Sunday, February 27, 2011

مجلس ایران مصوبه اعلام دارایی‌های مقامات ایرانی را که پیش از این در سال ۸۶ تصویب شده و با ایرادات شورای نگهبان، به مجلس بازگردانده شده بود را بررسي، اصلاح و مجددا تصويب نهايي کرد. مصوبه قبلى مجلس، ۲۷ گروه از مقامات و مسئولان ایرانی را در بر مى‌گرفت که در مصوبه جدید، به منظور تامین نظر شورای نگهبان، به ۱۷ گروه کاهش پیدا کرده است؛ اين افراد بايد صورت دارايى خود، همسر و فرزندانشان را قبل و بعد از خدمت در اختيار رئيس قوه قضائيه بگذارند.





با تصویب این طرح، علاوه بر مقامات دستگاه هاى دولتى و عمومى جمهورى اسلامى، ذکر شده در اصل ۱۴۲ قانون اساسى، حقوقدانان شوراى نگهبان، نمايندگان مجلس، معاونان رييس قوه قضاييه و روساى سازمان ها و دستگاه هاى وابسته به اين قوه، دادستان كل كشور، رييس ديوان عالى كشور، رييس ديوان عدالت ادارى و معاونان آنان همراه با همسر و فرزندانشان نیز مشمول رسيدگى به اموال و دارايى قبل و بعد از خدمت خواهند شد. همچنین، افسران نيروهاى مسلح از درجه سرتيپى به بالا، معاونان وزيران، دبير شوراى عالى امنيت ملى، رئيس و معاونان سازمان‌ها و موسسات دولتى، مقامات ارشد بانك مركزى و مديران ارشد بانك ها، شركت هاى بيمه و موسسات مالى و اعتبارى دولتى و همسر و فرزندانشان نیز موظف به اعلام دارايى هاى خود به قوه قضاییه شده‌اند.



این طرح، مقامات ارشد استان ها، فرمانداران و شهرداران مراكز شهرستان‌ها و معاونان آنها، سفرا و كارداران سفارتخانه هاى جمهورى اسلامى در خارج نيز را شامل می‌شود.



در اصل ۱۴۲ قانون اساسى جمهوری اسلامی ایران آمده است: «دارايى رهبر، رييس جمهورى، معاونان رييس جمهورى، وزيران و همسر و فرزندان آنان قبل و بعد از خدمت توسط رييس قوه قضاييه رسيدگى مى شود كه بر خلاف حق، افزايش نيافته باشد.»



شورای نگهبان، مصوبه خردادماه ۸۶ مجلس ایران را براى اعلام دارايى هاى مقامات دولتى و كارگزاران جمهورى اسلامى، مغاير شرع و قانون اساسى شناخته بود و آن را به مجلس بازگرداند.



مصوبه پیشین مجلس در سال ۸۶، در ماده ۴، اعضاى مجلس خبرگان، اعضاى شوراى موقت رهبرى، سرپرستان وزارتخانه، روساى نهادهاى نمايندگى ولى فقيه و روساى عقيدتى سياسى دانشگاه، نيروى انتظامى و نظامى و مسئولان حراست دستگاههاى ادارى را نیز شامل می‌شد. این افراد به منظور تامین نظر شورای نگهبان در مصوبه جدید حذف شده‌اند.



در سال ۲۰۰۱، قوه قضاييه، دفتر اجراى اصل ۱۴۲ را به عنوان يكى از ادارات كل اين قوه تاسيس كرد و مقامات مشمول اصل ۱۴۲، در آغاز خدمت پرسشنامه اى در مورد اموال خود و همسران و فرزندانشان را از سوى رييس قوه قضاييه دريافت و آن را پر مى كنند و موظفند هر نوع تغيير بعدى در اين فهرست را به اطلاع رييس قوه قضاييه برسانند.



بر اساس طرح نمایندگان مجلس، فهرست دارایی های اشخاص محرمانه است و انتشار آن ممنوع است و دادگاه نیز در صورت رای قطعی محکومیت اجازه دارد اسامی محکومان و خلاصه پرونده آنها را منتشر کند.



همچنين مجلس با الحاق ماده‌اي به اين طرح مصوب كرد كه به منظور افزايش اعتماد عمومي مردم به مسئولان جمهوري اسلامي ايران و ارتقاي سلامت اداري از تاريخ لازم‌الاجرا شدن اين قانون يكي از شرايط تصدي سمت‌هاي موضوع اين قانون اعلام فهرست اموال و دارايي خود همسر و فرزندان تحت تكفل است.



همچنين نمايندگان مجلس با اصلاح ماده ديگر از اين طرح مصوب كردند كه رئيس قوه قضاييه و ساير مقاماتي كه از سوي رهبر ایران منصوب مي‌شوند، با اذن وی موظفند دارايي خود، همسر و فرزندان خود را قبل و بعد از خدمت به مرجعي كه وی تأييد مي‌كند، اعلام كنند.



ماده‌ی دیگری از اين طرح در خصوص هداياي با ارزشي كه مقامات و مسئولان به اعتبار مسئوليت خود دريافت مي‌كنند، نیز حذف شده است.







کاهش مسوولان و مقامات دولتی از شمول این طرح با هماهنگی شورای نگهبان



کاهش افراد مشمول این ماده در ابتدا تذکر مفتح، یکی از نمایندگان مجلس را به دنبال داشته است:«اين كاهش به استناد كدام ايراد شوراي نگهبان صورت گرفته است. اين مرحله تنها بايد نظر شوراي نگهبان را تامين كنيم و كاهش افراد از ۲۷ مورد به ۱۷ مورد درست نيست.»



بهروز جعفری دیگر نماینده مجلس نیز به حذف نمایندگان مجلس خبرگان از این طرح ایراد وارد کرده است: «مشخص نيست به چه دليل ۲۷ بند به ۱۷ بند كاهش يافته است و مثلا در حاليكه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان هر دو از طرف مردم انتخاب مي‌شوند اما در اصلاحيه جديد نمايندگان مجلس مشمول اين طرح هستند اما نمايندگان خبرگان حذف شده‌اند.»



از سوی دیگر علی لاریجانی رییس مجلی ایران در پاسخ به ایرادات وارد شده نمایندگان، خارج شدن برخی افراد از شمول این طرح را با هماهنگی شورای نگهبان اعلام کرد. اظهارنظری که تذکر مجدد نمایندگان مخالف را به دنبال داشت. هدايت‌خواه از نمایندگان مخالف، گفته شفاهی شورای نگهبان مبنی بر کاهش مقامات و مسوولان این طرح را به عنوان «مبنا»ی عملکرد مجلس رد کرد: «اين يك بدعت است كه جهت تامين نظر شوراي نگهبان به مواردي كه مورد اعتراض شورا نيست و در مجلس تصويب شده است ورود پيدا كنيم. مبناي مجلس ايراد كتبي شوراي نگهبان است.»



همچنین محمد دهقانى عضو هيات رئيسه مجلس اعلام کرده است که مسئولان بايد «دست كم چهار سال يك بار گزارش اموال خود را به رئيس قوه قضائيه ارائه دهند. دارايى هاى مسئولان با توجه به برخى شاخص‌ها همچون حقوق و مزايا، وام هاى دريافتى، پاداش هاى ادارى و سازمانى، فعاليت هاى تجارى و محاسبه ارثيه خانوادگى پيش بينى و بررسى مى‌شود.»

بازگشت عبدالله رمضان‌زاده، ششمین شاکی سردار مشفق، به زندان

عبدالله رمضان‌زاده ششمین شاکی سردار مشفق و سخنگوی دولت اصلاحات، عصر روز گذشته به زندان اوین بازگشت.




آن‌گونه که سایت‌های خبری گزارش داده‌اند، رمضان‌زاده که مدتی بود در مرخصی به سر می‌برد برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان اوین احضار شد و روز گذشته خود را به زندان معرفی کرد.




وی از جمله هفت زندانی سیاسی‌ای بود که پس از انتشار فایل صورتی سخنرانی سردار مشفق – یکی از فرماندهان قرارگاه ثارالله سپاه – از این مسوول امنیتی شکایت کردند. رمضان‌زاده و دوستانش، سردار مشفق و یارانش را به کودتای انتخاباتی و زیرپا گذاشتن قانونی اساسی متهم کرده بودند.




به جز رمضان‌زاده، بهزاد نبوی، مصطفی تاج‌زاده، فیض‌الله عرب سرخی، محسن میردامادی، محسن امین‌زاده و محسن صفایی فراهانی از دیگر شاکیان این پرونده هستند. پس از انتشار متن شکایت این افراد خطاب به صادق لاریجانی، مصطفی تاج‌زاده، محسن امین‌زاده و محسن صفایی فراهانی بلافاصله مجددا به زندان اوین بازگردانده شدند.




برخی منابع خبری گزارش داده‌اند که در هنگام ورود رمضان‌زاده به زندان اوین، ماموران امنیتی با برادران وی درگیر شده و آن‌ها را برای مدت چند ساعت بازداشت کردند.




رمضان‌زاده، که قائم‌مقام دبیرکل حزب مشارکت است، یک روز پس از در مسیر منزل به همراه فرزندش، مورد هجوم برخی نیروهای لباس شخصی قرار گرفت.




آن‌ها با اسلحه وارد ماشین شده و بعد از شکستن شیشه‌های اتومبیل، وی را تهدید می‌کنند که همراه او برود. اما رمضان زاده از رفتن سر باز می‌زند و از آنها می‌خواهد که حکم بازداشت او را نشان دهند که در این هنگام این افراد پسر وی را از ماشین به بیرون پرت می‌کنند و با ضرب و شتم رمضان زاده سعی در بازداشت او داشتند که مردم متوجه می‌شوند و در اطراف اتومبیل جمع می‌شوند. بالاخره ماموران با ضرب و شتم وی و با شکستن سر او به وسیله اسلحه او را بدون داشتن هیچ گونه حکم قضایی با خود می‌برند و با اسپری فلفل به صورت پسر وی حمله می‌کنند.



وی از ۲۳ خرداد در بازداشتگاه ۲ الف زندان اوین تا یکصد و دهمین روز بعد از دستگیری در سلول انفرادی بازداشت بوده و تحت بازجویی‌ قرار گرفت و به مدت قریب به سه ماه به هیچ یک از اعضای خانواده رمضان‌زاده و همچنین وکلای وی اجازه ملاقات با وی را نداده‌اند. در یک مصاحبه پس از دستگیری، رمضان زاده ضمن بیان نحوه دستگیری خود و مضروب شدن توسط ماموران، تاکید کرد علی رغم فشار بازجویان برای انجام مصاحبه واعتراف علیه دیگران، حاضر به انجام مصاحبه تلویزیونی نشده‌ است. وی در دادگاه به ۶ سال حبس محکوم شد.

هاشمی؛ وفادار به مقام و رهبری یا مردم؟

اکبر هاشمی رفسنجانی جزو معدود مسوولانی است که از ابتدای انقلاب اسلامی در بالاترین رده‌ها حاضر بوده و نقش موثری در کشاندن سید علی خامنه‌ای به قدرت و حتی نشناندش بر مسند رهبری داشته است. اینک که بسیاری تلاش می‌کنند او را همراه جنبش سبز نشان دهند، پیش از انتخابات هیات رئیسه مجلس خبرگان زبانی «رهبر پسند» گشوده است.




بخش تحلیل خودنویس: هاشمی رفسنجانی که در هفته گذشته ساعاتی بعد از انتشار بیانیه‌ای از سوی مجلس خبرگان در دفترش، تجمع اعتراضی معترضان در ۲۵ بهمن را «حرام» خوانده بود، امروز در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت که «تکلیف نظام با معاندان روشن است». هاشمی گفت: «ایشان با اشاره به وجود افراد یا گروه‌هایی در کشور که از اول پیروزی انقلاب اسلامی با اصل انقلاب، جمهوری اسلامی، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه زاویه داشتند و با توطئه‌ها و ترفندهای گوناگون، اعم از کودتا، جاسوسی، ترور و توسل به راههای دیگر، سعی در مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران را داشته و دارند گفت: تکلیف نظام اسلامی و مردم برای مقابله با این‌گونه افراد و گروههای معاند که ممکن است هنوز هم عوامل اندک آنها با اعلام مواضع و شعارهای تند و تخریبی در پی تضعیف نظام باشند روشن است که نمونه آن در ۲۵ بهمن ماه به روشنی اتفاق افتاد.»



هاشمی رفسنجانی در جلسه مجمع همچنین حضورش در انتخابات هیات رئیسه مجلس خبرگان را تایید کرد.



انتشار این سخنان در فضای مجازی با موج فزاینده انتقاد از هاشمی رفسنجانی همراه بوده است. این در حالی است که انتشار فیلم تعرض لباس شخصی‌ها به فائزه هاشمی با ابراز احساسات و همدردی‌های بسیاری روبرو شد. فائزه هاشمی از سوی برخی از منتقدین نظام به خاطر تلاش برای سبز جلوه دادن پدرش زیر سوال بوده است.



موضع‌گیری‌های هاشمی رفسنجانی در برابر جنبش سبز، آن هم در آستانه انتخابات مجلس خبرگان و سکوتش در قبال حصر رهبران جنبش سبز برای اعضای این جنبش به سادگی قابل عبور و فراموشی نخواهد بود. همچنین سکوت هاشمی در برابر تعرض به دختری که به خاطر پدرش آسیب‌های فراوانی از سال ۱۳۷۸ دیده جای تامل بسیاری دارد.هاشمی البته معروف به حل مسائل در پشت پرده است، و نمی‌توان دقیقا دانست که آیا باز هم این مساله را در خفا حل خواهد کرد یا نه؟

هاشمی رفسنجانی: درهیچ مقطعی به دنبال پست و مسوولیت نبوده‌ام

اکبر هاشمی رفسنجانی می‌گوید با وجود «هجمه‌های اخیر» علیه وی در در خصوص ریاست او بر مجلس خبرگان رهبری در «برخی محافل سیاسی و رسانه‌های خاص و حتی صداوسیما»، در انتخابات آتی هیات رییسه این مجلس شرکت خواهد کرد: « به تکلیف عمل خواهم کرد و نتیجه آن هر چه باشد تنها رضایت و خشنودی خداوند برایم مهم است.»






به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جلسه روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام، آقای رفسنجانی، با رد این مساله که «این‌گونه مسئولیت‌ها برای اینجانب جاذبه‌ای ندارد» و «در هیچ مقطعی به دنبال پُست و مسئولیت نبوده‌ام»، حضور خود در انتخابات دور قبل هیات رییسه مجلس خبرگان را نیز به جهت «تکلیفی» دانست که از سوی آیت الله خامنه‌ای، رهبر ایران به عهده وی گذاشته بود.





انتقاد هاشمی از صدا و سیمای دولتی ایران، به اقدام این رسانه در پخش شعارهای تظاهرکنندگان حامی حکومت در ایران، پس از حوادث ۲۵ بهمن ۸۹، علیه وی اشاره دارد. هم‌چنین از روز شنبه، ویدیویی در شبکه اینترنت منتشر شده است که در آن شماری از نیروهای لباس شخصی در شهر ری علیه فائزه هاشمی فحاشی کرده و پدر او را «اکبر شاه» می خواندند و شعار «مرگ بر هاشمی» سر می‌دادند. وی این حرکات را به عنوان «شانتاژ»هایی از سوی «افراد و گروه‌های افراطی» دانست که «دانسته یا ندانسته» دست به این حرکات می‌زنند.




رقابت با مهدوی کنی؟




در حالی که هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری محلس خبرگان اعلام آمادگی کرده است که بعد از تظاهرات مخالفان دولت در روز ۲۵ بهمن، بسیاری از شخصیت‌ها و رسانه‌های حامی رهبر جمهوری ایران، حملات تبلیغاتی شدیدی را علیه وی سازماندهی کرده‌اند و خواستار کنار گذاشتن او از دو سمت ریاست مجلس خبرگان و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام شده اند. مخالفان هاشمی در راستای این تشدید فشارها، در روزهای اخیر از آیت الله محمدرضا مهدوی کنی به عنوان جانشین وی نام می برند. هاشمی در سخنان روز گذشته خود با اشاره تلویحی به این مساله گفت: «در اجلاس دوره قبل خبرگان رهبری، ریاست خبرگان را شخصا به آیت الله مهدوی کنی پیشنهاد کردم و خود مایل به پذیرش آن نبودم.»





این در حالی است که از یکسو، آیت‌الله محمد حسن ممدوحی عضو مجلس خبرگان رهبری، از احتمال کاندیداتوری آیت‌الله مهدوی‌کنی، دیگر عضو مجلس خبرگان در انتخابات هیات رییسه این مجلس خبر داده و از سوی دیگر، اسدالله بادامچیان نماینده مرد تهران در مجلس شورای اسلامی گفته است که آیت الله مهدوی کنی به احترام آقای هاشمی در انتخابات حاضر نخواهند شد.




ممدوحی در گفتگو با فارس دخالت رهبر ایران در انتخابات خبرگان رهبری را رد کرده :«احتمال دارد که هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست مجلس خبرگان کاندیدا شود، اما رهبر معظم انقلاب معمولا در این‌گونه مسائل ورود پیدا نمی‌کنند.»




اسدالله بادامچیان نیز در گفت وگو با خبرآنلاین درباره پیش بینی اش از انتخابات مجلس خبرگان گفته است: «به نظرم ریاست خبرگان بار دیگر با آقای هاشمی خواهد بود چرا که آیت الله مهدوی کنی به احترام آقای هاشمی در انتخابات حاضر نخواهند شد.»




گفتنی است پیش از این، محمد حسین صفار هرندی از جمله چهره‌های سیاسی بود که پیش‌بینی کرده بود هاشمی از ریاست خبرگان حذف خواهد شد.




اعضای مجلس خبرگان در روزهای هفدهم و هجدهم اسفند جلسه دارند و قرار است که هیات رئیسه مجلس خبرگان انتخاب شوند.





هاشمی رفسنجانی که در سال های بعد از انقلاب مسئولیت‌های مختلفی در شورای انقلاب، وزارت کشور، صداوسیما، دفاع مقدس، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، خبرگان و... بر عهده داشته، اکنون ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست مجلس خبرگان را بر عهده دارد.


شعارهای تند و تخریبی در جهت تضعیف نظام در ۲۵ بهمن



هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود افراد یا گروههایی در کشور که از اول پیروزی انقلاب اسلامی با اصل انقلاب، جمهوری اسلامی، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه زاویه داشتد و با توطئه‌ها و ترفندهای گوناگون، اعم از کودتا، جاسوسی، ترور و توسل به راههای دیگر، سعی در مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران را داشته و دارند،به موضوع تظاهرات مخالفان حکومت در ایران در روز ۲۵ بهمن پرداخت:«تکلیف نظام اسلامی و مردم برای مقابله با این‌گونه افراد و گروههای معاند که ممکن است هنوز هم عوامل اندک آنها با اعلام مواضع و شعارهای تند و تخریبی در پی تضعیف نظام باشند روشن است که نمونه آن در ۲۵ بهمن ماه به روشنی اتفاق افتاد.»



وی با تاکید بر این مساله که هیچ محور دیگری نمی‌تواند جایگزین اسلام و قانون اساسی و ولایت در شرایط فعلی برای کشور شود، افزود: «همین عوامل تاکنون محور حرکت جامعه و عامل تداوم آن بوده و در آینده نیز خواهد بود و تحقق این مهم نیز در گرو وحدت، یکپارچگی و حضور مردم است. بدون حضور و حمایت مردم که در متون اسلامی و قانون اساسی نیز به صراحت اهمیت آن ذکر شده، اقدامات به نتیجه نخواهد رسید. لذا اساسی‌ترین بستر تحقق اهداف متعالی نظام اسلامی، تحقق اهداف قانون اساسی است که جمهوری اسلامی ایران با ساختار مناسب براساس این اصول شکل گرفته مردم هستند که متأسفانه حرکت‌ها و مواضع افراطی و تندرو خواسته یا ناخواسته می‌تواند این اصول مترقی را تضعیف و وحدت و همبستگی مردم را مخدوش کند.»

دستمال حریر هاشمی برای معظم و سکوتش در برابر اهانت به فائزه

دستمال حریر هاشمی برای معظم و سکوتش در برابر اهانت به فائزه 

اوضاع بدتر از این خواهد شد

یکی از شاگردان سرشناس محمدتقی مصباح یزدی با انتقاد از حمایت محمود احمدی نژاد از اسفندیار رحیم مشایی، خواستار آن شدتا رئیس دولت در صورت اصرار بر استفاده از رئیس دفتر خود "دستکم به تبلیغ او نپردازد."




قاسم روانبخش، دبیر سیاسی مجله پرتو سخن (متعلق به موسسه بین المللی امام خمینی قم) در نامه ای خطاب به احمدی نژاد، مشایی را "ادامه دهنده راه و جریان هاشمی رفسنجانی" خوانده و هشدار داده که "اوضاع بدتر از این خواهد شد."



او همچنین "دشمنان اصلی" رحیم مشایی را "دوستان واقعی" احمدی نژاد عنوان کرده و خطاب به وی افزوده است: "اگر خوب دقت کنید خواهید دید که دشمنان واقعی شما از حامیان جدی وی می‌باشند و حاضر نیستند سخنی علیه او بگویند، بلکه در مواقع مختلف حتی به تمجید از وی‌ می‌پردازند."



اسفندیار رحیم مشایی که علاوه بر ریاست دفتر محمود احمدی نژاد، مشاور و طبق گزارش ها نزدیک ترین فرد به وی به شمار می آید، طی ماه های گذشته هدف انتقادات تند اصولگرایان و حامیان دولت بوده است.



بسیاری از اصولگرایان، فرماندهان ارشد نظامی و مقامات امنیتی جمهوری اسلامی، حامیان احمدی نژاد، نمایندگان مجلس، مراجع تقلید، روحانیون و... مشایی را فردی می دانند که حضورش در دولت "مشکوک" است.



آنها تاکنون بارها خواستار برکناری رحیم مشایی از مسئولیت های دولتی و حتی محاکمه او به اتهام سخنان خلاف امنیت ملی شده اند.



قاسم روانبخش هم در نامه اخیر خود به احمدی نژاد که آن را در وبلاگش منتشر کرده، با پیش بینی اینکه "اوضاع بدتر از این خواهد شد"، گفته طولی نخواهد کشید که "باید بر گذشته خود تاسف خورد و گریست."



او خطاب به احمدی نژاد تصریح کرده که: "اگر صلاح می‌دانید‌ وی همچنین در دفترتان فعالیت کند، دستکم به تبلیغ او نپردازید چرا که این‌کار تبلیغ‌ اعتقادات باطل او محسوب می‌شود و شما نیز در گناه آن شریک خواهید بود."



روانبخش خود و دیگر شاگردان مصباح یزدی در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم را "مبلغان احمدی نژاد در انتخابات نهم و دهم" و نیز "مدافعان امروز دولت" معرفی و تصریح کرده که علیرغم حمایت احمدی نژاد از مشایی، مصباح یزدی او را "فردی دارای اشکال می‌داند و بارها خطر وی را برای دولت و انقلاب گوشزد نموده است."



او در این نامه همچنین از سخنرانی مصباح یزدی در بیت رهبری علیه رحیم مشایی که در آن گفته "کسانی که بی شرمانه شعار مکتب ایران سر می‌دهند خودی نیستند" خبر داده است.







یک حامی، صدها منتقد



اسفندیار رحیم مشایی از زمان شروع همکاری با محمود احمدی نژاد، به علت برخی اظهارات خود در معرض مخالفت شدید جریان حاکم در جمهوری اسلامی بوده است.



سخنان اسفندیار رحیم مشایی درباره مسائلی مانند دوستی با مردم اسرائیل، حجاب اختیاری، اشتباهات پیامبران، مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی و... در سالهای گذشته، واکنش های فراوانی به دنبال داشته است.



برخی از همین حساسیت ها باعث شد که وقتی احمدی نژاد حکم معاون اولی دولت دوم خود را به نام پدر عروسش صادر کند، برخی از مراجع تقلید نزدیک به حکومت (مانند آیت الله ناصر مکارم شیرازی) در فتوایی بی سابقه، معاون اولی مشایی را "نامشروع" بدانند.



آن موضوع در نهایت با دخالت علنی آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی و دستور او به احمدی نژاد برای لغو حکم صادر شده، به پایان رسید. هرچند احمدی نژاد اجرای دستور صریح آیت الله خامنه ای را یک هفته به تاخیر انداخت.



بسیاری از ناظران، صدور حکم ریاست دفتر رئیس جمهور برای رحیم مشایی توسط احمدی نژاد، پس از آنکه امکان معرفی او به عنوان معاون اول دولت محقق نشد را نوعی "دهن کجی" به آیت الله خامنه ای تحلیل کردند.



محمود احمدی نژاد همواره از اظهارات رئیس دفتر خود دفاع کرده و انتقادات وارد بر او را "غیر عادی" و دارای اهداف سیاسی دانسته است.



او در آخرین حضور خود در سیمای جمهوری اسلامی نیز با حمایت مجدد از رئیس دفتر خود، تخریب یارانش را کار افرادی دانست که با دولت "دشمنی" دارند.



ناظران و تحلیلگران و حتی چهره های نزدیک به احمدی نژاد مانند برخی نمایندگان مجلس و اعضای برکنار شده دولت، معقتدند اسفندیار رحیم مشایی را بر روی تمام رفتار و گفتار رئیس دولت نفوذ دارد و آنها را مدیریت می کند.



به گفته این افراد، سخنرانی ها، موضع گیری ها و حتی عزل و نصب های وزرا و اعضای دولت با نظر مشایی و به دستور احمدی نژاد صورت می گیرد.



برخی اخبار تایید نشده نیز از برقراری ارتباط مستمر میان احمدی نژاد با امام زمان (امام غایب شیعیان) توسط رحیم مشایی حکایت می کنند.



رضا گلپور، از چهره های امنیتی و نویسنده کتاب شنود اشباح، اخیرا به صراحت این موضوع را در نامه ای مطرح کرده است.







"جاسوسی" برای "جنگ زرگری"



اتهامات علیه مشایی تا جایی است که برخی از چهره های نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی حتی او را به جاسوسی و "ارتباط با کشورهای خارجی" متهم می کنند.



پیش از این رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با "تنش زا" خواندن عملکرد و اظهارات رئیس دفتر احمدی نژاد از بررسی پرونده او به صورت "فوق العاده" در این کمیسیون خبر داده بود.



حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان و محمدتقی مصباح یزدی، از اعضای مجلس خبرگان رهبری نیز بارها مشایی را به این مسئله متهم کرده اند.



مصباح یزدی که از اصلی ترین روحانیون حامی احمدی نژاد به شمار می رود، چند روز پیش در دیدار با تعدادی از فرماندهان و اعضای سپاه پاسداران هشدار داده بود: "مبادا کسانی در دولت نفوذ کنند و بعد مشخص شود آنها از سرسپردگان بیگانگان بوده اند."



این روحانی حامی دولت تابستان گذشته و پس از برگزاری همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور در تهران که با حواشی بسیاری برای رحیم مشایی (به عنوان برگزار کننده این همایش) همراه شد، گفته بود: "ما عهد اخوت با کسی نبسته ایم و اگر کسی از اسلام منحرف شد اول تذکر می دهیم و بعد بر او چوب خواهیم زد."



قاسم روانبخش نیز که از شاگردان مصباح یزدی است در نامه خود خطاب به احمدی نژاد این پرسش ها را طرح کرده است که: "آیا ایراد اتهام به حضرت امام و رهبری در باب‌ موسیقی درست است؟ آیا تبلیغ اندیشه‌های باطل فراماسون‌ها در کشور با روح دولت اسلامی سازگاری دارد؟ آیا طرح مسایلی مانند انکار امت اسلامی و تمدن اسلامی وطرح بهره مندی کفار از بخشی از حقیقت که قرار است در آینده از افاضات آقای مشایی بهره مند شویم، با قرآن مجید در تعارض کامل نیست؟"



تمام جنجال ها درباره رئیس دفتر جنجالی رئیس جمهوری اسلامی در شرایطی است که میرحسین موسوی، از رهبران جنبش سبز، آنها را "جنگ زرگری" توصیف کرده است.

خبرهای کوتاه: سومين شهر بزرگ ليبی هم به دست معترضان افتاد / ناآرامی‌های منطقه به عمان هم رسید

خبرهای کوتاه: سومين شهر بزرگ ليبی هم به دست معترضان افتاد / ناآرامی‌های منطقه به عمان هم رسید


سومين شهر بزرگ ليبی هم به دست معترضان افتاد



رادیو فردا : مخالفان معمر قذافی، رهبر ليبی، کنترل مناطق بيشتری از اين کشور را در دست گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری های خارجی، روز يکشنبه، کنترل شهر مصراته، سومين شهر بزرگ ليبی هم به دست مخالفان افتاد.مصراته در کنار دريای مديترانه در ۲۱۰ کيلومتری شرق طرابلس واقع است.

يکی از ساکنان شهر مصراته به شبکه خبری الجزيره گفت که نيروهای دولتی و امنيتی وفادار به معمر قذافی از اين شهر گريخته اند.

گزارش ها حاکی از آن است که در حمله نيروهای امنيتی به فرودگاه شهر مصراته، بيست و سه نفر کشته شده اند.

روزنامه الشرق الاوسط، چاپ لندن نوشت که نيروهای معمر قذافی تنها کنترل بخش هايی از طرابلس را در دست دارند. معترضان در بن غازی، دومين شهر بزرگ ليبی کنترل کامل اين شهر را در دست گرفته اند. اين شهر با صدها کشته، يکی از بيشترين تعداد کشته شده ها در ناآرامی های اخير را داشته است.



ناآرامی‌های منطقه به عمان هم رسید



بی بی سی : نیروهای امنیتی در شیخ نشین عمان به سمت تظاهرکنندگانی که خواهان اصلاحات سیاسی بودند، گاز اشک آور شلیک کرده اند.

زد و خورد میان معترضان با نیروهای امنیتی در شهر صنعتی صحار در شمال غربی مسقط، پایتخت این کشور روی داده است. در این درگیری ها تا کنون دو نفر کشته شده اند. پنج نفر نیز به علت پرتاب گاز اشک آور زخمی شده اند.

صدها تظاهرکننده برای دومین روز متوالی در این شهر جمع شده بودند.

در شهر صلاله در جنوب این کشور نیز تظاهرات مشابهی برگزار شده است.

سلطان بن قابوس، حاکم عمان به دنبال تظاهرات کوچکی که هفته پیش برگزار شد، روز شنبه برای کاهش تنش ها در این کشور، تغییراتی در کابینه این کشور ایجاد کرد.

گزارش ها حاکی از آن است که ارتش برای تقویت مواضع نیروهای امنیتی وارد عمل شده است.

عمان در گوشه جنوب شرقی شبه جزیره عربستان قرار گرفته و موقعیت استراتژیکی مهمی در دهانه خلیج فارس دارد.

سرکوب مردم با اتصال به ولایت فقیه

فرماندهان ارشد سپاه پاسداران که از فردای برگزاری راهپیمایی اعتراض آمیز مردم در 25 بهمن و به ویژه گسترش اعتراضات در 1 اسفند به شهرهای بزرگ ایران سکوت کرده بودند، از دو روز پیش دور تازه ای از حمله به جنبش سبز را آغاز کرده و این بار به صراحت از "سرکوب اعتراضات با اتصال به ولایت" سخن گفته اند.




فرماندهان ارشد این نیرو نه تنها پیش از انتخابات 22 خرداد 88، بلکه در روز رای گیری نیز با انتشار اطلاعیه ای میرحسین موسوی و مهدی کروبی را تهدید کرده بودند.آن ها همچنین از عصر 22 خرداد 88 و طی 20 ماه پس از آن در عمل مسئولیت سرکوب تجمعات اعتراض آمیز، کنترل تهران و مراکز استان های بزرگ را بر عهده داشتند و بارها از"پایان فتنه" سخن گفتند.



اظهارات و اقدامات فرماندهان سپاه چنان بود که مستند شکایت هفت چهره اصلاح طلب، محسن امین زاده، مصطفی تاج زاده، عبداله رمضان زاده، فیض الله عرب سرخی، محسن صفایی فراهانی، محسن میردامادی و بهـزاد نبـوی علیه آن ها شد؛شکایت علیه"کودتای انتخاباتی"، "ورود غیرقانونی گروه نظامی- اطلاعاتی به صحنه رقابت های انتخاباتی" و "مداخلات غیرقانونی این گروه نظامی و اطلاعاتی در جهت پیروز کردن آقای احمدی نژاد در انتخابات دور دهم و جلوگیری از پیروزی نامزدهای دیگر...به مدد استفاده از اسلحه، سایر ابزار های پلیسی و اطلاعاتی و زندان."



اما وقتی روز 25 بهمن ماه با فراخوان میرحسین موسوی و مهدی کروبی برای راهپیمایی در حمایت از مردم مصر و تونس باردیگر جنبش سبز به قدرت نمایی در خیابان های تهران و شهرهای شیراز، رشت، اصفهان، کرمان، کرمانشاه، بابل و مشهد و برخی از دیگر شهرها پرداخت، با وجود آنکه نیروهای سپاه و بسیج سرکوب و بازداشت معترضان را بر عهده داشتند اما فرماندهان ارشد سپاه پاسداران، چون خود آیت الله خامنه ای، در سکوت فرورفتند.







نظامیان دوباره شروع کردند



روز شنبه اما رسانه های وابسته به جناح حاکم باردیگر اظهارات شماری از فرماندهان ارشد سپاه را علیه جنبش سبز و رهبران آن منتشر کردند.



در نخستین مورد روزنامه کیهان از قول حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه اعتراف کردکه این نیرو "با اتصال به ولايت فقيه فتنه هاي داخلي را سركوب کرده است."



به نوشته این روزنامه حسین سلامی در شهر بابل، شهری که طی دو هفته اخیر شاهد اعتراضات مداوم مردم و فعالان جنبش سبز به ویژه دانشجویان معترض بوده، در جمع نیروهای سپاه و بسیج گفته است: "استكبار به كمك فتنه گران داخلي درصدد شد تا به ملت ها بقبولاند و ذهنشان را منحرف به سمتي كند تا بگويد انقلاب در درون خود دچار مشكل است كه فتنه 25 بهمن را به راه انداخت."



یحیی رحیم صفوی، فرمانده سابق سپاه و مشاور نظامی آیت الله خامنه ای نیز روز شنبه پس از سکوتی دو هفته ای، آن گونه که خبرگزاری فارس، نزدیک به جناح حاکم، خبر داده طی اظهاراتی شرایط فعلی کشور را زمان آزمون وفاداری به آیت الله خامنه ای توصیف کرده و گفته است: "امروز روز امتحان ما است كه تا چه حد به امام، و مقام رهبری وفادار هستيم."



یحیی رحیم صفوی پیشتر در 2 مرداد 89 از "پایان قطعی اعتراضات خیابانی" خبر داده و مدعی شده بود که: "فتنه ریشه کن شده و دیگر فتنه‌گران در کف خیابان نمی‌توانند کاری کنند. شاید در لایه‌هایی از نخبگان هنوز حضور داشته باشند و البته ممکن است فتنه گران نیمه جانی داشته باشند و نفس ملت ایران نیمه جان آنها را هم می گیرد".



یداله جوانی، رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران نیز روز شنبه بعد از سکوت دو هفته ای ادعا کرد که: "مجموعه حوادثي كه پس از انتخابات دهم رياست جمهوري در كشور رخ داد، نشان داد كه نظام جمهوري اسلامي با يك جريان ضدانقلاب جديد كه از درون خانواده انقلاب بود، مواجه شده است."



وی در عین حال با تائید ریزش نیروهای جناح حاکم آن را سابقه دار توصیف کرده و گفته: "در سال‌هاي بعد از انقلاب و با گذشت 3 دهه از انقلاب اسلامي، نظام با ريزش‌هايي مواجه شد و كساني كه هرچند در گذشته به ظاهر سابقه انقلابي هم داشتند و وانمود به همراهي با انقلاب مي‌كردند و مسئوليت‌هاي بزرگي هم عهده‌دار بودند، به مرور زمان از مسير انقلاب اسلامي و آرمان‌هاي بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي منحرف شده و فتنه 88 را كليد زدند."



رئیس اداره سیاسی سپاه که پیشتر خود نیز چون آیت الله خامنه ای از اعتراضات پس از انتخابات به عنوان"فتنه" نام می برد این بار مدعی شد که: "جريان فتنه امروز ديگر كاملا يك جريان ضدانقلابي است."



در حالی که روز 26 بهمن به فاصله یک روز پس از راهپیمایی میلیونی سبزها در تهران و دیگر شهرهای ایران، حسین شریعتمداری نماینده آیت الله خامنه ای در کیهان ادعا کرده بود که شمار معترضان تنها "300 تا 400" نفر است، رئیس اداره سیاسی سپاه روز 7 اسفند به خبرگزاری فارس گفت: "در 25 بهمن همه ديدند زماني كه موسوي و كروبي در طرحي ديكته شده از سوي استكبار اقدام به فراخوان كردند، چگونه جريان‌هاي ضدانقلاب با تمام توان فيزيكي و رسانه‌اي خود به صحنه آمده تلاش كردند با كشاندن عده‌اي ناآگاه به خيابان‌ها، انقلاب اسلامي را بعد از حضور دشمن‎شكن 22 بهمن دچار تزلزل ‌كنند."



وی همچنین به صراحت میرحسین موسوی و مهدی کروبی را به انجام "حرکت ضد‌انقلابی" متهم کرد و خواست همه "افراد، گروه‌ها، جريان‌ها" و "همه مسئولان، نخبگان و خواص" در مقابل میرحسین موسوی و مهدی کروبی و نیز جنبش سبط موضع گیری و مخالفت خود با ان را اعلام کنند چرا که "وفاداري به انقلاب اسلامي، قانون اساسي، ولايت فقيه امروز در گرو اعلام برائت از فتنه‌گران ضدانقلاب است و اگر اقدام به اين كار نكنند، صلاحيت‌هاي خود را از دست داده‌اند."







شکاف در فرماندهان



تمرکز مجدد و اظهارات تازه سه فرمانده ارشد سپاه پاسداران علیه جنبش سبز، رهبران این جنبش و نیز مردم معترض، اخبار منتشر شده درباره بروز شکاف های داخلی در سپاه پاسداران بر سر چگونگی مواجهه این نیرو با اعتراضات رو به گسترش در ایران را بیش از پیش تقویت کرده است.



این شکاف ها چنان آشکار شده که خبرگزاری های نزدیک به جناح حاکم روز 26 بهمن ماه خبر دادند احمد وحيدی وزیر دفاع که خود از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران است "از سكوت برخي پيشكسوتان جهاد و شهادت در برابر اقدامات فتنه‌گران انتقاد كرده است."



علی شمخانی یکی از فرمانده پیشین سپاه در سال های جنگ و وزیر دفاع در دولت محمد خاتمی که اکنون "رئيس مركز تحقيقات راهبردي دفاعي" است همزمان با انتقاد از "حذف به خاطر انتقاد" و با اشاره به مخالفت برخی از فرماندهان سابق با شرایط فعلی کشور گفته: "مگر مي‌شود كسي كه در دوران بي‌كسي مدافع انقلاب بود، امروز از آن دست بكشد؟ اگر مشكلي براي هريك از پيشكسوتان جبهه و جنگ رخ بدهد در حقيقت اين ماييم كه مسئوليم."



او همچنین با اشاره به "جوسازي عليه پيشكسوتان جهاد و شهادت" گفته: "حتما ما سياسي هستيم ولي اين سياسي به معني جناحي بودن و له كردن ارزش‌ها براي حفظ قدرت نيست بلكه اين بالندگي انقلاب است كه براي ما اهميت دد."

آخرین وضعیت موسوی و کروبی

در حالیکه هیچ خبری از وضعیت میرحسین موسوی و مهدی کروبی در دست نیست، شایعاتی در خصوص انتقال آنها به مکانی نامعلوم پخش شده است. شایعاتی که مجتبی واحدی، سخنگو و مشاور مهدی کروبی معتقدست از سوی دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی برای انحراف اذهان مردم و تحت الشعاع قرار دادن تجمعات سه شنبه ها پخش می شود. همزمان یکی از نزدیکان کروبی به روز می گوید احتمالا پنجره های خانه را از داخل پوشانده اند تا نور به خارح از ساختمان انتقال نیابد.




شورای هماهنگی راه سبز امید در بیانیه ای از مردم خواسته است سه شنبه، 10 اسفند دست به تجمع و راهپیمایی از میدان امام حسین بسوی میدان آزادی بزنند.مجتبی واحدی می گوید این تجمعات در هر سه شنبه برگزار خواهد شد.



همزمان فشارها بر فرزندان مهدی کروبی بالا گرفته است. علی کروبی که از روز دوشنبه، دوم اسفند در بازداشت به سر می برد، تنها یک بار بعد از بازداشت با خانواده خود تماس گرفته و به گفته یکی از تزدیکان خانواده تنها گفته : حالم خوب است، کتک نخوردم؛ شکنجه هم نشده ام.



واحدی هم می گوید هیچ خبری از علی نیست و او در تماس کوتاهش از محل نگهداری خود حرفی نزده و فقط احوالپرسی کرده و دیگر نه تماسی داشته ونه از او خبری هست.



سه فرزند دیگر آقای کروبی در نامه ای با اشاره به هجوم نیروهای امنیتی به منزل برادرشان علی کروبی و دستگیری او و بازجویی از همسرش، اتهام انتسابی به او را مسخره و مضحک توصیف کرده اند که "هیچ آدم عاقلی حتی در حاکمیت هم بعید است آن را باور کند."



"جاسوسی برای دول خلیج فارس" اتهامی است که رسانه های حکومتی به علی کروبی نسبت داده اند.



زهرا و احمد، دو فرزند حسین کروبی چند روز است به مدرسه نمی روند. ماموران امنیتی که برای بازداشت حسین کروبی اقدام کرده و ناکام مانده اند، با حضور در مدرسه های این دو نوجوان 17 و 14 ساله، مدارک تحصیلی و پرونده های آنها را با خود برده اند. واحدی می گوید: متاسفانه برخوردهای مبتذل و غیر قانونی به اوج خود رسیده است.



حسین کروبی در این زمینه در فیس بوک خود نوشته است: در شرايطي كه هيچ خبري از پدر و مادر نيست؛ در شرايطي كه هيچ خبري از علي نداريم؛ در شرايطي كه فرزندانم با تهديد براي مدرسه رفتن روبرو هستند؛ تنها شما مردم باعث دلگرمي و مقاومت ما هستيد!



از میرحسین موسوی و زهرا رهنورد هم هیچ خبری نیست. گزارش خبرنگاران روز از تهران حاکیست مسیرهای منتهی به کوچه اختر که منزل میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در آن واقع است به شدت از سوی نیروهای امنیتی کنترل می شود و اجازه تردد به مردم در این محدوده داده نمی شود.



یکی از ساکنان پاستور به روزمی گوید: ورود و خروج هر ماشيني ممنوع شده، قبلا ما می توانستیم از خیابان خورشید وارد خیابان سپه شویم یعنی از گیت اول بگذریم اما متاسفانه اکنون اجازه ورود به هیچ ماشینی جز ماشین های دولتی را نمی دهند.



همزمان بیژن رنجبر، رئیس دانشگاه تربیت مدرس تهران از تعلیق کلیه فعالیت های میرحسین موسوی در این دانشگاه خبر داده و به خبرگزاری فارس گفته است: اتفاقات رخ داده در این روز (25 بهمن) و فتنه انگیزی فتنه‌گران نشان داد که دیگر جای مماشات با این افراد که علنا در مقابل نظام ایستاده اند، وجود ندارد.



رهبر جمهوری اسلامی، محمود احمدی نژاد و مقام های رسمی جمهوری اسلامی تاکنون درباره همه این اتفاقات سکوت اختیار کرده و هیچ توضیحی نداده اند اما واکنش ها به حصر و زندانی کردن رهبران جنبش سبز در خانه هایشان همچنان ادامه دارد. آیت الله دستغیب، نماینده مجلس خبرگان رهبری، حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی را غیر شرعی و غیر قانونی خوانده و خواستار پایان یافتن آن شده؛ علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی و فرزند آیت الله مطهری نیز خواستار حضور میرحسین موسوی و مهدی کروبی در تلویزیون شده است: "موسوی و کروبی به صدا و سیما دعوت شوند تا حرف‌شان را بزنند".







ترفند حکومت



مجتبی واحدی، که بی خبری از وضعیت رهبران جنبش سبز را جنایتی بزرگ از سوی جمهوری اسلامی میداند درباره شایعات انتقال رهبران جنبش سبز به خانه های امن یا زندان می گوید: این یکی از جنایات جمهوری اسلامی است و فرقی نمیکند آقای کروبی و همسرشان یا آقای موسوی و همسرشان در خانه های خود زندانی باشند یا به محل دیگری منتقل شده باشند؛ اصل مساله این است که اینها زندانی هستند، بازداشت هستند و این بازداشت هم غیر قانونی است؛ حتی ظاهر را حفظ نکرده اند که حکمی از یک قاضی بگیرند. هیچ حکم قضایی در این زمینه وجود ندارد.



او که می گوید رهبران جنبش سبز با دستور رئیس قوه قضائیه در حصر قرار گرفته اند، تاکید میکند: نگویید حصرخانگی، حصر درست نیست، زندان است، آقای موسوی و آقای کروبی و همسرانشان زندانی هستند. آن هم به بدترین شکل، حتی یک قاتل و چاقو کش هم حق دیدار و تماس با خانواده اش را دارد اما اینها ندارند.



به آقای واحدی می گویم که عدم حضور ماموران امنیتی در کوچه محل سکونت آقای کروبی و خاموش بودن چراغ های منزل ایشان، از دلایلی است که به شایعات انتقال او و خانم کروبی به محلی دیگر دامن زده است. او پاسخ میدهد: ماموران امنیتی داخل ساختمانی هستند که آقای کروبی در آن سکونت دارند. آنها کل واحدهای این ساختمان را به صورت غیر قانونی تصرف کرده و از کوچه به داخل ساختمان رفته اند. در مورد نور هم ممکن است پنجره های واحد مسکونی آقای کروبی را از پشت بسته باشند طوریکه نوری بیرون نیاید همچون منزل آقای موسوی که از سر کوچه بسته اند و کسی نمیداند پشت آن در آهنین چه خبر است. اما با این حال خبرهای انتقال آنها را نه می توان تایید کرد و نه تکذیب اما باید توجه داشت از روزی که ما برای سه شنبه ها فراخوان دادیم مدام سعی کردند با پخش خبرهای فرعی اذهان عمومی را منحرف کنند. این شایعات و خبرهای مربوط به انتقال هم فکر میکنم کار خود امنیتی ها است.



مشاور مهدی کروبی در این زمینه توضیح میدهد: دقیقا روزی که خبر تجمعات سه شنبه ها را اعلام کردیم، کلی جو سازی کردند که وزیر اطلاعات قرار است شب دو سند مهم ارائه دهد و... جریان های خبری هم به آن سمت رفتند و در اصل یک روز اینگونه سپری شد. بعد شایع کردند که آقای کروبی را با کیسه برده اند، آقای موسوی را زده و برده اند و جای سیلی روی صورتش بوده و... متاسفانه اینقدر که به این شایعات توجه شد و روی آن کار شد روی برنامه تجمعات کار نشد. لذا این کار خودشان است که اذهان مردم را از موضوع تظاهرات و تجمعات منحرف کنند.







سه شنبه های اعتراض



شورای هماهنگی راه سبز امید با انتشار بیانیه ای از مردم خواسته است که روز سه شنبه، 10 اسفند با شعار "یاحسین میرحسین، یا مهدی شیخ مهدی" به خیابان بیایند و از ساعت 5 بعد از ظهر از میدان امام حسین تا میدان آزادی راهپیمایی کنند.



این شورا اعلام کرده: "در صورتی که صدای اعتراض ما شنیده نشود و حصر و زندان خانگی غیرقانونی رهبران ادامه یابد، علاوه بر راه کارهای مناسب دیگر که شورا در اطلاعیه های بعدی خود پیشنهاد خواهد کرد، از هم اکنون همراهان سبز را دعوت به تجمعات اعتراضی غیر متمرکز در سراسر کشور در روز 24 اسفند می کنیم".



از مجتبی واحدی می پرسم چرا سه شنبه ها؟ می گوید: سه شنبه اول شب تولد میرحسین موسوی است و سه شنبه دوم، روز جهانی زن و سه شنبه سوم هم چهارشنبه سوری است. ما سه شنبه ها را به دلیل تقارن با این مناسبت ها انتخاب کردیم. سال گذشته هم دیدیم که مردم از مراسم سنتی شان استفاده سیاسی کردند. اما اگر گروههای دیگر و مردم بخواهند تجمعات دیگری نیز برگزار کنند یا اعتصاب و تظاهرات نمایند هیچ مانعی نیست ما نه سخنگوی همه دوستداران مهدی کروبی هستیم و نه سخنگوی همه مردم.



او می افزاید: شورای هماهنگی تشکیلات راه سبز امید در ابتدا با چهارشنبه سوری موافق بود که من پیشنهاد دادم این دو سه شنبه هم اضافه شود و صحبت کردیم و قبول کردند و من تشکر میکنم از این هماهنگی.







پایان حصر، پایان تجمعات نیست



اما آیا پایان حصر رهبران جنبش سبز، پایان تجمعات خواهد بود؟ آیا سقف خواسته ها در این تجمعات تنها رفع حصر رهبران جنبش سبز است؟



مشاور مهدی کروبی به این دو سئوال اینگونه پاسخ میدهد: موضوع تجمعات فقط موضوع حصر نیست. آقای موسوی، آقای کروبی، خانم رهنورد و خانم کروبی چرا در حصر هستند؟ چون پای مطالبات مردمی و حقوق پایمال شده مردم ایستادند. چون درخواست تجمع برای احقاق حقوق پایمال شده مردم داده بودند و اکنون زندانی شده اند. در اصل تجمعات مردمی با پایان حصر، پایان نمی پذیرد.



آقای واحدی می افزاید: یکی از اعتراضات اصلی در این تجمعات، حصر و زندانی کردن آقای موسوی و کروبی و همسرانشان است ولی همه نیست چون اگر اینگونه باشد حکومت هم یاد می گیرد هر از چند گاهی زندانی میکند و بعد اذهان را منحرف کرده و آزاد می کند. اکنون بچه های بی گناه مردم رد زندان ها هستند، به لحاظ اقتصادی دولت به شدت فاسد است، انتخابات را هم خوب میدانید چه کردند. موضوع تجمعات و اعتراضات همان مسائلی است که باعث زندانی شدن و حصر آقای موسوی و آقای کروبی شده و تا وقتی که احقاق حقوق مردمی نشود مردم حق دارند تجمع برگزار کنند حتی گر فقط صد نفر باشند باز حق قانونی آنها است.



وی در عین حال با اشاره به بی خبری از وضعیت رهبران جنبش سبز یادآور می شود: رفع حصر غیر قانونی و ناجوانمردانه آقایان موسوی و کروبی و خانم ها رهنورد و کروبی به عنوان مطالبه ای اصلی به مطالبات قبلی مردم اضافه شده است.



مهدی کروبی، خود از ۱۴ روز پیش در حصر خانگی قرار گرفته، تلفن های ثابت و همراه و اینترنت او قطع شده بود اما فاطمه کروبی امکان خروج از منزل و دیدار با فرزندانش را داشت که از هفته گذشته او نیز همراه با مهدی کروبی در حصر قرار گرفته و اجازه خروج از منزل و دیدار با خانواده اش را ندارد.



محمد حسین، محمد تقی و یاسر کروبی، سه فرزند مهدی کروبی در نامه ای که در سایت سحام نیوز منتشر شده در این زمینه نوشته اند: مقامات ارشد کشور معین کنند که مبنای حقوقی حصر خانگی بدین نحو چیست؟ آیا حکمی قضایی در این باب صادر شده و اگر آری چه مقامی آن را صادر کرده است؟ قلمرو محدودیت حکم حصر تا کجاست؟ مقام ذیصلاح قانونی آن را صادر کرده یا حکم حکومتی است؟ و دامنه آن چه کسانی از اهل خانواده را در بر می‌گیرد؟



میرحسین موسوی و زهرا رهنورد نیزاز روز 25 بهمن در حصر قرار گرفته اند و بعد از صدور پیام موسوی درباره اعتراضات مردمی 25 بهمن، این حصر کامل شده است.میر حسین موسوی تاکنون تنها دو تماس کوتاه تلفنی با خانواده خود داشته و از وضعیت جسمانی او و خانم رهنورد هیچ خبری در دست نیست.



سه دختر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با انتشار نامه ای در کلمه اعلام کرده اند برای ملاقات با پدر و مادر خود به منزل آنها مراجعه کرده‌ اما ماموران امنیتی مانع ورود آنان به منزل والدین‌شان شده‌اند.



آنها نوشته اند که در منزل پدر و مادرشان هیچ نشانی از زندگی نبوده است.







حصر غیرشرعی را پایان دهید



در میان سکوت همه نهادها و اشخاص وابسته به حکومت، آیت الله دستغیب، نماینده مجلس خبرگان رهبری خواستار پایان "حصر غیر قانونی و غیر شرعی آقایان موسوی و کروبی" شد.



او در نامه ای به اعضای مجلس خبرگان رهبری، به شدت از وضعیت موجود انتقاد کرده و خواستار لغو نظارت استصوابی، برچیده شدن سانسور، محاکمه عوامل سرکوب مردم و شکنجه زندانیان، آزادی زندانیان سیاسی و رسیدگی به اعتراضات آقایان موسوی و کروبی شده است.



آیت الله دستغیب در این نامه که در وب سایت "حدیث سرو" منتشر شده حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی را غیرقانونی و غیر شرعی خوانده و خواسته است این حصر هر چه سریع تر پایان پذیرد.



علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی و فرزند آیت الله مطهری نیز، گفته است که باید از میرحسین موسوی و مهدی کروبی دعوت شود تا در صدا و سیما حضور یابند و حرفشان شنیده شود.



آقای مطهری که عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس است در مصاحبه با وب سایت سلام گفته است: باید از همان ابتدا به معترضان اجازه تجمع می‌دادند تا حرف‌شان شنیده می‌شد و حتی موسوی و کروبی می‌آمدند در صدا و سیما و حرف‌شان را می‌زدند و پاسخ می‌گرفتند، هنوز هم دیر نشده و معتقدم باید آنها را دعوت کرد تا حرف‌شان را بزنند.



او افزوده است: باور دارم که این گونه بهتر می‌توان مسأله را تمام کرد، ما خودمان بت‌سازی می‌کنیم و مشکلات را بزرگ جلوه می‌دهیم.



فرزند آیت الله مطهری در عین حال با بیان اینکه این افراد در به وجود آمدن این وضعیت مقصر هستند، خاطرنشان کرده: بنده هنوز هم معتقد هستم که باید صدای مخالفان و منتقدان را شنید و باید حق راهپیمایی مسالمت‌آمیز داشته باشند اما انتخاب ۲۵ بهمن برای درخواست راهپیمایی زمان مناسبی نبود

گزارش شاهدان عینی از تخلیه منزل کروبی و انتقال به محل نامعلوم

گزارش شاهدان عینی از تخلیه منزل کروبی و انتقال به محل نامعلوم


جرس: بنا به گزارش منابع جرس، از شامگاه جمعه (ششم اسفندماه) مقامات امنیتی جمهوری اسلامی، مهدی کروبی و همسرش را از منزلشان خارج کرده و به محل نامعلومی انتقال داده اند و از سرنوشت آنها نیز خبری در دست نمی باشد.



به گزارش منابع خبری جرس، یکی از شاهدان عینی با مراجعۀ به کوچه ای که منزل مهدی کروبی در آن است، متوجه شد که نه تنها چراغ های منزلشان بطور کل خاموش بوده و اثری از حضور فرد یا افرادی در آن نمی باشد، بلکه از استقرار خودروهای نیروی انتظامی و همچنین لباس شخصی های پرسه زننده نیز خبری نیست و کوچه و محله از آنان – همراه با عدم حضور کروبی ها- تخلیه شده است.



منابع خبری شامگاه دیروز از انتقال آنها به یک «خانه امن» در اطراف شهر تهران خبر داده بودند، که صحت این خبر هنوز مشخص نشده است.



همزمان از میرحسین موسوی و زهرا رهنورد نیز، روزهاست نه خبری در دسترس است و نه از وضعیت سلامتی آنان اطلاعاتی کسب شده است.

هنوز از وضعیت محل نگهداری و همچنین برخوردهای صورت گرفته با موسوی و همسرش، خبری منتشر نشده است و عدم تماس آنها با فرزندانشان و عدم ارتباط با جهان خارج، همچنان بر نگرانی ها افزوده است

چرا قفل حصر باز نمی شود

چرا قفل حصر باز نمی شود

فیلم را ببینید!

فیلم را ببینید!


زیر علم کودتای 22 خرداد

این بچه حزب الهی ها چماق می زنند
از 48 ساعت پیش فیلم صحنه دستگیری موقت فائزه هاشمی، دختر هاشمی رفسنجانی روی شبکه یوتیوب است. پیک نت قصد انتشار آن را نداشت. به دو دلیل:




1- بدلیل این ارزیابی که سردار نقدی و احمد جنتی که نوچه هایشان را در این فیلم می بینید، در آستانه مجلس خبرگان این فیلم را از "شاه" کاری که آفریده اند پخش کرده اند تا روی انتخابات هیات رئیسه مجلس خبرگان تاثیر بگذارند. یعنی نمایش مخالف باصطلاح بچه حزب الهی ها- همانها که دراین فیلم می بینید- با هاشمی و...



2- به آن بچه ها و نوجوان هائی که این فیلم را می بینند، اگر معنای الفاظی که در آن به کار رفته سئوال کنند، چه باید گفت؟



تعلل و تدبیر دو گانه ما، برای منتشر نکردن این فیلم بیهوده بود، زیرا در 48 ساعت گذشته، این فیلم پر بیننده ترین فیلم روی شبکه یوتیوب بوده است. بنابراین فیلم را منتشر می کنیم با توضیحات بالا و ضمیمه ای که در زیر می خوانید:



این بچه حزب الهی ها که در فیلم می بینید، همان چماقداران خیابانی، لباس شخصی ها، اعضای سپاه فدائی ولایت و نواده های همانهائی هستند که در مجلس پشت میکرفن جمع شدند و علیه موسوی و کروبی و خاتمی عربده کشیدند. معلمین و فرماندهان آنها، شیخ احمد جنتی، سردار نقدی، سرتیپ ذوالقدر(جانشین سابق فرمانده کل سپاه و معاون کنونی قوه قضائیه!)، حجت الاسلام سردار "حسین طائب" و دار و دسته شبکه مداحان اهل بیت اند که همگی دست در دست هم احمدی نژاد را رئیس جمهور کردند و در 22 خرداد هم علیه موسوی کودتا کردند و احمدی نژاد را در پست ریاست جمهوری نگهداشتند. همانگونه شعبان بی مخ نام خود را "شعبان تاج بخش" گذاشته بود، سردسته های اینها نیز، دیر یا زود "ولایت بخش" خواهند شد و علی خامنه ای اگر بخواهد پشت آنها را خالی کند، با او همان خواهند کرد که اکنون با رفسنجانی می کنند. هیچ نامی زیبنده تر از "اوباش" برای آنها نیست و آنچه برای جمهوری اسلامی حاکم است "حکومت اوباش" است. همین ها در زندان ها حاکم اند، در صف دوم و سوم نماز جمعه شعار می دهند و پس از نماز هم در خیابان های اطراف دانشگاه تهران راه می افتد و برای این و آن طلب مرگ و اعدام می کنند. همین ها در زندان ها و بازداشتگاه ها، وقتی زندانی نام خمینی و یا امامان را می برد، زیر و روی خمینی و امامان را می جنبانند. کدام امام؟ کدام خمینی؟ کدام انقلاب؟ کدام امریکا و استکبار؟



اینها خود اوباش اند. از همان قماش شعبان جعفری، امیر موبور، کریم درویش، امیر بوکائی، جعفر عموحاجی، طیب حاج رضائی، رمضان یخی، هفت کچلان و .... که هرکدام هم 40 – 50 نوچه و جیره بگیر شبانه داشتند که از بچگی لای دست آنها بزرگ شده بودند! با عفت ترین زنان همین دارو دسته "ملکه اعتضادی" بود که با بسیج و راه اندازی زنان دو خیابان شهرنو و جمشید تهران پا به پای شعبان بی مخ در کودتای 28 مرداد نقش آفرین شد.



جنتی و ذوالقدر و طائب و نقدی و ... اینها را پای رکاب علی خامنه ای جمع کرده اند تا برای ولایت او چماق بزنند.

ضرب وشتم شدید برادرزاده ‌هاشمی برسر مزار مادرش در حرم حضرت عبدالعظیم

ضرب وشتم شدید برادرزاده ‌هاشمی برسر مزار مادرش در حرم حضرت عبدالعظیم


آینده نیوز : تنها سه روز پس از فحاشی ناموسی به دختر آیت الله هاشمی و حمله باشوكر به نوه های وی، برادرزاده رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام كه بر سر مزار مادر خود در حرم حضرت عبدالعظیم حضور یافته بود، به شدت ضرب و شتم شده و راهی بیمارستان گردید.



به گزارش خبرنگار «آینده» پس از درگذشت همسر قاسم هاشمی برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی، در مراسمی كه روز سه شنبه در محل دفن وی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد، دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی مورد فحاشی ناموسی و بسیار ركیك دو تن از لباس شخصی ها قرار گرفت و دوتن از نواده های او كه برای جلوگیری از تعرض لباس شخصیها به دختر هاشمی دخالت كردند، با شوكر مورد حمله قرار گرفتند.



سه روز پس از این اقدام، عصر پنجشنبه ناصر هاشمی، برادرزاده آیت الله هاشمی رفسنجانی كه بر سر مزار مادر خود حاضر شده بود، هنگام تحویل ویلچر یكی از بستگان در حرم با فحاشی لباس شخصی ها مواجه شده و وقتی پاسخ آنها را می دهد، به شدت مورد حمله و ضرب و جرح قرار گرفته و از ناحیه سر، سینه و دستها مصدوم و راهی بیمارستان می گردد.



گفته می شود علیرضا توكلی بینا، فرزند مشاو رسابق احمدی نژاد و شوهرخواهر ناصر هاشمی كه در صحنه حضور داشته، برای نجات وی از دست لباس شخصی ها وارد عمل شده كه وی نیز به همراه ضیایی از دیگر اقوام، مورد مهرورزی لباس شخصی ها قرار می گیرد

فیلم/ صدای فریاد ها و التماس های یک مادر برای نجات فرزندش در ديکتاتوری اسلامی

دیدار استاتید دانشگاه و روحانیون با محمد خاتمی

دیدار استاتید دانشگاه و روحانیون با محمد خاتمی


دو سال تنش کافی نبود

که حصرخانگی را به آن افزودید؟





محمد خاتمی در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه و روحانیون که بمناسبت تولد پیامبر اسلام و امام ششم شیعیان، امام جعفر صادق، با او دیدار کرده بودند، با اشاره به حوادث روز کشور گفت:



در بیش از یک صد سال اخیر ملت‌های منطقه خاورمیانه نسبت به حقوق و جایگاه خود آگاهی روزافزون یافتند و برای دفع و رفع استبداد و استعمار تلاش کردند و قیام‌های ارجمندی را ترتیب دادند. هر چند با کمال تأسف در بیشتر موارد این قیام‌ها و نهضت‌ها یا در آغاز شکست خورد یا در ادامه منحرف شد و دوباره دیکتاتوری و وابستگی حاکم شد ولی مردم هیچ‌گاه از حرکت باز نایستادند. اگر امروز موج قیام و نهضت فراگیر می‌شود در ایران عزیز 30 سال زودتر انقلاب رخ داد که نشانه ظرفیت و شایستگی مردم است و خوشبختانه امروز و در عصری که ارتباطات گسترده سبب شده است و هیچ چیز و هیچ امری از انظار عمومی مخفی نمی‌نماند شاهد خیزش عظیم در منطقه هستیم.



این حرکت‌ها در جهت آزادی و رفع تحقیر ملت‌ها توسط مستبدان و استعمارگران و نشانه رشد انسان امروز است که جز به تأمین حاکمیت بر سرنوشت خود تن نمی‌دهد.



در بعضی از این کشورها چهره خشن فقر و تبعیض آشکارتر بوده و در پاره ای دیگر حتی در عرصه اقتصادی و رسیدگی به مردم وضع بهتری وجود داشته است ولی آنچه مشترک است خودکامگی حاکمان بریده از مردم و نادیده انگاشته شدن حق و حرمت ملت و تحمیل خفقان و سلب آزادی‌های اساسی و مشروع بوده است. به هر حال آنچه پیش آمده است مطمئناً تا استقرار حکومت‌های مردمی و عقب‌نشینی کامل حکومت‌های مستبد و زورگو و حامیان آنها ادامه خواهد یافت.



- در کشور خودمان- ناراحتی و نگرانی نباید باشد وقتی جریان یا جریان‌هایی می‌کوشند دست‌آوردهای بزرگ انقلاب را نادیده انگارند، بلکه آن را دگرگونه جلوه دهند؟ وقتی بنا باشد همه مسئولان طراز اول که مورد تأیید امام، مردم و رهبری بوده‌اند انسان‌های فاسد، منحرف و ضدانقلاب معرفی شوند، آیا مردم جهان حق ندارند این شبهه را پیدا کنند که پس حاصل انقلاب، فساد و انحراف بوده است؟ و آیا این بزرگ‌ترین جفا به انقلاب نیست؟ آیا اگر فضا باز باشد قانون اساسی مبنای عمل قرار گیرد و انتقاد و حتی اعتراض در چارچوب قانون آزاد باشد. نصیحت مسئولان کشور و نقد و ارائه آزاد اندیشه یک ارزش به حساب آید، به جمهوری اسلامی خدمت نشده است؟



گفتیم و باز هم می‌گوییم که کشور به همه نیروهای مخلص نیازمند استو خواه منتقد باشند خواه نباشند. انتظار بوده و هست که پس از قریب دو سال تنش بی‌جا که با گفتگو و تعامل و رعایت حقوق ملی و شهروندی قابل حل و پیشگیری بود و هنوز هم هست با تدبیر و حکمت راه بر همدلی و پیشرفت همه‌جانبه کشور گشوده شود. به جا بود که زندانیان که نوعاً انسان‌های امتحان داده و صادق و مؤمن‌اند آزاد شوند، نه اینکه این روزها شاهد دستگیری‌های گسترده تازه و ایجاد محدودیت مجدد برای کسانی باشیم که اندکی از محدودیت آن‌ها کاسته شده بود و یا امید به کاسته شدن آنها می‌رفت.



چرا باید کسانی چون جناب مهندس موسوی و جناب آقای کروبی و همسرانشان که سابقه درخشان در انقلاب و جمهوری اسلامی دارند و در دلبستگی شان به اصل انقلاب و نظام تردیدی نیست، دچار حصر و محدودیت شوند و بی‌مهابا به انواع تهمت‌ها متهم شوند. با کمال تأسف چنین اقدام‌هایی سبب می‌شود که زمینه‌ای فراهم آید تا کسانی که نه نظام را قبول دارند و نه خیر ایران و ایرانی را می‌خواهند میدان‌داری و احیاناً از احساسات پاک مردم بخصوص جوانان سوء‌استفاده کنند.



آیا وجود ارتباط این عزیزان و نخبگان دیگر با مردم و جوانان، خود سبب مهار شدن غلیان‌ها و جلوگیری از سوء‌استفاده کسانی نخواهد شد که می‌خواهند اعتراض‌ها را متوجه اصل نظام کنند؟ در حالی که واقعاً چنین نیست؟ بگذرم از ناسزاها و تهمت‌های یکطرفه که هر روز متوجه این برادران و دیگر شخصیت‌های مورد علاقه مردم می‌شود و فضا را آلوده می‌کند.



امیدوارم در آستانه سال نو با حرکت به سوی رفع حصر و محدودیت و آزادی زندانیان و ایجاد فضای امن و آزاد و ایجاد فضائی که در آن رأی و اراده ملت تعیین کننده باشد، همگان حق انقلاب و جمهوری اسلامی را ادا کنیم.





در آغاز این دیدار حاضران ضمن ادای احترام به قیام‌های در خور تحسین مردم مصر و تونس و لیبی و سایر کشورهای مسلمان از حصر و محدودیت بزرگوارانی که مورد اعتماد و علاقه بیشتر مردم و صاحب خدمات درخشان در انقلاب و کشور بوده اند اظهار تأسف کرده و بر لزوم همدلی و شکیبایی و استقرار همه جانبه قانون اساسی و دفاع از آزادی و آرمانهای انقلاب و امام تأکید کردند.

فیلم/ درس مردم شجاع اصفهان به نیروهای سرکوبگر، 25 بهمن

نامه سرگشاده آیت الله دستغیب خطاب به اعضای مجلس خبرگان و علی خامنه ای

نامه سرگشاده آیت الله دستغیب خطاب به اعضای مجلس خبرگان و علی خامنه ای


با مردم بی سلاح مهربان باشید

آنها را ولی نعمت خود بدانید!







امروز حکومت در دست شما است و همه نوع امکانات دارید و می توانید با مردم بدون سلاح مهربان باشید و آنها را ولی نعمت خود بدانید، و یا بر سرآنها بکوبید تا ساکت شوند، ومی توانید مظلوم را ظالم و ظالم را مظلوم جلوه دهید، اما از ((باس)) خداوند باید ترسید. اینجانب و امثال حقیر نظری جز خیر خواهی و سعادت شما، حاکمیت و غیر شما نداریم. به اعتراضات دو کاندیدای ریاست جمهوری آقایان موسوی و کروبی در نزد هیئتی که طرفین دعوی قبول داشته باشند گوش داده شود و بررسی شود و هرچه سریعتر حصر غیرقانونی و غیر شرعی این دو بزرگوار برداشته شود.



آنهایی که در راهپیمایی آرام به مردم هجوم آوردند و زدند و دستگیر کردند محاکمه شوند بر حسب شرع اسلام. آنهایی که بدون محاکمه زندان هستند آزاد شوند و اگر متهم به جرمی هستند آشکارا محاکمه شوند بر حسب شرع اسلام و قانون اساسی. روزنامه ها و مراکز خبری آزاد شوند، و سانسور برچیده گردد. بازجویانی که زندانیان را شکنجه کردند و مسببّین حمله به کوی دانشگاه محاکمه شوند بر حسب شرع اسلام و قانون اساسی. نیروهای نظامی از سپاه و بسیج و انتظامی و اطلاعات در مسائل سیاسی، فرهنگی، دینی، حوزوی و دانشگاهی دخالت نکنند، و به تمام بندهای قانون اساسی عمل شود.



در آستانه اجلاس نوبتی مجلس خبرگان رهبری، آیت الله دستغیب عضو این مجلس از شیراز، یکبار دیگر طی نامه ای خطاب به این مجلس، نقطه نظرات انتقادی خود را مطرح کرد. او در این نامه، با اشاره به وقایع بعد از انتخابات 22 خرداد و سرکوب خونین مردم و حصر اخیر مهندس موسوی و مهدی کروبی نوشت:







«عرض می شود. قیام مردم ایران به رهبری مرحوم امام خمینی ره، یک قیام اسلامی بود. هرچند فشارهای حکومت پهلوی پدر وپسر تاثیر داشت: از ظلم و ستم بر مردم بی سلاح، و خفقان شدید و انباشته شدن ثروت به دست حکّام وقت، و تاراج معادن بخصوص نفت به کشورهای حامی حکومت، و خفه کردن هر نوع صدای انتقاد، و رواج مدح و ثنا از شاه و درباریان و وابستگان حتی بوسیله بعضی از معمّمین، و گسترش فحشا و منکرات و...



هنر امام خمینی این بود که به توفیق خداوند همه را جمع کرد در یک کلمه و آن دین اسلام و کلمه توحید بود، و گفت مردم اسلام را می خواهند و حاکمیّت بر خلاف میل مردم حرکت می کند، و با نَفس رحمانی خویش و ارجاع آنها به فطرتشان توجه داد که همه این بدبختی ها بخاطر دوری از قرآن و سنّت است، و بیان نمود که اسلام خطّ بطلان می کشد بر ظلم و اسارت و شخص پرستی و بردگی و آنچه فطرت انسان نمی پسندد. لذا همه آنچه تبیین نمود خلاصه شد در «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»

مردم صدق را در کلام و عمل او یافتند که هرچه می گوید عمل می کند، و خدا را حاضر و ناظر اعمال خویش می بیند و فهمیدند که اگر کشته می شوند و یا زندان می روند و شکنجه می بینند برای خداست و برای برپایی قرآن و سنّت است. همانطور که وعده خداوند بود قیام مردم به ثمر رسید و لذّت آزادی در سایه اسلام را حس کردند و خداوند بندهای اسارت از حاکمیّت شیطان را از آنها برداشت، و با چه ذوق وشوقی به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند، و از تشکیل شورای قانون اساسی توسط فقها و خبرگان در مسائل مختلف استقبال کردند و به حاصل آنکه قانون اساسی بود رای مثبت دادند، و می گفتند و می سرودند ((در بهار آزادی جای شهدا خالی))، و چه جانانه از حریم اسلام دفاع کردند؛ هشت سال دفاع مقدّس، برادری و برابری، و آزادی و امید به آینده ای سرشار از نعمت های خدادادی، و از جمله بندگی خداوند و لذت عشق و معرفت به او...



مجلس شورای اسلامی با رای آزاد مردم تشکیل شد، رئیس جمهور با رای آزاد مردم انتخاب شد، خبرگان با رای آزاد مردم شکل گرفت، رهبر جمهوری اسلامی هم اعلام کرد که من هم تابع قانون هستم و از مردم مستثنا نیستم، و همه ما عمل به قانون اساسی می کنیم، و به همه هشدار داد که مواظب باشید از قرآن و سنّت و قانون اساسی منحرف نشوید، افراد متحجّر و کج اندیش در حکومت رخنه نکنند، نیروهای نظامی در غیر امور مربوطه به خود، دخالت نکنند، و رهبر آینده در اجرای قوانین به خصوص عمل به قرآن وسنّت کمال مواظبت را داشته باشد، حوزه های علمیه مستقل باشند، حوزه و دانشگاه در عمل به قرآن و سنّت وحدت داشته باشند، آزادی مردم از جهت رای دادن محصور نشود، جان و مال و ناموس مردم به تاراج نرود... و خلاصه همه قِسم وصیّت و سفارش کرد.

اما بتدریج نظارت استصوابی پیش آمد و اصل بر عدم برائت، جای اصل برائت را گرفت، و شاهرگ مجلس شورای اسلامی خبرگان و قوه مجریه را به دست آورد، و حاکمیبت اکثریت تبدیل شد به حاکمیت اقلیت، و خبرگان که باید منتخب مردم باشند، در واقع منتخب شورای نگهبان گردیدند، و محور کار آنها که باید مواظبت دقیق بر رهبری در انجام وظایف قانونیش و مواظبت بر زیر مجموعه که از حدود قانونیش منحرف نشود، تبدیل شد به تبعیت بی چون و چرا از رهبری، و مخالفت با وضع موجود تبدیل شد به مخالفت با ولایت فقیه و نظام و در نهایت به اخراج و یا رای نیاوردن در دوره های بعد، اگر در حیات باشد! و این معنا بعینه برای حقیر پیش آمد که در چند سخنرانی تهدید به اخراج و جنگ سرد گردیدم. و قهرا بقیه اعضا نباید جرات انتقادی داشته باشند که چه بسا مبتلا به مثل حقیر شوند و حتی در شهر خویش هر کس به او وابسته باشد بوسیله نیروهای امنیتی دستور به اخراجش صادر گردد و یا برائت بجوید و یا اگر حوزه ای داشته باشد به شدت مراقبت شود و حتی المقدور در انزوای کامل به سر برد. بالاخره اینجانب وظیفه دارم که انتقاد کنم:



نظارت استصوابی لغو شود و آنچه باید باشد نظارت بر حفظ رای مردم در انتخابات است. به اعتراضات دو کاندیدای ریاست جمهوری آقایان موسوی و کروبی در نزد هیئتی که طرفین دعوی قبول داشته باشند گوش داده شود و بررسی شود و هرچه سریعتر حصر غیرقانونی و غیر شرعی این دو بزرگوار برداشته شود.



آنهایی که در راهپیمایی آرام به مردم هجوم آوردند و زدند و دستگیر کردند محاکمه شوند بر حسب شرع اسلام. آنهایی که بدون محاکمه زندان هستند آزاد شوند و اگر متهم به جرمی هستند آشکارا محاکمه شوند بر حسب شرع اسلام و قانون اساسی. روزنامه ها و مراکز خبری آزاد شوند، و سانسور برچیده گردد. بازجویانی که زندانیان را شکنجه کردند و مسببّین حمله به کوی دانشگاه محاکمه شوند بر حسب شرع اسلام و قانون اساسی. نیروهای نظامی از سپاه و بسیج و انتظامی و اطلاعات در مسائل سیاسی، فرهنگی، دینی، حوزوی و دانشگاهی دخالت نکنند، و به تمام بندهای قانون اساسی عمل شود.



قوه قضائیه مستقل عمل کند، و با تعامل با مراجع، اصول و فروع قضاوت انجام گیرد. برخوردهای فراقانونی و غیر شرعی با متهمین سیاسی نشود. این وضع بد اخلاقی و بعضا خلاف شرع ها که در صداوسیما اجرا می شود، و خلاف گوییها و دروغها و تهمتها برچیده شود. صداوسیما متعلق به همه مردم- چه موافق و چه مخالف- می باشد، انحصار آن به هیئت حاکمه رجوع به گذشته است. مردم از کارهای که حاکمیت می کند در داخل و خارج با خبر باشند، دخل و خرجها را نه تنها مجلس بلکه همه مردم بفهمند. ((یا قَومِ لَکُمُ الیَومَ ظاهرینَ فِی الارضِ فَمَن یَنصُرُنا مِن باسِ اللّه ان جاءنا)): امروز حکومت در دست شما است و همه نوع امکانات دارید و می توانید با مردم بدون سلاح مهربان باشید و آنها را ولی نعمت خود بدانید، و یا بر سرآنها بکوبید تا ساکت شوند، ومی توانید مظلوم را ظالم و ظالم را مظلوم جلوه دهید، اما از ((باس)) خداوند باید ترسید. اینجانب و امثال حقیر نظری جز خیر خواهی و سعادت شما، حاکمیت و غیر شما نداریم. « ما عِندَکُم یَنفَد وَ ما عِندَ اللّه باق»



هنگامی که این سطور را می نوشتم با برخورد غیر منطقی حاکمیت با افرادی که هر کدام هشت سال و بیشتر با رای مردم خدمت می کردند مواجه شدم، و فکر می کردم آخر مردم دنیا چگونه قضاوت می کنند که کشور، مدت 32 سال از انقلاب و در دست افرادی بود که به قول شعارهای شما دست نشانده آمریکا و اسرائیل بودند، چقدر زشت وزننده است! اینها دستور اسلام نیست، سیره ائمه اطهار نیست، تبلیغ اسلام و قرآن نیست...



هر فرد و یا گروه غیر مسئول حق حکم راندن و یا نسبت دادن کسی به ارتداد و منافق و فاسق ندارد، متهم باید در دادگاه علنی زیر نظر مجتهد جامع الشرایط با شنیدن دلایل جرم و اختیار دفاع از خود محاکمه شود، در غیر این صورت هر نوع بازداشت و حصر وغیره صورت شرعی و قانونی ندارد و جایز نیست. شعارهایی که علیه اشخاص داده می شود و بعضا از صداو سیما پخش می شود توسط هر فرد یا گروهی باشد جایز نیست. شبنامه ها، تراکت ها و اعلامیه هایی که علیه اشخاص منتشر می شود حتی اگر در محکمه عدل جرمش ثابت شود جایز نیست و صورت شرعی و قانونی ندارد. میزان حکم شرعی، قرآن وسنت و فتاوای مجتهدین جامع الشرایط، مراجع تقلید می باشد.



ضرب و شتم افرادی که برای احقاق حق، راهپیمایی آرام دارند جایز نیست، مرتکبان به آنها مجرمند و تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند و هیئت حاکمه مسئول حفظ جان و مال و آبروی آنهاست.

ورود هر فردی تحت هر عنوان و سمتی به حریم افراد، و استراق سمع و تفتیش وسایل خانوادگی آنها جایز نیست.



حوزه های علمیه باید مستقل باشند، مراجع بدون واهمه بتوانند احکام شرع و یا تخلف از آنها را بگویند.

دخالت نیروهای امنیتی و انتظامی و نظامی در امور مذهبی حوزه ها و مساجد و دانشگاه ها و امر و نهی آنها برای ائمه جماعات صورت شرعی ندارد.



خبرگان رهبر را برابر قانون اساسی که اختیار انتخاب و تعیین بر عهده آنان قرار داده و حتی برای آنان حق عزل دیده است، وقتی که فردی را برای رهبری تعیین می کنند مکلف هستند که ناطر بر اعمال وی باشند و هر نوع خلاف شرعی از زیر مجموعه انجام گیرد لازم است تذکر دهند.

هاشمی رفسنجانی

هاشمی رفسنجانی


در انتخابات ریاست خبرگان

بموجب تکلیفم، شرکت می کنم!







هاشمی رفسنجانی روزگذشته درجلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضمن ارزیابی خود از تحولات خاورمیانه و شاخ افریقا که متفاوت با نظرات امثال احمدی جنتی و احمد خاتمی و خطبه عربی شتابزده علی خامنه ای در نماز جمعه تهران بود، رسما اعلام داشت که در انتخابات هیات رئیسه مجلس خبرگان شرکت خواهد کرد.



هاشمی رفسنجانی ابتدا، ضمن اشاره به نهضت بیداری اسلامی در كشورهای منطقه گفت:



حوادث منطقه و ازجمله در مصر، بحرین و یمن كه از لحاظ جغرافیایی در منطقه‌ای حساس قرار گرفته و در لیبی به دلیل موقعیت ممتاز نفت برای اروپا؛ خطر حضور نظامی ناتو در این منطقه را جدی كرده است. در چنین شرایطی هوشیاری و دیپلماسی فعال برای مواجهه با شرایط خاص منطقه ضروری است.



در این شرایط، حفظ و تقویت وحدت و همدلی و اعتماد در كشور خودمان یكی از ضروری‌ترین امور است. از وظایف مهم امروز مسئولان این است كه اكثریت وفادار به انقلاب را متحد نگه دارد و از اعلام مواضع تفرقه‌انگیز و افراطی پرهیز شود.



هیچ محور دیگری نمی‌تواند جایگزین اسلام و قانون اساسی و ولایت در شرایط فعلی برای كشور شود. اساسی‌ترین بستر تحقق اهداف متعالی نظام اسلامی، تحقق اهداف قانون اساسی است كه جمهوری اسلامی ایران با ساختار مناسب براساس این اصول شكل گرفته مردم هستند كه متأسفانه حركت‌ها و مواضع افراطی و تندرو خواسته یا ناخواسته می‌تواند این اصول مترقی را تضعیف و وحدت و همبستگی مردم را مخدوش كند.



دراین شرایط از افراد و نیروهای معتدل، اصولی و دلسوز واقعی انتظار می‌رود به دور از عصبانیت و كارهای افراطی، براساس اصول قانون اساسی، سعی در ایجاد تعدیل در افراطی‌گری‌ها و حاكمیت منطق و قانون در جامعه كنند.



انتقاد صحیح و منطقی نه تنها مذموم نیست بلكه سازنده و عامل رشد است، ولی افراطی‌گری در تضعیف ولایت و دین و نادیده گرفتن نقش مردم بسیار خطرناك است.



متأسفانه، اخیرا برخی محافل و افراد و رسانه‌های معلوم‌الحال، مباحثی را در خصوص خبرگان مطرح می‌كنند تا این‌گونه به جامعه القاء كنند كه اینجانب تشنه ریاست بر جایگاه و مسند خاصی هستم. در صورتی كه به گواه تاریخ و گواهی شخصیت‌های موجود در نظام، بحمدلله هیچ‌گاه و در هیچ مقطعی به دنبال پُست و مسئولیت نبوده‌ام و از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزه تاكنون در همه مسئولیت‌ها، اعم از تأمین سوخت داخل كشور، شورای انقلاب، وزارت كشور، صداوسیما، دفاع مقدس، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، خبرگان و... یا از طرف امام راحل یا رهبری معظم انقلاب تكلیف و دستور مسئولیت را متوجه من كرده است یا با خواست مردم و بزرگان، با آرای مردم بوده است و در آینده نیز به عنوان یك سرباز انقلاب، همین‌گونه خواهد بود.



حتی در اجلاس دوره قبل خبرگان رهبری، ریاست خبرگان را شخصاً به آیت‌الله مهدوی كنی پیشنهاد كردم و خود مایل به پذیرش آن نبودم و حضور در انتخابات خبرگان را رهبری معظم بر من تكلیف كردند ولی متأسفانه برخی افراد ناآگاه و یا شاید آگاه‏، به‌گونه‌ای شانتاژ می‌كنند كه گویی اینگونه مسئولیت‌ها برای اینجانب جاذبه‌ای دارد. در حالی كه اگر مسئولیتی پذیرفته می‌شود جز ادای تكلیف و دین به جامعه و انقلاب و نظام اسلامی نیست و این بار نیز برخی افراد و گروه های افراطی دانسته یا ندانسته شانتاژهایی می‌كنند كه احساس می‌كنم نباید تسلیم آنها و القائات آنان شد. لذا به تكلیف عمل خواهم كرد و نتیجه آن هر چه باشد تنها رضایت و خشنودی خداوند برایم مهم است.

حکایت درد آوری

حکایت درد آوری


که یک ملت، دوباره می خواند!

دکتر خزعلی- 5 اسفند 1389







نوجوان که بودم، سلطنت و شاهنشاهی برایم مظهر تمام چیزهای چندش آور بود، پدرم یا حبس بود یا تبعید یا فراری! برادرم در خیابان بخون غلطید و جمجمه اش متلاشی شد، چماق بود و باتوم و گاز اشک آور، چماقدار بود و گارد و کماندو، نیروهای امنیتی به خانه ما یورش می آوردند، معترضین زیر شکنجه جان می باختند یا در رودخانه غرق می شدند یا تصادف می کردند یا سکته، همه بدیها را با هم داشتند، ظلم بود و ستم و استبداد، کسی حق رای نداشت، حرف حرف شاه بود و کسی روی حرف ظل الله حرفی نمی زد، همه چیزش چندش آور بود! تا این که جمله شریعتی را دیدم، چه زیبا نوشته بود:



دکتر شریعتی : «کلاس پنجم که بودم پسر درشت هیکلی در ته کلاس ما می نشست که برای من مظهر تمام چیزهای چندش آور بود ، آن هم به سه دلیل ؛ اول آنکه کچل بود، دوم اینکه سیگار می کشید و سوم – که از همه تهوع آورتر بود- اینکه در آن سن و سال، زن داشت!… چند سالی گذشت یک روز که با همسرم از خیابان می گذشتیم ،آن پسر قوی هیکل ته کلاس را دیدم در حالیکه خودم زن داشتم ،سیگار می کشیدم و کچل شده بودم...

انتقال زندانیان کودتا به زندان زیر زمینی پارچین

انتقال زندانیان کودتا به زندان زیر زمینی پارچین


بخشی از اختیارات وزیر اطلاعات

به محسنی اژه ای منتقل شد!







با درود بر شما- لابد شما هم از حضور وسیع نیروهای انتظامی و بسیج در خیابان های تهران، در بعد از ظهر پنجشنبه و سپس اعلام مصاحبه حجت الاسلام حیدر مصلحی در سیما متعجب شده بودید. شاید خبری از جائی به آقایان رسیده بود که قرار است ناگهان در یک نقطه مرکزی تهران تظاهرات آغاز شود و به همین دلیل نیرو به خیابان کشانده بودند. اما این حضور خیابانی و مصاحبه حیدرمصلحی دلائل و انگیزه های دیگری هم داشت.



نظر بیت رهبری، پس از تشکیل جلسه ای که غروب 25 بهمن در حضور آقای خامنه ای و با حضور مقامات امنیتی و اجرائی و شماری از فرماندهان سپاه تشکیل شد، این است که حیدر مصلحی توانائی و کفایت وزارت اطلاعات را ندارد. در همان جلسه گفته می شود تغییر جدید در کابینه ای که بارها دچار تغییر شده و یکبار دیگر بحث در مجلس بر سر کابینه و رقابت برای وزیر اطلاعات شدن در میان روحانیون هم در این شرایط صلاح نیست. ضمنا نظر مصباح یزدی در قم به مصلحی است زیرا از شاگردان اوست و یک نسخه از گزارش کارها را به او میدهد.



نتیجه این بحث ها آن شد که هدایت امور مربوط به باصطلاح "فتنه" از وزارت اطلاعات گرفته شده و مستقیما به محسنی اژه ای دادستان کل جمهوری اسلامی و وزیر سابق اطلاعات واگذار شود که سالها نیز نماینده دادستان انقلاب در وزارت اطلاعات بوده و سابقه ریاست بر دادگاه روحانیت را هم داشته است. این تصمیم در فاصله تظاهرات 25 بهمن و اول اسفند گرفته و ابلاغ شد و بدنبال آن، محسنی اژه ای راهی قم شد تا هم دلائل این تصمیم را به مصباح یزدی اطلاع بدهد و هم شیخ محمد یزدی رئیس حکومتی حوزه علمیه قم را درجریان آن قرار بدهد. اژه ای در همین سفر، تصمیم خود برای زندان خانگی موسوی و کروبی را به اطلاع این دو نفر رساند و پس از موافقت آنها به تهران بازگشت.



بدنبال این تصمیم، بخشی از یک زندان ویژه، درمنطقه نظامی پارچین تهران که تحت اختیار سازمان امنیت سپاه است، در اختیار محسنی اژه ای گذاشته شده و در روزهای اخیر شماری از زندانیان سیاسی مشهور که تاکنون در بند وزارت اطلاعات اوین زندانی بودند، به این زندان منتقل شده اند. هدف از این انتقال، دور جدیدی از بازجوئی و اعتراف گیری است.



احمدی نژاد با اطلاع از همین تصمیم مصلحی را به سیمای جمهوری اسلامی فرستاد تا جلوی گرفتن اختیارات او را بگیرد و نگذارد این اختیارات به فردی مانند اژه ای منتقل شود. به همین دلیل بود که مصلحی هیچ حرف تازه و یا طرح و نظری در آن مصاحبه نداشت و آنقدر دستپاچه و خودباخته بود که مصاحبه اش یک آبروریزی جدید ارزیابی شده است.



زندان پارچین در عمق ۴۵ متری زمین ساخته شده و تنها امکان ورود به آن آسانسوری است که به قلب این زندان راه دارد

علاء الدین بروجردی در کوزه مصاحبه در ایتالیا

علاء الدین بروجردی در کوزه مصاحبه در ایتالیا


اگر استبداد و سرکوب بد است

شما چرا چنین می کنید؟







علاء الدین بروجردی از معاونان با سابقه وزارت اطلاعات که برای یک دوره نسبتا طولانی در وزارت خارجه ج. اسلامی نیز معاون بود و سپس در لیست مشترک شورای نگهبان و بیت رهبری از صندوق انتخابات بیرون آمده و نماینده مجلس شد، اکنون رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است. یعنی همان مسئولیتی که در مجلس ششم دکتر محسن میردامادی داشت و اکنون در زندان کودتای 22 خرداد است.



بروجردی از مخالفان سفت و سخت اعلام دست داشتن وزارت اطلاعات در قتل های زنجیره ای بود و یکبار نیز در ملاقات با محمد خاتمی به وی گفت که شما بدلیل اعلام دست داشتن وزارت اطلاعات در قتل های زنجیره ای ضربه ای کمر شکن به امنیت کشور زدید. این همان نظری است که حجت الاسلام میرحجازی منشی و فرمانده عملیات امنیتی در بیت رهبری داشت و دارد و بروجردی نظر او را به خاتمی ابلاغ کرد.



آقای بروجردی که مانند وزیر خارجه جدید جمهوری اسلامی نامش در لیست تحریمی ها نیست و می تواند به اروپا سفر کند، به بهانه دیدار با مسئولین کمیسیون امنیت ملی پارلمان ایتالیا به این کشور سفر کرد اما با وزیر خارجه ایتالیا درباره مناسبات اقتصادی و مناسبات سیاسی ایتالیا و ایران دیدار و مذاکره کرد.



در جریان همین سفر که پس از راهپیمائی 25 بهمن انجام شد، وی زیر فشار رسانه های چاپی و تصویری ایتالیا ناچار شد تن به مصاحبه داده و با روزنامه "ایل مانیفستوی" ایتالیا مصاحبه کند.



طبیعی است که خبرنگار ایتالیائی مانند مصاحبه کنندگان امنیتی و یا خبرنگاران مرعوب و ماست در دهن سیمای جمهوری اسلامی که مقابل احمدی نژاد و یا شریعتمداری و یا وزیر اطلاعات می نشینند و سئوالات فرماشی و مکتوب را از رو می خوانند،نیست. و آن سئوالاتی را می کند که مصاحبه شونده را خیس عرق می کند. ازجمله در مصاحبه ای که بروجردی در ایتالیا به تله آن افتاد.



خبرنگار ابتدا نظر بروجردی را در باره قیام مردم در کشورهای استبدادی منطقه خاورمیانه و شاخ افریقا پرسید. بروجردی گفت:



1- در رژیم‌های دیکتاتوری منطقه خاورمیانه و شاخ افریقا، بی توجه به خواست‌های ملت‌ها تحت لوای جمهوری، فردی برای 30 یا 40 سال رئیس جمهور می‌ماند و به فکر جانشینی فرزندش است. 2- در این کشورها از یک سو قشر حاکم ثروت‌های شخصی انبوهی را جمع آوری کرده و از سوی دیگر مردم در مشکلات دست و پا می‌زنند.



3- به دلیل وابستگی این رژیم‌ها به قدرت‌های بزرگ، از جمله آمریکا، و رژیم صهیونیستی، عزبت ملت ها پایمال شده است.



خبرنگار، پس از این پاسخ، درجا، از بروجردی درباره اوضاع ایران و تظاهرات پیاپی مردم و خواست های آنها سئوال کرد و این که چرا دولت شما که این مسائل را میداند به خواست های مردم خودش پاسخ نمیدهد؟ چرا اپوزیسیون درکشور شما به رسمیت شناخته نمی شود؟ چرا دوشنبه 25 بهمن نیروهای انتظامی و شبه نظامی راهپیمایان را سرکوب کردند؟ و دو کشته برجای گذاشتند.







بروجردی در پاسخ گفت:



مگر می‌شود در کشوری اپوزیسیون وجود نداشته باشد؟ طبیعتأ وجود دارد و در مجلس ما نیز هست. اما اگر تظاهرات جنبه خشونت بار به خود بگیرد، نیروهای انتظامی با آن برخورد می‌کنند. البته پلیس ایران اسلحه حمل نمی‌کند. در مورد افرادی که جان خود را از دست داده‌اند، تحقیقاتی در جریان است و عوامل نفوذی گروه مجاهدین خلق دخالت داشته‌اند.



آقای بروجردی که تصور کرده در ایتالیا و اروپا هم مردم و مطبوعات را می توان از اطلاعات مستقیم محروم کرد و تفسیرهای خود را به خورد آنها داد، پس از این پاسخ که آشکارا دروغ و سفسطه بود، با سئوال دیگری روبرو شد. این که اگر اپوزیسیون درکشور شما حق حیات فعالیت دارد، دولت شما چرا موسوی و کروبی را حبس خانگی کرده است؟







بروجردی که یا نمی دانست آنها در حبس خانگی و یا می دانست و چاره را در دروغ گفتن و از معرکه گریختن یافته بود پاسخ داد:



اینطور نیست. این افراد دارای اسکورت هستند. در عین حال مرتکب اقداماتی خلاف قانون، مانند ترتیب دادن تظاهرات فاقد مجوز شده‌اند و به همین دلیل امکان دارد مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند.



خبرنگار ایتالیائی که با امور ایران آشنائی داشت، به قانون اساسی جمهوری اسلامی که مطابق آن راهپیمائی نیازمند مجور نیست اشاره نکرد و همچنین نگفت که این دو یک هفته پیش از راهپیمائی تقاضای مجوز هم کرده بودند که به آن پاسخ داده نشد، اما سئوال را به گونه ای طرح کرد که این مسئله نیز در آن گنجانده شده بود. خبرنگار پرسید:



- چرا در مجلس شما که محل قانونگذاری باید باشد، نمایندگان شعار مرگ بر موسوی و کروبی دادند؟ مگر آنها قاضی اند که حکم صادر کردند؟



بروجردی پاسخ داد: درجمهوری اسلامی قوه قضاییه و مقننه مستقل از یکدیگر عمل می‌کنند. بنابراین تصمیم گیری در مورد محاکمه و صدور رای بر عهده قضات است. نمایندگان عقیده شان را ابراز کرده‌اند.



بروجردی که در این مصاحبه از یک تله به تله دیگری افتاده بود، لبخند خبرنگاری که در دل به این پاسخ می خندید و لابد می گفت مگر مجلس هایدپارک لندن است و یا صفحه نظرات در روزنامه ها؟ سئوال دیگر را طرح کرد و بروجردی را در تله دیگری انداخت. او پرسید:



- چرا جمهوری اسلامی این همه زندانی سیاسی دارد؟ چرا دولت شما حقوق بشر را رعایت نمی کند؟







بروجردی گفت: حقوق بشر برای ما نیز حائز اهمیت است. ولی غرب با اعمال استانداردهای دوگانه، از حقوق بشر استفاده ابزاری می‌کند.



ادامه این مصاحبه به امور اتمی و تحریم ها و مناسبات اقتصادی با ترکیه اختصاص داشت که بروجردی نیز مانند بقیه مقامات جمهوری اسلامی، بخشنامه بیت رهبری در ارتباط با این مسائل را تکرار کرد.

پامنبری فرمانده صدا و سیما در نماز جمعه

پامنبری فرمانده صدا و سیما در نماز جمعه


ذغال را بگذارید در دست چپ

و گچ را در دست راست آقا!

استراتژی امریکا در رویدادهای جاری خاورمیانه و شاخ افریقا:

"دوستان قدیم را باید برای انجام اصلاحات زیر فشار گذاشت و دشمنان قدیم را باید عوض کرد"







نماز جمعه تهران (دیروز) را آیت الله امامی کاشانی خواند. تنها عضو باقی مانده شورای نگهبان که در دیدار این شورا با خامنه ای – در هفته اول پس از کودتا- جرات کرد بگوید: "نسبت به صحت انتخابات قانع نیستم و نمی توانم بگویم تقلب نشده!" که البته بعدا زیر فشار قرارش دادند و گفتند تحت تاثیر هاشمی رفسنجانی این حرف را زده.



نه مانند احمد خاتمی اهل عربده کشی است و نه مانند احمد جنتی اهل فرمان اعدام صادر کردن از پشت میکرفن نماز جمعه. به امید عاقبت به خیر شدن در جمهوری اسلامی و عافیت در آن دنیا، خطبه هائی می خواند که نه سیخ بسوزد و نه کباب!



بنابر همین توضیحاتی که در بالا خواندید، برای آنکه بتوانند نماز جمعه را در صدا و سیما علیه دو تظاهرات 25 بهمن و اول اسفند در بوق کنند، فرمانده صدا و سیما، یعنی سرتیپ پاسدار "ضرغامی" را پیش پرده خوان نماز جمعه کردند.



آقای ضرغامی که خود یکی از چماقداران است، علاوه بر تکرار حرف های بزرگانش درباره موسوی و کروبی و دو تظاهرات 25 بهمن و اول اسفند، گریزی هم به اوضاع خاورمیانه زد تا فوتی هم او در آستین عبای رهبر مسلمین جهان- البته از تهران- بکند. آقای ضرغامی که دوره "کچ" در دست راست و "ذغال" در دست چپ را در پادگان نظامی نگذرانده، سرتیپ شده، فکر کرده امریکا شناس شدن و کارشناس بازی های بزرگی که در خاورمیانه جریان دارد شدن هم به همان آسانی سرتیپ شدن و رئیس بزرگترین رسانه حکومتی شدن است. (پیش پرده ضرغامی را با کلیک روی عنوان این مطلب، در صفحات داخل این شماره پیک نت بخوانید)







ضرغامی دیروز در نماز جمعه تهران گفت:



«امام خمِینِی مِی‌فرمودند مواظب باشِید مبادا به كسِی ظلم كنِید و حق كسِی را زِیر پا بگذارِید. كسانِی كه با دشمنان خدا و رسولش همراهِی مِی‌كنند فكر نكنند اگر جاِیِی در حاشِیه اِیستاده‌اند، ماندنِی هستند. اِینها خوار و ذلِیل مِی‌شوند.» (این از تکلیف هاشمی رفسنجانی. حالا برویم سر بقیه سخنرانی ایشان)







«وقاِیع روز دنِیا و اتفاقات مصر و تونس و لِیبِی و بحرِین، ارتباط بسِیار مستقِیم با انقلاب اِیران دارد و مِی‌توانم بگوِیم كه با انقلاب اِیران ِیكِی است. دو كشور بزرگ كه وابستگِی عمِیق به غرب و استكبار داشته‌اند با الهام گرفتن از انقلاب اِیران دچار بِیدارِی شدند. تمام حركات كشورهاِی در حال تحول متاثر از اسلام و انقلاب اسلامِی است. امروزه كشورها مِی‌بِینند كه اِیران در حال پِیشرفت‌هاِی عظِیم است و با وجود تحرِیم‌ها، تهدِیدها و تمام فشارهاِی بِین‌المللِی در حوزه‌هاِی مختلف پِیشرفت‌هاِی بسِیارِی داشته‌اِیم.



پس از سخنان مقام معظم رهبرِی بلافاصله در مصر ده‌ها هزار پِیامك در اِین رابطه رد و بدل ‌شد و تصاوِیر و فِیلم‌هاِی پِیام‌هاِی رهبر را جوانان با بلوتوث براِی هم مِی‌فرستادند.



كشورهاِی غربِی و آمرِیكا و اسرائِیل در چنِین شراِیطِی دنبال چاره‌اِی بودند كه بگوِیند انقلاب اسلامِی اِیران ناكارآمد است و به همِین دلِیل خواستند تا سران فتنه به بهانه‌اِی افرادِی را به خِیابان‌ها بكشانند و چند سطل آشغال آتش بزنند تا نشان دهند كه مردم خود اِیران نِیز از انقلاب اسلامِی ناراضِی‌اند.



شراِیط فتنه از بِین رفته است، اتفاقات اخِیر اِیران و 25 بهمن دِیگر فتنه نِیست بلكه ضدانقلاب محض و نوكرِی آمرِیكا و اسرائِیل است.»







بموجب این سخنان، فتنه ای که خامنه ای گفته بود زیر سر انگلیس است، تا 25 بهمن علیه انقلاب نبود، از این روز یکباره علیه انقلاب و ضد انقلاب شد! ضمنا شرایط فتنه هم از بین رفته است.



وقتی احمد جنتی رئیس شورای نگهبان و امام جمعه تهران باشد، ضرغامی با این عقل آشفته رئیس صدا و سیما نباشد؟



اما این هنوز تمام فاجعه نیست. درحالیکه مترقی ترین محافل جهانی نسبت به اشغال لیبی و تصرف نفت آن ابراز نگرانی می کنند، درحالیکه زمینه های ورود ارتش مصر به لیبی به بهانه دفاع از جان یک و نیم میلیون مصری مقیم لیبی را فراهم می کنند تا ارتش فاتح مصر قیام مردم مصر را تحت تاثیر خود بگیرد و درحالیکه گمانه زنی ها درباره رقابت امریکا و اروپا از یکسو و امریکا با چین و روسیه و هند از سوی دیگر در پشت رویدادهای خاورمیانه و شاخ افریقا جریان دارد، آقای ضرغامی در چنین شرایط و شطرنج بغرنجی که جریان دارد، آقای خامنه ای را رهبر تحولات اعلام فرمودند و دهها هزار پیامک در تائید این نظر ایشان در مصر کشف کرد! اگر او دروغ نگوید، چگونه در فرماندهی صدا و سیما باقی بماند؟ از کوزه صدا و سیما، ضرغامی در آید که در آنجاست!



این جمله را به نقل از اشپیگل و نویس دویچلند آلمان بخوانید تا میزان بی اطلاعی و کم عقلی امثال ضرغامی و احمد خاتمی و احمد جنتی و ... بیشتر درک کنید:







«استراتژی کنونی دولت اوباما در مورد رفتار با قیام عربی روز یکشنبه مورد تایید "لیندسی گراهام" سناتور با نفوذ حزب جمهوریخواه قرار گرفت و او آنرا چنین بیان کرد "دوستان قدیم را باید برای انجام اصلاحات زیر فشار گذاشت و دشمنان قدیم را باید عوض کرد"

برای تهیه طرح "برون رفت از بحران"

برای تهیه طرح "برون رفت از بحران"


شایعات و گزارش هائی از

دیدار و رایزنی خامنه ای و هاشمی





سلام- من این خبرها را از طریق یکی از لایه های حکومتی بدست آورده ام. بنظر دور از واقعیت نمی آید و به همین جهت برای شما ارسال میدارم.



هاشمی رفسنجانی كه از موضع خود در مقابل احمدی نژاد از سال 84 تاكنون كوتاه نیامده، اخیرا بعد از تظاهرات 25 بهمن و 1 اسفند، ضمن اشاره به ابعاد نارضائی مردم که شخص خامنه ای را هدف گرفته و خطراتی که نظام را تهدید می کند، به آقای خامنه ای هشدار داده که حرف اطرافیان را حجت ندانسته و خود مستقیما بحران را بررسی عمیق کرده و رهبری کند.



خامنه ای بر خلاف دفعات گذشته، ضمن توجه به سخنان هاشمی از او خواسته طرحی را با برای خروج از بحران تدوین نماید. هاشمی تدوین این طرح را به آن شرط قبول کرده که با شخص خامنه ای، دو نفره آن را بررسی کنند.



هاشمی در سخنان خود علت بحران ایجاد شده را شخص احمدی نژاد دانسته. هم بی تدبیری ها و تندروی های او را و هم نحوه روی كار آمدنش خصوصا در انتخابات 88 را.



خامنه ای متقابلا می گوید علت كلیه مشكلات خاتمی و موسوی و كروبی هستند و حتی تصریح كرده است که اگر امروز جریان افراطی احمدی نژاد زمامدار دولت شده و جناحی در سپاه وارد میدان سیاست شده علتش عكس العمل در برابر افكار و رفتار غیر دینی و بعضا ضد دینی اصلاح طلب هاست.



هاشمی با برخوردهائی که با اصلاح طلبان شده مخالفت کرده، اما گفته که با به حاشیه حکومت راندن آنها مخالفتی ندارد و حتی حاضر است با مراجع قم وارد مذاکره شود به این شرط که خامنه ای دست از حمایت احمدی نژاد بردارد و اجازه بدهد مجلس او را کنار بگذارد. ضمنا طرفداران تند رو او درسپاه نیز توسط خامنه ای کنار گذاشته شوند.



هر دو به این نظر واحد رسیده اند كه می توانند شرایط را با برخی امتیازها به مردم و گشودن گام به گام فضای سیاسی به دوران پیش از دوم خرداد 76 برگرداند و از بحران عبور کرد.



بنده حدس می زنم این سخنان علی مطهری که اگر قرار بر محاكمه موسوی و كروبی و خاتمی باشد، احمدی نژاد هم باید در همان دادگاه به عنوان یكی از عوامل بحران و فتنه محاكمه شود. با اطلاع از همین خبرها و گزارش ها بوده است.

نامه احمدی منتظری به علی خامنه ای

نامه احمدی منتظری به علی خامنه ای

با ادامه بحران کنونی

ابتکار عمل از دست شما خارج می شود





حجت الاسلام احمد منتظری، فرزند آیت الله منتظری، در نامه ای سرگشاده به علی خامنه ای، به وی پیشنهاد کرد، تا هنوز فرصت باقی است و ابتکار عمل از دست وی نیز خارج نشده، دست به یک اقدام قطعی و قاطع زده و با آزادی زندانیان سیاسی و گفتگوی مستقیم با آقایان کروبی، موسوی، خاتمی و هاشمی رفسنجانی، راه حل و تدبیری برای وضع کنونی بیابد.



احمدی منتظری در نامه خود نوشت:


« جنابعالی توجه دارید که در حکومت‌های پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) با وجود مخالفان بسیار، زندانی سیاسی وجود نداشت و حضرت علی(ع) حتی با پیشنهاد و اصرار بعضی مبنی بر زندانی نمودن خوارج مخالفت فرمودند.



آزادی همه زندانیان سیاسی و دلجویی از خانواده آنان و تمامی خانواده‌هایی که عزیزان خود را در جریانات اخیر از دست داده‌اند موجب همدلی آحاد ملت خواهد شد.



آقایان مهندس میر‌حسین موسوی و حجةالاسلام والمسلمین مهدی کروبی از همفکران و همکاران قدیمی و دوستان واقعی جنابعالی و نظام بوده و هستند. اینکه این آقایان حاضر نیستند برخلاف عقیده خود حرفی بزنند و یا عملی انجام دهند بسیار قابل تقدیر است. این اخلاق و رفتار را با شیوه کسانی مقایسه فرمایید که در ظاهر خود را علاقمند و مطیع جنابعالی جلوه می‌دهند ولی در واقع دوست و خیرخواه شما نیستند و فقط منافع خود را در نظر می‌گیرند. کسانی که حاضرند آسایش خود و خانواده خویش را در جهت عقیده و مرام خود فدا کنند ارزشمند و قابل احترامند. حصر و سلب آزادی و متهم نمودن آنان به مواردی که تاکنون شرعاً و قانوناً ثابت نشده است، در کشوری که اسلامی بودن و پیروی از امام علی‌(ع) را افتخار خود می‌داند، علاوه بر این که موجب نارضایتی قشر وسیعی از مردم می‌شود، قابل توجیه نیست و هیچ کمکی هم به حل مسائل موجود نمی‌کند.



جنابعالی که اکنون بسط ید دارید، به راحتی می‌توانید با یک تصمیم تاریخی این مسأله را حل نمایید و موجب همدلی اقشار مختلف مردم گردید.



آقایان موسوی و کروبی و خاتمی و هاشمی رفسنجانی و حضرتعالی طی این سی سال نخست‌وزیر و رئیس مجلس و رئیس جمهور بوده‌اید. تشکیل یک جلسه 5 نفره و گفتگوی مستقیم و دوستانه بسیاری از مسائل را حل می‌کند و نور امیدی در قلب همه ملت می‌افکند. این اقدام قدرت و موقعیت شما را بالا برده و نظر دیگران را نیز نسبت به یک حاکم اسلامی بسیار مساعد تر می‌سازد. لابد استحضار دارید که بر اثر برخوردهای ناشایست عده‌ای که به نام اسلام و جمهوری اسلامی انجام می‌شود اعتقادات بسیاری از مردم و بخصوص جوانان سست شده و دین‌گریزی و حتی دین‌ستیزی رو به افزایش است. جنابعالی با یک تصمیم انقلابی یأس و سرخوردگی از اسلام و حاکمیت دینی را تبدیل به امید خواهید نمود.



اگر روند کنونی ادامه یابد باعث ریزش بیشتر نیروهای متعادل و بالا آمدن نیروهای رادیکال و تندرو خواهد شد و چه بسا در آینده ابتکار عمل از دست جنابعالی نیز خارج شود.



مرحوم والد (رضوان الله تعالی علیه) همواره نسبت به سرنوشت انقلاب و نظام نگران بودند و اکنون در فقدان ایشان اینجانب این تقاضا را از شما دارم. امیدوارم با قبول آن، نوروز 1390 را عیدی پر از شادی و امید برای همه ایرانیان گردانید.