Monday, June 2, 2014

دادگاه لاهه در رابطه با قرارداد کرسنت ایران را محکوم کرد: جریمه 21 میلیارد دلاری ایران! وزیر صنعت، معدن و تجارت، محکومیت 21 میلیارد دلاری ایران در پرونده کرسنت (شرکت اماراتی) را افشاگری کرد، این در حالی است که پیش از این، رئیس کمیسیون انرژی مجلس ابراز امیدواری کرده بود که گزارش ارسالی ایران به دادگاه لاهه برخلاف منافع نظام نباشد، ضمن اینکه رئیس کمیته پیگیری قراردادهای نفتی مجلس نسبت به از دست دادن فرصت و عدم پیگیری گزارش فساد در دادگاه لاهه هشدارهایی داده بود. به گزارش مهر، ورود محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به ماجرای پرونده کرسنت در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، زوایای دیگری از این پرونده پر سر و صدا در این سال‌ها را فاش کرد؛ موضوعی که سید مسعود میرکاظمی رئیس کمیسیون انرژی مجلس پیش از این، ابراز امیدواری کرده بود که گزارش ارسالی ایران به دادگاه لاهه برخلاف منافع نظام نباشد و شورای عالی امنیت ملی تعهد داده اند که منافع ملی در این پرونده حفظ شود. این بار محمدرضا نعمت زاده نه در پاسخ به پرسش خبرنگاران، بلکه در مراسم معارفه یکی از معاونان خود و به صورت داوطلبانه از محکومیت 21 میلیارد دلاری ایران در پرونده کرسنت سخن به میان آورده است. پیش از این نیز علیرضا زاکانی نماینده تهران و رئیس کمیته پیگیری قراردادهای نفتی مجلس در آستانه پایان مهلت ارائه گزارش ایران در این باره گفته بود: "در حال حاضر این پرونده در لاهه با موضوع فساد در حال رسیدگی است و ما امروز در حال دست برداشتن از اعتراض به حق ضایع شده خود درباره فساد در این قرارداد هستیم و در صورت محکوم شدن ایران در داوری کرسنت، دولت باید بین 8 تا 35 میلیارد دلار خسارت و غرامت به طرف مقابل پرداخت کند." وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم می‌گوید: "علیرغم اینکه بارها از طریق برخی کانال‌ها، برگزاری دادگاه کرسنت را که به ضرر ایران تمام می شد، عقب انداختم اما بالاخره دادگاه ایران را به پرداخت 21 میلیارد دلار جریمه محکوم کرد. برهمین اساس، نه تنها ایران عایدی از فروش گازش نداشت، بلکه محکوم به پرداخت 21 میلیارد دلار جریمه هم شد." محمدرضا نعمت زاده می گوید: "آن روزها به آقای نژاد حسینیان که معاون وزیر نفت بود، دستور داده شد که قرارداد کرسنت را اصلاح کند، اما این کار انجام نشد، در حالی که بنده بارها و بارها درخواست کردم که کار اصلاح این قرارداد را به بنده بسپارند تا ایران از این قرارداد سود برد، اما این کار عملیاتی نشد، در حالی که بنده حاضر بودم به خاطر این قرارداد به زندان بروم اما کشور منفعت ببرد." مسعود میرکاظمی پیش از این گفته بود: کمیسیون انرژی در نامه ای به وزارت نفت از آنها خواسته است که یک نسخه از گزارش ارسالی به دادگاه لاهه را در اختیار کمیسیون انرژی قرار دهند تا بررسی های لازم در این خصوص انجام گیرد. امیدواریم این گزارش برخلاف منافع نظام نباشد چرا که دولت و شورای عالی امنیت ملی تعهد داده اند که منافع ملی در این پرونده حفظ شود. او با بیان اینکه مجلس نیز وظیفه نظارتی خود را انجام می دهد، گفته بود: اگر نیاز باشد مجلس نیز به این پرونده ورود خواهد کرد. در همین حال، علیرضا زاکانی نماینده تهران و رئیس کمیته پیگیری قراردادهای نفتی مجلس با یادآوری اینکه بین 7 تا 8 میلیارد دلار از این رقم ضرر دیرکرد است و ایران برای 25 سال باید گاز تحویل دهد، گفته بود: میدان گازی سلمان به اندازه 25 سال گازی برای تحویل به امارات نداشته است؛ چنانکه 14 اشکال فنی به قرارداد کرسنت وارد است که یکی از آنها پیش فروش گازی است که اساساً در این میدان وجود ندارد و دیگری اشکالات سرزمینی‌ است که الان به آن نمی‌پردازم.

دادگاه لاهه در رابطه با قرارداد کرسنت ایران را محکوم کرد: جریمه 21 میلیارد دلاری ایران!

وزیر صنعت، معدن و تجارت، محکومیت 21 میلیارد دلاری ایران در پرونده کرسنت (شرکت اماراتی) را افشاگری کرد، این در حالی است که پیش از این، رئیس کمیسیون انرژی مجلس ابراز امیدواری کرده بود که گزارش ارسالی ایران به دادگاه لاهه برخلاف منافع نظام نباشد، ضمن اینکه رئیس کمیته پیگیری قراردادهای نفتی مجلس نسبت به از دست دادن فرصت و عدم پیگیری گزارش فساد در دادگاه لاهه هشدارهایی داده بود.

به گزارش مهر، ورود محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به ماجرای پرونده کرسنت در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، زوایای دیگری از این پرونده پر سر و صدا در این سال‌ها را فاش کرد؛ موضوعی که سید مسعود میرکاظمی رئیس کمیسیون انرژی مجلس پیش از این، ابراز امیدواری کرده بود که گزارش ارسالی ایران به دادگاه لاهه برخلاف منافع نظام نباشد و شورای عالی امنیت ملی تعهد داده اند که منافع ملی در این پرونده حفظ شود.

این بار محمدرضا نعمت زاده نه در پاسخ به پرسش خبرنگاران، بلکه در مراسم معارفه یکی از معاونان خود و به صورت داوطلبانه از محکومیت 21 میلیارد دلاری ایران در پرونده کرسنت سخن به میان آورده است.

پیش از این نیز علیرضا زاکانی نماینده تهران و رئیس کمیته پیگیری قراردادهای نفتی مجلس در آستانه پایان مهلت ارائه گزارش ایران در این باره گفته بود: "در حال حاضر این پرونده در لاهه با موضوع فساد در حال رسیدگی است و ما امروز در حال دست برداشتن از اعتراض به حق ضایع شده خود درباره فساد در این قرارداد هستیم و در صورت محکوم شدن ایران در داوری کرسنت، دولت باید بین 8 تا 35 میلیارد دلار خسارت و غرامت به طرف مقابل پرداخت کند."

وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم می‌گوید: "علیرغم اینکه بارها از طریق برخی کانال‌ها، برگزاری دادگاه کرسنت را که به ضرر ایران تمام می شد، عقب انداختم اما بالاخره دادگاه ایران را به پرداخت 21 میلیارد دلار جریمه محکوم کرد. برهمین اساس، نه تنها ایران عایدی از فروش گازش نداشت، بلکه محکوم به پرداخت 21 میلیارد دلار جریمه هم شد."

محمدرضا نعمت زاده می گوید: "آن روزها به آقای نژاد حسینیان که معاون وزیر نفت بود، دستور داده شد که قرارداد کرسنت را اصلاح کند، اما این کار انجام نشد، در حالی که بنده بارها و بارها درخواست کردم که کار اصلاح این قرارداد را به بنده بسپارند تا ایران از این قرارداد سود برد، اما این کار عملیاتی نشد، در حالی که بنده حاضر بودم به خاطر این قرارداد به زندان بروم اما کشور منفعت ببرد."

مسعود میرکاظمی پیش از این گفته بود: کمیسیون انرژی در نامه ای به وزارت نفت از آنها خواسته است که یک نسخه از گزارش ارسالی به دادگاه لاهه را در اختیار کمیسیون انرژی قرار دهند تا بررسی های لازم در این خصوص انجام گیرد. امیدواریم این گزارش برخلاف منافع نظام نباشد چرا که دولت و شورای عالی امنیت ملی تعهد داده اند که منافع ملی در این پرونده حفظ شود.

او با بیان اینکه مجلس نیز وظیفه نظارتی خود را انجام می دهد، گفته بود: اگر نیاز باشد مجلس نیز به این پرونده ورود خواهد کرد.

در همین حال، علیرضا زاکانی نماینده تهران و رئیس کمیته پیگیری قراردادهای نفتی مجلس با یادآوری اینکه بین 7 تا 8 میلیارد دلار از این رقم ضرر دیرکرد است و ایران برای 25 سال باید گاز تحویل دهد، گفته بود: میدان گازی سلمان به اندازه 25 سال گازی برای تحویل به امارات نداشته است؛ چنانکه 14 اشکال فنی به قرارداد کرسنت وارد است که یکی از آنها پیش فروش گازی است که اساساً در این میدان وجود ندارد و دیگری اشکالات سرزمینی‌ است که الان به آن نمی‌پردازم.

طلافروشان سال گذشته کمتر از کارمندان مالیات دادند كارشناس حوزه مالياتی مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: طلافروشان سال گذشته کمتر از کارمندان مالیات دادند. به گزارش خبرنگار مهر، حسن راغفر اقتصاددان شب گذشته در ارتباط تلفني با برنامه زنده تلویزیونی پايش ، اظهار داشت: معمولا مصرف كننده‌هاي كالا تمام مالیات‌ها را پرداخت می‌کنند و توليد کننده‌ها و يا فروشنده‌ها اين پرداخت ماليات را به اين دليل به مصرف کننده‌ها منتقل می‌کنند كه آن‌ها مصرف كننده نهايي كالا خواهند بود. متاسفانه مقاومت در مقابل پرداخت ماليات به يك هنجار اجتماعي در كشور تبديل شده است كه آثار مخرب فراواني در پي خواهد داشت. وي افزود: بر اساس منطق اقتصادي و قانون، طلا فروشان نبايد از پرداخت ماليات معاف شوند. همان‌طور كه از اسم ماليات بر ارزش افزوده برمي آيد در هر مرحله از فرآيند توليد براي هر نوع كالاي نهايي كه در نهايت آن را مصرف كننده استفاده كند، توليد ارزش افزوده حاصل شده مشمول پرداخت ماليات می‌شود. این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: به عنوان مثال، استخراج سنگ معدن طلا، در این فرایند باید ارزش افزوده ای به آن تعلق می‌گیرد، تبديل به شمش شدن طلا و در آخر تبديل شدن به يك كالاي نهايي براي هر مرحله از امور كه باعث توليد ارزش افزوده شود بايد ماليات به آن وضع شود. طلافروشان سال گذشته کمتر از کارمندان مالیات دادند در ادامه سعيد توتونچي كارشناس حوزه مالياتی مرکز پژوهش های مجلس گفت: بر اساس عملكرد سال 90 به طور متوسط ماليات بر مشاغل طلافروشي براي هر عضو اين صنف يك ميليون و 600 هزار تومان در سال است كه اين ميزان ماليات از درآمد قشر كارگر هم كمتر است. علاوه بر اين به طور كلي ميزان تمام مالیات‌های پرداختي در كشور بسيار پايين است و اين وضعيت ضعف نظام مالياتي كشور را نشان می‌دهد و باعث می‌شود كه نتوانيم به درستي از مشاغل ماليات دريافت كنيم. كارشناس حوزه ماليات افزود: در بحث ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتي به عنوان مجري قانون بايد مرد قانون را مانند ساير كالاها در ارتباط با طلا نيز اجرا كند. اساساً نفس اين قانون براي شفاف سازي و رديابي كالاها طراحي و تدوين شده است.

طلافروشان سال گذشته کمتر از کارمندان مالیات دادند

كارشناس حوزه مالياتی مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: طلافروشان سال گذشته کمتر از کارمندان مالیات دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن راغفر اقتصاددان شب گذشته در ارتباط تلفني با برنامه زنده تلویزیونی پايش ، اظهار داشت: معمولا مصرف كننده‌هاي كالا تمام مالیات‌ها را پرداخت می‌کنند و توليد کننده‌ها و يا فروشنده‌ها اين پرداخت ماليات را به اين دليل به مصرف کننده‌ها منتقل می‌کنند كه آن‌ها مصرف كننده نهايي كالا خواهند بود. متاسفانه مقاومت در مقابل پرداخت ماليات به يك هنجار اجتماعي در كشور تبديل شده است كه آثار مخرب فراواني در پي خواهد داشت.

وي افزود: بر اساس منطق اقتصادي و قانون، طلا فروشان نبايد از پرداخت ماليات معاف شوند. همان‌طور كه از اسم ماليات بر ارزش افزوده برمي آيد در هر مرحله از فرآيند توليد براي هر نوع كالاي نهايي كه در نهايت آن را مصرف كننده استفاده كند، توليد ارزش افزوده حاصل شده مشمول پرداخت ماليات می‌شود.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: به عنوان مثال، استخراج سنگ معدن طلا، در این فرایند باید ارزش افزوده ای به آن تعلق می‌گیرد، تبديل به شمش شدن طلا و در آخر تبديل شدن به يك كالاي نهايي براي هر مرحله از امور كه باعث توليد ارزش افزوده شود بايد ماليات به آن وضع شود.

طلافروشان سال گذشته کمتر از کارمندان مالیات دادند

در ادامه سعيد توتونچي كارشناس حوزه مالياتی مرکز پژوهش های مجلس  گفت: بر اساس عملكرد سال 90 به طور متوسط ماليات بر مشاغل طلافروشي براي هر عضو اين صنف يك ميليون و 600 هزار تومان در سال است كه اين ميزان ماليات از درآمد قشر كارگر هم كمتر است. علاوه بر اين به طور كلي ميزان تمام مالیات‌های پرداختي در كشور بسيار پايين است و اين وضعيت ضعف نظام مالياتي كشور را نشان می‌دهد و باعث می‌شود كه نتوانيم به درستي از مشاغل ماليات دريافت كنيم.

كارشناس حوزه ماليات افزود: در بحث ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتي به عنوان مجري قانون بايد مرد قانون را مانند ساير كالاها در ارتباط با طلا نيز اجرا كند. اساساً نفس اين قانون براي شفاف سازي و رديابي كالاها طراحي و تدوين شده است.