Friday, June 15, 2012

مهدوی کنی : نظارت خبرگان حفظ و حراست از رهبر است و این در دنیا هم هست! خبرآنلاين : محمدرضا مهدوي​کنيف رئیس مجلس خبرگان، در دیدار مسئولان و خانواده شهدای حزب موتلفه اسلامی، با بيان اينکه مسائل فرهنگي در راس امور است که بايد درست شود، گفت: خیابان‌هایمان، خیابان‌های خوبی نیست. فیلم‌هایمان، فیلم‌های خوبی نیست. بعضی از تبلیغاتمان تبلیغات خوبی نیست. من خدمت مقام معظم رهبری هم عرض کردم و ایشان گفتند که بگویید. البته این‌که گفته شود، نه این‌که برویم در رسانه‌ها داد و فریاد کنیم و با خود نظام دربیفتیم. باید اینها گفته شود که بعضی قسمت‌هایش مورد قبول نیست. ان‌شاءالله این مجلس بتواند کاری کند و در مسائل اقتصادی و فرهنگی گام‌های بلندی را بردارد. وي در بخشي از اين ديدار به موضوع نحوه نظارت مجلس خبرگان بر رهبري اشاره کرد و افزود: خبرگان دو وظیفه دارد، تعیین رهبری یا تشخیص رهبری و وظیفه دوم خبرگان نظارت بر رهبری است. این نظارت یعنی چه؟ آیا این نظارت، نظارت استطلاعی است یا نظارت استصوابی؟ معمولاً در نامه‌ها و بخشنامه‌ها نوع نظارت را می‌نویسند. اگر نظارت استصوابی باشد، معنایش این است که رهبر هر کاری که می‌خواهد بکند باید بیاید از ما اجازه بگیرد. اول باید بیاید بگوید، آقایان خبرگان! اجازه می‌دهید من این کار را بکنم؟ این سخنرانی را بکنم؟ هر روز باید بیاید و اجازه بگیرد. یعنی واقعاً رهبر یک کشور باید دائم اجازه بگیرد؟ مسلماً این طور نیست. یک مسئله هم استطلاعی است، یعنی ما برویم دنبال کار ایشان و تمام کارهای ایشان را زیر و رو کنیم که شما چه کار می‌کنید و چه کار نمی‌کنید؟ و کارهای شما چیست؟ به نظر من هر دوی اینها به این معنا درست نیست. من می‌گویم این نظارت، نظارت حراستی است و این در دنیا هم هست. یعنی مراقبتی که منشأ حفظ رهبری باشد. نگذاریم کارهای خلاف در مملکت واقع شود یا حملاتی واقع شود یا ایشان مورد هجمه قرار بگیرد، خود ما باید سینه‌ها را سپر کنیم و حفظ کنیم که تنها به میدان نیاید و صحبت کند. در خبرگان گفتم که شما باید از جایگاه رهبری حراست کنید. دبيرکل جامعه روحانيت مبارز افزود: البته ممکن است عده‌ای کارهای خلاف کنند و به رهبری صدمه بزند. باید جلوی اینها را بگیریم تا رهبری حفظ شود. بنابراین ما باید از جایگاه رهبری حراست کنیم و شما هم همین طور.

مهدوی کنی : نظارت خبرگان حفظ و حراست از رهبر است و این در دنیا هم هست!


خبرآنلاين :  محمدرضا مهدوي​کنيف رئیس مجلس خبرگان،  در دیدار مسئولان و خانواده شهدای حزب موتلفه اسلامی، با بيان اينکه مسائل فرهنگي در راس امور است که بايد درست شود، گفت: خیابان‌هایمان، خیابان‌های خوبی نیست. فیلم‌هایمان، فیلم‌های خوبی نیست. بعضی از تبلیغاتمان تبلیغات خوبی نیست. من خدمت مقام معظم رهبری هم عرض کردم و ایشان گفتند که بگویید. البته این‌که گفته شود، نه این‌که برویم در رسانه‌ها داد و فریاد کنیم و با خود نظام دربیفتیم. باید اینها گفته شود که بعضی قسمت‌هایش مورد قبول نیست. ان‌شاءالله این مجلس بتواند کاری کند و در مسائل اقتصادی و فرهنگی گام‌های بلندی را بردارد.
وي در بخشي از اين ديدار به موضوع نحوه نظارت مجلس خبرگان بر رهبري اشاره کرد و افزود: خبرگان دو وظیفه دارد، تعیین رهبری یا تشخیص رهبری و وظیفه دوم خبرگان نظارت بر رهبری است. این نظارت یعنی چه؟ آیا این نظارت، نظارت استطلاعی است یا نظارت استصوابی؟ معمولاً در نامه‌ها و بخشنامه‌ها نوع نظارت را می‌نویسند. اگر نظارت استصوابی باشد، معنایش این است که رهبر هر کاری که می‌خواهد بکند باید بیاید از ما اجازه بگیرد. اول باید بیاید بگوید، آقایان خبرگان! اجازه می‌دهید من این کار را بکنم؟ این سخنرانی را بکنم؟ هر روز باید بیاید و اجازه بگیرد. یعنی واقعاً رهبر یک کشور باید دائم اجازه بگیرد؟ مسلماً این طور نیست. یک مسئله هم استطلاعی است، یعنی ما برویم دنبال کار ایشان و تمام کارهای ایشان را زیر و رو کنیم که شما چه کار می‌کنید و چه کار نمی‌کنید؟ و کارهای شما چیست؟ به نظر من هر دوی اینها به این معنا درست نیست. من می‌گویم این نظارت، نظارت حراستی است و این در دنیا هم هست. یعنی مراقبتی که منشأ حفظ رهبری باشد. نگذاریم کارهای خلاف در مملکت واقع شود یا حملاتی واقع شود یا ایشان مورد هجمه قرار بگیرد، خود ما باید سینه‌ها را سپر کنیم و حفظ کنیم که تنها به میدان نیاید و صحبت کند. در خبرگان گفتم که شما باید از جایگاه رهبری حراست کنید.
دبيرکل جامعه روحانيت مبارز افزود: البته ممکن است عده‌ای کارهای خلاف کنند و به رهبری صدمه بزند. باید جلوی اینها را بگیریم تا رهبری حفظ شود. بنابراین ما باید از جایگاه رهبری حراست کنیم و شما هم همین طور.
 

فراخوان هنرمندان آلمان در حمایت از شاهین نجفی دویچه وله : ۵۰ هنرمند آلمانی فراخوانی در همبستگی با شاهین نجفی را امضا کرده و از سیاستمداران و اذهان عمومی خواسته‌اند این خواننده رپ ایرانی را حمایت کنند. این فراخوان در سایت «آکادمی برای هنر» منتشر شده است. در فراخوانی که ۵۰ هنرمند آلمانی منتشر کرده‌اند آمده است که شاهین نجفی از ترس جان در مخفیگاه بسر می‌برد زیرا روحانیون ایران فتوای قتل او را صادر کرده‌اند. آن‌ها شجاعت شاهین نجفی را تحسین کرد‌ه‌اند و نوشته‌اند که هنر دخالت‌گرانه او نباید مرعوب شود: «آزادی هنری بخشی از موازین جهانی حقوق بشر است و تهدید به مرگ هنرمندان، به معنای مرگ این آزادی است.» از مبتکران این فراخوان رئيس آکادمی هنر، کلاوس اشتک است و پای آن را چهره‌های معتبر هنری و ادبی از جمله گونترگراس، نویسنده سرشناس آلمان، فولکر شلندورف، کارگردان، و اودو لیندبرگ، خواننده راک مشهور آلمانی، امضا کرده‌اند. شاهین نجفی مخفی، اما همچنان موضوع روز شاهین نجفی با اجرای ترانه «نقی» چندین هفته است در مرکز توجه افکار عمومی قرار گرفته است. او اکنون تحت مراقبت پلیس آلمان در محلی نامعلوم بسر می‌برد. ترانه‌ی "نقی" که نقدی طنزآمیز از اوضاع اجتماعی و سیاسی ایران است، اوایل ماه مه منتشر شد و جنجال بسیار برپا کرد. سایت‌های گوناگون فتوایی از آیت‌الله صافی گلپایگانی را منتشر کردند، که برای "جسارت‌کنندگان به امام نقی" حکم "ارتداد" صادر کرده بود و برخی از سایت‌های حامی جمهوری اسلامی، از جمله "فارس نیوز" این فتوی را به شاهین نجفی مربوط دانستند. هرچند ترانه‌ی شاهین نجفی حدود دو هفته پس از فتوای آیت‌الله صافی منتشر شده بود، اما گروهی از "افسران جنگ نرم" و فعالان حزب‌اللهی با استناد به فتوای مزبور، خواستار قتل شاهین نجفی شدند. سایت‌های حکومتی «نقی» را از مصادیق روشن "ارتداد" خواندند و گروهی از روحانیون از جمله جعفر سبحانی تبریزی، لطف‌الله صافی تبریزی، محمدعلی علوی گرگانی، ناصر مکارم شیرازی، مسلم ملکوتی و حسین نوری همدانی حکم ارتداد او را صادر کردند. شاهین نجفی در حال حاضر در مکانی مخفی زندگی می‌کند و از سوی پلیس آلمان محافظت می‌شود. او در آخرین مصاحبه‌ خود تاکید کرده که علیرغم تهدیدها در آینده نیز به ساختن ترانه‌های انتقادی ادامه می‌‌دهد و حتی اجرای یک سلسله کنسرت را در برنامه خود گذاشته است.

فراخوان هنرمندان آلمان در حمایت از شاهین نجفی

دویچه وله : ۵۰ هنرمند آلمانی فراخوانی در همبستگی با شاهین نجفی را امضا کرده و از سیاستمداران و اذهان عمومی خواسته‌اند این خواننده رپ ایرانی را حمایت کنند. این فراخوان در سایت «آکادمی برای هنر» منتشر شده است.
در فراخوانی که ۵۰ هنرمند آلمانی منتشر کرده‌اند آمده است که شاهین نجفی از ترس جان در مخفیگاه بسر می‌برد زیرا روحانیون ایران فتوای قتل او را صادر کرده‌اند.
آن‌ها شجاعت شاهین نجفی را تحسین کرد‌ه‌اند و نوشته‌اند که هنر دخالت‌گرانه او نباید مرعوب شود: «آزادی هنری بخشی از موازین جهانی حقوق بشر است و تهدید به مرگ هنرمندان، به معنای مرگ این آزادی است.»
از مبتکران این فراخوان رئيس آکادمی هنر، کلاوس اشتک است و پای آن را چهره‌های معتبر هنری و ادبی از جمله گونترگراس، نویسنده سرشناس آلمان، فولکر شلندورف، کارگردان، و اودو لیندبرگ، خواننده راک مشهور آلمانی، امضا کرده‌اند.
شاهین نجفی مخفی، اما همچنان موضوع روز
 شاهین نجفی با اجرای ترانه «نقی» چندین هفته است در مرکز توجه افکار عمومی قرار گرفته است. او اکنون تحت مراقبت پلیس آلمان در محلی نامعلوم بسر می‌برد.
ترانه‌ی "نقی" که نقدی طنزآمیز از اوضاع اجتماعی و سیاسی ایران است، اوایل ماه مه منتشر شد و جنجال بسیار برپا کرد. سایت‌های گوناگون فتوایی از آیت‌الله صافی گلپایگانی را منتشر کردند، که برای "جسارت‌کنندگان به امام نقی" حکم "ارتداد" صادر کرده بود و برخی از سایت‌های حامی جمهوری اسلامی، از جمله "فارس نیوز" این فتوی را به شاهین نجفی مربوط دانستند.
هرچند ترانه‌ی شاهین نجفی حدود دو هفته پس از فتوای آیت‌الله صافی منتشر شده بود، اما گروهی از "افسران جنگ نرم" و فعالان حزب‌اللهی با استناد به فتوای مزبور، خواستار قتل شاهین نجفی شدند. سایت‌های حکومتی «نقی» را از مصادیق روشن "ارتداد" خواندند و گروهی از روحانیون از جمله جعفر سبحانی تبریزی، لطف‌الله صافی تبریزی، محمدعلی علوی گرگانی، ناصر مکارم شیرازی، مسلم ملکوتی و حسین نوری همدانی حکم ارتداد او را صادر کردند.

شاهین نجفی در حال حاضر در مکانی مخفی زندگی می‌کند و از سوی پلیس آلمان محافظت می‌شود. او در آخرین مصاحبه‌ خود تاکید کرده که علیرغم تهدیدها در آینده نیز به ساختن ترانه‌های انتقادی ادامه می‌‌دهد و حتی اجرای یک سلسله کنسرت را در برنامه خود گذاشته است.

دستگاههای امنیتی از مراسم تشیع پیکر حسن کسایی جلوگیری کردند شورای تامین استان اصفهان به دستور دستگاه های امنیتی از برگزاری مراسم تشیع پیکر حسن کسایی نوازنده پیشکسوت نی ایران جلوگیری کرد. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در حالی که مراسم تشییع و خاک سپاری پیکر این استاد موسیقی قرار بود امروز برگزار شود، یکی از نزدیکان وی به هرانا گفت با تصمیم شورای تامین استان و به دستور یکی از دستگاه های امنیتی کشور پیکر وی ساعت چهار بامداد سحرگاه امروز ۲۶ خرداد در سکوت خبری و بدون اطلاع‌رسانی به خاک سپرده شده است. سایت خانه موسیقی هم در این باره به نقل از فرزند این استاد موسیقی نوشته که به علت «شرایط ویژه» مراسم خاکسپاری در نیمه‌شب برگزار شده و او طبق وصیت‌اش کنار مقبره استاد تاج اصفهانی در تخت فولاد اصفهانبه بخاک سپرده شده است. به نظر می‌رسد علت مخالفت مسئولین از برگزاری مراسم تشیع این هنرمند همزمانی سومین سال اعتراضات به نتایج انتخابات جنجالی ریاست جمهوری در سال ۸۸ باشد. استاد حسن کسایی بعد از ظهر پنج شنبه در سن ۸۴ سالگی پس از مدت‌ها تحمل رنج بیماری "سرطان" و "زونا" ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه و در منزل شخصی خود درگذشت.

دستگاههای امنیتی از مراسم تشیع پیکر حسن کسایی جلوگیری کردند
شورای تامین استان اصفهان به دستور دستگاه های امنیتی از برگزاری مراسم تشیع پیکر حسن کسایی نوازنده پیشکسوت نی ایران جلوگیری کرد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در حالی که مراسم تشییع و خاک سپاری پیکر این استاد موسیقی قرار بود امروز برگزار شود، یکی از نزدیکان وی به هرانا گفت با تصمیم شورای تامین استان و به دستور یکی از دستگاه های امنیتی کشور پیکر وی ساعت چهار بامداد سحرگاه امروز ۲۶ خرداد در سکوت خبری و بدون اطلاع‌رسانی به خاک سپرده شده است.
سایت خانه موسیقی هم در این باره به نقل از فرزند این استاد موسیقی نوشته که به علت «شرایط ویژه» مراسم خاکسپاری در نیمه‌شب برگزار شده و او طبق وصیت‌اش کنار مقبره استاد تاج اصفهانی در تخت فولاد اصفهانبه بخاک سپرده شده است.
به نظر می‌رسد علت مخالفت مسئولین از برگزاری مراسم تشیع این هنرمند همزمانی سومین سال اعتراضات به نتایج انتخابات جنجالی ریاست جمهوری در سال ۸۸ باشد.
استاد حسن کسایی بعد از ظهر پنج شنبه در سن ۸۴ سالگی پس از مدت‌ها تحمل رنج بیماری "سرطان" و "زونا" ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه و در منزل شخصی خود درگذشت.