Sunday, March 14, 2010

پسرم گفت برای من التماس نکن


یکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۸
مادر مصطفی کریم بیگی، یکی از کشته گان عاشورا، در گفتگو با روز
پسرم گفت برای من التماس نکن
فرشته قاضی

با گذشت بیش از دوماه از وقایع روز عاشورا، هنوز اسامی بسیاری از کشته شدگان وقایع این روز اعلام نشده و خانواده های آنان تحت فشارند تا در مورد نحوه کشته شدن فرزندانشان سخنی نگویند؛ اما شهناز اکملی، مادرمصطفی کریم بیگی همچنان خواهان معرفی و محاکمه آمران و قاتلان فرزندش و دیگر کشته شدگان است. مصطفی کریم بیگی، جوان 26 ساله ای بود که در روز عاشورا به شهادت رسید؛ او را در حالیکه گلوله ای به پیشانی اش اصابت کرده بود، از بالای پل کالج به پایین پرت کردند.

مصاحبه "روز" با مادر مصطفی کریم بیگی راکه بعد از 14 روز بی خبری، پیکر فرزندش را تحویل گرفت و تحت فشار مقامات امنیتی در سکوت و تدابیر امنیتی شدید او را به خاک سپرد، در ذیل بخوانید.



خانم اکملی شما چگونه از شهادت فرزندتان خبردار شدید؟

من 14 روز از پسرم بی خبر بودم؛ خانواده هر روز دم در زندان اوین دنبال بچه ام بودند اماهیچ کسی هیچ خبری نمیداد. رفتیم شکایت کردیم اما ماموران امنیتی خیلی برخورد بد و زننده ای کردند و به من گفتند: "برو بچه ات را از توی جوب پیدا کن و دربیاور" و بعد هم گفتند :"حتما بچه ات کراک کشیده افتاده یه گوشه" و... گفتم بچه من اصلا اهل سیگار هم نبود و برای اعتراض به کشتن جوانان مردم رفته بود.آگاهی تهران هم که رفتیم عکس مصطفی را دیدم اما به من گفتند اشتباه میکنی این پسر تو نیست و قبلا کس دیگری او را شناسایی کرده است. باورم هم نمی شد. بعد گفتند برو به پزشکی قانونی کهریزک سر بزن. من رفتم و پیکر پسرم را شناسایی کردم. هنوز شال گردن دور گردنش بود. دنیا روی سرم خراب شد و دیگر چیزی نفهمیدم. اصلا نفهمیدم چگونه مرا از کهریزک بیرون آوردند.



گفتید فرزندتان برای شرکت در اعتراضات رفته بود؛ در این مراسم ها معمولا شرکت میکرد؟

بله از 18 تیر ده سال پیش همیشه در اعتراضات شرکت میکرد؛ بعد از انتخابات هم در تمام اعتراضات حضور داشت. می گفت رای مان را پس خواهیم گرفت و اجازه نخواهیم داد خون جوانان مردم پایمال شود. همیشه می گفت معلوم نیست چقدر باید خون ریخته بشود تا بچه های ما در آینده بتوانند در آزادی زندگی کنند. مدام به من می گفت که اگر او را بازداشت کردند جلوی زندان اوین نروم. حتی می گفت: "گریه و زاری تو پیش ماموران به خاطر من بدترین شکنجه برای من است. حتی اگر مرا کشتند هم نیا و التماس نکن، زاری نکن، سرت را بالا بگیر و نگذار به خاطر گریه ها و التماس های تو من شکنجه شوم چون این بدترین شکنجه است برای من و..." باور کنید من هم در 14 روز حتی یکبار هم جلوی اوین نرفتم همیشه پدرش می رفت و با اینکه قلبم پر می کشید اما نرفتم.



شما میدانستید که مصطفی در اعتراضات روز عاشورا شرکت کرده و در طی 14 روز بی خبری از مصطفی احتمال بازداشت او را میدادید؟

بله من میدانستم که به مردم می پیوندد و میرود.



برخی خبرها از ایجاد مزاحمت تلفنی برای شما با موبایل پسرتان حکایت دارد. آیا این مساله صحت دارد؟ در آن 14 روز با شما تماسی گرفته شد؟

بله هر شب بین ساعت دو و نیم تا سه نیمه شب تلفن زنگ میخورد و سکوت بود و گاهی صدای نفس نفس زدن کسی می آمد. من و همسرم خیال میکردیم پسرم تماس گرفته و اجازه صحبت به او نمی دهند. از خوشحالی گریه میکردیم که او زنده است.



این تلفن ها تا چه زمانی ادامه داشت؟

تا روزی که ما پیکر پسرم را شناسایی کردیم و بعد از آن قطع شد.



شما کی مصطفی را تحویل گرفتید و پیکر پسرتان چه وضعیتی داشت؟

مصطفی 8 دی ماه شهید شد و 21 دی ماه ما او را شناسایی کردیم و 23 دی هم شبانه او را به خاک سپردیم. یک سوراخ در سمت چپ پیشانی پسرم بود و او را کالبد شکافی کرده بودند و از گردن تا زیر ناف او را دوخته بودند. قلب و کلیه و بقیه اعضای بدن را برداشته بودند اما ما از این بابت گله ای نداشتیم چون پسرم به همراه دخترم و من همیشه می گفتیم که بعد از مرگ اگر دچار ضربه مغزی شدیم اعضای بدن ما را باید به کسانی که نیاز دارند ببخشند.



گویا شروطی نیز برای تحویل پیکر فرزندتان برای شما گذاشته بودند. ممکن است توضیح دهید و بگویید که در گواهی دفن که صادر شد علت فوت ایشان را چه نوشته بودند؟

پزشکی قانونی به ما گفت که روز عاشورا کشته شده اما سه گواهی دفن صادر کردند که در یکی نوشته بود به علت برخورد جسم نوک تیز با سرش کشته شده؛ در گواهی دوم نوشته بودند از پل افتاده و در گواهی دیگر هم نوشته بودند تیر به سرش خورده است. به شرطی پیکر مصطفی را به ما دادند که قبول کنیم در اثر برخورد با شی نوک تیز کشته شده و ما نیز برای اینکه بتوانیم پیکر پسرمان را تحویل بگیریم قبول کردیم.



شما ساکن تهران هستید؛ چرا مصطفی را در بهشت زهرا به خاک نسپردید؟

خودمان نخواستیم در بهشت زهرا دفن کنیم چون به ما گفتند یک قبر دو طبقه مجانی میدهیم اما فقط باید پدر، مادر و خواهر مصطفی حضور داشته باشند و از طرفی به پدر مصطفی نیز گفتند اعلام کنید مصطفی بسیجی بود و پدر مصطفی نیز گفت من میخواهم بچه ام را کنار مادربزرگش دفن کنم. همین که پدر مصطفی این جمله را گفت یک ساعت طول نکشید که خود آقایان در امام زاده مهدی جعفر، در روستای جوقین از توابع شهریار، قبر را نیز کندند و یک ماشین از اطلاعات اسکورت کرد و خودشان بدون اینکه به ما بگویند بچه ام را به بهشت زهرا بردند و شستند و بعد آوردند شهریار و دفن کردیم. تمام لحظات هم فیلمبرداری میکردند. بچه من ساعت 8 شب دفن شد و من در حسرت وداع با او بودم و گفتم میخواهم بغلش کنم؛ قبری که کنده بودند کوچک بود و پیکر بچه ام به قبر نرفت و من توانستم بغلش کنم. اما یک نکته که من واقعا میخواهم از پزشکان بپرسید و به من بگویید این است: وقتی فردی که قران میخواند رفت توی قبر و زیر سر مصطفی را گرفت دستش پر از خون شد و گریه کنان بیرون آمد و رفت و فرد دیگری آوردند. چگونه ممکن است بچه من که 6 دی شهید شده به یکباره در 23 دی این همه خون از زیر سرش سرازیر شود؟



آیا اجازه برگزاری مراسم ختم برای مصطفی دادند؟

برای مراسم ختم ما در مسجد محله مراسمی گرفتیم اما پر از مامور اطلاعاتی بود که کسی اعتراضی نکند و حرفی نزند و صدایی از کسی درنیاید. چند روز بعد هم آمدند در خانه و گفتند پسرتان بسیجی بوده و میخواهیم برای چهلمش پلاکارد با تاج گل بیاوریم که من گفتم بچه من بسیجی نبود و مراسم هم نمی گیرم برای همین برای چهلم ما مراسم نگرفتیم و رفتیم سر خاک پسرم.



خانم اکملی، فرزند شما دانشجو بود؟

نه دانشجو نبود. دیپلم داشت و به اتفاق یکی از دوستانش که شریک او بود در کار نصب تلفن های سانترال شبکه بود. پروژه ای کار میکردند؛ مثلا از آموزش و پرورش و شرکت های مختلف پروژه می گرفتند و کار میکردند.



شما شکایت کرده و خواهان معرفی و مجازات قاتل پسرتان شده اید درست است؟

بله شکایت ما در دادسرای جنایی مفتوح است. قاتل فرزند من هم شناسایی شده است و خود آقایان بهتر میدانند کیست اما من نمیخواهم که او را بیاورند و اعدام کنند من میخواهم مسبب این جریانات معرفی و مجازات شود. کسی که دستور داده بچه های مردم را بکشند؛ او باید معرفی شود وگرنه اینکه یکی را بیاورند و بگویند این تیر زده که مهم نیست. مهم کسی است که دستور کشتن مردم را صادر کرده؛ او باید مجازات شود. از طرفی من به دادگاه عدل الهی هم شکایت برده و از خدا خواسته ام که مسبب این جریانات را نابود کند. ما به دنیای بعد از مرگ اعتقاد داریم و میدانیم بهشت و جهنمی هست. به خدا سپرده ام. مصطفای من با آزادگی رفت و با مردانگی جانش را از دست داد. من سربلند هستم و با افتخار می گویم که بچه ام با سربلندی و برای آزادگی شهید شد به خاطر مردمش و به خاطر وطنش. حتی دو روز قبل از چهلم هم به خواب خواهرش آمد و از او خواسته بود که برای چهلم خیار و آب سیب خیرات کنیم ما هم هر کسی آمد گفتیم مصطفی پیغام داده خیار بخورید، آب سیب بخورید و....

نگرانی مراجع از مواضع حکومت


شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۸
دیدار های اعتراضی در قم
نگرانی مراجع از مواضع حکومت
شیرین کریمی

مراجع تقلید مستقل هفته گذشته ضمن ملاقات هایی از تداوم بحرانهای کشور و همچنین تهدید استقلال حوزه های علمیه ابرازنگرانی کردند.این نگرانی ها به ویژه پس از آن افزایش یافته که رسانه های دولتی به جعل اخبار و پیام هایی روی آورده اند که دفتر مراجع مزبور آن ها را تکذیب کرده اند.

به گزارش میزان نیوز در همین راستا آیت الله العظمی وحید خراسانی در دیداری خصوصی با آیت الله العظمی صافی پیرامون وضعیت حوزه علمیه و برخی مسائل مهم دیگر بحث و تبادل نظر کرد.همچنین آیت الله العظمی سید صادق شیرازی در دیداری جداگانه با آیت الله العظمی صافی، پیرامون وضعیت جاری حوزه های علمیه تبادل نظر کرد. دیدار آیات عظام جوادی آملی و صافی گلپایگانی نیز آنگونه که نزدیکان این دو مرجع تقلید خبر داده اند در مورد مسائل مربوط به استقلال حوزه ها و همچنین نحوه مقابله باحملات گروه های مرتبط با برخی نهادهای خاص به علمای منتقد در قم بوده است.حملاتی که پس از درگذشت آیت الله العظمی منتظری توسط وابستگان حکومت به بیت او و مراجع تقلید دیگر همچون آیت الله العظمی صانعی انجام شد و تداوم روند سرکوب معترضان و تحقیر مرجعیت شیعه توسط حاکمیت و بی اعتنایی به توصیه های علما و تلاش برای مطیع ساختن حوزه های علمیه از رئوس مطالبی است که در این دیدارها مورد بحث قرار گرفته است.
در هفته های اخیر دیگر مراجع غیر حکومتی نیز تلاشهایی در راستای امر به معروف و نهی از منکر حاکمیت انجام دادند که می توان به سفر آیت الله العظمی موسوی اردبیلی به تهران و ملاقات او با رهبر اشاره کرد. در این دیدار آیت الله اردبیلی با انتقاد از بازداشت فعالین سیاسی - اجتماعی خواستار آزادی زندانیان عقیدتی شد. همچنین مراجع تقلید ساکن مشهد نظیر آیت الله سید محمد باقر شیرازی نیز در موضع گیری هایی ضمن انتقاد شدید از وضع موجود اعلام کرد: "زمانی که مصلحت دین و مملکت اقتضاء نمود که با امثال آل سعود با آن همه جنایات در حرم امن الهی، و صدام خبیث و سفاک، مماشات شود اکنون هم هیأتی متشکل از نمایندگان آقایان مراجع عظام و رهبر معظم انقلاب و مسؤولین تشکیل شود تا به مفاد: "وشاورهم فی الامر" که حتی نسبت به پیامبر عظیم الشأن (صلی الله علیه و آله و سلّم) که عقل کل بودند وارد شده، مسائل و اختلافات را حل و فصل نماید".

دیدار مراجع قم ومشهد درحالی صورت گرفته که خبرهایی از پیغام شدیدالحن آیت الله سیستانی به رهبرجمهوری اسلامی بعد از حوادث روزها عاشورا به گوش می رسد؛گفته می شودمضمون پیام این بوده که "قبل از این روز دردناک فقط یزید در روزعاشورا دستش به خون مظلومان آلوده شده بود". گزارش ها حکایت از آن دارد که علت عدم انتشار این نامه از سوی آیت الله سیستانی، شرایط حساس عراق در آستانه انتخابات بوده و بیم اینکه جمهوری اسلامی در این روند ایجاد اختلال کند.

میزان واکنش ها در میان مراجع به گونه ایست که آگاهان به مسایل حوزه در قم ومشهد معتقدنداگر از سوی حکومت، بخصوص آیت الله خامنه ای، نرمش هایی در مواضع اتخاذ نشود، باید در انتظار واکنش جدی تر مراجع بود.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی در چند ماه گذشته و پس از حوادث عاشورا در خبری کذب مدعی امضای پیام مشترکی از سوی آیت الله العظمی وحید همراه با نوری همدانی و مکارم شیرازی شده بود که دفتر وی صدور چنین پیامی راتکذیب کرد. همچنین در اقدامی دیگر، صدا و سیما و خبرگزاری های حکومتی بخش عمده ای از پیام آیت الله صافی به مناسبت 22 بهمن را سانسور کردند

چهره منتخب جهان سیاست ممنوع التصویر شد


شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۸
آغاز حملات مجدد به هاشمی رفسنجانی
چهره منتخب جهان سیاست ممنوع التصویر شد
نازنین کامدار

همزمان با اقدام مجله تخصصی سیاست خارجی "فارین پالسی" در انتخاب علی اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از 10مرد تاثیر گذار بر آینده سیاست جهان در سال 2010درکنار چهره هایی چون باراک اوباما و ولادیمیر پوتین، سایت پارلمان نیوز، از صدور بخشنامه ای از سوی معاونت خبر خبرگزاری رسمی دولت مبنی بر ممنوع التصویر شدن وی در ایرنا خبرداد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام در حالی از سوی خبرگزاری رسمی دولت ممنوع التصویر شده که "فارین پالسی" در تحلیل خود از علت گنجاندن نام وی در جمع ده چهره تاثیرگذار بر سیاست در سال آینده به "قدرت و نفوذ هاشمی رفسنجانی" اشاره کرده است.

قدرت و نفوذی که معاون خبر خبرگزاری دولت با نادیده گرفتن آن، در بخشنامه ای با عنوان "دستورالعمل ممنوعیت انتشار گزارش تصویری از برنامه های رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام" خطاب به مدیران ارشد حوزه خبر ایرنا تاکید کرده است: "از این تاریخ انتشار گزارش تصویری از برنامه های حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی ، رییس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، ممنوع اعلام می گردد.بدیهی است مستثنیات این دستورالعمل صرفا از طریق معاونت خبری به واحد ذیربط ابلاغ خواهد شد".

گفتنی است عبدالرضا داوری، صادر کننده این بخشنامه پیش از این نیز به دلیل صدور ابلاغیه ای مبنی بر ممنوعیت استفاده از عنوان"آیت الله" برای رئیس مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام خبرساز شده بود.

این ممنوعیت ها در ارتباط با هاشمی رفسنجانی در حالی اعمال می شود که فارین پالیسی در تحلیل خود درباره چرایی تاثیرگذاری هاشمی رفسنجانی بر سیاست جهان در سال 2010 نوشته است: "آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی، هنوز قدرت زیادی در اختیار دارد. او رییس دو شورای تاثیرگذار در ساختار حکومتی ایران است و روابط قدرتمندی با گروه‌های مختلف جامعه دارد، از تجار کشور و مخالفان دولت گرفته تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی. اگر حکومت به این نتیجه برسد که مذاکره با مخالفان دولت است که کشور را به آرامش می‌رساند، باید کسی را برای میانجیگری انتخاب کند. رفسنجانی در این میان یکی از معدود ایرانیانی است که - به خاطر نفوذ گسترده‌اش - می‌تواند با سران مخالفان دولت به توافق برسد و این به ثبات بیشتر کشور ختم می‌شود.در این میان اگر رفسنجانی به طور جدی از مخالفان دولت حمایت کند آنها در سال 2010 قدرت بیشتری خواهند گرفت".

در همین حال حسین شریعتمداری، نماینده آیت الله خامنه ای در روزنامه کیهان که به تازگی اعلام کرده موسسه تحت مدیریت وی "به هیچ جا وابسته نیست"، در سرمقاله روز گذشته این روزنامه، هاشمی رفسنجانی را "مجری سیاست های امریکا، اسرائیل و انگلیس" دانست و بدون نام بردن از او، از عبارت "میانجی" استفاده کرد و با بیان اینکه مخاطب اصلی حمایت غرب از فتنه اخیر"یکی از خواص فاصله گرفته از نظام است"، نوشت: "حمايت مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس از موسوي و كروبي و خاتمي، نمي تواند براي حفظ آنها در صحنه باشد، چرا كه سران فتنه به لحاظ سياسي و اخلاقي از مدتها قبل مرده اند و اين نكته بديهي از نگاه دشمنان بيروني پنهان نيست. پس مخاطب واقعي حمايت هاي غرب كيست؟ و مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس، با اعلام حمايت از مهره هاي سوخته اي نظير موسوي و كروبي و خاتمي، براي كدام جريانات سياسي و چه كساني پيام حمايت مي فرستند؟! بايد بپذيريم كه دشمن ترفند ديگري در آستين دارد. اين ترفند هرچه هست، براي عملياتي شدن به «ميانجي» نياز دارد و «ميانجي» از ميان خواصي انتخاب و شكار مي شود كه با نظام فاصله گرفته اند و... «ريچارد هاوس» مسئول شوراي روابط خارجي آمريكا از اين جريان با عنوان «پراگماتيست هاي اسلامي» ياد مي كند.دراين باره گفتني هايي هست كه با توجه به مستند بودن آنها، شنيدني خواهد بود".

شریعتمداری در سرمقاله خود، موسوی و کروبی را به "رقاصه هایی که روی دست لوطی خود غش کرده اند" تشبیه کرده است.
از دیگر سو جریان حامی دولت در مجلس نیز در اقدامی هماهنگ با روزنامه کیهان و خبرگزاری ایرنا، خواستار بازداشت فرزند هاشمی رفسنجانی توسط پلیس بین الملل شده است.

روح الله حسینیان، رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی(حامیان دولت) در گفت و گو با یک خبرگزاری افراطی جدید به نام "شبکه ایران" درباره آنچه که "راه حل بازگرداندن مهدی هاشمی" نامیده، گفته است: "قوه قضائیه کشور ما نباید منتظر بازگشت مهدی هاشمی باشد چرا که ایران عضو اینترپل -پلیس بین‌الملل- است و می‌توانیم به وسیله پلیس بین‌الملل حکم قضایی صادر و آن را به پلیس بین‌الملل واگذار کنیم تا وی را دستگیر کرده و به جمهوری اسلامی ایران تحویل دهند".

حملات همه جانبه به هاشمی رفسنجانی در کنار تحلیل متفاوت مجله "فارین پالیسی" در حالی شدت گرفته است که به نظر آگاهان داخلی، این فشارها بی ارتباط با تاکید مجدد " مرد پرقدرت و نفوذ ایران"، بر وجود بحران در کشور، باور و اعتقاد داشتن به راه حل های گفته شده و لزوم پایه های مردمی مشروعیت حکومت نیست.

هاشمی رفسنجانی، هفته گذشته در جمع اعضای شوراهاي شهرها و شهرستان‌هاي استان تهران گفت: "در زمان فعلي با رشد و گسترش رسانه‌ها، هر حكومتي كه پايه‌هاي مردمي نداشته باشد پايدار نمي‌ماند".

ایلنا، خبرگزاری مستقل کارگری ایران، تنها خبرگزاری ای بود که این بخش از گفته های هاشمی رفسنجانی را بازتاب داد و به نقل از وی نوشت: "اسلام جايگاه ويژه‌اي براي نقش مردم در حكومت قائل است و آموزه‌هاي امام راحل نيز مردم را از پايه‌هاي اصلي حكومت مي‌‌داند و در زمان فعلي با رشد و گسترش رسانه‌ها، هر حكومتي كه پايه‌هاي مردمي نداشته باشد پايدار نمي‌ماند".

سایت کلمه نیز از تاکید مجدد وی بر اعتقاد به راه حل های قبلی برای حل معضلات خبر داده است.

بنا به گفته کارشناسان، هاشمی رفسنجانی که پس ازاجلاس خبرگان رهبری تا حدودی از گفتارهای خود در خطبه های مشهور نمازجمعه 26 تیرماه فاصله گرفته بود، با سخنان اخیر خود بار دیگر به مواضع قبلی اش که موجب شده اند تا افراطیون حامی دولت او را " خواص بی بصیرت" بنامند، نزدیک شده است.

وی همچنین به دلیل ارائه طرحی درباره اصلاح قانون انتخابات که در مجمع تشخیص مصلحت نظام درحال بررسی است، به شدت از سوی افراطیون حامی احمدی نژاد مورد انتقاد قرار گرفته به طوری که رسانه های وابسته به دولت از این طرح با عنوان "طرح شیطانی" یاد می کنند.

البته تا کنون جزئیات روشنی از طرح مورد نظر مجمع تشخیص مصلت نظام منتشر نشده است، اما بنا به گزارشی که خبرگزاری مهر، ماه گذشته منتشر کرد به نقل از تیمورعلی عسگری، نماینده پارلمانی مرکز تحقیقات و استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در اینباره آمده است: "پیشنهاد تشکیل کمیسیون ملی انتخابات برای ساماندهی به امور اجرایی در انتخابات است".

به گفته وی در طرح پیشنهادی کمیسیون ملی انتخابات، وزیر کشور و وزیر اطلاعات از طرف دولت، رئیس دیوان محاسبات کشور و یک نفر دیگر به انتخاب مجلس که در برخی از پیشنهادات رئیس کمیسیون اصل نود پیشنهاد می شود،عضویت دارند. همچنین دادستان کل کشور و رئیس سازمان بازرسی کل کشور از طرف قوه قضاییه در این کمیسیون حضور دارند . یک نفر از اعضای حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس شورای عالی استان‌ها و رئیس سازمان صداوسیما و یک نفر نیز از اعضای شورای نگهبان دراین کمیسیون حضور خواهند داشت ، اما عضو پیشنهادی شورای نگهبان، از آنجا که این شورا به ‌عنوان یک نهاد تصویب شده در قانون اساسی عمل می‌کند، در کمیسیون ملی انتخابات حق رای نخواهد داشت .

بازداشت۳۰ نفر به اتهام مشارکت در «جنگ سایبرى» علیه جمهورى اسلامى


دادسراى عمومى و انقلاب تهران با متهم کردن آمریکا به راه انداختن «جنگ‌سایبرى» علیه جمهورى اسلامى ایران و تاسیس چند شبکه با این منظور اعلام کرده است، ۳۰ نفر را در این ارتباط بازداشت کرده است.

دادسراى عمومى و انقلاب تهران شامگاه روز شنبه با انتشار اطلاعیه‌اى اعلام کرد، ۳۰ نفر به اتهام مشارکت در «جنگ سایبرى آمریکا» علیه جمهورى اسلامى بازداشت شده‌اند.


در بخشى از این اطلاعیه آمده است: « تعدادى از مهمترین شبکه‌هاى سازمان یافته جنگ سایبرى آمریکا که توسط گروه‌هاى ضدانقلاب راه اندازى شده بود، با انجام سلسله اقدامات وعملیات پیچیده امنیتى در حوزه فناورى اطلاعات و ارتباطات (متلاشى شده و) برخى از متهمان و عناصر مرتبط و موثر آنها شناسایى و ۳۰ نفر از آنها دستگیر شدند.»

هر چند در این اطلاعیه مفهوم «جنگ سایبرى» به طور مشخص توضیح داده نشده است، اما به ویژه پس از انتخابات ریاست جمهورى خرداد ماه مقام‌هاى جمهورى اسلامى همواره معترضان به نتایج انتخابات و نیز کشورهاى خارجى را به تلاش براى براندازى نرم و کودتاى مخملى متهم کرده و در این چارچوب به ویژه با فعالان اینترنتى و وبلاگ‌نویسان منتقد به شدت برخورد کرده‌اند.

همچنین از آنجایى که پس از گسترش اعتراض‌ها به نتایج انتخابات در ایران، مقام‌هاى جمهورى اسلامى فعالیت رسانه‌هاى خبرى مستقل و حرفه‌اى را در کشور به شدت محدود کرده‌اند، از این رو سایت‌هاى اینترنتى و وبلاگ‌ها در غیاب این رسانه‌ها به مهم‌ترین منابع اخبار رویدادهاى ایران تبدیل شده‌اند.

هر چند که سایت‌هاى اینترنتى و وبلاگ‌ها نیز از گزند اقدامات محدود کننده دولت ایران در امان نمانده و بسیارى از آنها از سوى مقام‌هاى ایرانى مسدود شده‌اند. مبارزه حکومت ایران با اینترنت به ویژه پس از انتخابات ریاست جمهورى به حدى گسترش یافته است که سازمان گزارشگران بدون مرز به تازگى جمهورى اسلامى ایران را به عنوان یکى از «دشمنان اینترنت» در جهان معرفى کرده است.

مقام‌هاى جمهورى اسلامى در حالى مخالفان خود را به مشارکت در «جنگ سایبرى» علیه نظام متهم کرده‌اند که گروهى که خود را «ارتش سایبرى ایران» مى‌نامد و به سپاه پاسداران انقلاب اسلامى نزدیک است، تاکنون چندین سایت اینترنتى منتقد را هک کرده است و برخى مقام‌هاى ایرانى نیز از این گونه اقدامات حمایت کرده‌اند

دادسراى عمومى و انقلاب تهران در بخش دیگرى از اطلاعیه خود سازمان اطلاعات مرکزى آمریکا را متهم کرده است که در سال ۲۰۰۶ میلادى طرحى را به منظور «بى ثبات‌سازى ایران» با اختصاص چهار صد میلیون دلار در دستور کار خود قرار داده است.

در این اطلاعیه همچنین با بیان این که ایالات متحده در «جنگ سایبرى» با جمهورى اسلامى از «عوامل گروهک‌هاى ضد‌انقلاب از جمله منافقین، سلطنت طلبان و برخى گروهک‌هاى دیگر» استفاده مى‌کند، آمده است: « در این راستا تاسیس شبکه موسوم به «ایران پراکسى» از جمله مهمترین اقداماتى است که در این سال با بودجه بالغ بر ۵۰ میلیون دلار توسط سازمان سیا و تحت پوشش دفتر«آى‌بى‌بى» وزارت امور خارجه آمریکا فعال شد.»

این در حالى است که به گفته یکى از فعالان ایران پراکسى، «کمیته مبارزه با سانسور در ایران یک نهاد مستقل، بدون وابستگى به حزب یا شخص خاص، غیرسیاسى و غیرآیین‌گراست که در تاریخ بیستم خرداد ۱۳۸۲ همزمان با اولین موج فیلترینگ سایت‌هاى سیاسى و اجتماعى تاسیس شد و با نام اختصارى «ایران پراکسى» فعالیت مى‌کند.»

اما در اطلاعیه دادسراى عمومى و انقلاب تهران از «تخلیه بانک‌هاى اطلاعاتى کشور، نفوذ و خرابکارى در سایتهاى اینترنتى ایران، مبارزه با فلیترینگ در داخل کشور، ایجاد امنیت براى کاربران شبکه مجازى علیه جمهورى اسلامى، ایجاد بستر ارتباط امن تلفنى و دیتا براى مصاحبه با رادیو فردا، رادیو زمانه، شبکه تلویزیونى صداى آمریکا و سایر رسانه‌هاى غربى» به عنوان « ماموریت‌هاى شبکه ایران پراکسى» یاد شده است.

دادسراى عمومى و انقلاب تهران با متهم کردن سازمان اطلاعات مرکزى آمریکا به «ایجاد این سروس سایبرى» افزوده است: « سازمان سیا تنها در حوادث اخیر با تولید و انتشار بیش از هفتاد میلیون فلیتر شکن، جنگ روانى پردامنه‌اى را علیه جمهورى اسلامى سازماندهى کرد.»

دسترسى به بسیارى از سایت‌ها و وبلاگ‌هاى مسدود شده در داخل ایران تنها از طریق فیلتر‌شکن‌هایى امکان‌پذیر است که از راه‌هاى گوناگون مانند پست الکترونیکى در اختیار کاربران اینترنتى در ایران قرار مى‌گیرد.در حالی که تلاش برای گذشتن از سد فیلتر اینترنت از نظر مقام‌های جمهوری اسلامی جرم محسوب می‌شود.

دادسراى عمومى و انقلاب تهران همچنین سازمان غیر دولتى مجموعه فعالان حقوق بشر را نیز شبکه‌اى معرفى کرده است که از سوى آمریکا و با هدف «پوششى براى منافقین» تاسیس شده است.

در اطلاعیه دادسراى عمومى و انقلاب تهران با مرتبط دانستن گروه فعالان حقوق بشر با سازمان مجاهدین خلق آمده است: «هم زمان به منظور تسهیل و گسترش فعالیت‌هاى این شبکه، در اقدامى هماهنگ از سوى برخى از کشورهاى اروپایى، نام گروهک‌ منافقین نیز از لیست گروه‌هاى تروریستى خارج شد. این شبکه که برخى از اعضاى آن از پیروان یکى از فرقه‌هاى ضاله هستند، پس از جذب افراد از طریق اینترنت، آنان را براى آموزش به مقر منافقین در عراق و دیگر کشورهاى مورد نظر منتقل مى‌کردند.»

دادسراى تهران کمیته وکلا و خبرگزارى هرانا را نیز که هر دو در حوزه‌هاى مربوط به حقوق بشر فعالیت مى‌کنند، به این شبکه مرتبط دانسته و نوشته است: « عناصر این شبکه با حمایت‌هاى برخى از کشورهاى اروپایى در نشست موسوم به سازمان‌هاى غیر دولتى در ژنو شرکت داده و در آستانه نشست پنج به علاوه یک، به ارائه آمار و اطلاعات کذب، اقدام به فضا سازى روانى علیه جمهورى اسلامى کرد.»

دستگاه قضایى جمهورى اسلامى همچنین مجموعه فعالان حقوق بشر را از جمله به «ایجاد شبکه جمع آورى اطلاعات جاسوسى، شناسایى، جذب و سازماندهى ایرانیان خارج از کشور، تهیه گزارش به منظور جریان‌سازى و جنگ روانى علیه نظام جمهورى اسلامى و مقدسات دینى و ارسال آن به رسانه‌‌هاى خارجى، انجام اقدامات ایذایى و هکرى و نفوذ به سرور‌هاى دولتى در جهت دسترسى غیر مجاز به اطلاعات محرمانه کشور جهت ارسال به سروس‌هاى جاسوسى و تکمیل بانک اطلاعاتى آنان و ایجاد پوشش امنیتى براى ورود به فاز اقدام مسلحانه علیه نظام جمهورى اسلامى» متهم کرده است.

آزادی کیان تاج‌بخش و بازداشت عماد بهاور و بنیانگذار پرشین بلاگ



حالی که در آستانه سال جدید خورشیدی کیان تاج‌بخش، پژوهشگر ایرانی- آمریکایی با پرداخت وثیقه ۸۰۰ ميليون توماني به مرخصی آمده است، گزارش‌های دیگر از بازداشت عماد بهاور، از اعضای نهضت آزادی ایران و مهدی بوترابی، بنیانگذار پرشین‌بلاگ، حکایت می‌کند.

به نوشته سایت‌های اینترنتی نزدیک به جنبش سبز در ایران عباس جعفری ‌دولت‌آبادی، دادستان تهران، گفته است، کیان تاج‌بخش، جامعه‌شناس و پژوهشگر ایرانی- آمریکایی شامگاه شنبه با پرداخت وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی به مدت ۱۵ روز از زندان آزاد شده است.


همچنین مسعود شفیعی وکیل مدافع آقای تاج‌بخش، در گفت و گو با خبرگزاری آسوشیتدپرس، وضعیت عمومی موکلش را که حدود ۹ ماه در بازداشت به سر برده است، مناسب توصیف کرده است.

این شهروند آمریکایی ایرانی تبار در روز ۱۸ تیر و به دنبال بالا گرفتن اعتراض‌های مردمی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری و بازداشت گسترده فعالان رسانه‌ای و سیاسی بازداشت و در دادگاه موسوم «کودتای مخملی» به ۱۵ سال زندان محکوم شد که دادگاه تجدید نظر این حکم را به پنج سال زندان کاهش داده است.

از جمله اتهام‌های مطرح شده علیه آقای تاج‌بخش می‌توان به «ارتباط با عناصر بيگانه، قبول سمت مشاوره بنياد جرج سوروس در ايران برای طراحی براندازی نرم عليه نظام جمهوری اسلامی، فعاليت تبليغی عليه جمهوری اسلامی از طريق شرکت در تجمعات غيرقانونی و ايجاد شبهه تقلب در نتيجه انتخابات ریاست جمهوری» اشاره کرد.

همزمان با انتشار خبر آزادی کیان تاج‌بخش، که دو سال پیش نیز به همراه رامین جهانبگلو و هاله اسفندیاری بازداشت و مدتی را در زندان سپری کرده بود، گزارش‌های دیگری در باره ادامه بازداشت‌ها در ایران منتشر شده است.

از جمله بازداشت‌شدگان روز یکشنبه در ایران می‌توان به عماد بهاور، از اعضای نهضت آزادی ایران اشاره کرد، که برای چهارمین بار در سال جاری خورشیدی روانه زندان شده است.

به نوشته سایت اینترنتی جرس این فعال سیاسی در سال جاری و به دنبال بالا گرفتن اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سه بار توسط دستگاه‌های امنیتی بازداشت و بیش از ۵۰ روز را در سلول انفرادی گذرانده بود.

وی هفته گذشته نیز به مدت ۲۴ ساعت بازداشت، ولی به علت عدم موافقت قاضی پرونده با صدور قرار بازداشت آزاد شده بود.

آقای بهاور در حالی که صبح روز شنبه برای اعتراض به حمله روز چهارشنبه ماموران امنیتی به منزلش به دادگاه مراجعه کرده بود، برای چهارمین بار بازداشت شده است.

برپایه گزارش‌های منتشر شده، در آخرین ساعت‌های روز چهارشنبه مامورین نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات با هجوم به ساختمان محل سکونت این فعال سیاسی علاوه بر بازرسی منزل شخصی وی، اقدام به ضبط اموال و توهین و تهدید خانواده و حتی بازرسی از منازل همسایگان وی کرده بودند.

علاوه بر عماد بهاور، هم اکنون امیرحسین کاظمیان و فرید طاهری از دیگر اعضای نهضت آزادی نیز همچنان در بازداشت به سر می‌برند.


مهدی بوترابی، بنیانگذار پرشین بلاگهمچنین سایت اینترنتی پارلمان نیوز، وابسته به فراکسیون نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه از بازداشت مهدی بوترابی، از اعضای ستاد اصلاح‌طلبان حامی موسوی در انتخابات ریاست جمهوری خبر داده است.

آقای بوترابی مدیرعامل پیشین و بنیانگذار پرشین‌بلاگ، نخستین ارایه کننده خدمات وبلاگ‌نویسی در ایران بوده است.

پس از انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه و گسترش اعتراض‌های مردمی به نتایج این انتخابات وبلاگ‌های فارسی و سایت‌های اینترنتی در ایران به یکی از به مهم‌ترین منابع اخبار رویدادهای پس از انتخابات در ایران تبدیل شده‌‌اند.

به ویژه پس از انتخابات ریاست جمهورى مقام‌هاى جمهورى اسلامى همواره معترضان به نتایج انتخابات و نیز کشورهاى خارجى را به تلاش براى براندازى نرم و کودتاى مخملى متهم کرده و در این چارچوب به ویژه با فعالان اینترنتى و وبلاگ‌نویسان منتقد به شدت برخورد کرده‌اند.

در همین چارچوب دادسرای عمومی و انقلاب تهران نیز روز شنبه با صدور اطلاعیه‌ای از بازداشت ۳۰ نفر به اتهام «مشارکت در جنگ سایبرى آمریکا علیه جمهورى اسلامى» خبر داده بود.

هر چند مقام‌های جمهوری اسلامی در روزهای گذشته چند تن از فعالان سیاسی و رسانه‌ای را آزاد کرده‌اند، اما با این حال همچنان شمار زیادی چهره‌های سیاسی و نیز روزنامه‌نگارانی که به دنبال گسترش اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران بازداشت شده بودند، همچنان در زندان به سر می‌برند.

شریعتمداری:عزرائیل جاسوس اسرائیلی هاست





حسين شريعتمداري نماينده ولي فقيه در موسسه كيهان در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس از بخش سی سی یو بیمارستان، ضمن تاكيد بر سلامتي خود به شايعات برخي از سايت‌هاي ضد انقلاب پاسخ داد و اظهار داشت: بنده عددي نيستم كه سلامتي يا عدم سلامتي‌ام به عنوان يك خبر در رسانه‌ها مطرح شود.
شاید این دومین جمله راستی باشد (بنده عددي نيستم) که از دهان شریعتمداری در طول عمرش بیرون می آید. اولی در شش سالگی وی خطاب به مادرش بود که: من جیش دارم. حال تصور کنید که وقتی یک جمله از دهان شریعتمداری کمربند مشکی دروغ بیرون می آید و سپس خبرنگار فارس آن را ویرایش و درج می کند، دراین مرحله چه کثافت کاری هایی صورت گرفته و چه فاصله ای بین واقعیت و خبر انتشار یافته وجود دارد.




















جالب توجه است که هنگامی که خبرگوزی فارس و استاد شریعتنداری در حال دروغ پراکنی هستند
حسین قدیانی ملیجک خامنه ای و نویسنده کیهان خبر رو به موت بودن شریعتمداری را در وبلاگش تایید می کند:

رحيم مشايي : دشمنان به زور مي خواهند از ايرانيان چهره خشن بسازند

ايرنا - "اسفنديار رحيم مشايي" جانشين احمدی نژاد در شوراي عالي امور ايرانيان خارج از کشور اعلام کرد: دشمنان به زور مي خواهند از ايرانيان چهره خشن بسازند در حالي که اگر کسي جانش پر از عشق به خداوند و محبت نباشد، ايراني نيست.

به گزارش ايرنا، "رحيم مشايي" شنبه شب در همايش ايرانيان مقيم در جمهوري فدرال آلمان در شهر مونيخ با اشاره به اينکه ايراني بزرگ است و بايد بزرگ بماند گفت: بشريت به ايرانيان به عنوان يک ملت انديشه ساز و تمدن ساز بدهکاراست.
وي افزود: امروز حکايت ايران حکايت فردي است که به روي زمين افتاده بود و اکنون برخاسته و نشسته است.
مشاور رييس جمهوري با تاکيد بر اينکه مردم ايران هيچوقت تن به ذلت نداده است،گفت: هر جا ايراني ازاوج به حضيض رفته، ناشي از مديريت نالايق بوده است.
به گفته وي ، جمهوري اسلامي ايران در آخرين پيچ هاي خود در گردنه اي رو به قله و بالا قرار دارد و بعد از آنکه به اين قله رسيد و بر فراز آن ايستاد مشخص مي شود که ايراني کيست و در کجا قرار دارد.
رحيم مشايي با تاکيد بر اينکه هيچ تهديدي امروز براي ايران وجود ندارد، ادامه داد: اسراييل و آمريکا اگر مي توانستند در حمله به ايران يک روز هم صبر نمي کردند، آنها توان اين کار را ندارند و امروز به ما التماس مي کنند که لااقل شفاهي بگوييم که غني سازي را متوقف مي کنيم ولي در عمل اين کار را انجام ندهيد.
رحيم مشايي گفت: آمريکا براي خروج از عراق و افغانستان نياز به ايران دارد و اسراييل در صورت حمله به ايران در طول دو هفته کارش تمام خواهد شد.
به گفته وي ، ايران امروز از سوي هيچ کشوري تهديد نمي شود و براي هميشه سايه تهديد از سر ايران برداشته شده است.
مشاور رييس جمهوري گفت: آنها مي خواهند ما را بترسانند ولي ما اهل ترسيدن نيستيم و ما بايد ايراني، در شان ايران بسازيم.
وي به سهم ايرانيان در خدمت به اسلام اشاره کرد و گفت: سهم ملت ايران به تنهايي در ساخت تمدن اسلامي به اندازه سهم تمامي کشورهاي عربي در اين تمدن بوده است و اسلام به ايرانيان افتخار مي کند.

آخرين وضعیت زینب جلالیان، زندانی محکوم به اعدام


کمیته گزارشگران حقوق بشر - در روزهای اخیر، بر اساس گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر کردستان مراجعه‌ی خلیل بهرامیان وکیل زینب جلالیان، زندانی سیاسی کرد به زندان‌های کرمانشاه بی‌نتیجه بوده و مسئولین زندان از انتقال وی به مکانی نامعلوم خبر داده‌اند.

بر اساس این گزارش، خلیل بهرامیان با موافقت معاون دادستان و دادسرای کرمانشاه به زندان «دیزل‌آباد کرمانشاه» و در ادامه به زندان زنان «کانون اصلاح و تربیت» مراجعه کرد اما موفق به ملاقات با این زندانی سیاسی نشد. مسئولان زندان کانون اصلاح و تربیت در نهایت اعلام کردند زینب جلالیان یک‌ماه پیش توسط ماموران آگاهی کرمانشاه به «مکانی نامعلوم» منتقل شده است.

وضعیت نامشخص این زندانی سیاسی محکوم به اعدام موجب نگرانی گروه‌های مدافع حقوق بشر شده است. در آذرماه سال جاری حکم اعدام زینب جلالیان به اتهام «محاربه» و «همکاری با گروه کرد پژاک» صادر و در دیوان عالی کشور تایید شد.

این درحالی است که این زندانی سیاسی، از دو سال پیش در زندان به سر می‌برد و بر اساس گزارش‌ها، در دادگاهی «چند دقیقه‌ای» و «غیرعلنی» به اعدام محکوم شده است.

پدر زینب جلالیان در گفتگویی با تکذیب «فعالیت مسلحانه‌ی فرزندش» ابراز داشت وی در حالی که قصد بازگشت به منزلش را داشت در نزدیکی کرمانشاه بازداشت و به وزارت کشور تحویل داده شد. گفتنی است دختر دیگر خانواده جلالیان نیز از حدود هشت سال پیش مفقود شده و هیچ اطلاعی از وضعیت وی در دسترس نیست.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 11:10:48 توسط babak shomali
ایرانیان ا زاده !!همت کنیم و در حد توا نما ن برای ا زاد کردن هم میهنان ما ن از زنجیر ها ی جمهوری اسلامی کوشش کنیم .>>این وظیفه همگی ماست .کشور در اشغال بیگانه است.فرهنگ عربی بر ما مسلط شده و ما چا ره ای جز بر اندازی حکومت نداریم .ایران دارد از هم می پاشد .به کمک رزمندگان خیا با نها بشتابیم .حکومت خسته و ذلیل شده ،وقت فریاد است !!!

خامنه ای : مراسم چهارشنبه سوری آتش پرستی است

ايرنا : خامنه اي، به سوالات مردم درباره مراسم چهارشنبه آخر سال پاسخ داد.
به گزارش روز يکشنبه ايرنا، اين استفتاء که در پايگاه اطلاع رساني دفتر وی منتشر شده، به شرح ذيل است:
سوال: نظر جنابعالى درباره چهارشنبه سورى چيست؟
جواب) علاوه بر آنکه هيچ مبناى شرعى ندارد، مستلزم ضرر و فساد زيادى است که مناسب است از آنها اجتناب شود.

علاوه بر استفتاء ، از دفتر برخي مراجع عظام تقيلد نيز در اين زمينه سوال شد که پاسخ دادند: مراسم چهارشنبه آخر سال، علاوه بر اينکه مبناي شرعي ندارد، نوعي آتش پرستي است و خواندن اشعاري مانند " زردي من از تو و سرخي تو از من" مصداق حاجت خواستن از آتش است.

نظرات خوانندگان
نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 11:24:38 توسط آتش پرست آتش دست
در مورد این استفتأ چه میگویی‌ای سید علی‌ گدا ۵ زاری!؟ دروغ گویی!؟ شیادی! چپاول؟ فحشا؟ آدمکشی؟ تجاوز؟ امثال آخوند که بی‌ وطن هستند و از قشر نا آگاه ! بنابر این بقیه سوالها را میذارم به خداشون!!؟؟ به راستی‌ که همین اسلام ناب محمدی بوده و هست! ایران ستیزی! در ضمن ماه را چه باک از عوی عوی شغال! ای ملت بیدار شو و ایرانت را از شر این ظالمان جهل و فساد پاک کن! درود بر زرتشت

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 11:08:25 توسط پيک ايران
پيک ايران : نطرات حاوی ادبيات نامناسب منتشر نخواهد. با سپاس از همکاری شما

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 10:53:32 توسط irani bash
با سلام اولا باید در جواب ان عزیز که گفت علی خامنه نایب امام زمان است بگم که اگر ایشان نایب هستن پس قدرت معجزه هم دارد پس برای مردم ایران و دنیا یک معجزه بکنند و حقانیت خود را ثابت کند و اگر نمی تواند جل و پلاسش را بردارد و برود تو مسجد و و کار آخوندیش را بکند و چرت و پرت فتوا و نظر ندهد و دوم اینکه من به شما میگویم که این آخوندها تا ثروت . ابرو .ناموس .ادآب و سنن .شادی ما را به باد ندهند آرام نمگیرند و من ان روزی را میبینم که از ایران نه ثروتی مانده نه ابرو و ناموسی و نه آداب و سنن ایرانی و نه شادی و سروری و فقط بدبختی و غم و عزاداری و مطمئن باشید عید نوروز را هم از ایرانی میگیرند و عید اجداد عرب خود را جایگزین میکنند ان مقه است که روح و ان سرشت ایرانی بیدار شود و این ضحاکها را با دیگر از تاریخ ایران به زباله دان بی اندازد به امید ان روز

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 10:06:50 توسط Pari az US
با دعاي صبحگاهيم شروع ميكنم: مرگ بر خامنه اي نابود ج.ننگين اسلامي- و خداوندا پرده جهل و خرافات را ز ديدگان قمه زنان و فاطي اره ها برافكن. نظرات موسوي و كروبي كجاست? زردك ترياكي تو كجا و سنن هزاران ساله ايران كجا. بت پرستي و مطلا كردن قبور ١٤٠٠ ساله شرك نيست? تو و دارالخلافه ات هر روزه به دارايي ملت اسير ايران آتش ميزني و سرت در وافور و ... در فيضه مشغوليت دارد پس دريچه فاضلاب را ببند و خاموشي گزين تا روزي كه دلير مردان وما شيرزنان ايران خورشيد روزافزاي دادار را بر شانههايمان براي ملت ايران به ارمغان اريم. تاريخ متعفن تجاوز و غارت و قتل عام تو ١٤٠٠ ساله است و هيچ اگاهي به تاريخ كهن بيش از ٣۵٠٠ ساله ايران نداري. زردك قدمت سرو ابرقو نشاني از تاريخ كهن ايرانزمين است. اتش چهارشنبه سوري پر توانتر از هرسالي بر ضد زردك خونخوار جماران و دارالخلافه اش. جاودانه پرچم ايران و سنن هزاران ساله ايراني براي تمام اقوام ايران.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 09:57:14 توسط shomali
به فدائی رهبر :، کی گفته تو ما را هموطن بخوانی ؟ اخه وطن فروش تو و ان امام ته چاهی شما و نایبش غلط کرده در باره ایران نظر بده.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 09:46:06 توسط sara
تو رو هم تو همین آتش میسوزونیم شیره ای بی مخ

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 09:39:59 توسط shomali
زنده باد ایران و ایرانی. مرگ بر این جلاد و تمامی جلادان حاکم بر ایران بزرگ و عزیزمان. اخه احمق، دزد، جلاد، و از همه ناسزا بدتر آخوند تو کجا واظهار نظر کردن در باره ایران. کشور ما حتا از الله شما هم قدمتی بیشتر دارد .

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 09:29:44 توسط fadaee rahbar
وقتی جناب رهبرمیفرماید :مراسم چهارشنبه سوری آتش پرستی است. ای کاش هموطنان عزیز گوش میکردند به فرمان نایب امام زمان. وسلام..

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 09:06:06 توسط کورش
خامنه و دیگر آخوندهای عرب ضد ایران و ایرانی غلط کرده اند. این جانی های هرزه هیچگاه دشمنی و کینه خودشان را علیه ایران، مردم ایران و فرهنگ باستانی آن، پنهان نکرده اند

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 09:00:39 توسط akbar
هي دهان كثيفت را مي گشايي و هويت ايران و ايراني را با مشكلات شرعي زير سوال ميبري ٠ يا احمقي و يا تنت ميخارد٠با اين نفرتي كه از فرهنگ ايران زمين نشخوار مي كني فقط به تعداد سربازان اردوي بابك خرم دين اضافه مي كني ٠ مردكه خجالت نمي كشي با لباس و فرهنگ عربي در پايتخت ايران زمين به ايراني چنين لجن پراكني مي كني ٠ آتش را در آغوش كشيدي و پرستيديد وقتي ٤٠٠ انسان بي گناه را در سينما ركس آبادان خاكستر كرديد ٠از نزديك شدن آتش به بارگاه خليفه گريت به وحشت افتاده اي و هذيان مي گويي ٠ پيروز باشيم ٠

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 08:26:06 توسط تهمتن
اين تنها خامنه اي نيست كه بيگانه و دشمن رسوم ايرانيان است;بلكه همگي آيت الله ها ومعتقدين به اين دين خونريز و ضدايراني هم مخالف هر چه رسوم ايراني ست. اگر توجه كرده باشيد; هيچگونه اطلاعيه هم از طرف اصلاح طلبان وآخوندهاي آن درموردچهارشنبه سوري منتشرنميشود. مگر قرار نيست كه مردم آتش چهارشنبه سوري را تا كمتر از سه روز ديگر افراخته كرده تا درسي ديگر براي نظام جنايتكار باشد؟؟؟ پس رسانه هاي سبز از نمونه "شبكه جنبش سبز(جرس)" و "نداي سبز" و بتازگي " تحليل سبز" كه همگي بوسيله اصلاحطلبان حكومتي خارج ازكشوراداره ميشوند; كجاهستند؟؟؟ گردانندگان اين سايت ها از نمونه اكبرگنچي وسازگارا و مهاجراني وبقيه اين باندجنايتكار و خصومت آنها با رسوم ايرانيان; همان خصومت ودشمني خامنه اي ست و دردشمني وضد ايراني بودن خود بر عليه رسوم ايرانيان يكي هستند.. مرگ بر نظام اسلامي و اسلام و طرفداران پليد اين اين نظام

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 07:19:27 توسط بابک
انصافا پریدن از روی آتش با شادی و لباس آراسته در نو بهاران پوشیدن و به دیدار آشنایان رفتن و عیدی دادن(نوروز) خرافات است یا شل بسر مالیدن برای حسین و سنگ به شیطان پرت کردن و رمضان و قمه کشی و امام ته چاه و عید قربان و خون و خونریزی و جهاد و هزار کوفت و زهر مار عربی؟؟؟؟

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 07:10:51 توسط بسیجی خامنه ای پرست
آتش پرستی بهتر است از خامنه ای پرستی

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 07:09:45 توسط baba karl
اهاي سيد علي ´´كسي كه از" نور" مي ترسد كه همانا (پليدو دروغگو وابليس) باشد**يقين داشته باش در چهارشنبه سوري تو و شيطان را بدر خواهيم كرد´´كه كاهنان و ايت ها ي دروغين در وطن ايراني جاي ندارند *حالا برو *حمام عموي ات* رابزن تا به يك نان و نواي برسي٠٠٠٠٠٠

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 07:06:55 توسط Babak
حاضرم هرچى رو بپرستم ولى خداى اجانب رو نپرستم٠

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 06:29:34 توسط کلاغسیا
اصلا من یکی با این فتوای اقایان مرده پرست.از اسلام خارج و اتش پرست شدم.اینها که تو هر سوراخ سمبه یک امام واما زاده درست کرده اند وچاه جهالت کنده اندو همه شاهدیم که روزانه چقدر همین امت ناآگاه و بی خرد و خرافات زده.خود را دخیل مبندندو تف وکثافت هر اخوندی که به خدایی رسانده شده را میلیسندوتبرک میدانندو به مکه رفتن را که فقط یک سنگ به نشانه بربریت قبایل بیابانگرد بوده را،واجب و انواع و اقسام مراسم مسخره و متحجر را مانند(سنگ زدن به شیطان-قربانی کردن ووو)را مقدس واز واجبات میدانند! وصدها آداب من در اوردی یک مشت الدنگ حیله گر شارلاتان را برای حفظ قدرت باترویج نادانی و خرافات مانند(عیدفطر-عاشورا-تاسوعا-قمه زنی-زنجیرزنی ووو)عین خدا پرستی میدانند.ایا کجا، اتش برای خود پیغمبر و امام و ملا و بهشت و جهنم و انواع فرشتگان و شیاطین درست کرد؟ و ایا میدانید که بدون اتش اصولا حیات بوجود نمی اید؟و فقط کافیستکه خورشید،خاموش شود،نه ازخدایتان خبری و نه ازپیغمبرتان اثری خواهد ماند.بلکه کل زندگی درکره زمین ما،میمیرد.اری من افتخار میکنم که اتش پرست باشم ولی الله،بیگانه با عشق و حیات و پاکی راباطل وحرام میدانیم

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 06:27:03 توسط باران
وقتي كه خداپرستي, تاريكي , فقيري , تجاوز و عقب ماندگي را نصيب مردم ميكند, چهارشنبه سوري (بخوان آتش پرستي) يكي از وسايلي است كه رهايي از لجنزار خداپرستان را امكان پذير مكند. آتش كه به معناي روشنايي تعبير ميشود, به مذاق خداپرستان تاريك انديش خوشآيند نميتواند باشد.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 05:50:51 توسط keyvan
يک سنت ما چه جور لرزه به تن اين قاتل اعظم انداخته که مجبور ميشه مزخرف بگه

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 05:46:51 توسط حجت
آی بی خبر از همه چیز چهان و ای جانی بالفطره که جنایات تورا خدا میداند از کجا شروع شده و ما میدانیم از سینما رکس بود و تا این لحظه ادامه دارد. ای روضه خوان بیمایه که ناگهان خود بی بارت را دیذی که براریکه سلطنت کشور دارا تکیه زدی ونفهمیدی که توراجایگاه این نیست و ازستم روز گار برمردم ایران چنین اتفاق ننگینی افتاده: آتش پرستی هزاران باربهتر است ازاهریمن پرستی وننگ ولایت آخوندان فاسداست. آتش و یافتن آن توسط بشرسرآغاز همه پیشرفتها ی بشرشد ومذهب بخصوص آنچه تو آنرانمایندگی میکنی تعطیل مغز انسانها را موجب میشود. توای تارزن قدیم وآوازخوان محافل آخوندی وای خونخوار خودخواه سادیستی نشانده شده درآن صندلی توسط کوسه دزدبا همین آتش خاموش خواهی شد وننگت را از سر زمین مقدس ایران برخواهی داشت و درتاریخ این مملکت جایگاهی نازل بلکه نازلترین دربین دشمنان ایران و ایرانی خواهی یافت. دهانت را اگر ببندی وخفقان بگیری آتش مقدس خشم این مردم راکمتر شعله ور میکنی. ای نادان خموش که دوران حرف زدن خردمندان است ومرگی دردناک درانتظارت. جاوید ایران و ایرانی که خدایش خدای جان وخرداست ونه خدای قهار وکینه توز تازیان.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 05:35:55 توسط Batman
خيلي جالپه كه اين حرف از يك مسلمون سنگ پرست مياد

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 05:29:03 توسط يزيد عليه السلام
حرف مفت نزن مردگ گدا ما آتش پرستيم به تو چه ٠خداى شما رو قبول نداريم٠تو ترياك پرست را همان على گدا ميدانيم٠لطفا چرند نگو ٠ لازم نيست ما را به پرستش دعوت كنى فرزندان مفت خورت را كه جرثومه فساد اند دعوت به جنبش سبز كن٠

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 05:25:31 توسط فريد
بابا روزهاي آخرشونه داران خفه ميشن تو اين چهار شنبه سوري ملت دودمانشون رو به باد ميدن با يك ملت كه نميشه جنگيد نيروهاي خودفروش انتظامي و بسيج هم اينقدر مزدوري خامنه اي رو نكنن بلاخره رژيم فرو ميريزه مخصوصا حكومتي كه دشمن شماره يكش ملت خودش است جهانيان هم دارن حلقه مرگ رو براشون تنگتر ميكنن پس شما ميمانيد و ملت آنوقت بخاطر مزدوري مجازات ميشويد.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 05:18:39 توسط ایران
خفه شو عبوس زشت گم شو ایران ماله ایرانی است نه خبیث و کثیفی مثل تو .

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 05:12:50 توسط kamran
ایشون احتمالا در چهارشنبه سوری دست راست مبارکشان را از دست دادند .بنابرین حق دارند بر این روز خرده بگیرند.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 05:05:41 توسط ای بابا
مرده پرست بیگانه، با آتش زدن سیاهی چهره آش ولاش جمهوری خریت پیش بسوی روشنایی در طبیعتی وایرانی آزادخواهیم رفت .

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 04:55:39 توسط vatan parast
اولا مرتیکه بیسواد که ذره‌ای حس وطن پرستی‌ در وجودت نیست و هیچوقت تاریخ ایران را نخوانده ای و همچون ضحاک از نژاد عرب هستی‌ و بر سرزمین پارسیان حکومت میکنی‌، چهار شنبه سوری از آداب بسیار دیرینه ماست که آتش آن مظهر روشنا‌ای و مظهر پاک کردن نجاست است. در این روز مردم جشن میگیرند که نشان بدهند که خاک را از پلیدی پاک میکنند. چهار شنبه سوری به معنای آتش پرستی‌ نیست، به معنای آتش زدن بت نیز میباشد، چرا که ایرانیان باستان بعد از ظهور زرتشت از بت پرستی‌ و آتش پرستی‌ به یکتا پرستی‌ روی آوردند. ما وطن پرستان قول میدهیم که سرزمین پاک ایران را از وجود شما عرب پرستان خاین و پلید که هزار و چهارصد سال است که حسین حسین می‌کنید کاملا پاک می‌کنیم. وعده ما بزودی در چهارشنبه سوری.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 04:51:00 توسط راستگو
اينها حتا تازي نامه اشان را درست نخواندند در تازي نامه امده در كوه طور خداوند دو بار بصورت اتش روي زمين ظاهر شد و با موسا پيامبر گپ زد و ده فرمان را صادر كرد چطور در انجا اتش مقدس است ولي براي جشن وسرور يكدفعه همه چي كفر ميشود ؟

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 04:43:51 توسط علی گدا
سید علی چلاق! پس اینهمه دار و علم و مرثیه خوانی و زنجیر زنی و قمه زنی تو سر پیر و جوون به بهونه رفتن به بهشت که تو عاشورا برپا میکنین هم یه جور بت پرستیه !!!!

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 04:42:20 توسط صومعه سرایی
مستلزم ضرر و فساد،عبا و عمامه و ریش و ریشه شما آخوندهای ضد ایرانی و ضد بشری است که باید در اتش چهارشنبه سوری بسوزد و خاکسترش به باد فنا سپرده شود و چنین خواهد شد.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 04:26:39 توسط ترانه
ما مردم ایران از هر وسیله ای مشروع استفاده میکنیم برای نابودی شما آخوندای دزد و کثیف و متجاوز ، بخصوص از آتش، تا ریش و ریشه شما نامردمان را بسوزانیم . روز چهار شنبه سوری دمار از روزگار این رژیم در میاریم . مرگ بر اصل ولایت فقیه مرگ بر خامنه یی.

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 04:23:46 توسط سعید
مطمئنا هر چقدر مخالفت ها با اعیاد ملی میهنی ایرانیان بیشتر باشد، بهمان نسبت مردم برای حفظ وبرگزاری مراسم ملی هویتی خود مصمم تر وجدی تر عمل خواهند کرد . زیرا فلسفه وجودی چهارشنبه سوری سوزاندن ریشه های جهل ونادانی بیگانه پرستان حاکم بر ایران است. مه فشاند نور و سگ عو عو کند

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 04:13:23 توسط ستاره
حكومت فرتوت, گنديده و پا بگور ولي فقيه همچنان به تلاشهاي بيهوده براي رهائي از مرگ محتومش ادامه ميدهد! خامنه اي دژخيم و خونآشام با پرداخت پولهاي هنگفت (از جيب مردم محروم و ستمزده ايران) به سرويسهاي اطلاعاتي امريكا و اروپا, تمام تلاش اش را ميكند تا بتواند جلوي سيل خروشان و سهمگين مبارزات آزاديبخش مردم ايران, را به خيال خودش سد كند! اما سيد علي فرتوت و بقيه مفت خورها و بچه تروريستهاي حكومت ام القراي اسلامي و حاميان, و امداد غيبي البته خوب ميدانند كه دم و دستگاه فلك زده و عاجز "سيد علي منقلي" رسواتر و نخ نما تر و از هم پاشيده تر از اينهاست كه حتي بتوان آنرا بوسيله پولهاي ميلياردي از مرگ نجات داد! هموطنان در خارج از كشور, بار ديگر همچون امواج سهمگين و خروشان عليه اشغالگران ايران بپاخيزيد, و شبكه هاي جاسوسان و لابيگران رژيم ولي فقيه و سر پنجه هاي آن در امريكا و اروپا را بنفع مبارزات آزاديخواهانه خودتان و مردم ايران, در هم بشكنيد! همچنين براي تظاهرات در مقابل سفارتها و نمايندگيهاي جمهوري اسلامي در امريكا, اروپا, آسيا, استراليا و كانادا حضور دائمي داشته باشيد٠٠٠

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 04:13:14 توسط arya
this is not in islamic culture; why few fool guy ask it from islamic fundamentalist. we are Aryan; we will do it at is best

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 04:12:28 توسط آتش پرست
چلاق را ا م ا م دانستن از نظر شرعی چگونه است ؟ بت پرستی !

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 03:50:48 توسط sabz
.... غلط کرده چلاق عقب افتاده از شيطون پرستي كه بهتره

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 03:49:21 توسط sasan lahijani
آقای خا منه ای بدان که همین ا دا ب ورسو م زیبای ایرانیان آتش به خا ندان تو خواهد زد .>آتش برای ایرانیان سمبل روشنا یی ،امید ،عشق و نور است و روزی سیاهی شب شما را خوا هد درید .

نوشته شده در تاريخ بيست و سوم اسفند ۱۳۸۸ برابر با چهاردهم مارس ۲۰۱۰ ، 03:42:30 توسط یک ایرانی
برای ما که مشکلی نیست بدا به حال ابلهانی که برای ...هم باید از ولی امر مسلمین و ملایان اجازه بکیرند.

مافیای صدا و سیما

ایتالیا
مافیای صدا و سیما
در کانون قدیمی مافیای جهان


این یادداشت را كه یكی از دوستان در ایران نوشته و برای من در بلغارستان ارسال كرده، برای شما ارسال می كنم وبا اینكه مطمئن به اعتبار آن هستم، مطمئن به انتشار آن از جانب شما نیستم. چون با شما ارتباط و ارسال یادداشت نداردو هم اینكه برای شما شناخته شده نیست زیرا از ذكر نامش پرهیز دارد.بنابراین چندان امید ندارم كه آن را منتشر كنید مگر احساس مسئولیتتان..

دو رخداد مهم در نه ماه اخیرموجب شده است كه نزد افكار عمومی و كارشناسان فن چهره سازمان رسانه ای و فرهنگی صدا و سیما مبدل به سازمانی اطلاعاتی و امنیتی بشود. نخست ظاهر شدن صدا و سیما در لباس اتهام زنی و جریان سازی و تحریك كننده علیه جنبش اعتراضی سبز مردم. این رویکرد در خارج از کشور هم چهره ای داشته که تاکنون پنهان بوده است که با دستگیری خبرنگار این سازمان درایتالیا افشاء شد.



حمید معصومی نژاد خبرنگار صدا و سیما در ایتالیا كه هفته گذشته به اتهام قاچاق اسلحه بازداشت شد، نزدیك 25 سال در این كشور زندگی می كرد. او جزو آن كسانی بود كه در دهه 1360 به قصد تحصیل به این كشور سفر كرد، اما در این امر ناكام ماند. از این رو به ارتباط با نهادهای ایرانی در آن كشور رو آورد ونخستین نهاد را خبرگزاری ایرنا یافت. از مجرای همین ارتباط با سفارت، سرانجام به مرد اول پشت پرده سفارت ایران در ایتالیا تبدیل شد. این اتفاق به دو دلیل رخ داد. نخست ارتباط او بادستگاه های امنیتی ایران و ارائه سرویس های مختلف اطلاعاتی به آنها در پوشش خبرنگاری كه به هرجا سرك می كشید یا در پوشش كارمند ایران ایر(كه چندسالی به این كار اشتغال داشت) از هر سوراخ و سنبه ای جای حساسی مثل فرودگاه رم اطلاع داشت. دوم نفوذ دادن همسرش در سفارت ایران و در یكی از مشاغل حساس، یعنی مترجم رسمی و اصلی سفیر كه در سفر مقامات ارشد ایران به ایتالیا این نقش را داشت و نیز منشی مخصوص سفیر بود. همسر او بیشتر از 15 سال در چنین سمتی است. او را مخزن اسرار سفارت ایران در ایتالیا می دانند. چنین رتبه ای برای همسر معصومی نژاد جایگاه او را بیشتر تثبیت و تقویت كرد. بخصوص كه خود وهمسرش به دلیل سالهای طولانی اقامت در ایتالیا همواره طرف كسب اطلاعات و مشورت اعضای سفارت قرارمی گرفتند .

چنین موقعیتی البته ویژگی خاص دیگری به معصومی نژاد بخشید و آن تلاش برای ارتباط عمومی و هضم درجامعه ایتالیا بود. او برخلاف دیگر كاركنان نهادهای ایرانی كه تابوها و منعیات شرعی و قانونی داشتند به هیچیك از آنها تن نمی داد. مثلا با زن های ایتالیایی روبوسی می كرد، به آنها دست می داد و حتی مشروب هم می نوشید.

همه اینها باعث شد كه برخی ایتالیایی ها و ایرانی های مقیم ایتالیا از خبر بازداشت او در حیرت باشند. درصورتی كه اینچننین نیست. او به خوبی توانسته بود ازاصل عادی سازی و هضم در جامعه هدف و ارتباط عمومی برقرار كردن استفاده كند.

همین موجب شده بود كه برخی ها او را یك فرد دوجانبه (كاربرای ایران و ایتالیا) و حتی متمایل به ایتالیا بدانند. بنابراین چنین فردی هیچگاه در صدد ایجاد حساسیت دولت ایتالیا در مورد خودش نبود. پس چگونه می توان این ادعای عابدینی مدیركل اخبار خارجی صدا و سیما كه خود نیز از رانت سپاهی بودن به این سمت رسیده، باور كرد كه علت دستگیری او را انتشار خبری درمورد سفر برلوسكونی نخست وزیر ایتالیا به اسرئیل اعلام كرد.

هیچكس كه نداند حداقل بچه های صدا و سیما می دانند كه معصومی نژاد خبرنگار اجتماعی بود و بندرت آن هم به سفارش و تاكید مسوولان صداو سیما خبر سیاسی به تهران ارسال می كرد. همین راحت كردن و آسان گرفتن كار موجب شده بود كه عده ای ازخبرنگاران صدا و سیما معترض باشند كه این همه هزینه چرا صرف خبرهای بی مصرف می شود. آنها بی خبر بودند كه به دلیل حمایت مراكز حساس كشور از او، معصومی نژاد باید در ایتالیا بماند و امكان تغییر او نیست. تا اینكه در سال 1388 در اوج رسوایی و بی اعتباری صدا و سیما، بازداشت شود. سرنوشتی كه برای كامران نجف زاده همان رانت خواری كه با ظاهرالصلاحی و جلب مخاطب، بیشترین اتهامات و سخن پراكنی و جنگ روانی را از برنامه 20 و 30 علیه اصلاح طلبان به راه انداخت و با این خوش خدمتی مسوول یكی از مهمترین دفاتر صدا و سیما شد.

"طغرل ولیخانلی" هم فهمیده

"طغرل ولیخانلی" هم فهمیده
اینترنت کابوس ج. اسلامی است


تفسیر "طغرل ولیخانلی" در پایگاه اینترنتی Vesti.Az جمهوری آذربایجان:

نقش کشورهای خارجی و یا خارجی ها در وقایع ایران، امروز به یکی از موضوعات اصلی در تبلیغات رسمی ایران مبدل شده است. در میان رجال کشوری و لشکری ایران این اعتقاد وجود دارند که ایران در حال حاضر یکی از موضوعات اصلی جنگ روانی آمریکا و اسراییل علیه جمهوری اسلامی است.

یکی از خطرناک ترین ابزارهای تاثیر گذار، از نظر حکومت ایران، ماهواره و اینترنت است. دولت برای نظارت کامل بر کمپانی های خصوصی و سازمان های اطلاع رسانی که در شبکه اینترنت فعال هستند، تدابیر نظارتی اتخاذ کرده است. بعنوان مثال، بدستور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیه شرکت های خدمات اینترنتی خصوصی، خدمات اینترنت پرسرعت خود را از طریق ماهواره ها متوقف کرده اند. آنها موظف اند خدمات خود را فقط از طریق شبکه کم کیفیت ارتباطات دولتی انجام دهند. دولت اعتقاد دارد که افزایش تعداد شرکت های خدمات اینترنتی که امکان اتصال به شبکه خارج از کشور را دارند، توان شهروندان برای دستیابی به منابع اطلاع رسانی خارجی را توسعه می بخشند. به همین خاطر ارگان های نظارتی کشور برای سانسور سایت های خارجی فعالانه در تلاش هستند و برخی سایت ها که حاوی اخبار مخالف دولتی توسط برنامه های ویژه داخلی مسدود می شده اند.

از سوی دیگر، فشار بر رسانه های گروهی ایرانی و تلاش ایرانی ها برای دستیابی به اطلاعات باعث افزایش سطح تقاضا در میان مردم کشور شده و طبیعتا امکان رسانه های گروهی خارجی پیش از هر چیز الکترونی که به زبان فارسی اطلاع رسانی می کنند را توسعه میدهد.

بعنوان مثال شبکه تلویزیونی Euronews قصد دارد از سال 2010 پخش برنامه های خود به زبان فارسی را آغاز کند.

از سوی دیگر سایت ها و رادیوهایی که دسترسی به آنها در ایران ممنوع شده تلاش می کند که از موانع عبور کنند. مثلا سرویس Twitter در حال حاضر فناوری جدیدی را در دست ابداع دارد که در راستای جلوگیری از سانسور نوشته های Twitter در ایران است. این مطلب را "اوان ویلیامز" یکی از بنیانگذاران Twitter در همایش بین المللی اقتصادی داوس اعلام کرد. وی توضیح نداد که این فناوری جدید چگونه کار خواهد کرد. ناگفته نماند که فقط شبکه های رادیو تلویزیونی و یا سایت های اینترنتی نیستند که بدنبال راهی برای رسیدن به مخاطبین ایرانی می گردند. خود ایرانی ها نیز کوشش می کنند که از چارچوب محدود کننده ای که نیروهای امنیتی بر ارتباطات داخل کشور تعیین کرده اند خارج شوند.

ایالات متحده آمریکا اخیرا تحریم اینترنتی علیه کوبا، سودان و ایران را لغو کرده است. وزارت دارایی آمریکا مجوز صدور فناوری های اینترنتی به این کشورها جهت توسعه ارتباط میان کاربران اینترنتی را صادر کرده است.

در ماه فوریه وزارت ارتباطات ایران دسترسی کاربران به سرویس Google را مسدود کرد. مسئولین در آن موقع توضیح دادند که به جای آن یک سرویس داخلی که برای مردم ایران در نظر گرفته شده را ایجاد می کنند. در ماه آپریل سال 2009 پیش از انتخابات ریاست جمهوری هم در ایران برخی اوقات دسترسی به شبکه های Twitter و Facebook مسدود می شد.

از یک گزارش دریافتی

کشتی پوسیده نظام
و سرنشینان غرق در فساد آن


با سلام. اینجانب از کارشناسان قدیمی سازمان برنامه هستم. مطلبی را در سایت وزین شما خواندم در باره فرهاد رهبر که کاملآ درست بود. اضافه کنم این فرد که اکنون رئیس دانشگاه تهران میباشد در تهاجم به خوابگاه دانشگاه و برنامه ریزی آن نقش اصلی را داشته است. چون افرادی مثل بنده در سنین کهولت هستیم و ممکن است دانسته های خود را به گور ببریم و برخی از افراد سیاه کار که در پشت پرده کار می کنند تصور کنند که کار های آنها فراموش خواهد شد پیشنهاد می کنم که مبحثی تحت عنوان «عوامل پشت پرده رژیم را بشناسیم» تهیه فرمائید که افرادی مانند بنده بتوانند دانسته های خود را در اختیار هم وطنان قرار دهند تا فراموش نشود.

در مطلب مربوط به فرهاد رهبر اشاره به منصور خلیلی عراقی شده بود. این فرد در دادن دکترا به محسن رضائی (فرمانده سابق سپاه) نیز دست داشت. فرد اخیرالذکر به عنوان سهمیه سپاه به دانشگاه تهران راه یافت و حتی با همراهی همین خلیلی عراقی که رئیس دانشکده اقتصاد بود برخی اساتید برای تدریس به دفتر او فرستاده می شدند. پایان نامه او را نیز که پر از غلط است فردی به نام پاشائی فام نوشت.

علیرغم مخالفت برخی اساتید دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران با فشار خلیلی عراقی که رئیس دانشکده بود تصویب شد و به نا حق به این فرد دکترای اقتصاد داده شد.

پاشائی فام نیز که از کارکنان سازمان برنامه بود در دولت احمدی نژاد به معاونت بانک مرکزی رسید .

در مورد آقای حسینی وزیر اقتصاد احمدی نژاد. ایشان ابتدا کشتی گیر بود و به وزارت اطلاعات پیوست. وقتی به عنوان رئیس دفتر حمید میرزاده به سازمان برنامه آمد گوش هایش به دلیل کشتی شکسته بود(اکنون ظاهراً باجراحی پلاستیک ترمیم شده) . در آنجا ایشان وگروهی که به القاعده سازمان مشهور شدند جو تفتیش و ارعاب و تصفیه کارکنان و کار شناسان مستقل را ایجاد نمودند که داستانی جداگانه میباشد. در دوره ریاست میرزاده بر سازمان فرد دیگری از این گروه به نام دژپسند نیز که وابستگی اطلاعاتی خود را پنهان نمی کرد مدیر دفتر اقتصادی این سازمان و سپس مشاور رئیس شد. فرد اخیر بعداٌ معاون وزارت بازرگانی گردید و حسینی نیز وزیر اقتصاد و دارائی شد. در همان گروه القاعده سازمان برنامه و بودجه فرد دیگری بود به نام اکرمی. کسانی که او را دیده اند تائید می کنند که هیچ خرده فروشی حاضر نیست حساب و کتاب دخل خود را با او بسپارد. او اکنون در کابینه احمدی نژاد خزانه دار کل کشور شده است. چگونه است که منابع مالی کشور در پاکت توزیع می شود تا در شهرستانها جمعیت مستقبل برای رئیس دولت جمع شود اکنون بخشی از دلیل آن را می توان دانست. آقای حمید میرزاده معاون سازمان بود در اواخر دوره ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی. او با فشار بیت عظما به این مقام رسید. وی در دوره بعد از جنگ مسئول بازسازی مناطق جنگ زده و معاون رئیس جمهور بود و بسیاری از منابع را ضایع کرد. چنانکه بسیاری از شهر های مناطق جنگی و بسیاری دیگر مناطق هنوزهم بازسازی نشده اند. همزمان با معاونت رئیس جمهور و مسئول باز سازی ایشان در استرالیا نیز دانشجوی دکتری بوده و مرتب به رفت و برگشت مشغول بود. از بودجه باز سازی در دانشگاه امیر کبیر مرکزی ساخت به نام مرکز تحقیقات پلیمر که به کار بازسازی ربطی نداشت و خود رئیس آن نیز شد. از این طریق استاد راهنمای خود را از استرالیا به دفعات دعوت کرده با پول بیت المال پذیرائی کرد و عده ای را نیز در آن مرکز جمع کرد تا پایان نامه دکتری او را نوشتند و شد دکتر میر زاده. او معاونی در سازمان برنامه داشت به نام محمود عسکری آزاد معاون اجتماعی سازمان برنامه و بودجه که در دولت نهم منحل شده بود. این فرد از منسوبین حاج سید رضا نیری بود که از اعضای اصلی موتلفه اسلامی تلقی می شود. نیری بیست و هفت سال رئیس کمیته امداد بود و همراه با حبیب الله عسکر اولادی بر این نهاد مسلط بودند. - برادر رضا نیری یکی از سه قاضی قتل عام زندانیان سیاسی و همه کاره شورای عالی قضائی- محمود عسکری آزاد به عنوان معاون سازمان برنامه و بودجه اعداد نجومی از بودجه کشور را دراختیار این نهاد قرار می داد که خارج از هر معیار و قاعده و بدون نظارت هزینه می شد. این تشکیلات یکی از ابزار های موثر سیاسی جناح راست بوده است. از یک طرف تمام کارکنان آن در سراسر کشور اعضاء موتلفه هستند. از طرف دیگر خانواده های محرومی که از بودجه عمومی کشور مبلغ جزئی( بعضآ) چند هزار تومان در ماه کمک در یافت می کنند(گفته میشود چند صد هزار خانوار) عملآ در اسارت این کمیته هستند و مجبور هستند در مقابل آنچه حداقل استحقاق آنها است در تظاهرات رژیم و انتخابات به نفع کاندیداهای رژیم شرکت کنند. سهم دیگری از ارقام بودجه نیز از این طریق برای امور سیاسی جناح راست هزینه می شود. ازکارهای دیگر عسکری آزاد این بود که مبالغ بزرگی از بودجه را به شورای تبلیغات اسلامی که رئیس آن احمد جنتی است تخصیص داد. این تشکیلات یکی دیگر از ابزار های سیاسی جناح راست و فرد خامنه ای است. تمام امام جمعه ها از این تشکیلات حقوق و دستور دریافت می کنند و از طریق بودجه های پرداختی به مساجد امور سیاسی و غیره از جمله مربوط به بسیج مساجد تامین مالی می شود از بودجه مردم و بر علیه مردم. از کارهای دیگر این فرد این بود که برای اولین بار در تاریخ کشور حوزه های علمیه را از بودجه عمومی تامین مالی کرد و بسیاری از این مراجع و روحانیون سر فراز را حقوق بگیر دولتها و تحت امر در آورد. در مورد افزایش بودجه سپاه طی حدود پانزده سال گذشته که این فرد یکی از عوامل آن بود نیز بایستی جداگانه سخن گفته شود. حال می توانید توجه کنید که چرا بودجه آموزش و پرورش، بیمارستانها و دانشگاهها و ازجمله ارتش در تنگنا ی دائم قرار دارد و پولهای کشور چگونه و برای چه اهدافی هزینه می شود. این حامیان ظاهری حکومت چگونه سازماندهی می شوند.علیرغم این که این فرد لیاقت هیچ شغل تخصصی را نداشت به دلیل حمایت های سیاسی پیوسته در سازمان برنامه و بودجه بود و در دولتهای مختلف هم معاونت اجتماعی را داشت. پس از انحلال سازمان وی فعلآ معاون محصولی در وزارت رفاه است.

آخرین سخنرانی احمدخمینی خطاب به خامنه ای بود

احمد خمینی را کشتند
تا رهبری خامنه ای در امان بماند



سید احمد خمینی دومین فرزند پسر آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود که در اسفند ۱۳۲۴ شمسی در شهر قم متولد شده و در ۲۷ اسفند ۱۳۷۳ خورشیدی در تهران درگذشت و در آرامگاه روح‌الله خمینی در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

احمد خمینی از خود سه فرزند به نام‌های حسن خمینی، یاسر خمینی و علی خمینی به جای گذاشت. پسر بزرگ وی سید حسن خمینی نام دارد که اکنون تولیت آرامگاه روح‌الله خمینی را بر عهده دارد. همسر او نیز آثار خمینی را جمع‌آوری کرده ‌است.



سعید امامی در رابطه با مرگ مشکوک احمد خمینی مطالب مهمی را در اعترافاتش عنوان نمود. از انتشار اعترافات او جلوگیری شد و بلافاصله با مهر فوق محرمانه از متن اعترافات در پرونده قتل ها خارج و به آرشیو محرمانه سازمان قضائی نیروهای مسلح منتقل شد.

برپایه اعترافات سعید امامی، مرگ احمد خمینی نیز توسط او و گروهش تدارک دیده شد. چون از دید امامی و فلاحیان و جمعی که وی از آنها با عنوان مقامات بالا یاد کرده است، سخنان احمد خمینی به شدت موجب نگرانی بود و مشاهده می شد این سخنان در سپاه و نیروهای حزب الله در اغلب ارگان ها، شک و تردید را نسبت به مشروعیت حاکمیت ایجاد کرده است.

قسمتی از اعترافات: وقتی باخبر شدیم که حاج احمد آقا در جلسات خصوصی به مسئولان نظام و حتی به ولایت امر اهانت می‏کند. آن را ارجاع دادیم و بلافاصله دستور آمد که همه رفت‌وآمدهای ایشان را زیر نظر بگیرید و از مکالمات و ملاقات‌های ایشان نوار تهیه کنید. ما هم بمدت یکسال همین کار را کردیم. متاسفانه حاج احمد آقا به راه یک‌طرفه بدی وارد شده بود که برگشت نداشت. وقتی دستور حذف حاج احمد آقا را آقای فلاحیان به من ابلاغ کرد مضطرب شدم و حتی به تردید فرو رفتم. دو روز بعد، همراه با آقای فلاحیان به دیدار آیت‌‏الله مصباح [یزدی] رفتیم، آقایان محسنی اژه‌ای و بادامچیان هم آنجا بودند البته بعدا حاج آقا خوشوقت هم از بیت رهبری آمدند آنجا و نظر جمع بر این بود که نباید به کسانی که با ولی امر مسلمین خصومت می‏کنند، رحم کرد.

نحوه قتل

سعید امامی همچنین گفته است:از آنجا که سید احمد خمینی قرص های مختلفی مصرف می کرد یافتن وسیله ای جهت از پای در آوردن او کار سختی نبود. با شناسايي داروهاي او ترتيبي داده شد كه يكي از قرصهاي او عوض شود و يك قرص با همان شكل و شمايل اما با دوز بالا و كشنده از همان دارو در ميان قوطي قرص او قرار گیرد . در شب حادثه مقتول مثل هميشه قرص هاي خود را خورده و آرام خوابيد و ديگر بيدار نگردید.

سعید امامی همچنین اشاره می کند که در طول سه روز بیهوشی احمد خمینی در بیمارستان ترتیبی داده شده بود که به هرشکل شده از خروج او از بیمارستان ممانعت شود، پس از مرگ علیرغم اصرار همسر ایشان نگذاشتیم پزشک قانونی دلایل مرگ ایشان را پیگیری کند و به همان اعلامیه تیم پزشکی اکتفا شد.

دکتر جمشید پرتوی، متخصص قلب و پزشک سید احمد خمینی نیز در ۱۰ دی ۱۳۷۷ در تهران و در منزل مسکونی‌اش کشته شد.

قتل احمدی خمینی پس از سخنرانی تند و گزنده ای روی داد که تیر ترکش آن متوجه علی خامنه ای بود. او در جمع عده ای که در حسینیه جماران به دیدارش رفته بودند گفت: «چرا ضعف مدیریت خود را به گردن امریکا می اندازید؟ نمیتوانید کشور را اداره کنید و این همه مشکلات را به بارآورده اید و همه را به گردن توطئه خارجی می اندازید.»

هفته نامه کم تیراژ و غیر معروف بنام "امید" متن این سخنرانی را منتشر کرد و با این انتشار تبدیل به معروف ترین و پرشمارترین هفته نامه وقت شد. نسخه هائی از آن را در بازار سیاه مردم تهیه کردند. عنوان بزرگ صفحکه اول این هفته نامه که برگرفته شده از سخنرانی احمدی خمینی بود، همچنان یکی از اسناد جمهوری اسلامی است.

با بهار می رسند

بنزین، برق، آب و گاز
گرانی اربعه در سال 89



جهش قیمت بنزین، آب، برق و گاز، یعنی چهار عنصر زمینی حیات، که قدرت فلکی هم به پای آن نمی رسد، از فروردین در ایران شروع خواهد شد. تحریم فروش بنزین به ایران عملا آغاز شده و حتی زمزمه محاصره دریائی ایران آغاز شده است. محاصره ای که اگر شروع شروع شود شامل صادرات نفت ایران و وادرات اقلام مایحتاج مردم را شامل می شود. با اولین ماجراجوئی نظامی برای نا امن کردن دهانه هرمز، بهانه لازم برای محاصره نظامی ایران از طریق دریا شروع می شود تا نفت دیگر کشورهای خلیج فارس صادر شود و این اقدامی است که تمام کشورهای اروپائی برای دفاع از انتقال نفت از خلیج فارس به اروپا از آن دفاع خواهند کرد. سهمیه بنزین از فروردین ماه کاهش خواهد یافت و طبیعی است که بازار سیاه رونق گرفته و عملا قیمت بنزین به چند برابر خواهد رسید.

وزیر نیرو به روزنامه دنیای اقتصاد گفته است: تعرفه برق سال آينده قطعا افزايش پيدا مي‌كند. دولت در ارتباط با بنزين، گاز و ساير اقلام انرژی تصميم خاصی گرفته است. برق هم جزو همين مقوله‌ها خواهد بود. ما اکنون در این فکر هستیم که تعرفه برق به چه ميزان افزايش پيدا ‌كند.

قیمت آب و برق نیز قرار است پلکانی بالا برود. در مورد قیمت تعرفه برق، این امر بستگی به تغييرات قيمت گاز، بنزين و نفت خواهد داشت.

کودتاچیان کتاب چاپ می کنند






در راستای سخنان گهر بار حضرت آیت الله خامنه ای در رابطه با آمادگی ایران در صدور دستاورد های علمی به دنیا، کودتاچیان اقدام به انتشار چند کتاب کرده اند تا تجربیات خود را در اختیار سایر دوستان بگذارند.

مهدی کلهر: دایرکتوری فاحشه تلفونی های تهران – جلد یک شامل شماره تلفن های خجسته بانو و فاطمه رجبی