Monday, February 15, 2010

دولت می خواهد جنبش سبز را به خشونت بکشاند






یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۸
در گرد همآیی ایرانیان لوس آنجلس مطرح شد
دولت می خواهد جنبش سبز را به خشونت بکشاند
میرحمید سالک

ایرانیان جنوب کالیفرنیا، همزمان با فرارسیدن سالروز انقلاب 57 به دعوت "اتحاد برای ایران" روز شنبه هفدهم بهمن در DODD HALL دانشگاه UCLA گرد هم آمدند. حاضران نشست "سی سال سرکوب، سی سال مقاومت" در این جلسه به "بررسی تطبیقی انقلاب 57 با جنبش سبز و چشم انداز آینده" پرداختند.

سخنران اول این جلسه، اکبر مهدی بود که جنبش سبز را در امتداد انقلاب57 ارزیابی کرد و آنرا متشکل از دولایه دانست: لایه ای که از زمان مشروطیت تا کنون به دنبال خواسته هایی بوده که هنوز نتوانسته به آنها دست بیابد،اما طی این دوران، با اتکا به گفتمان حاکم در طی هر یک از خیزش ها، مطالبات خود را طرح کرده است. امروز هم "پنجرۀ انتخابات" را فضایی یافته تا بار دیگر به میدان بیاید و آرزوهای خود را فریاد بزند. لایه دوم اصلاح طلبانی هستند، که برای جلوگیری از حذف خود از حاکمیت، در مقابل دولت حاکم ایستاده اند.

آقای مهدی عنوان کرد که هردو حرکت کنونی و سال 57 در طلب آزادی هم آوا بودند با این تفاوت که آزادی در میان هواداران جنبش سبز از مفهوم وسیع تری برخوردار است. از سوی دیگر جنبش سبز خواستار آن است که استبداد دینی پای خود را، به ویژه از زندگی خصوصی مردم بیرون بکشد.

اختلافات ساختاری مابین انقلاب 57 و جنبش سبز، موضوع دیگری بود که از سوی اولین سخنران مطرح شد. وی گفت: انقلاب 57 بدیلی به نام جمهوری اسلامی داشت، اما جنبش سبز بدون هر گونه بدیلی به میدان آمده است.

او در ادامه گفت: "انقلاب 57 ایدئولوژیک، غرب ستیز، انقلابی و سطحی بود. در حالی که جنبش سبز بدون ایدئولوژی و لیبرال است. به همین ترتیب شعارهای سال 57 سیاسی و آرمان گرایانه و با زبان خشونت انقلابی همراه بود. اما نمادهای سبز عمدتا مدنی محور و زندگی گرایانه است که زبان حاکم بر آن طلب حقوق مدنی است."

آقای مهدی پس از مقایسه دو جریان سال های 57 و 88 از نظر سازمان بندی، امکانات مالی، نیروها و طبقات حاضر در آنها، به تفاوت های دو رژیم شاهنشاهی و حاضر پرداخت و چنین ادامه داد: "رژیم گذشته تمام قدرت را در وجود شاه متمرکز کرده بود، اما رژیم حال حاضر به این وضعیت نزدیک می شود."

او سپس با طرح این مسئله که "رژیم به آهستگی در حال مستحیل شدن در یک جمهوری ولایی است" این امر را نقطۀ ضعف بزرگ رژیم و محل مناسب برای اعمال فشار از سوی جنبش سبز ارزیابی کرد. او آنگاه رادیکالیزه، آرمانگرا و خشن شدن را خطرات عمده ای دانست که جنبش سبز را تهدید می کند و تاکید کرد به همین جهت تلاش دولت در جهت به خشونت کشیدن این حرکت اصلاح طلبانه است.

سخنران بعدی خانم نیرۀ توحیدی بود که کلام خود را با تبیین این مطلب آغاز کرد که گفتمان بنیادگرایی اسلامی که با تلاش های سید قطب شکل گرفته بود در حال شکست است. او در ادامه مظهر شکست دولتی این گفتمان را، رژیم جمهوری اسلامی دانست که مشروعیت خود را در همۀ عرصه ها از دست داده است. او افزود: "بعد از شکست دولت دینی و دین دولتی حالا نوبت به نواندیشان دینی رسیده است که تأبیرات به روز خود را از اسلام ارائه دهند."

این استاد دانشگاه نورت ریچ، جنبش سبز را دارای این قابلیت دانست که از یک سو به عنوان جنبش نوین اجتماعی متشکل از خرده جنبش ها ارزیابی شود و از سوی دیگر به عنوان حرکتی انقلابی و سیاسی به حساب آید. او در ادامه بر این نکته تأکید کرد که دولت تلاش دارد تا با تزریق خشونت به درون جنبش، موجبات رادیکالیزه شدن آن را فراهم کند، تا با آسودگی خیال آن را سرکوب کند.

خانم توحیدی ضمن بر شمردن گسست های مختلفی که بین جنبش کنونی با حرکت های پیش از آن اتفاق افتاده ـ نظیر فاصله ای که در گفتمان حاکم افتاده ـ به دو گسل اساسی دیگر، یعنی جنسیت و قومیت نیز اشاره کرد، تا نشان دهد که خرده جنبش ها دراین خیزش عمومی از چه جایگاه برجسته ای برخوردار هستند. او از جنبش زنان به عنوان یک جنبش مطالبه محور و هویت طلب نام برد که رهبری آن نیز با زنان فعال در عرصۀ اجتماعی است. این فعال حوزۀ زنان، عواملی چون با سواد شدن جامعه به طور عام وزنان به طور خاص، جوان شدن جمعیت، فعال شدن زنان در عرصه های اجتماعی و اقتصادی و تعابیر و تفاسیر جدید نواندیشان دینی در داخل و خارج حوزه ها را از عوامل مؤثر در این امر دانست. در مورد مشکل قومیت او توجه فعالین جنبش سبز را نسبت به حساسیت مسئلۀ اقوام جلب کرد و عللی را برای برجسته تر شدن آن برشمرد. وی با تأکید بر خطر روز افزون سیاسی شدن مسئلۀ قومیت و سیاست های قومی قبیله ای، به نقل از بنی طرف گفت: "در ایران جنبش های اجتماعی هنگامی قدرت می گیرند که تهران در کنار تبریز قرار بگیرد." او در ادامه افزود که علیرغم صراحت قانون اساسی در بارۀ پاره ای از آزادی ها و حقوق اقوام در ایران، وجود یک حکومت دینی شیعه تحت سلطۀ ولی فقیه، مانع اساسی در راه احقاق حقوق این اقلیت های قومی است.

سخنران آخر این جلسه امید معماریان بود که در مورد نقش رسانه ها در جنبش سبز و تفاوت آن با سال 57 به ایراد سخن پرداخت. وی مطلب خود را با طرح یک سؤال آغاز کرد: چرا دولت بعد از انتخابات نتوانست، چون دفعات گذشته، حکایت خود را در فضای رسانه غالب کند؟ او در پاسخ به این سؤال، ضمن اشاره به شباهت های دو رژیم شاهنشاهی و جمهوری اسلامی در برخورد با فضای رسانه ای و آزادی بیان، بی توجهی سران این رژیم نسبت به تغییراتی راکه در جهان خبر و خبررسانی بوجود آمده عامل شکست حکومت دانست و افزود: "در زمان انقلاب 57 رادیو، شب نامه ونوار تمام تجهیزات رسانه ای مخالفان بود. اما بعد از انتخابات 88 اینترنت، رسانه های ماهواره ای، فعالین جامعۀ مدنی به عنوان ستادهای خبری و هم چنین بالا بودن سرعت انتقال اخبار، از جمله عواملی بودند که موجب شدند تا دولت بازی رسانه ای را واگذار کند."

پرسش و پاسخ بین حضار و سخنرانان پایان بخش مراسم بود.

حسرت/ کارتونی از جلال پیرمرزآباد- پرشین کارتون






















حسرت/ کارتونی از جلال پیرمرزآباد- پرشین کارتون

بازداشت ها خانوادگی شد

یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۸
اخرین اخبار زندانیان سیاسی و مطبوعاتی
بازداشت ها خانوادگی شد
لیلا طیری
در حالیکه از میزان بازداشت شدگان روز 22 بهمن خبر دقیقی در دست نیست، بازداشت، احضار و بازجویی فعالان سیاسی و مطبوعاتی در تهران و سایر شهرهای ایران همچنان ادامه دارد و براساس رویه 8 ماه گذشته، هیچ مقامی خود را ملزم به پاسخگویی درباره وضعیت این زندانیان نمیداند.

فواد صادقی، مدیر سایت آینده به همراه کلیه خبرنگاران و کارکنان این سایت بازداشت شده اند؛ با این حال سایت های حامی محمود احمدی نژاد، از سکوت این سایت در قبال وقایع 22 بهمن خبر داده است.

همزمان، بازداشت فعالان ستادهای انتخاباتی میرحسین موسوی نیز ادامه دارد. برخی گزارش ها حاکی از آن است که با بیشتر فعالان ستاد های انتخاباتی ميرحسين موسوی در تهران و يا نمايندگان این کاندیدای ریاست جمهوری بر سر صندوق های اخذ رای در انتخابات تماس گرفته و از آنها خواسته شده بود که در ساختمانی در ميدان آزادی حاضر شوند؛اما همه کسانی که در اين دفتر واقع در خيابان برادران مظفر حضور یافته اند، بازداشت و به زندان اوين منتقل شده اند. از تعداد دقيق کسانی که بازداشت شده اند اطلاعی در دست نيست. تنها چيزی که بر سر در محل احضار اين افراد قابل رويت است تابلويی با عنوان دفتر پيگيری است که مشخص نيست وابسته به کدام نهادی می باشد.

در شهر بانه هم ابراهیم شریف پور که از فعالان ستاد نخست وزیر زمان جنگ بوده بازداشت شده و از وضعیت او هیچ خبری در دست نیست. در تهران اصغر خندان که بازنشسته سپاه پاسداران و از فعالان ستاد میرحسین موسوی بوده، بعد از احضار به اداره اتباع بیگانه نیروی انتظامی، توسط وزارت اطلاعات بازداشت شده است.

از سوی دیگر در تبریز، اروجعلی محمدی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و فرماندار سابق تبریز و اردبیل در دولت اصلاحات، غفار فرزدی، استاد دانشگاه و مسئول شاخه آذربایجان نهضت آزادی، عباس پوراظهری، از فعالان ملی-مذهبی و مسئول شاخه آذربایجان جنبش مسلمانان مبارز، صدری نیا، فعال ملی-مذهبی وحید شیخ بیگلو، فعال دانشجویی دانشگاه آزاد بازداشت شده اند.

در شهرستان ورامین نیز نیروهای امنیتی درحالی که نقاب به چهره داشته و صورت های خود را پوشیده بودند، به منازل 5 نفر از فعالان سیاسی شهرستان ورامین به نام های محمد کنگرلو، زواره، اسفندیاری، ایزدی و طرقه جعفری هجوم بردند و پس از بازرسی و جمع آوری کتابها و کامپیوترها، آنها را بازداشت کردند.

تارا سپهری فر، از فعالان دانشجويی دانشگاه شريف و دبير انجمن اسلامی این دانشگاه، دیگر فعالی است که طی روزهای گذشته بازداشت شده است. از محل نگهداری و علت بازداشت اين دانشجو اطلاعی در دست نيست.

احمد شیرزاد، الهه کولایی، علی شکوری راد و علی محمد حاضری، اعضای جبهه مشارکت نیز جزو فعالانی هستند که طی روزهای گذشته، تحت بازجویی قرار گرفته اند.



بازداشت 7 عضو یک خانواده

صفورا تفنگچی‌ها و ابوالحسن دارالشفایی در حالی روز چهارشنبه بازداشت شده اند که هفته گذشته، بنفشه و جمیله دارالشفایی و از 14 بهمن نیز یاشار دارالشفایی بازداشت شده اند. کبیری و کاوه درالشفایی نیز که به اتفاق یاشار دارالشفایی بازداشت و یک روز بعد آزاد شده بودند، مجددا بازداشت شده اند.

بهمن دارالشفایی در وبلاگ خود نوشته است که توران کبیری و کاوه درالشفایی روز چهارشبه مجددا به وزارت اطلاعات احضار و سپس بازداشت و به زندان اوین منتقل شده‌اند.

او همچنین در وبلاگش از تماس تلفنی پدرش از زندان اوین در روز جمعه خبر داده و نوشته است که پدر وی گفته است برای او وکیل بگیرند.



سورنا هاشمی و علیرضا فیروزی در اوین

پس از پنجاه روز بی‌خبری مشخص شد که سورنا هاشمی و علیرضا فیروزی در اوین نگهداری می‌شوند.

به گزارش وب سایت بامدادخبر، روز چهارشنبه، در مراجعه‌‌ پدر سورنا هاشمی به دادسرای انقلاب تهران، سرانجام معاون دادستان تهران تایید کرد که سورنا هاشمی و علیرضا فیروزی، دو دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه زنجان، در زندان اوین نگهداری می‌شوند.

این در حالی‌است که در پنجاه روز گذشته در مراجعات مکرر خانواده‌های این دو دانشجو به مراجع قضایی، انتظامی و امنیتی، هیچ نهادی مسوولیت ناپدید شدن آنها را قبول نمی‌کرد.



امین زاده با 700 میلیون به مرخصی آمد

محسن امین زاده، معاون وزیرخارجه دولت اصلاحات روز پنج شنبه با قرار وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی به مرخصی آمد.

این فعال سیاسی که از تاریخ ۲۵ خردادماه بازداشت و به زندان اوین و سلول انفرادی منتقل شده بود، از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به 6 سال حبس تعزیری محکوم شده است.



اعلام آمادگی سعید لیلاز برای مناظره

سعید لیلاز در تماس تلفنی با خانواده خود از استقبال برای شرکت در مناظره با نمایندگان دولت خبر داد.

همسر سعید لیلاز که شوهرش بلافاصله بعد از برگزاری انتخابات بازداشت شد در گفت وگو با روزنامه اعتماد اعلام کرد لیلاز گفته حاضر است در بعد اقتصادی و سیاسی با هر نماینده ایی از سوی دولت مناظره کند.

سعید لیلاز، روزنامه نگارسرشناس ایرانی و کارشناس مسائل اقتصادی به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شده است.



رد اتهامات میردامادی

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات دبیرکل حزب مشارکت در حالی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شد که دبیر کل جبهه مشارکت همه اتهامات خود را رد کرد.

هوشنگ پوربابایی، وکیل محسن میردامادی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، اتهامات موکل خود را اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام اعلام کرد و گفت:‌دادستان در ادعا نامه ‌خود با استناد به مواد ۵۰۰ و ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی، خواستار مجازات موکلم شد.

وکیل میردامادی اظهارداشت:‌در ادامه جلسه میردامادی با رد اتهامات وارده به دفاع از خود پرداخت و سپس وکلای پرونده هرکدام به دفاع از موکل پرداخته و دادگاه به علت ضیق وقت و استماع بقیه دفاعیات وکلای پرونده، ادامه رسیدگی را به جلسه بعدی موکول کرد.

وی با بیان اینکه هنوز زمان جلسه بعدی مشخص نشده است، گفت:‌انتظار می‌رود در وقت فوق‌العاده جلسه رسیدگی تشکیل شود. میردامادی از ۸ ماه پیش تا کنون در زندان به سر می برد.



بازداشت 21 فعال زن در هفته 22 بهمن

در هفته منتهی به 22 بهمن در پی دستگیری های گسترده، حداقل 21 زن فعال در حوزه های مختلف خبری، هنری، فمینیستی و... بازداشت شده اند.

به گزارش سایت مدرسه فمنیستی از جمله این زنان فعال : نیلوفر لاری پور، نوشین جعفری، مهسا جزینی، سمیه مومنی، مریم قنبری، زینب کاظم خواه، نازنین فرزان جو، بهار تراکمه، حمیده قاسمی، بنفشه دارالشفایی و جمیله دارالشفایی، سعیده میرزایی، ماه فرید منصوریان، پروین کهزادی، ملودی محمودی زنگنه، الهام احسنی، مریم کریمی، نازنین حسن نیا، سحر قاسمی نژاد، گلناز توسلی؛ تارا سپهری‌فر و... بازداشت شده اند. لازم به ذکر است بهار تراکمه پس از سه روز آزاد شده است.

اما پیش از آن نیز در روزهای پس از حوادث روز عاشورا، تعدادی از فعالان جنبش زنان و جنبش دانشجویی، و فعالان مدنی و نیز زنان روزنامه نگار بازداشت شده بودند، از جمله منصوره شجاعی، زهره تنکابنی، بدرالسادات مفیدی، مهین فهیمی، لیلا توسلی، نوشین عبادی، نسرین وزیری، نیلوفر هاشمی آذر، آتیه یوسفی، بهاره هدایت، نفیسه اصغری، مریم ضیاء، مهسا حکمت، پریسا کاکایی، فروغ میرزایی، سارا توسلی، پروانه راد، زویا حسنی، نگین درخشان، سولماز علیمرادی، مهرانه آتشی، سمیه عالمی، لیلی فرهادپور، فرزانه زینالی و... که از میان این زنان، آتیه یوسفی، نوشین عبادی، نسرین وزیری، زویا حسنی و ناهید کوه شکاف، سولماز علیمرادی، مهسا حکمت، منصوره شجاعی، زهره تنکابنی، مهین فهیمی، فروغ میرزایی و پروانه راد، که به تدریج از زندان آزاد شده اند.

اما در طی 8 ماه گذشته از میان زنان دستگیر شده حوادث پس از حوادث انتخابات، هنوز تعدادی از زنان در بازداشت بسر می برند از جمله می توان به شیوا نظرآهاری، آذر منصوری، سمیه رشیدی، زهرا جباری، کبری زاغه دوست، عاطفه نبوی، شبنم مددزاده، مهدیه گلرو و... اشاره کرد که برای برخی از آنان احکامی صادر شده است. از جمله می توان به شبنم مددزاده اشاره کرد که به تازگی به ۵ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان رجایی‌شهر محکوم شده است.

دادستان تهران : علي كروبي بازداشت نشده بود!

ایلنا: دادستان تهران با تاكيد براينكه هيچ دستوري مبني بر بازداشت علي كروبي صادر نشده بود ( از کی برای کسی دستور بازداشت صادر ميشود، مگر صدها نفری که در خيابانها دستگير ميشوند دستور ويژه برايشان صادر ميشود)،گفت:‌ اگر ايشان ادعا دارد كه بازداشت شده است،بايد دلايل و محل نگهداري خود را اعلام كند.
عباس جعفري دولت آبادي در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا در خصوص خبر بازداشت علي كروبي اظهارداشت:‌عصر روز 22بهمن از طريق برخي از رسانه‌ها مطلع شدم كه فرزند آقاي كروبي بازداشت شده كه سريعا اين موضوع را پيگيري كردم.
دادستان تهران ادامه داد:‌در استعلام‌هاي به عمل آمده از نيروي انتظامي، سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات مطلع شديم كه چنين شخصي اصلا بازداشت نشده است.
وي تاكيد كرد:هيچ دستوري براي بازداشت علي كروبي صارد نشده بود و اگر ايشان ادعا دارد كه بازداشت شده بايد دلايل و محل نگهداري خود را اعلام كند.
جعفري دولت آبادي همچنين در خصوص اظهارات يكي از مقامات نيروي انتظامي مبني براينكه بازداشت شدگان 22 بهمن تا 20 فروردين در بازداشت خواهند بود،گفت:‌چنين تصميمي گرفته نشده بود و سياست دستگاه قضايي نيز اين چنين نيست.
دادستان تهران همچنين از آزادي بازداشت شدگان روز 22 بهمن خبر دادو گفت:با توجه به پيروزي شكوهمندي كه مردم در راه پيمايي روز 22 بهمن بدست آوردند،اكثر افرادي كه در آن روز توسط نيروي انتظامي بازداشت شده بودند،آزاد شدند.
وي در بخش ديگري از اين مصاحبه حضور پرشكوه مردم در راه‌پيمايي روز 22 بهمن را يك پيروزي بزرگ ديگر براي نظام جمهوري اسلامي عنوان كرد و گفت‌:راه‌پيمايي شكوهمند 22 بهمن به دشمنان داخلي و خارجي نشان داد كه ملت،پشت رهبري نظام ايستاده و از كساني كه حرف از اختلاف مي‌زنند ناراضي بوده و آنان در ميان مردم جايگاهي ندارند.
دادستان تهران تصريح كرد: كساني كه در داخل بدنبال نشان دادن اختلاف هستند بايد بدانند كه پيام حضور مردم در راه‌پيمايي شكوهمند 22 بهمن اين بود كه ملت به اين نظام و انقلاب افتخار كرده و با تمام وجود از استقلال آن دفاع مي‌كنند.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 13:18:32 توسط رزمجو از طايفه ( محترم ) كفار
اقای محترمی که از عامل بدنام و سرکوبگر اخوندهای چندرو با عنوان ''' جناب اقای دادستان ''' یاد میکند, ایکاش ناگفته نمیگذاشت که رابطه این موضوع با سازمان مجاهدین خلق ایران در کدام نقطه است, که ما کاربران معمولی این سایت, متوجه ان نمیشویم. یا اینکه قصد ایشان یکی هم به میخ کوبیدن است؟

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 12:53:21 توسط خواننده
جناب رضا. خواهش میکنم پس مانده های حرفهای آخوندها را برای ما تکرار نکنید. کلمه منافقین را خود خمینی جنایتکار درست کرد که از همه منافق تر بود. از یک طرف با امریکا دستش در یک کاسه بود و از طرف دیگر جوانهای ما را با کلید بهشت میفرستاد روی میدان مین. ما با هر کی مخالف یا موافق باشیم خودمان میدانیم . اما با فرهنگ خمینی با کسی طرف نمی شویم.ننگ بر خمینی و خامنه ای و بسیجی.

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 12:43:52 توسط خواننده
درود بر همه هموطنان که در نظرات خود حرف دل مارا گفتند.مرتضوی که درجریان کهریزک داشت دو روزه رساله دکترا می نوشت. این آقا هم که اصلا خبر نداشت...مردم را با چشم بند میگیرند و کتک میزنند و بعد میگویند اگر راست میگید اثبات کنید! این ماجرا احترام کروبی و خانواده اش را پیش مردم بیشتر کرد. رژیم هم که آبرویی برایش نمانده بود. اگر یک روز دروغ نگویند انگار میمیرند!

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 10:55:56 توسط رضا
صحبتهای جناب آقای دادستان دو مفهوم و برداشت دارد: مفهوم و برداشت اول این است که او واقعا نمی داند که در همان تهران چه می گذرد و به او نگفته بودند که بیش از 100 مسجد در شهر تهران برای انتقال موقت دستگیر شدگان آماده شده بود و پس از بازجویی و تفکیک به زندان منتقل و یا آزاد می شدند. اگر چنین باشد که بهتر است برود و بمیرد. فقط خدا می داند درباره جایگاه و اهمیت قضا و قضاوت کننده در اسلام چه گفته شده و چه عذابی در انتظار کسانی است که از این جایگاه برای ناحق کردن حق بهره می گیرند. برداشت و مفهوم دوم این است که جناب دادستان خود را به خواب و نفهمی و ندانی زده اند که در آن صورت برای این دادستان به جز دعا برای سلامتی و عاقبت به خیری او هیچ کاری نمی توان کرد. نکته آخر نیز ضرورت جلوگیری از سوء استفاده منافقین است ,آنهایی که زمانی با صدام علیه ایران همکاری می کردند و الان هم با اسرائیل و آمریکا و 4 هزار نفر آنان هم همچنان در عراق هستند. ایران هرگز جای این منافقین نخواهد بود . فرقی میان آخوندهای کثیف و منافقین کثیف تر از آنها نیست.

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 10:35:27 توسط محمد
وقتی بچه های مجاهد را شکنجه میکردند و میکشتتند. اون امام گوربگورشون میگفت مجاهدین خودشون خودشونو شکنجه میکنن تا نظامو خراب کنن و همین کروبی و دارو دستش هم حرفهای دجال جماران رو تایید میکردند. حالا هم دور دست علی گدا و دارودستشه. بزارین گرگها همدیگرو پاره کنن. روز پیروزی مردم ایران نزدیکه

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 10:04:54 توسط آرش
این احمق خان واقعا راست میگه که علی کروبی بازداشت نشده. برای اینکه قدرت اون بسیجی قاتل که آقای علی کروبی عزیز و محترم را بازداشت کرده از این دادستان احمق الدوله خیلی بیشتر است. و این احمق الدوله اصلا اجازه جلوگیری از اون بسیجی قاتل رو نداره.

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 08:05:04 توسط دگتر الفی
یکی بود،یکی نبود نبود!زیر این گنبد کبود.هرچی بود !میگفت نبود!چند تا چیزی که ساخته بود!دین و مذهب ،بشر ساختشو باخدا الکی ساخته بود!انقدر هم گنده بود!تو هوا هم جاش نبود!باسه کوچک کردنش! چاهی هم براش کنده بود! حوصله اش سر رفته بود!پیغمبر ی،هم ساخته بود !جاش علی رو کاشته بود! سر هرچه ساخته بود ! با خداش بریده بود!تو همون چاه که قبلا کنده بود !همشو چال کرده بود!امام زمانی هم روش،گذاشته بود!..خلاصه!! خرد و هوش و تفکر ،شتری شد که به همین چاه ،بسته بود! عقل نا داشتشو، سر کار گزاشته بود!القصه!خدای عادل !؟اما بی دست و پا،و بی زبان و بی عمل بود!که این، ولایت اسلامی به نام او کشتار میکند!و میگوید ما نبودیم خدا بود ! دروغ و افترا بود!! بیچاره خدا که بی خانمان بود!! و اجاره نشین شده!مسجد و معبد و کلیسا شده اند خانه خدا!؟ان هم در سر هر کوچه و خیابان!! چرا ؟ حاجی فریاد !! برادر !! اسوده بخواب!! لا، لا ،لا .گل پونه! عقلت رفته در ان خونه!؟بیخود کشک نساب،برای این آشی که روش یک وجب روغن!!! است!! لا،لا،لا

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 08:01:08 توسط شهیدان شهر
کروبی دیگر با ضرب وشتمهایی که به خودش وفرزند او وارد کردید هزینه داد او دیگر جدا ناشدنی از ملت است او دیگر چهره ماندگار تاریخ کنونی ایران است او بیش از خامنه ای در آینده تاریخ ایران نام برده خواهد شد البته خامنه ای را جز با زشتی نامی نخواهد بود اما این مرد نشان داد که هم سیاست را میداند چیست هم عدالت را میداند چیست هم حکومت را میشناسد که کیست او وقتی که میگوید رفراندم مردم را کیشناسد ومردم را میخواهد اما شمایان با اینهمه ادعا به تنها یکی از درخواستهای او عمل کنید تا بدانید که پایگاهتان بر روی پهن است

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 06:56:32 توسط مدعی العموم
دادستان تهران راست می گوید، پسر آقای کروبی اصلاً نه باز داشت شده و نه شکنجه شده. همسایه های مومن پسر آقای کروبی چندی پیش خبر داده بودند که ایشان مقداری دسته بیل خریداری کرده و قصد بدی دارد. در روز بیست و دو بهمن این آقا دوستان، برادران و فامیل خود را به خانه دعوت می کند و به هر نفر یک دسته بیل می دهد و می گوید بزنید. آنقدر بزنید تا خونین و مالین شوم. همسایه ها دوباره خبر دادند که او داد می زد و می گفت بزنید می خواهم آبروی نداشته حکومت شریف اسلامی را ببرم. البته همسایه ها توی پرانتز نوشته بودند که ایشان به جای شریف کلمه دیگری را بکار برده. در ضمن همچنین فرزندان گمنام خبر داده اند که پدر ایشان آقای مهدی کروبی مقداری گاز فلفل خریداری کرده بود و در روز بیست و دو بهمن به بعضی از طرفدارانش داده بود که توی تظاهرات به صورتش بپاشند. در ضمن می گویند روز بیست دو بهمن موسوی قصد داشت به طرف خودش تیر اندازی کند که فرزندان گمنام او را خلع سلاح می کنند ... خبر های جدید در مورد این گونه توطئه های ضد انقلاب متعاقباً به اطلاح امت ساندیسنیست های انقلابی ایران رسانده می شود.

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 06:22:32 توسط سید حسن تبریزی
آقای دولت آبادی از حقوق فقط بخش الفاظ را خوانده است و با لفظ «بازداشت» بازی می کند. بله ایشان درست می گویند بازداشت نبوده بلکه عده ای ایشان را به عبارت حقوقی ربوده و آزار داده و تهدید کرده اند. و می دانیم که آقای دادستان نه اراده و نه توان و قدرت پی گیری و جلب این آدم رباها را که هزاران مورد تاکنون مرتکب شده اند را ندارد. اما آقای دولت آبادی حقوق فقط بخش الفاظ نیست. «لم تلبسون الحق باالباطل و تکتمون الحق و انتم تعلمون » یار مفروش به دنیا که بسی سود نکرد/ آن که یوسف به زر ناسره بفروخته بود.

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 05:41:35 توسط سعید
یکی این آقا فریاد رو از خواب بیدار کنه. فکر کرده با آدم حسابی طرفه.

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 05:37:47 توسط مش قاسم
تا قبر آ آ آ آ کار کار انگليس . على کروبى را گرفتن بعد از شگنجه کردن و تهديد به تجاوز فرار کردن رفتن کشورشان و همه اين اعمال را انداختن به گردن حکومت الهى خامنه اى . اين انگليسى ها چقدر پدر سوخته اند

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 05:22:05 توسط آدم چشم و گوش بسته
دادستان تهران واقعا راست ميگويد ! و همه اينکارها دسيسه دشمن است . در کهريزک زندانى خودش به خودش تجاوز ميکند و ندا خودش خودش را به قتل ميرساند و مردم خودشان ماشين نيروى انتظامى را مى دزدند و خودشان را زير ميکنند و على کروبى خودش با باتوم به جان خودش مى افتد . ترانه موسوى خودش از ماموران امنيتى خواهش ميکند که بهش تجاوز کنند و بعد در بيابان آتشش بزنند و مردم لباس گارد ويژه راه تهيه مى کنند و با پوشيدن اين لباسها با باتوم ماشينهاى خود را تخريب کنند !~!

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 05:17:52 توسط فرياد
آقاي جعفري دولت آبادي فرموديد پس از تحقيق متوجه شديد آقاي كروبي توسط نيروهاي قضائي و انتظامي دستگير نشده اند ! اگر هم نتيجه تحقيقات شما درست باشد آيا نميشود اين نتيجه را گرفت كه عده اي با حمايت هاي مالي و داشتن حاشيه هاي امنيتي توسط قدرت عده اي ديگر كه به مساجد هم دسترسي دارند مبادرت به چنين دستگيري هائي در راستاي جلوگيري از استفاده قانوني عده اي از مردم شده اند ؟ طبعاً عكس جراحات و كبوديهاي آقاي كروبي را مشاهده فرموده ايد و اميدواريم نسبت خود زني و دستكاري با فتوشاپ به آن تصاوير زده نشود ، حال اگر اين فروض را در نظر بگيريم آيا تصور نميفرمائيد در انجام اصلي ترين وظيفه خود كه دادستاني و مدعي العموم بودن است قصور داشته ايد ؟ مگر آنكه برداشت شما از شغلتان مدعي الخصوص باشد كه در اينصورت ديگر با شما حرفي نداريم ، وجدان و انصاف محاكمي هستند كه تنفس و تعطيلي ندارد و فرار از آنها نا ممكن است چرا كه در هر لحظه زندگي هر انساني وجود دارد ، آزاده بودن و آزاده زيستن وصيت امام حسين (ع) بود كه شما و دوستانتان مدعي عشقشان هستيد ، بيائيد يكبار هم شده حسيني فكر و عمل كنيد .

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 05:05:28 توسط شهروند-اول
براى اطلاع دادستان رياكار و دروغگوى مسلمان:دویچه وله : همسر علی کروبی در گفت‌وگو با دویچه وله از دیگر جزییات دستگیری، تهدید و آزار شوهرش پرده برداشت. فرمانده یگان ویژه، علی کروبی را پشت یک وانت انداخته و در طول مسیر، با کلماتی رکیک اعلام کرده که فرزند کروبی در اختیار اوست.علی کروبی علاوه بر تهدید به تجاوز، رکیک‌ترین دشنام‌ها را در چند ساعت بازداشت خود شنیده و با دست ترک‌خورده، سرشکافته، بدن متورم و شلوار خونین به خانه بازگشته‌ است.

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 04:40:12 توسط ارش پیشگام
از این راهپیماهی ها شاه هم برگزار می کرد.

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 04:38:25 توسط رزمجو از طايفه ( محترم ) كفار
سردمداران با ايمان و درستكار جمهوري اسلامي هيچوقت دروغ نميگويند. امكان دارد كه دستگيري, شكنجه و تهديد به تجاوز اقاي كروبي JUNIOR, كار دشمنان قسم خورده انقلاب مثل امريكا, انگليس و اسرائيل باشد كه در جهت بيشتر بدنام كردن حكومت عدل علي پرزور, دست به چنين عمل غير انساني زده اند, مانند ان دكتري كه ماموريت داشت به ايران برود و ان خانم هموطن را بقتل برساند.

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 04:36:09 توسط ramin az tehran
در روز روشن دروغ میگویند . بابا اصلآ کروبی بچه نداشت که ما دستگیرش کنیم. اینها همه دسیسه امریکا جهان خوار است . ۲۲ بهمن هم روز پیروزی نظام جمهوری اسلامیست و لعنت به google که با همکاری اسرائیل خط کشی سفیدو اتوبوسنشون دادند . اون پوستر امام وخامنه ای و سندیسها هم که این از دنیا بی خبرها در خیابون لگد مال میکردن همش کاره این سبز هاست که بین امته حزب الله در میدون آزادی غائم شده بودن تا ساندیس مفت بخورند ونمک ولی فقیه رو بشکنند . از این ببعد برای رعایت حال رفتگرها ساندیس ممنوعه.. این است شعار دولت ساندیس برای ملت ......والسلام

کاریکاتور : جمهوری اسلامی ايران یک ابر قدرت است


عکس : عکس روزنامه و سايت جوان (نزديک به سپاه ) از مهدی کروبی

















نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 09:47:35 توسط غضنفر
پيک ايران : شما هم با توجه به آنچه در بالا از همه خواستيم نظر ارسال کنيد دليلی بر عدم انتشار نخواهيم داشت.

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 09:35:34 توسط ایران
راحت مارک بچسبانید به خودتان چی میگویید قاتل و خویش کش یا میگویید متجاوز و مزدور کسانی که از بودجه این مملکت شکم کثیف شان را پر میکنند و به مردم به عنوانهایی مختلف بر چسب میزنند و میکشن به زندان میاندازند ، تجاوز میکنند و و و اسمه کثیف تان چیست و مارکتان صادره از کجاست ، روس ، چین، لبنان ، قزه ، ، ، مرگ بر وطن فروش جانی .

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 09:30:30 توسط علیرضا
گیرم کروبی عامل اسراییل است. پس با این حساب مفت خورهای شورای نگهبان و بودجه میلیاردی شان، سرشان با تهشان بازی می کرد که یک عامل اسراییل کاندیدای ریاست جمهوری شد. روزنامه جوان، محترمانه در روزنامه و دهان گشادت را ببند که جمهوری اسلامی را هر جه بیشتر بهم بزنی بیشتر بویش در می آید.

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 09:09:43 توسط مجید
این آقای آرش هم وقت شوخی ومزاح رانمی تواند خوب تشخیص بدهد,خداوند به ایشان توفیق بصیرت عنایت فرماید وایران را ازقحطی وخشکسالی و ولایت فقیه درامان دارد.

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 08:58:50 توسط Amir
Read it : Mahmoud Ahmadinejad revealed to have Jewish past Mahmoud Ahmadinejad's vitriolic attacks on the Jewish world hide an astonishing secret, evidence uncovered by The Daily Telegraph shows. http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/iran/6256173/Mahmoud-Ahmadinejad-revealed-to-have-Jewish-past.html

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 08:26:17 توسط آرش
ایشون با کارهایی که تو این چند ماه انجام داده , آگاهانه یا نا آگاهانه در راستای منافع صهیونیست ها بوده و این موضوع کاملا واضحه و از خدا می خوام که هر چه زودتر توفیق بصیرت پیدا کنند تا بیش ار این گذشته شونو خراب تر نکنند. ان شاء الله

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 08:23:49 توسط امیررضا از تهران
زنده باد کروبی وموسوی و خاتمی مرگ بر احمدی نژاد و خامنه ای

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 08:16:33 توسط behtash
اين علامت را بايد به كلاه كساني كه در خدمت كشورهاي استعماري و اسراييل ايران را به اين روز از نظر سياسي و اقتصادي انداختن و خدمت بزرگي به اسراييل كردند انداخت يعني سردمداران اين رژيم ٠

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 07:52:43 توسط پرویز ایرانی
خوب ما میخواهیم از شما بپذیریم که کروبی صهیونیست است به به چه اسم نابی کروبی صهیونیست باشد به او میاید؟نه شافتا اگر ناموستان را دوست دارید به ناموستان به او میاید؟ اسم ناموس است اگر داشته باشید میگویید نه به او نمیاید ما هم میگوییم این جوک است که کروبی دلیر مردی که عشایر ولر است وغیرت ومردانگی وعزت وشرف ومیهن پرستی را میداند چیست یکهو صهیونیست بشود .اگر شما کروبی را تکه تکه کنید وتنها راه را برای زنده ماندنش رابطه با صهیونیستها بقول شما بگذارید او انتخاب میکند که میمیرم چون این مردی را دارد او حسین فلفلی که نیست او حسین روز وطهر عاشورا است او همین حالا هم در میدان است او به هر انسانی هم احترام انسانی میگذارد معلوم است که یهودی ها هم حق زندگیشان مساوی است با هر آدم دیگر کره خاکی اما شما بهتر بود عکسی از مشاعی را میگذاشتید وبر پیشانی او پرچم اسراییل را میزدید تا معلوم شود وطن پرست؟ هستید کروبی امتحان داده است او مانند پینو محمود نیست که با دروغ زاده وبزرگ شده باشد او فرزند ایران است نه چون شمایان که معلوم نیست از کجا به این دیار آمده اید کروبی گرامی اینان تنها ما را میخندانند تو بزرگی

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 07:32:18 توسط فرياد
والله خدائيش اين ستاره حق مسلم احمدي نژاده ، گرچه بدون اين نمادها هم نتيجه كارها و حرفاش براي صيهونيستها واقعاً كارساز بود . من يكي ديگه كينه و دلخوري از كروبي و خانواده اش ندارم و اونو بدون اون يونيفورم مسخره ميبينم ، يعني يك انسان قابل اعتماد .

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 07:31:34 توسط شهیدان شهر
کافر همه را به کیش خود نه به میش خود پندارد چون اینان روزنامه نگار نیستند از سراسر ایران یک عده ای که تنها ریش دارند جمع کرده اند ویک خطی میکشند اسمش میشود جوان آیا شما را جوانان قبول دارند ؟ معلوم است نه پهن هم بنام روزنامه نگار بارتان نمیکنند شما هم مانند روزنامه پرودا وایزوستیا وودر شوروی سابق برای حزبتان خط میکشید اما فاقد اصول وعلم روزنامه نکگاری پول هم که فراوان است اما اگر یکنفر با یهودی ها سروسری داشته باشد ایمان داشته باشید که همین احمدی نزاد است وواسطه او هم همین مشاعی قوم وخویش است اگر نیست اینهمه پول برای مسافرتهای خارج او چرا در نظر گرفته میشود چرا گاهی با تاتیر از ملاقاتهای پنهانی که با اسراییلیها دارد میگوید ما با آنان دوستیم بعد میخواهند کچلش کنند میگوید ای وای لو رفت حرفش را عوض میکند کروبی شیر مردی ومردی خودش را در برابر شما نامردان بیشرف وپست که به هیچ معیاری از اخلاق پایبند نیستید نشان داده است خیلی خنده دارد ادعای حسینی بودن میکنید وبا گاز فلفل به او حمله میکنید بدبختها حسین که تک وتنها ظهر عاشورا آمد وجنگید گاز فلفل وخردل نداشت که خیلی بیشرمید کروبی تاریخی است

نوشته شده در تاريخ بيست و ششم بهمن ۱۳۸۸ برابر با پانزدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 05:59:33 توسط اسی
کروبی مرد مردا....درود بر تو لر قهرمان