Wednesday, July 4, 2012

پانزدهمین ژنرال ارتش سوریه امروز به ترکیه پناهنده شد به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، یک گروه دیگر از افسران ارتش سوریه از جمله یک سرلشگر عصر امروز چهارشنبه وارد ترکیه شدند. یک منبع در وزارت خارجه ترکیه در تماس با خبرگراری فرانسه، شمار نظامیان سوری که امروز از ارتش رژیم بشار اسد جدا شده و به ترکیه گریختند را 66 نفر اعلام کرد. به گفته این منبع، در میان این نظامیان سوری، یک سرلشگر ارتش سوریه نیز دیده می شود. این افسر بلندپایه ارتش سوریه، پانزدهمین ژنرال ارتش این کشور است که در ماههای اخیر از نیروهای مسلح تحت امر رژیم بشار اسد جدا شده اند و هم اکنون در ترکیه و اردن بسر می برند. این در حالیست که دوشنبه شب گذشته نیز گروهی متشکل از بیش از هشتاد عضو نیروهای مسلح سوریه، از جمله یک ژنرال و تعدادی دیگر افسر ارتش، با عبور از مرز مشترک آن کشور و ترکیه، به خارج پناهنده شدند. منابع خبری در ترکیه گفتند، این بزرگترین گروه از نظامیان سوری از زمان آغاز اعتراضات در آن کشور در ماه مارس سال گذشته است که به طور دستجمعی ترک خدمت می کنند و به خارج می گریزند.

پانزدهمین ژنرال ارتش سوریه امروز به ترکیه پناهنده شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، یک گروه دیگر از افسران ارتش سوریه از جمله یک سرلشگر عصر امروز چهارشنبه وارد ترکیه شدند.

یک منبع در وزارت خارجه ترکیه در تماس با خبرگراری فرانسه، شمار نظامیان سوری که امروز از ارتش رژیم بشار اسد جدا شده و به ترکیه گریختند را 66 نفر اعلام کرد.

به گفته این منبع، در میان این نظامیان سوری، یک سرلشگر ارتش سوریه نیز دیده می شود.

این افسر بلندپایه ارتش سوریه، پانزدهمین ژنرال ارتش این کشور است که در ماههای اخیر از نیروهای مسلح تحت امر رژیم بشار اسد جدا شده اند و هم اکنون در ترکیه و اردن بسر می برند.

این در حالیست که دوشنبه شب گذشته نیز گروهی متشکل از بیش از هشتاد عضو نیروهای مسلح سوریه، از جمله یک ژنرال و تعدادی دیگر افسر ارتش، با عبور از مرز مشترک آن کشور و ترکیه، به خارج پناهنده شدند.

منابع خبری در ترکیه گفتند، این بزرگترین گروه از نظامیان سوری از زمان آغاز اعتراضات در آن کشور در ماه مارس سال گذشته است که به طور دستجمعی ترک خدمت می کنند و به خارج می گریزند.

وحشت حاکمان از عادی شدن حذف نفت ایران از بازار جهانی با آغاز دور جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ، خبرگزاری «رویترز» نگاهی داشته است به تحریم‌هایی که چند سال است این اتحادیه علیه کشورمان اعمال می‌کند. اوت ۲۰۱۰ اتحادیه اروپا سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌های فعال در صنایع نفت و گاز ایران را ممنوع کرد؛ بنابراین، اعضای اتحادیه اروپا باید از فراهم کردن بیمه و بیمه اتکایی برای حکومت ایران خودداری می‌کردند . همچنین این تحریم‌ها، واردات و صادرات تسلیحات و تجهیزاتی را که می‌توانست برای غنی‌سازی اورانیوم به کار رود و یا استفاده دوگانه داشته باشد، ممنوع می‌کرد افزون بر این، فروش، عرضه و انتقال فناوری و تجهیزات مرتبط با بخش انرژی ـ که ایران برای اکتشاف و تولید یا پالایش و یا میعان گاز طبیعی مورد استفاده قرار می‌داد ـ نیز ممنوع شد. بنا بر این گزارش، در ماه می سال ۲۰۱۱، وزرای خارجه اتحادیه اروپا، صد نهاد و فرد جدید را که شامل افراد و نهادهای مرتبط با خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز می‌شد، به لیست تحریم‌های خود افزود. بعد‌ها ۷۸ نفر دیگر نیز مشمول این تحریم شدند. در دسامبر‌‌ همان سال نیز ۱۸۰ فرد و نهاد درگیر برنامه هسته‌ای ایران به لیست تحریمی‌های این اتحادیه افزوده شدند که دارایی‌های آنها مسدود و حق مسافرت به اروپا از آن‌ها گرفته شد. از آوریل سال ۲۰۱۲ نیز ممنوعیت صدور روادید برای ۱۱۵ مسئول ایرانی دیگر اعمال شد. در این زمان، شمار نهادهای مورد تحریم که شامل بانک مرکزی نیز می‌شد، به ۴۴۰ مورد رسید. در ۲۳ ژانویه ۲۰۱۲ نیز اتحادیه اروپا ممنوعیت فوری بستن قراردادهای جدید برای واردات، خرید یا حمل و نقل نفت خام و محصولات نفتی ایران را اعمال کرد. بر پایه این تصمیم، کشورهایی که پیش از این در زمینه‌های مذکور با ایران قرارداد داشته‌اند تا اول ژوئیه فرصت یافتند که به تحریم‌های فوق بپیوندند. شرکت‌های پشتیبانی و پرداخت خسارت اروپا نیز مشمول ممنوعیت بیمه وسایل حمل نفت خام ایران شدند. اعضای اتحادیه اروپا همچنین توافق کردند که دارایی‌های بانک مرکزی ایران را مسدود کنند و هر گونه مبادله توسط طلا و دیگر فلزات قیمتی با نهادهای دولتی و بانکی ایران ممنوع شد؛ افزون بر این، هر گونه نقل و انتقال مالی به ایران و از ایران نیز محدود شد. به این ترتیب، بانک‌های اروپایی موظفند، جابجایی بیش از ده هزار یورو را به آگاهی مقامات ملی برسانند و برای نقل و انتقال بیش از چهل هزار یورو، به استثنای کمک‌های بشردوستانه نیز دریافت اجازه قبلی الزامی شده است. این تحریم‌ها که از دو سال پیش آغاز شده است، بیشتر یکجانبه از سوی اعضای این اتحادیه نسبت به افراد و نهادهای جمهوری اسلامی اعمال شده است؛ و در این مقطع زمانی نباید از اثرات سوء آن و به ویژه تحریم نفتی اعمال شده از یکم جولای (یازدهم تیر) نیز غافل بود. در این میان مسئولان جمهوری اسلامی می‌کوشند، کاهش درآمدهای نفتی را به راههای مختلف جبران کنند، و در این میان بیشترین ترس حاکمیت این است که حذف نفت ایران، برای بازارهای جهانی و اقتصاد جهانی عادی شود. چنین مسأله‌ای بی‌گمان، یکی از مهمترین ابزارهای در دست جمهوری اسلامی را که به عنوان برگی برنده همواره مورد استفاده قرار می داد ، بی‌اثر می‌کند.

وحشت حاکمان از عادی شدن حذف نفت ایران از بازار جهانی

با آغاز دور جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ، خبرگزاری «رویترز» نگاهی داشته است به تحریم‌هایی که چند سال است این اتحادیه علیه کشورمان اعمال می‌کند. اوت ۲۰۱۰ اتحادیه اروپا سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌های فعال در صنایع نفت و گاز ایران را ممنوع کرد؛ بنابراین، اعضای اتحادیه اروپا باید از فراهم کردن بیمه و بیمه اتکایی برای حکومت ایران خودداری می‌کردند . همچنین این تحریم‌ها، واردات و صادرات تسلیحات و تجهیزاتی را که می‌توانست برای غنی‌سازی اورانیوم به کار رود و یا استفاده دوگانه داشته باشد، ممنوع می‌کرد
افزون بر این، فروش، عرضه و انتقال فناوری و تجهیزات مرتبط با بخش انرژی ـ که ایران برای اکتشاف و تولید یا پالایش و یا میعان گاز طبیعی مورد استفاده قرار می‌داد ـ نیز ممنوع شد.

بنا بر این گزارش، در ماه می سال ۲۰۱۱، وزرای خارجه اتحادیه اروپا، صد نهاد و فرد جدید را که شامل افراد و نهادهای مرتبط با خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز می‌شد، به لیست تحریم‌های خود افزود. بعد‌ها ۷۸ نفر دیگر نیز مشمول این تحریم شدند. در دسامبر‌‌ همان سال نیز ۱۸۰ فرد و نهاد درگیر برنامه هسته‌ای ایران به لیست تحریمی‌های این اتحادیه افزوده شدند که دارایی‌های آنها مسدود و حق مسافرت به اروپا از آن‌ها گرفته شد.

از آوریل سال ۲۰۱۲ نیز ممنوعیت صدور روادید برای ۱۱۵ مسئول ایرانی دیگر اعمال شد. در این زمان، شمار نهادهای مورد تحریم که شامل بانک مرکزی نیز می‌شد، به ۴۴۰ مورد رسید.

در ۲۳ ژانویه ۲۰۱۲ نیز اتحادیه اروپا ممنوعیت فوری بستن قراردادهای جدید برای واردات، خرید یا حمل و نقل نفت خام و محصولات نفتی ایران را اعمال کرد. بر پایه این تصمیم، کشورهایی که پیش از این در زمینه‌های مذکور با ایران قرارداد داشته‌اند تا اول ژوئیه فرصت یافتند که به تحریم‌های فوق بپیوندند. شرکت‌های پشتیبانی و پرداخت خسارت اروپا نیز مشمول ممنوعیت بیمه وسایل حمل نفت خام ایران شدند.

اعضای اتحادیه اروپا همچنین توافق کردند که دارایی‌های بانک مرکزی ایران را مسدود کنند و هر گونه مبادله توسط طلا و دیگر فلزات قیمتی با نهادهای دولتی و بانکی ایران ممنوع شد؛ افزون بر این، هر گونه نقل و انتقال مالی به ایران و از ایران نیز محدود شد. به این ترتیب، بانک‌های اروپایی موظفند، جابجایی بیش از ده هزار یورو را به آگاهی مقامات ملی برسانند و برای نقل و انتقال بیش از چهل هزار یورو، به استثنای کمک‌های بشردوستانه نیز دریافت اجازه قبلی الزامی شده است.

این تحریم‌ها که از دو سال پیش آغاز شده است، بیشتر یکجانبه از سوی اعضای این اتحادیه نسبت به افراد و نهادهای جمهوری اسلامی اعمال شده است؛ و در این مقطع زمانی نباید از اثرات سوء آن و به ویژه تحریم نفتی اعمال شده از یکم جولای (یازدهم تیر) نیز غافل بود.

در این میان مسئولان جمهوری اسلامی می‌کوشند، کاهش درآمدهای نفتی را به راههای مختلف جبران کنند، و در این میان بیشترین ترس حاکمیت این است که حذف نفت ایران، برای بازارهای جهانی و اقتصاد جهانی عادی شود. چنین مسأله‌ای بی‌گمان، یکی از مهمترین ابزارهای در دست جمهوری اسلامی را که به عنوان برگی برنده همواره مورد استفاده قرار می داد ، بی‌اثر می‌کند.

احمدی مقدم: 49 درصد مردم خواستار برخورد با بدحجابی هستند !!!! بعله..کلا جریان امار دهی و در صد سازی ..مقوله ای است در ایران......سردار جان..این آمار رو چطوری بدست آوردی؟؟؟ نظر سنجی بوده...مصاحبه بوده...تلفن مردمی بوده....خودتون رفتید از مردم پرسیدید؟؟؟؟؟ سردار جان خوبه خودت گفتی 49%..پس اون 51% بقیه مخالف بودن؟؟؟ نه؟؟؟..یا ممتنع بودن شاید؟؟؟ سردار بیا یکم تاریخ رو مرور کنیم..سردار گشتهای ثارالله رو یادت میاد....؟؟ کمیته چی؟؟؟؟ اکیپهای بچه های حاج بخشی چی؟؟؟؟ تیمهای ناصحین چی؟؟؟؟ نتیجشون چی شد؟؟؟ مردم با حجاب تر شدن یا بدتر؟؟؟؟؟ 30 ساله می خواهیم به زور دگنگ مردم رو بهشتی کنیم...تونستیم؟؟؟ هنوز درک نکردیم این مسئله فرهنگی خانوادگی نه زوری و انتظامی.....فقط وقت و انرژی خودتون رو صرف کاری میکنید که محاله....کار فرهنگی نیاز به آدم فرهنگی داره..نه انتظامی...به جای این کارا لطفا جلوی اشرار رو بگیرید...جلوی مواد فروش های سطح شهر رو بگیرید..جلوی دزدای اموال مردم رو بگیرید....جلوی افراد پر خطر دست به فرمون رو بگیرید..... دختر مردم فردا پا به سن میزاره و پیر میشه و همه این سانتا مانتا بازیاش رو فراموش میشه..اون اعتیاده که تا اخر عمر خر خره جوون رو میچسبه.......

احمدی مقدم: 49 درصد مردم خواستار برخورد با بدحجابی هستند !!!!

بعله..کلا جریان امار دهی و در صد سازی ..مقوله ای است در ایران......سردار جان..این آمار رو چطوری بدست آوردی؟؟؟ نظر سنجی بوده...مصاحبه بوده...تلفن مردمی بوده....خودتون رفتید از مردم پرسیدید؟؟؟؟؟
سردار جان خوبه خودت گفتی 49%..پس اون 51% بقیه مخالف بودن؟؟؟ نه؟؟؟..یا ممتنع بودن شاید؟؟؟
سردار بیا یکم تاریخ رو مرور کنیم..سردار گشتهای ثارالله رو یادت میاد....؟؟ کمیته چی؟؟؟؟ اکیپهای بچه های حاج بخشی چی؟؟؟؟ تیمهای ناصحین چی؟؟؟؟ نتیجشون چی شد؟؟؟ مردم با حجاب تر شدن یا بدتر؟؟؟؟؟ 30 ساله می خواهیم به زور دگنگ مردم رو بهشتی کنیم...تونستیم؟؟؟ هنوز درک نکردیم این مسئله فرهنگی خانوادگی نه زوری و انتظامی.....فقط وقت و انرژی خودتون رو صرف کاری میکنید که محاله....کار فرهنگی نیاز به آدم فرهنگی داره..نه انتظامی...به جای این کارا لطفا جلوی اشرار رو بگیرید...جلوی مواد فروش های سطح شهر رو بگیرید..جلوی دزدای اموال مردم رو بگیرید....جلوی افراد پر خطر دست به فرمون رو بگیرید.....
دختر مردم فردا پا به سن میزاره و پیر میشه و همه این سانتا مانتا بازیاش رو فراموش میشه..اون اعتیاده که تا اخر عمر خر خره جوون رو میچسبه.......