وضعیت جسمی و روحی او خبر تازه ای به دست شما رسیده است؟

مریم از روز ۲۶ اسفندماه در اعتراض به ادامهی بازداشت غیرقانونی خود دست به اعتصاب غذا زده است. او بسیار ضعیف است و دارو مصرف می کند و از ضعف جسمی شدید، سردرد و افت فشار خون رنج می برد. در عین حال داروهایی که مجبور به مصرف آنها است با توجه به اعتصاب غذا عوارض جدی بر سلامتی او خواهند داشت. وضعیت جسمی او نگران کننده است اما با توجه به بلاتکلیفی و ادامه بازداشت غیرقانونی اش بر ادامه ی اعتصاب غذا اصرار دارد. با این وجود روحیهی خود را حفظ کرده است و وضعیت روحی مناسبی دارد. او می گوید که در این شرایط هم نوع متفاوتی از زندگی را تجربه می کند.

چه اتهاماتی به خانم ضیا تفهیم شده و پیگیری های حقوقی در مورد پرونده ی او چه نتیجه ای داشته است؟

اتهام تفهیم شده به خواهرم در مراحل اولیه بازجویی، همکاری با منافقین اعلام شده است .با توجه به تعطیلات عید در حال حاضر هیچ گونه پیگیری امکان پذیر نیست و مجبوریم تا پایان تعطیلات صبر کنیم. پیش از تعطیلات هم پاسخ درست و مشخصی به ما داده نشد و خود مریم هم هیچ اطلاعی از وضعیت پرونده یا احتمال آزادی اش ندارد و در بلاتکلیفی به سر می برد.

چند روز پیش از عید در تماس تلفنی با همسر خواهرم اعلام کردند که با تودیع وثیقه ۳۰ میلیون تومانی وی را آزاد خواهند کرد. اما در حالی که این وثیقه را به سختی تامین کردیم و به رغم انجام کلیه مراحل اداری و تایید سند در شعبه ۱۱ دادگاه انقلاب شهر ری، در آخرین لحظات بازجویان وزارت اطلاعات با تنظیم و ارسال دادخواست جدیدی پرونده ی وی را به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارجاع داده و از آزادی وی ممانعت کردند. در واقع به رغم توقیف سند منزل که میزان آن بیش از وثیقه ی تعیین شده نیز هست وی را همچنان در بازداشت نگه داشته اند.

مریم مدیریت سازمان غیردولتی تلاش برای جهان شایسته ی کودک را بر عهده داشت و هیچ گونه فعالیت سیاسی هم نداشت. او به عنوان نیروی داوطلب و فعال اجتماعی تمام انرژی خود را صرف آموزش کودکان مهاجر و محروم از تحصیل و سواد آموزی آنان می کرد اما متاسفانه در کشور ما حتا کار فرهنگی و انساندوستانه نیز جرم سیاسی تلقی می شود.

آخرین تماس او چه زمانی بوده و شرایط فعلی او در زندان چگونه است؟

با اتمام بازجویی ها او را از بند ۲۰۹ به بند عمومی مالی منتقل کرده اند. با وجود این که بازجویی ها به انتها رسیده است وی در بند غیرسیاسی ها نگهداری می شود. تعداد زیادی از کسانی که به دلیل ارتکاب قتل بازداشت شده اند با مریم هم سلول هستند و به رغم این که مریم تلاش می کند با آنها ارتباط خوبی داشته باشد اما شرایط و فضای نامناسبی بر سلول آنها حاکم است و ما اعتقاد داریم که چنین فضایی برای بازداشت یک فعال مدنی به هیچ وجه محیط مناسبی نیست.

لطایف السجن

میزان : پایگاه خبری-تحلیلی میزان خبر ضمن تبریک نوروز جمشیدی به همکاران و خوانندگان و آرزوی اینکه در ایران زمین هیچ روزنامه نگاری به جرم انتشار اخبار و هیچ آزادی خواهی به جرم پیگیری خواسته های برحق مردم در زندان نباشد،مجموعه ای را با عنوان لطایف السحن که بخشی از رویدادهای طنز رخ داده در زندان است و با رعایت نکات مختلف قابل انتشار بوده است را به عنوان شادباش نوروزی تقدیم می کند.
لطایف السجن

از اولین شب بعد از انتخابات ریاست جمهوری تا آستانه عید نوروز دهها نفر از فعالین سیاسی و اجتماعی و هنری به صورت فله ای دستگیر شدند، این دستگیری ها به طرق مختلف در رسانه ها انعکاس یافت از اخبار برخوردهای خشن و شکنجه ها و تجاوز در زندان تا احکام ناعدلانه و فشارهای روحی و روانی بر زندانیان،
اما در این میانه بسیاری از زندانیان سرافرازانه ایستادگی کردند و با مقاومت خود زندان ظلم را بی اعتبار ساختند، علاوه بر داستانهایی که از ایستادگی این مردان و زنان شجاع شنیده می شود که حتی موجب تحیر بازجویان شده بود برخی از این زندانیان با روحیات خاص خود دستگاه جور را به مضحکه گرفتند.

1- در زندان بازجوها برای تضعیف روحیه یکی از زندانیان ملی مذهبی آرام اما طوری که وی بشنود به همدیگر می گفتند کروبی را که دیشب گرفته ایم و موسوی هم امشب بازداشت می شود، این زندانی هم صدای خود را آرام می کند و می گوید شنیده اید؟
بازجوها می گویند چه خبری را؟
می گه من شنیدم امروز صبح هم خامنه ای رو گرفته اند.
2- سردار نقدی که در برخی بازجویی ها شخصا شرکت می کرد به یکی از اعضای شورای مرکزی مشارکت می گوید حداقل حکم زندانت 10-15 سال است و این زندانی هم به او می گوید سرخودتان کلاه می رود چون من امید ندارم اینقدر زنده بمانم و برای همین هم نصف این حبس روی دستتان باد می کند.
3- چند نفر از بازداشتی های دعای کمیل منزل شهاب طباطبایی در ساعات اولیه بازداشت به یکی از جوانان آموزش می دهند که در زندان به ملاقات با وکیل می گویند "ملاقات شرعی*" چون مشورت با وکیل حق شرعی تو است و این جوان زندانی هم در اولین جلسه بازجویی قاطعانه به بازجو می گوید من تا ملاقات شرعی نداشته باشم هیچ جوابی نخواهم داد.

*در زندان، براي افراد متاهلی که مرخصی ندارند، ماهي 4 ساعت اجازه مي‌دهند که همسرانشان بيايند و در اتاقهایی خاص برای انجام روابط زناشویی مهمان ايشان باشند و به اين ملاقات، ملاقات شرعي مي‌گويند!

4- یکی از زندانیان مرتبط با نهضت آزادی آنچنان پاسخهای قاطعی و تندی به بازجوها داده است که دادستان تهران به خانواده وی گفته به وی نصیحت کنید حداقل اعتصاب کند و هیچ پاسخی ندهد چون این پاسخها خیلی تند تر از کیفرخواستی است که بازجو وبازپرس برای وی نوشته اند.
5- هنگام بازداشت شرکت کنندگان در دعای کمیل منزل شهاب طباطبایی دو جوان هم برای حضور در یک پارتی که در یک واحد دیگر درحال برگزاری بوده درحال ورود به همان مجتمع بودند که ماموران نیروی انتظامی انها را می گیرند و می پرسند دعای کمیل می روید؟ جوانها هم از ترس تائید می کنند اما به همین دلیل بازداشت می شوند. و ساعتها در بازداشت بودند تا به نیروی انتظامی اثبات کنند که قصد شرکت در پارتی را داشتند و نه دعای کمیل تا آزاد شوند.
6- تشابه اسمی افراد یکی از مسائل طنز بازجویی های بوده است، بخشی از خطبه های انتقاد آمیز امام جمعه قم را به پای یکی از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی که همنام وی بوده نوشته اند و از وی در مورد این انتقادات بازجویی مفصلی کرده اند.
7- همسر یکی از اعضای شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب که ماه ها در زندان انفرادی بود بعد از انتقال وی از زندان انفرادی به سوئیت جمعی که امکان هواخوری هم در آن وجود داشته در وبلاگش مطلبی نوشته بوده تحت عنوان "ماه من ماه" را دید. روابط عشقولانه این زوج نه چندان جوان تا مدتها سوژه دیکر زندانیان همبند آنها بوده تا با پرتاب مخفیانه کاغذ و ضربه به دیوار جویای سلامتی "ماه" شوند.
8- در یکی از جلسات دادگاه اصلاح طلبان که یکی از توابین مشغول به قرائت ندامتنامه خود تحت عنوان دفاعیات بوده است یکی از اعضای دربند سازمان مجاهدین انقلاب که در ردیفهای جلو نشسته بوده به او می گوید: قبول نیست!! تو دفاعیاتت را از روی دست مدعی العموم نوشته ای و الان قاضی می فهمد تقلب کرده ای آبروریزی می شود.
9-همسر یکی از خانمهای بازداشت شده که سوابق متعدد بازداشت در سالهای اخیر هم دارد، با توجه به تفهیم چندین اتهام مختلف به همسرش می گفت از اونجا که انقدراتهام امنیتی نداریم فکر کنم چندتا شکایت عدم تمکین هم از جانب من که مدتهاست دارم مجردی زندگی می کنم نیابتاً تو پرونده گذاشته اند.

11-زندانیان باتجربه که سابقه بازداشت های قبل و بعد از انقلاب دارند به دلیل آشنایی کامل با محیط از هر فرصتی برای جمع آوری اشیاء و گسترش مایملک خود در زندان اقدام می کنند ، یکی از بازداشتی ها که به سلول سابق یکی از این افراد رفته بود تعریف می کند تا مدتها از هر گوشه سلول چیزی پیدا می شد، و این زندانی حتی در قوطی پودر رختشویی نیز دوکتاب جاسازی کرده بوده است.
12- یادگاری نوشتن بر روی دیوارهای زندان نیز از جمله واجبات برای هر زندانی است ، تاجاییکه مسوولان زندان تصمیم می گیرند دربهای نقاط مختلف منجمله درب اتاق هواخوری را که شبیه به یک دفتر یادداشت شده بود با رنگی تیره رنگ امیزی کنند و فردا آن روز صدای نگهبانان در بند می پیچد که در حال توبیخ یکی از اعضای سازمان ادوار تحکیم وحدت بودند که با وسیله ای تیز بر روی درب تازه رنگ شده یادگاری نوشته بوده است، و کل زحمات آنان را بر باد داده بود.
13- هنگام بازرسی منازل افراد ماموران هر وسیله ای را که نمادی از جنبش داشته به همراه می بردند اما در گوشه اتاق یکی از بازداشت شدکان مجسمه رزافه بزرگی وجود داشت که گردنبندی سبز نیز به گردنش بوده است ، فرزند خردسال این زندانی در پایان بازرسی به ماموران می گوید حالا این زرافه را چطور می خواهید ببرید؟
14- روزهای اول برای تقویت روحیه خانواده ها مدام به آنها گفته می شد که نگران نباشید همین روزها نیمه شب همه آنها را رها می کنند. در همان ایام یکی از کسانی که بعدا نیز در تلویزیون ابراز ندامت کرد در یورشی به منزلش با پیژامه و زیر پیراهن بازداشت شده بود یکی از فرزندان بازداشت شدگان نگران این بود که اگر وی را با همان لباس، نیمه شب در خیابان رها کنند چه خواهد شد.
15- بعد از افشاگری های آقای کروبی در مورد تجاوز به زندانیان، واژه کهریزک و مشتقات آن به یکی از شوخی های رایج بین فعالین سیاسی تبدیل شد منجمله این هشدار که مواظب باش تبدیل به مدارک و مستندات آقای کروبی نکنندت.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ پنجم فروردين ۱۳۸۹ برابر با بيست و پنجم مارس ۲۰۱۰ ، 19:13:11 توسط بابک، ف
خاطرات زندان برای آن بالائی ها که بجان هم افتاده اند خاطرات طنز آمیزی است ولی برای ما پائینی ها که تکه تکه شدن بهترین رفقایمان را بچشم دیدیم خاطرات دردناکی است. باش تا صبح دولتت بدمد.

فردا : ادعای حامیان دولت، "دیدار موسوی و هاشمی"

فردا: برخی منابع خبری مدعی شده‌اند که میرحسین موسوی در روز اول فروردین با رئیس مجم تشخیص مصلحت نظام دیدار کرده‌ است.

یک منبع خبری نزدیک به دولت مدعی شد میرحسین موسوی بعد از ظهر روز یک‌شنبه اول فروردین به عید دیدنی هاشمی رفسنجانی رفته است.

این منبع که به حمایت از مشایی مشهور است، از حضور زهرا رهنورد، همسر موسوی و جمعی از سران اصلاح‌طلب در این دیدار خبر می‌دهد.

این سایت خبری به نقل از یک منبع آگاه می‌نویسد که "هنوز اطلاعات دقیقی از محتوای این عید دیدنی منتشر نشده است" اما رسانه‌های نزدیک به موسوی بزودی در این رابطه اطلاع‌رسانی می‌کنند.

تاکنون واکنشی به این ادعای حامیان دولت صورت نگرفته است

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ پنجم فروردين ۱۳۸۹ برابر با بيست و پنجم مارس ۲۰۱۰ ، 18:00:49 توسط محمود
امیدوارم زودتر هاشمی را کله پا کنند. احمدینژاد با زمین زدن بیلیونر ایران بین لایه های کم درآمد و فقیر محبوبیت بیشتری بدست می اورد

نوشته شده در تاريخ پنجم فروردين ۱۳۸۹ برابر با بيست و پنجم مارس ۲۰۱۰ ، 18:00:13 توسط محمود
امیدوارم زودتر هاشمی را کله پا کنند. احمدینژاد با زمین زدن بیلیونر ایران بین لایه های کم درآمد و فقیر محبوبیت بیشتری بدست می اورد

بررسی طرح « قربانيان اينترنتی در ايران» در سنای آمريکا

رادیو فردا : «کميته آزادی جهانی اينترنت سنا»، نام کميته ای است که به تازگی توسط چند تن از سناتورهای سرشناس آمريکايی برای کمک به وضعيت اينترنت در ايران، چين و برخی کشورهای ديگر تشکيل شده است. رياست اين کميته را ادوارد تد کافمن سناتور دموکرات و عضو کميته روابط خارجی سنا، و سام براو‌ن ‌بک، سناتور جمهوری‌ خواه، به شکل مشترک بر عهده خواهند داشت.

به گفته آقای کافمن در مصاحبه با راديو فردا، اين کميته در پی تقويت سيستم های ضد فيلترينگ و همچنين کمک به افراد و کمپانی هايی خواهد بود که با سانسور اينترنتی در ايران و چند کشور ديگر مبارزه می کنند. به گفته او برای اين منظور، ۳۰ ميليون دلار بودجه در اختيار وزارت خارجه قرار داده شده است.

اين سناتور دموکرات همچنين از تصويب طرح « قربانيان اينترنتی در ايران» در سنای آمريکا در آينده نزديک خبر داد.

در اين کميته تازه تاسيس، در مجموع ۱۰ سناتور، ازجمله سناتور مستقل جو ليبرمن، سناتور دموکرات ديک روبين و سناتور دموکرات باب کيسی عضويت دارند. جان مک کين و مايک ژوهانس دو سناتور جمهوری‌ خواه نيز به اين کميته پيوسته‌ اند.