Friday, June 18, 2010

احمدي‌نژاد : شرايط ايران براي مذاكره، صادركنندگان قطعنامه را پشيمان مي‌كند

احمدي‌نژاد با بيان اينكه شرايط ايران براي آغاز مذاكرات ، صادر كنندگان قطعنامه را پشيمان خواهد كرد ، گفت: شرايط ايران در آغاز مذاكرات به گونه‌اي خواهد بود كه آنان بفهمند سخت اشتباه كرده‌اند .
به گزارش ايلنا ، احمدي‌نژاد در گفت‌وگوي زنده تلويزيوني با شبكه استاني چهارمحال و بختياري با اشاره به صدور قطعنامه اخير عليه ايران اظهار داشت : از دشمنان كاري جز صدور قطعنامه بر نمي‌آيد . موضع اين قطعنامه هجومي نيست بلكه تدافعي است، زيرا قطعنامه‌اي كه با گدايي و التماس راي بياورد هيچ تاثيري نخواهد داشت.

احمدي‌نژاد هدف صادر كنندگان قطعنامه را قراردادن ايران در موضع ضعف دانست و‌گفت : صادركنندگان قطعنامه قصد داشتند با اين اقدام ايران را در مذاكرات پيش‌رو در موضع ضعف قرار دهند، اما ما هم شرايطي خواهيم گذاشت تا متوجه شوند كه اشتباه بزرگي را مرتكب شدند .
وي با بيان اينكه رييس‌جمهور آمريكا اشتباه بزرگي مرتكب شد ، گفت : تنها راه اوباما دوستي با ايران است، اما او مسير را اشتباه رفته است.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 06:16:35 توسط baba karl
اه ´´ خاجي محمود´´زمانت خواهد رسيد و با خاري خواهي رفت´´اما مي داني´´بايد ملت ايران بعد از چند صد سال همچون حكومت اسلامي و ملاي راهم مي ديدند´´تا براي ابد ديگر دنبال ملا و اسلام و مدهب نروند´´لازم بود ببينند رحمت مدهب را رحمت تجاوز را رحمت غارت و جنايت وبحرانها را´´لازم بود٠اميدوارم نسلهاي بعدي قدر اين نسل و نسلهاي قبلي را بدانند و با احترام ياد كنند٠٠٠٠٠٠

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 05:54:22 توسط شاهین
تنها کسی که با التماس و گدایی رای آورد خودت هستی نه شورای امنیت!!! لبنان هم از تو و ملت "عزیزت" حمایت قاطع نکرد چون حتی حزب الله لبنان هم کم کم بو برده که با شماها عهد هجری ها نمیشه مثل آدم حرف زد تا چه برسه به ممالک متمدن و پیشرفته. تو از فرط ناراحتی و عصبانیت درحال دق کردن هستی. داد و فریاد و عربده کشی تو فقط علامت ترس و وحشت است - مثل کسی که تو تاریکی قبرستون از ترس سوت میزنه یا بلند آواز میخونه.

هاشمیان: به زودی حقایقی را در رابطه با هتک حرمت‌های اخیر آشکار می‌کنیم/ هتاکان نماینده جریان حاکم در قم هستند/صدا و سیما به ابزار فتنه تبدیل شده است

پارلمان‌نیوز: رئیس شورای مرکزی فراکسیون خط امام مجلس، حمله به دفاتر حضرات آیات صانعی و مرحوم منتظری و سناریوی 14 خرداد را عملی سازماندهی شده دانست که با هماهنگی و رضایت جریان حاکم صورت گرفته است و تاکید کرد:«امروز صدا و سیما به یکی از ابزارهای فتنه‌ها تبدیل شده که با اعمال بدترین نوع مدیریت در آن و جمع کردن عده‌ای خبرنگار و مجری بچه صفت و با عملکردی ضعیف به مشکلات کشور دامن می‌زند.»

حسین هاشمیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «پارلمان‌نیوز»، در واکنش به حمله صورت گرفته به دفاتر حضرات آیات صانعی و مرحوم منتظری گفت:« متاسفم که در برابر توهین به ساحت مرجعیت ساکت نشسته‌ایم، بنده نسبت به اعمال وقیحانه هتاکان جاهل اعلام انزجار می‌کنم.»

وی با تاکید بر اینکه این حرکات هماهنگی شده و مشکوک است، گفت:« اگر جریان حاکم مخالف این حرکات بود، این اقدامات با رضایت و هماهنگی آنها صورت نمی‌گرفت و به راحتی می‌توانستند مانع این حرکات شوند.»

هاشمیان ادامه داد:« در قم یک تعدادی هستند که نماینده جریان حاکم هستند و آن‌ها این کارها را انجام می‌دهند و جریان حاکم هم حتما از عملکرد اینها راضی است که از این اعمال تبری نمی‌جوید و اعتراضی نمی‌کند.»

وی در رابطه باحمله به حسن خمینی در سالگرد رحلت خمينی گفت :« آیا اگر این عمل با هماهنگی و رضایت آنها صورت نگرفته بود با وجود آن همه نیروهای امنیتی، انتظامی و گارد ویژه و...نمی‌توانستند هتاکان را دستگیر کنند و یا مانع اقدامات هنجار شکنانه آنها شوند؟ بالاخره در حکومت ارگان‌هایی وجود دارد که موظفند امنیت علما و مراجع را تامین کنند، اگر مخالف بودند وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران جلوی آنها را می‌گرفتند.»

هاشمیان با اظهار تاسف از وضعیت حاکم شده در کشور، گفت:« در زمان طاغوت کسی جرات نمی‌کرد اینقدر به مرجعیت توهین کند، آنهم مراجع عالم و باتقوایی همچون آیت‌الله صانعی ومرجع فقید آیت‌الله منتظری، این وحشی‌گری‌ها در حق یک شهروند عادی هم نباید روا شود چه برسد به شخصی که مرجع تقلید بسیاری از مسلمانان شیعه است، حکومت اگر راضی نیست باید جلوی آنها را بگیر اگر هم راضی است که وامصیبتا، وقتی مراجع امنیت ندارند شهروند عادی چگونه می‌توانددر این مملکت احساس امنیت کند؟»

نماینده اصلاح‌طلب رفسنجان با انتقاد از عملکرد صدا و سیما، تصریح کرد:« در وقایع رخ داده در 14 خرداد صدا و سیما نقش زیادی داشت و هرگز به هشدارهایی که نسبت به تحریف و برخورد گزینشی با سخنان امامبه این سازمان داده شد توجهی نکرد، امروز صدا و سیما به یکی از ابزارهای فتنه‌ها تبدیل شده که با اعمال بدترین نوع مدیریت در آن و جمع کردن عده‌ای خبرنگار و مجری بچه صفت و با عملکردی ضعیف به مشکلات کشور دامن می‌زند.»

هاشمیان خاطر نشان کرد:« اینان ضعف‌های در درون خود دارند و سعی می‌کنند با هتک حرمت نیروهای اصیل انقلاب عقده‌های درونی خود را جبران کنند.»

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 06:02:55 توسط شاکی
ما خودمان را میشناسیم هرچند تظاهر میکنیم که دیگران از کار ما سر در نمی آورند. تا روزی که زور داریم زور میگوییم، وقتی هم که دستمان کوتاه شد همپالکیهایمان را لو میدهیم. همه سروته یک کرباس. اینجاست که آنکه هم راست میگوید که البته شما نیستی، حرفش را کسی باور نمیکند. ننگ و نفرین بر دروغگویان و دغلبازان و نان به نرخ روز خورها. همه از دم. در هر لباس و هر منسب.

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 04:26:42 توسط علی
نماینده اصلاح‌طلب رفسنجان با انتقاد از عملکرد صدا و سیما، تصریح کرد:« در وقایع رخ داده در 14 خرداد صدا و سیما نقش زیادی داشت و هرگز به هشدارهایی که نسبت به تحریف و برخورد گزینشی با سخنان امامبه این سازمان داده شد توجهی نکرد، امروز صدا و سیما به یکی از ابزارهای فتنه‌ها تبدیل شده که با اعمال بدترین نوع مدیریت در آن و جمع کردن عده‌ای خبرنگار و مجری بچه صفت و با عملکردی ضعیف به مشکلات کشور دامن می‌زند. هاشمیان خاطر نشان کرد:« اینان ضعف‌های در درون خود دارند و سعی می‌کنند با هتک حرمت نیروهای اصیل انقلاب عقده‌های درونی خود را جبران کنند.» یعنی اینکه این جناب نمیدانی این بچه صفتها و اوباش از نوچه های ملاعلی هستند ؟؟؟ اگه میداند این حرفها یعنی سیاه بازی .. و اگر نمیداند بر چه معیاری خود را نماینده مردم معرفی میکند ؟؟؟

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 04:19:19 توسط شاهد زنده
از اپوزیسیون لائیک نیست که از تجاوز به حریم منتظری، صانعی ود یگر آخوند ها ناراحت شده وانتقاد کند، اولا اینها دریک دایره ای خودی هستند وهمه هم جنایت کرده اند و هرکدام در فصل خود وجنگشان رزم قدرت است چون جا کم، خلاصه بقول خودشان روحانی و بگفته ما آخوند، بگذاریم چوبی که بر سرمردم میزده اند بر سر همدیگر بزنند، اگر 5 سال پیش ما کلمه ای در باب خانواده خمینی میگفتیم حکم اعدام خود را امضا کرده بودیم، حال بین خودشان مد شده بگذارید این سمبلهای کاذب ومسخره را خودشان بشکنند، سید حسن که بی اعتبار شد سید مجتبی ومصطفی خامنه ای هم میشوند کمی دیرتر، ما همه با حجاب اجباری مخالفیم ولی آخوند ها همه مخالف انتخاب آزاد حجابند چون چیزی برای گفتن وبحث کردن جز حجاب و طهارت وغسل ندارند، این جماعت عمامه دار خود را طبقه بهتر و قیم میدانند، که نیستند و مافوق که نیستند بلکه مادونند زیرا کار نمیکنند وزالو وار مفت خورند، ولی این مشتی از مردم ما هستند که این تبعیض را به آنها اعطا کردهاند و قبولدارند تا جایی که دستشان را میبوسند وازشان تقلید میکنند،درفش اپوزیسین باید لغو حجاب باشد

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 04:09:34 توسط مهدی
این آقا درست میگوید. اولا مرجعیت در زمان شاه اینهمه توی سرش نمیخورد که جمهوری اسلامی میکند ثانیا اگر در زمان جمهوری اسلامی درست است که هر بلایی را سر مرجعیت بیاورند بعد از جمهوری اسلامی هم این امر کاری خلاف نخواهد بود. پس بهتر است بقیه مرجعیت حساب کارخود را بکنند و یا از این عمل تبری بجوییند و یا اگر سرشان آمد دیگر شکایت نکنند. این همه آدم ترسو در راس مذهب واقعا خجالت دارد.

پاسخ رسمی و محتاطانه ایران به دور جدید تحریم‌ها

دویچه وله : جمهور اسلامی ایران پاسخ رسمی خود را به تحریم‌های جدید شورای امنیت منتشر کرد. در این بیانیه به حمله اسراییل به کشتی‌های عازم غزه، ناتوانی شرکت "بی پی" در مهار چاه نفت در خلیج مکزیک و بی اعتباری شورای امنیت اشاره شده است.

بخش عمده پاسخ تهران به قطعنامه ۱۹۲۹ که در جلسه ۹ ژوئن ۲۰۱۰ با ۱۲ رای موافق یک رای ممتنع و دو رای مخالف به تصویب شورای امنیت رسید، به نقد رفتار دولت امریکا در حمایت از اسراییل اختصاص دارد.

همچنین دولت ایران اظهار تعجب کرده که چرا به جای صدور قطعنامه علیه اسراییل به خاطر حمله به کشتی‌های عازم غزه، این قطعنامه به مسئله پرونده هسته‌ای ایران پرداخته است.

جمهوری اسلامی انتقاد می‌کند که چرا موضوع قطعنامه ۱۹۲۹ نگرانی درباره تولید، تکثیر و آزمایش نسل جدید سلاح‌های هسته‌ای از سوی اعضای ثابت شورای امنیت نیست و به ۱۱پیشنهاد ایران در کنفرانس "ان پی تی" و فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز این کشور اشاره نشده است.

دولت ایران معتقد است صدور قطعنامه ۱۹۲۹ در فضای توافق تهران میان ایران، ترکیه و برزیل و همزمان با حمله اسراییل به کشتی‌های عازم غزه، تایید کننده دیدگاه‌جمهوری اسلامی است.

ایران مدعی است ضمن آنکه "شورای امنیت سازمان ملل نمی تواند مرجع مناسبی برای تامین امنیت و حقوق ملت‌ها باشد، آمریکا نیز بیش از همیشه با بی اعتباری و بحران اعتماد در جهان روبروست و شعار تغییر نیز نتوانست اعتبار از دست رفته دولت امریکا را باز گرداند".

جمهوری اسلامی، ایالات متحده آمریکا را به عنوان مجرم اصلی استفاده از سلاح هسته‌ای و تکثیر و تولید و آزمایش آن بزرگترین تهدید جامعه جهانی معرفی و با توجه به ناتوانی این کشور در مهاریک چاه نفت در خلیج مکزیک نسبت به تامین امنیت شهروندان این کشور و امنیت جهانی اظهار نگرانی کرده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که "ورود شورای امنیت در موضوع فعالیت‌های هسته‌ای ایران غیر قانونی‌و بی اعتبار است" و از این شورا خواسته شده که سریعا نسبت به اتخاذ اقدامات جبرانی و رفع اشتباهات گذشته اقدام کند.

دولت ایران همچنین هشدار داده است که هرگونه اقدام علیه منافع خود‌، متقابلا با "پاسخ قانونی" و "اقدامات مقتضی" همراه خواهد بود. در این بیانیه درباره‌ی نوع اقدام قانونی مد نظر ایران توضیحی داده نشده است.

در این بیانیه اشاره‌ای به ادامه غنی‌سازی تا ۲۰ درصد و یا اقدامات متقابل در مورد بازرسی احتمالی کشتی‌های عازم ایران و همچنین دور تازه نشده است.

در بخش‌پایانی این بیانیه رسمی، ایران همچنان مدعی شده که اهداف صلح آمیزی را در برنامه‌ی هسته‌ای خود دنبال می‌کند و از شروع دوره‌ای جدید در مناسبات جهانی برای تامین منافع ملت‌ها با محوریت کشورهای مستقل خبر داده است.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 14:18:26 توسط شورا
چیز جدیدی در مقایسه با قطعنامه‌های پیشین یافت نمی‌شود،آن‌چه که هست،محدودیت‌های قطعنامه‌های پیشین در مورد معاملات تسلیحاتی،کنترل نقل و انتقالات پولی و معاملات مؤسسات بانکی،مالی و تجاری به همراه کنترل وسایل حمل و نقل بین‌المللی جمهوری اسلامی،اندکی تشدید شده‌اند.بنابراین تفاوت محسوسی با گذشته وجود ندارد.اما نفس صدور قطعنامه،از دو جهت برای طرفین درگیر حائز اهمیت است.از نظر سیاسی،ابزاری‌ست به ویژه در دست آمریکا برای اعمال فشار سیاسی به جمهوری اسلامی و انفراد سیاسی بین‌المللی آن.این مسئله نه فقط در کشمکش‌های سیاسی کنونی طرفین حائز اهمیت است،بلکه از آن مهم‌تر،وسیله‌ای برای تشدید درگیری‌های سیاسی درآینده می‌باشد.بنابراین،از جهت سیاسی صدور قطعنامه‌ها کاملاً به زیان جمهوری اسلامی است.از نظر اقتصادی نیز گرچه مفاد قطعنامه،به ویژه،فشارهای مالی متعددی را به رژیم وارد می‌آورد،اما اصل قضیه در این است که آمریکا و در محدوده‌ای اروپا می‌توانند به اتکای این قطعنامه‌ها،دست به اقداماتی بزنند که مستقیماً اقتصاد ایران را تحت تأثیر قرار می‌دهند و جمهوری اسلامی را با تشدید بحران‌‌ها رو به رو می‌سازد٠

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 12:07:12 توسط fred
واقعآ چرندیات ج-ا خون و جنون باعث خنده هر مرغ مرده ای میشود! در آینده نزدیکی با رفتن شما جنایتکاران خون آشام ، وضع تمامی هموطنان و کشورمان هزاران بار از اکنون که زیر سلطه اسلام است ، بهتر و بهترین خواهد شد. نابود باد ج-ا در ایران آریائی . پاینده باد جوانان غیور وطن . تاآزادی ایران و ایرانی.

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 08:59:10 توسط تهمتن
به حكومت جنايتكار ولي وقيح بايدگفته شودكه حتا مردم ايران هم ازتهديد و ارعاب وترساندن حكومتي كه درحال فروپاشي ست ترسي ندارند. حال و بااين وجود;ولي وقيح مضحكانه جوامع جهاني راهم ميترساند!!!؟؟؟ بلي مماشات غرب ومعاملات اقتصادي وسياسي ووو..جنايتكارانه آنهاكه سبب ماندگاري حكومت اوباش و اراذل برمردم ايران گشته بود;با قيام مردم به پايان رسيدوهم اكنون هم ترس ووحشتي كه انتظارش راميكشيديددرحال وقوع است وبر اثرهمين اقدامات دوستان سابق تان(تحريم)قطعا بدست ميليونها مردم ايران كه خشم ٣٠ساله ازتمام سران جنايتكارنظام از هرباندي را دارندگرفتارخواهيدشد..اين تحريم چنان ترس ازخيزش همگاني مردم را دردل باندهاي نظام ازاصلاحطلب تابقيه باندهاڰداشته كه رهبران تقلبي قيام هم ترس خودرااز خيزش نهايي مردم پنهان نكرده وميدانندكه اگراين تحريم به قشر بي تفاوت مردم سرايت كند(قشرمرفه و نيمه مرفه) آنوقت است كه همه قشرها بقيام پيوسته كه ديگرمهار ازدست حاميان نظام خارج شده و دامن خودجنايتكاران سابق راكه حال پوسته ميش را پوشيده اند;خواهدگرفت.. روزي كه اسلحه ازسرمردم ايران برداشته شود-كه ميشود-اين نظر بشما ثابت هم خواهدشد..

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 08:30:43 توسط بابک
شما خودتون یک چاه نفت در خشکی را نمی توانید مهار کنید آنوقت ادعای مدیریت جهان را دارید حالا یک کشور نتوانسته یک چاه نفت را در چند صد متری زیر دریا مهار کنه بهش گیر دادید

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 08:14:54 توسط شيراز
اي حكومت جهل اسلامي باش تا صبح دولتت بدمد كاين هنوز از نتايج سحر است

مسئول حمله به کوی دانشگاه: سپاه، بسیج یا پلیس؟

دویچه وله : چه کسانی دانشجویان را در حمله به کوی دانشگاه تهران لت و پار کردند؟ آن که در فیلم کوی دانشگاه می‌گفت: نزن، نزن، که بود؟ از افراد پلیس یا لباس شخصی‌ها؟ فرمانده پلیس می‌گوید ما نبودیم.

رسیدگی به ماجرای حمله به کوی دانشگاه که در آن ۵ دانشجو کشته شدند، مسئولان را به جان هم انداخته و مثل شبحی آن‌ها را دنبال می‌کند، مانند شبح کهریزک که سعید مرتضوی را راحت نمی‌گذارد.



مسئولان انگشت اتهام را به سوی هم نشانه می‌روند. اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی می‌گوید فیلمی که از حوادث کوی دانشگاه گرفته شده دستکاری شده است. روی آن صداگذاری کرده‌اند تا این گونه وانمود شود که پلیس دانشجویان را می‌زند و لباس شخصی‌ها مخالفت می‌کنند، «در حالی که صحنه برعکس است، لباس شخصی‌ها می‌زنند، پلیس از دستشان می‌گیرد و می‌آورد.»



حمله به کوی دانشگاه ابعادی داشت که آیت‌الله خامنه‌ای دستور داد کمیته‌ای برای پیگیری این حمله تشکیل شود.



"که بود، که بود؟ من نبودم!"



از حمله به کوی دانشگاه یک سال می‌گذرد. اما هنوز هیچ مأمور پلیس، لباس شخصی یا بسیجی و سپاهی بازداشت ‌و دادگاهی نشده است. "که بود، که بود، من نبودم" تنها چیزی است که پس از یک سال به گوش می‌رسد.



پیامد خشونت‌هایی که از انتخابات به این سو در ایران رخ داده، هنوز روشن نیست. هنوز کسی نمی‌داند دهها کشته، صدها زندانی، اعمال شکنجه و تجاوز در زندان‌ها چه نتایجی به بار می‌آورد و چرا اکنون حتی در میان نیروهای طرفدار دولت هم گروه‌هایی خواستار روشن شدن عاملان این فشارها هستند.



آیا فشار برای رسیدگی به پرونده‌ی آمران و عاملان کوی دانشگاه یا کهریزک برای راضی کردن ناراضیان است، برای مجازات مجرمان است یا تصفیه حساب‌های درونی؟



بسيج دانشجویی دانشگاه تهران و دانشکده علوم پزشکی تهران که از حامیان دولت است در سالگرد حمله به کوی دانشگاه با انتشار نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه اگرچه مقصر اصلی را معترضین قلمداد کرده، ولی از نحوه پيگيری این موضوع هم انتقاد کرده و خواستار رسيدگی به پرونده كوی دانشگاه و مجازات عاملان و مجرمان اين واقعه شده‌است.



در این نامه آمده است: «واقعيت اين است که با وجود "دستور اکيد" رهبر معظم انقلاب در مورد برخورد با عوامل اين حادثه تلخ، شاهد هستيم که با گذشت يک سال از واقعه، هنوز ثمرات عملی رسيدگی به جرايم مرتکبان آن حادثه، ديده نمی‌شود. به راستی چه مانعی باعث گرديده تا احکام قضايی برای مسببان حادثه صادر نگردد و بر ابهام افکنی‌ها و سوءاستفاده‌های دشمنان نظام و تفرقه‌افکنان، روشنگری قانونی صورت نگيرد و قشر انقلابی و فرهيخته‌ی دانشگاهی همچنان منتظر اجرای عدالت در برابر قانون‌شکنان باشد؟ آيا اين خواسته نابجايی است که دستگاه قضايی به فرمان صريح مقام معظم رهبری در اين زمينه، سريع و صريح عمل کند و با برخورد با عاملان آن، از رخداد حوادث مشابه جلوگيری نمايد؟»



آیا اراده‌ای برای یافتن حقیقت وجود دارد؟



انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران نیز فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه را پاسخگو می‌داند و با انتقاد از دولت و مجلس به آیت‌الله آملی لاریجانی نوشته است: «مظلومان اصلی اين فاجعه دانشجويان بودند... اين حق دانشجويان است که پس از يک سال، از شناسايی و محاکمه آمرين و عاملين آن بپرسند و آنان که قول پيگيری و وعده احقاق حق دادند را مورد بازخواست قرار دهند.»



الیاس نادران نماینده اصولگرای مجلس که منتقد دولت و یکی از اعضای کمیته حقیقت‌یاب وقایع کوی دانشگاه، تهدید کرده است که «اگر مسئولین در رابطه با آن حادثه اظهارنظر نکنند، اسناد و مدارک خود را شخصا در اختیار رسانه‌ها قرار خواهم داد.»



کاظم جلالی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس عذر بدتر از گناه آورده است که کسی یا گروهی مانع از ارائه گزارش نیست، «اصل مسئله این است که اصلا گزارش تهیه نشده است»!



جمشید انصاری، نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم در اردیبهشت ماه در جمعی گفته بود که هیچ ابهامی درباره عاملان کوی دانشگاه وجود ندارد و مشخص است چه کسانی به کوی دانشگاه حمله کردند، اما به گفته او «اراده‌ای برای برخورد با آن‌ها وجود ندارد».



معلوم نیست که اظهارات فرمانده نیروی انتظامی درباره فیلم تهیه شده از کوی دانشگاه و انداختن گناه شکنجه و قتل دانشجویان به گردن سپاه و لباس شخصی‌ها برآمده از کدام اراده است؟ اراده‌ای برای علنی کردن یک "حقیقت" که "کمیته حقیقت‌یاب" از یک سال پیش در جستجوی آن است؟



آیا فاجعه کوی دانشگاه نیز سرنوشتی مانند ماجرای زندان کهریزک پیدا می‌کند، یعنی با وجود بر ملا شدن چهره‌ی دستکم برخی از مهره‌ها، اتفاقی نمی‌افتد و به کسی و جایی برنمی‌خورد. هم‌‌چنانکه سعید مرتضوی دادستان عمومی و انقلاب وقت تهران هرگونه مسئولیتی را در رابطه با کهریزک رد کرد و آب از آب تکان نخورده است، حداقل تا امروز!



نیلوفر خسروی

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 01:55:08 توسط بهمن 57
چه فرقي ميكند كه قاتلين سپاهي بودند يا بسيجي يا انتظامي؟قاتلين بخشي ازين حكومت فاسد بودند كه زير نظر فرمانده كل قوا كه خامنه اي جنايتكار است عمل ميكردند. كدام كميته حقيقتياب ؟چطور در پيدا كردن نيروهاي مخالف شكنجه و بازجويي و اعتراف گيري و اتهام به مجاهدين و انجمن پادشاهي و جاسوسي اسراييل هر كس كه خواهند پيدا ميكنند و از اتهام جاسوسي و زنا و شرب خمر و دريافت پول از موساد, بسيار پر قدرت عمل ميكنند؟ اما در يافتن قاتلين دانشجويان بايد كميته حقيقت ياب تشكيل دهند؟جانيان و آمران سركوبيها احتياج به معرفي كردن فلان لمپن مسجد فلان و سرگروهبان قندعلي و سردار نقل علي ندارد٠رادان و مرتضوي و مصباح هم سگخور٠ريشه را بايد زد كه نظام سرمايه داري عقب افتاده جمهوري اسلامي به رهبري آخوند خامنه اي و احمدي نژاد فاشيست است٠باقي كف درياست كه در اقيانوس انقلاب مردم از بين ميروند٠

عکس : برگه جریمه بانوان بد حجاب


عکس : برگه جریمه بانوان بد حجاب

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 13:52:18 توسط سمکو
به‌ به‌ ألحمدلله‌ باز هم در آستانه‌ تابستان گرم سال، جمهوری آخوندی یک پدیده‌أی جدیدی به‌ جهان أمروز تقدیم کرد! برگه‌ جریمه‌ بانوان بد حجاب! پس منتظر باشیم که‌ سال آینده‌ برگه‌ جریمه‌ آقایان بد دستار هم در أیران عزیز پیدا میشود/

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 13:11:03 توسط شاهین
آقا ساسان! چرا داری چرت و پرت میگی؟ ممکنه سیکهای هندی علامتی شبیه به اینو داشته باشن اما این "خرچنگ" - بقول برخی از دوستان - علامت "الله" است که من از نظر طراحی اونرو جالب میدونم اما نه بعنوان آرم رسمی پرچم بلکه شاید بعنوان تابلو سردر مسجدها !!!

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 12:35:49 توسط haghighat
بله درست میگن این عکس درست کردن برگ جریمه اصلی این شکلیست ببینید http://www.hamsafar.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=9993:2010-06-17-13-44-24&catid=39:news آخه به یک نفر چطور میتونن جریمه بدن فقط با یک کد ملی اگر تو ماشین بود که میرفت تو خلافی ماشین یه چیزی ولی همینجوری که نمیشه. اومدیمو طرف هم پرداخت نکرد جریمرو چطور میتونن پیداش کنن. ولی این یکی عکس که من فرستادم لینکشو بیشتر با عقل جور در میاد چون مشخصات ماشین رو نوشته و ماشینو جریمه کرده و گواهینامه طرف رو ظبط کرده تا طرف جریمرو پرداخت کنه . ولی در این عکسی که شما گذاشتین اصلا خیلی مسخرست جریمه عینک بالای سر گذاشتن . یا 4 انگشت رو لاک زدن آخه یه نفر لاک هم بزنه یه دستو که لاک نمیزانه 2 تا دست و لاک میزان. البته من نمیگم مبارزه با بد حجابی وجود نداره بلکه میگم عکسی که اینجا گذاشت شده حقیقت نداره. مرسی از شما

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 12:32:10 توسط نگران
لباس برای حفاظت بدن از سرما و گرما میباشد. اما حجاب آنهم حجاب اجباری , حجاب سمبل قدرت طلبی آخوندها و امامان آنها میباشد. حجاب زنان را تحقیر میکند و به آنها میگوید که شما ضعیفه هستید و یک پا کمتر از مردان.

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 12:26:33 توسط آرش*
حکومت نفس کش می‌طلبد ! واقعاً برای زنان و دختران،ایران جهنمی مضاعف است."اسلام بیاورید تا در امان باشید" همه بهانه است،مهم غارت ایران است ! این حکومت نه‌ به عقب نشینی از مواضع خود پایبند است و نه‌ به اصلاح پذیری.حکومت‌های قرون وسطایی و لمپنی به قوانین مدنی و بشری پایبند نیستند و انتظار به اصلاح پذیری نظام کمک به حفظ نظام است...

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 11:55:59 توسط ترنم
من فكر ميكنم اين يك شوخي فتوشاپي باشه..چون مواردي مثل داشتن ارايش و يا پاي بدون جوراب ذكر نشده ولي موردي مثل عينك بالاي سر!! يا مثلا موي روشن؟ بسته به نوع رنگ! يعني موي تيره جريمه نداره؟ توش هست. يا مثلا گشتي به نام نسبت واقعا وجود نداره گرچه همين گشت ارشاد كار فضولي در اين مورد رو انجام مي ده..اين اتفاق يعني صدور قبض جريمه در آينده كاملا محتمل هست! ولي اين؟ ميتونه يه شوخيه جالب باشه

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 10:53:59 توسط چيا
مرگ بر اخوند٠ من چيا از مهاباد

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 10:50:09 توسط سامان
علامت وسط خرچنگ نيست علامت سيكهاي هندي است اگر معبد سيكهاي هندي را ديده باشيد همين علامت را دارد بدون تشديد بالاي آن كه شكل عمامه سيكها و يا آخوندها ميباشد٠حالا چه اسراري بود كه علامت شيرو خورشيد پرچم ما را بردارند و عمامه جاش بذارند ؟ ٠

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 10:25:51 توسط رزمجو از طایقه ( محترم ) کفار
حکومت بدنام و مصیبت زای اسلامی بزودی بادافراه ئ ( با سپاس از مراغه ای عزیز ) اعمال ضد انسانی خود را, مجبور به پرداخت است. در این مورد هیچکس از ما ایرانیان تردیدی نداریم. با شروع تحریمهای بین المللی مکتبی های پلید قصد انحراف افکار عمومی را دارند. چقدر ما باید خون دل بخوریم که, چرا اینقدر بد شانس هستیم که در سرزمین عزیزمان ایران, مسلمان, زاده شده ایم؟ ایرانی بودن برای تمام اعضای طایفه ( محترم ) من, نه فقط خجالت اور نیست, بلکه موجب مسرت میباشد. ولی چرا توی تمام ادیان موجود ( البته تا امروز ), اسلام ناعزیز با خواهر و مادر ما فامیل شده است. دردیست!!! که جز با سرنگونی سیستم نامنزه مذهبی ها, انرا دوا نتوان کرد.

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 09:19:01 توسط Arvin
هموطن:سخنم با شماست پیک ایران خوشبختانه یکی‌ از بهترین و با اتمینانترین رسانه اینتنتی است که هیچ زمانی‌ نمیاد چیزی رو که شما میگویی بخواد انجام بده.من شما رو نمی‌خوام متهم کنم ولی‌ حرفی‌ را که میزنید حرف یک بسیجی‌ و یا حرف کسی‌ است که این نظام جمهوری اسلامی رو کاملا قبول داره. ******************** پ ا : از لطف شما سپاسپزاريم. ما فگر ميکنيم ايشان با نيت خوب انتقاد گرده اند.

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 08:33:08 توسط Arvin
این کارها نماینگر این است که ما هر کاری بخواهیم می‌تونیم با ملّت ایران بکنیم.مرگ بر اسلام دین زن ستیز.

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 08:28:36 توسط آراد
واقعا کشور عزیز ما با چه سرعت زیادی به سمت نابودی می رود. نمی دانم عده ای متحجر ، نادان و احمق که در لباس آخوندی و یا غیر آخوندی بر کشور عزیز ما حاکم شده اند تا کی می خواهند دست به اینگونه اقدامات مشمئز کننده بزنند ؟ شرم بر این افراد باد که همه ارزشهای فرهنگی و انسانی و به طور کلی میراث ارزشمند ما ایرانیها را به چوب حراج گذاشته اند اما تاریخ نشان داده سرنوشت این گونه نظام ها چیزی جزء سه چهار دهه نیست و به زباله دان تاریخ خواهند پیوست . سربلند باشی ای ایران

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 08:15:38 توسط هموطن
این که فتوشاپیه. تو رو به هر چیزی که قبول دارید برای اثبات حقانیتتون به دروغ متوسل نشید. خجالت داره واقعا. ******************* پ ا : اين عکس در چند سایت داخلی منتشز شده است. شما اگر دليلی برای فتوشاپی بودن آن داريد ارسال کنيد. از اين گذشته این خبر که زنان بد حجاب جريمه خواهند شد که دروغ نيست. اين سايت نزديک به مشایی است و عکس در آن منتشر شده است http://www.payamekhordad.com/newsF-1229.html

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 08:09:07 توسط مراغه اى
مهسا خانم! چرا بايد از ايرانى بودن خود خجالت بكشيم؟ چرا نبايد از اينكه اسم مسلمان بر ما گذاشته اند خجالت نكشيم؟مگر جز اين است كه بوى تعفن اين اسلام ناب محمدى دنيا را پر كرده است؟ به جز اين دين رحمت!!! كدام دين و مذهب را سراغ داريد كه اينگونه با زنان سر جنگ و تبعيض داشته باشد؟بعد از ٣١ سال زور بيخود زدن براى پيچانندن بانوان آزاده كشورمان در چادر و چقچور حالا چشمانمان به جمال منحوس برگ جريمه بدحجابى در ج٠ا روشن شد! لعنت بر تماميت اين نظام و مذهبشان كه زن را به عنوان يك كالا تلقي ميكنند٠٠٠

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 06:56:43 توسط Mahtab
Dear Hamvatan, Please cover your ID number, next time you want to sent it for us.

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 06:15:49 توسط سخنگو
بجاي چهار و نيم انگشت نوشته چهار انگشت و نصفي٠ادبيات لمپني مثل رئيس جمهورش٠مهم مراعات عدالت كامل!!در مقدار سطح لاك است٠مشكل استخدام را هم حل كرده اند٠

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 05:59:58 توسط ساسان اول
این علامت خرچنگ وسط برگ جریمه ، همان علامت صلیب شکسته فاشیسم هیتلری است . در ضمن من اصلن نمی دانستم که لاک ناخن زدن مانند بی حجاب بودن است . شما چطور ؟ خامنه ای به ماموران اش گفته است که همیشه از مردم طلب کار باشید تا فرصت اعتراض نکنند . من با اطمنان کامل می گویم قصد این باند کودتاچی ، منزجر و متنفر کردن مردم ایران است از اسلام .

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 05:56:53 توسط مهسا
وقتي ايرانيان نميتوانند با هم متحت شوند اين اخوندهارا از ايران بيرون بندازند حقشان است كه بدتر از اينها سرشان بياد ادم خجالت ميكشه از ايراني بودنش از كشورهاي جهان سومي هم عقبتتر رفتيم

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 05:21:32 توسط شاهین
تحریمهای جهانی علیه جمهوری جهل قرون وسطایی بدجوری پیزی آخوندا رو گرفتار کرده و حالا منبع درآمد دیگری را برای خودشون پیدا کردن که نکنه یدفعه از گرسنگی مرده و به درک اسفل السافلین واصل بشن - این خفاشهای خون آشام غارهای حجاز !!!!!!

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 05:16:09 توسط baba karl
همين كارها و سردرگميها´´نشانه شكست در پروزه امام زماني حجاب است´´**بهتر نيست زنان امام زمان را درزيرزمينهاي خرابه قم نزديك حرم´´هم جريمه كنيد? كه ادعاي بارداري هم ميكنند´´يا زنان حرمسراي جنتي و علم ولهدي و خامنه اي كه روزي صيغه ۵٠ نفر ادم مي شند ?ويا مردان حرمسراي مصباح در قم راكه بعد از صيغه كه براي انها خوانده مي شه مي روند پاسدار مي شوندو بازجو و امنيتي?خرافاتي ها´´كارهاي كه پيعبرش ١٤٠٠ سال پيش ازيادش رفته بود راامروز مي خواهند به اجراع بگزارند٠٠٠٠٠

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 05:14:32 توسط khordad
جالب اون عکسه خرچنگ روی کاغذ جریمه شونه. همون خرچنگه تو پرچمشونا میگما.

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 05:13:59 توسط Arvin
۱-یا مسلمان(تسلیم شده) باش و قوانین اسلام رو انجام بده. ۲- اگر مسلمان نیستی‌ و اسلام رو قبول نداری باید باج بدی ۳-واگر نه اعدامت می‌کنیم(می‌ کشیمت) دوستان این ۳ پیام اسلام است از زمانی‌ که محمد اومد و تا حالا.

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 05:02:30 توسط AALLII
این دیگه چی بود ؟ ردیف ۶ : مو ی روشن (بستگی به نوع رنگ) ؟ خدایش خجالت نمی کشن اینا رو چاپ می کنن؟

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 04:59:27 توسط دزد دریایی
چک ؟؟ مگر این اراذل چک هم قبول میکنند ؟ اگر چک برگشت خورد چی ؟ لابد پولش را از قبر امام راحل برداشت میکنند !

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 04:53:23 توسط دامون
این سندی تاریخی از زمامداران ضد فرهنگ و بی تمدن اسلام گرا هست این ها را به خاطر بسپارید و به فرزندان خود بیاموزید که بیگانه را حاکم و اقای ملک خود نکنند.

امام جمعه مشهد: عبضي عزيزان به خاطر رفت و آمد به جوامع لائيك و وجود انگل‎ها، بينش خود را از دست داده‌اند/ زن بي‌حجاب كانون فساد است

امام جمعه مشهد گفت: فرهنگ ايراني منهاي محتواي دين، يك تخيل و توهم بيش نيست.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد احمد علم‌الهدي امروز در خطبه‌هاي عبادي - سياسي نماز جمعه مشهد كه در رواق خميني حرم امام رضا برگزار شد، خاطرنشان كرد: بزرگترين آثار فرهنگي اين كشور اگر محتواي جدي دين در آن نباشد كوچكترين اثري در سيره و روش جامعه ندارد. قدرت‌هاي بزرگ جهاني در عرصه فرهنگ قدرت مقابله با جامعه ما را ندارند چون فرهنگ ما متعالي‌ترين فرهنگ‌هاست.

وي در ادامه به شعر سعدي اشاره كرد و گفت: امروز شعر معروف سعدي زينت بخش سازمان ملل است ولي شوراي امنيت همين سازمان حركات سلاخانه اسرائيل نسبت به مردم فلسطين را مي‌بيند ولي دم برنمي‌آورد.

وي گفت : زنان در جامعه ما صف اول خط مقدم جبهه هستند چون در جامعه‎اي مي‎شود كار فرهنگي كرد كه در آن بستر عفت گسترده باشد منتها در صف مقدم جبهه حضور يك خانم بي‌حجاب، صف مقدم و دژ را خراب مي‌كند و بايستي با او برخورد و مقابله كرد.

علم‌الهدي ادامه داد: بي‌حجاب‌ها يك اقليت فاسد در بين اكثريت جامعه هستند و متاسفانه بعضي عزيزان به خاطر رفت و آمد به جوامع لائيك و وجود انگل‎ها، بينش خود را از دست داده‌اند.

وي خطاب به احمدی نژاد گفت: همه مسوولان در كشور ما عزيز و محترم هستند به ويژه شما كه 25 ميليون پشتوانه مردمي داريد اما اين 25 ميليون با انگيزه دين‌مداري و مراقبت‎هاي ارزشي به شما راي دادند، آيا براي مبارزه با بي‌حجابي صراحت چند آيه قرآن كفايت نمي‌كند؟

عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: زن بي‌حجاب با آن آرايش‎هاي متفاوت به عنوان كانون فساد به انقلاب ما دهن كجي مي‌كند، آيا نبايد با آن‌ها مبارزه كرد؟ بي‌حجابي نماد خون شهدا را تخريب مي‌كند. آقاي رييس جمهور مكتبي امروز در همين ساعت بيش از 500 نماز جمعه و ميليون‌ها نمازگزار با بي‌حجابي مخالف هستند.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 14:50:10 توسط MajidA
چه حرف مزخرفی؛ یه حرف‌ بدون هرگونه پایه و اساس علمی‌، فرهنگی‌ یا تاریخیی. یه حرف تنفر آمیز متعلق به یک نژاد خوناشام و تبهکار. زنها هستند که هنرمند، مهندس، پزشک تربیت میکنند و از همه مهمتر آزادیخواه و روشنفکر تحویل جامعه میدهند. آیا شنیده‌اید که میگویند "دختر ایرنو بی‌ رنگ و ریا" و یا اینکه "هیچکی زیر این گنبد کبود با من مثل تو مهربون نبود" در کشورهای اروپایی زنان با مردان از حقوق یکسان برخوردار هستند و هرمگه بخوان لخت بیان بیرون، می‌تونن و اگه کسی‌ چپ بهشون نگاه کنه با نگاه سرزنش امیزشون آدم (گفتم چی‌ آدم!)رو مجبور می‌کنن که روشو برگردونه و در همهٔ این کشورها تعداد خلافکارن مرد چند برابر زنهاست و مردها هستن که دختر میدزدن و مجبورشون می‌کنن تن به روسپیگری بدن ننگ عالم بر آخوندهای شاید و ضد زن. در تاریخ دنیا کسانی‌ که مسٔول مرگ میلیون‌ها نفر شدند مرد هستند و به قول اروپیها پشت هر مرد بزرگ یک زن بزرگ است! قدرت زنها به تفکر (خانومها با هر دو طرف مغزشون فکر می‌کنن) مدیریت و سازماندهی در تئوری و عمل ثابت شده و حرفهای اینگونه اشرار دیگر جایی‌ در میان ما ندارد. ...

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 14:30:50 توسط ستاره
علم‌الهدي و ديگر متحجرين بارگاه ولايت, شكست مفتضحانه اي را از جانب مردم قهرمان ايران متحمل شدند! رژيم دست نشانده و اشغالگر ولي فقيهي, كه به نام اسلام و دين آمده بود كه دمار از روزگار مردم ايران در اورد, بخاك سياه بنشاند و تا آخرين قطره هاي نفت و طلا و منابع زيرزميني ملي ايران و خاورميانه را راهي امريكا كند! آري, بنام حكومت جمهوري اسلامي, و بنفع از ما بهترون! آنهم به چه بهائي؟ به بهاي سنگسار و چشم درآوردن و قطع دست و پا و اعدام و تجاوز به مردم بيگناه ايران! درود بر مردم مبارز و خلق قهرمان ايران كه دوباره به "رژيم پاره پاره ولي فقيه" در ٢٢ خرداد درس فراموشي ناپذيري دادند, با همه عقب كشيدنها و خيانتهاي "باند خائن اصلاح طلبان" يا همان "سران سكوت"! هموطن مبارز در دوبلين_ايرلند كه متكي تروريست را مفتضح كردي درود بر تو! هموطن مبارز در اروپا, امريكا, استراليا, آسيا, كانادا و جاي جاي اين جهان, كه براي نجات وطن و مردم وطنت بپاخاسته اي, درود بر تو! مبارزان, دلاوران, رزمندگان و سربازان ارتش آزادي در داخل, جنگ ما با دشمن, تا سرنگوني "حكومت ايران بر باد ده ولي فقيه" ادامه مي يابد٠٠٠

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 13:46:55 توسط آرش*
اگر فرهنگ اعراب بدوی دختران را زنده به گور میکرد ،فرهنگ اسلامی زنان را خانه بگور و جامعه بگور می‌کند. اگر مبارزات قهرمانانه زنان و دختران ایران پابه پا و حتی بیشتر از مردان در سال گذشته درخشید دلیل آن عصیان و خشم بیشتری برای رهایی از زندان اینگونه زیستن بود...نفس دیگر نمیاید در این زندان اسلامی ... بزن مشتی،بزن پتکی بر این دیوار بی‌ نامی‌ ...

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 12:11:29 توسط razi
اخوند شياد برو يقه واعظ طبسي دزد خراسان و رفيقت را بگير كه تمام ثروت استان خراسان در جيب اوست و پسراي همه كارش كه اقامت امريكا دارند و پولهاي باد اورده را به انجا مي برند....

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 10:27:17 توسط شيرازي
مفتخورانگل فرهنگ تو دزدي غارت تجاوز مزدوري دروغگويي و بي آزرمي است و كانون فساد هم همان دخمه هايست كه امثال تو بي وطن در آنها خيانت به ملت و ميهن را ياد ميگيريد است ٠

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 10:20:26 توسط شورا
وقتی روزنامه های رژیم، مدام علیه زنان به ویژه فعالین آنها تبلیغ و ترویج می کنند،وقتی رادیو و تلویزیون،در مقابل زنانی که برای حقوق سلب شده شان مبارزه می کنند، سخیف ترن واژه ها را به کار می گیرند، وقتی در نطق های نمایندگان مجلس، سخنرانی های خامنه ای،امامان جمعه،و دیگر مسئولان رژیم،شب و روز حقوق فردی، انسانی و آزادی زنان،آشکارا مورد تهدید و تجاوز قرار می گیرد،آیا باز هم می توان،از جمهوری اسلامی انتظار ديگري داشت؟درحاکمیت جهل اسلامی،اگرچه حقوق اولیه همه ی توده های میلیونی مردم از زن و مرد، مورد تعدی، سرکوب و تجاوز قرار گرفته است،اگرچه تمامی گروه های اجتماعی،به شدیدترین وجهی مورد سرکوب و تجاوز واقع شده اند،اما در این میان،زنان از جمله گروه های اجتماعی هستند که تا کنون،بیشترین ستم و فشارها را متحمل شده اند. زنان در جامعه ایران،نه تنها از کمترین امنیت اجتماعی برخوردار نیستند، بلکه در چهار دیواری خانه هایشان نیز، از حقوق اولیه محروم شده اند. از اين روست كه زنان در صف اول مبارزه تا سرنگوني رژيم جهل قرار دارند٠

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 08:59:29 توسط shomali
کانونهای فساد مرقدهای مطهره در مشهد و قم و ... میباشند. آدرس را اشتباهی گرفتید . باور ندارید؟ خودتان بروید ببینید ، تازه کار چاق کنش هم خود شما آخوندها که مروجان فساد هستیدمیباشید .

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 08:55:56 توسط آرمان
فرهنگ ايراني با دين, افتضاحي بيش نيست همانطور كه تاريخ نشان ميدهد فرهنگ ايران درست از زمان هجوم اعرابی که اسلام را به ايران آوردند به قهقرا كشيده شد و از آن انسانهاي مدرن و قوي (در زمان خود) موجوداتي ضعيف , توسري خور و خرافي بوجود آوردند و صدها سال به غارت و چپاول هر آنچه كه فرهنگ و آداب ايراني به دنيا و بشريت اعطا كرده بود اعم از فرهنگ و علوم انساني تا مهندسي و آرشيتكتور و ... براي مثال ما معماري اسلامي نداريم, هرآنچه ما تحت اين عنوان شنيده و خوانده ايم مانند مشروعيت رژيم و آن رييس جمهور بيسوادش, دزدي و دروغي بيش نيست . اعراب 1400 سال پيش , از طريق زور شمشير و قتل و خفقان , معماران ايراني را با خود ميبردند و آنها را وادار بساختن اين بنا و آن بنا ميكردند و بنام هنر اسلامي, قالب خلق خدا ميكردند و نوادگانشان هم اكنون, راه آنها را ادامه ميدهند!!! .. حسادت و عقده هاي كم خودبيني چكارها كه نميكند!!!

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 08:32:20 توسط mozaffar m
این جماعت واقعا بی ادب هستند . جز با فرهنگ دون ترین ولات پیت ترین قشر جامعه نمتوانند حرف بزنند .واقعا حیف از نان سنگکی که این دو پایان حرام میکنند.

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 08:14:35 توسط نیما
این آخوندهای فاسد که همه ذکر و فکرشان جنسیت و است وبس.اینها اینقدر بی اراده و پست هستند که از حیوانات هم پست ترند جیوانات فقط هنگام تولید مثل به فکر جفت گیری هستند. آخوندهای پست و رذالت پیشه که قادر به کنترل نرینگی وحشی خود نیستند و با دیدن جنس مخالف اینگونه وحشی و هار می شوند. اینها به دوران مدرنیته هیچ نسبیتی ندارند .آنها فقط در دوران غار نشینی و توحش بسر می برند اگر کانون فسادی در این جهان هست شما آخوندهای پلید و رذالت پیشه هستید و بس و اون امام جنایتکارانت و ولی فقیه قاتل و جانی و هار و وحشی علی خامنه ای است. درود و هزاران درود بر زنان آزاده و پاک دامن ایران که اینگونه آخوندهای هار و و حشی را به خاک ذلت انداخته اند و باعث شده اند که افکار متعفن و پلید ضد بشریشان را بالا بیاورند. مادران و خواهران ما هستند که نهایتا ای حیوانهای درنده و داینسورهای را به گورستان تاریخ خواهند سپرد.آخوندها به این خوب پی برده اند که اینگونه مثل مار به خود می پیچند .

جنتي با انتقاد از عدم اجراي قانون عفاف و حجاب:

ایلنا: امام جمعه موقت تهران با انتقاد شديد از عدم اجراي قانون عفاف و حجاب در كشور، با اشاره به سخنان اخير رئيس جمهور در اين زمينه، گفت: اي‌كاش وي مساله حجاب را مطرح نكرده بود كه مايه زحمت شود.
به گزارش خبرنگار ايلنا، احمد جنتي در خطبه اول نماز جمعه تهران با اشاره به مساله عفاف و حجاب و تاكيد بر اهميت اين موضوع، اظهار داشت: بر زنان واجب است كه حجاب اسلامي داشته باشند و هيچ‌كس نگفته است كه آنها مي‌توانند هر لباسي را بپوشند، زيرا مظاهر جامعه اسلامي در كوچه و بازار و اداره بايد به چشم بخورد و اين صحيح نيست در مملكتي كه مدعي پرچمداري اسلام ناب محمدي است و افتخار شهدا است، هر زني به هر قيافه‌اي در بيايد و ما سكوت كنيم.

وي افزود: برخي دائما بر تكيه به كار فرهنگي اشاره مي‌كند و من نمي‌دانم چرا فقط در اين زمينه بايد كار فرهنگي كرد و در زمينه‌هاي ديگر اين كار نبايد صورت گيرد؟! پس با اين حساب قاچاقچي و تروريست را چرا مي‌كشيد؟ كار فرهنگي كنيد! چرا دزد را مجازات مي‌كنيد؟ كار فرهنگي كنيد تا اصلاح شود!

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در حالي كه حتي براي متخلف رانندگي هم مجازات قائل مي‌شوند تا مردم به قانون احترام بگذارند (كه اقدام صحيحي است) چرا سخني از كار فرهنگي گفته نمي‌شود؟ من قبلا هم گفته بودم اگر در خيابان جرات نداريد كه با بدحجابي مقابله كنيد (كه بايد جرات داشته باشيد) حداقل اين كار را از اداره‌ها آغاز كنيد؛ اگر زني بدون حجاب در خيابان آمد بايد به او بگوييم هر كاري را مي‌خواهي بكن و جوانان را فاسد كن تا ما كار فرهنگي انجام دهيم؟!

جنتي تصريح كرد: اين چه حرف‌هايي است كه بعضي‌ها حساب نكرده درباره حجاب مي‌گويند؟ چرا بايد جلوي كار نيروي انتظامي را گرفت؟ اينكه تخلفي به يك مامور نيروي انتظامي نسبت داده مي‌شود و به همين دليل جلوي مبارزه با بدحجابي گرفته شود صحيح نيست، بلكه اگر اتهام تخلف دروغ بوده بايد دهان دروغگو بسته شود و اگر واقعا تخلفي شده بايد گوش مامور متخلف كشيده شود، والا اگر قرار باشد كه به صرف يك تخلف كار موقف شود پس بايد بگوييم اگر يك مامور مالياتي تخلف كرد (كه متاسفانه تخلف در اين زمينه زياد است)بايد ماليات گرفته نشود!

وي گفت: يكبار در هواپيما توصيه كردم كه به يك خدمه به خاطر وضعيت بد حجاب تذكر داده شود؛ گفتند به ما اجازه نمي‌دهند چنين تذكري دهيم. اين بدان معناست كه در كشور نهي از ”نهي از منكر“ انجام مي‌شود. در حالي كه چرا بايد براي فتاواي علما ارزش قائل نباشيم و اجازه دهيم جوانان فاسد شوند؟ زيرا فسادي را كه يك زن بدحجاب در خيابان پخش مي‌كند از سم بدتر است و در نتيجه آن پسري كه بايد آماده جهاد و ايثارگري باشد در محيط شهوتراني مي‌رود.

امام جمعه موقت تهران با يادآوري اينكه اگر كساني كه انقلاب را به پيروزي رساندند و در جنگ هم حضور يافتند به دنبال اين مسائل بودند مملكت نابود شده بود، گفت: نيروي انتظامي را نسبت به مبارزه با بدحجابي تشويق مي‌كنم و كسي هم حق ندارد دست آن را ببندد.

جنتي با توصيه به ائمه جمعه براي بيان احكام الهي تاكيد كرد:دستور اشخاص نبايد دستور خدا را زير پا بگذارد؟ اگر ما معتقد به قانون هم باشيم مگر مصوبه عالي شوراي انقلاب فرهنگي در زمينه عفاف و حجاب قانون نيست؟ امام(ره) هم فرمود مصوبات اين شورا در حكم قانون است.

وي در خطبه دوم نماز جمعه با تقدير از حضور مردم در مراسم 14 خرداد اظهار داشت: كساني براي ايام 14 و 15 خرداد توطئه‌هايي چيده بودند، ولي جايگاه خود را در ميان مردم نمي‌دانستند و در حالي كه چند بار شكست خورده‌اند عبرت نمي‌گيرند، باز هم نقشه مي‌كشند، اما خدا و مردم اين نقشه‌ها را بر آب مي‌كنند.
امام جمعه موقت تهران همچنين با تقدير از امنيت اين مراسم خبر داد: در اين روز نيروهاي امنيتي كشفياتي را در چند شهر اطراف تهران داشتند كه اگر رخ مي‌دادن به مردم آسيب مي‌رسيد.

امام جمعه موقت تهران همچنين با تقدير از برخوردهاي بسيار قاطع احمدي‌نژاد تصريح كرد: وي مردانه مي‌ايستد و از موضع قدرت به آنها (غربي‌ها) ريش‌خند زده و تحقيرشان مي‌كند كه اين رفتارها در گذشته وجود نداشت، اما اي‌كاش وي مساله حجاب را مطرح نكرده بود كه مايه زحمت شود.احمدي‌نژاد كارهاي سنگيني مانند هدفمند كردن يارانه‌ها و... را انجام داده است كه اميدواريم خداوند به وي كمك كند.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 14:05:36 توسط nima
آب كه سر بالا بره قورباغه ابوعطا ميخونه آقاي جنتي غرق در مشگلات كشتي نجات آقاست كه مدتي است به گل نشسته و بهترين راه حل نيز زدن به صحراي كربلاست كه وامصيبتا از بهر نجات تنبان آقا حجابها را سفت بچسبيد! اما در مورد احمدي نژاد خيلي جالب است ايشان قبل از تظاهرات احتمالي جنبش سبز هيچ نگفت اما بعد از آن شگفتا كه پز عدم دخالت در امور حكومت نظامي حجابي سر ميدهد و منجي او جناب جنتي بزمش را با جنگ زرگري آرايش ميدهد ! كه ايكاش....توهين به مردم و شعور آنان قطعا در راستاي منافع شما دژخيمان نيست و به نفع جنبش سبز خواهد بود.

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 11:56:15 توسط مهدی
واقعا راست گفته هر چی احمدی نژاد میگوید مردم عکسش را میکنند. ولی طرف نمیداند هر چه که او هم میگویند همین نتیجه را دارد. تا بحال هم هر کاری که احمدی نژاد کرده است تنها به ضرر ملت تمام شده است.

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 11:41:39 توسط naser
اسلام گفته در منزل غصبي بتمرگي ٠ مردك دزد مفتخور ٠اسلام گفته بخاطر تو نفهم پسر خر گردن وفاسدودزد وبي سوادت سفير بشود ٠ اسلام گفته براي جفنگ گفتن هر ماه كلي ول بريزي توي جيب فراخ تر از ماتحتت ٠اسلام گفته تا موقعكه بدرك واصل نشديد مثل كنه به قدرت بچسبيد ٠روز موعود كه دور نيست خودم از منزل غصبي ونك ميكشمت بيرون و باتوم را برايت مهيا كردم ٠گر چه از زمان طلبگي عادت داري٠

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 10:33:26 توسط Farideh sadegh az sweden
تا میتوانید بتازونید ای آخوندک های شپشوی دوزاری فواره چو برخاست سرنگون شود این قانونه طبیعت است وای به حال شما انگل های جامعه به امیده روزی که هر تیر چراغ برق در ایران چوبه اعدام این حیوانها بشود !

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 08:12:59 توسط شيراز
بسيار متاسفم كه اين موجود جهنمي فاسد چرا از صحنه روزگار محو نميشود تا ايران بتواند نفسي تازه بكشد. امثال جهنمي باعث فساد بر روي زمين هستند نه تار موي زنان و دختران آزاده و شيرزن ايران زمين.

نوشته شده در تاريخ بيست و هشتم خرداد ۱۳۸۹ برابر با هجدهم ژوئن ۲۰۱۰ ، 07:42:56 توسط Nazokbin
وای اگر از پس امروز بود فردایی ، ای قرآن خوان سر قبر خوب میدونید که خشم و خروش ملت ایران چه سرنوشتی را برای همیشه به تو و امسال تو رذل و کثیف چه ها رغم خواهد زد، نیستی و انحطاط و خط بطلان برای همیشه به اسلام تان مرگ بر آخوند

کوی دانشگاه در تیرماه تخلیه و تعطیل می شود

دولت کودتا، کوی دانشگاه تهران را در تیرماه تعطیل کرد.

به گزارش ندای سبز آزادی اگرچه مشخص است که نگرانی از تجمعات دانشجویی در سالگرد 18 تیر و روزهای قبل و بعد از آن دلیل این تصمیم است، اما مديركل كوی دانشگاه تهران انجام تعميرات اساسی و ضروری در كوی را به عنوان دلیل این تعطیلی ذکر کرده است.

وی همچنین گفته است که دانشجويان تا پنجم تيرماه فرصت دارند تا كوی دانشگاه را به صورت كامل تخليه كنند.

داريوش اسماعيلی، با بيان اينكه دانشجويان در فاصله زمانی 29 خرداد ماه تا 5 تيرماه فرصت دارند وسايل خود را به انبار تحويل دهند تصريح كرد: كوی دانشگاه در فاصله زمانی نهم تير تا 25 تيرماه تعطيل است.

وی افزوده است: در فاصله زمانی تعطيلی كوی، جهت انجام تعميرات اساسی و ضروری در كوی استفاده خواهد شد.

استقبال زوری



استقبال زوری
از سارق 25 میلیون رای مردم


احمدی نژاد به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد. خبرگزاری کودتا "فارس" از استقبال با شکوه گزارش داد. چند عکسی را هم از یک زاویه محدود از این استقبال باشکوه منتشر کرد. از جمله عکس بالا که ورزشگاه شهر را که به سبک میدان گاوبازی نرده بندی کرده بودند نشان میدهد. این پرجمعیت ترین عکسی است که خبرگزاری کودتا منتشر کرده. بقیه عکس هایش را هم می توانید از اینجا ببینید!

پیش از سفر احمدی نژاد به این استان و پریشان گوئی های وی که خلاصه از آن را در همین شماره پیک نت می خوانید، گزارش زیر در ارتباط با تدارک استقبال از رئیس جمهوری که مدعی است 25 میلیون رای دارد اما خود می داند که دروغ می گوید و این رای متعلق به موسوی است به پیک رسیده بود که در ادامه می خوانید:

در آستانه سفر احمدی نژاد به استان چهار محال و بختیاری، دستور اعزام دانش آموزان برای حضور در مراسم استقبال صادر شده بود. برای نمونه در دبستان دخترانه صفرپور شهر کرد، مسئولان مدرسه ضمن تماس با والدین دانش آموزان به آنها گفته بودند که چنانچه فرزندانتان در روز استقبال در مدرسه حاضر نشوند، برای سال آینده آنها را ثبت نام نخواهیم کرد.

تبلیغات پرهزینه سازمان های دولتی برای کشاندن مردم به مراسم استقبال از چند روز قبل در سطح شهر با صدها بنر و پلاکارد، به خرج شهرداری و ادارات و سازمان های دولتی انجام شد. به کارمندان ادارات برای شرکت در مراسم استقبال دستور داده شد. حتی کادر درمانی بیمارستان کاشانی شهر کرد و همچنین مراکز درمانی برای حضور در مراسم سخنرانی احمدی نژاد دستور دریافت کرده بودند. در شهر مردم از سفر قبلی احمدی نژاد و وعده هائی که برای پروژه پتروشیمی لردگان و راه آهن شهر کرد داده بود انواع "جُک" ها را ساخته و برای هم نقل می کنند. استان چهار محال بختیاری یک درصد جمعیت ایران را دارد اما بیش از 11 در صدر آب شیرین ایران در این منطقه است. این استان که دارای منابع معدنی و ذخائر نفتی است درحال حاضر محروم ترین استان کشور است و نرخ بیکاری در آن به 16 در صد می رسد.

مراسم بزرگداشت علی شريعتی با «تهديد ماموران امنيتی» لغو شد


دنبال «تهديد ماموران امنيتی» مراسم بزرگداشت علی شريعتی روز جمعه در منزل حبيب الله پيمان لغو شده است و خانواده علی شريعتی در بيانيه ای به صادر نکردن مجوز برای برگزاری مراسم در «حسينيه ارشاد» اعتراض کردند.

به گزارش «جرس» قرار بود این مراسم عصر روز جمعه در منزل حبيب الله پيمان و با سخنرانی آقايان احسان شريعتی، ‌هاشم آغاجری،‌ محمد جواد کاشی برگزار شود، ولی اين مراسم «با تهديد ماموران امنيتی لغو» شد.

در همین زمینه، یکی از نزدیکان برگزارکنندگان این مراسم درگفت وگو با رادیو فردا گفت: ماموران نیروی انتظامی روز گذشته خواستار لغو این مراسم شدند و به همین دلیل روز پنجشنبه برگزار کنندگان مراسم متنی با این مضمون که «با پوزش مراسم به دلیل مخالفت نیروی انتظامی لغو شده است» بر روی جلوی درب ورودی نصب کردند.

وی اضافه کرده است: اما روز جمعه نیروهای انتظامی جلوی محل برگزاری مراسم حاضر شده و متن قبلی را برداشته و متنی جدیدی را روی درب محل مراسم نصب کردند. در این متن که توسط نیروهای انتظامی تهیه شده، نوشته شده است: «مراسم برزگداشت دکتر علی شریعتی به بعد موکول شد- حبیب الله پیمان»

یکی از نزدیکان برگزارکنندگان این مراسم که نخواست نامش فاش شود، اضافه کرده است:«طی سی سال گذشته مراسم بزرگداشت علی شریعتی در این منزل برگزار شده است و این نخستین باری است که این مراسم لغو می شود».

بیانیه خانواده شریعتی

امسال دولت جمهوری اسلامی امسال با برگزاری «بزرگداشت سی و دومين سالگرد درگذشت دکتر شريعتی در حسينيه ارشاد» مخالفت کرد و خانواده علی شريعتی نیز در بيانيه‌ای از اين که با در خواست آنها موافقت نشده ابراز تاسف کرده بودند.

خانواده علی شريعتی می‌گويند: «جلسات بزرگداشت و بررسی انديشه‌های علی شريعتی طی سه دهه پس از پيروزی انقلاب، به‌رغم همه فراز و نشيب‌ها و بی‌اعتنايی‌های مسئولان در سخت‌ترين شرايط، هر ساله در اقصی نقاط کشور به‌طور منظم برگزار شده و به‌تدريج بدل به يک سنت نهادين گشته است. حال آنکه امسال دومين سالی است که امکان برگزاری اين مراسم فراهم نمی‌شود.»

خانواده علی شريعتی همچنين گفته‌اند:«تمايل مشهود به غلبه جوّ تک‌صدايی و انحصارطلبی در شرايط کنونی که يکی از نمودهای آن اين‌گونه اعمال محدوديت ها عليه تجمعات و حق آزادی بيان است، سياستی سخت نابخردانه می‌نمايد که به عکس، موجب واکنش جامعه و اقبال بيشتر نسل جوان به انديشه های انتقادی خواهد شد. در اين ميان، اهل فرهنگ و تعهد اجتماعی نمی توانند از کنار چنين اجحافاتی نسبت به نمادها و ميراث تاريخی خود به سکوت بگذرند».

طی دوسال گذشته مقامات دولت جمهوری اسلامی با برگزاری مراسم بزرگداشت مهدی بازرگان، اولین نخست وزیر جمهوری اسلامی، آیت‌الله محمود طالقانی و یدالله سحابی، از رهبران نهضت آزادی، در حسینه ارشاد مخالفت کرده‌اند.

به باور بسياری علی شريعتی ايدئولوگ مسلمانان انقلابی سال ۱۳۵۷ بود و حسينيه ارشاد پيش از انقلاب مرکز اصلی برگزاری سخنرانی های وی بود .

علی شريعتی در روز ۲۹ خرداد ۱۳۵۶ درگذشت و علت مرگ او سکته قلبی اعلام شد.

محسن کديور: ولايت شرعی فقيه بر مردم فاقد مستند معتبر عقلی و نقلی است


محسن کديور در نامه ای به حسن خمينی به شرايطی که در روز چهاردهم خرداد و اخلال در سخنرانی او پيش آمد اشاره کرده و همچنين «ولايت شرعی فقيه بر مردم را فاقد مستند معتبر عقلی و نقلی» دانسته است.

آقای کديور در اين نامه که به تاريخ چهارشنبه ۲۶ خرداد روی سايت جنبش راه سبز، جرس منتشر شده، به وقايع چهاردهم خرداد اشاره کرده و می گويد به دليل قضايايی که پيش آمد، فرصت را مغتنم شمرده تا «بحثی طلبگی» را با حسن خمينی درميان بگذارد.

وی همچنین حسن خمينی را «در قبال ظلمی که بر ملت ايران می رود» از چند جهت مسوول دانسته است. آقای کديور گفته به مثابه يک شهروند ايران در مطالبه حقوق قانونی، دوم به مثابه يک مسلمان در امر به معروف و نهی از منکر، سوم به عنوان يک عالم دين و چهارم، به عنوان نواده بنيانگذار جمهوری اسلامی و بدنام کردن ميراث معنوی او که همان جمهوری اسلامی است.



وی در اين نامه اين پرسش را با حسن خمينی مطرح کرده که «بيست و يک سال پس از درگذشت آيت الله خمينی بزرگترين ميراثش در چه وضعيتی است؟». آقای کديور در مقام پاسخ دادن به اين پرسش هم برآمده و گفته است که دو ديدگاه کاملا متفاوت و حتی متضاد وجود دارد.

آقای کديور می گويد:«ارباب قدرت (نظام حاکم) معتقد هستند راه خمينی با صلابت ادامه يافته و جمهوری اسلامیِ واقعا موجود تجسم عملی خط امام خمينی است. ديدگاه دوم بر اين باور است که جمهوری اسلامی سالهاست از خط امام منحرف شده است. آيت الله خمينی هرگز مقابل مردم نايستاد و اکثريت مردم ايران تا به آخر به عدالت، صداقت و امانتداريش باور داشتند و او را فوق گرايشهای سياسی موجود می دانستند.»

محسن کديور در اين نامه به حسن خمينی، خط موسوم به خط امام را هم به دو شيوه مختلف تفسير کرده و می گويد:«ارباب قدرت تصويری مهيب و خشن و زورمدارانه از آن ارائه می کنند، همانکه اسلام ستيزان لائيک و بيگانگان مستکبر از وی ترسيم کرده اند.»

آقای کديور نوشته است:« از اين تلقی می توان به اسلام استبدادی، اقتدارگرا و تماميت خواه تعبير کرد. صدا و سيمای حکومتی و رسانه های دولتی مروج اين تلقی از خط امامند. در همان روزی که به شما اهانت شد، خط امام را در اين راستا تفسير می کردند.

وی به بخش دوم از اين تفسير اشاره کرده و می گويد:«در مقابل، اکثر مؤسسان نظام جمهوری اسلامی تصويری ديگر از خط امام ارائه می کنند که در آن:«ميزان رأی مردم است» و «اسلام ديکتاتوری» را محکوم می کند.آقای کديور نوشته:«اگر يک نفر فقيه بخواهد ديکتاتوری کند، اسلام از ولايت ساقطش می کند. و هر نسلی حق دارد برای خودش قانون اساسی بنويسد. اين تلقیِ اسلام رحمانی و انسانی از خط امام است.»

محسن کديور همچنين از حمايت حسن خمينی از ميرحسين موسوی و مهدی کروبی و محمد خاتمی تقدير کرده و نوشته است:«اعتراض اخير بخش بزرگی از ملت ايران به تقلب نهادينه در انتخابات رياست جمهوری که بواسط سوء تدبير آشکار مقام رهبری به سرعت به جنبشی ضد ديکتاتوری تبديل شد، و بنام جنبش سبز شناخته شد، ميرحسين موسوی، مهدی کروبی، سيد محمد خاتمی و نيز اکبر هاشمی رفسنجانی از حقوق ملت دفاع کردند و از موضع خط امام کوشيدند انحراف نظام را بر مبنای قانون اساسی آن اصلاح کنند.»

آقای کديور ضمن تقدير از اين عمل بيت آقای خمينی نوشته است:«خوشبختانه بيت آيت الله خمينی و شخص شما روح جدّتان را شاد کرديد و طرف ملت را گرفتيد و حاضر نشديد از ظلم حمايت کنيد. شما بواسطه اين انتخاب خداپسندانه تان محبوب حق طلبان سبزيد، و در مقابل، سياه دلان مستبد از شما خشمگين اند.»

سپس وی از حسن خمينی پرسيده است:« در حوزه عمومی اگر اراده ملی (يا نظر اکثريت مردم) بر خلاف رأی ولی فقيه بود، آيا باز هم ميزان رأی ملت است؟ اگر ولی امر ديکتاتوری کرد، در حالی که شرعا از ولايت ساقط شده است، اگر با زور مردم را سرکوب کند و با تهديد يا تطميع مجلس خبرگان را ساکت کند و به قوای نظامی و امنيتی برای بقای قدرتش متوسل شود، چه بايد کرد؟ به کدام دليل شرعی يا عقلی حکومت مادام العمر فقيه به ديکتاتوری منجر نمی شود؟

محسن کديور نوشت:«بالاخره پرسش نهايی اين است با توجه به تجربه عملی دو دهه اخير ايران، آيا تصور ولايت مطلقه فقيه باعث تصديق به بطلانش نمی شود؟»

اما آقای کديور به اين پرسش ها بسنده نکرده و مسائل ديگری را هم مطرح کرده است:« پرسش جدی اين است: خط امام اين «خطای فاحش» را چگونه می خواهد اصلاح کند؟ چه بسا گفته شود الآن وقت اين حرفها نيست. با توجه به تجربه تلخی که نظريه ولايت فقيه در ايران بجا گذاشته و امروز به سد و مانع اصلی حرکت حق طلبانه مردم تبديل شده است، اجازه دهيد حقيقت را بر مصلحت مقدم کرده، تصريح کنيم تکليف آينده ايران را «رفراندم» تعيين خواهد کرد. اميدوارم شما نيز در تحقيقات خود به اين نتيجه برسيد که ولايت شرعی فقيه بر مردم فاقد مستند معتبر عقلی و نقلی است، و ولايت مردم بر خودشان تنها طريقی است که عقل و نقل به صحت آن شهادت می دهد.»