Tuesday, November 27, 2012

گفتگو با یک بازرگان در تهران دست هائی در دولت نقشه قحطی در ایران را دارد! به دنبال تصمیم دولت مبنی بر ممنوع شدن واردات و یا ترخیص کالا با ارز آزاد، گفته می شود روز گذشته اتاق بازرگانی با مجلس تماس گرفته و نسبت به نابودی کالاهای مصرفی وارداتی که در گمرک مانده و همچنین ورشکستگی وارد کنندگان و بروز قحطی در کشور اخطار کرد. به دنبال این اخطار، گمرگ جمهوری اسلامی یک گام به عقب گذاشته و اعلام کرد که استفاده از ارز آزاد ممنوع نشده و منظور از تصمیم قبلی این بوده که منشاء ارز وارد کنندگان و ترخیص کنندگان باید معلوم باشد! ضمنا گمرک دراطلاعیه ای اعلام کرد ممنوعیت واردات با ارز آزاد، تصمیم دولت بوده و گمرگ تنها ابلاغ کننده آن بوده است. بخشنامه گمرک تصریح می کرد «ترخیص کالاهای وارد شده صرفا با منشا ارز نظام بانکی و مرکز مبادلات ارزی و تایید بانک مرکزی امکان‌پذیر است. یک بازرگان در تهران به پیک نت گفت: عملا جلوی واردات را گرفته اند. قبلا گفته بودند محدودیت ها شامل ثبت سفارشهای گذشته نمی شود؛ ولی الان می گویند شامل ثبت های گذشته هم میشود. کانتینرها در گمرک مانده و اجازه ترخیص نمی دهند. یک دستی در کار است تا در مملکت قحطی شود. اعتراض همه بارزگان ها بلند شده است. قرار است، یعنی قول داده اند که تا آخر این هفته یک تصمیم عاقلانه و قطعی بگیرند و ابلاغ کنند. قبلا گفته بودند می توانید با ارز آزاد وارد کنید، حالا جلوی آن را هم گرفته اند.

گفتگو با یک بازرگان در تهراندست هائی در دولت
نقشه قحطی در ایران را دارد!
 
 
 
 
به دنبال تصمیم دولت مبنی بر ممنوع شدن واردات و یا ترخیص کالا با ارز آزاد، گفته می شود روز گذشته اتاق بازرگانی با مجلس تماس گرفته و نسبت به نابودی کالاهای مصرفی وارداتی که در گمرک مانده و همچنین ورشکستگی وارد کنندگان و بروز قحطی در کشور اخطار کرد. به دنبال این اخطار، گمرگ جمهوری اسلامی یک گام به عقب گذاشته و اعلام کرد که استفاده از ارز آزاد ممنوع نشده و منظور از تصمیم قبلی این بوده که منشاء ارز وارد کنندگان و ترخیص کنندگان باید معلوم باشد! ضمنا گمرک دراطلاعیه ای اعلام کرد ممنوعیت واردات با ارز آزاد، تصمیم دولت بوده و گمرگ تنها ابلاغ کننده آن بوده است.
بخشنامه گمرک تصریح می کرد «ترخیص کالاهای وارد شده صرفا با منشا ارز نظام بانکی و مرکز مبادلات ارزی و تایید بانک مرکزی امکان‌پذیر است.
یک بازرگان در تهران به پیک نت گفت: عملا جلوی واردات را گرفته اند. قبلا گفته بودند محدودیت ها شامل ثبت سفارشهای گذشته نمی شود؛ولی الان می گویند شامل ثبت های گذشته هم میشود. کانتینرها در گمرک مانده و اجازه ترخیص نمی دهند. یک دستی در کار است تا در مملکت قحطی شود. اعتراض همه بارزگان ها بلند شده است. قرار است، یعنی قول داده اند که تا آخر این هفته یک تصمیم عاقلانه و قطعی بگیرند و ابلاغ کنند. قبلا گفته بودند می توانید با ارز آزاد وارد کنید، حالا جلوی آن را هم گرفته اند.

دهها هزار نفر در میدان تحریر قاهره علیه محمد مرسی تجمع کردند بی بی سی : دهها هزار مصری با تجمع در میدان تحریر قاهره، خشم خود را از فرمان اخیر محمد مرسی، رئیس‌جمهوری این کشور برای افزایش اختیارات خود نشان دادند. تظاهرکنندگان از اولین ساعات روز راهی این میدان در پایتخت مصر شدند و با سر دادن شعار و نشان دادن پلاکارد، آقای مرسی و اخوان المسلمین را محکوم کردند. معترضان، محمد مرسی و اخوان المسلمین را به خیانت به انقلاب سال پیش متهم کرده‌اند. راهپیمایی هواداران آقای مرسی نیز که قرار بود امروز برپا شد، برای جلوگیری از بروز تنش‌های جدید لغو شد. به غیر از قاهره در سایر شهرهای مصر نیز، تجمعاتی علیه رئیس‌جمهوری اسلامگرای مصر برپا شده است. آقای مرسی برای کاستن از خشم عمومی و آرام کردن اوضاع،تلاش کرده و گفته است که اختیارات جدید او برای مدت کوتاهی و محدود خواهند بود. این در حالی است که تظاهرکنندگان خواهان لغو فرمان صادر شده هستند. آنها می‌گویند این حکم گامی در راستای تمرکز قدرت و ظهور مجدد دیکتاتوری در مصر است. ادامه اعتراض‌ها اعتراض علیه حکم قانون اساسی رئیس جمهوری مصر همچنان ادامه داشته و امروز بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در قاهره درگیری روی داد. در پنجمین روز از تظاهرات علیه تصمیم اخیر محمد مرسی، مبنی بر افزایش اختیارات ریاست جمهوری، معترضان از صبح روز سه شنبه، ٧ آذر (٢٧ نوامبر)، به منظور برگزاری تظاهرات وارد میدان تحریر قاهره شدند. شماری از معترضان با بر پا کردن چادرهایی در میدان تحریر، شب را در این محل گذراندند. تظاهرات به دعوت تشکل ها و شخصیت‌های سکولار، لیبرال و چپگرای مصر برگزار شده که خواستار اعتراض سرتاسری در روز سه شنبه شده‌ بودند. پیشتر، گروه اسلامگرای اخوان المسلمین حامی آقای مرسی اعلام کرد که به منظور پرهیز از درگیری با مخالفان، تظاهراتی را که برای روز سه شنبه در قاهره برنامه ریزی کرده بود برگزار نخواهد کرد؛ با این همه، خبرنگار بخش فارسی بی بی سی می گوید که طرفداران این گروه در اسکندریه، دومین شهر بزرگ مصر، تظاهراتی در حمایت از رئیس جمهوری بر پا کردند. سازمان دهندگان تظاهرات مخالفان در روز سه شنبه از معترضان خواسته‌اند خویشتنداری به خرج دهند و به خصوص از درگیری با ماموران محافظ وزارت کشور که در نزدیکی محل تظاهرات واقع شده خودداری ورزند اما گزارش های رسیده از میدان تحریم حاکی از درگیری پراکنده بین معترضان و نیروهای امنیتی است. همچنین، ماموران پلیس به منظور مقابله با سنگ پرانی نوجوانان هم از گاز اشک آور استفاده کرده اند. با وجود دستور اکید وزارت آموزش و پرورش مصر در مورد فعالیت عادی مراکز آموزشی، بسیاری از مدارس در روز سه شنبه تعطیل بوده است. درمرکز میدان تحریر، یک درمانگاه سیار برپا شده است و تعدادی آمبولانس نیز به منظور انتقال زخمی های درگیری احتمالی در این محل دیده می شوند.

دهها هزار نفر در میدان تحریر قاهره علیه محمد مرسی تجمع کردند

بی بی سی : دهها هزار مصری با تجمع در میدان تحریر قاهره، خشم خود را از فرمان اخیر محمد مرسی، رئیس‌جمهوری این کشور برای افزایش اختیارات خود نشان دادند.
تظاهرکنندگان از اولین ساعات روز راهی این میدان در پایتخت مصر شدند و با سر دادن شعار و نشان دادن پلاکارد، آقای مرسی و اخوان المسلمین را محکوم کردند.

معترضان، محمد مرسی و اخوان المسلمین را به خیانت به انقلاب سال پیش متهم کرده‌اند.
راهپیمایی هواداران آقای مرسی نیز که قرار بود امروز برپا شد، برای جلوگیری از بروز تنش‌های جدید لغو شد.
به غیر از قاهره در سایر شهرهای مصر نیز، تجمعاتی علیه رئیس‌جمهوری اسلامگرای مصر برپا شده است.
آقای مرسی برای کاستن از خشم عمومی و آرام کردن اوضاع،تلاش کرده و گفته است که اختیارات جدید او برای مدت کوتاهی و محدود خواهند بود.
این در حالی است که تظاهرکنندگان خواهان لغو فرمان صادر شده هستند. آنها می‌گویند این حکم گامی در راستای تمرکز قدرت و ظهور مجدد دیکتاتوری در مصر است.

ادامه اعتراض‌ها

اعتراض علیه حکم قانون اساسی رئیس جمهوری مصر همچنان ادامه داشته و امروز بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در قاهره درگیری روی داد.
در پنجمین روز از تظاهرات علیه تصمیم اخیر محمد مرسی، مبنی بر افزایش اختیارات ریاست جمهوری، معترضان از صبح روز سه شنبه، ٧ آذر (٢٧ نوامبر)، به منظور برگزاری تظاهرات وارد میدان تحریر قاهره شدند.
شماری از معترضان با بر پا کردن چادرهایی در میدان تحریر، شب را در این محل گذراندند.

 تظاهرات به دعوت تشکل ها و شخصیت‌های سکولار، لیبرال و چپگرای مصر برگزار شده که خواستار اعتراض سرتاسری در روز سه شنبه شده‌ بودند.
پیشتر، گروه اسلامگرای اخوان المسلمین حامی آقای مرسی اعلام کرد که به منظور پرهیز از درگیری با مخالفان، تظاهراتی را که برای روز سه شنبه در قاهره برنامه ریزی کرده بود برگزار نخواهد کرد؛ با این همه، خبرنگار بخش فارسی بی بی سی می گوید که طرفداران این گروه در اسکندریه، دومین شهر بزرگ مصر، تظاهراتی در حمایت از رئیس جمهوری بر پا کردند.
سازمان دهندگان تظاهرات مخالفان در روز سه شنبه از معترضان خواسته‌اند خویشتنداری به خرج دهند و به خصوص از درگیری با ماموران محافظ وزارت کشور که در نزدیکی محل تظاهرات واقع شده خودداری ورزند اما گزارش های رسیده از میدان تحریم حاکی از درگیری پراکنده بین معترضان و نیروهای امنیتی است.
همچنین، ماموران پلیس به منظور مقابله با سنگ پرانی نوجوانان هم از گاز اشک آور استفاده کرده اند.

با وجود دستور اکید وزارت آموزش و پرورش مصر در مورد فعالیت عادی مراکز آموزشی، بسیاری از مدارس در روز سه شنبه تعطیل بوده است.
درمرکز میدان تحریر، یک درمانگاه سیار برپا شده است و تعدادی آمبولانس نیز به منظور انتقال زخمی های درگیری احتمالی در این محل دیده می شوند.


90 در صد مردان و 10 در صد زنان یکصد هزار قربانی شمار رسمی ایرانیان مبتلا به ایدز رئیس کمیسیون بهداشت در مجلس اعلام کرد: ابتلا به بیماری ایدز در سنین ۱۱ تا ۱۳ سال دیده شده است. اعتیاد تزریقی یکی از راه‌های انتقال بیماری ایدز است که طی سال های اخیر با رفتارهای جنسی عجیب عوامل انتقال بیماری ایدز نیز افزوده شده است. بر اساس آمار جمع آوری شده از دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی،‌ تا تاریخ اول فروردین ماه سال 91، مجموعاً 24290 مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شده اند که 90.8 درصد آنان را مردان و 9.2 درصد را زنان تشکیل می دهند و 4722 نفر از افراد مبتلا، فوت کرده اند. تزریق با وسائل مشترک در مصرف کنندگان مواد مخدر (6.69 درصد)، رابطه جنسی (10.5 درصد)، دریافت خون و فرآورده های خونی (یک درصد) و انتقال از مادر به کودک (یک درصد) بوده است. مسئولان رسمی وزارت بهداشت از رشد ۱۰ برابری انتقال جنسی ایدز و شیوع ۲۰ درصدی آن در موارد جدید و آمار تخمینی ۱۰۰ هزار مبتلا سخن می‌گویند.


 
90 در صد مردان و 10 در صد زنانیکصد هزار قربانی
شمار رسمی ایرانیان مبتلا به ایدز
 
 
 
 
رئیس کمیسیون بهداشت در مجلس اعلام کرد:
ابتلا به بیماری ایدز در سنین ۱۱ تا ۱۳ سال دیده شده است. اعتیاد تزریقی یکی از راه‌های انتقال بیماری ایدز است که طی سال های اخیر با رفتارهای جنسی عجیب عوامل انتقال بیماری ایدز نیز افزوده شده است.
بر اساس آمار جمع آوری شده از دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی،‌ تا تاریخ اول فروردین ماه سال 91، مجموعاً 24290 مبتلا  به ایدز در کشور شناسایی شده اند که 90.8 درصد آنان را مردان و 9.2 درصد را زنان تشکیل می دهند و 4722 نفر از افراد مبتلا، فوت کرده اند. تزریق با وسائل مشترک در مصرف کنندگان مواد مخدر (6.69 درصد)، رابطه جنسی (10.5 درصد)، دریافت خون و فرآورده های خونی (یک درصد) و انتقال از مادر به کودک (یک درصد) بوده است.
مسئولان رسمی وزارت بهداشت از رشد ۱۰ برابری انتقال جنسی ایدز و شیوع ۲۰ درصدی آن در موارد جدید و آمار تخمینی ۱۰۰ هزار مبتلا سخن می‌گویند.

انتقال بشار اسد و خانواده از کاخ ریاست جمهوری روزنامه "النهار الجدید"، از خروج بشار اسد و خانواده اش از کاخ ریاست جمهوری و انتقال به محل دیگری در مرکز دمشق داد. این منطقه "ابورمانت" نام دارد. این انتقال پس از حملات اخیر نیروهای مسلح مخالف رژیم بشار اسد به کاخ ریاست جمهوری صورت گرفت و خبر آن برای نخستین بار از سوی خبرگزاری "ایسنا" منتشر شد که این اقدام را می توان حمل بر یقین حاصل کردن جمهوری اسلامی به کنار رفتن اسد و آماده شدن برای مناسبات با دولت جایگزین تلقی کرد. همین خبرگزاری نوشت که منطقه جدیدی که اسد و خانواده اش در آن مستقر شده اند بشدت مراقبت نظامی و امنیتی می شود و درحقیقت اسد در حلقه این نیروهاست و این نیز هم به معنای حفاظت از اوست و هم در اختیار داشتنش برای شرایط پس از برکناری او.


انتقال بشار اسد و خانواده
از کاخ ریاست جمهوری
 
 
 
 
روزنامه "النهار الجدید"، از خروج بشار اسد و خانواده اش از کاخ ریاست جمهوری و انتقال به محل دیگری در مرکز دمشق داد. این منطقه "ابورمانت" نام دارد.
این انتقال پس از حملات اخیر نیروهای مسلح مخالف رژیم بشار اسد به کاخ ریاست جمهوری صورت گرفت و خبر آن برای نخستین بار از سوی خبرگزاری "ایسنا" منتشر شد که این اقدام را می توان حمل بر یقین حاصل کردن جمهوری اسلامی به کنار رفتن اسد و آماده شدن برای مناسبات با دولت جایگزین تلقی کرد.
همین خبرگزاری نوشت که منطقه جدیدی که اسد و خانواده اش در آن مستقر شده اند بشدت مراقبت نظامی و امنیتی می شود و درحقیقت اسد در حلقه این نیروهاست و این نیز هم به معنای حفاظت از اوست و هم در اختیار داشتنش برای شرایط پس از برکناری او.






سخنرانی شب عاشورا نشانه های شکست نظام در سخنرانی هاشمی رفسنجانی پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی، بخش هائی از سخنرانی او در شب عاشورا را منتشر کرد. این پایگاه مشخص نساخت که محل این سوگواری و سخنرانی کجا بوده است. هاشمی در این سخنرانی به تمام فاجعه ای که در مملکت حاکم است، بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشاره کرد و از جمله گفت: دروغ، ریاكار، فساد اداری و مالی، غیبت، خلف وعده ها، تجسس در امور و زندگی خصوصی مردم، گرانی، بیكاری، تزلزل بخشی خانواده‌ها، بی‌اعتنایی به حوزه‌های علمیه، روحانیت و مراجع و سایر موارد، یعنی تزلزل در امتحان الهی. اگر نظام در وعده‌هایی كه برای تحقق جامعه‌ای اسلامی و انسانی به مردم داده ناموفق عمل كند، در امتحان الهی شكست خورده و باید با توبه و بازگشت از خطا و اشتباه، به جبران مافات بپردازد.


 
سخنرانی شب عاشورانشانه های شکست نظام
در سخنرانی هاشمی رفسنجانی
 
 
 
 
پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی، بخش هائی از سخنرانی او در شب عاشورا را منتشر کرد. این پایگاه مشخص نساخت که محل این سوگواری و سخنرانی کجا بوده است. هاشمی در این سخنرانی به تمام فاجعه ای که در مملکت حاکم است، بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشاره کرد و از جمله گفت:
دروغ، ریاكار، فساد اداری و مالی، غیبت، خلف وعده ها، تجسس در امور و زندگی خصوصی مردم، گرانی، بیكاری، تزلزل بخشی خانواده‌ها، بی‌اعتنایی به حوزه‌های علمیه، روحانیت و مراجع و سایر موارد، یعنی تزلزل در امتحان الهی. اگر نظام در وعده‌هایی كه برای تحقق جامعه‌ای اسلامی و انسانی به مردم داده ناموفق عمل كند، در امتحان الهی شكست خورده و باید با توبه و بازگشت از خطا و اشتباه، به جبران مافات بپردازد.

پیام محرمانه ج. اسلامی برای سازش اتمی و لغو تحریم ها جمهوری اسلامی، زیر فشار کمر شکن تحریم ها که به بزرگترین بحران اقتصادی در ایران انجامیده، در یک پیام غیرعلنی، به همآهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رابط مذاکرات اتمی میان جمهوری اسلامی و گروه 1+5، خانم "اشتون" اطلاع داد که غنی سازی اروانیوم در سطح 20 درصد را بکلی متوقف کرده و غنی سازی را تا زیر سقف 4 در صد کاهش میدهد و حاضر به مذاکره و تفاهم دراین باره است. در یک خبر دیگر، علی آهنی، سفیر جمهوری اسلامی در فرانسه نیز روز گذشته اعلام داشت که جمهوری اسلامی در قبال لغو تحریم ها حاضر است غنی سازی اورانیوم را تا زیر 5 در صد کاهش دهد. بدنبال این پیام، نمایندگان گروه 1+5 در بروکسل پایتخت بلژیک در پشت درهای بسته تشکیل جلسه داده و پس از بررسی پیام ایران تصمیم گرفتند، دور جدید مذاکرات را در اسرع وقت آغاز کنند و زمان آن را به اطلاع جمهوری اسلامی برسانند. خبرگزاری ها در رابطه با این جلسه گزارش دادند که گروه 1+5 قرار است در روزهای آینده یک «تماس ضروري» با ايران برقرار کند. سرگئي ريابکوف نماينده روسيه در پايان اين نشست گفت: پيشنهاد روسيه براي حل گام به گام اختلاف ها مورد پذيرش قرار گرفته است. سخنگوي خانم اشتون نیز گفت: محور رايزني هاي امروز در بروکسل برگزاري دور جديدي از گفت وگوها با ايران در سريع ترين زمان ممکن بود. گروه ۱+۵ شامل آمريکا، فرانسه، انگليس، روسيه، چين و آلمان است. احتمال داده می شود که این مذاکرات در هفته اول ماه آینده میلادی که از چند روز دیگر آغاز می شود در ترکیه آغاز شود.


پیام محرمانه ج. اسلامی برای سازش اتمی و لغو تحریم ها
 
جمهوری اسلامی، زیر فشار کمر شکن تحریم ها که به بزرگترین بحران اقتصادی در ایران انجامیده، در یک پیام غیرعلنی، به همآهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رابط مذاکرات اتمی میان جمهوری اسلامی و گروه 1+5، خانم "اشتون" اطلاع داد که غنی سازی اروانیوم در سطح 20 درصد را بکلی متوقف کرده و غنی سازی را تا زیر سقف 4 در صد کاهش میدهد و حاضر به مذاکره و تفاهم دراین باره است.
در یک خبر دیگر، علی آهنی، سفیر جمهوری اسلامی در فرانسه نیز روز گذشته اعلام داشت که جمهوری اسلامی در قبال لغو تحریم ها حاضر است غنی سازی اورانیوم را تا زیر 5 در صد کاهش دهد.
بدنبال این پیام، نمایندگان گروه 1+5 در بروکسل پایتخت بلژیک در پشت درهای بسته تشکیل جلسه داده و پس از بررسی پیام ایران تصمیم گرفتند، دور جدید مذاکرات را در اسرع وقت آغاز کنند و زمان آن را به اطلاع جمهوری اسلامی برسانند. خبرگزاری ها در رابطه با این جلسه گزارش دادند که  گروه 1+5 قرار است در روزهای آینده یک «تماس ضروري» با ايران برقرار کند.
سرگئي ريابکوف نماينده روسيه در پايان اين نشست گفت: پيشنهاد روسيه براي حل گام به گام اختلاف ها مورد پذيرش قرار گرفته است.
سخنگوي خانم اشتون نیز گفت:
محور رايزني هاي امروز در بروکسل برگزاري دور جديدي از گفت وگوها با ايران در سريع ترين زمان ممکن بود. گروه ۱+۵ شامل آمريکا، فرانسه، انگليس، روسيه، چين و آلمان است. احتمال داده می شود که این مذاکرات در هفته اول ماه آینده میلادی که از چند روز دیگر آغاز می شود در ترکیه آغاز شود.

پیام محرمانه ج. اسلامی برای سازش اتمی و لغو تحریم ها جمهوری اسلامی، زیر فشار کمر شکن تحریم ها که به بزرگترین بحران اقتصادی در ایران انجامیده، در یک پیام غیرعلنی، به همآهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رابط مذاکرات اتمی میان جمهوری اسلامی و گروه 1+5، خانم "اشتون" اطلاع داد که غنی سازی اروانیوم در سطح 20 درصد را بکلی متوقف کرده و غنی سازی را تا زیر سقف 4 در صد کاهش میدهد و حاضر به مذاکره و تفاهم دراین باره است. در یک خبر دیگر، علی آهنی، سفیر جمهوری اسلامی در فرانسه نیز روز گذشته اعلام داشت که جمهوری اسلامی در قبال لغو تحریم ها حاضر است غنی سازی اورانیوم را تا زیر 5 در صد کاهش دهد. بدنبال این پیام، نمایندگان گروه 1+5 در بروکسل پایتخت بلژیک در پشت درهای بسته تشکیل جلسه داده و پس از بررسی پیام ایران تصمیم گرفتند، دور جدید مذاکرات را در اسرع وقت آغاز کنند و زمان آن را به اطلاع جمهوری اسلامی برسانند. خبرگزاری ها در رابطه با این جلسه گزارش دادند که گروه 1+5 قرار است در روزهای آینده یک «تماس ضروري» با ايران برقرار کند. سرگئي ريابکوف نماينده روسيه در پايان اين نشست گفت: پيشنهاد روسيه براي حل گام به گام اختلاف ها مورد پذيرش قرار گرفته است. سخنگوي خانم اشتون نیز گفت: محور رايزني هاي امروز در بروکسل برگزاري دور جديدي از گفت وگوها با ايران در سريع ترين زمان ممکن بود. گروه ۱+۵ شامل آمريکا، فرانسه، انگليس، روسيه، چين و آلمان است. احتمال داده می شود که این مذاکرات در هفته اول ماه آینده میلادی که از چند روز دیگر آغاز می شود در ترکیه آغاز شود.


پیام محرمانه ج. اسلامی برای سازش اتمی و لغو تحریم ها
 
جمهوری اسلامی، زیر فشار کمر شکن تحریم ها که به بزرگترین بحران اقتصادی در ایران انجامیده، در یک پیام غیرعلنی، به همآهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رابط مذاکرات اتمی میان جمهوری اسلامی و گروه 1+5، خانم "اشتون" اطلاع داد که غنی سازی اروانیوم در سطح 20 درصد را بکلی متوقف کرده و غنی سازی را تا زیر سقف 4 در صد کاهش میدهد و حاضر به مذاکره و تفاهم دراین باره است.
در یک خبر دیگر، علی آهنی، سفیر جمهوری اسلامی در فرانسه نیز روز گذشته اعلام داشت که جمهوری اسلامی در قبال لغو تحریم ها حاضر است غنی سازی اورانیوم را تا زیر 5 در صد کاهش دهد.
بدنبال این پیام، نمایندگان گروه 1+5 در بروکسل پایتخت بلژیک در پشت درهای بسته تشکیل جلسه داده و پس از بررسی پیام ایران تصمیم گرفتند، دور جدید مذاکرات را در اسرع وقت آغاز کنند و زمان آن را به اطلاع جمهوری اسلامی برسانند. خبرگزاری ها در رابطه با این جلسه گزارش دادند که  گروه 1+5 قرار است در روزهای آینده یک «تماس ضروري» با ايران برقرار کند.
سرگئي ريابکوف نماينده روسيه در پايان اين نشست گفت: پيشنهاد روسيه براي حل گام به گام اختلاف ها مورد پذيرش قرار گرفته است.
سخنگوي خانم اشتون نیز گفت:
محور رايزني هاي امروز در بروکسل برگزاري دور جديدي از گفت وگوها با ايران در سريع ترين زمان ممکن بود. گروه ۱+۵ شامل آمريکا، فرانسه، انگليس، روسيه، چين و آلمان است. احتمال داده می شود که این مذاکرات در هفته اول ماه آینده میلادی که از چند روز دیگر آغاز می شود در ترکیه آغاز شود.

پیام محرمانه ج. اسلامی برای سازش اتمی و لغو تحریم ها جمهوری اسلامی، زیر فشار کمر شکن تحریم ها که به بزرگترین بحران اقتصادی در ایران انجامیده، در یک پیام غیرعلنی، به همآهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رابط مذاکرات اتمی میان جمهوری اسلامی و گروه 1+5، خانم "اشتون" اطلاع داد که غنی سازی اروانیوم در سطح 20 درصد را بکلی متوقف کرده و غنی سازی را تا زیر سقف 4 در صد کاهش میدهد و حاضر به مذاکره و تفاهم دراین باره است. در یک خبر دیگر، علی آهنی، سفیر جمهوری اسلامی در فرانسه نیز روز گذشته اعلام داشت که جمهوری اسلامی در قبال لغو تحریم ها حاضر است غنی سازی اورانیوم را تا زیر 5 در صد کاهش دهد. بدنبال این پیام، نمایندگان گروه 1+5 در بروکسل پایتخت بلژیک در پشت درهای بسته تشکیل جلسه داده و پس از بررسی پیام ایران تصمیم گرفتند، دور جدید مذاکرات را در اسرع وقت آغاز کنند و زمان آن را به اطلاع جمهوری اسلامی برسانند. خبرگزاری ها در رابطه با این جلسه گزارش دادند که گروه 1+5 قرار است در روزهای آینده یک «تماس ضروري» با ايران برقرار کند. سرگئي ريابکوف نماينده روسيه در پايان اين نشست گفت: پيشنهاد روسيه براي حل گام به گام اختلاف ها مورد پذيرش قرار گرفته است. سخنگوي خانم اشتون نیز گفت: محور رايزني هاي امروز در بروکسل برگزاري دور جديدي از گفت وگوها با ايران در سريع ترين زمان ممکن بود. گروه ۱+۵ شامل آمريکا، فرانسه، انگليس، روسيه، چين و آلمان است. احتمال داده می شود که این مذاکرات در هفته اول ماه آینده میلادی که از چند روز دیگر آغاز می شود در ترکیه آغاز شود.


پیام محرمانه ج. اسلامی برای سازش اتمی و لغو تحریم ها
 
جمهوری اسلامی، زیر فشار کمر شکن تحریم ها که به بزرگترین بحران اقتصادی در ایران انجامیده، در یک پیام غیرعلنی، به همآهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رابط مذاکرات اتمی میان جمهوری اسلامی و گروه 1+5، خانم "اشتون" اطلاع داد که غنی سازی اروانیوم در سطح 20 درصد را بکلی متوقف کرده و غنی سازی را تا زیر سقف 4 در صد کاهش میدهد و حاضر به مذاکره و تفاهم دراین باره است.
در یک خبر دیگر، علی آهنی، سفیر جمهوری اسلامی در فرانسه نیز روز گذشته اعلام داشت که جمهوری اسلامی در قبال لغو تحریم ها حاضر است غنی سازی اورانیوم را تا زیر 5 در صد کاهش دهد.
بدنبال این پیام، نمایندگان گروه 1+5 در بروکسل پایتخت بلژیک در پشت درهای بسته تشکیل جلسه داده و پس از بررسی پیام ایران تصمیم گرفتند، دور جدید مذاکرات را در اسرع وقت آغاز کنند و زمان آن را به اطلاع جمهوری اسلامی برسانند. خبرگزاری ها در رابطه با این جلسه گزارش دادند که  گروه 1+5 قرار است در روزهای آینده یک «تماس ضروري» با ايران برقرار کند.
سرگئي ريابکوف نماينده روسيه در پايان اين نشست گفت: پيشنهاد روسيه براي حل گام به گام اختلاف ها مورد پذيرش قرار گرفته است.
سخنگوي خانم اشتون نیز گفت:
محور رايزني هاي امروز در بروکسل برگزاري دور جديدي از گفت وگوها با ايران در سريع ترين زمان ممکن بود. گروه ۱+۵ شامل آمريکا، فرانسه، انگليس، روسيه، چين و آلمان است. احتمال داده می شود که این مذاکرات در هفته اول ماه آینده میلادی که از چند روز دیگر آغاز می شود در ترکیه آغاز شود.