Friday, February 12, 2010

مدیر سایت کلمه: جریان اطلاع رسانی خاموش نخواهد شد

ندای سبز آزادی : مدیر سایت کلمه گفت: امروز دیگر مانند زمان های گذشته نیست که با راهزنی و گردنه گیری بتوان مانع از رسیدن قاصد خبری به مقصد شد.

به گزار ش خبرنگار ندای سبز آزادی، در پی هک شدن سایت کلمه ارگان رسمی اطلاع رسانی میرحسین موسوی توسط گروه موسوم به ارتش سایبری مدیر گروه خبری کلمه تاکید کرد دامنه ی این سایت دزدیده شده است و با توجه به ایمنی بالایی که کلمه داشت این کار جز با کمک دولتی که زیر ساخت مخابرات کشور را در اختیار دارد امکان پذیر نبود.

وی با اشاره به محدودیت های روز افزونی که برای اطلاع رسانی به وجود آمده است گفت: محدودیت ها پیش از این هم بسیار زیاد بود و از پایگاههای خبری تا یک نویسنده ساده را که فقط می خواست صدای اعتراض مردم را به گوش
دیگران برساند شامل می شد اما با توجه به اینکه "کلمه" پایگاهی بود که هیچ گاه از مرزهای قانونی فراتر نرفت و اتفاقا سیاست اصلی آن دید بانی قانون اساسی بود و نیز با توجه به اینکه همواره این سایت در دعوت مردم معترض به آرامش نقش اساسی داشت اینبار راهزنان اینترنتی دچار خطای بزرگی شدند.

وی افزود : در واقع آنان رسانه ی محدود و فیلتر شده همچون یک سایت اینترنتی را برای مهندس موسوی نیز برنتابیدند و احتمالا این را باید ناشی از سیاست ازادی نزدیک به مطلق دانست.

وی ادامه داد: این اتفاق قطعا حرکتی در چارچوب یک سناریوی سازماندهی شده است . چرا که می بینیم تقریبا تمام صداهایی که با پایبندی به قانون اساسی و نگاهی دینی و مذهبی وضعیت موجود را به نقد کشیده اند در حال خاموش شدن هستند تا بتوانند تبلیغات خود را برای انحرافی نشان دادن حرکت اصیل مردم معترض جا بیندازند. برای همین خاموش شدن صدای کلمه با زندانی شدن شخصیت های مذهبی و نورانی چون بهشتی و نوری زاد و دهها روزنامه نگار مومن و وطن دوست را باید دریک راستا و جهت ارزیابی کرد و آن اینکه مردم بی پناه ما نگاه دینی را فقط و فقط باید از تریبون رسمی دریافت کنند و هر کس که مانند آنان نیندیشد مجبور است برچسب منافق و سکولارو کافر و
معاند را بپذیرد.

مدیر کلمه در عین حال تاکید کرد: علیرغم همه محدودیت ها و وضعیتی که فرق چندانی با حصر ندارد تلاش می شود تا جریان اطلاع رسانی در مورد آقای موسوی تداوم پیدا کند ضمن اینکه انشاالله بسیار زود کلمه را از دست گردنه گیران نجات خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: امروز دیگر مانند زمان های گذشته نیست که با راهزنی و گردنه گیری بتوان مانع از رسیدن قاصد خبری به مقصد شد و چه کلمه باشد و چه نباشد جویندگان حقیقت یابنده خواهند بود.

گمرک آلمان تجهیزات نظامی به مقصد ایران را ضبط کرد

دويچه وله : دادستانی آلمان علیه یک شرکت روس اقامه دعوا کرده که به طور غیر قانونی قصد صدور تجهیزات نظامی به ایران را داشت. این تجهیزات در یک عملیات تفتیش در نوامبر ۲۰۰۹ در فرودگاه فرانکفورت ضبط شده‌اند.

دادستانی شهر فرانکفورت آلمان یک شرکت روس را به دلیل ظن به صادرات غیرقانونی تجهیزات نظامی به ایران تحت پیگرد قرار داده است. یک سخنگوی دادستانی آلمان روز جمعه (۱۲ فوریه / ۲۳ بهمن) این خبر را تأیید کرد.

تجهیزات ضبط‌ شده کالاهایی هستند که در نوامبر سال ۲۰۰۹ از مبدأ مسکو به مقصد تهران ارسال شده بودند. این دستگاه‌ها در فرودگاه فرانکفورت از سوی گمرک آلمان کشف و ضبط شده‌اند.

به گزارش هفته‌‌نامه "فوکوس"، در این عملیات تفتیش ۲۱۸ دستگاه مبدل ضدضربه برای تأسیسات تهویه‌ی هوا پیدا شده بود که با یک پوشش خاص در برابر ضربات و لرزش‌ها مقاوم هستند. این دستگاه‌ها برای نصب در پناهگاه‌ها و پایگاه‌های زیرزمینی استفاده می‌شوند.

از نظر کارشناسان گمرک آلمان، این دستگاه‌ها از مدلی است که برای تأسیسات زیرزمینی نظامی و یا پناهگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فرستنده تجهیزات که یک شرکت تجاری روس است، این تجهیزات را به عنوان کالاهایی غیرنظامی برای استفاده صنعتی اعلام کرده بود. طبق اسناد گمرکات، گیرنده‌ی کالا یک بانک در ایران بوده است.

این تجهیزات در بخش فرت شرکت هواپیمایی لوفت‌‌هانزا در فرودگاه فرانکفورت پیدا شدند. از این تاریخ به بعد شرکت لوفت‌‌هانزا مقررات امنیتی خود برای کالاهای ارسالی به ایران را تشدید کرده است. تمامی کالاها به مقصد ایران به طور ویژه کنترل می‌شوند.

کالاها به مقصد ایران در کشورهای عربی انبار می‌شوند

درباره این عملیات موسوم به Early Bird ، نخستین بار اداره جنایی گمرک آلمان در کلن گزارش داده بود. برای نخستین‌بار ۱۸ کشور به طور هماهنگ در همکاری با یکدیگر به دنبال کالاها و مواد با کاربرد نظامی و ارسالی به مقصد ایران وارد عمل شدند. در آلمان فرودگاه‌های فرانکفورت، دوسلدورف و هامبورگ مورد بازرسی گمرکی قرار گرفتند.

تیم بازرسی گمرکی ۱۷۰ مورد اطلاعاتی را پی گرفتند که "سازمان جهانی گمرکات" در مورد ایران دریافت کرده بود. در این عملیات کالاهایی نیز مورد نظر بودند که به اشخاصی در کشور ثالث ارسال شده بود.

وولفگانگ اشمیتس، سخنگوی اداره جنایی گمرک آلمان در این زمینه گفت که مقصد کالاهای ارسالی اغلب دقیق اعلام نمی‌شود. وی در مورد کالاهای ارسالی به مقصد ایران اظهار داشت: «کالاها مستقیما به ایران ارسال نمی‌شوند، بلکه در یک کشور ثالث در حوزه کشورهای عربی برای مدتی انبار می‌شوند».

به گفته‌ی این کارمند اداره جنایی، عملیات گسترده‌ای که صورت گرفت، برای اداره گمرکات بسیار مفید بود، زیرا نهاد گمرکات شناخت نسبتا دقیقی در مورد چگونگی حرکت کالاهای غیرقانونی به دست آورد.

شورای امنیت سازمان ملل در سال ۲۰۰۷ صدور فن‌آوری با کاربرد نظامی به ایران را تحریم‌ کرد. این تحریم‌ها پیامد مناقشه اتمی با ایران و خودداری این کشور از تعلیق فعالیت‌های حساس هسته‌ای بود.

اتحادیه اروپا از اقدامات تحریمی علیه ایران حمایت می‌کند و آلمان نیز موظف به پیروی از آن است. خروج کالاهایی از این نوع از آلمان، به معنای نقض صریح قانون تجارت خارجی آلمان و مقررات آن است. با این حال سخنگوی دادستانی آلمان در فرانکفورت گفت که هنوز مشخص نیست که این دستگاه‌های مبدل ذیل کالاهای ممنوعه قرار خواهند گرفت و تشخیص حقوقی آن کار بسیار پیچیده‌ای است.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و سوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با دوازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 21:22:07 توسط روزنامه هنر و مبارزه
این خبر یک کمی ناباورانه است. معلوم نیست محموله به اصطلاح نظامی روسیه برای ایران، مشخصا از مبدأ مسکو در فرانکفورت چه کار می کند؟ مگر فرانکفورت در مسیر روسیه و ایران واقع شده است؟ مطمئنا اگر قرار بوده که روسیه چنین تجهیزاتی به ایران بفروشد، دفعه بعد بی آن که روی اروپا دور شمسی و قمری بزند هواپیما را با محموله اش مستقیما به ایران به پرواز در خواهد آورد. البته ممکن است که خود روس ها خواسته باشند جنجال تبلیغانی راه بیاندازند و به ایرانی های طرف معامله با زبان بی زبانی بگویند «ببینید این ها جلوی ما را گرفته اند و موافق نیستند که ما این وسایل را به شما بفروشیم» شاید هم می خواهند قیمت را بالا ببرند. ولی در یک مورد شکی وجود ندارد، و آن هم این است که رسانه ها هم چنان چهره پردازی می کنند : ایران کشوری خطرناک است که در زیر زمین در حال ساختن بمب اتمی ست و ما باید از آنها بترسیم. به همین ترتیب انگلستان از خیر جزیرۀ ملوین در 17 هزار کیلومتری انگلستان صرفنظر نکرد، ایران اما بحرین را باید واگذار می کرد که تبدیل شود به ارث پدر ارتش آمریکا.نه تنها 63 درصد احمدی نژاد دروغه بلکه تمام دنیا با آن دروغه.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با دوازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 20:39:10 توسط وطن دوست
خدایا این رژیم کی از بین میره تا مردم جهان از دست این فتنه ها راحت بشن.خاک بر سرشون که پول این مردم رو میدن فقط برای سرکوب و ترور تجهیزات نظامی میخرن.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با دوازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 19:16:13 توسط ساسان
چرا از راه دریایی بین ایران و روسیه و یا هوایی بدون واسطه ارسال نشده و محموله رو بردن دور اروپا چرخوندنش؟در ضمن با توجه به اینکه پارسال کشف شده و این وسایل قابلیت استفاده در پناهگاههای حضرات و یا ذرات خانه ها و تاسیسات حساس را دارند من فکر می کنم که این معنی رو می رسونه که جمهوری اسلامی اصلاً قصد سازش بر سر مسئله اتمی رو نداشته و خودش رو برای رویارویی جدی و احتمال بمباران تجهیز کرده.

انتقاد شديد امام جمعه اهل سنت زاهدان از دامن زدن بر اختلاف شيعه و سنی توسط حکومت اسلامی


مولوی عبدالحمید ؛ امام جمعه اهل سنت زاهدان :
جمهوریت و اسلامیت نظام ، به رسمیت شناختن حق حاکمیت مردم و آزادی آنان است
مولوی عبدالحمید ؛ امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه های روز جمعه مسجد مکی این شهر با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت : پدیده انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 رویداد کم نظیری در عصر حاضر است که جهان را تکان داد. در چنین ایامی ملت بزرگ ایران به قیادت رهبر فقید انقلاب اسلامی برای اهداف بزرگی این انقلاب را به ثمر رساندند.
وی افزود : استقلال به معنای رفع هر نوع وابستگی به دیگران که خواست هر ملت آزاده و آزادی است و همچنین آزادی که لازمه و ضرورت اساسی زندگی انسانهاست ، مهمترین اهداف انقلاب بودند. اگر انسان نتواند آزادنه سخن بگوید و بنویسد و آنچه در دل دارد بیان کند ، احساس اسارت و بردگی می کند . و در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران این اهداف برای همه اقشار جامعه مطرح و مهم بودند. آزادی برای قشر ، فرقه ، مذهب و تفکر خاصی مطرح نبود. بلکه شیعه و سنی و دیگر ادیان و تفکرات مختلف خواهان آزادی در چارچوب قانون و شریعت اسلامی بودند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان همچنین اجرای عدالت را از دیگر اهداف انقلاب برشمرد و گفت : موضوع عدالت به قدری مهم است که انبیا برای اجرای آن مبعوث شده اند و کتاب برای اجرای عدالت نازل شده و ترازوی عدل الهی برای آن برپا شده است. بنابراین عدالت جزو اهداف بعثت است که انسان را رعایت حق خدا و مردم فرامی خواند. و یکی از عوامل شکل گیری انقلاب ضرورت اجرای عدالت ، رفع تبعیض و نابرابری و ایجاد برابری و برادری یکسان در میان همه ملت ایران بود. ملت ایران با پیشینه تاریخ و تمدن کهن و بزرگ خود برای استقرار آزادی و عدالت و استقلال و حاکمیت بر سرنوشت خود انقلاب کردند.
مولوی عبدالحمید گفت : اگر چه امروز آزادی و اجرای عدالت که اهداف مهم رهبر فقید انقلاب و مردم بودند ، دغدغه ملت انقلابی و شهیدپرور ایران هستند ، انتظار می رود همان اهداف نه کم و نه بیش برای همه مذاهب و گروهها به معنای واقعی محقق شوند. ( تکبیر مردم )
وی افزود : اگر برادران اهل سنت بخواهند در هر شهری پیروان خود را تعلیم بدهند و نماز جمعه و اعیاد خود را برگزار کنند نباید احساس مشکل کنند و شیعه و سنی آزادی برابر داشته باشند.باید برای موافق و مخالف آزادی یکسان وجود داشته باشد. صدای مخالفان و معترضان شنیده شود و به همه پاسخ قانع کننده داده شود.
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت : معنای جمهوریت و اسلامیت به رسمیت شناختن حق حاکمیت مردم و آزادی آنان است . در اسلام نیز چنین بوده است که موافق و مخالف سخن خویش را با آزادی بیان کرده اند. به مخالفان پاسخ داده شده است . در مواردی قانع شده اند و اگر اشکالی وجود داشته پذیرفته شده و اصلاح شده است. اجرای عدالت برای همه بوده است و مختص مسلمانان و گروه و طیف خاصی نبوده است. و حتی یهودیان و ادیان دیگر را در قلمرو اسلامی دربر می گرفته است. بخاطر داشته باشیم که حضرت عمر خلیفه دوم مسلمانان فرد مسلمانی را بخاطر قتل یک نفر یهودی گردن زد و مجازات قصاص را بر او اعمال کرد و گفت هیچکس حق کشتن و پایمال کردن حق یک یهودی را ندارد.
مولوی عبدالحمید افزود : در اسلام آزادی مسلمان و غیرمسلمان و موافق و مخالف تصریح شده است. مگر کسانی که اسلحه بردارند که آن مسئله دیگری است ولی کسی که دیدگاهش رابیان می کند باید دیدگاه و نظرش را بشنویم.
وی گفت : ملت ایران با این امید انقلاب را به پیروزی رسانید که اهداف آن محقق شوند و اکنون خواستار بررسی و تحقق همان اهداف هستند. ضمن اینکه خدمات و دستاوردهای انقلاب را نیز ارج می نهند اما می خواهند که اهداف انقلاب و قانون اساسی مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرند و همه مواد و بندهای قانون اساسی اجرا شوند و متروکه نشوند. زیرا هزینه های سنگینی را برای انقلاب متحمل شده ایم. جنگ تحمیلی و شهادت صدها هزار تن از فرزندان رشید مملکت از مذاهب مختلف برای تحقق آزادی ، عدالت و مساوات در کنار یکدیگر بوده است.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه گفت : در راهپیمایی روز 22 بهمن که بنده نیز در آن حضور داشتم همه تفکرات موافق و مخالف و جناحها و گروههای مختلف شرکت کردند . زیرا این روز یک روز ملی است و به یک جناح یا گروه خاصی تعلق ندارد. و باید شعارها ، قطعنامه و سخنرانیهای این روز ملی ، فراجناحی ، فرامذهبی و فراگیر باشد. اگر شعارهای خاص و قطعنامه های خاصی که منافع یک جناح را دربرمی گیرد مطرح شوند برای دیگران ایجاد ناخرسندی و نارضایتی می کند.
مولوی عبدالحمید افزود : در مراسم روز 22 بهمن زاهدان سخنران که شاید اطلاعات زیادی نداشت متاسفانه سخنانی را بیان کرد که مورد اعتراض مردم اهل سنت قرار گرفت. اگر چه ما بخاطر احترام به مراسم ، جلسه را ترک نکردیم اما به این مسئله اعتراض کردیم. آنچه این سخنران مطرح کرد مربوط به اختلافات 1400 سال پیش و جنگ جمل و اختلاف بین حضرت علی با حضرت طلحه و حضرت زبیر و مشابهت آن رویدادها با وقایع عصر حاضر است. زمانیکه یک سخنران به این منطقه می آید چه شیعه باشد و چه سنی با توجه به ضرورت وحدت و اخوت اسلامی که هم مسئولان و هم مردم استان به آن واقف هستند باید از طرح مسایل اختلاف برانگیز بپرهیزد. ( تکبیر مردم )
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت : نباید مسایلی مطرح شوند که موجب رنجش شیعه و سنی گردند. تشبیه اختلافات عصر حاضر با اختلافات 1400 سال پیش و قیاس کردن افراد با کسانی که دست پرورده و شاگردان حضرت رسول اکرم بوده اند کار نادرستی است. حضرت علی و حضرت طلحه ، حضرت زبیر و تمام اصحاب و اهل بیت پیامبر شاگردان مستقیم سیدالمرسلین و امام الانبیا هستند و شاگردان مدارس قم و زاهدان نبوده اند و ما شایستگی و صلاحیت آنرا نداریم که به آنان تشبیه شویم. ( تکبیر مردم )
وی افزود : اگر همه علمای شیعه و سنی جمع شوند به گرد پاهای صحابه و اهل بیت پیامبر نمی رسند ( تکبیر مردم ) آنان انسانهای پاک و مقدسی بودند و اگر با هم درگیر بوده اند درگیریشان بر سر حق و باطل و مادیات و هواهای نفسانی و قدرت نبوده بلکه یک طرف بر حق و طرف دیگر دچار خطای اجتهادی بوده است. اما انگیزه هر دو گروه کسب رضایت خداوند بوده است. ما نباید طیف مخالف خود را با کسانی که قلوبشان پاکتر از همه حتی ائمه بزرگواری چون امام ابوحنیفه ، شافعی و امام مالک و امام حنبل بوده است مقایسه کنیم. بنابراین همه ما بویژه صدا و سیما و سخنرانان از طرح چنین مسایلی بپرهیزیم و صدا و سیما نیز از سخنرانانی استفاده نکند که نام صحابه را به سبکی می گیرند و به آنان اهانت می کنند. اگر کسی به یزید ناسزا بگوید اشکالی بر او وارد نیست زیرا یزید انسان ستمگر و خائنی بود که بهترین فرزند اسلام و نوه پیامبر را به شهادت رساند . اما ما نمی توانیم خود را با امام حسین مقایسه کنیم.

خواسته های سه تشکل کارگری ایران از شورای حقوق بشر سازمان ملل


راديو فردا : سه تشکل مستقل کارگری ايران در نامه ای به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار آن شدند که مطالبات کارگران ايران برای داشتن يک زندگی انسانی و شرافتمندانه و به دور از هر گونه سرکوب و رعب و وحشت در اجلاس ادواری آن نهاد مورد بررسی قرار گيرد.

قرار است در هفتمين اجلاس بررسی ادواری جهانی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، در روزهای ۱۵ تا ۱۷ فوريه در مقر اين سازمان در ژنو، وضعيت حقوق بشر در ايران مورد بررسی قرار گيرد.

سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، سنديکای کارگران نيشکر هفت تپه و اتحاديه آزاد کارگران ايران در اين نامه به اعمال فشارهايی که جمهوری اسلامی ايران در ساليان اخير بر کارگران و فعالان کارگری آورده است، اعتراض کرده اند.

اين سه تشکل مستقل کارگری در مورد بازداشت بازداشت کارگران و فعالان سنديکايی نوشته اند: « مسئولان امنيتی اعلام کرده اند که جمهوری اسلامی علی رغم پذيرش مقاوله نامه های بين المللی فعلا مصلحت نمی داند که سنديکا در ايران تشکيل شود و چنانچه کسی اقدام به فعاليت سنديکايی کند، مخالف نظام جمهوری اسلامی شناخته و محاکمه خواهد شد.»

سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، سنديکای کارگران نيشکر هفت تپه و اتحاديه آزاد کارگران ايران در نامه خود اعلام کرده اند که شرايط زندگی طبقه کارگر ايران در طول ۳۰ سال گذشته و برخلاف مطالبات پايه ای انقلاب ۵۷، بدتر شده و روزبه روز بر ابعاد فقر، فلاکت و بی حقوقی آنان افزوده شده است.

در اين نامه با اشاره به اينکه حداقل دستمزد کارگران چهار برابر زير خط فقر است، افزوده شده است: « ميليون ها خانواده کارگری در نتيجه عدم پرداخت به موقع دستمزدهای نان آوران شان، بطور دائمی در غير انسانی ترين شرايط برای زنده ماندن خود دست و پا می زنند.»

سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، سنديکای کارگران نيشکر هفت تپه و اتحاديه آزاد کارگران ايران همچنين گفته اند که « موج عظيم بيکاری و خطر بيکارسازی کارگران شاغل، زندگی را بر آنان و خانواده های شان به جهنمی غير قابل تصور تبديل کرده است و تنها راه برون رفت از اين شرايط غير انسانی، نياز به يک تغييرات اساسی در تمام سطوح اقتصادی و اجتماعی را می طلبد.»

به گفته اين سه تشکل، شرايط دشوار کنونی کارگران در شرايطی است که « در طول ۳۰ سال گذشته، طبقه کارگر ايران از تمامی حقوق به رسميت شناخته شده بين المللی خود محروم بوده و هر گونه اعتصاب و اعتراض کارگران و تشکل خواهی آنان با سرکوب، تهديد، بيکاری، زندان و اتهامات امنيتی مواجه شده است.»

در ساليان اخير، همراه با تشديد مشکلات اقتصادی، اعتراض ها و اعتصاب های کارگری بسياری در مناطق گوناگون ايران به وقوع پيوسته اند که با برخوردهای امنيتی و قضايی جمهوری اسلامی ايران مواجه شده است.

در اين برخوردها، فعالان کارگری از جمله متهم به اقدام عليه امنيت ملی شده اند؛ اتهامی که از سوی اين فعالان و نيز تشکل های مستقل کارگری رد شده است.

اين سه تشکل در نامه به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اشاره کرده اند که نشست ادواری اين نهاد در شرايطی برگزار می‌شود که منصور اسانلو و ابراهيم مددی؛ رئيس و نايب رئيس سنديکای واحد، علی نجاتی، رهبر سنديکای نيشکر هفت تپه و چند تن ديگر از اعضای اين تشکل، عليرضا ثقفی و برخی ديگر از فعالين کارگری در زندان به سر می برند.

سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، سنديکای کارگران نيشکر هفت تپه و اتحاديه آزاد کارگران ايران با برشمردن برخی خواسته ‌ها خواستار بررسی آنها در هفتمين اجلاس بررسی ادواری جهانی حقوق بشر شده اند.


نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و سوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با دوازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 20:53:09 توسط سورنا
ادامه...از نظر این حقیر ملت ایران بسیارناتوانتراز آن است که بتواند حکومت بدتر از مغول حاکم بر ایران رو سرنگون کنه. این حکومت با این ملت وحشتزده و نا آگاه تنها وتنها با دخالت قدرتهای خارجی از جا کن خواهد شد همانطور که صدام و هیتلر و ناپلئون از ریشه بدر آمدند. حریف کفتارلاشخور شیردرنده است آن هم از نوع نرآن. ملت ایران این را بداند که این ددان دون پایه لاشه خور با مماشات و آرامش رفتنی نیستند. همگی ول معطلید. تنها خون وآهن از پس این قبیله بدتر از تاتار بر خواهد آمد. هر مهره ای آچار مخصوص خودش رو میخواد و اینها از آن مهره هایی هستند که باید با پتک کندشان. عزت زیاد

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با دوازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 18:25:36 توسط ما رنگارنگ ایم
آقا ما هم راجع به تجمع در ژنو به شما مطالبی ارسال کردیم که متاسفانه در پیک ایران درج نشد. تجمع در مقابل سازمان ملل روز دوشنبه 15 تا چهارشنبه 17 ادامه خواهد داشت. گروهی بزرگ از آمریکا امده اند و شرط انصاف نیست که من و توی داخل سوئیس و یا اطراف آن شرکت نکنیم. بچه های ما زیر شکنجه هستند. شما را به شرفتان بیآئید. همین الآن را تصور کنید که هزاران نفر در زندان هستند که تعداد زیادی از آنان را به شکنجه گاه میبرند و تا صبح تازیانه میزنند. بچه های آمده از آمریکا تا سه روز در آنجا اطراق خواهند کرد. شرم بر من و توی ایرانی ساکن خود سوئیس و یا کشورهای اطراف که امکان آمدنمان باشد و نیآئیم. رنگ ما رنگ همه است؛ یعنی رنگارنگ. همه با همه عقاید و فلسفه و ایدئولوژی فقط به یک چیز میاندیشیم و آن جوانانمان که زیر شکنجه هستند. بیآئید تا هیات مدیره و اعضاء را وادار کنیم تا نماینده ای به زندانهای ایران بفرستد. اگر غیرت به خرج دهیم میتوانیم یک دسته هزار و یا دوهزار نفره را تشکیل دهیم. مرخصی بگیریم؛ از تعطیلاتمان بزنیم و کمی بخاطر ایران وقت هزینه کنیم. موج سوار بعد از پیروزی نباشیم.خود موج آزادی باشیم. درود بر شما

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با دوازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 18:10:27 توسط شورا
باجمعبندي كلي از نقاط قوت و ضعف خروش ٢٢ بهمن و به رغم اینکه جمهوری اسلامی در بحران قدرت فرو رفته است، اینکه جمهوری اسلامی هم اکنون در ضعیف ترین موقعیت داخلی و بین المللی خود در سی سال گذشته قرا دارد؛ و باز هم؛ اینکه جنبش انقلابی توده های مردم در هفت ماه گذشته، پیشرفت های چشمگیری داشته است؛ اما واقعیت آن است که هنور توازن قوا در این نبرد به نفع توده ها برهم نخورده است.خارج از اراده و خواسته هاي ما تمام پديده ها از جمله مبارزه قانونمديهاي خاص خود را دارد٠ بدون حضور وسیع توده های طبقه کارگر در این مجموعه کارزار مبارزاتی توده های مردم، خامنه ای و جناح سرکوبگر هنوز بر این باورند که با تکیه بر تشدید سرکوب، دستگیری های گسترده، زندان، شکنجه و گسترش اعدام در درون جامعه، قادر هستند جنبش انقلابی توده ها را مهار سازند. شكستن كمر رژيم سركوب اسلامي منوط است به عمیق‌تر شدن بحران انقلابی و روی آوری طبقه کارگر و توده‌های زحمتکش به اعتصاب عمومی سیاسی است .

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با دوازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 17:48:57 توسط شهيدان شهر
حكومتي كه جمج ادعايش صعيغان پودكازش پجايي رسيدج است ككازگزان شزيفش دست په بامن بيگانه ها شوند و اسانلو را در انفزادي پيندازد ننگ پر شما

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با دوازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 17:46:33 توسط رنگین , محاربان جهان متحدشوید.
آیا این سه تشکل کارگری بهتر نیست که این خواسته ها را برای اتحادیه های کارگری کشورهای جهان یا ILO اتحادیه جهانی کارگری بفرستند و از آنها تقاضای کمک بکنند. من که چشمم از شورای سازمان ملل آب نمیخورد.

فیلم : استقبال از سخنرانی احمدی نژاد 22 بهمن



نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و سوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با دوازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 22:43:57 توسط مهراد از قزوين
بابسيجي هاوپاسدارهاي وطن فروش بايد بجنگ مسلحانه رفت٠اين رژيم از طرف تمام كشورهاي دنيا داره حمايت ميشه٠

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با دوازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 20:27:07 توسط علاقه مند
از بس که سخنانش جذاب بوده است مردم گوش ندادند ولی جهت ثبت در تاریخ در اطراف میدان پرسه می زنند و شایدم تدارک مهمانی ساندیس و کیک و سوغاتی می بینند.

عکسی از وقایع پس از انتخابات ايران بهترين عکس خبری سال در جهان شد


عکسی از يک زن جوان در حال شعار دادن بر پشت بامی در تهران برنده جايزه جهانی بهترين «عکس خبری جهان» در سال ۲۰۰۹ شد.

عکس پيرو ماستورزو، عکاس آزاد ایتالیایی، از پشت بامی در تهران گرفته شده است و زن جوانی را در حال شعار دادن نشان می دهد. اين جايزه از معتبرترين جوايزه جهانی در حوزه عکاسی خبری است.

آيپری کارابودا اکر، رییس هیأت داوران عکس‌های ۲۰۰۹، درباره انتخاب اين عکس گفته است:اين عکس سر آغاز يک داستان عظيم را نشان می دهد. اين عکس به خبر چشم انداز می بخشد و از نظر بصری و احساسی برشما تأثير می‌گذارد.

کيت ادواردز، يکی از اعضا هيات داوارن، نيز در اين باره می گويد: اين عکس حس قوی از فضا، تنش، ترس و در عين حال سکوت و آرامش را دارد و ازاين منظر، انتخاب اين عکس يک چالش بود.

وی اضافه کرده است:ما به دنبال تصويری می گشتيم که بتواند با جذب شما، فرد را به عمق و فکر بيشتر فرو ببرد، نه درباره آنچه که پيشتر می دانستيم بلکه در خصوص چيز بيشتری که از ما می خواهد.

گوی تيليم، يکی ديگر از اعضای هيات داوران، نيز به آسوشيتدپرس گفته است: اين عکس توانسته است همه عناصر متضاد و زندگی روز مره را ترکيب کند.

پيرو ماستورزو به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفته است که هيات داوران شب پنجشنبه خبر انتخاب عکسش را به وی اطلاع داده است.

پيرو ماستورزو همچنين گفته است: نمی توانم باور کنم. اصلا فکر نمی کردم يک عکاس آزاد بتواند اين جايزه را ببرد.

پيرو ماستورزو، عکاس ۲۹ ساله، تنها پس از سه سال عکاسی به صورت حرفه ای برنده اين جایزه مهم بين المللی شده است. او جايزه ده هزر يورويی خود را در دوم ماه مه در آمستردام دريافت خواهد کرد.

همچنين ازعکسی که از روی ويديوی صحنه قتل ندا آقاسلطان برداشته شده، به عنوان، يکی از عکس های خبری که تاثير بسياری بر افکار عمومی جهان گذاشته است، در بخش «يادآوری ويژه» تقدير شد.

در رقابت برای انتخاب بهترين عکس خبری ۵ هزار و ۸۴۷ عکاس حضور داشتند و بيش از ۱۰۱ هزار و ۹۶۰ عکس مورد بررسی هيات داوران قرار گرفت.

در نهايت ۶۳ عکاس از ۲۳ کشور جهان در ۱۰ رشته در اين رقابت برنده شدند.

حضور مهدی کروبی در راهپیمائی ۲۲ بهمن

مصاحبه تاجیک با تلویزیون ایران: نوعی ‘اعتراف گیری’؟

گزارشی از بی‌ بی‌ سی‌ فارسی

راهپیمایی و درگیری پراکنده در سالگرد انقلاب

گزارشی از بی‌ بی‌ سی‌ فارسی

مهم- ویدئو حمله به مهدی کروبی در روز ۲۲ بهمن

عکس : سايت جرس ، تحول سبز و کلمه هک شدند




















بدنبال حمله ارتش سایبری از خوانندگان درخواست می شود برای دریافت اخبار به آدرس های زیر
مراجعه : آدرس جدید جرس http://www.rahesabz.info/ http://www.rahesabz.info/ http://www.rahesabz.org/ http://www.rahesabz.org/ آدرس جدید تحول سبز http://www.tahavolesabz.net/

آقای خامنه‌ای، دستور آزادی روزنامه‌نگاران دربند را صادر کنید»


گروهی از سازمان‌های بین‌المللی روزنامه‌نگاران، نویسندگان و ناشران روز پنج‌شنبه همزمان با ۲۲ بهمن،‌ سی و یکمین سالگرد انقلاب سال ۱۳۵۷، با به راه انداختن کمپینی جهانی و در نامه‌ای سرگشاده به رهبر جمهوری اسلامی خواستار آن شدند که دستور آزادی دست‌کم ۶۰ روزنامه‌نگار و نویسنده دربند در ایران را صادر کند.

«کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران» در نیویورک یک هفته پیش از ۲۲ بهمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴۷ روزنامه‌نگار در زندان‌های ایران به سر می‌برند که این میزان دستگیری از سال ۱۹۹۶ تاکنون در هیچ کشوری سابقه نداشته و ایران در این زمینه هم‌اکنون از چین هم پیشی گرفته است.


بیشتر بخوانید:
ایران در حبس روزنامه‌نگاران از چین پیشی گرفت سازمان‌های حقوق بشری خواستار فشار اروپا بر جمهوری اسلامی شدند کمتر از یک هفته بعد و با ادامه موج دستگیری‌ها در کشور این رقم به دست‌کم ۶۰ روزنامه‌نگار و نویسنده و وبلاگ‌نویس رسید و به این ترتیب به گفته سازمان‌های بین‌المللی روزنامه‌نگاران و مطبوعات ایران به بزرگ‌ترین زندان اهالی مطبوعات در جهان تبدیل شد.

اکنون شش سازمان معتبر «کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران»، قلم (پن)، گزارشگران بدون مرز، شاخص سانسور، «روزنامه‌نگاران کانادایی حامی آزادی بیان» و انجمن بین‌المللی ناشران برای اعمال فشار بر حکومت ایران و آزادی روزنامه‌نگاران دربند ایرانی کمپینی به راه انداخته‌اند که تا پایان بهار سال آینده در آمریکای شمالی و اروپا ادامه خواهد داشت.

این سازمان‌های حامی آزادی بیان نام کمپین جهانی خود را «جامعه ما جامعه آزادی خواهد بود» گذاشته‌اند که برگرفته از یکی از سخنرانی‌های آیت‌الله خمینی در سال ۱۳۵۷ و بحبوحه انقلاب ایران است. بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در این سخنرانی وعده داده بود که حکومت جدید ایران حامی آزادی بیان و مطبوعات باشد.

این در حالی است که «کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران» در بیانیه هفته گذشته خود اشاره کرده بود که تنها در دو ماه گذشته دست‌کم ۲۶ روزنامه‌نگار در ایران دستگیر شده‌اند، اما این آمار شامل بیش از ۵۰ روزنامه‌نگاری که در ماه‌های گذشته دستگیر و با ضمانت آزاد شده‌اند نمی‌شود.

شش سازمان حامی آزادی بیان در نامه خود به آیت‌الله علی خامنه‌ای اشاره کرده‌اند که در بخش اعظم سال‌های پس از انقلاب و به‌ویژه ماه‌های پس از انتخابات جهان شاهد «سرکوب آشکار و علنی مخالفان، ساکت کردن روزنامه‌نگاران و نویسندگان و زندانی کردن شهروندانی بوده است که به راه‌پیمایی‌های مسالمت‌آمیز پیوسته‌اند».

در این نامه خطاب به رهبر جمهوری اسلامی که به دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل ارسال شده آمده است:‌ «از شما نمی‌خواهیم که پای خود را از محدوده قوانین‌تان یا آرمان‌های انقلاب ایران فراتر بگذارید؛ بلکه می‌خواهیم به وعده‌ها و قول‌های آیت‌الله خمینی عمل کنید.»

در حالی در هشت ماه گذشته بیش از پنج هزار نفر از معترضان و روزنامه‌نگاران در ایران روانه زندان‌ها شده‌اند که دولت ایران خود در گزارشی که به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کرده اشاره می‌کند که قانون اساسی ایران حافظ حقوق اولیه بشر و آزادی‌های اساسی انسان‌ها همچون آزادی بیان است. این شورا دوشنبه هفته آینده برای بررسی پرونده حقوق بشر حکومت ایران در شهر ژنو سوئیس تشکیل جلسه می‌دهد.

دریافت تلویزیون فارسی با تغییر ال ان بی

علاوه بر روش کلیک چرخاندن بشقاب ماهواره ای برای دریافت تلویزیون بی بی سی از ماهواره یوتل ست W3A، اگر مایلید بیننده تلویزیون فارسی بی بی سی از طریق یوتل ست W3A باشید و همزمان از ماهواره هاتبرد هم استفاده کنید، می توانید با جایگزین کردن ال ان بی خود با یک "ال ان بی منو بلاک" با فاصله شش درجه ای (Monoblock Dual LNB – 6 Degree Spacing) امواج ماهواره هاتبرد و همچنین کانال بی بی سی فارسی را روی یوتل ست W3A دریافت کنید.


حکومتیان در حصار،مردم در خیابان

جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۸۸
سالگرد پر حادثه انقلاب
حکومتیان در حصار،مردم در خیابان
فرشته قاضي
مراسم سی و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در فضایی امنیتی برگزار و در نقاط زیادی به خشونت کشیده شد.حامیان جنبش سبز نیزبرغم تدابیر شدید نیروهای امنیتی ـ نظامی،با حضور در شهرهای مختلف کشور، فریاد«مرگ بر دیکتاتور» سردادند و خواستار«برگزاری رفراندوم» شدند.

به گزارش خبرنگاران "روز"در تهران، سالروز 22 بهمن دیروزدر حالی در تهران و سایر شهرهای ایران برگزار شد که نیروهای وابسته به حکومت از حضور نخست وزیر، رئیس جمهور و رئیس مجلس سابق جمهوری اسلامی و همچنین نوه آیت الله خمینی،رهبر انقلاب اسلامی، در این راهپیمایی ممانعت کردند و آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

میدان آزادی تهران که هر ساله مراسم سالروز پیروزی انقلاب در آن برگزار می شود،امسال از قبل حصارکشی شده بود. این میدان یک ساعت قبل از مراسم با جمعیتی پر شد که با اتوبوس های دولتی برای شرکت در مراسم آورده شده بودند. براساس فیلمی که دریوتیوب منتشر شده ، اتوبوس های بسیاری در اشرفی اصفهانی به صورت زنجیروار پارک شده اند که راهپیمایان دولتی را به میدان آزادی منتقل کرده اند.

خبرگزاری فارس،وابسته به نیروهای نظامی ـ امنیتی نیز در خبری از پر شدن میدان آزادی، یک ساعت قبل از شروع مراسم خبر داد؛بدین ترتیب حکومت تمام تلاش خود را به کار برد تا با مسدود کردن راهها از حضور معترضان در میدان آزادی و نقاطی که خبرنگاران خارجی اجازه پوشش خبری داشتند، ممانعت به عمل آورد. اما مردم سبز ایران از 22 بهمن نیز همچون سایر تجمعات و راهپیمایی ها برای اعلام اعتراضات خود استفاده کردند و با حضور در خیابان ها بار دیگریاد آورشدند که دولت برآمده از کودتا را به رسمیت نمی شناسند.

مردم دیروزدر حالی به خیابان ها آمدند که حکومت در چند روز گذشته با بازداشت گسترده فعالان سیاسی و مطبوعاتی و همچنین طیف وسیعی از مردم و تهدید و ارعاب آنها ازتریبون های رسمی در تلاش بود مانع از حضورشان دراین راهپیمایی شود. مقامات امنیتی در این زمینه تا بدانجا پیش رفتند که شب قبل از 22 بهمن ، زندانی های سیاسی، مطبوعاتی، دانشجویی و مدنی را مجبور کردند با خانواده های خود تماس بگیرند و با عتاب از آنان بخواهند در راهپیمایی شرکت نکنند. همچنین دراین شب پیامک های تهدید آمیزی از سوی وزارت اطلاعات و برخی نهاد های نظامی برای مردم ارسال شد که در برخی از آنهامردم از حضور در راهپیمایی منع شده بودند و در برخی دیگر نیز این عبارت به چشم میخورد: " 22 بهمن روزشناسی فتنه گران و اطلاع رسانی به شماره ۱۱۳ وزارت اطلاعات"

به این ترتیب به گزارش خبرنگاران روز،تهران روز گذشته امنیتی ترین روز در ماههای اخیر را پشت سر گذاشت به طوریکه حضور نیرویهای نظامی، گارد ویژه، بسیج و لباس شخصی،بخصوص در مناطق مرکزی پایتخت،که هر گونه تحرکی را زیر نظر داشتند،بیش از همیشه ملموس بود.

حمله به مهدی کروبی و بازداشت علی کروبی

مهدی کروبی که از دو روز پیشتر اعلام کرده بود از ساعت 9 در فلکه دوم صادقیه به جمع راهپیمایان خواهد پیوست، در حالیکه با استقبال مردم که از ساعت ها قبل در این میدان تجمع کرده بودند مواجه شده بود، مورد حمله نیروهای لباس شخصی و گارد ویژه قرار گرفت و علی کروبی، فرزند کوچک این نامزد معترض به کودتای انتخاباتی از سوی ماموران امنیتی بازداشت ونیمه شب دیشب آزاد شد.

ساعتی بعد از حمله به دبیرکل حزب اعتماد ملی، حسین کروبی در گفتگو با خبرنگار "روز" اعلام کرد پدرش ناچار از ترک راهپیمایی و بازگشت به منزل شده است.

فرزند مهدی کروبی توضیح داد: حاج آقا در خیابان اشرفی اصفهانی به سمت میدان آزادی حرکت کردند و در حالیکه مردم هیچ شعاری نمیدادند و در سکوت راهپیمایی میکردند یکباره نیروهای لباس شخصی و گارد سپاه حمله کردند و با باتوم و گلوله های رنگی به شدت مردم و اطرافیان حاج آقا را مورد ضرب و شتم قرار دادند. از سوی دیگر نیروی انتظامی نیز با گاز اشک آور به کمک آنها آمد و شلیک مستقیم گاز اشک آور باعث شد حاج آقا دچار مشکل تنفسی و ریوی شوند.

وی افزود: شیشه های ماشین حاج آقا را خرد کردند؛در این موقع مردم به کمک آمدند و حاج آقا را سوار ماشینی کردند تا از محل دور کنند اما متاسفانه به این ماشین نیز حمله کردند و شیشه های ماشین را شکستند و آسیب های جدی بدان رساندند.

به گفته حسین کروبی، هدف از حمله به مهدی کروبی و اطرافیانش، ممانعت از حضور آنها در راهپیمایی بود و مشخص بود که دستور گرفته اند به خود کروبی، آسیبی وارد نیاورند اما تعداد زیادی از مردم به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و زخمی شدند.کروبی نیزبه دلیل مشکلات تنفسی و همچنین برای جلوگیری از خشونت بیشتر، ناچار ازترک راهپیمایی شد.

حسین کروبی که پاسپورتش دو روز قبل در فرودگاه امام توقیف و به او گفته شد دو روز بعد به وزارت اطلاعات مراجعه کند، همچنین خبر داد که با او تماس گرفته و گفته اند روز 27 آبان به ساختمان وزارت اطلاعات در پاسداران مراجعه کند.

حسین کروبی در تماس بعدی باخبرنگار "روز" حال عمومی مهدی کروبی را خوب توصیف کرد و گفت که آسیبی به پدرش نرسیده است.او همچنین خبر داد که برادر کوچک ترش،علی،نیز در آخرین ساعات نیمه شب آزاد شده است.

براساس گزارش خبرنگار "روز" یک روز پیشتر، محافظان مهدی کروبی که از نزدیکان و بستگان وی بودند به وزارت اطلاعات احضار شده و ساعت ها تحت بازجویی قرار گفته بودند. سایت سحام نیوز که ارگان رسمی حزب اعتماد ملی است در این زمینه خبر داده است که آقای عسکریان و احمد عنبرنژاد، دوتن از جانبازان جبهه و جنگ و از نزدیکان مهدی کروبی که توسط وزارت اطلاعات به آن نهاد فرا خوانده شده بودند، پس از بازجویی، مستقیماً به زندان اوین منتقل شدند.

حمله به موسوی و ضرب و شتم رهنورد

میرحسین موسوی که روز گذشته قصد داشت از خیابان آزادی و کنار سازمان حج و زیارت به مردم بپیوندد، از سوی لباس شخصی ها، گارد ویژه و افراد باتوم به دست که از قبل در این نقطه آماده و مستقرشده بودند،تحت محاصره در آمد و امکان حضور در میان مردم و راهپیمایی 22 بهمن را نیافت.

وب سایت کلمه که دیدگاههای میرحسین موسوی را منتشر می کند خبر داده است که نخست وزیر زمان جنگ، هر سال در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از خیابان آذربایجان تا میدان آزادی در کنار مردم شرکت می کرد. اما امسال با ممانعت نیروهای شبه نظامی، وی نتوانست مسیر هر ساله در را بپیماید. این در حالیست که خبرگزاری فارس ادعا کرده است که «موسوی با انداختن پوششی بر سر از معرکه گریخت»!

خبرنگار "روز" به نقل از یکی از نزدیکان میرحسین موسوی گزارش داده است که در جریان این اتفاق آسیبی به او نرسیده است.

اما زهرا رهنورد ، استاد دانشگاه و همسر میرحسین موسوی به شدت مورد ضرب و شتم نیروهای لباس شخصی و شبه نظامی قرار گرفت.

او که قصد داشت از میدان صادقیه به راهپیمایان مردمی بپیوندد از سوی لباس شخصی ها و نیروهای نظامی محاصره شد و نیروهای لباس شخصی با باتوم و مشت به وی حمله کردند و او را از نواحی سر و کمر مورد ضرب و شتم قرار دادند.

رهنورد که پیش از این چندین بار مورد حمله لباس شخصی ها واقع شده بود، دیروز با حمایت وکمک مردم و تشکیل حلقه انسانی توانست از محاصره خارج شود. روز نامه کیهان پیش از این از موسوی خواسته بود از همراهان «افراطی» خود فاصله بگیرد. این نشریه نام زهرا رهنورد را نیز در فهرست این«همراهان»گنجانده بود.

حمله به خاتمی،بازداشت نوه امام

سید محمد خاتمی هم که از تقاطع زنجان ـ آزادی قصد پیوستن به مردم را داشت با حمله لباس شخصی ها ناچار از ترک راهپیمایی شد. به گزارش خبرنگار "روز" لباس شخصی ها به صورت سازماندهی شده ، رئیس جمهور سابق ایران را مورد حمله قرار دادند و شیشه های عقب ماشین او را شکستند. آسیبی به خاتمی وارد نشد اما اوهم مجبور به ترک محل راهپیمایی شد.

همزمان محمد رضا خاتمی و همسرش زهرا اشراقی، نوه آیت الله خمینی از سوی ماموران امنیتی بازداشت شدند. یکی از نزدیکان خاتمی به خبرنگار "روز" گفت: ماموران امنیتی آقای خاتمی و خانم اشراقی را بازداشت کرده و به انها گفته بودند که به خاطرحفظ امنیت شما اینکار را می کنیم که این امر با اعتراض شدید آنها به خصوص خانم اشراقی مواجه شده و خانم اشراقی گفته بود که شما آبروی خود را اینگونه می برید و خبر این قضیه منتشر شود برای خود شما بد می شود.

به گفته وی ماموران امنیتی سپس با آزاد کردن خاتمی و اشراقی، از حضور آنها در راهپیمایی ممانعت به عمل آوردند و انها را مجبور به ترک راهپیمایی کردند. در عین حال ماموران امنیتی از خانم اشراقی و همچنین همسرش خواسته اند تحت هیچ شرایطی در این زمینه مصاحبه نکنند.

خبرنگاران با اتوبوس آمدند

به گزارش خبرنگاران "روز"، مردم که به صورتی آرام و در سکوت به راهپیمایی پرداخته بودند بعد از این برخوردها به سردادن شعار پرداختند و خواستار برگزاری رفراندوم شدند. گزارش ها از خیابان های منتهی به آزادی حاکی از آن بود که نیروهای امنیتی که در تعدادی بسیار گسترده حضور داشتند، مردمی را که نماد سبز به همراه داشتند بازداشت کردند . میدان انقلاب، فلکه صادقیه و میدان هفت تیر ، شاهد درگیریهای گسترده ای بین مردم و نیروهای امنیتی بود. این درگیری ها در حالی روی داد که تقاطع های آزادی و تمام خیابان های منتهی به آزادی نیز دراختیار نیروهای امنیتی بود.

از سوی دیگر خبرنگاران خارجی که با اتوبوس به محل مراسم آورده شده بودند، به گفته خبرنگار آسوشیتدپرس، تنها اجازه مخابره سخنرانی محمود احمدی نژاد را یافتند. این درحالی بود که اینترنت در سراسر کشور دچار اختلال شده و ورود به جی میل ، مسنجر و بسیاری از سیات ها مشکل بود؛هر چند این مساله نیز مانع از اطلاع رسانی مردمی از وقایع دیروز نشد و فیلم ها وتصاویر تجمعات و درگیریهای دیروز به سرعت بر روی سایت های اینترنتی قرار گرفت.از تصویر جوانی که ماموران لباس وی را درآورده و او زیر ضربات مشت و لگد گرفته بودند تا تصویر مردمانی که در متروها،فریاد می زدند:مرگ بردیکتاتور

گزارش شاهدان عینی

گزارش خبرنگاران "روز " حاکیست نیروهای نظامی با گلوله های رنگی مردم را هدف قرار میدادند و ماموران امنیتی مردمی را که مورد اصابت گلوله رنگی قرار گرفته بودند بازداشت میکردند.

یک شاهد عینی که در میدان صادقیه حضور داشت به "روز" گفت: با گلوله های رنگی و پلاستیکی مردم را میزدند آن هم در حالیکه مردم ابتدا در سکوت تجمع کرده بودند؛ اما بعد از حمله لباس شخصی ها به آقای کروبی و ضرب و شتم مردم، شعار ها شروع و درگیریها نیز شدیدتر شد.

وی افزود: بسیجی ها با بلندگو شعار مرگ بر منافق، مرگ بر وطن فروش خائن و مرگ بر سبز اموی سر میدادند اما با این حال و برغم امکانات و بلند گوهایی که دراختیار آنان بود، صدای شعار مردم بیشتر به گوش می رسید.

به گفته این شاهد عینی، بسیجی ها و لباس شخصی ها، سوار بر موتور به طور مرتب از مردم فیلمبرداری میکردند و هلی کوپتر ها مدام در پرواز بودند.

یک شاهد عینی دیگر نیز که مورد ضرب و شتم با باتوم قرار گفته است به "روز" گفت: لباس خاکی ها و گاردی ها بی مهابا می زدند جوری که آنقدر محکم به پای پسر عموی من که همراه من بود زدند که از شدت ضربه پایش شکست.

در یوتیوب نیز فیلمی منتشر شده است که جوانی ، توسط یکی از افراد گارد ویژه به شدت مورد ضرب و شتم قرار گفته است.

این شاهد عینی از همبستگی مردم نیز سخن گفت و افزود: مردم خیلی به هم کمک میکردند. من دیدم که 5 تا از جوانها را بازداشت کرده اند و میخواستند ببرند که یکباره مردم ریختند و جوان ها را از میان آنها کشیده و فراری دادند.

دختر جوان محجبه ای هم که نماد سبز به همراه داشته به خبرنگار "روز" گفته است که نیروهای انتظامی مانع از پیوستن آنها به مردم شده و انها را ناچار از ترک محل کرده و گفته اند در صورت حضور در راهپیمایی بازداشت خواهند شد.

خبرنگار "روز" همچنین از خیابان کارگر جنوبی گزارش داده است که مردم به طور مداوم بوق می زدند و نیروهای لباس شخصی در اکثر نقاط صورت خود را با پارچه کشباف پوشانده بودند. همزمان ماشین های آب پاش به وفور در خیابان های مرکزی شهر دیده می شد.

خیابان جلال آل احمد و کارگر شمالی در نزدیکی کوی دانشگاه تهران، میدان ونک، میدان صادقیه، آریا شهر (بلوار فردوس)، نقاطی بودند که درگیریهای شدید در آنها گزارش شده و تیراندازی هوایی به صورت رگباری نیز صورت گرفته است.

فیلمی که در یوتیوب منتشر شده مردمی را نشان میدهد که در مترو شعار مرگ بر دیکتاتور می دهند و «رهبر خائن آواره گردی» را می خواندند. همزمان فیلم دیگری مردمی را نشان میدهد که شعار«تجاوز، جنایت، مرگ بر این ولایت» و همچنین «رفراندوم، رفراندوم این است شعار مردم» سر میدهند.

"کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل رو ستایش کنیم" شعار دیگری است که دیروز از سوی مردم ایران سر داده شد.

در دیگر شهرهای کشور



اما اعتراضات مردمی منحصر به تهران نبود. شهرهای مختلف ایران همزمان با تهران صحنه درگیری مردم و نیروهای نظامی و لباس شخصی هایی بود که مانع از راهپیمایی و تجمع معترضین شدند. «مرگ بر دیکتاتور» و «یا حسین میرحسین » شعارهای مشترکی بود که در شهرهای مختلف ایران سرداده شد.

براساس فیلمی که در یوتیوب منتشر شده مردم اصفهان که در خیابان چهارباغ بالا تجمع کرده و شعار الله اکبر و یا جسین، میرحسین سر داده بودند، با حمله نیروهای نظامی مواجه شدند.در این درگیری نیروهای نظامی از گاز اشک آور و تیرهوایی برای پراکنده کردن مردم استفاده و بیش از 5 تن را بازداشت کردند. فیلم دیگری در یوتیوب، مردم اصفهان را در سی و سه پل نشان میدهد که سرود یار دبستانی من را می خوانند.

در مشهد، دست کم صد نفر از معترضان که در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب شرکت کرده بودند بازداشت شده اند. براساس گزارش سایت ندای سبز آزادی، نیروهای امنیتی و انتظامی در اطراف میدان تقی‌آباد و خیابان‌های مرکزی مشهد مستقر شده‌ بودند . این در حالی بود که از شب قبل نیروهای بسیجی و انتظامی با در دست داشتن اسلحه‌های جنگی همچون کلاشینکف در شهر مشهد رژه می‌رفتند.

در شیراز نیز بیش از بیست تن از معترضانی که فریاد مرگ بر دیکتاتور سر میدادند، بازداشت شدند.

در شهر اهواز نیز برغم حضور پررنگ نیروهای ضد شورش،مردم شعار «مرگ بردیکتاتور«سردادند با نمادهای سبز و عکس میرحسین موسوی در خیابان ها راهپیمایی کردند.

گزارش‌های شاهدان عینی از درگيري و آتش زدن لاستيك در خيابان شيخ بهائي اهواز حكايت دارد.

در شهر کرد شاهدان عينی از حضور چند صد نفری جوانانی که دستبند سبز داشتند و با خود تصویر ميرحسین موسوی و خاتمی را حمل میکردند خبر داده اند؛این راهپیمایی نیز با یورش نیروی انتظامی و لباس شخصی ها مواجه و به درگيریهای جزئی و پراکنده منجر شد.

گفته می شود در این درگیری ها دست کم دو نفر دستگیر شده اند و درگیری های پراکنده در اطراف خیابان کاشانی و باهنر تا ساعت 12 ادامه داشته است.
این در حالیست که به گزارش ندای سبز آزادی راهپيمایی حامیان دولت در استان چهارمحال و بختياری با سردی بی سابقه ای نسبت به سالهای گذشته برگزار شد.کمی تعداد شرکت کنندگان در راهپیمایی این استان آنچنان بود که صدا و سیمای استان از پخش تصاوير آن ممانعت به عمل آورد و به پخش تصاویر آرشیوی از سالهاي گذشته اقدام کرد.

برخی گزارش ها نیز حاکی از آن است که نیروهای دولتی، ماشین‌های آب‌پاش ضدشورش مجهز به آب داغ فشار قوی در برابر ساختمان صدا و سیما مستقر کرده بودند. براساس گزارش خبرنگار "روز" از دو روز قبل نیروهای حراست سازمان صدا و سیما افزایش یافته بود و از ساعات نخستین روز گذشته نیز این سازمان توسط نیروهای نظامی محافظت می شد.

بر اساس همین گزارش میزان خشونت به کار رفته در برخورد با مردم معترض به شدت بالا بوده و حکومت تمام تلاش خود را به کار برده است تا از حضور معترضان و شکل گیری تجمع و راهپیمایی آنان جلوگیری کند. در این راستا بازداشت های گسترده ای نیز گزارش شده است؛ به گفته شاهدان عینی،ماموران بعد از شناسایی معترضان، آنها را به داخل کوچه های فرعی می کشاندند و بازداشت میکردند.

با این همه خبرنگاران خارجی اظهار نظر کرده اند حضور و تحرک سبز ها در تظاهرات دیروز، با محدودیت ها و تمهیدات وسیع امنیتی کمتر از حد انتظار بود. وسعت سانسور و فیلترینگ به اندازه ای بود که تا ساعت هشت شب تنها یک فیلم از تهران امکان مخابره یافته بود. چنان که جوانان سبز موفق نشدند که عکس های مربوط به صحنه های درگیری را به دنیا برسانند.

شهید سبز- کارتونی از یحیی تدین، پرشین کارتون


شهید سبز- کارتونی از یحیی تدین، پرشین کارتون

پوست خربزه احمدی نژاد زیر پای علی خامنه ای

پوست خربزه احمدی نژاد زیر پای علی خامنه ای

گزارش پیک نت از میان جمعیت میدان آزادی

سبزها چند برابر بودند

اما شعارشان "سکوت" بود!

سپاه و اوباشی که مداحان با قمه به خیابان آورده بودند، برای تکرار یک 30 خرداد سال 1360 خود را آماده کرده بودند. موسوی بسیار عاقلانه عمل کرد که راهپیمائی را جداگانه برگزار نکرد، زیرا می خواستند به بهانه و تشابه 30 خرداد 60 حمام خون راه بیاندازند. احمدی نژاد که بسیار زیرکانه، درباره وقایع بعد از انتخابات سکوت کرده تا همه هزینه سرکوب و جنایات را علی خامنه ای پرداخت کند، روی این حمام خون پافشاری کرده بود. از روز روشن تر است که او و شبکه مافیائی و حتی شاید وابسته به خارج که در پشت سر او قرار دارد، این هزینه را آگاهانه متوجه علی خامنه ای کرده است. آنها با این هدف گیری، دو نشانه را می زنند. اولا علی خامنه ای را بین مردم و حکومتیان 30 سال گذشته و روحانیون مراجع سکه یک پول کرده اند و دوم اینکه آماده می شوند تا پس از پایان ماموریت علی خامنه ای، او را هم کله پا کنند!

هم هاشمی و هم اردبیلی همین مسئله را به او گفته اند، اما معلوم نیست عقلش را بدست چه کسی داده است.

امروز اکثریت مردم سبز، به احترام کلام موسوی، با آنکه میدانستند چه فضای سپاهی و امنیتی بر تهران حاکم است، با حفظ آرامش آمده بودند، اما حکومتی ها ناجوانمردانه با آنها رفتار کردند. این رفتار باعث شد که از این پس دیگر مردم به هیچ وجه روی حفظ روحیه برادری و این نوع وعده ها حساب نکنند و آماده به خیابان بیآیند.

امروز، موقعیت چنان بود که اگر کسی کمترین تظاهری به سبز بودن می کرد فوراً در محاصره لباس شخصی ها و گاردی ها قرار می گرفت و دستگیر می شد و اگر خیلی رحم می کردند بشدت کتک می زدند و رهایش می کردند. عکس و فیلم گرفتن بسیار دشوار بود، اما مردم بازهم خطر را به جان خریدید و گرفتند.

چه وحشتی از مردم دارند این ها! باید باشید و ببینید. دقیقاً با آرایش نظامی جنگی – جنگ شهری- در تمام مسیر حضور داشتند.

آیا باز موسوی از مردم خواهد خواست که در راه پیمائی های مشترک با نیروهای حکومت مثل 22 بهمن امسال با سکوت شرکت کنند؟ تصور نمی کنم. امروز حجت بر همه تمام شد که حکومت قصد جان مردم معترض را دارد.

امروز شناختن سبز ها خیلی آسان بود. هرکس شعار بلندگوها را تکرار نمی کرد و پارچه نویس های دولتی در دستش نبود سبز بود و کسانی که داخل جمعیت بودند، مثل خود من دیدند که شمار این افراد بسیار زیاد بود. یعنی کسانی که هم شعارهای دولتی را تکرار نمی کردند و هم پارچه نویس های دولتی را در دست نداشتند.

سراسر خیابان های منتهی به میدان آزادی سبز بودند، آنچنان که تلویزیون دولتی حتی جرات نشان دادن یک لحظه تصویر از نزدیک را نداشت. حتی در میدان آزادی فقط و فقط همان چند هزارتای جلوی جایگاه را که همه نظامی و بسیجی بودند را نشان می داد.

22 بهمن 1388






22 بهمن 1388

با این صحنه ثبت تاریخ شد





* بازداشتها همچنان ادامه دارد

بازداشتها همچنان ادامه دارد

میزان:تارا سپهری فر، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شریف،امروز بازداشت شد‬.
هنوز هیچ اطلاعی از محل نگهداری و علت بازداشت این دانشجو در دست نیست.
گزارش هایی حاکی از آن است که بهار تراکمه، دختر یونس تراکمه روز 21 بهمن مجددا بازداشت شده است و به زندان اوین منتقل شده است.
گزارش رسیده به «میزان خبر» حاکی است یک ایرانی تبعه هلند به نام زهرا بهرامی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است و در اوین به سر می برد.
‫برخی از زندانیانی که به تازگی آزاد شده اند گفته اند‬: او به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و تحت فشار است که در یک نمایش تلویزیونی اعتراف به جاسوسی شرکت کند.

نام وحید پوراستاد در فهرست بازداشت شدگان وجود ندارد

نام وحید پوراستاد، روزنامه نگار باسابقه در فهرست دستگیرشدگان دادگاه انقلاب و زندان اوین وجود ندارد.
به گزارش نوروز، این موضوع سبب نگرانی خانواده وی شده است.
وحید پوراستاد، نیمه شب دوشنبه در منزل پدرهمسرش بازداشت شد و تاکنون هیچ تماسی با خانواده خود نداشته است.
پوراستاد در موج بازداشت فعالان سیاسی و مطبوعاتی در آستانه 22 بهمن بازداشت شد. ماموران امنیتی پس از حضور در منزل پدرهمسر وی و بازرسی کامل خانه، این روزنامه نگار را به منزل شخصی وی منتقل کرده و پس از تفیتیش منزل وی بخشی از وسایل شخصی او از جمله کامپیوتر، دست نوشته ها و مدارک وی را با خود بردند.
وحید پوراستاد، در حال حاضر در روزنامه فرهیختگان مشغول به کار بود که محمدرضا نوربخش سردبیر و مسعود باستانی از روزنامه نگاران این روزنامه نیز مدت هاست در بازداشت به سر می برند.
پوراستاد پیش از این با بسیاری از روزنامه ها از جمله سلام، مناطق آزاد، هم میهن، مشارکت، نوروز، یاس نو، وقایع اتفاقیه، اقبال، بهار، اعتماد ملی و ... همکاری داشت.

سنای آمریکا به دنبال تحریم ناقضان حقوق بشر در ايران

راديو فردا : سناتور جوزف ليبرمن يکی از تدوين‌کنندگان لايحه تازه در سنای آمريکا درباره ايران، به راديو اروپای آزاد-راديو آزادی، گفته است که اين لايحه بر تحريم‌های تنبيهی عليه ناقضان حقوق بشر در حکومت جمهوری اسلامی ايران تمرکز دارد.

جزئيات لايحه‌ای که از سوی سناتور جمهوريخواه جان مک کين و جوزف ليبرمن، سناتور مستقل ايالت کنکتيکت، تهيه و تدوين شده و گروهی از سناتورهای ديگر از آن پشتيبانی کرده‌اند، روز چهارشنبه انتشار يافت.

اين لايحه تحريمی و تنبيهی، با لوايح تحريم‌های پيشين تفاوت عمده‌ای دارد و تمرکز آن نه بر مسئله اتمی دولت ايران که عليه مقام‌های جمهوری اسلامی که در سرکوب‌ها و نقض حقوق بشر در ايران نقش داشته‌اند، است.

سناتور ليبرمن يکی از دو تن تدوين‌کنندگان اين لايحه، درتوضيح مفاد آن به راديو اروپای آزاد – راديو آزادی می‌گويد: «اين لايحه، در مورد برنامه تسليحات اتمی ايران نيست. اين اقدام، افرادی را در دولت ايران هدف قرار می‌دهد که با ارتکاب نقض حقوق بشر، عليه مردم ايران عمل می‌کنند.»

وی افزود: «ما از جانب مردم آمريکا سخن می‌گویيم که آشکارا به نقض مکرر حقوق بشر توسط دولت ايران اعتراض می‌کنند و در همان حال به مردم ايران، به تظاهرکنندگان، به جنبش سبز می‌گويیم که ما کنش‌ها را می بينيم، صدای تظاهرکنندگان را می‌شنويم و در کنار آنها قرار داريم. به دولت ايران نيز که حقوق شهروندان ايرانی را زيرپا می‌نهد، تأکيد می‌کنيم که برآنيم تا عليه شما اقدام کنيم.»

اين لايحه به ويژه از رئيس جمهور آمريکا می‌خواهد تا دولت وی، فهرستی از کسانی که در حکومت ايران، حقوق بشر را ناديده انگاشته، تهيه و همواره آن را به روز کند و سپس تحريم‌های هدفمند عليه آنان اعمال نمايد؛ مانند منع صدور رواديد، محدود کردن مسافرت‌های برون‌مرزی آنها و جلوگيری از فعاليت‌های مالی اين افراد.

باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا، روز سه شنبه گذشته، از تحريم‌های جديد عليه جمهوری اسلامی سخن گفت که به خاطر تقابل جمهوری اسلامی با جامعه جهانی برسر برنامۀ اتمی ايران پيش بينی شده است.

دو مجلس نمايندگان و سنای آمريکا نيز پيش از اين، هر يک به طور جداگانه، دو لايحه تحريم صدور بنزين به ايران را تصويب کرده‌اند که به برنامه‌های اتمی دولت ايران مربوط است، ولی ماهيت و هدف‌های لايحه جديد پيشنهادی سناتورها، با آنچه تاکنون تصويب شده متفاوت است و بر مسئله حقوق بشر در ايران تمرکز و تأکيد دارد.

اين لايحه برای تصويب، بايد يک سلسله مراحل قانونی را طی کند و پس از تصويب سناتورها، در صورت توشيح آن از سوی رئيس جمهوری آمريکا، قانونی بر قوانين موجود تحريم‌ها می‌افزايد.

سناتور ليبرمن همچنين گفت: «سرنوشت رژيم بنيادگرا و سرکوبگری که سی و يک سال با خشونت فزاينده حکومت کرده است، هنگامی رقم خورد که با تظاهرات مردم ايران عليه انتخابات ناعادلانه برخورد کرد.»

آقای ليبرمن افزود: «ما به عنوان امضاکنندگان پيمان‌های بين‌المللی درباره حقوق مدنی و سياسی ملت‌ها، مسئوليت اصولی داريم تا عليه ديگر امضاکنندگانی که امروز مانند دولت ايران اين پيمان‌ها را زير پا می‌نهند، اعتراض کنيم.»

سناتور جوزف ليبرمن همچنين در گفت‌وگو با راديو اروپای آزاد – راديو آزادی ضمن تحسين از مردم ايران گفت: مردم آمريکا در کنار ايرانيان هستند، ما صدای شما را می‌شنويم و از هر آنچه که در جهت کمک به تعيين سرنوشت‌تان بتوانيم انجام دهيم، دريغ نخواهيم کرد. بدانيد، سرانجام هدف شما که همانا آزادی جهانشمول شماست، پيروز خواهد شد.

ارزیابی‌های متفاوت از راهپیمایی ۲۲ بهمن

دويچه وله : آیت‌الله خامنه‌ای راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن را تلویحاَ پایان بحران سیاسی پس از انتخابات می‌داند. او با اشاره به این راهپیمایی‌ها مخالفان را به سکوت فراخوانده است. مخالفان اما ارزیابی متفاوتی از رویدادهای ۲۲ بهمن دارند.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در پیامی که به مناسبت راهپیمایی‌های دولتی در روز ۲۲ بهمن فرستاد، از حضور "ده‌ها میلیونی ملت" قدردانی کرد. خامنه‌ای ابراز امیدواری کرد که چند کشور که از آنها به عنوان " دولت‌های متکبر و زورگو" نام برد، با دیدن راهپیمایی‌ها از خواب غفلت بیدار شوند و در فکر "سیطره" بر ایران نباشند. وی سپس این سؤال را مطرح کرد که « آیا حضور ده‌ها میلیون انسان بصیر و پُر انگیزه در جشن سی‌و یک سالگی انقلاب کافی نیست که معاندان و فریب خوردگان داخلی را که گاه ریاکارانه دَم از "مردم" می‌زنند، به خود آورد.»

ظاهراَ منظور آیت‌الله خامنه‌ای از "معاندان و فریب‌خوردگان" رهبران و چهره‌های اصلی جنبشی است که در در ارتباط با اعتراض به نتیجه اعلام‌شده انتخابات ۲۲ خرداد شکل گرفت و میلیون‌ها نفر را برای مطالبه حقوق مدنی و سیاسی خود به خیابان‌ها کشاند. با بالا‌گرفتن این اعتراضات، آیت‌الله خامنه‌ای که آشکارا از نتیجه اعلام‌شده انتخابات حمایت کرده بود، در نماز جمعه معروف روز ۲۹ خرداد حاضر شد و به معترضان اولتیماتوم داد که به "زورآزمایی" پایان دهند.

اما پس از این اولتیماتوم نیز نارضایتی‌ها و اعتراض‌ها ادامه یافتند. بازداشت‌های گسترده و درگیری و ضرب و شتم علیه معترضان در روزهایی همچون روز قدس، ۱۶ آذر و عاشورا و همچنین فاجعه قتل چند تن از بازداشت‌شدگان در کهریزک هم از شدت بحران یادشده نکاست و آنچه که آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان "زورآزمایی" نامید در ابعاد و اشکال مختلف ادامه یافت.

به گفته مخالفان، حکومت ایران در روز ۲۲ بهمن امسال تلاش کرد با اتکای هر چه بیشتر به راهکارهای امنیتی و انتظامی و بسیج بیشترین نیرو برای امنیتی کردن فضای شهرهای بزرگ "زورآزمایی" را به سود خود رقم زند و عملاَ قدرت مانور را از معترضان سلب کند. این ارزیابی وجود دارد که راهکار حکومت قسماَ بی‌نتیجه نبوده است، ولی در عین حال نفس به میدان آوردن شمار بی‌سابقه‌ای از نیروهای امنیتی و انتظامی برای مهار ظاهری یک بحران ژرف نقطه ضعف بزرگ هر حکومتی تلقی می‌شود. این که باز هم به رغم این بسیج گسترده، درگیری‌های پراکنده و گاه گسترده‌ای در تهران و شماری از شهرهای بزرگ ایران روی داده است، امری است که ازنظر ناظران مستقل هم نشان‌دهنده تداوم بحران سیاسی در ایران است و هم تردیدهای بسیار در باره‌ی جمع‌بندی آیت‌الله خامنه‌ای از راهپیمایی‌های روز ۲۲ بهمن ایجاد می‌کند.

در همین حال چهر‌ه‌ها و رسانه‌های وابسته مختلف به جنبش سبز به ارزیابی نتایج تاکتیک‌ها و سیاست‌های اعتراضی خود در ماه‌های گذشته و حد موفقیت آنها از جمله در روز ۲۲ بهمن مشغول شده‌اند. به نظر می‌رسد که در میان این محافل بیش از آن که در نفس ادامه اعتراض‌ها اختلافی باشد، در بهینه‌کردن راه‌های طرح مطالبات و دستیابی به آنها جای بحث و درنگ است.

بازتاب خبرها و رویدادهای مربوط به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مطبوعات جهان

صدای آمريکا : سخنان محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران که در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی ایراد کرد، موضوع اصلی بیشتر مطبوعات آمریکا بود.

نیویورک تایمز نوشته است رئیس جمهوری ایران توجه همه را از تظاهرات به دستاوردهای هسته ای معطوف کرد.

این روزنامه با بازتاب سخنان آقای احمدی نژاد از تظاهرات مخالفان دولت و درگیری آنان با نیروهای امنیتی خبر داده که علی رغم محدودیت خبررسانی در ایران از سوی وب سایتهای مخالف دولت در اینترنت منتشر شد.

نیویورک تایمز سخنان آقای احمدی نژاد مبنی بر توانایی ایران در غنی سازی اورانیوم را که در یکی از حساس ترین لحظات بیان شد ؛ نشانه این دانسته که برنامه هسته ای ایران در یکی از بدترین بحران های سیاسی در سی سال گذشته؛ می تواند نقش مهمی در سیاست داخلی آن کشور ایفا کند.

واشنگتن پست هم با بازتاب همین خبر، دیدگاه های مختلف در این زمینه را منعکس کرده است.

از جمله، به نقل از بنیاد دانشمندان آمریکایی می نویسد رهبران ایران سخت تلاش می کنند تا از دستگاه های قدیمی سانتریفیوژ که بسیاری از آنها حتی قابل استفاده نیست، برای غنی سازی اورانیوم بهره برداری کنند و این نشانه آن است که هدفشان از غنی سازی؛ سیاسی است.

لس آنجلس تایمز از برخورد تظاهر کنندگان و پلیس در سالگرد انقلاب اسلامی خبر داده است.

به نوشته این روزنامه در حالی که محمود احمدی نژاد از قدرت و اتحاد ملت ایران سخن می گفت، شعارهای مخالفان نیز از راه دور به گوش می رسید.

به نوشته لس آنجلس تایمز؛ علی رغم محدودیت شدیدی که علیه روزنامه نگاران اعمال می شد؛ ویدئوهای پست شده بر اینترنت جمعیت عظیم تظاهر کنندگانی را نشان می داد که بر علیه دولت شعار می دادند . این روزنامه به نقل از یک شاهد عینی نوشته تظاهرکنندگان جسورانه در مقابل نیروهای امنیتی ایستاده بودند و شعارهایی از جمله مرگ بر دیکتاتور و زندانی سیاسی آزاد باید گردد سر می دادند.

روزنامه گاردین چاپ لندن، رویدادهای ایران را به صورت زنده با تصویر بلاگ کرده است.

از جمله ویدئوهای منتشر شده در گاردین ویدئویی است که در آن یکی از تظاهرکنندگان توسط پلیس ضد شورش مورد ضرب و شتم قرار گرفته و ویدئویی که در آن مردم شعار استقلال آزادی جمهوری ایرانی سر داده اند.

گاردین به نقل از خبرنگار اسوشیتدپرس نوشته تعداد شرکت کنندگان در تجمع دولتی به مراتب بیشتر از تظاهرکنندگان مخالف دولت بود. این روزنامه همچنین به نقل از یک شاهد عینی می نویسد به دلیل خشونت اعمال شده از سوی نیروهای امنیتی؛ مخالفان دولت قادر نبودند در مکانی مشخص جمع شوند و تا حدودی ترسیده بودند.

گاردین به نقل از یکی دیگر از هواداران جنبش سبز نوشته این به معنای شکست جنبش نیست و ما نیاز به زمان داریم تا بار دیگر با هم متحد شویم.

روزنامه لوموند چاپ فرانسه نیز گفتگویی را با یکی از مخالفان دولت که در راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن شرکت کرده بود به چاپ رسانده است . این شاهد عینی می گوید با توجه به محدودیت اینترنت و دسترسی نداشتن به سایتهای مخالفان دولت قادر نبود از مسیر راهپیمایی معترضان آگاه شود. از همین رو، در راه رفتن به میدان آزادی ؛ ناگهان خود را میان هواداران دولت یافت.

این معترض می گوید دولت مانع سازماندهی راهپیمایی طرفداران جنبش سبز شد و بسیاری از سبزها، خود را تنها و دست خالی میان هواداران دولت یافتند.

روزنامه Avvenire چاپ ایتالیا، در سرخط خبرهای خود؛ از آنچه آنرا به چالش گرفتن انقلاب خمینی از سوی موج سبز در سی و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خوانده، نوشته است.
به نوشته این روزنامه ده ها هزار از هواداران جنبش سبز در اعتراض به جشن رژیم به خیابانها آمدند.

اونیره پس از بازتاب خبرها و رویدادهای مربوط به مخالفان دولت در روز بیست و دوم بهمن نوشته احمدی نژاد در مقابل همه قرار گرفت و از تبدیل شدن ایران به کشوری هسته ای سخن گفت.

این روزنامه همچنین از ابراز نگرانی فرانکو فراتینی ، وزیر امور خارجه ایتالیا نسبت به درگیری های اخیر در تهران و اتمام حجت وی با دولت ایران خبر داده و می نویسد او به دولت آن کشور هشدار داده که به رفتارهای خشونت آمیز و سرکوب پایان دهد.

عکس : "قلب نظام مقدس روز ۲۲ بهمن نتپید" - تصاوير هوایی google از ميدان آزادی و خيابانهای اطراف



بهنام قلی پور beehnam.blogspot.com : نظام مقدس، ۳۰ سال بیشتر است که پشتِ بخشی از توده‌ پنهان می‌‌شود تا منافع روحانیان، نظامیان و عده‌ای وابسته به خود را به نام «ملت» حفظ و نگهداری کند.

مراسم روز گذشته، یکی از مصادیق همین پنهان‌کاری‌ها و منفعت‌طلبی‌ها است که در پیام سلطان، چهره خود را نشان داد.

عکس‌های ماهواره‌ای که وبلاگ گوگل از مراسم روز ۲۲ بهمن منتشر کرده، به خوبی این پنهان‌کاری‌ها و فریب‌کاری‌های نظام مقدس را نشان می‌دهد.

آن ۵۰ میلیون نفری که گفته می‌شود دیروز در خیابان‌ها آمدند، در تصاویری که کمتر از ۱۰دقیقه مانده به سخنرانی احمدی‌نژاد از میدان ازادی گرفته شده است، به یکباره به کمتر از ۵۰ هزار نفر تقلیل پیدا می‌کند.

میدان آزادی، روز گذشته قلب تپنده نظام مقدس بود که هفته‌ها پیش از آن برای تسخیرش برنامه‌ریزی شده بود.

اگر آن پنج میلیون نفری که ادعا می شود به طرفداری از نظام مقدس در تهران به خیابان‌ها آمدند، روز گذشته؛ می‌بایست در حمایت از دولت مورد حمایت سلطان، خود را به این میدان می‌رساندند و به سخنان محمود احمدی‌نژاد گوش فرا می‌دادند.

اما آنچه که عملن روز گذشته رخ داد، تصاویری است که گوگل از میدان آزادی منتشر کرده است

دستگیری به خاطر دستبند سبز

دستگیری به خاطر دستبند سبز

جنبش راه سبز (جرس ) : همراه داشتن هرگونه نماد سبز از جمله دستبند یا پارچه سبز، امروز علت دستگیری بسیاری از مردم بود. به گفته یک شاهد عینی موج عظیمی از دستگیری ها در خیابان ولیعصر ،هفت تیر و صادقیه صورت گرفته است که یسباری از آنها حتی در تظاهرات شرکت نکرده بودند و در اتومبیل خود بودند که مورد حمله قرار گرفتند. شنیده های خبرنگار جرس حکایت از این دارد که بسیاری از دستگیر شدگان امروز پس از دادن تعهد و آدرس و شماره تلفن آزاد شده اند. گفتنی است که از بازداشت شدگان امروز آدرس ایمیل و پس ورد شان پرسیده شده است .

ژاپن از بالا رفتن غلظت غنی سازی اورانیوم بشدت انتقاد کرد

دولت ژاپن از اینکه جمهوری اسلامی فعالیت های مربوط به غنی سازی 20 درصدی اورانیوم را آغاز کرده، بشدت انتقاد کرد . اوکادا وزیر امور خارجه ژاپن با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این رفتار رژیم جمهوری اسلامی به معنای زیرپا گذاشتن مصوبه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است . وزیر امور خارجه ژاپن افزوده که ژاپن خواهان حل صلح آمیز مساله اتمی ایران می باشد، اما این اقدام جمهوری اسلامی برای توکیو تاسف انگیز است . اوکادا در این بیانیه از رژیم جمهوری اسلامی بشدت خواسته که برای حل مساله اتمی ایران سیاست های سازنده در پیش بگیرد و از متون مصوبه های شورای امنیت سازمان ملل متحد پیروی کامل کند .

فیلم : مردم حاضر در ميدان آزادی که جای سوزن انداختن در ان نبود به سخنان احمدی نژاد گوش ميدهند! / 22 بهمن

وبلاگها و تطاهرات 22 بهمن

یک بر هیچ به نفع موسوی و کروبی و مردم داخل

آرش سیگارجی sigarchi.net : اعتراضات ۲۲ بهمن به نظر من چیزی از ۱۶ آذر یا ۱۳ آبان کم نداشت ، تنها این وسط برخی از مدعیان رهبری جنبش سبز در خارج از ایران ، انتظارات را بالا بردند. اینکه آدم بگوید “۲۲ بهمن وقت آکسیون نهایی نهایی است” و یا بدون اطلاع از فضای داخل ، تئوری “اسب تروا” را تبیین کند ، جز این نتیجه ای فراهم نمی کند. به نظر من در این فاصله ی عاشورا تا امروز ، این افراد عملا فقط انتظارات را از جنبش اعتراضی بالا بردند.

برای همین ، اگر کمی این فشارهای کاذب را دور کنیم و به آنچه امروز (ديروز) اتفاق افتاد نگاه کنیم متوجه می شویم ، که اعتراضات اولا وجود داشت و ثانیا در استان ها حضور معترضان جدی تر لمس شد.

من می خواهم با توجه به مشاهداتم از فیلم ها یک گام هم فراتر بگذارم و بگویم با توجه به تلاش حکومت ، نه تنها اعتراضات خاموش نشد بلکه کاهش هم نیافته است. توجه کنید که در این یکی ، دو ماه حکومت از هر ابزاری استفاده کرد. اول بیانه های موسوی و کروبی را سازشکاری تلقی کرد ، بعد محسن رضایی را وارد پادرمیانی کرد بعد مناظره های کذایی را راه انداخت و نهم دی را علم کرد برای کوبیدن جنبش اعتراضی. در شرایط عادی ، هر کدام از این این توطئه ها کافی است تا کمر یک جنبش اعتراضی را بشکند اما دیدید نشد و مردم باز ماندند.

به نظرم ۲۲ بهمن یک درس مهم دارد و آن اینکه همه ماه که بیرون هستیم می توانیم منعکس کننده دیدگاه ها ، انتظارات و خواسته های جنبش سبز باشیم. وگرنه احساس فرمانده بودن ، رهبر و نماینده جنبش بودن ، آن هم بدون شناخت درست ، عامل فرسایش بیشتر خواهد بود. شک ندارم که یک عده در داخل ، بعد از تبلیغات و افزایش انتظارات توسط برخی چهره های خارج از کشور ، عملا ، سرخورده شده اند اما قاطبه ی مردم با عزمی جزم تر دنبال مطالبات شان هستند.

به نظرم موسوی و کروبی که در ایران هستند ، همچنان ، شنیدنی صدا برای مردم هستند.
----------------------------------------------------
اين پايان كار نيست، يك تجربه ناموفق مي‏تواند درسي براي پيروزي باشد!

سیخونک sikhunak.wordpress : صبح زود با چندتا از دوستام رفتيم آزادي،
فهميمدم اون اسب ترواي كه براي ما تعريف كرده بودند، فقط در حد همان راي‏هاي بود كه توي بالاترين گرفت و رفت،
از اونجا مستقيم رفتيم آرياشهر،
اونجا هم حس كردم تنهاييم،
فهميدم كه حتي كروبي كه 8ماه تمام شجاعانه همراه مان ايستاد را هم تنها گذاشتيم، بسيجي‏ها و طرفدارهاي حكومت خيلي از ما بيشتر بودند با همه اين وجود همراه با چند نفر از سبزها شروع كرديم به شعار دادن كه خيلي زود قلع و قمع و پراكنده شديم.
يكي دو ساعتي هست رسيدم خونه و داشتم بالاترين و بقيه سايتها را ميخوندم و واقعن نميدونم چي بگم؟
وقتي لينكهايي شكسته شدن ركورد تعداد بازديد كننده‏هاي بالاترين در يك روز!!! را ديدم و ياد حضور كم رنگ تعدادمون در خيابانها افتادم، يك دفعه گـُر گرفتم و پيش خودم گفتم كاش اينترنت را كلن قطع كرده بودند،

اما، معتقدم امروز روز خوبي براي ما نبود و نمي‏توانيم آن را يك موفقيت در كارنامه مبارزات اين چندماهه خود بدانيم،
نا اميد نبوده نيستم و نخواهم شد،
تا آخر همراه با جنبش سبز و دوشادوش هموطنان سبز آزاديخواهم خواهم ايستاد،حتي اگر روزي مجبور باشم تك و تنها توي خيابانهاي تهران، جلوي كودتاچيان و عوامل فرصت طلب،خودفروخته،كم فهم و وحشيشان بايستم.

خودم را مديون خون ندا، سهراب، اشكان و… ميدانم و نميتوانم بخاطر يك روز بد يا اتخاذ استراتژي نادرست،جنبش بزرگ سبزمان را شكست خورده يا بازنده يا تمام شده بدانم، هرگز.
فراموش نكنيم 18 تير امسال هم يك روز بد برايمان بود اما درس بزرگي شد براي روز قدس و روزهاي موفق بعد آن.
در آخر فراموش نكنيم كه :
يك تجربه ناموفق مي‏تواند درسي براي پيروزي باشد، يا:
هر شكستي مقدمه پيروزي است‎.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و سوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با دوازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 02:38:32 توسط nas
اولا فقط خارج از كشوري ها نيستند كه توقع مردم را بالا بردند- مگر مردم در ايران در روزهاي اول عاشورا شعار نميداداد اين ماه ماه خونه سيد علي سرنگونه- ? پس كو ? مگر با يك تظاهران مسالمت آميز ميتوان خشن ترين رژيم هاي تاريخ بشر را سرنگون كرد- نه اينكه لزوما با خشونت ميتوان به اين هدف رسيد بلكه طي پروسه اي اين امر صورت ميگريد- بنظر من اگر اين طرح اسب تروا هم مطرح شده بسيار بجا بوده فقط مهم اينه كه مردم زيادي نيامدند- دليلش هر چه هست مهم اينه كه رژيم به همين حالت به فرسايش ميرود- حال سواي اينكه فشار خارج وبحران اقتصادي و اشتباهاتي كه رژيم نظامي هر روزه مرتكبش ميشود وي را به سراشيبي سفوط نزديك تر ميكند- به اميد سرنگوني رژيم در جهار شنبه سوري !!!! لبخند فراموش نشه برادر

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با دوازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 02:28:01 توسط کیا Kiap78
تا اعتراضات و نا خرسندی سراسری و همه گیر نشود نمیتوان حکومتی اینچنین را به پائین کشید، عده ای هز هم وطنان بخصوص ساکنین لس آنجلس در بیرون گود نشسته اند و ... من هم خارج از ایرانم ولی آنچه که از تجربه قبلی در تغییر حکومت در ایران پیداست از فردای شروی اعتراضات که روز پس از انتخابات را فرض کنیم تا یرنگونب رژیم فاصله چند روز و چند هفته نیست بلکه شاید چد سال باشد ، در صورت پیکیر بودن اعتراضات و مبارزات ظرف 2 تا 3 سال میتوان گفت شدت آنها افزایش یافته رژیم را از پای در خواهد آورد، متاسفانه ایرانیها صبر ندارند میخواهند همین فرئدا نتیجه بگیرند، اندکی صبر همی بد نیست

تایمز : اکنون تنها یک نیرو می تواند حکومت ایران را متوقف نماید: مردم ایران

تايمز : ساعت در ایران به تک تک افتاده است. در حقیقت 3 ساعت به طور همزمان در حال تک تک کردن می باشند: در آزمایشگاههای هسته ای، در میز مذاکره و در خیابان های ایران و سرنوشت حکومت به این بستگی دارد که کدام ساعت سریعتر تک تک کند. تظاهرات کنندگان مخالف و موافق حکومت دیروز خیابان ها را پر کردند و این تظاهرات همراه شد با صدای آشکار سرکوب سیاسی . اما با وجود همه این صداها و خشم که گویی مخالفان و موافقان مانند بوکسورها در رینگ مسابقه با یکدیگر دست و پنجه نرم می کردند، دیروز لحظه سرنوشت ساز میدان نبود. اما ساعت سیاسی همچنان تک تک می کند. به نظر می رسد در جبهه هسته ای، ساعت سریعتر حرکت می کند. ایران اکنون هزاران سانتریفوژ دارد که 24 ساعت و 7 روز هفته برایش اورانیوم را غنی می کنند. در میز مذکرات سرعت حرکت ساعت آهسته تر شده است و مذاکرات هسته ای نتیجه ای نداشته است. در میدان سیاسی، مقاومت در برابر رژِیم سالهاست که وجود داشت اما بعد از انتخابات تقلبی 12 جون، این مقاومت ها تشدید شد. سرکوب شدیدتر نتیجه ای جزء مصمم تر شدن جنبش سبز را نداشته است. جنبش سبز دیروز نشان داد که چالشی جدی علیه رژیم است. سرکوب، بازداشت مخالفان، قطع کردن اینترنت و به صحنه آوردن نیروهای سرکوبگر همگی نشان از تلاش حکومت برای تلاش جهت نگاه داشتن دست بالا در برابر جنبش بود. اکنون زمان آن است که غرب به تظاهر کنندگان نشان دهد که طرف آنهاست.
منبع : بالاترين

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و سوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با دوازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 03:43:02 توسط ايراندوست محارب
YOU ARE DAMN RIGHT! AND WE KNOW THAT!خطاب به تايمز٠اين يكيرو درست گفتي! كس نخارد پشت ما ٠ جز ناخن انگشت ما٠ ٠٠٠وقتي در سپردن راهي كه در پيش داريم مصمم هستيم و ميدانيم پيروزيم اگر زمين خورديم(كه نخورديم) بايد برخيزيم٠ خود را تكان دهيم٠ دندان روي جگر بگزاريم و بادرس گرفتن پيش رويم٠پس از صدسال مبارزه وسرخوردگي در راه آزادي ما هنوز هستيم و بيشماريم٠رويدادها از قبيل ٢٢بهمن نه تنها ما را نابود نكرده بلكه ما راقويتر ساخته٠ هيچ برداشت منفي را از هيچ رويدادي را قبول نكنيم٠حفظ روحيه مثبت و شاداب براي پيروزي لازمست٠

آمریکا ایران را متهم به 'انسداد اطلاع رسانی' کرد

بی بی سی : وزارت خارجه آمریکا ایران را متهم به تلاشی بیسابقه برای "انسداد تقریبا کامل اطلاع رسانی" به منظور مقابله با معترضین کرده است.
فیلیپ کراولی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت ایران بدنبال محروم کردن شهروندان خود از حق آزادی بیان و آزادی اجتماعات است.
او افزود: "روشن است که حکومت ایران از مردم خود می ترسد."
اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی مطرح می شود که گزارش ها حاکی از کاهش شدید سرعت اینترنت در ایران و قطع دسترسی به ایمیل و مسنجر است.
علاوه بر این گفته می شود سایت های اینترنتی چند خبرگزاری در ایرانی نیز دچار اختلال شده است.
از سوی دیگر شرکت گوگل نیز اعلام کرده دسترسی کاربران اینترنتی در داخل ایران به خدمات ای میل این شرکت قطع شده، زیرا مراجعه کاربران از داخل ایران به سرورهای جی‌میل با افت ناگهانی و شدید روبرو بوده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت مشاورین هیلاری کلینتون که در تماس با شرکت های بزرگ اطلاع رسانی و خدمات اینترنتی هستند از این "انسداد" مطلع شده اند.
او گفت مردم ایران حق دارند بطور آزادانه به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

همزمان خبرگزاری های بین المللی می گویند که خبرنگاران و تصویر بردارانشان برای پوشش مراسم ۲۲ بهمن و سخنرانی رئیس جمهوری ایران با اتوبوس به میدان آزادی تهران منتقل شده اند و به آنها اجازه پوشش خبری به حوادث نقاط دیگر شهر داده نشده است.
در روزهای اخیر ده ها روزنامه نگار در ایران بازداشت شده اند و علت دستگیری عده دیگری از بازداشت شدگان نیز همکاری آنان با رسانه های خبری خارجی عنوان شده است.

حمایت اتحادیه اروپا از تظاهرکنندگان مخالف دولت در روز ۲۲ بهمن

بی سی : اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای نسبت به خشونت به کار رفته علیه تظاهرکنندگان روز ۲۲ بهمن ابراز نگرانی کرده است.

کاترین اشتون مسئول امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا در این بیانیه گفته است در سالگرد انقلاب اسلامی که برای بسیاری باید "نماد پیشرفت آزادی ها و حقوق بنیادین" باشد، "مردم از بیان دیدگاه هایشان محروم شده اند."

اتحادیه اروپا نسبت به گزارش هایی که در باره خشونت، ارعاب و دستگیری معترضین و رهبران آنها منتشر شده ابراز نگرانی کرده است.

به گفته کاترین اشتون "صحنه های خشونت بار امروز بخشی از روند چند ماه گذشته است."

به گفته وی: "سرکوب های خشونت بار کسانی که خواستار حقوق بنیادین و آزادی بیان و اجتماعات هستند به بهای اعتماد مردم و جامعه جهانی به این رژیم تمام شده است."

در ادامه این بیانیه آمده است: "اراده ای که معترضان در خیابان های ایران از خود به نمایش گذاشتند به وضوح حاکی از استقامت و اشتیاق آنها به دمکراسی، حقوق بشر و آزادی های بنیادین است. اتحادیه اروپا یک بار دیگر بر حمایت خود از آنها صحه می گذارد."

اتحادیه اروپا شیوه برخورد "حکومت با مردم خود" را "غلط" خوانده و افزوده "شعارهای بزرگ" نمی تواند آن را مخفی کند.

"سیل سرکوب و خشونت"

در همین حال دیده بان حقوق بشر نیز روز پنجشنبه با انتشار گزارشی نسبت به "تشدید" آزار و اذیت و نقض حقوق بشر طی هشت ماهی که انتخابات ریاست جمهوری ایران می گذرد ابراز نگرانی کرده است.

در این گزارش ۱۹ صفحه ای تحت عنوان "جمهوری اسلامی در ۳۱ سالگی: آزارهای پس از انتخابات نشانگر بحران حقوق بشر است"، به موارد متعددی از ارعاب، دستگیری، شکنجه و تجاوز جنسی به معترضان اشاره شده است.

این گزارش از حکومت ایران خواسته است "همه افرادی که همچنان به دلیل بیان مسالمت آمیز دگراندیشی خود محبوس هستند را فورا آزاد کند و کسانی را که مسئول نقض حقوق بشر بوده اند پاسخگو بداند."


گزارش دیده بان حقوق بشر به نقل از "یکی از بازداشت شدگان سابق کهریزک" آورده که وی پس از ضرب و شتم و فحاشی، مورد تجاوز جنسی قرار گرفت و در نتيجه آن خون بالا آورد و از حال رفت.

بر اساس این گزارش "فجیع ترین آزارها علیه معترضین معمولی در اماکن نیروی انتظامی و بازداشتگاه ها صورت گرفت."

جو استورک معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقای دیده بان حقوق بشر در بیانیه این سازمان گفته است: "کمپین حکومتی ارعاب کمکی به خاموش کردن منتقدین نکرده است. زمان آن فرا رسیده که به این تاکتیک های ظالمانه خاتمه داده شود و حق بیان شهروندان دگراندیش تضمین شود."
نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و سوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با دوازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 03:06:03 توسط ashk=mahareb
جنبش سبز نشون داد که وقت حرف میزنه مرده عمل نیست ،واقعن متاسفم که انقد راحت خون آدمای مثله ندا، سهراب و ...رو پایمال کردن شما حتا به ان هائی که تو زندون های این رژیمه وحشی هستن فکر نکردین ،حمایت از اونا وظیفه ی ما بود و هست،نکنه میخاین یکی یکی جوونامون تو زندان اعدام بشن یا خود کشی بکنن ،دیگه نمیدونم چی بگم من برادرم و واسه این جنبش سبز از دست دادم حالا شما راحت میزارین خونش پایمال بشه ،همان ۲ روز دیگه ام میگین بیخیاله جنبش سبز حالشو ببر ،واقعن برا خودم و تمام خانوادهای که داغدار جووناشون هستن یا جووناشون تو زندان هستن متاسفم که دلمونو به چه آدمای بزدلی خوش کردیم ،ولی من میجنگم تا آخرین قطره ی خونم و تا وقتی خونه برادرم و امثال او ن پس نگرفتم آروم نمیشینم .

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با دوازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 03:06:01 توسط ashk=mahareb
جنبش سبز نشون داد که وقت حرف میزنه مرده عمل نیست ،واقعن متاسفم که انقد راحت خون آدمای مثله ندا، سهراب و ...رو پایمال کردن شما حتا به ان هائی که تو زندون های این رژیمه وحشی هستن فکر نکردین ،حمایت از اونا وظیفه ی ما بود و هست،نکنه میخاین یکی یکی جوونامون تو زندان اعدام بشن یا خود کشی بکنن ،دیگه نمیدونم چی بگم من برادرم و واسه این جنبش سبز از دست دادم حالا شما راحت میزارین خونش پایمال بشه ،همان ۲ روز دیگه ام میگین بیخیاله جنبش سبز حالشو ببر ،واقعن برا خودم و تمام خانوادهای که داغدار جووناشون هستن یا جووناشون تو زندان هستن متاسفم که دلمونو به چه آدمای بزدلی خوش کردیم ،ولی من میجنگم تا آخرین قطره ی خونم و تا وقتی خونه برادرم و امثال او ن پس نگرفتم آروم نمیشینم .

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با دوازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 02:18:02 توسط پرسی نژاد
باید به آینده فکر کرد و برنامه ریزی کرد. چهارشنبه سوری میتواند غیرقابل کنترل از طرف دژخیمان مذهبی باشد. بجای اتهام زدن به همفکران که همگی هدفشان سرنگونی این رژیم حیوانی است باید از گذشته درس گرفت و برای آینده برنامه ریزی کرد. چهارشنبه سوری سرخ یادمون نره

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با دوازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 01:33:12 توسط roya
همش حرفه .تا زمانی که این حانيان از اینا حمایت میکنن و تا زمانی که منافع اقتصادی شون تامین میشه همین .اینا اگه حمایت نکنن جیبشون از کجا پر کنن . مرگ بر امریکا و اروپا که فقط دارن با اینا لاس میزنن .

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با دوازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 00:49:46 توسط Mordad
خوب آقا سكولار دوي خردادي ديدي كه 22 بهمن هم با همت برادران سبزالله به خير و خوشي براي جمهوري اسقاطي تمام شب بازم در يك خيمه شب بازي به كروبي و خانمي و موسفيد حمله ميشه اما يا فقط عمامشون ميفته يا ماشينشون خش ور ميداره خدايا سبزالله رو در حفظ اسلام و انقلاب و آرمانهاي امامره ياري بفرما آمين خدايا مغز خر بيشتر به مردم ما عطا بفرما به نبيه و آله و سلم

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با يازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 17:05:23 توسط secular
روز پر افتخار 22 سبز بر جنبش سبز سرو سبز هميشه مبارک باد!!! حماسه آفريني امروزتان آفرين باد. جنبش تحولخواه سکولار

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با يازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 17:01:12 توسط عليرضا
در ساعت ۴ و ربع در تهران درگیری شدیدی در میدان آزادی بین مردم و مزدوران در جریان بود. مزدوران از تفنگ ساچمه‌ای استفاده ميكردند و تعداد زیادی زخمی شدند و همه با آمبولانس‌های خود رژیم که توسط مزدوران اداره می‌شد از محل ربوده می‌شدند.مزدوران ماسک‌های جدیدی به صورت داشتند که با ماسکهای قبلی‌ای که تا به حال مشاهده شده بود فرق داشت.

یورش وحشیانه وضرب وشتم خانواده های دستگیر شدگان 22 بهمن

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تجمع خانواده های دستگیر شدگان روز 22 بهمن در مقابل بازداشتگاه وزرا و نیروی انتظامی در میدان انقلاب برای آزادی عزیزانشان، مورد یورش و ضرب وشتم وحشیانه گارد ویژه قرار گرفت.
روز پنجشنبه 22 بهمن ماه خانواده های بازداشت شدگان روز 22 بهمن در مقابل بازداشتگاه وزرا و بازداشتگاه نیروی انتظامی که در زیر درمانگاه نیروی انتظامی در میدان انقلاب واقع است تجمع کردند و خواستار آزادی عزیزانشان شدند. تعداد دستگیر شدگان روز 22 بهمن بنابه گفته یک سرهنگ نیروی انتظامی این بازداشتگاه به خانواده ها به 1000 نفر می رسد و به این دلیل قادر به جواب دادن در باره وضعیت عزیزانشان نیستند. خانواده ها در پاسخ به این سرهنگ گفتند که تا عزیزانمان آزاد نشوند از اینجا نخواهیم رفت.در این هنگام سرهنگ مذبور دستور یورش به خانواده ها را صادر کرد و خانواده ها را با باتون مورد ضرب و شتم قرار دادند. خانواده ها وقتی با برخورد وحشیانه آنها مواجه شدند اقدام به دادن شعار نمودند که از جملۀ آنها "مزدور چقدر گرفتی که جوانها را بگیری" و شعارهای متعدد دیگرسر دادند و در مقابل حملات آنها مقاومت کردند. تعداد خانواده های که در مقابل این بازداشتگاه تجمع کرده بودند بیش از 200 نفر تخمین زده می شد. آنها تا ساعت 21:00 به تجمع اعتراضی خود ادامه دادند.
همزمان تعداد زیادی از خانواده در مقابل بازداشتگاه وزرا تجمع کردند و خواستار آزادی دختران و زنانی که امروز دستگیر شده بودند شدند. ایستادگی و مقاومت خانواده ها باعث آزادی 40 نفر از دختران و زنان زندانی گردید.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و دوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با يازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 16:40:46 توسط رنگین , محاربان جهان متحدشوید.
هموطنان و پاره تتم, همه ما شهامت و فداکاری مردم بی سلاح را دیدیم. اما هیچ کدام از ما که در این 30 سال مبارزه استخوان خرد کردیم انتظار دیگری غیر از آنچه که گذشت را نداشتیم. خیلی از نوجوانان که این رژیم را در عرض این 8 ماه در کوچه و خیابانها دیدند و شناختند, تصور میکردند که 22 بهمن کار رژیم تمام خواهدشد. اما دوستان نوجوان و جوان من, 22 بهمن روز تولد این نوزاد ناقص الخقله بود, این رژیم با تمام حیله ها با آن افکار جمکرانی اش به خیال خود برنده امروز بود. و از طرف ما مقابله به مثل کردن با دشمن وقتیکه در اوج قدرت نمایی هست, کاریست نابخردانه. من درسهای زیادی از این روز گرفتم, نه تنها سرخورده نشدم, بلکه ایمانم به هموطنانم از کوچک و بزرگ, مرد و زن بیشتر شده است. من از 22 بهمن درسهای زیادی آموختم. من یاد گرفتم که در مقابله با این رژیم تا دندان مسلح باید خودمان را با سلاح دیگری مجهز کنیم. یاد گرفتم که بدون یک اتحاد پولادین بین نیروهای آزادیخواه و سکولار صحبت از پیروزی صحبتی بچه گانه خواهد بود. ارتش خلقی بپا میکنیم, وطن خود را رها میکنیم.

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با يازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 16:32:20 توسط پدرام
حمله مسلحانه:تاریخ در فرمول هایش نوشته و ثابت کرده که بااین نوع جنایتکاران اسلامی مزاکره یا مسالمت امیزی و یا حرکتی مثل جنبش سبز فقط برای کوتاه مدت توانایی مقاومت را خواهد داشت. بهتر است که کم کم هواداران جنبش سبز به جای تظاهرات فصلی و امید داشتن به این دو اخوند معترض به خود ایند و فاز تاز ای را شروع کنند.و اول به سمت پادگانها بروند و مسلح شوند. زیرا نه ارتش و نه سپاه در طی این هشت ماه به سمت مردم امد .و این جنبش بزودی منحل و سرکوب میشود اگر مسلح نشود. توجه کنید اخوند با خون ریزی امد و با خون ریزی هم میرود. این رژیم سر اخر سرکوب میکند.اگر جنبش سبز فوری در تاکتیک خودش تجدید نظر نکند و با تعارف رودربایستی و قربون صدقه التماس کند که اخوند بره.یادش بیاد که همه این اخوندها باوجود کشتار خلخالی توانستند دوام بیارند.ایا توانستید با خلخالی ها با نیروی مسالمت امیز بروید جلو . فراموش نکنید شما با اخوند که سهام دار ملیاردها دلار ثروت ایران را در دست دارد طرف هستید و خیال کردید. که واقعا انها با این جنبش حاضرند سرشان را از خورجین ثروت ایران در بیاورند؟؟

فیلم : نظاهرات ايرانيان مقابل سفارتخانه های ج ا در هلند، سوئد و آلمان

هلند



استکهلم؛ سوئد



کنسولگری ايران در فرانکفورت، آلمان



نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و سوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با دوازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 02:26:23 توسط saxwad
با درود به شما عزیزان ( مسولین سایت )، مرسی از این ویدئو ، و مرسی از حضور مردم ما در مقابل سفارت جیب بری اسلامی و با آرزوی توفیق ملت شریف ایران زمین . مرگ بر جزیره العرب ، مرگ بر قریش ، مرگ بر خائنه ای شیپیشوی بی کلاس ، با اون اسبش ! تبریز _ شام غازان ( پینتی سکینه )

گزارشی از اعتراضات مردمی در شهر اهواز

خبرگزاری هرانا - امروز صبح معترضان در شهر اهواز مرکز استان خوزستان، مانند ديگر شهرهاي ايران در راهپيمايي اعتراضي روز 22 بهمن ماه شركت كردند. در اين تجمع دست كم 20 تن از شهروندان معترض بازداشت شدند.

به گزارش هرانا، از شب گذشته جو امنيتي سنگيني در اهواز برقرار شده بود و از ابتداي امروز صبح نیز آرايش نيروهاي انتظامي و گارد ضد شورش بوي‍‍ژه در خيابان 24 متري و خيابان نادري و همچنين منطقه كيانپارس و زيتون كارمندي به چشم مي خورد.
تجمع مسالمت آميز مردم معترض كه مستقل از برنامه حكومتي براي اين روز در خيابان 24 متري اهواز حد فاصل ابتداي خيابان نادري و ميدان 24 متري(شهدا) برگزار شد، در ابتدا بدون هر گونه شعاري آغاز و با گذشت زمان كم كم به تعداد جمعيت افزوده شد. مردم تنها با حضور همراه با سكوت خود قصد داشتند اعتراض خود را نشان دهند كه با يورش ماموران لباس شخصي و گارد ضد شورش روبرو شدند، در این یورش تعدادي از جوانان که نمادهاي سبز همراه داشتند دستگر شدند.
در زمان درگیری نیروهای لباس شخصی و امنیتی به دختران و زنان نيز حمله کرده و بدون هیچ گونه ملاحضه اي ابتدا اسپري فلفل به صورت آنان پاشيده و سپس به ضرب و شتم آنان پرداختند، شهروندانی كه در برابر بازداشت شدن مقاومت مي كردند به بدترين شكل ضرب و شتم شدند و در موارد متعدد نيروهاي گارد آنان را چند نفري احاطه كرده و روي زمين مي كشيدند تا با خود ببرند.
نیروهای امنیتی همچنين با هرگونه تصویربرداری به شدت برخورد می کردند، گزارش شده است در همان ساعات اوليه درگیری دست كم20 تن از شهروندان بازداشت شدند و توسط ماشين هاي قفس دار ضد شورش از محل درگیری به نقطه نامعلومی منتقل شده اند.
شاهدان مدعی هستند میزان خشونت ماموران پس از راهپيمايي هاي خرداد 88 تا كنون بي سابقه بوده است. خبرهايي مبني بر درگيري هاي ديگري در برخي نقاط اهواز نيز بين مردم رد وبدل مي شد اما کماکان از هويت و سرنوشت بازداشت شدگان اطلاعي در دست نيست.
نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و سوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با دوازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 02:39:03 توسط ساسان اول
خطاب به آقای موسوی : آقای موسوی شما در آخرین مصاحبه تان با " کلمه " از اخوت و برادری با حکومت و نیروهای حکومت ، مردم را بار ها نصیحت کردید . من از شما سول می کنم : ایا با این قوای فاشیستی که ما در 22 بهمن 88 در خیابان ها دیدم و آن همه درنده خوئی و ضرب و شتم بی رحمانه مردم ، آیا جائی برای اخوت و برادری با خامنه ای و خامنه ای پرستان مانده است؟ آنها حتا در سال روز 22 بهمن این حق را به مردم نمی دهند تا بطور مستقل تظاهرات کنند . تو تنها باید نوچه و نوکر خامنه ای باشی تا بتوانی به خیابان بیائی ! من فکر می کنم خامنه ای آگاهانه شرایط را می برد به سوی خشونت تمام عیار . خودش که 10 هزار محافظ شخصی دارد و هلی کوپتر آماده فرار.....

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با يازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 16:50:45 توسط رنگین , محاربان جهان متحدشوید.
ارتش خلقی بپا میکنیم, ایران خود را رها میکنیم.

خامنه ای بجای آنکه از ارگانهای سرکوب و دستگاههای دولتی برای راه اندازی "راهپیمایی" دولتی تشکر کند از مردم تشکر کرد!

خامنه ای در پيامی بعد از راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه از حضور "ده‌ها ميليوني ملت شگفتي آفرين ايران" تشكر کرد!

وی در پيام خود آورده است : آيا حضور دهها ميليون انسان بصير و پر انگيزه در جشن سي و يك سالگي انقلاب كافي نيست كه معاندان و فريب خوردگان داخلي را كه گاه رياكارانه دم از "مردم" مي‌زنند، به خود آورد و راه و خواست مردم را كه همان صراط مستقيم اسلام ناب محمدي صلّي الله عليه و آله و راه امام بزرگوار است، به آنان نشان دهد؟

رسانه های خارجی از تظاهرات امروز بعنوان تظاهرات دولتی نام برده اند.


نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و سوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با دوازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 01:53:43 توسط شهاب
مهرنوش عزیز امیدوارم اندکی عمیقتر به سیاست دغلبازانه از قدرت رانده شدگان بنگرید تا فردا تحت اتوریته احمد نژاد قرار نگیرد و دنباله رو سیاستهای ایشان نباشید ، میر حسین موسوی در واقع برای حفظ نظام طاعونی دستی با رژیم دارد و با دست دیگر بذر شک و تردید در جنبش آزادیخواهی مردم میکارد و منافع اصلاح طلبان چون بر مبنای اساسی ستونهای رژیم برقرار است سیاست قلبی آنها همیشه پشت به مردم آزادیخواه و رو به حاکمین جلاد است چنانچه اگر تاریخ گذشته این دورویان سیاسی را بخصوص زمانیکه هشت سال در قدرت بودند را ورق بزنیم برای هر انسان آزاده کاملا" مشخص و آشکار است ، پس توهم به ضد انقلابی بودن اصلاح طلبان خیانت بزرگ بتاریخ و مردم است ، شهاب

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با يازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 21:19:33 توسط هموطن
من این ۲۲ بهمن را از همه جهت یک پیروزی برای ملت مبارز ایران میدانم ، در درجه اول وقتی به تمام رسانه های خارج از کشور دقت کنید همه یک صدا از حضور هزاران مامور انتظامی در خیابانها برای سر کوب کردن ملت شاکی ایران سخن میگفتند . پس جمهوری اسلامی نتوانست مثل همیشه از این روز استفاده تبلیغاتی بکند . در درجه دوم ، از میزان پیش گیری ها و تعداد نفرات انتظامی معلوم میشود که دولت کودتا به چه اندازه در وحشت ماه های آخره عمرش خود را بسر میبرد . سوم اینکه ، نیروی سبز مبارز بدونه صدمات زیاد دشمن راخسته کرده و چهره کثیف آنها را به جهانیان نشان داد . همه میدانیم آنها نمیتوانند هر روز این پیشگیری ها را بکنند و به این مقدار خود را در خیابان ها مسلح و آماده نگه دارند . پیروزی از آن ملت مبارز خستهگی نا پذیر ایران است . هموطن

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با يازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 18:34:41 توسط هم صدا
این بیشرف چلاق دارد نفس های اخرش را میکشد که دارد از سگهایش امثال رادان واحمدی مقدم وفرماندهان دزد سپاه که در تاراج اموال این ملت گوی سبقت از هم ربوده اند تشکر میکند اینها مانند دزدانی هستند که به خانه مردم برای دزدی رفته اند پس از ضرب وشتم صاحبخانه از هم تشکر میکنند ای خلیفه ملعون تو تا کی میتوانی جلوی این سگانت استخوان بیاندازی تا انها تو را حفظ کنند بدان این جمعیت برای هر مراسمی در خیابان ها هستند تو باید هر روز بترسی چون این خشم هر روز بیشتر میشود همانطور که سالگرد دزدی انقلاب را زیر سایه سگانت گذاراندی واین روز برایت عزا شد

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با يازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 18:34:27 توسط مهرنوش
میر حسین موسوی:" با حفظ هویت در تظاهرات شرکت کنید." حرف های این مرد بزرگ رو باید طلا گرفت. از این به بعد، ما باید یاد بگیریم دنباله رو رهبران داخل ایران باشیم، آنها که دستی در آتش دارند و با شرایط واقعی ایران آشنایند

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با يازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 18:12:12 توسط Hamid Hooshvar
نتیجه شرکت در تظاهرات ۲۲ بهمن بدون مشخص کردن ارتباط با جنبش سبز که از شاهکار‌های آقای مهاجرانی می‌باشد چیست؟ سری به سایت اصول گرای الف بزنید و عکسهایی را که از شرکت کنندگان در تظاهرات گرفته اند ببینید. حکومت از این اشتباه بزرگ در روز‌های آینده حد اکثر استفاده را خواهد نمود تا نشان دهد چه اندازه طرفدار دارد. نیروهای به اصطلاح مترقی هم که فقط دنبال روی کردند در این جریان مغبون شدند. حکومت اسلامی اگر چه از افراد عقب افتاده فکری تشکیل شده اما در مبارزه برای تنازع بقای خویش بسیار مبتکر است. مخالفین رژیم کنونی هم اگر در پی‌ پیروزی هستند باید بیش از این‌ها خلاقیت داشته باشند. جریان اسب تروا واقعا عقب ماندگی ذهنی‌ سران جنبش سبز را نشان میدهد.

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با يازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 17:02:02 توسط على ايرانى سبز
در يکى از فيلمها مامور ولايت فقيه داشت جوان لختى را با مشت لگد ميزد . خامنه اى بدان که آن روز نزديگ است که مجتبى و ديگر فرزندانت را در خيابانهاى ايران بدين طريق زير مشت و لگد تلف کنيم. مرگ بر اصل ولايت فقيه . مرگ بر حکومت اسلامى . مرگ بر آخوند فاشيست .

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با يازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 16:53:29 توسط azad
اي ملاي حيله گر اگر متل معاويه مردم و مقام هاي دولتي را پا رشوه و پست و تروت باد اورده حاصل از غارت و دزدي نفت وساير مناپع به فساد وتباهي نكشيده بودي يكروز هم نميتوانستي بحكومت ننگينت ادامه دهي لااقل از اون دين نداشته ات شرم كن و از قصاوت تاريخ حيا كن و اينقدر باين اب خاك و مردم ايران خيا نت نكن اي عمامه سياه عرب توار صد ايراني حيف اين وطن كه تو زنازاده را در خودش پرورش داد كه امروز با خيانت وجنايت به ان جواب ميدهي متل اجداد وشيت مرگت باد

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با يازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 16:43:24 توسط melina
حلاد زمان, خامنه اى , امروز گوره خودت و يسرت مجتبى را با دستهاى خودت كندى. ابرو كه نداشتى ولى امروز صدايت را شنيدم كه با ان بغض روباهانه ي پليدت در ميدان ازادى افشا كردى """ من كه شرف ندارم ,ناموس ندارم خدا و پيرو پيغمبر نميشناسم مروت ندارم وطن ندارم ....""""" سرت را از توى برفها بيار بيرون ببين امروز چشم دنيا به تو و گاردهاى جيره خوارت بود .

فیلم : لشکرکشی رژیم علیه مردم ایران / 22 بهمن



نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و دوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با يازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 16:31:10 توسط آرش
از شما چه به یادگار خواهد ماند ؟ نوشته خواهد شد : مشتی اراذل و اوباش، مشتی دزد و دغل، مشتی به سر سیاه و به دل سیاه و به روزگار هم سیاه ، به میهن به کشورم به مردم ،تازیانه ، وحشیانه تاختند.هر چه داشتیم دزدیدند،کتابهای ما را سوزاندند،مساجد جمعه را به دانشگاه‌ها بردند،و چراغ‌های دانش را خاموش کردند،روزنامه‌ها را همه بستند تا راه را برای دزیدی‌های بیشتر هموار کنند،زندانها را بزرگ و بزرگتر کردند تا آنجا که کشوری به نام ایران زندان شد ،و تا آنجا که سرزمینی چون میهن ما ویران شد،جوانان ما را کشتند ،به دار ،و تازیانه ،اعدام،سوزاندن پنهان،و رگبار‌های نیمه شب ،از پشت دیوار‌های بلند اوین،گوهر دشت و دشتهای دیگر این سرزمین مهر ،یعنی‌ همان ایران گستردند ،آری ترانه من، این کاروان ظلم و دین، بر آشیانه ،بر خانه،روستا و شهر‌ها همه تاختند،قوم مغول نبودند ، از آنها هم بد تر بودند،دوران سیاه ولایت فقیه بود و هست...آرام تر به خواب ترانه من،ما تا سپیده کنار تو ایستاده ایم،قول میدهیم .۲۳ بهمن۱۳۸۸

فيلم : گزارش بی بی سی : تجمع‌ها و درگیری‌های تازه در عصر روز ۲۲ بهمن در ایران

BBC Media Player v.2.22.15501.15796

فیلم : ضرب وشتم وحشیانه یک جوان توسط مزدوران / 22بهمن

فیلم : گزارش CNN از پاره و لگد مال کردن عکس خامنه ا ی در ۲۲ بهمن

فیلم : بعدا نگويند یا ننویسند 500 یا 1000 نفر بودند. این تنها یکی از دهها مناطق تظاهرات مخالفين است / 22 بهمن

خبرگزاری فارس : موسوی با چادر گریخت


مردمک : خبرگزاری فارس دقایقی پیش خبری با تیتر «موسوی با چادر گریخت» را منتشر کرد که پس از چند دقیقه این تیتر را به «موسوی با پوشش پارچه از محل راهپیمایی گریخت» تغییر داد.


نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و دوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با يازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 19:34:29 توسط خواننده
اولا من مخالفم که مردم بروند و کشته بشوند و آقای موسوی تا بوی گاز اشک آور به مشامش میخورد به خانه برگردد. اما وقاحت خبرگزاری فارس کاملا بی حد و اندازه است. این احمق ها قبلا برای مجید توکلی هم همین را نوشته بودند. عقلشان به چیز دیگری نمی رسد. کمبود کیک و ساندیس و حواله ماشین دارند انگار!

نوشته شده در تاريخ بيست و دوم بهمن ۱۳۸۸ برابر با يازدهم فوريه ۲۰۱۰ ، 18:39:17 توسط هم صدا
یکی نیست به این کثافت ها بگوید موسوی امد بین مردم اما ان خلیفه ملعون که از ترسش تو مستراح خودش مخفی میکند جرئت بیرون امدن ودر بین مردم بودن را دارد به او ملعون بگویید یک بار امتحان کند تو خودت چی ایا شهامت داری همین که نوشتی بین ئردم بخوانی یا تو هم مثل ارباب معلونت تو مستراح مخفی هستی


ساير مطالب اين بخش
وزارت خارجه ژاپن طی بیانیه ای از سرکوب مردم ايران ابراز نگرانی کرد
بازتاب خبرها و رویدادهای مربوط به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مطبوعات جهان
* دستگیری به خاطر دستبند سبز
* ژاپن از بالا رفتن غلظت غنی سازی اورانیوم بشدت انتقاد کرد
وبلاگها و تطاهرات 22 بهمن
تایمز : اکنون تنها یک نیرو می تواند حکومت ایران را متوقف نماید: مردم ایران

ضرب و شتم رهنورد در راهپیمایی ۲۲ بهمن

کلمه: دکتر زهرا رهنورد با حمله لباس شخصی ها و نیروهایی با لباس نظامی مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار کلمه دکتر زهرا رهنورد که امروز در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن از میدان صادقیه قصد شرکت در راهپیمایی را داشت با محاصره و حمله نیروهای لباس شخصی باتوم به دست مواجه شد.

نیروهای لباس شخصی با باتوم ومشت به دکتر رهنورد حمله کرده و سر و کمر ایشان را مورد ضرب و شتم قرار دادند. بانوی سبز با حمایت مردم و تشکیل حلقه انسانی خودجوش توانست از محاصره خارج شود