Wednesday, January 20, 2010

«مشاور ارشد میرحسین موسوی در زندان اوین دچار حمله قلبی شد»


بنابر گزارش های منتشر شده از سوی منابع خبری نزديک به معترضان در ایران، عليرضا بهشتی، مشاور ارشد ميرحسين موسوی، روز چهارشنبه در زندان اوين دچار حمله قلبی شده است.

به گزارش «کلمه»، وب سايت خبری ميرحسين موسوی، عليرضا بهشتی در بيست و سومين روز بازداشت خود در زندان اوين دچار عارضه قلبی شد.

«کلمه» نوشته است: عليرضا بهشتی در هفته اخير مبتلا به سرما خوردگی شديد در زندان شده بود اما وضعيت جسمانی او مانع از آن نشد که مسوولان وی را در حالی که لباس زندان و دمپايی پلاستيکی به پا داشت و محاسن اش بلند و آشفته بود، به شعبه امنيت دادگاه انقلاب برده و دقايقی طولانی در انتظاربازپرسی به سر برد.
کلمه» اضافه کرده است: «گويا هنگام رخ داد اين مشکل قلبی دکتر بهشتی را به بهداری اوين منتقل کرده اند.»

عليرضا بهشتی، استاد دانشگاه تربيت مدرس، سه هفته پيش در اين دانشگاه بازداشت شد.

وی فرزند آيت الله محمد بهشتی، اولين رييس دستگاه قضايی جمهوری اسلامی ايران، است که به دنبال نا آرامی های پس از انتخابات رياست جمهوری دهم رييس کميته امور بازداشت شدگان و کشته شدگان تاسيس شده از سوی موسوی و کروبی شد.

«کلمه» درباره وضعيت عليرضا بهشتی در زندان نوشته است که وی از «همه حقوق قانونی خود محروم بود و حتی موفق به ملاقات با وکيل و خانواده اش» نشده است.

«کلمه» همچنين نوشته است، عليرضا بهشتی در تماس تلفنی که با خانواده خود داشته از «رفع حمله قلبی و بهبودی نسبی» خود خبر داده است.

عليرضا بهشتی از جمله مشاوران ميرحسين موسوی است که در موج اخير بازداشت ها پس از حوادث روز عاشورا توسط نيروهای امنيتی دستگير شده است.

قربان بهزاديان نژاد، محمد باقريان، سيد محمد رضا حسينی بهشتی، محمد رضا تاجيک ، عليرضا بهشتی شيرازی، حسن عابدی جعفری، محمدرضا واعظ مهدوی‌، اردشير امير ارجمند، علی عرب مازار يزدی، فرشاد مومنی و حمزه غالبی از جمله نيروهای نزديک به ميرحسين موسوی هستند که تاکنون بازداشت شده اند.

اين دومين بار است که در جريان حوادث پس از انتخابات عليرضا بهشتی بازداشت می شود. پيشتر در پی انتشار فهرست ۷۲ نفز از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات، و بسته شدن دفتر کميته پيگيری وضعيت زندانيان و آسيب‌ديدگان وقايع اخير، علير ضا بهشتی در ۱۸ شهريور ۱۳۸۸ بازداشت شد و پس از پنج روز با قرار وثيقه آزاد شد.

در همين زمينه روزنامه جوان، نزديک به سپاه پاسداران، روز سه شنبه در خصوص دلايل بازداشت اخير عليرضا بهشتی نوشته است که وی در تدوين جزوه ای «کاملا عملياتی و ساختار شکنانه و مبتنی بر رويه های براندازانه» برای ميرحسين موسوی نقش داشته است.

طبق اين گزارش ها، محمدرضا تاجيک، مشاور رييس جمهوری سابق ايران که هم اکنون در بازداشت به سر می برد، به همراه عليرضا بهشتی دو جزوه به ميرحسين موسوی ارائه کرده بودند.

كنسول سابق ايران از نروژ درخواست پناهندگى كرد


محمد رضا حيدرى، كنسول سابق جمهورى اسلامى در نروژ، كه در اعتراض به سركوب مخالفان در ايران از سمت خود استعفاء داده بود می گوید که از این کشور درخواست پناهندگى كرده است.

آقاى حيدرى به خبرگزارى نروژى «ان تى بى» گفته است كه من درخواست پناهندگى ام را به پليس نروژ ارائه كرده ام.

وى افزوده است: «من مى دانم كه زندگى و همه تعلقات خود را به خطر انداخته ام، اما تصميم خود را گرفته و مى خواهم براى دمكراسى و آزادى در ايران كار كنم.»


کنسول ایران در نروژ در اعتراض به سرکوب معترضان به انتخابات استعفاء کرد کنسول مستعفی ایران در نروژ: من سرباز کوچکی در کنار جنبش سبزم محمد رضا حيدرى دو هفته پيش در گفت و گو با تلويزيون «ان آر كى» اعلام كرده بود كه در اعتراض به «كشتار» معترضان در ايران در روز عاشورا از سمت خود استعفاء كرده است.

در جريان اعتراض هاى اين روز حداقل هشت نفر كشته و دهها نفر نيز از سوى نيروهاى امنيتى بازداشت شدند.

اعتراض هاى مخالفان از زمان انتخابات رياست جمهورى در روز ۲۲ خردادماه آغاز شده و در هفت ماه گذشته با درگيرى هاى شديد ميان معترضان و پليس همراه بوده است.

محمد رضا حيدرى پیشتر در گفت و گو با راديو فردا گفته بود كه «سرباز كوچكى در راه جنبش سبز است» و احتمال داده است كه شمار بيشترى از ديپلمات هاى ايرانى از كار خود استعفا دهند.

استعفاى كنسول سابق ايران از مقام خود بازتاب گسترده اى در سايت هاى اينترنتى و رسانه هاى خارجى داشته است ولى مقام هاى وزارت امور خارجه جمهورى اسلامى ايران بارها استعفاى او را تكذيب كرده بودند.

با اين حال، منوچهر متكى، وزير امور خارجه ايران، روز ۲۸ دى ماه در گرجستان تاييد كرد كه آقاى حيدرى از سمت خود استعفاء كرده است ولى گفت كه اين استعفاء پذيرفته نشده است و وى بايد به كارش در وزارت امور خارجه ادامه دهد.

وى افزود: «اين تكليف اعلام شده ادارى به ايشان (حيدرى) است و اميدوارم بر همين اساس ايشان را در ارايه خدماتش در وزارت امور خارجه داشته باشيم.»

كنسول سابق ايران در نروژ در گفت و گو با «راديو فردا» با رد اظهارات منوچهر متكى گفته است: « بهتر مى دانم كه آقاى متكى كمى به اطراف خودشان نگاه كنند ما بايد حافظ منافع مردم كشورمان باشيم و در كنار مردم باشيم نه در مقابل آن ها.»

آقاى حيدرى افزود: «من در حال حاضر فكر مى كنم آقاى متكى و دوستانشان در برابر مردم هستند نه در كنار مردم. توصيه مى كنم ايشان و دوستانشان هم به جمع كاركنان سبز وزارت خارجه بپيوندند و مسير خودشان را در كنار مردم قرار دهند نه درمقابلشان.»

ديده بان حقوق بشر: ايران به گسترده ترين سرکوب در يک دهه اخير دست زده است


سازمان «ديده بان حقوق بشر» روز چهارشنبه در گزارش سالانه خود درباره وضعيت حقوق بشر در جهان در سال ۲۰۰۹ اعلام کرد که به دنبال حوادث پس از انتخابات ۲۲ خرداد، دولت ايران به گسترده ترين سرکوب در يک دهه اخير دست زده است.

در آغاز گزارش ديده بان حقوق بشر در باره ايران در سال ۲۰۰۹ آمده است: «به دنبال انتخابات مناقشه برانگيز ۲۲ خرداد و راهپیمایی های گسترده ای که در پی داشت، دولت(ايران) به وسيع ترين سرکوب در يک دهه دست زده است.»

پس از آنکه محمود احمدی نژاد به عنوان پيروز انتخابات رياست جمهوری ايران معرفی شد، تهران و برخی از شهرهای بزرگ ايران شاهد راهپيمايی های معترضان به نتيجه انتخابات بود. اين در حالی بود که مقامات بلندپايه ايران از معترضان خواستند تا از تظاهرات خودداری کنند.

نيروهای پليس، لباس شخصی ها به همراه بسيجی با سرکوب اين راهپيمايی ها کوشيده اند تا مانع گسترش اعتراضات شوند.
بیشتر بخوانید:
عفو بین‌الملل: حقوق بشر در ایران هرگز به این وخامت نبوده است نگرانى دو نهاد حقوق بشری نسبت به «محارب» نامیدن معترضان در ایران

ديده بان حقوق بشر می گويد: «بنابر منابع رسمی، نيروهای امنيتی مسئول کشته شدن دست کم ۳۰ نفر هستند.»

اين در حالی است که مخالفان می گويند تعداد کشته شدگان حوادث پس از انتخابات ایران بسيار بيشتر از تعداد اعلام شده توسط مقامات دولتی است.

ديده بان حقوق بشر همچنين اضافه کرده است: طی اين مدت بيش از چهار هزار نفر در تظاهرات مسالمت آميز خيابانی بازداشت شده اند.

اين گزارش افزوده است: دهها منتقد حکومت ايران، از جمله وکلای مدافع حقوق بشر، بازداشت شده اند که بسياری از آنها بدون هیچگونه اتهامی در زندان های انفرادی به سر می برند.

به دنبال اعتراضات به نتيجه انتخابات رياست جمهوری ايران، بسياری از روزنامه نگاران و همچنين برخی از اصلاح طلبان که سابقه حضور در دولت های گذشته و نهادهای دولتی داشتند بازداشت و محاکمه شدند.

عيسی سحر خيز، احمد زيدآبادی، محمود شمس الواعظين، مرتضی کاظميان و عبدالرضا تاجيک از جمله روزنامه نگاران بازداشتی حوادث پس از انتخابات هستند.

بهزاد نبوی، وزير کابينه آيت الله علی خامنه ای و نايب رييس مجلس ششم، محمدرضا تاجيک، مشاور محمد خاتمی، محسن امين زاده، معاون وزير امور خارجه دولت خاتمی، محسن ميردامادی، دبيرکل جبهه مشارکت و نماينده مجلس ششم، و مصطفی تاج زاده، معاون وزیر کشور در دولت خاتمی، از جمله شخصيت های اصلاح طلبی هستند که همچنان در بازداشت به سر می برند.

«اعترافات ساختگی»

ديده بان حقوق بشر همچنين گفته است که حداقل ۲۶ مورد شکنجه يا مجبور کردن به اعترافات ساختگی را ثبت کرده است که در اين موارد زندانيان کتک خورده، از خواب محروم شده يا به طور ساختگی در برابر جوخه اعدام قرار گرفته اند.

طبق اين گزارش، زندانيان زير فشار مجبور شده اند تا اعتراف کنند که در برنامه ريزی نا آرامی ها پس از انتخابات نقش داشته و در صدد «انقلاب مخملی» بوده اند.

ديده بان حقوق بشر می گويد: در حالی که دولت ايران فعاليت رسانه های خارجی در اين کشور را محدود يا قطع کرده است، دولت جمهوری اسلامی دست به برگزاری دادگاه های «نمايشی» مخالفان زده است.

در اين گزارش همچنين به خشونت های نيروهای امنيتی عليه تظاهرات سالگرد ۱۸ تيرماه و سرکوب دانشجويان اشاره شده است.

سازمان عفو بین الملل نیز بیشتر نسبت به وخامت نقض حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کرده بود.

مجید توکلی به ۱۰۲ ماه زندان محکوم شد


مجید توکلی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به هشت سال و شش ماه حبس تعزیری، ۵ سال محرومیت از فعالیت سیاسی و ۵ سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر،‌ «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «تبلیغ علیه نظام»، «توهین به رهبری» و «توهین به ریاست جمهوری» از موارد اتهامی مجید توکلی است.

با این حال‌ محمدعلی دادخواه، وکیل مجید توکلی، در گفت‌و گو با رادیوفردا ضمن تایید صدور حکم برای موکلش از مفاد آن اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: «این حکم هنوز به من ابلاغ نشده است.»

مجید توکلی پس از سخنرانی در مراسم ۱۶ آذر امسال در دانشگاه امیرکبیر بازداشت شد.

به دنبال بازداشت مجید توکلی، خبرگزارى‌هاى ایرنا و فارس اقدام به انتشار تصاویرى از مجید توکلى کردند که وى را با پوشش مقعنه و چادر نشان مى‌داد؛ این خبرگزاری‌ها مدعی شده بودند که این فعال دانشجویی پس از سخنرانی با لباس مبدل از دانشگاه فرار کرده است.

درحالی که این ادعا از سوی دوستان و برادر مجید توکلی رد شد، شمار بسیاری از هواداران جنبش سبز ایران با به راه انداختن «کمپین مردان با حجاب» در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک اعلام کردند که «همه ما مجید توکلی هستیم».

مجید توکلی پیش از این دوبار بازداشت شده بود که حبس او بار نخست یک سال و هفت ماه و بار دوم سه ماه طول کشید.

از سوی دیگر خبرنامه امیرکبیر گزارش می‌دهد که علی پرویز، دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر، به سه سال حبس تعزیری محکوم شده است.

این دانشجو در روز ۱۲ آبان دستگیر شده بود و اتهامات وی از جمله تهیه و توزیع فیلم و عکس اعتراضات دانشجویی دانشگاه امیرکبیر نسبت به حضور صفار هرندی، وزیر پیشین ارشاد، عنوان شده است.

خبرنامه امیرکبیر می‌افزاید در حال حاضر ۱۲ نفر از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در بازداشت به سر می‌برند.

در همین حال پایگاه خبری جرس، وابسته به هواداران جنبش سبز ایران، از محکومیت مجید دری، دانشجوی تعلیقی علامه طباطبایی، به ۱۱ سال حبس تعزیری خبر داده است؛‌ مجید دری پیش از این از سوی کمیته انضباطی به شش ماه محرومیت از تحصیل محکوم شده بود.

برپایه این گزارش، مجید دری برای اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی» به یک سال حبس تعزیری و برای اتهام «ارتباط با سازمان مجاهدین خلق» به ۱۰ سال زندان محکوم شده است؛ اتهامی که نزدیکان وی آن را بی‌اساس دانسته‌اند.

مجید دری روز هجدهم تیرماه سال جاری بازداشت شد.

همچنین ضیا نبوی، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه بابلسر مازندران، به تازگی به ۱۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

پژاک مسولیتی را به عهده نگرفته است


چهارشنبه ۳۰ دى ۱۳۸۸
در پی ترور دادستان خوی
پژاک مسولیتی را به عهده نگرفته است
كاوه قریشی

انتساب ترور دادستان شهرستان خوی به حزب حیات آزاد کردستان(پژاک) در حالی منتشر شده که این گروه سیاسی تا این لحظه در هیچ یک از رسانه های رسمی ونیمه رسمی خود مسئولیت انجام این ترور را به عهده نگرفته است. رهبر پژاک هم در تماسی تلفنی با "روز" از هویت عاملین این ترور، اظهار بی اطلاعی کرد.

خبرگزاری مهر، وابسته به نهادهای امنیتی ـ نظامی دیروز به نقل از مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی با انتساب این ترور به حزب حیات آزاد کردستان، نوشت: "متاسفانه گروهک تروریستی و معاند پژاک مسئولیت شهادت و ترور دادستان عمومی انقلاب شهرستان خوی را برعهده گرفت".

انتشار این خبر در حالیست که تا لحظه تنظیم این گزارش این حزب و هیچ یک از رسانه های متعلق به آن مسولیت این ترور را بعهده نگرفته اند.عبدالرحمان حاجی احمدی، رهبر حزب آزاد کردستان (پژاک)در ارتباط با این ترور، ضمن اعلام بی خبری ازعوامل انجام دهنده آن، به روز می گوید: "بنده هیچ اطلاعی در رابطه با عوامل دخیل در انجام این ترور ندارم".

وی در مورد اتهاماتی که از سوی رسانه های دولتی در ارتباط با ترور دادستان خوی توسط پژاک مطرح شده، نیز گفت: "عصر امروز به طور رسمی موضع خود را در قبال این ترور بیان خواهیم کرد".

قوت گرفتن انتساب این ترور به حزب حیات آزاد کردستان تا آنجا پیش رفت که تلویزیون بی بی سی فارسی شامگاه شب گذشته اعلام کرد این حزب طی اطلاعیه ای به طور رسمی مسولیت ترور حاجی قلی زاده را بعهده گرفته است.انتشار این خبر پس از آن بود که سایت خبری "روژهه لات" نزدیک به حزب حیات آزاد کردستان(پژاک) با انتشار خبری ترور آقای حاجی‌قلیزاده از سوی افرادی ناشناس راتائید کرده بود.در بخشی از این خبر که با عنوان "انتقام یکی از قاتلان فصیح یاسمنی" منتشر شد، آمده بود: "بنا به گزارشهایی که از شهرستان خوی به دستمان رسیده است ولی حاجی قلیزاده فرمانده سپاه عاشورا و یکی از عاملان قتل فصیح یاسمنی به سزای جنایتهایش رسید".

اما این رسانه نزدیک به پژاک، مطلبی در مورد ترور دادستان خوی توسط پژاک ننوشته و تنها با اشاره به به سوابق قضایی وی اعلام کرده بود که "قلی زاده توسط افراد ناشناس ترور شده است".



قلی زاده قاضی پرونده فصیح یاسمنی

در پی اعلام خبر ترور ولی حاجی قلیزاده، دادستان خوی، برخی از منابع خبری اعلام کردند او مسئول مستقیم پرونده فصیح یاسمنی، فعال سیاسی کرد بوده و صدور حکم و اجرای آن نیز توسط وی انجام شده است.خبرگزاری فارس در همین زمینه اعلام کرده است: "اسلام جباری ‌مرادلو معاون دادستان خوی ظهر امروز (سه شنبه) در گفتگو با خبرنگاران در زمینه جدیدترین پرونده مهم امنیتی كه مرحوم ولی حاجی‌قلیزاده مسئولیت آن را بر عهده داشت، اظهار داشت: پرونده مهم ضدانقلاب فصیح یاسمنی با اسم مستعار (دارا) از عناصر اصلی پژاك، پس از بررسی و صدور حكم از سوی ایشان و تایید حكم مذكور در دادگاه تجدید نظر، منجر به صدور حكم اعدام شد و این حكم در تاریخ 16 دی ماه اجرا شد".

گفتنی است فصیح یاسمنی، فعال کرد 27 ساله ایرانی صبح روز چهارشنبه، 16 دی ماه به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب سیاسی کرد با حکم صادره از سوی دادگستری شهرستان خوی به دار آویخته شد.



چراغ سبز برای امریکا و اسرائیل

ترور ولی حاجی قلی زاده دادستان شهرستان خوی واکنش برخی از مقامات حکومتی و قضایی ایران از جمله حوزه قوه قضائیه، فرماندار، امام جماعت و نماینده مجلس و معاون دادستان شهرستان خوی را بر انگیخت.

نماینده شهرستان سلماس در مجلس شورای اسلامی این ترور را "چراغ سبزی از سوی دشمنان به امریکا و اسرائیل" خواند.علی اکبر آقایی در گفتگو با خبرگزاری فارس در ارومیه اعلام کرد: "دشمنان به دنبال فرصت‌هایی هستند تا بتوانند به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند و با این حركت‌ها می‌خواهند استكبار را خوشحال كرده و به آمریكا و اسرائیل چراغ سبز بدهند".

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به آنچه از آن به عنوان "اقدامات دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی در 30 سال گذشته" یاد کرد، این ترور را به "عوامل وابسته به دشمنان قسم خورده" منتسب کرد وگفت: "با توجه به تحركات داخلی مشكوك و عوامل وابسته به دشمنان قسم‌خورده خارج از كشور دادستان خوی نیز به دست این گروه‌ها ترور شده باشد".

از سوی دیگر حوزه ریاست ریاست قوه قضائیه با صدور اطلاعیه‌ای ضمن محکوم کردن ترور حاجی قلی زاده اعلام کرد: "بار دیگر در یک توطئه از قبل برنامه‌ریزی شده یکی از قضات تلاشگر دادگستری به دست عوامل استکبار جهانی به شرف شهادت نائل آمد و در راه انجام وظیفه و اجرای عدالت و امنیت قربانی توطئه مزدوران بیگانه شد".

در ادامه واکنش شخصیتها و نهادهای حکومتی به ترور حاجی قلی زاده، ابراهیم محمد لو، فرماندار شهرستان خوی نیز با اشاره به اعلام عزای عمومی و اشاره به دست داشتن "وابستگان به بیگانگان" در این ترور، خبر داد که: "كمیته ویژه امنیتی به‌منظور پیگیری علل ترور دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان تشكیل شده است و نتایج بررسی‌ها به‌زودی در اختیار عموم قرار می‌گیرد."

ولی حاجی قلیزاده، دادستان شهرستان خوی شامگاه دوشنبه در مقابل در منزل خود به ضرب گلوله توسط فرد یا افرادی ناشناس کشته شد.ترور دادستان خوی، سومین حادثه تروریستی روزهای گذشته پس از ترور دکتر علی‌محمدی استاد دانشگاه تهران و بمب‌گذاری در شهر مشهد بوده‌است.

نیروی انتظامی با انتشار ویژه نامه وارد میدان شد


چهارشنبه ۳۰ دى ۱۳۸۸
شکست طرح شناسایی معترضان
نیروی انتظامی با انتشار ویژه نامه وارد میدان شد
بهرام رفیعی

درحالی که پس از اعتراضات گسترده مردمی در روز عاشورا، مقامات انتظامی و نظامی در اظهارات هرروزه خود که در رسانه های رسمی کشور منتشر می شود، معترضان را تهدید به شناسایی از روی تصاویر و "برخوردهای شدید تر" می کنند، روز گذشته پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی در خبری مدعی شد که بیش از 40 نفر از معترضان شرکت کننده در روز عاشورا توسط "امت همیشه در صحنه" شناسایی و بازداشت شده اند.

پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی در این خبر به نقل از یک مقام آگاه که نامی از وی برده نشده است مدعی شده که: "به دنبال انتشار تصاوير آشوبگران روز عاشوراي حسيني در پايگاه اطلاع رساني پليس و ويژه نامه نشريه امين جامعه، بيش از 40 نفر از عناصر فتنه گر با همكاري مردم شريف و بيدار ايران اسلامي شناسايي و دستگير شدند."

ارگان اینترنتی نیروی انتظامی درعین حال که اعلام کرده "متهمان براي سير مراحل تحقيق و بازجويي در اختيار نيروي انتظامي مي باشند" همچنان خواستار شناسایی معترضان شده است.

خبر شناسایی برخی از مردم معترض درحالی در وبسایت رسمی نیروی انتظامی منتشر شده که روز دوشنبه فرمانده نیروی انتظامی تهران در این باره گفته بود: "اقدامات خوبی برای شناسایی این افراد انجام شده است و در این راستا تمام کسانی که در روز عاشورا اقدام به تخریب و یا اعمال ساختارشکنانه کرده و تعرضی نسبت به پلیس داشتند، مورد شناسایی قرار گرفته اند."

عزیزاله رجب زاده که فرماندهی برخوردهای صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی با معترضین در روز عاشورا را نیز بر عهده داشت افزوده بود: "شک نداشته باشید تا نفر آخر این افراد که در این تجمعات شرکت کردند، دستگیر می شوند که در این رابطه سری بعدی تصاویر افرادی که در این اغتشاشات شرکت کرده اند نیز به زودی منتشر می شود."



امین جامعه و ناکامی سپاه

همزمان با خبر شناسایی و دستگیری 40 نفر از معترضان شرکت کننده در تجمعات روز عاشورای تهران و اظهارات فرمانده نیروی انتظامی تهران درباره انتشار تصاویر بعدی از مردم معترض برای شناسایی، از روز دوشنبه نیز هفته نامه رسمی نیروی انتظامی با نام "امین جامعه" درقالب یک ویژه نامه تصاویر برخی افراد شرکت کننده در تجمعات روز عاشورای تهران را منتشر کرد.

در این ویژه نامه نشریه هفتگی نیروی انتظامی که در مساجد، مدارس، تکایا، ادارات و سایر سازمان ها توزیع شده، تصاویر 65 نفر از کسانی که در راهپیمایی روز عاشورا شرکت کرده بودند آمده بود.

ویژه نامه نشریه هفتگی نیروی انتظامی درشرایطی منتشر شد که پیش از این همین تصاویر در وبسایت متعلق به مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری سپاه پاسداران که تحت نظر معاونت اطلاعات این نهاد نظامی به فرماندهی حسین طایب اداره می شود، منتشر شده بود.

همزمان محمد علی رامین، معاونت امور مطبوعاتی وزارت ارشاد اسلامی نیز روز دوشنبه طی اظهاراتی از تشویق گردانندگان نشریه "امین جامعه" از سوی وزارت ارشاد اسلامی خبرداد.

محمد علی رامین که از زمان حضور در وزارت ارشاد تاکنون چندین روزنامه را توقیف کرده است، همزمان با اعلام خبر لغوامتیاز روزنامه فرهنگ آشتی> دراین باره گفت: "روزنامه امين جامعه به علت عملكرد مثبت در زمينه انعكاس اغتشاشات روز عاشورا كه بخش قابل توجهي از اعمال تخريبي و قانون شكني‌هاي اغتشاشگران و بي حرمتي آنان نسبت به عزاداران امام حسين (ع) را به تصوير كشانده و موجب شناسايي و رسوايي حرمت‌شكنان گرديد، مورد تشويق قرار گرفت."

اولتیماتوم رهبر جمهوری اسلامی به مخالفان


چهارشنبه ۳۰ دى ۱۳۸۸
اولتیماتوم رهبر جمهوری اسلامی به مخالفان
تا 22 بهمن فرصت دارید
مریم آذری

آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی با انتقاد از "موضع‌گیری دو پهلوی خواص" به آنها تا 22 بهمن وقت داد، تا "موضع" خود را نسبت به "مخالفان دولت" مشخص کنند.

آیت‌الله خامنه‌ای روز گذشته در دیدار بامسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: "در شرایط کنونی همه جریان‌ها و گرایش‌های سیاسی داخل نظام باید خط و مرز خود را با دشمن به صورت شفاف مشخص کنند و در این میان وظیفه خواص، به ویژه خواصی که تأثیرگذاری بالایی دارند، بیش از دیگران است."

رهبر جمهوری اسلامی که به عقیده تحلیل‌گران سیاسی در این سخنان بیش‌تر از همه به هاشمی رفسنجانی، و سپس میرحسین موسوی و کروبی اشاره داشت، افزود: "در دوران فتنه و غبارآلود بودن فضا، وظیفه همه به ویژه خواص، موضع گیری شفاف و پرهیز از سخنان و مواضع دو پهلو است."

وی در ادامه با اشاره به موضع‌گیری "سران استکبار و ظلم، و اشغالگران کشورهای اسلامی" که "وارد میدان" شده‌اند، "دو پهلو و مبهم سخن گفتن" را صحیح ندانست چرا که باید: "مشخص شود افرادی که داخل نظام جمهوری اسلامی هستند، چه موضعی دارند و آیا حاضر هستند از دشمن تبری بجویند؟"

وی "کسانی که انتخابات را زیر سئوال می‌برند" افرادی دانست که در "فضای فتنه و غبارآلودگی" با زبان، اسلام را نفی و "جمهوریت نظام" را زیر سئوال می‌برند. در این سخنان که اشاره‌ های مستقیمی به سران جنبش سبز، موسوی، کروبی و خاتمی داشت، آقای خامنه ای "انتظار" از آنان را اتخاذ یک "موضع شفاف" دانست و افزود: "شفاف سازی، دشمنِ دشمن و غبارآلودگی کمک به دشمن است و این، یک شاخص و معیار برای عملکرد همه افراد و جریانها و به ویژه خواص است."

این سخنان در حالی بیان می‌شود که هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از منتقدان و مخالفان دولت احمدی‌نژاد، در مقاطع مختلف از جمله قبل از 16 آذر و در آخرین نماز جمعه‌ای که به عنوان خطیب تهران حضور داشت، از برخوردهای انجام شده علیه مردم در طی این مدت انتقاد کرده بود.

سخنان آیت الله خامنه ای در شرایطی مطرح شده که حامیان جنبش سبز، از حضور در راهپیمایی 22 بهمن خبر داده اند و به همین علت برخوردهای امنیتی با آنان نیز افزایش یافته است. آقای خامنه ای اما بدون اشاره به نگرانی های امنیتی در مورد حضور مردم در راهپیمایی سالگرد انقلاب اسلامی، در بخش دیگری از سخنان خود حضور مردم در راهپیمایی‌های سال‌های گذشته در 22 بهمن را نشانی از مردمی بودن حکومت دانست و بدون اشاره به اعتراض‌های میلیونی مردم طی هفت ماه گذشته علیه دولت و نظام گفت: "دشمنان برای سرپوش گذاشتن بر این انسجام و وحدت تلاش دارند، با کمک عوامل خود، و در تبلیغات اینگونه وانمود کنند که انسجام و جهت گیری واحد مردم دچار انشقاق و چند دستگی شده است."

در همین حال وی تظاهرات اعتراضی مردم در روز 13 آبان را کار "گروهی معدود و فریب خورده" خواند که "بر ضد موضوع فلسطین و به نفع رژیم صهیونیستی" شعار داد‌ه‌اند. وی همچنین حضور صدها هزار معترض در 13 آبان راحرکت کسانی دانست که بر ضد "روز برائت و نفرت ملت ایران از استکبار امریکایی" و "نظام اسلامی و اسلامیت" شعار داده‌اند.

آیت‌الله خامنه‌ای در مورد تظاهرات 22 بهمن آینده هم گفت: "دشمن تلاش دارد این ثروت عظیم ملی را متزلزل کند، بنابراین باید با تمام قوا در صحنه بود و عاقلانه و مدبرانه حرکت کرد."

بعد از انتخابات مخدوش 22 خرداد، این چندمین بارست که رهبر جمهوری اسلامی در دفاع از عملکرد محمود احمدی نژاد و حامیان نظامی وی به میدان می آید و دیگر چهره های سرشناس جمهوری اسلامی را تهدید می کند. سخنان دیروز آقای خامنه ای در شرایطی مطرح شده که هر روز برتعداد دستگیرشدگان افزوده می شود و اخبار حکایت از برخوردهای غیرقانونی شدیدبا بازداشت شدگان دارد.

دیدار زندانیان آزاد شده با رئیس جمهور سابق


چهارشنبه ۳۰ دى ۱۳۸۸
دیدار زندانیان آزاد شده با رئیس جمهور سابق
خاتمی: از منبرها دروغ می گویند
سارا اصفهانی

سیدمحمد خاتمی رییس جمهور سابق در دیدار با 50 تن از بازداشت شدگان و زندانیان سیاسی حوادث پس از انتخابات با اشاره به اینکه "در روزهای اخیر به جای تعادل و آرامش، شاهد هجمه‌های سنگین و موج جدید فشارها و دستگیری‌ها هستیم" بار دیگر خواستار آزادی زندانیان سیاسی، باز سازی ‌فضا،فعالیت آزاد احزاب و گروه‌ها،آزادی رسانه‌ها... شد و افزود: "بی تحملی در جامعه نشانه استبداداست."

براساس گزارش دفتر خاتمی،او در این دیدار اظهار داشته که: "بسیار علاقه‌مند بودم تا تعدادی دیگر از عزیزان نیز در این جمع حاضر بودند اما متاسفانه هنوز بسیاری از دوستان ما و چهره‌ها و نیروها و سرمایه‌های انسانی ارزشمند کشور از هر طیف و قشری در زندان هستند و گروهی دیگر از آزادشدگان هم به دلیل هزینه‌های جانبی حوادث اخیر نتوانسته‌اند در این جمع حضور داشته باشند."

او ادامه داده است: "مایه تأسف عمیق است که جمعی که در این‌جا حاضرند با وجود آنکه از نیروهای دلسوز کشور و سرمایه‌های جوان و نخبگان ایران هستند و علی‌رغم پایبندی‌شان به قانون و اخلاق سیاسی به جمع زندانیان سیاسی جمهوری اسلامی پیوسته‌اند."

خاتمی در ادامه این دیدار با با ابراز تاسف از ادامه موج دستگیری ها و گرفتار شدن چهره های برجسته کشور افزوده است که: "تصور بر این بود که پس از اتفاقات ماه‌های اخیر، شاهدحاکمیت نوعی عقلانیت و امنیت و آرامش نسبی در كشور و جامعه باشیم و به مطالبات و حقوق مردم توجه شود اما در روزهای اخیر به جای تعادل و آرامش، شاهد هجمه‌های سنگین و موج جدید فشارها و دستگیری‌ها هستیم."

خاتمی در ادامه با اشاره به رخدادهای ماه‌های اخیر تاكید كرده: "‌امیدوار بودیم با گذشت زمان و روشن شدن وارد نبودن اتهامات وارده، بسیاری از زندانی‌هایمان آزاد شوند؛ خصوصا كه با فرونشستن هیاهوی اولیه پیرامون دستگیری‌ها و عدم اثبات بسیاری از ادعاهای مطرح شده كه البته از روز نخست هم مشخص بود فرضیات باطلی هستند؛ امید می‌رفت این امر تحقق پیدا كند و امنیت و آرامش به جامعه بازگردانده شود؛ البته منظور ما از امنیت، امنیت پادگانی نیست."

رییس جمهور سابق ایران در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه "عده ای در تریبون‌های رسمی، سیاه را سفید و سفید را سیاه نشان می‌دهند و از منبرها به افراد تهمت می‌زنند و دروغ می‌گویند" تاکید کرد: "البته این تهمت‌ها و افتراها و سخنان ناصواب از آنجایی‌كه پایه محكمی ندارد گرچه بر افرادی كه بنیان فكر محكمی ندارند تاثیر می‌گذارد اما توده مردم و متدینین که می‌توانند صحبت‌ها را از هم تفکیک کنند ممكن است كه یک لحظه تاثیر بپذیرند اما بر آن‌ها اثر طولانی‌مدت ندارد؛بلکه در دراز مدت حتی اثر منفی و در خلاف جهت اتهام زنندگان خواهد داشت."

خاتمی اتفاقات ماههای اخیر را موجب آسیب دیدن وجهه جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور دانست و تصریح کرد: "دروغ‌های بسیاری در این روزها گفته شده و وعده‌های بسیاری داده شده است اما مردم می‌بینند كه تشکیلاتی که عهده دار امور آنان است كارچندانی انجام نداده و مشکل‌ساز نیز شده است. در نتیجه مردم متوجه می شوند كه بسیاری از معترضان بدخواه نیستند و اعتراض آنان به جا است."

رئیس بنیاد باران با اشاره به اینكه معترضان و منتقدان واصلاح‌طلبان با تاكید بر حفظ معیارها و اصول اصلی انقلاب و تعهد به قانون اساسی پیش می‌روند، گفت: "علی‌رغم تأکیدات چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب و کاندیداهای معترض و همراهی بدنه جامعه، عده قلیلی در هر دو جریان با سوء‌نیت و شیطنت می‌خواهند جو را رادیکال کنند."

رئیس شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز سپس با بر شمردن سه اصل مهم رضایت از سوی مردم و مسئولیت و تحمل از سوی قدرت در نسبت میان مردم و حکومت، گفت:" در دنیای امروز هنگامی که از قدرت صحبت می‌کنیم باید به دنبال منشا آن بگردیم. منشا قدرت مردم هستند و از همین رو باید رضایت مردم فراهم شود و حکومت در مقابل آنها مسئولیت‌ داشته باشد. رضایت و تحمل و مسئولیت وجوه تمایز جامعه‌ی امروز با دیروز است."

وی تصریح کرد: "در نسبت با حاكمیت و حكومت باید دید که در مقابل قدرت، مسئولیت وجود دارد یا خیر و تحمل مردم از یکدیگر و حکومت و بر عکس تا چه اندازه ای است چراکه بی‌تحملی در یک جامعه نشانه استبداد است."

رئیس موسسه بین‌المللی گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدنها با بیان اینکه "رضایت مبنای حکومت است"، افزود: "باید بدانیم که با خشم و زور نمی‌توان بر مردم حکمرانی کرد. ما از مردمسالاری و سازگاری آن با دین حرف می‌زنیم و راه درست دفاع از ارزش‌های انقلاب را همین اصلاحات می‌دانیم. باید به این مساله توجه كنیم كه نسبت حكومت با معیارهای دینی و ارزشی چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید نخست تعریف مشخصی از سیاست ارائه كرد."

خاتمی افزود: "در این رابطه باید به دو موضوع توجه كرد؛ نخست آنکه آیا قدرت با مسولیت همراه است؟ و دوم آنكه منشا قدرت چیست؟ آیا قدرت یک امر انسانی و مردمی است ؟ یا امری تحمیلی است و کاری به نظر و موقعیت مردم ندارد؟‌"

وی ادامه داد: "ما چقدر مخالفانمان را تحمل کردیم؟‌ آیا ما نیز مخالفانمان را متهم به اسلام آمریکایی و ارتجاع و عناوین دیگر نمی‌كردیم؟ امروز هم مخالفانمان به میزان بیشتری همین‌گونه عمل می‌كنند و ما را به ضدیت با اسلام، امام، نظام، امام حسین(ع) و حتی خدا محكوم می‌كنند. اینها نشانه بی تحملی و عدم استقرار فرهنگ مردم سالاری در جامعه است که کار بزرگ روشنفکران خیرخواه باید تلاش برای ایجاد و بسط و تقویت این فرهنگ باشد."

خاتمی تاکید کرد: "برای سركوب مردم، معمولا ‌دشمن تراشی می‌شود؛ دشمن موجود بزرگ‌تر جلوه داده می‌شود تا در سایه آن سخت گیریها توجیه شود و از طرفی دیگر دشمن خارجی نیز می‌تواند از این فرصت استفاده كند و امنیت را به خطر اندازد. اما اگر مسئولیت‌پذیری و رضایت مردم مد نظر باشد مردم نیز راضی می‌شوند و امنیت واقعی جامعه تامین می‌گردد."

رئیس دولت اصلاحات تاکید کرد: "اینکه جریانی افراطی می‌کوشد ما را مخالف امام(ره)، نظام و حتی امام حسین(ع) نشان دهد بسیار غیرمنصفانه، مضحک و بی‌رحمانه است و کسی چنین ادعاهای بی‌اساسی را باور نمی‌کند. همچنانکه مغرضان ناآگاه که به دین و اسلام و مردم و ایران اهانت می‌کنند و در صدد منحرف نشان دادن حرکت اصلاحی ملت ایران که در چارچوب نظام و قانون حرکت می کند هستند ربطی به ایران و مردم ندارد."

خاتمی در ادامه گفت: "باید هر راهی را برای حفظ اصول، حقوق و آزادی‌های مردم طی كرد و از بحرانی‌تر شدن اوضاع جلوگیری كرد؛ هرچند كه اوضاع بحرانی است و سیكل و دایره جدیدی از اعمال خشونت آغاز شده و کسانی در حکومت هستند كه با امنیت کامل خشونت اعمال کنند و از آن طرف نیز طبیعی است که عده ای به عکس العمل خشونت آمیز وا داشته شوند و آن امر بسیار خطرناکی است."

رییس بنیاد باران همچنین در رابطه با گزارش قرائت شده در مجلس در رابطه با فجایع كهریزك گفت: "این گزارش، سندی تاسف‌بار در جمهوری اسلامی از یک فاجعه است. البته لابد در این گزارش ملاحظاتی بوده است و بسیاری از واقعیت‌ها بیان نشده ولی همین اندازه کافی است که پشت همه علاقه‌مندان به نظام و اسلام و ایران را بلرزاند ؛امیدوارم با برخورد قاطع و البته قانونی و سریع تا حد امکان این فاجعه جبران شود. "

رییس جمهور سابق همچنان در رابطه با بیانیه مهندس میرحسین موسوی، گفت: "پیش از این نیز دل‌سوزان نظام این پیشنهادها را با بیان های مختلف مطرح کرده‌ بودند اما در بیانیه مهم اخیرشان بار دیگر خواسته‌های منطقی مردم و معترضان مدنی مطرح شده است و آقای موسوی برای حل بحران حرف همه را در قالب یك بیانیه راهگشا و دل‌سوزانه تنظیم کردند. به این ترتیب مردم هم احساس می‌کنند کسی دنبال خواسته‌هایشان است و از بحرانی تر شدن اوضاع نگران است."

وی تصریح کرد: "مطمئنا اگر مردم باور شوند و در صدد جبران خسارت ها و اهانت ها باشند زندانی‌ها را آزاد سازند، ‌فضا را باز کنند، به احزاب و گروه‌ها اجازه فعالیت دهند و رسانه‌ها آزاد گذارده شوند و فضای امنیتی به فضای سیاسی سالم مبدل شود شرایط تغییر خواهد كرد و منافع مردم و نظام همزمان بیشتر تأمین خواهد شد."

خاتمی رساندن حرفهای معترضان به مردم را دشوار و پرهزینه دانست و از نبود امکانات و نداشتن رسانه سخن گفت و نتیجه گرفت که در این وضعیت مردم به سراغ رسانه های خارج از کشور می روند و اظهار داشت: "از یك طرف صدا و سیما رفتاری غیرعادلانه دارد و از آن طرف هم تبلیغاتی در خارج از كشور می‌شود که مورد تأیید ما نیست. البته به لطف خداوند شاهد بارقه‌هایی از عقلانیت و تدبیر هستیم به طوری‌كه ان‌شاءالله به سوی منطق و قانون پیش رویم اما اگر به صورت منطقی اتفاقات رخ داده و افراط ها و رفتارهای نادرست مهار نشود؛ ممکن است خدای نکرده با وضعیت زیان باتری مواجه شویم که امیدوارم چنین نشود."

400 میلیارد تومان هزینه سفرهای استانی احمدی نژاد ،وزرا ،كارشناسان ، اقامت، هتل و هواپیما / برای نمونه در ايلام حتی يک مصوبه نيز اجرا نشده

آينده : داریوش قنبری نماینده ایلام در خبر نوشت: بسیاری از نمایندگان مجلس معتقدند كه دولت در دور دوم سفرهای استانی به توفیقات لازم دست نیافته است و بیشتر مصوبات دور دوم سفرهای استانی غیرعملیاتی است. اینكه دولت نتوانسته در این دور به توفیقات لازم برای اجرای مصوبات استانی دست یابد. تاكنون 400 میلیارد تومان هزینه برای سفر رییس جمهور و هیئت همراه به استان‌ها شده است در حالی‌ كه در این ایام مصوبات این سفرها غیر عملیاتی بوده است. این رفتار از سوی دولت می تواند به لحاظ سیاسی و اجتماعی به نظام ضربه بزند.

حال باید دید كه چگونه این مصوبات عملیاتی نشده است در این رابطه عوض حیدپور یكی دیگر از نمایندگان مجلس به مطالبی اشاره كرده است. به هر حال در حال حاضر این موضوع حقیقت دارد كه بیشتر سفرهای استانی بدون ثمر برای مردم بوده است و این حقیقت تلخی است. مصوبات دولت درسفرهای استانی غیرعملیاتی هستند .با توجه به اینكه خود دولت باید در نظر داشته باشد كه هر وعده ای را به چه منظور می دهد و آیا می تواند از پس اجرایی شدن آن بر آید .

سفرهای استانی نه تنها در دور دوم بلكه در دور اول هم مصوبات اجرایی خیلی كمی داشت وشاید بسیار انگشت شمار .در دور دوم تعداد مصوبات غیر عملیاتی بیشتر هم می شد. چرا كه در دور دوم سفرهای استانی زمانی انجام می شد كه ما نزدیك به دهمین انتخابات ریاست جمهوری بودیم و متاسفانه در این ایام وعده هایی داده می شد كه تقریبا بعید به نظر می رسید وعده هایی غیر متعارف وغیر عملیاتی. بهتر بگویم در دور دوم سفرهای استانی بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت نه جنبه رسیدگی به وضعیت مردم.

برای نمونه در ایلام كه در دور دوم سفرهای استانی شاهد آن بودیم .در این سفر ما سه مصوبه از سوی دولت داشتیم .- تخصیص 150 میلیارد تومان برای توسعه راه های استان كه البته هنوز یك تومان آن هم پرداخت نشده است - احداث 8 كارخانه بزرگ صنعتی با وعده ایجاد اشتغال برای جوانان استان و .. - احداث 5 سد در استان كه هنوز كلنگ یك سد هم زده نشده است . ضمن آنكه وعده هایی هم در طرح هادی روستا داده شده است مثل احداث كانال های آبی در فلان روستا، حل مشكلات ادارات در استانها و .....كه نمی توانیم بگوییم تنها این مشكلات در این دوره حل و فصل می شود در دوره های پیشین ریاست جمهوری نیز ما از این اقدامات بی شمار داشتیم كه انجام هم می شد و نه حرفی ازآنها زده می شد و نه حدیثی . اصولا ما در بودجه های استانی برای حل و فصل چنین معضلاتی بودجه هایی داریم .

در اینجا بهتر است بگوییم اصولا این اقدامات در حد كلاس كار دولت نیست و شورای برنامه ریزی استانها می تواند این اقدامات را انجام دهد و مثلا به تعمیر ادارات رسیدگی كند .

به هر حال این سفرها نتوانسته مشكلات مردم را حل كند. این سفرها برای رییس جمهور ،وزرا ،كارشناسان اقامت، هتل وهواپیما در این سالها 400 میلیارد تومان هزینه دربرداشته است با این حساب اگر این مقدار پول برای پروژه های عمرانی خرج می كردند بیشتر به مردم خدمت می شد. راهی هموارمی شد و یا كارخانه ای ساخته می شد .

قطعا بایدنهادهای نظارتی جلوی این كار را بگیرند به هر حال همه وعده های انجام نشده می تواند ایجاد نارضایتی در اجتماع را به بار آورد و نهایتا به نظام ضربه وارد كند.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ سی ام دی ۱۳۸۸ برابر با بيستم ژانويه ۲۰۱۰ ، 13:42:39 توسط رنگین کمان محارب با مموتی
یکی از مشخصات بیماران روانی مبتلا به بیماری دو قطبی این هست که در یک دوره بیمار مثل احمقی نژاد میشود و انزژي زیادی دارد در این مرحله بیمار دست به سفرهای پرخرج میزند و یا با چاقو و خنجر به جان آدمهای بیگناه میافتد, بعد هم میگوید هیچ چیز را بخاطر نمی آورد. و وقتیکه بیمار انرژی اش را صرف کرد اینبار افسرده و غمگین میشود که حتی نمی تواند از تخت خواب خود بیرون بیاید. من وقتیکه احمقی نژاد کم پیدا میشود, فکر میکنم که او در مرحله افسرده گی بسر میبرد. احمقی نژاد نه یکی بلکه چندین بیماری روانی را یکجا دارد. مموتی خودشیفته, مموتی با اختلال شخصیتی, مموتی قدرت طلب از جمله آن هست. حالا تو خود حدیث دردهای جوانان را خود بخوان.

نوشته شده در تاريخ سی ام دی ۱۳۸۸ برابر با بيستم ژانويه ۲۰۱۰ ، 10:30:06 توسط س.سلطانپور
این دولت برا ستی دولت کشک است.دوستان متحد شو یم و با انسجام بیشتر ،هر کس به اندازه توانش ....در بر اندازی جمهوری اسلامی کوشش کنیم .(س.سلطانپور )

نوشته شده در تاريخ سی ام دی ۱۳۸۸ برابر با بيستم ژانويه ۲۰۱۰ ، 10:28:24 توسط sam
همه ميدانند كه حرفهاى اين مردك چاخان است٠ لازم است احمق هايى كه دور على گدا را گرفته اند بايد اينرا بفهمند٠

نوشته شده در تاريخ سی ام دی ۱۳۸۸ برابر با بيستم ژانويه ۲۰۱۰ ، 10:16:00 توسط پيكار
پول مفت و دل بي رحم!!

سخنرانی جدید فرمانده نیروی انتظامی

حفظ قدرت، به کمک
تکنولوژی، مشت، لگد و باتوم


سردار اسماعيل احمدی ‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی در هفتمين جشنواره علمي نظم و امنيت كه در دانشگاه علوم انتظامي برگزار شد:

مهم‌ترين ماموريت ناجا برقراري نظم و امنيت اجتماعی است. براي اين هدف بايد با تغيير و تحولات نظم و امنيت آشنا باشيم. بايد شرايط جديد را درك كنيم. عامل اصلی قدرت در قرون گذشته زور بازو بود، اما امروز قدرت به زور بازو بستگی ندارد و استقلال كشورها با قدرت نظامی به دست نمی ‌آيد. نيروی انتظامی در عصر دانش اگر بخواهد امنيت شهروندان را حفظ كند بايد مسلح به دانش علمی شود.

برای ورود به همین جشنواره عكاسان و خبرنگاران زن را مجبور کردند ابتدا چادر سرشان کنند و بعد وارد جشنواره شوند!(خبرگزاری ایلنا). لابد از جمله وسائل علمی تفنگ ساچمه ای، نارنجک اندازهای اشک آور و گاز خفه کننده خردل، باطوم های شوک الکتریکی، موتورهای تریل و شاسی بلند برای بسیج و لباس شخصی های سپاه و کنترل ای میل ها و ایجاد پارازیت روی تلویزیون ها و قطع سیستم اس ام اس ها و... که به زور بازوی بازجویان و ماموران انتظامی و لباس شخصی و بسیج اضافه شده است تا نیروی انتظامی مدرن شده و به سبک قرون گذشته حاکمیت نکند! یعنی هم زوربازو را به خدمت بگیرد و هم تکنولوژی علمی سرکوب مردم را. البته همه اینها به بهانه حفظ امنیت مردم که نام رمز حفظ حاکمیت اقلیت جامعه بر اکثریت است.

با ادامه تهد یدهای ستاد کودتا

مردم با عزم مقابله
22 بهمن بیرون خواهند آمد
در دو هفته گذشته، دهها تن از زندانیان سیاسی دهه 60 در تهران و چند شهر دیگر ایران بازداشت شده اند. نه جرمی داشته اند و نه دلیلی برای این دستگیرها اعلام شده است. به آنها گفته اند "موقتا دوباره مهمان باشید. شب عید آزاد می شوید!"

این بازداشت ها و جمله ای که خطاب به اعتراض این زندانیان سابق گفته شده، باز هم بیشتر نشان میدهد که حاکمیت کودتائی تا چه حد نگران راهپیمائی 22 بهمن و حضور گسترده مردم در آنست. حتی در برابر اعتراض این زندانیان سابق که گفته اند "ما اصلا دیگر فعال نیستیم و کار به این کارها نداریم. زندگی مان را می کنیم و این بازداشت و دستگیری به زندگی و کار ما لطمه می زند"، بازداشت کنندگان گفته اند: "ما میدانیم شما فعالیتی ندارید، اما بالاخره این مردم از یک جائی تحریک می شوند، و ما دنبال این مرکز تحریک هستیم! شماها تجربه انقلاب بهمن و فعالیت های اول انقلاب را دارید. بهتر است یک مدت پیش ما باشید، زیاد نمی مانید."

این جملات و گفتگوهائی که رد و بدل شده، نقل به مضمون و مستند به شنیده های مستقیم است. کسانی که بازداشت شده اند نیز از فعالان سابق گروه ها و احزاب سیاسی متفاوت اند، اما از آنجا که افراد شناخته شده در جامعه نیستند و درمطبوعات سالهای گذشته نامشان مطرح نبوده، اخبار مربوط به دستگیری آنها مانند دیگر دستگیری ها بازتاب نیافته است.

همزمان با همین دستگیری ها که به پیک نت اطلاع داده شده و شمار آنها به دهها تن می رسد، در 48 ساعت گذشته عده دیگری از اعضای رهبری و فعالان نهضت آزادی و ملی مذهبی ها نیز بازداشت شده و به جمع بقیه زندانیان سیاسی بعد از کودتای 22 خرداد پیوسته اند. گفته می شود در گزارش محرمانه ای که کمیسیون امنتی ملی مجلس دراختیار دارد و برخی نمایندگان نیز از آن مطلع اند، اکنون با احتساب دستگیری های استان های دیگر، شمار روزنامه نگاران، فعالان سیاسی، رهبران احزاب، فعالان حقوق مدنی و... که از بعداز کودتای 22 خرداد دستگیر شده اند از مرز 500 تن گذشته است و رقم مجموع دستگیری های تهران و شهرهای دیگر به 10 هزار رسیده است. با آنکه رسما اعلام نشده، اما گزارش های غیر رسمی شمار کشته شدگان پس از کودتا را تا 500 تن در تهران و شهرهای دیگر تخمین ثبت کرده است. این گمان نزدیک به واقعیت است که اگر روند کنونی در حاکمیت ادامه یابد، صدها تن دیگر تا 22 بهمن دستگیر خواهند شد و باحتمال بسیار زیاد چند ترور دیگر نیز حکومت با هدف ترساندن استادان دانشگاهی، فعالان سیاسی هنوز دستگیر نشده و دانشجویان و زنان فعال مدنی انجام خواهد شد.

گفته می شود، فرماندهان کودتائی سپاه و شخص احمدی نژاد به علی خامنه ای اطمینان داده اند که 22 بهمن آرامی را نظام پشت سر خواهد گذاشت و هر نوع تصمیم به تغییر روش و یا ادامه روش کنونی، موکول به نوع برگزاری 22 بهمن است.

حکومت تصور می کند مردم گوسفنداند و بر این تصور است که با این دستگیری ها و ترور ها، مردم بدون چوپان خواهند شد و 22 بهمن به نقطه عطف برای تثبیت کودتا تبدیل خواهد شد. با همین تصور، حتی مطبوعات از انتشار هر نوع عکس از دوران انقلاب بهمن که یادآور قیام 8 ماه اخیر مردم باشد، نه تنها منع شده اند، بلکه به آنها از هم اکنون اخطار داده شده است. سیمای جمهوری اسلامی نیز خود بعنوان کانون هدایت کننده این سانسورها، امسال هیچ تصویر و فیلمی از انقلاب بهمن منتشر نخواهد کرد که مشابهتی با قیام 8 ماه اخیر مردم داشته باشد.

همه این تصورات و تدابیر، برای خانه نشین کردن مردم است. مردمی که نیاز به هیچ دعوت و رهبری خیابانی ندارد و خود میدانند که هر روز تاریخی که در 30 سال اخیر، روز راهپیمائی و تظاهرات و اجتماعات بوده، فرصتی است برای حضور اعتراضی در خیابان ها. مسئله به همین سادگی است و دستگیری های سیاسی اخیر، راه به جائی نخواهد برد.

برای این دعوت "وعده ما 22 بهمن، خیابان انقلاب و میدان آزادی" نیاز به هیچ اعلامیه و رهنمودی نیست. همه میدانند چه روزی و برای چه هدفی باید بیآیند و می آیند. وحشت حکومت از حضور مردم، ممنوعیت های جدید، تهدید به کنترل اینترنت ها، تهیه اطلاعیه های تصویری از سوی ستاد کودتا برای معرفی تظاهر کنندگان توسط مردم و ... همه و همه به جای آنکه باعث ترس مردم شود، خود به معنای دعوت مردم به تظاهرات و راهپمائی 22 بهمن است. بویژه که همه این تدابیر و پیشگیری ها بیش از پیش مردم را عصبی و مصمم به حضور خیابانی می کند و جنبه های مقابله و خشونت در برابر نیروهای انتظامی را تقویت می کند. مردم بیش از گذشته نقاب به صورت در خیابان ها ظاهر خواهند شد و در واکنش به تهدید هائی که حکومت در باره اعدام دستگیر شدگان می کند، مردم سعی خواهند کرد برای دستگیر نشدن به مقابله با دستگیر کنندگان برخیزند و این همان فاجعه جنگ داخلی است که دست های مرموز در کانون مرکزی حکومت و در میان فرماندهان سپاه کشور را به آن سو می برد.

توپ خالی فرمانده نیروی انتظامی

حمله و دفاع اینترنتی
میان جنبش سبز و کودتاچی ها




فرمانده نیروی انتظامی، سردار سرتیپ احمدی مقدم، درچارچوب طرح ترساندن مردم برای نیآمدن به خیابان ها در روزهای تاریخی و سنتی، مدعی شد که ای میل های ایرانی ها کنترل امنیتی می شود و کسانی که مردم را دعوت به راهپیمائی کنند تحت تعقیب قرار میگیرند.

شک نیست که اگر چنین کنترلی امکان پذیر بود، دیگر نیازی به تهدید نبود، بلکه عمل می کردند و از طریق این کنترل نه تنها می توانستند معرکه های تبلیغاتی تازه ای به پا کنند، بلکه قدرت و امکان کنترل اینترنتی خود را نیز به نمایش بگذارند. بنابراین، احمدی مقدم نیز مانند مجموعه دولتی ها و در صدر آنها "احمدی نژاد" دروغ می گوید و "بلوف" زده است.

اما، برای نشان دادن ناممکن بودن کنترل ای میل ها، به نقل از توضیحاتی که یک آشنا به امور اینترنتی نوشته و در "ایران پرس نیوز" منتشر شده، نکات زیر را می خوانید:



«در هیچ کجای جهان، هیچ دولتی نمیتواند ایمیل تمامی شهروندان را کنترل کرده و آنها را زیر نظر بگیرد. این نوع کنترل ها تنها برای باندهای تبهکار بین المللی که از آنها ردپائی در پلیس بین المللی وجود دارد دنبال می شود و تازه این کنترل هم موفق نیست، اگر بود تبهکاری باید خاتمه می یافت و یا دفتر ترورهای مهم سیاسی باید بسته می شد.

کاربران اینترنت در ایران از سوی منابع دولتی دستکم 21 میلیون نفر اعلام شده اند. کافیست تجسم کنید که تنها نیمی از آنها روزانه تنها یک ایمیل بفرستند. اگر فرض کنیم که حکومت به همه ای میل ها دسترسی دارد – که فرضی محال است- برای کنترل این ده میلیون ایمیل اگر برای دسترسی و خواندن هر ایمیل تنها چهار دقیقه وقت لازم باشد – که باز هم فرضی محال است- دستکم 83 هزار نیروی متخصص که روزانه هشت ساعت کار کنند نیاز است.

حکومت ایران، تاکنون با روش های بسیار پیش پا افتاده و ابتدایی مانند دستگیری و شکنجه به اطلاعات اینترنتی برخی افراد دست پیدا کرده و یا با دستگیری افراد مورد نظر، کامپیوتر آنها را با خود برده تا به اطلاعات درونی آن دسترسی پیدا کند. حتی موارد وجود دارد که لب تاپ افراد را از اتومبیل و یا حتی از خانه آنها ربوده تا به اطلاعات آنها دسترسی پیدا کند. از این جمله است سرقت لب تاپ "رمضان زاده" در زمانی که وی سخنگوی دولت خاتمی بود که بعد از کودتای 22 خرداد نیز همراه بسیاری از رهبران جبهه مشارکت دستگیر شده و همچنان در زندان است.

علیرغم همه این واقعیات آشکار، برای آنکه شب ها خواب آشفته نبینید، این نکات را هم می توانید رعایت کنید:

جابجایی اطلاعات روی اینترنت

اطلاعات روی اینترنت به دو شکل رمزگذاری و بصورت ساده رد و بدل میشوند.

معمولا آدرس وب سایت ها با پروتوکول http آغاز میشوند که به معنای "پروتوکول جابجایی متن" است. اطلاعاتی که شما با این سایتها رد و بدل میکنید بصورت ساده منتقل میشوند و در تمامی مسیر بین کامپیوتر شما تا کامپیوتر مقصد (یعنی همان سایت) با کمک برخی ابزارهای نرم افزاری توسط آی اس پی ها یا منابع دولتی قابل ردیابی، دیدن و خواندن هستند. امروزه از این پروتوکول برای ردوبدل اطلاعات کم ارزش و محتوای سایتهای اینترنتی استفاده میشود.

شاید با سایت هایی برخورد کرده باشید که آدرس آنها با https آغاز شده اند. این پروتوکول به معنای "پروتوکول جابجایی متن به روش امن" است. به این معنا که تمامی اطلاعاتی که شما از کامپیوتر مبدا دریافت میکنید بر اساس الگوهای پیچیده رمزنگاری شده و به کامپیوتر شما میرسد و در کامپیوتر شما این اطلاعات رمزگشایی می گردند و اطلاعات به شما نمایش داده میشود.

کامپیوتر شما نیز بر اساس همان الگو اطلاعات را رمزنگاری کرده و به کامپیوتر مقصد می فرستد و اطلاعات در کامپیوتر مقصد رمزگشایی شده و استفاده میشوند.

این اطلاعات در تمامی مسیر بین کامپیوتر شما و کامپیوتر مقصد رمزنگاری شده و امن است و محتوای آن به هیچ وجه در بین راه توسط هیچ کس قابل خواندن نمی باشد.

با توجه به تعریفهای بالا حالا بسادگی میتوانید اینگونه سایتها را تشخیص داده و امنیت اطلاعات خود را کنترل کنید. یعنی اگر آدرس اینترنتی سایتی با https آغاز شده باشد رد و بدل اطلاعات امن است و کسی در بین راه به آن دسترسی نخواهد داشت.

درحال حاضر، تنها سایت ایمیل رایگان که اطلاعات شما را روی پروتوکول امن https رد و بدل میکند سایت جی میل میباشد که به گوگل مربوط است.

چند روزی است که جی میل بصورت پیش فرض، محتوای ایمیل ها را روی پروتوکول امن منتقل میکند. در گذشته شما بایستی بصورت دستی در جی میل این درخواست را انجام می دادید. برای اینکه این کار را بصورت دستی انجام دهید باید وارد بخش تنظیمات در جی میل شده و گزینه ای که نوشته Browser connection: Always use https را فعال می کردید. یاهو و هات میل و سایر ایمیلهای رایگان چنین خدماتی را پشتیبانی نمی کنند. بنابراین برای اینکه خیال شما آسوده باشد، بهتر است یک آدرس جی میل جداگانه برای خودتان باز کنید و برای رد و بدل کردن ایمیل هایی که میخواهید حکومت و یا هر کس دیگری از محتوای آن سردرنیاورد از آن استفاده کنید و از ایمیل شخصی یا محل کار خود برای این منظور استفاده نکنید.

راه های افزایش امنیت

از نام یا نام خانوادگی یا سایر مشخصاتی که بتوان از روی آن به شما دسترسی پیدا کرد برای درست کردن آدرس ایمیل خود استفاده نکنید. برای نمونه همگان با دیدن آدرس ایمیل ali_rezazadeh_1985@gmail.com صاحب و احتمالا سال تولد او را میتوانند حدس بزنند. آدرس ایمیلی که برای پخش خبرها یا دریافت خبر استفاده میکنید نباید اثری از شخصیت واقعی شما داشته باشد، همچنین بهتر است مانند آدرس seyed_ali_cholagh@gmail.com شک برانگیز هم نباشد. هرچند اطلاعاتی که شما رد و بدل میکنید کاملا امن است، ولی شاید یکی از گیرندگان پیام شما بصورتی غیرمسئولانه و بدون پاک کردن نام شما پیام تان را به صدها یا هزاران نفر بفرستند.

نکته دوم اینکه برای فرستادن یک پیام ایمیل به گروهی از کاربران، آدرس آنها را در بخش To نگذارید، زیرا تمامی کسانی که ایمیل شما را دریافت میکنند میتوانند آدرس تمامی کسانی که به آنها ایمیل داده اید را ببینند. برای این کار بهتر است تمامی آدرسها را در بخش BCC بگذارید. این کار باعث میشود تا آدرس دوستان شما پنهان شده و هیچیک از دریافت کنندگان آدرس دیگران را نبینند.

اگر پیام مهمی از دوستان به شما میرسد و می خواهید آنرا به دیگران بفرستید، حتما آدرسهای قبلی و همچنین آدرس ایمیل کسی که به شما پیام فرستاده است را پاک کنید تا مشخص نشود چه کسانی این ایمیل را دست به دست کرده اند.

در متن ایمیل خود از قرار دادن شماره تلفن، آدرس، اسم و مشخصات خود یا دوستان نزدیک خود، یا هرگونه اطلاعاتی که به هویت شما مربوط است پرهیز کنید تا درصورتی که ایمیل شما به سایرین فرستاده شد ردی از کسی در آن نماند.

بهتر است علاوه بر آدرس های ایمیل خود، یک آدرس ایمیل بیهوده هم داشته باشید که بیشتر به شخصیت واقعی شما نزدیک باشد. چنانچه در راهپیمایی یا جایی دستگیر شدید و ماموران رژیم آدرس ایمیل شما و رمز عبور آنرا خواستند شما بتوانید آن ایمیل بیهوده را به آنها بدهید. (با ویراستاری دوباره توسط پیک نت)

در باغ سبز جدید احمدی نژاد

ایرانی یک خانه ویلائی
با یک لوله نفت در کنار سفره اش!




احمدی‌نژاد در مراسم روز هوای پاك: از افرادی كه می‌توانند در شهرهای دیگر زندگی كنند خواهش و استدعا دارم از تهران به شهرهای دیگر مهاجرت كنند. می‌توان در ایران كاری انجام داد كه همه ایرانی‌ها در یك خانه ویلایی زندگی كرده و باغچه و حوضچه داخل خانه خود داشته باشند.

احمدی نژاد در آغاز رئیس جمهور اعلام شدن: پول نفت را به کنار سفره مردم می آورم.

حسن روحانی: دولت اول احمدی نژاد 370 میلیارد دلار دراختیارش بود که نه تنها چیزی از آن باقی نمانده، بلکه صندوق دولت زیر صفر است.

رئیس اتاق بازرگانی: آقازاده ها و مدیران دولتی وام های میلیاردی را گرفته و پس نمی دهند.

محمود بهمنی چهارشنبه ۲ دی ۱۳۸۸در گفتگو با واحد مرکزی خبر، رسما اعلام کرد که بدهی دولت به بانک مرکزی تا پایان مرداد ماه ۱۳۸۸ بیش از ۱۳ میلیارد تومان برآورد شده است.
گزارش جدید بانک مرکزی میزان بدهی دولت را با دو درصد افزایش نسبت به سال ۸۷ بیش از ۱۳ هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان اعلام کرده است. مطابق این گزارش، بانک های ایران بیش از 40 هزار میلیارد تومان(40 میلیارد دلار) از مشتری های خود طلبکاراند.