Saturday, June 25, 2011

بخش دوم از بحث روی فیسبوک شهبازی

بخش دوم از بحث روی فیسبوک شهبازی


نظام تصمیم قطعی را گرفته

احمدی نژاد رفتنی است!


از سر لجاجت نمی‌خواهند به راهی بروند که عقلا می‌گویند، حتی اگر هزار برابر هزینه بدهند، حاضر نیستند کوتاه آمده واز کوتاه‌ترین و کم‌هزینه‌ترین مسیری که پیشنهاد شده (چون هاشمی پیشنهاد کرده) بروند! هزینه‌ها را هم که ملت داده و می‌دهد. اشخاصی چون مصباح نقشی ویژه در حذف برخی از شخصیت‌ها و گرفتن آنها از نظام داشتند و آخرین آن در توطئه‌های انتخاباتی 88. اگر وقایع امروز فقط منجر به حذف عناصری چون او شود همین هم مغتنم است. چرا باید فراموش کنیم که شخص ایشان ستون نظام که خیر بلکه استوانه‌ای برای برکشیده شدن احمدی نژادی شد تا مشائیون را بارور کرد.





مهریار پرشین: من از کارکنان روزنامه «هفت صبح» خبر ندارم، اما حداقل می‌دانم که بدنه اصلاح‌طلبی و جنبش سبز از دولت نهم و دهم و تیم مشایی تنفری روزافزون دارند. سه سال است که اصلاح طلبان خودشان رو به در و دیوار می‌کوبند که [...] این جریان انحرافی است و نامحرم به انقلاب. اما متأسفانه نه به حرف هاشمی توجهی شد نه به خاتمی و موسوی و کروبی! چقدر گفته شد که این جریان با روحانیت ستیز دارد؟ چقدر گفته شد این جریان در حال زدن ریشه های انقلاب است؟



اصول‌گرایان تا خرخره و بالاتر در منجلاب مشاییون گیر کرده‌اند. هر کاری برای رهایی خودشان هم بکنند هزینه‌های بسیار زیادی برایشان [...] خواهد داشت؛ مگر این که [...] صادقانه به مردم بگوید اشتباه کرده است .



سید ساجد فاطمی: رفسنجانی عقبه بسیار قوی دارد و در جهت حفظ منافع بسیار باز برخورد می‌کند. احمدی نژاد اشتباه بزرگی کرد که با او در افتاد. مطمئن باشید فاتحه احمدی نژاد خوانده است. احمدی نژاد هم فهمیده و تا آخر ماجرا خواهد ایستاد.







نت کارشناس: احمدی نژاد باید برود چون شش سال تمام کشور را درگیر منازعات بیهوده سیاسی کرد. احمدی نژاد باید برود چون درآمدهای هنگفت ارزی و نفتی را به هدر داد. احمدی نژاد باید برود چون به واسطه تقلب در انتخابات و به واسطه آتش‌افروزی‌های بعدی و قبلی باعث ایجاد هزاران زندانی سیاسی طی دو سال شد. احمدی نژاد باید برود چون مستقیم و غیر مستقیم موجب ریخته شدن خون جوانان بیگناه شد. احمدی نژاد باید برود چون دین و اعتقادات مذهبی و به خصوص اعتقاد به منجی آخرالزمان را ملعبه و مسخره و توأم با جن و جن‌گیری نمود. احمدی نژاد باید برود چون حاکمیت دروغ ماندنی نیست.



به اطرافیان و دوستان شناخت بدهید. من به شما خبر موثق می‌دهم که کار تمام است. نظام به جمع‌بندی نهایی نسبت به احمدی نژاد رسیده و تصمیمش را گرفته و حتی حجت را بر وی تمام کرده است. هر حرکت نابجای احمدی نژاد منجر به واکنش شدید حاکمیت و سقوط حتمی وی خواهد شد.



مهریار پرشین: البته با رفتن احمدی نژاد باید کسانی که در به قدرت رسیدن این جریان مقصر بودند، از هر جناحی، به مردم پاسخ بدهند چون این دولت شانس یک جهش بزرگ اقتصادی را به باد داد.



رضا ح...: مگر فلاحیان، وزیر اطلاعات دولت هاشمی، نگفت [...] حال شما به پر و پای امثال مشایی چسبیده‌اید و می‌گویید رهبری چرا به نظرات هاشمی گوش نداد؟



مهریار پرشین: جناب رضا ح... عقیده دارم همانطور که دسیسه‌های تیم مشایی را نمی‌توان به نظام و رهبری بسط داد، جنایات باند سعید اسلامی در زمان وزارت فلاحیان را هم نمی‌توان به دولت هاشمی و نظام بسط داد. سعی کنیم به رهبری در کنار انتقاداتمان احترام بگذاریم.



شهبازی: آقای هادی ع... متن کامل گزارش سخنان احمدی نژاد در اجلاس استانداران را نقل کرده‌اند. + برخی نکات مهم آن به شرح زیر است:



رئیس جمهور با اشاره به مباحثی مبنی بر این كه برخی عناصر دولت با جن‌گیرها و رمالان در ارتباط هستند، گفت: «حالا كه برخی‌ها را با این عنوان دستگیر كرده‌اند، بهتر است بگذارند دولت كار خودش را بكند. دولت را متهم می‌كنند كه می‌خواهد در انتخابات دخالت كند، ما كی در انتخابات دخالت كردیم؟ ما به هیچ وجه قصد دخالت در انتخابات را نداشته و نداریم. اگر این‌ها یك برگ تخلف از آقای مشایی داشتند در بوق و كرنا می‌كردند. مطالب اخیر هم كه منتشر شده سندسازی است.من آقای مشایی را ۲۵سال است كه می‌شناسم و او را فردی مؤمن و باتقوا می‌دانم. برخی‌ها در چند وقت اخیر شایعه كرده بودند كه احمدی نژاد می‌خواهد استعفا بدهد! این‌ها گمان كرده‌اند كه الان وقت تقسیم غنائم است، در حالی كه من به همه اعلام می‌كنم كه مثل كوه ایستاده‌ام و تا روز تنفیذ بعدی با جدّیت به كار ادامه خواهم داد. همیشه گفته‌ام كه اگر ثابت شد ایشان [رحیمی] یك ریال سوءاستفاده كرده است، در تلویزیون عذرخواهی می‌كنم. من با اطمینان می‌گویم كه آقای رحیمی یك ریال هم سوءاستفاده نكرده است. برخی هم این گونه عنوان می‌كنند كه من را طلسم كرده‌اند. خب، بیایید طلسم من را بشكنید تا همه راحت شوند. من نه بچه خان هستم، نه بچه سرمایه‌دار، نه شعیب بن صالح! من خاك پای مردم هستم. با وجود ولایت در كشور بن بستی وجود ندارد. برخی می‌خواهند من را بزنند. من كه گفته‌ام زمین خورده خدایی هستم، پس بگذارند كارمان را بكنیم. موضع ما همچنان سكوت است، سكوتِ الهام بخش وحدت.»



احمدی نژاد با اشاره به حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از دولت گفت: «رهبر انقلاب فرمودند به جز ده سال اوّل انقلاب و این دوره حرکت انقلاب در مسیر خودش نبوده است. معنایش این است که دولت نهم انقلاب را در مسیر اصلی هدایت کرده و آن را به مسیر اصلی بازگردانده است. البته ما به عزت ملت ایران می‌اندیشیم و عزت ملت ایران در پنج و نیم سال گذشته در دستور کار ما بوده است.» [+]



پرشین ایرانی: حمله اسرائیل به ایران صرفاً جهت چند تا نفوذی سوخت رفته نیست بلکه شروع داستان جدیدی است که به احتمال زیاد منجر به قبضه شدن قدرت توسط احمدی نژاد و دارودسته‌اش هست. سئوال اساسی این است که بعد از به قدرت رسیدن این اقشار قشری مسلک چه اتفاق بزرگی قرار است بیفتد؟ آیا جنگ ایران و عربستان کلید فتح خاورمیانه برای اسرائیل است؟ آیا هدف زهر چشم گرفتن و یا امتیاز گرفتن است؟ یا...



حسن متحیر: سپاه تنها منتظر دستور رهبری برای دستگیری تمام تیم مشایی است و تنها تهدید احمدی نژاد به استعفا است که جلوی آن‌ها را موقتاً گرفته است.



شهبازی: بخشی از سخنان جدید آقای مصباح که جناب کمالی لینک دادند: «آیت‌الله مصباح یزدی شگردهای جریان انحرافی را شیطانی دانست و گفت: در پاسخ به کسانی که می‌گویند این آدم قد و قواره‌اش اینقدر نیست که این کارها را انجام دهد باید گفت که مدرس اصلی این جریان انحرافی ابلیس است.



پرشین ایرانی: این آقای مصباح تمام این مطالب رو یک شبه فهمیده؟ آقای مصباح باید ابتدا به سئوالات زیادی پاسخ بدهد. ایشان از نظر من یک مهره سوخت رفته است که می‌خواهد با بازی‌های رسانه‌ای فرافکنی کند و تا آخرین لحظه تلاشش رو خواهد کرد که بگوید با این جریان همراه نبوده است. ولی قرائن از آن حکایت دارد که ایشان با شخصیت دوم‌شان وارد این بازی شده است.



آرش کورش: به نظر بنده مأموریت پروفسور حمید مولانا، که از آمریکا اومده، با مأموریت محمد علی رامین تنها در جهت مشاوره دادن به احمدی نژاد در راستای تهدید جلوه دادن ایران و اسلام در جهان است.



محمود ق...: آقای احمدی نژاد نمی‌تواند راساً تا این حد بقول شما تحریک‌آمیز صحبت کند. [...] دولت وی را بارها و بارها نسبت به این گونه موضع‌گیری‌ها ستوده‌اند و حتی آن را چماقی کردند بر سر خاتمی و دولت او. بهر حال این مسئله برای من قابل هضم نیست. فراموش نکنیم که حکومت با بحران‌های داخلی هنوز درگیر است و در رأس آن جنبش سبز. و برای رهایی از این گونه بحران‌ها در مواقعی ایجاد بحران خارجی و یا بحران داخلی موازی بحران‌های لاینحل داخلی ضرورت پیدا می‌کند.



حسن متحیر: ولی در هر صورت کار در حال جلو رفتنه و مدارک لازم از این گروه کاملاً موجوده و در چند ماه آینده دور و بر آقای احمدی نژاد خالی میشه و اون موقع باید ایشون تصمیم لازم رو بگیرن.



حمیدرضا علاقه بند: مرگ سعیدی سیرجانی دلایل دیگری داشت؟



مجتبی فا...: جناب شهبازی، تمام این دعواها فقط برای قدرته. قدرت هم یعنی پول. فکر کن آقای مجتبی هاشمی ثمره از مشاوران ارشد آقای احمدی نژاد کی بوده الان کی هست. من که تا شش سال پیش اصلاً نمی‌شناختمش. حالا حفظ این قدرت (پول) هر کاری رو توجیه می‌کنه.



محسن حاجی کریمی: جناب نت، جناب سید ساجد، نظام تصمیمش را گرفته؟ تصمیم چی را گرفته؟ آیا به راستی فقط الفنون و مشاییون معضل نظام بوده و هستند؟ مشاییون خود عفونت زخمی دیگرند (که اگر آن زخم نبود، کجا این دونان را توان چون این گرد و خاک کردنی بود؟) و آن زخم نیز خود به هزار بی کفایتی ممتد ِحضرات (که نه تصادفی است که بدل به روال شده!) ایجاد شده است. حذف مشاییون ممکن است کک فعلی را از تنبان حضرات بیرون بیاورد و ذهن امنیت زده محدودشان را آرامشی بخشد و مسکنی باشد، ولی گمان نبرم نه چاره درد باشد و نه مرهم زخم و نه دوای عفونت.



دریغ که از سر لجاجت هم که شده، نمی‌خواهند به راهی بروند که عقلا می‌گویند. شده باشد که هزار برابر هزینه بدهند، حاضرند بدهند ولی از کوتاه‌ترین و کم‌هزینه‌ترین مسیری که پیشنهاد شده (چون هاشمی پیشنهاد کرده) نروند! هزینه‌ها را هم که ملت داده و می‌دهند؛ چه باک دارند حضرات؟! دریغ!







حسن متحیر: سردار جوانی امروز در مقاله‌ای رسماً ارتباط حلقه مشایی با سازمان‌های اطلاعاتی خارجی را تأیید کرد.



نت کارشناس: اگر رسانه‌ها به جای پرداختن به جن و سگ و گربه و دامن زدن به 14 خرداد، پرونده‌های فساد اقتصادی مشاییون را نشان مردم بدهند و سیمای ظاهراً ملّی در قالب برنامه‌هایی مثل «صرفاً جهت اطلاع» و «بیست و سی» به انعکاس این اخبار بپردازد دیگر احمدی نژاد نمی‌تواند مانور عدالت بدهد و مبالغ ناچیز یارانه‌ها را همچون سلطانی که کیسه اشرفی تقسیم می‌کند به مردم ببخشد و نقش کریم خان زند را بازی کند و عوارض این حذف کمتر خواهد شد.



نت کارشناس: در نگاه ابتدایی چنین نتیجه می‌گیریم که نه. به غیر از احمدی نژاد خیلی‌ها باید بروند چون در رشد وی خیلی مؤثر بودند و با انواع و اقسام دفاعیات بی‌منطق و ساده‌لوحانه (اکثراً غیرعامدانه) وی را در این بازی مدد دادند. برخی مسئولین نظام کانالیزه شدند و تابلوهایی در پیش چشمشان گرفته شد که ببین! همه چیز همین است که من به تو نشان می‌دهم. بعضی مسئولین از سر حماقت و ساده‌انگاری وی را مدد دادند. وای از این دریای حماقت که ساحل ندارد.



مهریار پرشین: متأسفانه جناب نت کارشناس هنوز هم بر مقصر بودن جنبش سبز در جریان مشایی اصرار دارند و حتی می‌گویند: "گناه سبزها در رشد احمدی نژاد بسیار مؤثر بوده است." اما توجه ایشون رو به یکی از آخرین بیانیه‌های میرحسین جلب می‌کنم که در آن مصالحه در برابر دست برداشتن مجلس و رهبری از حمایت‌های غیرمنطقی و عجیب از دولت رو پیشنهاد داد. اما چه شد؟ میرحسین موسوی و مهدی کروبی به حصر رفتند و حالا مجلس و رهبر با موجودات سرکشی چون احمدی نژاد و مشایی سر و کله می‌زنند. اگر به پیشنهاد موسوی، که حتی علی مطهری آن را گامی بزرگ برای حل بحران دانسته بود، پاسخی در خور داده می‌شد، الان اینجا نبودیم که برای تمامیت ارضی ایران نگران باشیم.



محمود ق...: جناب آقای حاجی کریمی گرامی و عزیز. من برخلاف تصور شما فکر می‌کنم چه خوب که شخصیتی چون مصباح به دست خود را سست و رسوا کرد. چرا تعبیر "از نظام گرفتنش را" به کار می‌برید؟ این تعبیر را در خصوص کسانی باید به کار بگیرید که از ابتدای انقلاب تا امروز با دسیسه و نیرنگ‌ها از بدنه نظام جدا شدند و از قضا همین اشخاصی چون مصباح نقشی ویژه در حذف برخی از این شخصیت‌ها داشتند و آخرین آن در توطئه‌های انتخاباتی 88. چرا آن را به دسیسه دشمنان نسبت می‌دهید؟ به نظر من اگر این وقایع اتفاقیه امروز فقط منجر به حذف عناصری چون او شود همین هم مغتنم است. چرا باید فراموش کنیم که شخص ایشان ستون نظام که خیر بلکه استوانه‌ای برای برکشیده شدن احمدی نژادی شد تا مشاییون را بارور کرد.

'انتقال مسعود باستانی و عیسی سحرخیز به بهداری زندان رجایی شهر'

'انتقال مسعود باستانی و عیسی سحرخیز به بهداری زندان رجایی شهر'




مسعود باستانی و عیسی سحرخیز دو تن از زندانیان بند سیاسی زندان رجایی شهر به بهداری این زندان منتقل شدند.



بنا بر گزارش های رسیده به بی بی سی از ایران، گفته شده است که مسعود باستانی و عیسی سحر خیز دو تن از روزنامه نگاران زندانی در بند سیاسی رجایی شهر که در حمایت از اعتصاب کنندگان زندان اوین دست به اعتصاب زده اند، به بهداری زندان رجایی شهر منتقل شده اند .



هنوز اطلاع دیگری درباره وضعیت آنها در دسترس نیست.