Sunday, April 17, 2011

روزنامه جوان وابسته به سپاه : تیم احمدی‌نژاد پیگیر ارتباط با آمریکا است

روزنامه جوان وابسته به سپاه : تیم احمدی‌نژاد پیگیر ارتباط با آمریکا است


دیگربان : روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران خبر داده که تیم محمود احمدی‌نژاد برای پیروزی در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری برنامه ارتباط با آمریکا را در دستور کار خود قرار داده است.



این رزونامه در شماره روز یکشنبه (۲۸ فروردین) خود نوشته که جریان انحرافی اصولگرایان برای سال ۹۰ پیگیری موضوعاتی همچون «ارتباط با آمریکا» و «دفاع از تبادل سوخت هسته‌ای» را در دستور کار خود قرار داده است.



بسیاری از محافظه‌کاران منتقد دولت احمدی‌نژاد از برکناری رحیم‌مشایی با عنوان تلاش تازه دولت دهم برای کسب کرسی‌های مجلس و پیروزی در انتخابات آینده ریاست جمهوری یاد کرده‌اند.



روزنامه جوان پیش‌تر نوشته بود که برکناری اسفندیار رحیم‌مشایی از سرپرستی نهاد ریاست جمهوری ساختگی بوده و به منظور سازماندهی فهرست مورد حمایت احمدی‌نژاد در انتخابات آینده مجلس صورت گرفته است.



سپاه پاسداران یکی از مهم‌ترین مجموعه‌هایی است که تلاش‌ها برای شکست تیم احمدی‌نژاد در انتخابات آینده را آغاز کرده است.



فرماندهان این نیروی نظامی که سال ۱۳۸۸ به نفع احمدی‌نژاد دست به تقلبی گسترده زدند بار‌ها به طور تلویحی اعلام کرده‌اند که تمایلی به ادامه دولت احمدی‌نژاد در انتخابات‌ بعدی ندارند.



علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران نیز روز گذشته (شنبه ۲۷ فروردین) به طور رسمی گفته بود که گمان نمی‌کند اسفندیار رحیم‌مشایی صلاحیت حضور در فعالیت‌های سیاسی را داشته باشد.



با افزایش تلاش تیم احمدی‌نژاد برای ارائه فهرستی واحد در انتخابات دور نهم مجلس٬ فشار‌ها و تهدید‌های محافظه‌کاران منتقد دولت نیز افزایش یافته است.



سعید قاسمی یکی از فرماندهان سابق سپاه پاسداران است که چندی پیش به صراحت خطاب به تیم احمدی‌نژاد گفت حزب‌الله اجازه نخواهد داد دولتی‌ها با عنوان «نوروز بازی» آن‌ها را «آسفالت» کنند.



محافظه‌کاران حامی خامنه‌ای می‌گویند نزدیکان احمدی‌نژاد در سال‌ جاری فتنه‌ای عمیق علیه جمهوری اسلامی به راه خواهند انداخت.

پیشنهاد الله کرم : اعزام نیرو به بحرین و عملیات‌های استشهادی علیه آل سعود

پیشنهاد الله کرم : اعزام نیرو به بحرین و عملیات‌های استشهادی علیه آل سعود


آفتاب : حسین الله‌کرم در جمع دانشجویان (بسیجی) معترض به تحولات در بحرین، نسبت به دیدگاه انحرافی در دولت در خصوص ریشه تحولات منطقه موضع‌گیری کرد.



حسین‌الله کرم ( از رهبران حزب الله ایران) استاد دانشگاه (!) و فعال سیاسی در جمع دانشجویان به جنایات آل سعود در بحرین اشاره کرد و افزود: سعودی‌های متجاوز با ربودن بیش از 50 تن بحرینی آنها را به مکان‌های نامعلومی انتقال دادند و اکنون باید این سخن را به زبان بیاوریم که دیگر وقت سکوت نیست و باید نسبت به تجاوزهای حکومت‌های آل سعود و آل خلیفه واکنش نشان دهیم.



وی با اشاره به دیدگاه‌های مختلف نسبت به تحولات منطقه گفت: در خصوص ریشه‌های قیام‌های اخیر در خاورمیانه تحلیل‌های مختلفی وجود دارد . اولین تحلیل این است که تحولات اجتماعی در منطقه را ناشی از انقلاب اسلامی و استقامت نظام جمهوری اسلامی در طول 30 سال گذشته بوده است.



وی ادامه داد: دیدگاهی نیز توسط جریان انحرافی در دولت وجود دارد که معتقد است تحولات منطقه توسط غرب و امریکا هدایت می‌شود.



وی با اشاره به وظایف جمهوری اسلامی در قبال مردم بحرین گفت: وظیفه ما در مقابل کشورهای منطقه بویژه بحرین و یمن این است که به آنها کمک کنیم و لذا معتقدم که علاوه بر تجمع و راهپیمایی در مقابل سفارت‌خانه‌های بحرین و عربستان باید اقدامات دیگری نیز انجام دهیم.



وی در ادامه با بیان این که 5 مرحله برای خروج عربستان از بحرین جود دارد افزود: اولین مرحله تجمعات فراوان درمقابل سفارت عربستان و فشار به دولت این کشور برای خروج از بحرین است. و همچنین در مرحله بعد باید سپرهای انسانی را با حرکت به سمت بحرین تشکیل دهیم.



الله کرم تاکید کرد: در ادامه اگر این راه‌ها چاره‌ساز نبود باید به سمت خطوط مرزی دریای بحرین حرکت کنیم و در انتها اگر تمام این اقدامات موثر نبود عملیات استشهادی را برای خروج متجاوزین از بحرین آغاز کنیم. آمادگی کامل داریم تا با یک حرکت قاطعانه نیروهای عربستان را از بحرین خارج کنیم.

در پی مخالفت خامنه ای، مصلحی وزیر اطلاعات ماند

در پی مخالفت خامنه ای، مصلحی وزیر اطلاعات ماند


مخالفت خامنه ای با تصمیم پذیرش استعفای حجت‌الاسلام مصلحی و کناره گیری وی موجب شد حیدر مصلحی همچنان به عنوان وزیر اطلاعات در کابینه به فعالیت خود ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، با تاکیدخامنه ای به احمدی نژاد و مخالفت ایشان با کناره گیری حجت الاسلام حیدر مصلحی وی همچنان به عنوان وزیر اطلاعات به کار خود ادامه می دهد.



شنیده شده استعفای حجت الاسلام مصلحی وزیر اطلاعات مربوط به مدتی پیش بوده که امروز دوباره به جریان افتاده است!

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی استعفا داد

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی استعفا داد


بی بی سی : حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات ایران، استعفا داده و محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، ضمن قبول این استعفاء، آقای مصلحی را به عنوان "مشاور رئیس جمهور در امور اطلاعاتی" منصوب کرده است.



خبرگزاری‌های داخلی ایران امروز یکشنبه ۲۸ فروردین، این خبر را در ساعات پایانی روز همراه با متن موافقت آقای احمدی نژاد با استعفای آقای مصلحی و نیز حکم انتصاب او به عنوان مشاور امور اطلاعاتی انعکاس دادند.



هنوز از علت اصلی استعفای آقای مصلحی و یا جانشین احتمالی او گزارشی منتشر نشده است.



آقای مصلحی پس از آن برای تصدی وزارت اطلاعات معرفی شد که محمود احمدی نژاد در روزهای پایانی دولت نهم (خرداد۸۸) با غلامحسین محسنی اژه ای، وزیر اطلاعات وقت، اختلاف نظرهای جدی پیدا کرد و نهایتا آقای اژه ای را برکنار کرد.



حیدر مصلحی سومین وزیر دولت دهم است که از کابینه جدا می شود و پیش از این منوچهر متکی به حکم محمود احمدی نژاد از وزارت خارجه برکنار شده بود و حمید بهبهانی، وزیر سابق راه استیضاح شد و نتوانست مجددا رای اعتماد مجلس را به دست آورد.



او که تنها وزیر روحانی دولت دهم محسوب می شد، پیش از این نماینده آیت الله خمینی در قرارگاه های کربلا و خاتم الانبیا و سپس نماینده آیت الله خامنه ای در نیروی زمینی سپاه و نیروی مقاومت بسیج بود.

او همچنین قبل از تصدی وزارت اطلاعات مشاور محمود احمدی نژاد در امور روحانیت و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه بود.



در سال ۱۳۸۸ نیز پس از اعلام نتیجه انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری ایران، غلامحسین محسنی اژه ای، وزیر اطلاعات دولت نهم چند روز پیش پایان دوره دولت اول محمود احمدی نژاد از سمت خود برکنار شد.



آقای احمدی نژاد علت برکناری آقای اژه ای را به نا آرامی های پس از انتخابات مرتبط دانست.



وی پس از برکناری آقای اژه ای گفت: "اگر وزارت اطلاعات ماموریتش را درست انجام می داد این آسیب ها را در سطح خیابان نداشتیم، یک تعدادی از مردم از دست رفتند."



به گفته آقای احمدی نژاد وزارت اطلاعات "نیاز به تحول" داشت و به همین دلیل حیدر مصلحی از مشاوران خود را برای تصدی این پست به مجلس معرفی کرد.



اما منتقدان آقای مصلحی معتقد بودند که او تجربه لازم امنیتی را برای عهده دار شدن وزارت اطلاعات ندارد. با این حال آقای مصلحی توانست از مجلس رای اعتماد بگیرد و به عنوان هفتمین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی کار خود را آغاز کند.



وزیر اطلاعات معمولا با مشورت رهبر جمهوری اسلامی به مجلس معرفی می شود و سابقه نداشته است که وزیر پیشنهادی از مجلس رای نگیرد و یا استیضاح شود.



وزارت اطلاعات بالاترین نهاد امنیتی - اطلاعاتی در ایران است که در سال ۱۳۶۲ تاسیس شد و محمد محمدی‌ری‌شهری نخستین وزیر آن بود که تا پایان نخست وزیری میرحسین موسوی این سمت را در اختیار داشت.



پس از او علی فلاحیان، قربانعلی دری نجف آبادی، علی یونسی، غلامحسین محسنی اژه ای و حیدر مصلحی وزیران اطلاعات بودند.