Wednesday, June 30, 2010

سياست روز : آقای احمدی نژاد چرا از خبرنگاران می‌خواهید که سوالات خود را پیش از طرح در جلسه به اطلاع واحد اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری رسانده شود؟

روزنامه سیاست روز (طرفدار دولت): در تاریخ دوشنبه هفتم تیرماه دکتر محمود احمدی‌نژاد اقدام به برگزاری یک مصاحبه مطبوعاتی کرد که به صورت زنده از شبکه خبر و رادیو سراسری پخش شد.




متاسفانه در مصاحبه‌های رئیس جمهور و در حالت کلی نحوه اطلاع رسانی دولت‌های نهم و دهم، شاهد اتفاقاتی هستیم که با مشی عدالت‌طلبانه رئیس جمهوری و نظرات وی در حوزه نقد و نقادی تناقضات بسیاری دارد.



به عنوان نمونه، در سه مصاحبه مطبوعاتی اخیر رئیس جمهوری هیچگاه فرصت طرح سوال به من نرسیده و جالب آنکه در دو مورد از این سه مصاحبه مطبوعاتی، به عنوان نماینده دو رسانه حضور داشتم. یکی خبرنگار حوزه دولت روزنامه سیاست روز و دیگری خبرنگار حوزه دولت یکی از پایگاه‌های اطلاع رسانی دولتی!



از آنجایی که در مصاحبه اخیر احمدی‌نژاد، مسئولین برگزار کننده مجددا فرصت طرح سوال به من ندادند، مجبورم از این طریق سوالاتی را مطرح کنم و امید است این سوالات را حمل بر تخریب دولت و رئیس جمهوری نکرده و یا حداقل آنها را به استماع دکتر احمدی‌نژاد برسانند.



۱ – آقای رئیس جمهور،



بر اساس کدام ضابطه قانونی و یا حداقل عرف مرسوم، واحد اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری از خبرنگاران می‌خواهد که سوالات خود را پیش از طرح در جلسه به اطلاع آنها رسانده و اگر سوالی به دیده آقایان خوش نیامد، خبرنگار و رسانه‌ فوق را به راحتی از انجام وظیفه خود که پرسشگری است و در این رابطه رهبری معظم انقلاب نظرات صریح و روشنی دارند، محروم می‌کنند؟



۲ – آقای رئیس جمهور،



به چه دلیل در سه مصاحبه قبلی حضرتعالی به من و به عبارت بهتر به دو رسانه‌ای که نمایندگی آن را برعهده داشته و دارم، علیرغم اینکه سوال خود به اطلاع مسئول کنترل سوالات خبرنگاران!! ارائه کرده بودم، اجازه طرح سوال ندادند؟



آقای رئیس جمهور، جالب است بدانید که من همان خبرنگار پیراهن نارنجی هستم که حضرتعالی سه بار فرمودید سوال خود را بیان کنم، اما مجری و مجریان جلسه اجازه حضور در پشت تریبون را با وجود دستور جنابعالی به من ندادند؟



۳ – آقای رئیس جمهور،



تاکنون یک بار از خود و یا مسئولان واحد اطلاع رسانی و روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری سوال کرده‌اید که چرا همواره یک تعداد رسانه‌های خاص در مصاحبه‌های شما فرصت طرح سوال می‌یابند و جالب آنکه حتی ترتیب سوال کنندگان نیز تغییر نمی‌کند؟



در مصاحبه مطبوعاتی روز دوشنبه جنابعالی، به محض ورود از آقای … که مسئولیت …. نهاد ریاست جمهوری را برعهده دارد، خواهش کردم حداقل این بار این اجازه را به من بدهند. ایشان فرمودند ترتیب سوالات بر اساس ساعت ورود خبرنگاران است و هر خبرنگاری که زودتر آمده باشد، پیش از دیگران فرصت طرح سوال می‌یابد.



از آنجا که این حرف را پیش‌ از این بارها شنیده بودم، همان موقع ساعت خود را به ایشان نشان داده و گفتم “ببینید تا این لحظه خبرنگاران بسیاری از رسانه‌ها نیامده‌اند. امیدوارم این بار اجازه طرح سوال به من بدهید. اما ….



۴ – آقای رئیس جمهور،



تاکنون یک بار از خود و یا مسئولان واحد اطلاع رسانی و روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری سوال کرده‌اید که چرا در سفرهای استانی و یا سخنرانی‌های شما تنها چند رسانه خاص دعوت می‌شوند؟



جالب است بدانید در سفر دو هفته گذشته شما به عسلویه و عقد قراردادهای پارس جنوبی خبرنگار یک رسانه تخصصی حوزه نفت و گاز که متعلق به وزارت نفت هم هست، تقاضا داشت به دلیل مرتبط بودن برنامه با فعالیت آن رسانه، حداقل اینبار اجازه همراهی به عنوان خبرنگار با تیم خبری ریاست جمهوری را داشته باشد. اما ….



۵ – آقای رئیس جمهور،



چرا برنامه‌ خبری روزهای چهارشنبه هیئت دولت که خبرنگاران رسانه‌های مختلف می‌توانستند بدون مانع سوالات خود را از جنابعالی و وزرای کابینه مطرح کنند، تا این اندازه محدود شده است؟ دعوت از چند رسانه خاص در روزهای یکشنبه دیگر چه فلسفه‌ای دارد که ما از آن اطلاعی نداریم و حتی یک بار هم به این جلسه دعوت نشده‌ایم.



۶ – آقای رئیس جمهور،



شاید برای شما این سوال پیش نیامده باشد، اما برای خبرنگاران و رسانه‌های داخلی همواره این سوال مطرح است که چرا حضرتعالی تاکنون ده‌ها بار با رسانه‌های خارجی (آنهم رسانه‌هایی از آمریکا و انگلیس و آلمان و … ) به صورت اختصاصی مصاحبه‌کرده‌اید، اما تاکنون حتی یک رسانه مستقل و یا حتی دولتی (به غیر صدا و سیما) چنین فرصت مهمی را پیدا نکرده است.



آقای رئیس جمهور،



شما و تیم همراهتان در دولت، بارها از عدم اطلاع رسانی صحیح عملکرد دولت‌ گلایه‌‌ها کرده‌اید. خودتان انصاف دهید، وقتی حتی فرصت طرح یک سوال نداریم و هرگونه حمایت تنها به سمت رسانه‌های خاص روانه شود، از کجا باید بدانیم شما و همکارانتان در دولت چه کرده‌اید و می‌کنید که بخواهیم آن را به اطلاع مردم برسانیم.



آقای دکتر احمدی‌نژاد، به عنوان یک دلسوز. اجازه دهید راحت‌تر و صمیمانه‌تر با شما صحبت کنم. به عنوان یک بچه‌ محل قدیمی از حضرتعالی تقاضا دارم در تیم اطلاع‌رسانی نهاد ریاست جمهوری تجدید نظر جدی بفرمایید تا اینگونه خبرنگاران و رسانه‌ها مورد بی مهری این افراد قرار نگیرند.

نظرات خوانندگان


نوشته شده در تاريخ نهم تير ۱۳۸۹ برابر با سی ام ژوئن ۲۰۱۰ ، 14:41:27 توسط Neda

Part-1 این یارواردانی که خودشو"بچه محل" ا.ن آقا خطاب کرده!صدمرتبه تو متنش گفته"آقای رئیس جمهور"!که درحقیقت بایدمیگفت:ا.ن آقا،آقای کودتاچی،منتصب ولی وقیح،تیرخلاص زن،دکتر قلابی،نوچه مصباح،ای هاله نوردرسازمان ملل،دروغگو،پینوکیو،ای آورنده پول نفت برسرسفره مردم!،افشاکننده مفسدان اقتصادی!!،دزد،جانی،بیشرم،نابخرد،روانی،خائن به ملت،ای عکس یادگاری گرفته بافرماندهان نیروهای آمریکایی مستقردرعراق!،ای مشورت کننده بابچه5ساله درباره مسائل کشور،ای انتصاب کننده هلوبعنوان وزیر بهداشت!،ای کسی که روشنفکران رابزغاله ومردم راخس وخاشاک نامیدی،ای توصیه کننده به افزایش زادوولد(کشورما برای صد و بیست میلیون نفر جادارد!)،ای یابنده دختر۱۶ساله ای که انرژی هسته‌ای درزیرزمین خانه اش کشف کرد!،ای حمایت کننده اززنان گیلانی!فاتح بازارهای اقتصادی جهان،ای کسی که امریکا برای دزدینت نقشه ها کشید!،ای کاشف این تئوری که آمریکاباحمله به عراق می‌خواهدجلوی ظهورامامزمان رابگیرد!،ای کسی که گفتی:در رژيم سابق٩٨٪مردم ايران فقيربودنددرايران فعلي كسي گرسنه نميخوابد!ما قبلا وابسته بوديم الان به خودكفايي كامل رسيده ايم!!



نوشته شده در تاريخ نهم تير ۱۳۸۹ برابر با سی ام ژوئن ۲۰۱۰ ، 12:44:48 توسط شعبان بي مخ بسيجي

اقاي احمدي نژاد راست بگو چقدر پول به اين بچه محلت داده اي تا برايت اين حرفهارا بنويسد خر خودتان هستيد

می دانید حرف مردم چیست

آقایان!


می دانید حرف مردم چیست

نمی خواهید اعتراف کنید؟





دکتر مهدی خزعلی بمناسبت سالروز تولد حضرت علی، یادداشتی در وبسایت خود نوشته و دوران حکومت آن علی را با حکومت "علی" کنونی مقایسه کرده است. او از همه حاکمان خواست تا واقعیت را ببینند و به آن اعتراف کنند. این واقعیت که مشکل جنبش سبز بر خلاف طبلی که صدا و سیما می زند "دین" نیست، مشکل مردم حکومتی است که بنام دین تیغ بر گلوی معترضان می کشد. خزعلی نوشت:



«چرا نمی خواهید راستش را بگوئید؟ یا لااقل راستش را بشنوید؟ می دانم که می دانید!



حضرات آیات، علمای اعلام، زعمای قوم، رجال سیاسی، ولایتمداران و دینمداران؛ می دانید درد مردم چیست؟ کسی با اسلام جنگ ندارد، کسی با خدا و پیامبر قهر نکرده است، کسی با اولیاء و اوصیاء دعوا ندارد! قرآن سوزی کدام است؟ هتک حرمت چیست؟ مردم عاشق حسین اند، شعارشان "یا حسین" است، فریادشان" ابوالفضل علمدار" است، بر بام تکبیر می زنند.



حرف مردم چیز دیگری است، خطاب مردم کس دیگری است، مردم یکتا پرستند و با خدایگان زمینی می ستیزند. مردم دیندارند و با دین فروش می جنگند. مردم قرآن بر سینه دارند و با قرآن بر نیزه مخالفند. مردم عدل علی(ع) را می خواهند، نه چماق علی را. مردم رسم علی(ع) را می خواهند، نه اسم علی را. این مائیم که نام علی و اولادش(علیهم السلام) را چماقی کرده ایم برای تکفیردیگران! برای توجیه خشونت خویش، سیره آن امام همام را نیز خشونتبار ترسیم می کنیم! جان و آبرو و مال ملتی را فدای حکومت می کنیم!



آیا بر این باوریم که حکومت مربوط به مردم است و به هر کس که می خواهند می توانند رای بدهند؟ یا این که حکومت را آسمانی و خود را منصوب از ناحیه خدا می دانیم؟ (امیدواریم با این مطلب، بار دیگر تیغ بر گلوی وبسایت خزعلی نکشند!)

میدانند اما هنوز نگفته اند

بدرالسادات مفیدی دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران که از هفتم دیماه سال گذشته(پس از تظاهرات عاشوا) دستگیر و زندان شده بود پس از ۱۶۱ روز بازداشت موقت (!) که ۴۰ روز آن در انفرادی طی شد و بقیه در بند زنان اوین - معروف به متادون- با 200 میلیون تومان وثیقه آزاد شد. او نیز از جمله زندانیان کودتای 22 خرداد است. این عکس مربوط به دیدار مهدی کروبی با زندانی تازه آزاد شده ایست که اگر هم درباره آنچه که در اوین دیده و شنیده و کشیده لب گشوده باشد، چیزی دراین باره انتشار نیافته است. این روزها، مادران، همسران، شوهران، فرزندان، برادران و خواهران زندانیانی که به مرخصی می آیند و همچنین موسوی، کروبی، خاتمی و حتی هاشمی رفسنجانی چه اطلاعات وسیعی از پشت دیوارهای بلند اوین دارند که درباره آن چیزی نمی گویند!

حلقه محاصره فرماندهان سپاه تنگ می شود

آیت الله بیات، از حامیان بی تزلزل مهندس موسوی است. زمانی که نماینده مجلس بود و نایب رئیس مجلس سوم شد هنگام کشیده شدن اختلافات خامنه ای با موسوی به مجلس، او حامی موسوی بود.




در جریان انتخابات 22 خرداد و کودتائی که علیه برنده واقعی این انتخابات، یعنی میرحسین موسوی شد، آیت الله بیات بارها با موسوی دیدار کرده و حمایت خود را از وی اعلام داشت.



بنابراین، طرفداری وی از میرحسین موسوی نه از مردم پنهان است و نه از مراجع مذهبی قم. به همین دلیل دیدار و گفتگوی وی با آیت الله العظمی حاج سید صادق روحانی، که از مراجع مهم مستقر در قم است، دیداری است که نه تنها امثال مصباح یزدی و حواریونش باید روی آن حساب کنند، نه تنها دولت و فرماندهان سپاه باید حلقه محاصره خود توسط روحانیون را تنگ تر ببینند، بلکه بیت خامنه ای و شخص خود وی نیز باید این دیدار را نوعی تشدید تنگی نفس سیاسی – مذهبی تلقی کند.



این دیدار به بهانه درگذشت خواهر آیت الله روحانی انجام شد اما در آن پیرامون مسائل جاری کشور بحث شد!

ایران زیر فشار امواج

هاشمی رفسنجانی:

ایران زیر فشار امواج

فتنه خارجی و مقدس مآبان داخلی





جمعی از خانواده قربانیان انفجار حزب جمهوری اسلامی و دفتر نخست وزیر، با هاشمی رفسنجانی دیدار کردند و گلایه های خودشان را در ارتباط با جلوگیری از برپائی مراسم سالگرد این قربانیان با وی مطرح کردند. هاشمی در پاسخ گفت:



تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی مثل امواج فتنه به سوی ما می‌آیند. انتظار به حق در داخل این است که از امثال مراسم شهدای هفتم تیر بعنوان پرچم وحدت و همدلی استفاده و تهدیدات را با درایت و اتحاد برطرف نماییم.



امروز هر کسی در هر کجا باعث تفرقه مردم بشود حتی اگر باصطلاح خود با حسن‌نیت هم این کار را می‌کند دچار اشتباه بزرگ و استراتژیک شده است. امروز تنها راه خروج از تهدیدات و نگرانی‌ها تقویت وحدت و همدلی و یکپارچگی کشور است.



امروز از دوره‌هایی است که وحدت و همدلی و حتی گاهی سکوت و صبر جزو مجاهدت‌های بزرگ الهی محسوب می‌شود.



روحانیت و مراجع معظم شیعه که همواره در طول تاریخ ملجأ و پناه مردم از بیداد طاغوتیان بوده‌اند اکنون مورد بی‌‌مهری برخی قرار می‌گیرند و متأسفانه دست‌هایی درکارند تا ارتباط روحانیت و مراجع را با مردم قطع کنند.



چطور امروز عده‌ای به خود اجازه می‌دهند به نام دین، اسلام و انقلاب مراجع و بیت معظم امام را مورد اهانت قرار دهند. در شرایطی که مشکلات گوناگون گریبان کشور را گرفته است این نوع اقدامات نشان از بی‌تدبیری برخی مقدس‌مآبان به ظاهر انقلابی می‌‌دهد.

خطر بلوکه شدن 44 میلیارد دلار ایران

سایت خبرنگاران سبز در اروپا اعلام کرد: فهرست شبکه گسترده ای از شرکت های ایرانی وابسته به نهادهای امنیتی و سپاه پاسداران در اتحادیه اروپا شناسایی و تهیه شده که با سرمایه ای بالغ بر 44 میلیارد دلار بصورت غیر مستقیم اقدام به نقل و انتقال غیر قانونی پول (پولشویی) و خرید های نظامی کالاهای تحریم شده می کنند. دفاتر اصلی این شرکت ها در کشورهایی مانند ترکیه، هند، مالزی، ماکائو، امارات و کویت است و اکنون این بیم وجود دارد که 44 میلیارد دلار سرمایه آنها بلوکه شده و طبق قوانین بین المللی بازگشت این سرمایه ها به ایران غیر ممکن شود.




برخی از این شرکت ها که در کشورهایی مانند اتریش ، ایتالیا ، بلژیک و اسپانیا فعالیت دارند در دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی و برای بهره مندی از مشارکت اروپائیان در توسعه اقتصادی و صنعتی ایران راه اندازی شد که فعالیت قابل قبولی نیز داشتند. اما از حدود 30 ماه پیش اداره این شرکت ها رسما به سپاه پاسداران واگذار شد که نتیجه آن فعالیت های غیر قانونی و پولشویی در قالب این موسسات و شرکت ها بود.



دولت های اروپایی به 27 شرکت نفتی هشدار داده اند که در صورت هر گونه همکاری با صنایع نفت و گاز ایران از سوی آمریکا و اروپا مشمول تحریم و تنبیه می شوند.