Sunday, February 2, 2014

بشنوید! صداهائی که 35 سال سوخت! این صدا و تصویر در یکی از خیابان های فرعی تهران ضبط شده است. صدای زنی که بی شک در جوانی بسیار پرقدرت تر از اکنون می خوانده و یا می توانسته بخواند و حالا برای خرج زندگی می خواند. یکی از ترانه های خوب گوگوش در دهه 1350 را می خواند. شعری از اردلان سرفراز روی آهنگی که از حسن شماعی زاده. و چه بی انصافی را روی وبلاگ ها و فیسبوک ها هنگام به اشتراک گذاری اصل ترانه با صدای گوگوش و یا بازنویسی شعر این ترانه شاهدیم. بدشواری می توانید یک خوش انصافی را پیدا کنید که از آهنگساز و ترانه سرا هم نامی برده باشد. ما همراه با صدای خسته اما هنوز رسای زنی که در خیابان های تهران میخواند، اصل ترانه با صدای گوگوش را هم برایتان به اشتراک می گذاریم.


بشنوید!
صداهائی که 35 سال سوخت!
این صدا و تصویر در یکی از خیابان های فرعی تهران ضبط شده است. صدای زنی که بی شک در جوانی بسیار پرقدرت تر از اکنون می خوانده و یا می توانسته بخواند و حالا برای خرج زندگی می خواند. یکی از ترانه های خوب گوگوش در دهه 1350 را می خواند. شعری از اردلان سرفراز روی آهنگی که از حسن شماعی زاده. و چه بی انصافی را روی وبلاگ ها و فیسبوک ها هنگام به اشتراک گذاری اصل ترانه با صدای گوگوش و یا بازنویسی شعر این ترانه شاهدیم. بدشواری می توانید یک خوش انصافی را پیدا کنید که از آهنگساز و ترانه سرا هم نامی برده باشد.
ما همراه با صدای خسته اما هنوز رسای زنی که در خیابان های تهران میخواند، اصل ترانه با صدای گوگوش را هم برایتان به اشتراک می گذاریم.

وقتی حسن روحانی دکتر نبود و دکتر معرفی شد (سال ۵۸)

دیدار کری و ظریف؛ محتوا: «محرمانه»

دیدار کری و ظریف؛ محتوا: «محرمانه»

وزرای خارجه ایران و آمریکا با هم دیدار کردند. رویترز نوشت که کری به ظریف گفته تحریم‌ها به قوت خود باقی‌اند. ایران گفت خبرها درباره محتوای گفت‌وگو را تایید نمی‌کند.
جان کری وزیر خارجه ایالات متحده و همتای ایرانی‌اش محمدجواد ظریف در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. به گزارش رویترز، کری در این گفت‌وگو که جزییات آن محرمانه مانده است، به ظریف گفته که «تحریم‌های فعلی آمریکا علیه ایران به قوت خود باقی خواهند ماند».
یک مقام وزارت خارجه آمریکا به رویترز گفته است که «جان کری بر اهمیت انجام مذاکرات همراه با حسن‌نیت از سوی طرفین تاکید کرد و ضرورت پای‌بندی ایران به تعهداتش در چارچوب برنامه اقدام مشترک را یادآوری کرد».
متعاقب انتشار این خبر، اداره کل دیپلماسی رسانه‌یی وزارت امور خارجه خبر دیدار جان کری و جواد ظریف را تایید کرد و موضوع آن‌را رای‌زنی برای ادامه مذاکرات هسته‌ای و نشست آتی ایران و ۱+۵ خواند. این اداره تاکید کرد: «هرگونه خبرسازی درباره محتوای این دیدار و گفت‌وگوی انجام شده دقیق نیست و مورد تایید وزارت امور خارجه قرار ندارد».
کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از این ملاقات در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ استقبال کرد. قرار است این مذاکرات روز ۱۸ فوریه از سر گرفته شوند.
از سوی دیگر جان مک‌کین سناتور پرنفوذ جمهوری‌خواه با اشاره به این‌که روحانی به اذعان خودش، سابقه فریب دادن غربی‌ها را در مذاکرات سال‌های گذشته دارد، گفت: «ساخت و ساز در اطراف رآکتور آب سنگین اراک ادامه دارد؛ ۱۹ هزار سانتریفیوژ کماکان می‌چرخند و از همه مهم‌تر، ابهام در این توافق‌نامه بر سر حق غنی‌سازی است».
مک کین ادامه داد: «سه جزء برای سلاح هسته‌ای وجود دارد. کلاهک، سیستم حمل‌کننده و خود ماده. آن‌ها با فریب‌کاری، در دو مورد اول بدون هیچ فشاری مشغول ادامه دادن کارهای‌شان هستند».
هم‌زمان ظریف در گفت‌وگو با دو رسانه خارجی، تاکید کرد که ایران حاضر نیست تحقیقات در زمینه سانتریفیوژهایی را که برای غنی‌سازی اورانیوم به کار گرفته می‌شوند، به عنوان بخشی از توافق نهایی در زمینه موضوع هسته‌ای ایران کنار بگذارد.
سایت المانیتور در ماه دسامبر به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که ایران به گروه ۱+۵ اعلام کرده بود قصد دارد سانتریفیوژهای IR-2m اضافی را که مدل‌های تغییر یافته سانتریفیوژهای نسل دوم هستند، نصب کند. اما دیپلمات‌ها اکنون می‌گویند ایران به گروه ۱+۵ اطلاع داده است که قصد دارد توسعه سانتریفیوژهایی را که از IR-2m پیشرفته‌تر هستند، به پیش ببرد.
توافق ژنو ایران را از نصب سانتریفیوژهای جدید بازمی‌دارد

کیهان یک زندانی را در بیرون زندان دید! انصاف نیوز : کیهان روز یکشنبه نوشت که مسعود باستانی، روزنامه نگار، «این روزها در ایام مرخصی از زندان به محل کار سابق خود، روزنامه دانشگاه آزاد (فرهیختگان) بازگشته و مشغول به فعالیت است». در حالی که مدتهاست باستانی به زندان بازگشته است. به گزارش انصاف نیوز، خبر ویژه ی کیهان که معمولا از این دست خبرهای غیر واقعی به اپ می رسد، این بار نیز در ادامه ی خبر غیر واقعی ادعا شده که باستانی با دعوت سرپرست روزنامه دانشگاه آزاد به این روزنامه بازگشته و مشغول تهیه بولتن‌های خبری - سیاسی برای این دانشگاه است! بداخلاقی هایی مانند این، روزانه در برخی رسانه ها انجام می شود که معمولا استفاده های سیاسی دارد و این رسانه ها حتی حاضر به درج تکذیبیه، توضیح یا اصلاحیه برای آنها نیستند.

کیهان یک زندانی را در بیرون زندان دید!


انصاف نیوز : کیهان روز یکشنبه نوشت که مسعود باستانی، روزنامه نگار، «این روزها در ایام مرخصی از زندان به محل کار سابق خود، روزنامه دانشگاه آزاد (فرهیختگان) بازگشته و مشغول به فعالیت است». در حالی که مدتهاست باستانی به زندان بازگشته است.
به گزارش انصاف نیوز، خبر ویژه ی کیهان که معمولا از این دست خبرهای غیر واقعی به اپ می رسد، این بار نیز در ادامه ی خبر غیر واقعی ادعا شده که باستانی با دعوت سرپرست روزنامه دانشگاه آزاد به این روزنامه بازگشته و مشغول تهیه بولتن‌های خبری - سیاسی برای این دانشگاه است!

بداخلاقی هایی مانند این، روزانه در برخی رسانه ها انجام می شود که معمولا استفاده های سیاسی دارد و این رسانه ها حتی حاضر به درج تکذیبیه، توضیح یا اصلاحیه برای آنها نیستند.

رقص روحانی و سبد کالا (toonistan.com)

رقص روحانی و سبد کالا (toonistan.com)

toonistan.com/comic/4041

اخطار ارتش اوکرائین به رئیس جمهور و اغتشاشگران ترجمه پیک نت از سایت حزب کمونیست روسیه خبرگزاری اینترفاکس روسیه درباره رویدادهای کشور اوکرائین گزارش داد: در پی اوج گیری بی نظمی ها و حادثه آفرینی های نیروهای تحت حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا، وزیر دفاع اوکرائین با صدور بیانه ای حمایت ارتش این کشور از رئیس جمهور "ویکتور یانوکوویچ" را اعلام کرد. وزارت دفاع اوکرائین در بیانیه خود تاکید کرده است "87 در صد نیروهای نظامی کشور از تصمیمات رئیس جمهور حمایت می کنند." ارتش اکراین از رئیس جمهور خواست تا با استناد به قانون اساسی و اختیاراتی که دارد، برای پایان دادن به نا بسامانی های کشور فورا وارد عمل شود. در یک خبر دیگر، حزب کمونیست اکرائین طرحی را برای برون رفت کشور از بن بست ارائه داد. در این طرح تاکید شده است: نهاد رئیس جمهوری اکرائین نهادی است تصمیم گیرنده، اما این نهاد درحال حاضر فاقد توانائی تصمیم گیری برای حل مشکلات عدیده پیش روی مردم است. ما بر این نظر هستیم که راه برون رفت از بحران های اجتماعی که بخشی از آن ناشی از اعمال فشارعوامل خارجی است و بخش دیگر ناشی از نا کار آمدی دولت در حل مشکلات داخلی، با برگزاری یک رفراندم، جهت فدرالی کردن حکومت، از بخش های مناطق مختلف و جمهوری خود مختار کریمه، اختیارات از نهاد ریاست جمهوری به پارلمان فدرال تعویض شده و این پارلمان که اراده سیاسی مردم خواهد بود تصمیمات فوری برای رفع مشکلات کشور را بگیرد. Pyk Net's photo. Pyk Net's photo. Pyk Net's photo.


اخطار ارتش اوکرائین
به رئیس جمهور و اغتشاشگران

ترجمه پیک نت از سایت حزب کمونیست روسیه

خبرگزاری اینترفاکس روسیه درباره رویدادهای کشور اوکرائین گزارش داد:

در پی اوج گیری بی نظمی ها و حادثه آفرینی های نیروهای تحت حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا، وزیر دفاع اوکرائین با صدور بیانه ای حمایت ارتش این کشور از رئیس جمهور "ویکتور یانوکوویچ" را اعلام کرد. وزارت دفاع اوکرائین در بیانیه خود تاکید کرده است "87 در صد نیروهای نظامی کشور از تصمیمات رئیس جمهور حمایت می کنند."
ارتش اکراین از رئیس جمهور خواست تا با استناد به قانون اساسی و اختیاراتی که دارد، برای پایان دادن به نا بسامانی های کشور فورا وارد عمل شود.

در یک خبر دیگر، حزب کمونیست اکرائین طرحی را برای برون رفت کشور از بن بست ارائه داد. در این طرح تاکید شده است:
نهاد رئیس جمهوری اکرائین نهادی است تصمیم گیرنده، اما این نهاد درحال حاضر فاقد توانائی تصمیم گیری برای حل مشکلات عدیده پیش روی مردم است. ما بر این نظر هستیم که راه برون رفت از بحران های اجتماعی که بخشی از آن ناشی از اعمال فشارعوامل خارجی است و بخش دیگر ناشی از نا کار آمدی دولت در حل مشکلات داخلی، با برگزاری یک رفراندم، جهت فدرالی کردن حکومت، از بخش های مناطق مختلف و جمهوری خود مختار کریمه، اختیارات از نهاد ریاست جمهوری به پارلمان فدرال تعویض شده و این پارلمان که اراده سیاسی مردم خواهد بود تصمیمات فوری برای رفع مشکلات کشور را بگیرد.


وزیر امور خارجه‌ای که بدون روسری وارد تهران شد + عکس وزارت امور خارجه ایتالیا، عکسی را در سایت رسمی خود منتشر کرده که نشان می‌دهد اِما بونینو، وزیر امور خارجه این کشور، بر خلاف اخباری که سایت‌های نزدیک به حکومت جمهوری اسلامی منتشر کرده‌اند بدون روسری وارد ایران شده‌است. به گزارش رادیو فردا، خانم بونینو، شنبه ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) در نخستین سفر یک وزیر امور خارجه ایتالیا به ایران پس از ۱۰ سال، وارد تهران شد. او در جریان این سفر با حسن روحانی، رئیس جمهور و محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد. اما یک ماه پس از پایان سفر وزیر امور خارجه ایتالیا، سایت جهان نیوز، متعلق به علیرضا زاکانی، نماینده تهران در سه دوره اخیر مجلس شورای اسلامی و از شخصیت‌های بانفوذ اصولگرا، مدعی شد که مقام‌های جمهوری اسلامی اجازه ورود بدون حجاب اما بونینو به ایران را نداده بودند. بر اساس این گزارش، پس از آنکه هواپیمای حامل وزیر امور خارجه ایتالیا و هیئت همراهش در فرودگاه تهران بر زمین نشست، مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه ایران با «سه روسری رنگین» به استقبال او می‌رود اما خانم بونینو می‌گوید تنها حاضر است «بدون حجاب» وارد تهران شود. این گزارش افزوده بود که به وزیر امور خارجه ایتالیا گفته می‌شود «باید طبق پروتکل عمل شود» اما او پاسخ می‌دهد «چطور مقامات ایرانی در ضیافت‌های ما به خاطر سرو مشروب حاضر نمی‌شوند، من هم حاضر نیستم تن به این محدودیت بدهم.» رعایت حجاب اسلامی برای زنان در ایران، اندکی پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی اجباری شد و در قوانین نظام اسلامی ایران هم تصریح شده که حتی زنان خارجی و غیر مسلمانان نیز باید با حجاب وارد کشور شوند و استثنایی برای مقام‌های سیاسی و دیپلماتیک زن غیر ایرانی نیز وجود ندارد. سایت جهان نیوز نوشته بود که اصرار مقام‌های تشریفات وزارت امور خارجه بر روی این اصل، با مقاومت وزیر امور خارجه ایتالیا روبرو می‌شود تا جایی که مدیرکل تشریفات وزارت خارجه ایران ناچار می‌شود با محمدجواد ظریف تماس بگیرد و خواستار صحبت او با خانم بونینو و جلب رضایت وزیر امور خارجه ایتالیا شود. اما آنگونه که این گزارش افزوده بود، وزیر امور خارجه ایران، صحبت با همتای ایتالیایی خود را رد می‌کند و خواستار این می‌شود تا به اما بونینو گفته شود در صورت سر نکردن روسری، حق ورود به ایران را ندارد و این مسئله باعث می‌شود تا وزیر خارجه ایتالیا «با عصبانیت و پس از کشیدن چند سیگار، با اکراه روسری را به سر کرده و از پلکان هواپیما پایین آید.» این خبر بازتاب گسترده‌ای در سایت‌های فارسی و شبکه‌های اجتماعی مجازی به دنبال داشت و حتی تعدادی از سایت‌های اصولگرا که منتقد وزیر امور خارجه ایران هستند، از «اقدام انقلابی و ارزشی» او تقدیر کردند. ولی در عکسی که وزارت امور خارجه ایتالیا و برخی از رسانه‌های این کشور منتشر کرده‌اند به وضوح مشخص است که نه تنها خانم بونینو بلکه یکی از دیگر از زنان ایتالیایی همراه او، بدون روسری از هواپیمای خود بیرون آمده‌اند و در حالی که محافظان ایرانی آنها را همراهی می‌کنند، با افرادی که به استقبال‌شان آمده‌اند، دست می‌دهند. آنتونیا شُرکا، منتقد سینما و مترجم زبان ایتالیایی که در این عکس، در حال دست دادن با وزیر امور خارجه ایتالیا است نیز در صفحه فیسبوک خود نوشته که اما بونینو نه تنها بدون روسری وارد تهران شد بلکه تا هتل محل اقامت خود نیز روسری سر نکرد. البته وزیر امور خارجه ایتالیا در دیدار با مقام‌های ایرانی، روسری رنگی به سر داشت.

وزیر امور خارجه‌ای که بدون روسری وارد تهران شد + عکس


وزارت امور خارجه ایتالیا، عکسی را در سایت رسمی خود منتشر کرده که نشان می‌دهد اِما بونینو، وزیر امور خارجه این کشور، بر خلاف اخباری که سایت‌های نزدیک به حکومت جمهوری اسلامی منتشر کرده‌اند بدون روسری وارد ایران شده‌است.
به گزارش رادیو فردا، خانم بونینو، شنبه ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) در نخستین سفر یک وزیر امور خارجه ایتالیا به ایران پس از ۱۰ سال، وارد تهران شد. او در جریان این سفر با حسن روحانی، رئیس جمهور و محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.
اما یک ماه پس از پایان سفر وزیر امور خارجه ایتالیا، سایت جهان نیوز، متعلق به علیرضا زاکانی، نماینده تهران در سه دوره اخیر مجلس شورای اسلامی و از شخصیت‌های بانفوذ اصولگرا، مدعی شد که مقام‌های جمهوری اسلامی اجازه ورود بدون حجاب اما بونینو به ایران را نداده بودند.
بر اساس این گزارش، پس از آنکه هواپیمای حامل وزیر امور خارجه ایتالیا و هیئت همراهش در فرودگاه تهران بر زمین نشست، مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه ایران با «سه روسری رنگین» به استقبال او می‌رود اما خانم بونینو می‌گوید تنها حاضر است «بدون حجاب» وارد تهران شود.
این گزارش افزوده بود که به وزیر امور خارجه ایتالیا گفته می‌شود «باید طبق پروتکل عمل شود» اما او پاسخ می‌دهد «چطور مقامات ایرانی در ضیافت‌های ما به خاطر سرو مشروب حاضر نمی‌شوند، من هم حاضر نیستم تن به این محدودیت بدهم.»
رعایت حجاب اسلامی برای زنان در ایران، اندکی پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی اجباری شد و در قوانین نظام اسلامی ایران هم تصریح شده که حتی زنان خارجی و غیر مسلمانان نیز باید با حجاب وارد کشور شوند و استثنایی برای مقام‌های سیاسی و دیپلماتیک زن غیر ایرانی نیز وجود ندارد.
سایت جهان نیوز نوشته بود که اصرار مقام‌های تشریفات وزارت امور خارجه بر روی این اصل، با مقاومت وزیر امور خارجه ایتالیا روبرو می‌شود تا جایی که مدیرکل تشریفات وزارت خارجه ایران ناچار می‌شود با محمدجواد ظریف تماس بگیرد و خواستار صحبت او با خانم بونینو و جلب رضایت وزیر امور خارجه ایتالیا شود.
اما آنگونه که این گزارش افزوده بود، وزیر امور خارجه ایران، صحبت با همتای ایتالیایی خود را رد می‌کند و خواستار این می‌شود تا به اما بونینو گفته شود در صورت سر نکردن روسری، حق ورود به ایران را ندارد و این مسئله باعث می‌شود تا وزیر خارجه ایتالیا «با عصبانیت و پس از کشیدن چند سیگار، با اکراه روسری را به سر کرده و از پلکان هواپیما پایین آید.»
این خبر بازتاب گسترده‌ای در سایت‌های فارسی و شبکه‌های اجتماعی مجازی به دنبال داشت و حتی تعدادی از سایت‌های اصولگرا که منتقد وزیر امور خارجه ایران هستند، از «اقدام انقلابی و ارزشی» او تقدیر کردند.
ولی در عکسی که وزارت امور خارجه ایتالیا و برخی از رسانه‌های این کشور منتشر کرده‌اند به وضوح مشخص است که نه تنها خانم بونینو بلکه یکی از دیگر از زنان ایتالیایی همراه او، بدون روسری از هواپیمای خود بیرون آمده‌اند و در حالی که محافظان ایرانی آنها را همراهی می‌کنند، با افرادی که به استقبال‌شان آمده‌اند، دست می‌دهند.
آنتونیا شُرکا، منتقد سینما و مترجم زبان ایتالیایی که در این عکس، در حال دست دادن با وزیر امور خارجه ایتالیا است نیز در صفحه فیسبوک خود نوشته که اما بونینو نه تنها بدون روسری وارد تهران شد بلکه تا هتل محل اقامت خود نیز روسری سر نکرد.

البته وزیر امور خارجه ایتالیا در دیدار با مقام‌های ایرانی، روسری رنگی به سر داشت.
 

وزیر امور خارجه‌ای که بدون روسری وارد تهران شد + عکس وزارت امور خارجه ایتالیا، عکسی را در سایت رسمی خود منتشر کرده که نشان می‌دهد اِما بونینو، وزیر امور خارجه این کشور، بر خلاف اخباری که سایت‌های نزدیک به حکومت جمهوری اسلامی منتشر کرده‌اند بدون روسری وارد ایران شده‌است. به گزارش رادیو فردا، خانم بونینو، شنبه ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) در نخستین سفر یک وزیر امور خارجه ایتالیا به ایران پس از ۱۰ سال، وارد تهران شد. او در جریان این سفر با حسن روحانی، رئیس جمهور و محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد. اما یک ماه پس از پایان سفر وزیر امور خارجه ایتالیا، سایت جهان نیوز، متعلق به علیرضا زاکانی، نماینده تهران در سه دوره اخیر مجلس شورای اسلامی و از شخصیت‌های بانفوذ اصولگرا، مدعی شد که مقام‌های جمهوری اسلامی اجازه ورود بدون حجاب اما بونینو به ایران را نداده بودند. بر اساس این گزارش، پس از آنکه هواپیمای حامل وزیر امور خارجه ایتالیا و هیئت همراهش در فرودگاه تهران بر زمین نشست، مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه ایران با «سه روسری رنگین» به استقبال او می‌رود اما خانم بونینو می‌گوید تنها حاضر است «بدون حجاب» وارد تهران شود. این گزارش افزوده بود که به وزیر امور خارجه ایتالیا گفته می‌شود «باید طبق پروتکل عمل شود» اما او پاسخ می‌دهد «چطور مقامات ایرانی در ضیافت‌های ما به خاطر سرو مشروب حاضر نمی‌شوند، من هم حاضر نیستم تن به این محدودیت بدهم.» رعایت حجاب اسلامی برای زنان در ایران، اندکی پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی اجباری شد و در قوانین نظام اسلامی ایران هم تصریح شده که حتی زنان خارجی و غیر مسلمانان نیز باید با حجاب وارد کشور شوند و استثنایی برای مقام‌های سیاسی و دیپلماتیک زن غیر ایرانی نیز وجود ندارد. سایت جهان نیوز نوشته بود که اصرار مقام‌های تشریفات وزارت امور خارجه بر روی این اصل، با مقاومت وزیر امور خارجه ایتالیا روبرو می‌شود تا جایی که مدیرکل تشریفات وزارت خارجه ایران ناچار می‌شود با محمدجواد ظریف تماس بگیرد و خواستار صحبت او با خانم بونینو و جلب رضایت وزیر امور خارجه ایتالیا شود. اما آنگونه که این گزارش افزوده بود، وزیر امور خارجه ایران، صحبت با همتای ایتالیایی خود را رد می‌کند و خواستار این می‌شود تا به اما بونینو گفته شود در صورت سر نکردن روسری، حق ورود به ایران را ندارد و این مسئله باعث می‌شود تا وزیر خارجه ایتالیا «با عصبانیت و پس از کشیدن چند سیگار، با اکراه روسری را به سر کرده و از پلکان هواپیما پایین آید.» این خبر بازتاب گسترده‌ای در سایت‌های فارسی و شبکه‌های اجتماعی مجازی به دنبال داشت و حتی تعدادی از سایت‌های اصولگرا که منتقد وزیر امور خارجه ایران هستند، از «اقدام انقلابی و ارزشی» او تقدیر کردند. ولی در عکسی که وزارت امور خارجه ایتالیا و برخی از رسانه‌های این کشور منتشر کرده‌اند به وضوح مشخص است که نه تنها خانم بونینو بلکه یکی از دیگر از زنان ایتالیایی همراه او، بدون روسری از هواپیمای خود بیرون آمده‌اند و در حالی که محافظان ایرانی آنها را همراهی می‌کنند، با افرادی که به استقبال‌شان آمده‌اند، دست می‌دهند. آنتونیا شُرکا، منتقد سینما و مترجم زبان ایتالیایی که در این عکس، در حال دست دادن با وزیر امور خارجه ایتالیا است نیز در صفحه فیسبوک خود نوشته که اما بونینو نه تنها بدون روسری وارد تهران شد بلکه تا هتل محل اقامت خود نیز روسری سر نکرد. البته وزیر امور خارجه ایتالیا در دیدار با مقام‌های ایرانی، روسری رنگی به سر داشت.

وزیر امور خارجه‌ای که بدون روسری وارد تهران شد + عکس


وزارت امور خارجه ایتالیا، عکسی را در سایت رسمی خود منتشر کرده که نشان می‌دهد اِما بونینو، وزیر امور خارجه این کشور، بر خلاف اخباری که سایت‌های نزدیک به حکومت جمهوری اسلامی منتشر کرده‌اند بدون روسری وارد ایران شده‌است.
به گزارش رادیو فردا، خانم بونینو، شنبه ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) در نخستین سفر یک وزیر امور خارجه ایتالیا به ایران پس از ۱۰ سال، وارد تهران شد. او در جریان این سفر با حسن روحانی، رئیس جمهور و محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.
اما یک ماه پس از پایان سفر وزیر امور خارجه ایتالیا، سایت جهان نیوز، متعلق به علیرضا زاکانی، نماینده تهران در سه دوره اخیر مجلس شورای اسلامی و از شخصیت‌های بانفوذ اصولگرا، مدعی شد که مقام‌های جمهوری اسلامی اجازه ورود بدون حجاب اما بونینو به ایران را نداده بودند.
بر اساس این گزارش، پس از آنکه هواپیمای حامل وزیر امور خارجه ایتالیا و هیئت همراهش در فرودگاه تهران بر زمین نشست، مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه ایران با «سه روسری رنگین» به استقبال او می‌رود اما خانم بونینو می‌گوید تنها حاضر است «بدون حجاب» وارد تهران شود.
این گزارش افزوده بود که به وزیر امور خارجه ایتالیا گفته می‌شود «باید طبق پروتکل عمل شود» اما او پاسخ می‌دهد «چطور مقامات ایرانی در ضیافت‌های ما به خاطر سرو مشروب حاضر نمی‌شوند، من هم حاضر نیستم تن به این محدودیت بدهم.»
رعایت حجاب اسلامی برای زنان در ایران، اندکی پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی اجباری شد و در قوانین نظام اسلامی ایران هم تصریح شده که حتی زنان خارجی و غیر مسلمانان نیز باید با حجاب وارد کشور شوند و استثنایی برای مقام‌های سیاسی و دیپلماتیک زن غیر ایرانی نیز وجود ندارد.
سایت جهان نیوز نوشته بود که اصرار مقام‌های تشریفات وزارت امور خارجه بر روی این اصل، با مقاومت وزیر امور خارجه ایتالیا روبرو می‌شود تا جایی که مدیرکل تشریفات وزارت خارجه ایران ناچار می‌شود با محمدجواد ظریف تماس بگیرد و خواستار صحبت او با خانم بونینو و جلب رضایت وزیر امور خارجه ایتالیا شود.
اما آنگونه که این گزارش افزوده بود، وزیر امور خارجه ایران، صحبت با همتای ایتالیایی خود را رد می‌کند و خواستار این می‌شود تا به اما بونینو گفته شود در صورت سر نکردن روسری، حق ورود به ایران را ندارد و این مسئله باعث می‌شود تا وزیر خارجه ایتالیا «با عصبانیت و پس از کشیدن چند سیگار، با اکراه روسری را به سر کرده و از پلکان هواپیما پایین آید.»
این خبر بازتاب گسترده‌ای در سایت‌های فارسی و شبکه‌های اجتماعی مجازی به دنبال داشت و حتی تعدادی از سایت‌های اصولگرا که منتقد وزیر امور خارجه ایران هستند، از «اقدام انقلابی و ارزشی» او تقدیر کردند.
ولی در عکسی که وزارت امور خارجه ایتالیا و برخی از رسانه‌های این کشور منتشر کرده‌اند به وضوح مشخص است که نه تنها خانم بونینو بلکه یکی از دیگر از زنان ایتالیایی همراه او، بدون روسری از هواپیمای خود بیرون آمده‌اند و در حالی که محافظان ایرانی آنها را همراهی می‌کنند، با افرادی که به استقبال‌شان آمده‌اند، دست می‌دهند.
آنتونیا شُرکا، منتقد سینما و مترجم زبان ایتالیایی که در این عکس، در حال دست دادن با وزیر امور خارجه ایتالیا است نیز در صفحه فیسبوک خود نوشته که اما بونینو نه تنها بدون روسری وارد تهران شد بلکه تا هتل محل اقامت خود نیز روسری سر نکرد.

البته وزیر امور خارجه ایتالیا در دیدار با مقام‌های ایرانی، روسری رنگی به سر داشت.
 

تذکر به روحانی به خاطر دیدار جهانگیری با صانعی * انتقاد رئیس دیوان عدالت اداری بخاط تمجید تمجید از بهروز وثوقی تذکر به روحانی به خاطر دیدار جهانگیری با صانعی به گزارش فارس، حمید رسایی، نماینده تهران و متهم به به همکاری با نیروهای خود سر گفت: پس از انجام دیدار هفته گذشته جهانگیری با شیخ یوسف صانعی که به‌عنوان آخرین دیدار و پس از دیدار با مراجع عظام تقلید صورت گرفت، روحانیون مجلس با امضای تذکری خطاب به رییس‌جمهوری از ایشان خواسته‌اند که به معاونان و وزرا و مدیران اجرایی به منظور حفظ حرمت جامعه مدرسان حوزه علمیه تذکرات لازم را بدهند. انتقاد رئیس دیوان عدالت اداری از تمجید بهروز وثوقی به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری، آخوند منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری در مراسم ویژه‌ای که به مناسبت سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شد، با نقد آنچه در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر روی داد، به دولت در ارتباط با برخی سیاست‌ها در حوزه فرهنگ تذکر داد. در این مراسم که با حضور آخوند رئیسی معاون اول قوه قضاییه، جمعی از قضات، مدیران و کارکنان دیوان عدالت اداری برگزار شد، منتظری ضمن تقبیح تجلیل از برخی چهره‌های سینمای "فاسد" قبل از انقلاب (فردین و بهروز وثوقی) گفت: چرا باید در جشنواره فیلم فجر که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب برگزار می‌شود، از افراد فاسد به تجلیل و تکریم یاد شود و مسئولان حاضر در جلسه برای آنان کف بزنند. وی افزود: ما از هنرمندان حمایت می‌کنیم اما سینما و هنر باید در جهت اهداف انقلاب باشد، نه اینکه ارزش‌های نظام را زیر پا بگذارد.

تذکر به روحانی  به خاطر دیدار جهانگیری با صانعی
* انتقاد رئیس دیوان عدالت اداری بخاط تمجید تمجید از بهروز وثوقی

تذکر به روحانی  به خاطر دیدار جهانگیری با صانعی
به گزارش فارس، حمید رسایی، نماینده تهران و متهم به به همکاری با نیروهای خود سر گفت: پس از انجام دیدار هفته گذشته جهانگیری با شیخ یوسف صانعی که به‌عنوان آخرین دیدار و پس از دیدار با مراجع عظام تقلید صورت گرفت، روحانیون مجلس با امضای تذکری خطاب به رییس‌جمهوری از ایشان خواسته‌اند که به معاونان و وزرا و مدیران اجرایی به منظور حفظ حرمت جامعه مدرسان حوزه علمیه تذکرات لازم را بدهند.
انتقاد رئیس دیوان عدالت اداری از تمجید بهروز وثوقی
به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری، آخوند منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری در مراسم ویژه‌ای که به مناسبت سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شد، با نقد آنچه در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر روی داد، به دولت در ارتباط با برخی سیاست‌ها در حوزه فرهنگ تذکر داد.
در این مراسم که با حضور آخوند رئیسی معاون اول قوه قضاییه، جمعی از قضات، مدیران و کارکنان دیوان عدالت اداری برگزار شد، منتظری ضمن تقبیح تجلیل از برخی چهره‌های سینمای "فاسد" قبل از انقلاب (فردین و بهروز وثوقی) گفت: چرا باید در جشنواره فیلم فجر که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب برگزار می‌شود، از افراد فاسد به تجلیل و تکریم یاد شود و مسئولان حاضر در جلسه برای آنان کف بزنند.

وی افزود: ما از هنرمندان حمایت می‌کنیم اما سینما و هنر باید در جهت اهداف انقلاب باشد، نه اینکه ارزش‌های نظام را زیر پا بگذارد.
 

این رفراندُم مانع سلطنت مطلقه فقیه است! هیچ نیازی به بالا و پائین کردن آراء مردم در رفراندوم جمهوری اسلامی نبود. مردم در این رفراندوم که درابتدای سال 1358 (دو ماه پس از سرنگونی شاه) برگزار شد با 98 در صد آراء پایان نظام سلطنتی در ایران را اعلام کردند. این که جمهوری اسلامی به کجا رفت و به کجا رسیده، یک بحث است، این که مردم ایران جمهوری را جانشین سلطنت کردند یک بحث دیگر. همین عزم است که هنوز آنها که می خواهند "ولایت" را جانشین سلطنت کنند و زیر علم "مطلقه" آن سینه می زنند نتوانسته اند به منزل مقصود برسند. تا زمانی که مردم می توانند رای بدهند و در انتخابات شرکت کنند، کابوس بازگشت سلطنت به ایران زیر پوشش هر نامی – از جمله ولایت فقیه- ممکن نخواهد شد. و تمام گرفتاری طرفداران ولایت مطلقه نیز همین است! از میان مطبوعات فروردین 1358، یک عکس را همراه با اولین شماره کیهان، پس از معلوم شدن نتیجه رفراندوم انتخاب کرده ایم. این شماره روزنامه مربوط به یک روز بعد از برگزاری رفراندوم جمهوری اسلامی است! درعکس مسعود رجوی و موسی خیابانی و شماری دیگر از رهبران سازمان مجاهدین خلق پای صندوق رای رفراندوم دیده می شوند. پس از اعلام قیام مسلحانه مجاهدین و خروج رجوی از ایران، موسی خیابانی رهبری سازمان مذکور را در داخل کشور برعهده داشت که در یک خانه تیمی به دام افتاد و کشته شد این رفراندُم مانع سلطنت مطلقه فقیه است! هیچ نیازی به بالا و پائین کردن آراء مردم در رفراندوم جمهوری اسلامی نبود. مردم در این رفراندوم که درابتدای سال 1358 (دو ماه پس از سرنگونی شاه) برگزار شد با 98 در صد آراء پایان نظام سلطنتی در ایران را اعلام کردند. این که جمهوری اسلامی به کجا رفت و به کجا رسیده، یک بحث است، این که مردم ایران جمهوری را جانشین سلطنت کردند یک بحث دیگر. همین عزم است که هنوز آنها که می خواهند "ولایت" را جانشین سلطنت کنند و زیر علم "مطلقه" آن سینه می زنند نتوانسته اند به منزل مقصود برسند. تا زمانی که مردم می توانند رای بدهند و در انتخابات شرکت کنند، کابوس بازگشت سلطنت به ایران زیر پوشش هر نامی – از جمله ولایت فقیه- ممکن نخواهد شد. و تمام گرفتاری طرفداران ولایت مطلقه نیز همین است! از میان مطبوعات فروردین 1358، یک عکس را همراه با اولین شماره کیهان، پس از معلوم شدن نتیجه رفراندوم انتخاب کرده ایم. این شماره روزنامه مربوط به یک روز بعد از برگزاری رفراندوم جمهوری اسلامی است! درعکس مسعود رجوی و موسی خیابانی و شماری دیگر از رهبران سازمان مجاهدین خلق پای صندوق رای رفراندوم دیده می شوند. پس از اعلام قیام مسلحانه مجاهدین و خروج رجوی از ایران، موسی خیابانی رهبری سازمان مذکور را در داخل کشور برعهده داشت که در یک خانه تیمی به دام افتاد و کشته شد


این رفراندُم
مانع سلطنت مطلقه فقیه است!

هیچ نیازی به بالا و پائین کردن آراء مردم در رفراندوم جمهوری اسلامی نبود. مردم در این رفراندوم که درابتدای سال 1358 (دو ماه پس از سرنگونی شاه) برگزار شد با 98 در صد آراء پایان نظام سلطنتی در ایران را اعلام کردند. این که جمهوری اسلامی به کجا رفت و به کجا رسیده، یک بحث است، این که مردم ایران جمهوری را جانشین سلطنت کردند یک بحث دیگر. همین عزم است که هنوز آنها که می خواهند "ولایت" را جانشین سلطنت کنند و زیر علم "مطلقه" آن سینه می زنند نتوانسته اند به منزل مقصود برسند. تا زمانی که مردم می توانند رای بدهند و در انتخابات شرکت کنند، کابوس بازگشت سلطنت به ایران زیر پوشش هر نامی – از جمله ولایت فقیه- ممکن نخواهد شد. و تمام گرفتاری طرفداران ولایت مطلقه نیز همین است!
از میان مطبوعات فروردین 1358، یک عکس را همراه با اولین شماره کیهان، پس از معلوم شدن نتیجه رفراندوم انتخاب کرده ایم. این شماره روزنامه مربوط به یک روز بعد از برگزاری رفراندوم جمهوری اسلامی است! درعکس مسعود رجوی و موسی خیابانی و شماری دیگر از رهبران سازمان مجاهدین خلق پای صندوق رای رفراندوم دیده می شوند. پس از اعلام قیام مسلحانه مجاهدین و خروج رجوی از ایران، موسی خیابانی رهبری سازمان مذکور را در داخل کشور برعهده داشت که در یک خانه تیمی به دام افتاد و کشته شد


عراقچی : قسط 550 میلیون دلاری به حساب ایران واریز شد معاون وزیر خارجه ایران گفت: اولین قسط 550 میلیون دلاری ایران به حساب مربوطه در یک بانک در سوییس واریز شده و تمام اقدامات لازم درباره گام اول توافق و هم‌چنین همه نقل و انتقالات صورت گرفته است. به گزارش ایسنا، سیدعباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی ایران با 1+5 در حاشیه مراسم ختم یکی از بستگان مرتضی بانک و در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: به دلیل این که شنبه و یک‌شنبه روزهای تعطیل هستند، عملیات بانکی از روز دوشنبه انجام می‌شود و هیچ مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد. او در پاسخ به این پرسش که چرا نیویورک را برای انجام مذاکرات انتخاب نکردید؟ اظهار کرد: دلیل خاصی ندارد. قرار بود مذاکرات در یکی از محل‌های سازمان ملل انجام شود که نیویورک، وین یا ژنو می‌شد اما در حال حاضر چندان شرایط سیاسی برای انجام این مذاکرات در نیویورک وجود نداشت. در ژنو هم مذاکرات مربوط به سوریه در جریان بود به همین دلیل وین انتخاب شد؛ البته آن‌قدر که محتوای مذاکرات اهمیت دارد، محل مذاکرات مهم نیست.

عراقچی : قسط 550 میلیون دلاری به حساب ایران واریز شد
معاون وزیر خارجه ایران گفت: اولین قسط 550 میلیون دلاری ایران به حساب مربوطه در یک بانک در سوییس واریز شده و تمام اقدامات لازم درباره گام اول توافق و هم‌چنین همه نقل و انتقالات صورت گرفته است.
به گزارش ایسنا،  سیدعباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی ایران با 1+5 در حاشیه مراسم ختم یکی از بستگان مرتضی بانک و در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: به دلیل این که شنبه و یک‌شنبه روزهای تعطیل هستند، عملیات بانکی از روز دوشنبه انجام می‌شود و هیچ مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

او در پاسخ به این پرسش که چرا نیویورک را برای انجام مذاکرات انتخاب نکردید؟ اظهار کرد: دلیل خاصی ندارد. قرار بود مذاکرات در یکی از محل‌های سازمان ملل انجام شود که نیویورک، وین یا ژنو می‌شد اما در حال حاضر چندان شرایط سیاسی برای انجام این مذاکرات در نیویورک وجود نداشت. در ژنو هم مذاکرات مربوط به سوریه در جریان بود به همین دلیل وین انتخاب شد؛ البته آن‌قدر که محتوای مذاکرات اهمیت دارد، محل مذاکرات مهم نیست.