Friday, July 13, 2018

پرونده مجهول «اعترافات» مائده!


 پرونده مجهول «اعترافات» مائده!
پلیس فتا اعلام کرده است که «مائده هژبری» فاقد پرونده انتظامی و قضایی در پلیس فتا ناجا و پلیس فتا استان‌ها بوده و احضار و مصاحبه با وی توسط پلیس فتا صورت نگرفته است. پیش از این قوه قضاییه نیز اعلام کرده بود که دخالتی در ماجرای مائده هژبری نداشته است و پخش «اعتراف» به درخواست این قوه نبوده است.
این درحالی ست که پیش از این «محمد حسین رنجبران» - مدیر روابط عمومی صداوسیما - گفته بود که: « برنامه اعترافات دختر ١٧ساله محصول مشترک نیروی انتظامی، با حکم و درخواست مقام قضایی انجام شد».
رنجبران از این نیز فراتر رفته بود و گفته بود:‌««مردم و به ویژه خانواده ها در تماس با واحد ۱۶۲ خواهان برنامه های آگاهی بخش در حوزه آسیب های فضای مجازی هستند و بر مبنای این درخواست ها و وظیفه ذاتی رسانه برنامه ها و مستندهای فراوانی در آینده روی آنتن خواهد رفت».
درواقع اکنون همه نهادها مساله مائده هژبری را به هم پاس می دهند!
یکی از کاربران توییتر درباره این پاسکاری نهادها سر مساله مائده هژبری به طنز نوشته است: «آقای رنجبران روابط عمومی صدا و سیما گفته اعترافات مائده هژبری محصول مشترک نیروی انتظامی بوده و با حکم و درخواست مقام قضایی انجام شده. هم قوه قضاییه تکذیب کرده هم پلیس فتا. ظاهرا به نظر می رسد که مائده با پای خودش به صدا و سیما مراجعه کرده و عاجزانه خواسته اعترافاتش پخش شود».
اما پرسش اساسی اینجاست چرا هزینه و وقت یک کشور و نهادهای عالی آن همچون قوه قضاییه و پلیس باید صرف مساله ای شود که در همه جای دنیا مساله ای طبیعی و حتی مورد تشویق است؟ در کشورهای متمدن دنیا رقصنده ها تشویق می شوند و هنرشان از طریق رسانه های رسمی به نمایش گذاشته می شود.
اما در ایران تحت حکومت جمهوری اسلامی یک نهاد (تاکنون ظاهرا نامعلوم) اعترافات یک رقصنده جوان را از تلویزیون رسمی پخش می کند و آنگاه که امواج خشمگین افکار عمومی شکل می گیرد، همه سعی می کنند از آن فرار کنند!

No comments:

Post a Comment