Wednesday, January 30, 2019

عکس/ شهر "رفیع" در محاصره سیلاب

عکس/ شهر "رفیع" در محاصره سیلاب


بارندگی‌های شدید رخ داده در دو روز گذشته در بالادست استان خوزستان سبب شد که حجم ورودی به سدهای دز و کرخه افزایش یابد که با کنترل بیشتر سد برای جلوگیری از رخدادهای سال ۹۵ حجم خروجی از سدهای بالادست استان افزایش یافت و نتیجه آن شد که رودخانه‌ها طغیان کرده و سرریز آن وارد مزارع و خانه‌های روستاها و شهرهای اطراف آن شود. از ساعت‌های ابتدایی صبح امروز شهر رفیع از توابع شهرستان هویزه در محاصره آب قرار گرفته است و نیروهای امدادی در حال کمک به مردم هستند، به گفته مردم منطقه از شب گذشته که سیل‌بند رفیع شکسته است، آب وارد شهر شده و شرایط را بسیار دشوار کرده است.
با توجه به ورود آب به میدان ورودی شهر، نیروهای امدادی، ارتش و نیروهای مردمی در حال ترمیم سیل‌بندها برای جلوگیری از ورود آب به خانه‌ها هستند اما شدت جریان آب در منطقه بسیار زیاد است. به همه ساکنان رفیع اخطار داده شده که باید شهر را تخلیه کنند، زیرا احتمال ورود سیلاب به منازل در این منطقه زیاد است.













پست اینستاگرامی حمید فرخ‌نژاد درباره محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی

پست اینستاگرامی حمید فرخ‌نژاد درباره محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی
*گوشه ای از اخبار منتشرشده درباره حاکم دبی و نخست‌وزیر امارات
چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر این‌که یک شهروند بازنشسته اماراتی به شبکه رادیویی عجمان زنگ زده و از هزینه‌های بالای زندگی و حقوق کم سخن گفته این شهروند توسط گوینده رادیو مورد تمسخر واقع می‌شود. 
کمتر از نیم ساعت بعد از دفتر شیخ محمد بن راشد به رادیو زنگ می‌زنند و گوینده را اخراج می‌کنند. محمد بن راشد که رئیس‌الوزرای امارات هم هست به وزیر رفاه اجتماعی دستور می‌دهد طی ۲۴ ساعت تمام نیازهای آن بازنشسته را برطرف کند.
روز بعد بودجه ۱۱ میلیارد درهم برای تامین نیازهای بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص می‌یابد و آن فرد بازنشسته هم مدیر بازرسی امور بازنشستگان تامین اجتماعی می‌شود.
در پایان جلسه هم محمد بن راشد خطاب به وزرا می‌گوید:
«وقتی که یک هم‌وطن درد می‌کشد کل دولت باید تکان بخورد.»
- همراهان گرامی آیا چنین برخوردهایی در جمهوری اسلامی هم معطوف به سابقه بوده است؟..
عکس ‏Tavaana: E-Learning Institute for Iranian Civil Society توانا: آموزشکده جامعه مدنی ایران‏

افزایش قیمت دلار؛ رئیس بانک مرکزی درباره سرمایه‌گذاری در بازار ارز هشدار داد عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی ایران در یادداشتی که امروز چهارشنبه (دهم بهمن) در اینستاگرام منتشر کرده درباره سرمایه‌گذاری در بازار ارز هشدار داده و از شهروندان ایرانی خواسته 'سرمایه خود را در معرض ریسک بازار ارز قرار ندهند. ' این اظهارات پس از آن است که نرخ دلار که مدتی در کانال ۱۱ هزار تومانی قرار گرفته بود، دیروز در بازار آزاد به بالای ۱۲ هزار تومان رسید. همتی نوشته است:" نرخ هایی که توسط فرصت جویان و در فضای مجازی درباره نرخ ارز مطرح می شود، ماندگار نیست و به مردم توصیه می‌کنم دارایی خود را در معرض ریسک بازار ارز قرار ندهند." او همچنین گفته عده‌ای با بزرگ نمایی "بحث هایی مانند تاثیر رد یا قبول پالرمو و ساز و کار ویژه مالی اروپا کسب و کار خود را با فروش ارزهای بالا خریده خود رونق می‌دهند." در هفته‌های اخیر قیمت دلار در صرافی‌ها در مقاطعی به زیر یازده هزار تومان هم رسیده بود که با گذشت چند هفته این نرخ به تدریج افزایش یافته است. کانال رسمی اطلاع رسانی ارزی بانک مرکزی (رسانه مرجع بازار ارز در تلگرام) نرخ فروش اسکناس دلار در صرافی‌ها را در معاملات صبح امروز ۱۱۹۵۰ تومان و نرخ فروش یورو را ۱۴۱۵۰ تومان اعلام کرده است. طبیعتا، در بازار آزاد نرخ این ارزها بالاتر از صرافی‌هاست. بازار ارز در هفته‌های اخیر تحت تاثیر اخبار مرتبط با تعویق راه‌اندازی سازوکار ویژه مالی اروپا برای معامله با ایران بوده است؛ کانالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره آن به اروپایی‌ها هشدار داده است. یکی دیگر از تحولات سیاسی که در نوسان بازار ارز موثر بوده اختلاف بین مجلس ایران و مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با جرائم سازمان یافته مشهور به کنوانسیون پالرمو است. چهار روز پیش (شنبه ۶ بهمن) جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پیوستن ایران به این کنوانسیون بدون رأی گیری پایان یافت. افزایش‌های اخیر قیمت در بازار ارز در حالی است که پس از مهر ماه که قیمت دلار به آستانه بیست هزار تومان رسیده بود، رو به کاهش گذاشت. فعالان بازار ارز به دلایل دیگری هم برای افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر اشاره می‌کنند. دیروز (سه‌شنبه نهم بهمن) دلار در هرات افغانستان به بالای ۱۲ هزار تومان رسید و به دلیل تقدم زمانی این بازار، قیمت ارز در تهران هم تحت تاثیر قرار گرفت. بر همین اساس بالا رفتن قیمت دلار در هرات باعث افزایش نسبی تقاضای دلار در تهران شد. بعضی دیگر علت ورود دلار به کانال دوازده هزار تومانی را به افزایش نرخ حواله درهم نسبت می‌دهند. دیروز نرخ این حواله در مقاطعی به بالای ۳ هزار و ۳۰۰ تومان هم رسید که نرخ دلار در تهران را متاثر کرد. علت این افزایش محدودیت‌های اخیر دولت امارات متحده عربی برای صرافی‌ها و تجار ایرانی بوده که واکنش بعضی مقام‌های ایرانی از جمله محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران را هم در بر داشته است. در روزهای اخیر قیمت سکه هم افزایش یافته است که بخشی از آن به دلیل افزایش قیمت جهانی طلا بوده. در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در معاملات امروز (چهارشنبه دهم دی) به بالای ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید که نسبت به دیروز افزایش داشت. افزایش‌های اخیر قیمت در بازار ارز در حالی است که پس از مهر ماه قیمت دلار رو به کاهش گذاشته بود. قیمت دلار در بازار غیررسمی تهران در مهر ماه به آستانه بیست هزار تومان هم رسیده بود. بی بی سی*

افزایش قیمت دلار؛ رئیس بانک مرکزی درباره سرمایه‌گذاری در بازار ارز هشدار داد


عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی ایران در یادداشتی که امروز چهارشنبه (دهم بهمن) در اینستاگرام منتشر کرده درباره سرمایه‌گذاری در بازار ارز هشدار داده و از شهروندان ایرانی خواسته 'سرمایه خود را در معرض ریسک بازار ارز قرار ندهند. '

این اظهارات پس از آن است که نرخ دلار که مدتی در کانال ۱۱ هزار تومانی قرار گرفته بود، دیروز در بازار آزاد به بالای ۱۲ هزار تومان رسید. همتی نوشته است:" نرخ هایی که توسط فرصت جویان و در فضای مجازی درباره نرخ ارز مطرح می شود، ماندگار نیست و به مردم توصیه می‌کنم دارایی خود را در معرض ریسک بازار ارز قرار ندهند." او همچنین گفته عده‌ای با بزرگ نمایی "بحث هایی مانند تاثیر رد یا قبول پالرمو و ساز و کار ویژه مالی اروپا کسب و کار خود را با فروش ارزهای بالا خریده خود رونق می‌دهند."

در هفته‌های اخیر قیمت دلار در صرافی‌ها در مقاطعی به زیر یازده هزار تومان هم رسیده بود که با گذشت چند هفته این نرخ به تدریج افزایش یافته است.

کانال رسمی اطلاع رسانی ارزی بانک مرکزی (رسانه مرجع بازار ارز در تلگرام) نرخ فروش اسکناس دلار در صرافی‌ها را در معاملات صبح امروز ۱۱۹۵۰ تومان و نرخ فروش یورو را ۱۴۱۵۰ تومان اعلام کرده است. طبیعتا، در بازار آزاد نرخ این ارزها بالاتر از صرافی‌هاست.

بازار ارز در هفته‌های اخیر تحت تاثیر اخبار مرتبط با تعویق راه‌اندازی سازوکار ویژه مالی اروپا برای معامله با ایران بوده است؛ کانالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره آن به اروپایی‌ها هشدار داده است.

یکی دیگر از تحولات سیاسی که در نوسان بازار ارز موثر بوده اختلاف بین مجلس ایران و مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با جرائم سازمان یافته مشهور به کنوانسیون پالرمو است.

چهار روز پیش (شنبه ۶ بهمن) جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پیوستن ایران به این کنوانسیون بدون رأی گیری پایان یافت. 

افزایش‌های اخیر قیمت در بازار ارز در حالی است که پس از مهر ماه که قیمت دلار به آستانه بیست هزار تومان رسیده بود، رو به کاهش گذاشت. 

فعالان بازار ارز به دلایل دیگری هم برای افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر اشاره می‌کنند. دیروز (سه‌شنبه نهم بهمن) دلار در هرات افغانستان به بالای ۱۲ هزار تومان رسید و به دلیل تقدم زمانی این بازار، قیمت ارز در تهران هم تحت تاثیر قرار گرفت. بر همین اساس بالا رفتن قیمت دلار در هرات باعث افزایش نسبی تقاضای دلار در تهران شد. 

بعضی دیگر علت ورود دلار به کانال دوازده هزار تومانی را به افزایش نرخ حواله درهم نسبت می‌دهند. دیروز نرخ این حواله در مقاطعی به بالای ۳ هزار و ۳۰۰ تومان هم رسید که نرخ دلار در تهران را متاثر کرد. علت این افزایش محدودیت‌های اخیر دولت امارات متحده عربی برای صرافی‌ها و تجار ایرانی بوده که واکنش بعضی مقام‌های ایرانی از جمله محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران را هم در بر داشته است.

در روزهای اخیر قیمت سکه هم افزایش یافته است که بخشی از آن به دلیل افزایش قیمت جهانی طلا بوده. در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در معاملات امروز (چهارشنبه دهم دی) به بالای ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید که نسبت به دیروز افزایش داشت.

افزایش‌های اخیر قیمت در بازار ارز در حالی است که پس از مهر ماه قیمت دلار رو به کاهش گذاشته بود. قیمت دلار در بازار غیررسمی تهران در مهر ماه به آستانه بیست هزار تومان هم رسیده بود.
بی بی سی*

فیلم/ برادران علی انصاری رییس بانک آینده را بهتر بشناسیم

فیلم/ برادران علی انصاری رییس بانک آینده را بهتر بشناسیم