Monday, July 18, 2011

نامه جمعی ازااساتید دانشگاه و برندگان جایزه نوبل به خامنه ای

نامه جمعی ازااساتید دانشگاه و برندگان جایزه نوبل به خامنه ای


تحقیقات امید کوکبی هیچ ربطی به انرژی هسته ای ندارد؛ بگذارید درسش را بخواند



جمعی از دانشمندان و اساتید دانشگاه و برندگان جایزه نوبل در نامه ای خطاب به علی خامنه ای اعلام کرده اند که امید کوکبی زندانی محبوس در اوین که به زودی به اتهامات کسب در آمد نامشروع و ارتباط با دولت متخاصم محاکمه خواهد شد، مبری از این اتهامات بوده و صرفا به عنوان پژوهشگری جوان در حال تحصیل و دور از فضای سیاست بوده است.



به گزارش کلمه، در بخشی از این نامه آمده است: طبق اظهارات اساتید و دانشجویان دانشگاه تکزاس و همچنین موسسه علوم فوتونی در بارسلونا- اسپانیا،که ایشان مدرک کارشناسی ارشد خود را در این موسسه گرفته اند، همگی گویای این واقعیت هستند که آقای کوکبی تمامی تمرکز خود را بر روی درس خود داشته اند و از سیاست دوری می گزیده اند. ایشان به خاطر همکاری در امر اموزش، کمک هزینه می گرفته اند. که این کمک هزینه به طور معمول به تمامی دانشجویان سال اول دکتری چه آمریکایی و چه غیرآمریکایی، توسط دانشگاه تگزاس داده می شود و این کمک هزینه از طرف دولت آمریکا یا دیگر آژانس ها نمی باشد.



در این نامه همچنین تاکید شده است: برخی از گزارش ها هم حاکی از این است که ایشان مظنون به تبادل اطلاعات در مورد فن آوری هسته ای هستند. ما به عنوان دانشمندان می توانیم به شما اطمینان دهیم که تحقیقات و مطالعات ایشان هیچ ربطی به انرژی هسته ای ندارد.آموزش و پروژه دکترای ایشان در مورد اپتیک می باشد.



این دانشمندان با اشاره به اینکه امید کوکبی دانشمند جوان و با استعدادی است که مطالعات ایشان بدون هیچ دلیلی قطع شده است تصریح کرده اند که اگر به امید برای ادامه تحقیقات خود فرصت داده شود، قادر خواهد بود که مهارت ها و افتخارات فراوانی را برای کشور بزرگ ایران به ارمغان بیاورد.



امید کوکبی که از هموطنان اهل سنت و ترکمن است و هیچ گونه سابقه فعالیت سیاسی ندارد، بهمن ماه سال ۸۹ هنگامی که برای دیدار با خانواده اش به ایران سفر کرده بود، بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و بیش از یک ماه در سلول انفرادی نگه داشته و سپس به بند ۳۵۰ منتقل شد.



وی که به «ارتباط با دولت متخاصم» و « کسب درآمد نامشروع» متهم شده است، از بزرگترین نخبگان فیزیک اتمی جهان است و پیش بینی می شود در سالهای آینده به یکی از بزرگترین دانشمندان این رشته تبدیل شود، اما در صورت تداوم حضور در زندان این فرصت برای وی و کشور از بین خواهد رفت. امری که به نظر می رسد بخش هایی از وزارت اطلاعات با برنامه ریزی قصد آن دارند، چه گرایشی در این وزارتخانه عزم خود را جزم کرده تا از رشد علمی نخبگان ایرانی که اقلیت قومی یا مذهبی هستند ممانعت به عمل آورد.



وی هفته ی گذشته در نامه ای به رییس قوه ی قضاییه درخواست حق دفاع عادلانه از خود در دادگاه شده بود.



متن کامل این نامه به شرح زیر است:



خطاب به مقام والای آیت الله العظمی علی خامنه ای،



رهبر جمهوری اسلامی ایران، تهران



خطاب به شما آیت الله العظمی علی خامنه ای:



ما این نامه را نوشته ایم تا از شما در خواست کنیم که بزرگواری نموده و اشتباه صورت گرفته توسط دولت قانونی شما در زندانی کردن آقای امید کوکبی، دانشجوی دکترای دانشگاه تکزاس-آستین را اصلاح فرمایید.



آقای کوکبی در زمستان پارسال در حالیکه برای ملاقات پدر و مادر خود به ایران مراجعه کرده بودند در فرودگاه تهران بازداشت شده اند. ما آگاه شده ایم که ایشان در زندان اوین به سر می برند و به زودی قرار است که به جرم ” ارتباط با دولت متخاصم” و “کسب درآمد نامشروع” در دادگاه محاکمه شوند.



ما یک سازمان مستقل غیر دولتی متشکل از دانشمندان، پزشکان، مهندسان و محققان هستیم. طبق اظهارات اساتید و دانشجویان دانشگاه تکزاس و همچنین موسسه علوم فوتونی در بارسلونا- اسپانیا،که ایشان مدرک کارشناسی ارشد خود را در این موسسه گرفته اند، همگی گویای این واقعیت هستند که آقای کوکبی تمامی تمرکز خود را بر روی درس خود داشته اند و از سیاست دوری می گزیده اند. ایشان به خاطر همکاری در امر اموزش، کمک هزینه می گرفته اند. که این کمک هزینه به طور معمول به تمامی دانشجویان سال اول دکتری چه آمریکایی و چه غیرآمریکایی، توسط دانشگاه تگزاس داده می شود و این کمک هزینه از طرف دولت آمریکا یا دیگر آژانس ها نمی باشد.



برخی از گزارش ها هم حاکی از این است که ایشان مظنون به تبادل اطلاعات در مورد فن آوری هسته ای هستند. ما به عنوان دانشمندان می توانیم به شما اطمینان دهیم که تحقیقات و مطالعات ایشان هیچ ربطی به انرژی هسته ای ندارد.آموزش و پروژه دکترای ایشان در مورد اپتیک می باشد.به نظر می رسد که ایشان یک دانشمند جوان و با استعدادی هستند که مطالعات ایشان بدون هیچ دلیلی قطع شده است.اگر به امید برای ادامه تحقیقات خود فرصت داده شود، ایشان قادر خواهند بود که مهارت ها و افتخارات فراوانی را برای کشور بزرگ ایران به ارمغان بیاورند.



زندانی کردن امید کوکبی و محاکمه ای که ایشان ، در پیش رو دارند، باعث هراس سایر دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور ایران شده است.و بسیاری از آنان به جای اینکه دانش و مهارت های خود را به ایران برگردانند ، با ترس در مورد آینده خود در حال تغییر افکار خود در مورد بازگشت به ایران می باشند.ما اطمینان داریم که شما با فرزانگی خود دراین مورد با اجازه دادن به آقای کوکبی برای ادامه تحصیل خود در خارج از کشور و مسافرت ازادانه به کشور مادری خود تمامی نگرانی ها را برطرف نمایید.



با تشکر از حسن توجه شما به این نامه،



با تمامی احترامات:

کسانی که در جلوی اسمشان ستاره امده است ، برندگان جایزه نوبل می باشند.



Joel L. Lebowitz



Rutgers University



Paul H. Plotz , MD



Wasshington, DC



Walter Reich



Washington University



Eugene Chudnovsky



Lehman College of CUNY



Alexander Greer



Brooklyn College of CUNY



Dorothy Hirsch



Executive Director Emerita



Arno Penzias*



New Enterprise Associates



Max Gottesman



Institute of Cancer Research



Zafra Lerman



MIMSAD, Inc.



Jack Minker



University of Maryland



Philip Sarachik



Polytechnic Institute of New York



Simon Levin



Princeton University



J. Joseph Blum



Duke University



Joseph Birman



City College of New York



David Baltimore*



Caltech



Allen J. Bard



University of Texas



Thomas Eisner



Cornell University



Fang Li Zhi



University of Arizona



Edward Gerjuoy



University of Pittsburgh



Pierre Hohenberg



New York University



Kurt Isselbacher



Mass General Hospital



Jerome Karle*



U.S. Naval Research Lab



Walter Kohn*



U.of California,StaBarbara



James Langer



Inst.Theor. Physics, Sta Barbara



Benjamin Lax



MIT



Peter D. Lax



New York University



Louis Nirenberg



New York University



John Polanyi*



University of Toronto



Stuart Rice



University of Chicago



Myriam Sarachik



City College of New York



Harold Scheraga



Cornell University



Sylvan Schweber



Brandeis University



Andrew Sessler



Lawrence Berkeley Laboratory



Lawrence Shepp



Rutgers University



Maxine Singer



Carnegie Inst. of Washington



Alfred I. Tauber,



Boston University



Charles Townes*



Univ. California, Berkeley



Steven Weinberg*



University of Texas, Austin



Myrna Weissman



Columbia University



Rosalyn Yalow*



Mount Sinai School of Medicin





بازداشت مجدد مهدی خزعلی

بازداشت مجدد مهدی خزعلی




تحول سبز: مهدی خزعلی، نویسنده، پزشک و وبلاگ نویس منتقد دولت و فرزند آیت الله ابوالقاسم خزعلی از اعضای مجلس خبرگان بار دیگر توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد.



به گزارش تحول سبز، دکتر مهدی خزعلی مدیر انتشارات حیان و موسس موسسه فرهنگی انتشاراتی اباصالح عصر امروز مجددا توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده است.



وی که بر اساس تماس تلفنی از سوی بازجوی خود احضار شده بود ، پس از مراجعه به محل مقرر توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده است. ایشان در حالی دستگیر شده، که چندی پیش وثیقه ای را برای قرار صادر شده نزد مراجع قضایی سپرده بود اما مامورین امنیتی بدون در نظر گرفتن این مسئله اقدام به بازداشت وی نموده اند.



گفتنی است مهدی خزعلی، در سال‌های اخیر، انتقادات تندی علیه محمود احمدی‌نژاد در وبلاگ شخصی خود مطرح ساخت که در پاره ای اوقات بازتاب‌هایی در رسانه‌های جهانی و داخلی داشته‌است.



وی همچنین، پس از انتخابات و به اتهام انجام مصاحبه با برخی رسانه های خارجی باز داشت شده بود .



در همان زمان پدرش آیت‌الله خزعلی، در اعلامیّه‌ای از فرزندش اعلام برائت کرد. مهدی خزعلی نیز در بیانیّه‌ای که پس از انتخابات ریاست جمهوری منتشر گردید ، ضمن تأکید بر ادای احترام به پیشگاه پدر گفت: “می‌فرمایند: اگر پدر راضی نباشد روزهٔ مستحبّی حرام است” می‌گویم “بلی؛ امّا جهاد واجب را می‌شود به امر پدر ترک کرد؟ مسئلهٔ رفع ظلم و استبداد است و بر همگان واجب و اذن پدر شرط نیست.”



همچنین صلاحیّت وی به‌دلیل مطالبی که در انتقاد از دولت منتشر ساخته‌است در انتخابات مجلس شورای اسلامی و سازمان نظام پزشکی نیز رد شده بود.

حمله به ایران در شهریور

حمله به ایران در شهریور


تهدید است، یا واقعیت؟





واسطه های عرب نژادی که برای خرید برخی تجهزات نظامی و انتقال آن به عربستان و برخی کشورهای کوچک منطقه در برخی کشورهای اروپائی- بویژه آلمان- پرسه می زنند، دلیل این پرسه زنی و سر کیسه ای که حکام کشورهای منطقه در این راه گشوده اند را حوادثی ذکر می کنند که از ماه سپتامبر به بعد باید در منطقه منتظر آن بود. آنها با صراحت نمی گویند اما اشاره به ایران کرده و تلویحا می گویند که از چندماه دیگر منطقه خلیج فارس بار دیگر شاهد یک جنگ خواهد بود و حکام کشورهای منطقه، بودجه های محرمانه ای را برای پیچیده ترین جنگ افزارها در نظر گرفته و همه شبکه های خود در اروپا را تبدیل به واسطه های جهت خرید این تجهیزات کرده اند. این روزها در مدرن ترین هتل های اروپائی، عرب های مسلط به زبان های انگلیسی، فرانسه و آلمانی چند روزی مستقر شده و پس از تماس با واسطه ها، راهی دیگر کشورها می شوند. خرید برخی از مدرن ترین قایق های جنگی از کشور... نگرانی آور است. براستی تا دو ماه دیگر خلیج فارس شاهد مرگبار ترین جنگ خواهد شد؟ حکام منطقه اطلاع دقیقی درباره این واقعه دارند؟ به آنها آماده باش داده شده و یا خود به این نتیجه رسیده اند؟



رسانه های اسرائیلی، یا با هدف بر سر قدرت نگهداشتن فرماندهان سپاه و دولت احمدی نژاد و یا با هدف سنجش واکنش های جهانی و یا مطابق به طرح گام به گام جنگی، در روزهای اخیر بر شمار اخبار حمله به ایران در شهریورماه آینده افزوده است. این خبرها معمولا با استناد به گفته مقامات امنیتی سابق اسرائیل و یا مقامات مطلع اسرائیل و یا حتی امریکائی منتشر می شوند. از جمله خبری که سایت اینترنتی اورشلیم پست در تاریخ 16 ژوئیه، به نقل از گفتگوی "رابرت بر" با رادیوی متعهد لس انجلس (KPFK) منتشر کرده است. ظاهرا این مقام امریکائی که 21 سال روی مسائل لبنان و سوریه کار کرده، گفته است، حمله به ایران، به نظر می رسد پیش از رای گیری برای ایجاد دولت فلسطینی انجام خواهد شد و نخست وزیر اسرائیل از آمریکا خواسته با این حمله همراه شود.



"رابرت بر"، منبع خبر خود را افشاء نکرده، اما به نظر می رسد میرداگان، رئیس سابق موساد حمله اسرائیل را بلوف در نظر نگرفته است و در این مورد هشداری جدی داده است.



"بر" از داگان نقل قول می کند که با حمله به ایران، جنگ در منطقه در خواهد گرفت.علاوه بر سایت اتمی نطنز، پایگاه های نظامی جمهوری اسلامی نیز از اهداف این حمله اند. به گفته "رابر بر"، ایرانی ها نیز در بصره و بغداد عکس العمل نشان خواهند داد.