Friday, July 13, 2018

امروز پنج شنبه خبرگزاری ها گزارش دادند که «عباس امیرانتظام» - معاون دولت موقت پس از انقلاب اسلامی و باسابقه ترین زندانی سیاسی پس از انقلاب - در تهران و پس از طی یک دوره بیماری درگذشت. او هنگام مرگ ۸۶ ساله بود. «الهه امیرانتظام» - همسر عباس امیرانتظام - به خبرگزاری ها گفت: «همسرم با وجود بیماری هایی که داشت ساعت هشت صبح امروز دچار تشنج شدند. تیم پزشکی با حضور در منزل برای احیای مرحوم تلاش کردند اما تلاش ها کارساز نبود و قبل از رسیدن به بیمارستان فوت کردند». او در سال ۱۳۱۱ در تهران به دنیا آمده بود و در تهران و آمریکا مهندسی خوانده بود. او در آمریکا درجه فوق لیسانس مهندسی را دریافت کرد. امیرانتظام در سال ۱۳۵۸ به جرم همکاری با سازمان جاسوسی آمریکا بازداشت شد و به اعدام محکوم شد. اما بعد خکم اعدام او به حبس ابد تقلیل پیدا کرد. او همیشه این اتهام را رد می کرد. امیرانتظام در همه این سال ها زندانی محسوب می شد ولی در سال های اخیر به علت بیماری و لزوم مراقبت پزشکی دائمی در منزل شخصی اش بسر می برد.

عباس امیرانتظام درگذشت
امروز پنج شنبه خبرگزاری ها گزارش دادند که «عباس امیرانتظام» - معاون دولت موقت پس از انقلاب اسلامی و باسابقه ترین زندانی سیاسی پس از انقلاب - در تهران و پس از طی یک دوره بیماری درگذشت. او هنگام مرگ ۸۶ ساله بود.
«الهه امیرانتظام» - همسر عباس امیرانتظام - به خبرگزاری ها گفت: «همسرم با وجود بیماری هایی که داشت ساعت هشت صبح امروز دچار تشنج شدند. تیم پزشکی با حضور در منزل برای احیای مرحوم تلاش کردند اما تلاش ها کارساز نبود و قبل از رسیدن به بیمارستان فوت کردند».
او در سال ۱۳۱۱ در تهران به دنیا آمده بود و در تهران و آمریکا مهندسی خوانده بود. او در آمریکا درجه فوق لیسانس مهندسی را دریافت کرد. امیرانتظام در سال ۱۳۵۸ به جرم همکاری با سازمان جاسوسی آمریکا بازداشت شد و به اعدام محکوم شد. اما بعد خکم اعدام او به حبس ابد تقلیل پیدا کرد. او همیشه این اتهام را رد می کرد.
امیرانتظام در همه این سال ها زندانی محسوب می شد ولی در سال های اخیر به علت بیماری و لزوم مراقبت پزشکی دائمی در منزل شخصی اش بسر می برد.

پرونده مجهول «اعترافات» مائده!


 پرونده مجهول «اعترافات» مائده!
پلیس فتا اعلام کرده است که «مائده هژبری» فاقد پرونده انتظامی و قضایی در پلیس فتا ناجا و پلیس فتا استان‌ها بوده و احضار و مصاحبه با وی توسط پلیس فتا صورت نگرفته است. پیش از این قوه قضاییه نیز اعلام کرده بود که دخالتی در ماجرای مائده هژبری نداشته است و پخش «اعتراف» به درخواست این قوه نبوده است.
این درحالی ست که پیش از این «محمد حسین رنجبران» - مدیر روابط عمومی صداوسیما - گفته بود که: « برنامه اعترافات دختر ١٧ساله محصول مشترک نیروی انتظامی، با حکم و درخواست مقام قضایی انجام شد».
رنجبران از این نیز فراتر رفته بود و گفته بود:‌««مردم و به ویژه خانواده ها در تماس با واحد ۱۶۲ خواهان برنامه های آگاهی بخش در حوزه آسیب های فضای مجازی هستند و بر مبنای این درخواست ها و وظیفه ذاتی رسانه برنامه ها و مستندهای فراوانی در آینده روی آنتن خواهد رفت».
درواقع اکنون همه نهادها مساله مائده هژبری را به هم پاس می دهند!
یکی از کاربران توییتر درباره این پاسکاری نهادها سر مساله مائده هژبری به طنز نوشته است: «آقای رنجبران روابط عمومی صدا و سیما گفته اعترافات مائده هژبری محصول مشترک نیروی انتظامی بوده و با حکم و درخواست مقام قضایی انجام شده. هم قوه قضاییه تکذیب کرده هم پلیس فتا. ظاهرا به نظر می رسد که مائده با پای خودش به صدا و سیما مراجعه کرده و عاجزانه خواسته اعترافاتش پخش شود».
اما پرسش اساسی اینجاست چرا هزینه و وقت یک کشور و نهادهای عالی آن همچون قوه قضاییه و پلیس باید صرف مساله ای شود که در همه جای دنیا مساله ای طبیعی و حتی مورد تشویق است؟ در کشورهای متمدن دنیا رقصنده ها تشویق می شوند و هنرشان از طریق رسانه های رسمی به نمایش گذاشته می شود.
اما در ایران تحت حکومت جمهوری اسلامی یک نهاد (تاکنون ظاهرا نامعلوم) اعترافات یک رقصنده جوان را از تلویزیون رسمی پخش می کند و آنگاه که امواج خشمگین افکار عمومی شکل می گیرد، همه سعی می کنند از آن فرار کنند!

وزارت خارجه آرژانتین از مسکو خواسته تا علی اکبر ولایتی را به اتهام دست داشتن در انفجار مرکز یهودیان در بوئنوس‌آیرس در سال ۱۹۹۴ دستگیر کند. این تقاضا از پکن هم مطرح شده است. ولایتی پس از روسیه به چین خواهد رفت.

وزارت خارجه آرژانتین از مسکو خواسته تا علی اکبر ولایتی را به اتهام دست داشتن در انفجار مرکز یهودیان در بوئنوس‌آیرس در سال ۱۹۹۴ دستگیر کند. این تقاضا از پکن هم مطرح شده است. ولایتی پس از روسیه به چین خواهد رفت.

وزیر خارجه پمپئو: ماازهمپیمانان وشرکایمان میخواهیم تا به کمپین فشاراقتصادی علیه رژیم_ایران بپیوندند.ما بایدهمه منابع مالی راکه رژیم برای حمایت مالی ازتروریسم وجنگهای نیابتی استفاده میکند، قطع کنیم. عکس ‏

وزیر خارجه پمپئو: ماازهمپیمانان وشرکایمان میخواهیم تا به کمپین فشاراقتصادی علیه رژیم_ایران بپیوندند.ما بایدهمه منابع مالی راکه رژیم برای حمایت مالی ازتروریسم وجنگهای نیابتی استفاده میکند، قطع کنیم.

ایران به نهاد ناظر مالی در آلمان (بافین) گفته‌است به مبلغ ۳۰۰ میلیون یورو (۳۵۰ میلیون دلار) نیاز دارد تا از آن برای تأمین ارز مورد نیاز مسافران ایرانی خارج کشور استفاده کند...

ایران به نهاد ناظر مالی در آلمان (بافین) گفته‌است به مبلغ ۳۰۰ میلیون یورو (۳۵۰ میلیون دلار) نیاز دارد تا از آن برای تأمین ارز مورد نیاز مسافران ایرانی خارج کشور استفاده کند...

ترامپ: جمهوری اسلامی به من زنگ خواهند زد و خواهد گفت 'بیایید معامله‌ای بکنیم'.

ترامپ: جمهوری اسلامی به من زنگ خواهند زد و خواهد گفت 'بیایید معامله‌ای بکنیم'.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در پایان نشست ناتو در بروکسل در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به حکومت ایران گفت: «آنها نسبت به قبل، الان با احترام بسیار بیشتری با ما رفتار می‌کنند.»
او در پاسخ به پرسش خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی با اشاره به جمهوری اسلامی ایران افزود: «می‌دانم که الان مشکلات زیادی دارند و اقتصادشان در حال فروپاشی است. اما این را به شما بگویم: وقتش خواهد رسید که به من زنگ خواهند زد و خواهد گفت 'بیایید معامله‌ای بکنیم'. الان درد و رنج زیادی می‌کشند.»
دونالد ترامپ توضیح بیشتری در مورد «احترام بسیار بیشتر» حکومت ایران برای دولت او نداد و برای اثبات این گفتهٔ وی شواهد مشخصی در دست نیست.
اعضای اروپایی سازمان ناتو، پیمان آتلانتیک شمالی، از روز چهارشنبه، ۲۰ تیرماه، در بروکسل در اجلاسی به اتفاق دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، شرکت کردند و آقای ترامپ این مطلب را پس از پایان این نشست و در حاشیه آن به خبرنگاران گفت.
وضعیت اقتصادی نابسامان ایران که در پی خروج آمریکا از برجام وخیم‌تر شده و همچنین گسترده شدن اعتراض‌های اجتماعی در ماه‌های اخیر، دولت حسن روحانی به‌طور اخص و نظام جمهوری اسلامی را به‌طور اعم با چالشی جدی روبه‌رو کرده‌است.
اخیراً بیش از صد فعال سیاسی و مدنی در داخل و خارج ایران در بیانیه‌ای با اشاره به استقبال «جهانی» از دیدار رئیس‌جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی و «وضعیت پرخطر منطقه» خواستار «مذاکره مستقیم و بدون هیچ پیش‌شرط» ایران و آمریکا شدند.
این اقدام، واکنش تند ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعه، و تعدادی از امامان جمعه را به دنبال داشت که روز اول تیرماه امضاکنندگان این بیانیه را مصداق «وطن‌فروشی»، «مزدوری برای آمریکا» و «خیانت» خواندند.
پس از او اما، بهروز بنیادی، عضو فراکسیون امید مجلس نیز روز ششم تیرماه، با انتقاد شدید از سیاست خارجی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه ایران سالانه به «۶۰ میلیارد دلار» سرمایه‌گذاری نیاز دارد، از مقام‌های جمهوری اسلامی پرسید که «چرا باید به جای اولویت هزینه‌کرد در مسیر منافع ملی و ریشه‌کنی فقر و بیکاری و گرسنگی، ثروت ملی را بدون کسب منافع اقتصادی ثانویه در سایر نقاط جهان به راحتی هزینه نماییم؟ چرا باید همیشه در بیم جنگ، تحریم و دلهره اخبار ناگوار زندگی کنیم؟»
در پی این اظهارات، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز نهم تیر، در یک مراسم دانشجویی سپاه پاسداران از «تجویز برخی‌ها برای تسلیم شدن مقابل دشمن» انتقاد کرد و گفت که بعضی می‌گویند «تسلیم بشویم تا موذی‌گری دشمن ادامه پیدا نکند».
آمریکا بارها خواستار «تغییر رفتار» جمهوری اسلامی در سیاست منطقه‌ای و داخلی خود شده و در همین زمینه مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، به تازگی در مصاحبه‌ای با صدای آمریکا گفت که هدف راهبرد جدید در قبال ایران تغییر رژیم نیست، بلکه تغییر رفتار رهبران این کشور است.
مایک پومپئو در این مصاحبه گفت: «ما از رهبری ایران چیز زیادی نمی‌خواهیم. فقط می‌خواهیم که مانند رهبران عادی رفتار کنند. مردم‌تان را غارت نکنید؛ پول مردم‌تان را به خاطر این ماجراجویی‌ها در سوریه، یمن، لبنان، عراق و غیره هدر ندهید.»

دلنوشته جان باخته 18 تیر برای قاتلانش "عزت را تو( مسعود ده نمکی) شبانه و تک وتنها به گوشه‌ای کشاندی و با ضربات چاقو، زنجیر خودت و دوستانت، عزت را از پا درآوردی و در نهایت با تیر خلاص مهدی صفری تبار پسر امام جمعه اسلامشهر (فرمانده سپاه) که در شقیقه و چشم چپ عزت وارد کرد او را از پای در آوردید... هر چند که ما تک وتنها بودیم و هستیم و زورمان نرسید که شما را به پرونده دادگاه ۱۸ تیر بکشانیم ولی مطمئن باش خداوند، تو را به دادگاه خودش خواهد کشید و دیگر آنجا نه رهبری هست و نه سپاهی و نه دیگر کسی که تو را تبرئه کند." برادر شهید عزت‌الله ابراهیم‌نژاد ما را به خاطر بیاور ما را که تازه جوانانی بیست و دو ساله بودیم. شور عشق در سینه داشتیم و پیش از آنکه عاشق شویم. سینه بر خاک سوده مردیم.... شعری از عزت ابراهیم نژاد جان باخته 18 تیر 78.کوی دانشگاه تهران یادش گرامی ...

دلنوشته جان باخته 18 تیر برای قاتلانش
"عزت را تو( مسعود ده نمکی) شبانه و تک وتنها به گوشه‌ای کشاندی و با ضربات چاقو، زنجیر خودت و دوستانت، عزت را از پا درآوردی و در نهایت با تیر خلاص مهدی صفری تبار پسر امام جمعه اسلامشهر (فرمانده سپاه) که در شقیقه و چشم چپ عزت وارد کرد او را از پای در آوردید... هر چند که ما تک وتنها بودیم و هستیم و زورمان نرسید که شما را به پرونده دادگاه ۱۸ تیر بکشانیم ولی مطمئن باش خداوند، تو را به دادگاه خودش خواهد کشید و دیگر آنجا نه رهبری هست و نه سپاهی و نه دیگر کسی که تو را تبرئه کند."
برادر شهید عزت‌الله ابراهیم‌نژاد
ما را به خاطر بیاور
ما را که تازه جوانانی بیست و دو ساله بودیم.
شور عشق در سینه داشتیم و
پیش از آنکه عاشق شویم.
سینه بر خاک سوده مردیم....
شعری از عزت ابراهیم نژاد جان باخته 18 تیر 78.کوی دانشگاه تهران
یادش گرامی ...