Sunday, July 17, 2011

آخرین سخنرانی مجید توکلی

فرمانده ایرانی سرکوب قیام مردم سوریه

فرمانده ایرانی سرکوب قیام مردم سوریه


سرتیپ پاسدارعلی (محمد رضا) زاهدی، فرمانده سابق قرارگاه ثار الله



میهن – رضا رایان: فرمانده ایرانی سرکوب های سوریه کیست ؟ ستون امروز به این پرسش پاسخ می دهد.



این روزها همه جا سخن از دخالت سپاه پاسداران در سرکوب های خیابانی مردم معترض درسوریه است. این سرکوب توسط بخش ویژه سوریه در سپاه پاسداران انجام می شود که به “سپاه سوریه “معروف است. این سپاه برخلاف تصور رایج بعد از شروع اعتراضات اخیر در سوریه ایجاد نشده بلکه بیش از دو دهه است که در سوریه فعال است. سپاه سوریه تا قبل از شروع اعتراضات مردمی اخیر در این کشور، در واقع قرارگاه عملیاتی سپاه در خاک سوریه و در نزدیکی اسراییل و لبنان به شمار می رفت. مهمترین وظیفه سپاه سوریه، حمایت نظامی، اطلاعاتی و لجستیکی از حزب الله لبنان، حماس، جهاد اسلامی فلسطین و گروه تحت رهبری احمد جبرییل یعنی جبهه خلق برای آزادی فلسطین (فرماندهی کل) بود.



فرمانده سپاه سوریه همیشه به طور محرمانه منصوب می شود و همواره در محافل خبری و داخلی جمهوری اسلای ایران به طور رسمی نامی ازوی و واحد تحت فرماندهی او برده نمی شود اما همیشه فرمانده سپاه سوریه یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران بوده است.



اما حالا مسوول سپاه سوریه کیست؟ او کسی نیست جز سرتیپ پاسدارعلی (محمد رضا) زاهدی، فرمانده سابق قرارگاه ثار الله که در تهران نیز به طور تخصصی مسئول حفظ امنیت پایتخت بوده و حالا نیز در دمشق مستقر و فعال است. سرتیپ زاهدی از فرماندهان ارشد دوران جنگ ایران و عراق است که در جریان جنگ ۸ ساله با عراق در سطح فرماندهی گروهان، گردان و سپس فرمانده تیپ و لشکر ۱۴ امام حسین اصفهان فعال بوده است. وی در فاصله سال های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ نیز فرمانده نیروی زمینی سپاه بوده است. سرتیپ زاهدی در همین دوره به طور همزمان فرمانده قرارگاه ثار الله بوده که مسولیت تامین امنیت پایتخت در برابر قیام های مردمی را برعهده داشت. او در سال ۱۳۸۷ به عنوان فرمانده سپاه سوریه راهی دمشق شد. پس از شروع نا آرامی های سوریه و اعتراضات مردمی علیه بشار اسد، ستاد تحت امر سرتیپ زاهدی با اعزام نیروهای ویژه ضد شورش تقویت شده و برخی دیگر از فرماندهان بسیج و سپاه نیز که در سرکوب های تهران تجارب عملیاتی و میدانی و فرماندهی دارند برای کمک به حکومت بشار اسد در سرکوب مردم راهی ستاد سپاه سوریه شده اند. برخی از این فرماندهان به طور موقتی و برخی به شکل دائمی تری در سوریه مستقر شده اند.

نهي از منكر (فضولی در کار دیگران) بار ديگر به قيمت جان تمام شد؛

نهي از منكر (فضولی در کار دیگران) بار ديگر به قيمت جان تمام شد؛


تيغ روي شاهرگ طلبه جوان در بلوار پروين



خبرگزاري فارس (این گزارش یک خبرگزاری غیر قابل اعتماد ) : يكي از دوستان علي خليلي طلبه جوان ناهي از منكر به خبرنگار فارس گفت: طلبه جوان به همراه دوستانش از سوي اراذل و اوباش كه حدود 6 نفر بودند مورد حمله قرار گرفت و از ناحيه شاهرگ به شدت زخمي شد.



به گزارش خبرنگار حوادث فارس، نيمه‌ شب گذشته راكبان يك خودروي پرايد قصد آزار و اذيت چند خانم جوان با ظاهر و پوشش معمولي در چهارراه سيدالشهدا واقع در بلوار پروين (تهرانپارس) را داشتند كه با اعتراض چند نفر از جوانان محل كه از هيئت عازم منزل بودند، درگيري آغاز شد.



در جريان اين درگيري، يك طلبه جوان كه به همراه دو نوجوان به رفتار ناشايست راكبان خودروي پرايد و موتورسيكلتي كه همراه آنها بود، اعتراض كرد، از سوي يكي از راكبان پرايد و از ناحيه شاهرگ گردن مورد اصابت چاقو قرار گرفت.



يكي از دوستان اين طلبه جوان به خبرنگار فارس گفت: اين طلبه جوان به همراه دوستانش از سوي اين افراد كه حدود 6 نفر بودند مورد حمله قرار گرفت كه وي از ناحيه شاهرگ به شدت زخمي شد.



وي با بيان اينكه بعد از انتقال به بيمارستان عرفان، ساعت 5 صبح مورد جراحي قرار گرفت گفت: در حال حاضر اين طلبه بيهوش است اما به گفته پزشكان احتمال دارد به خاطر خونريزي شديد و نرسيدن خون به مغز دچار ضايعه مغزي شود.



اين فرد آگاه درباره شناسايي عاملان اين حادثه گفت: شماره پلاك خودروي عاملان شناسايي شده است.



گفتني است اين طلبه جوان كه در حوزه علميه ازگل مشغول تحصيل است از مراسم جشن نيمه شعبان به سمت منزل راهي بود و مي‌خواست كه 2 نفر از دانش‌آموزان نوجوان را تا خانه‌هايشان همراهي كند.

معاون اول احمدی نژاد متهم اول پرونده قتل ملا محمد ربیعی

معاون اول احمدی نژاد متهم اول پرونده قتل ملا محمد ربیعی




میهن، رضا رایان : این روزها ازمحمد رضا رحیمی معاون اول رییس جمهور به عنوان متهم اصلی در پرونده فساد های مالی موسوم به باند خیابان فاطمی نام برده می شود اما کمتر کسی می داند که او حداقل در یک پرونده از قتل های زنجیره ای متهم و آمر اصلی است. محمد رضا رحیمی از جانب محسنی اژه ای دادستان کل کشور متهم به فساد مالی و اداری شده است، اما در حالی که مخالفان رحیمی در درون حاکمیت درصدد متمهم کردن وی به فساد مالی هستند، پرونده آمریت وی در قتل ملا محمد ربیعی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه به طور تعمدی از سوی حاکمیت به فراموشی سپرده شده است. ملا محمد ربیعی برجسته ترین روحانی اهل سنت غرب کشور وامام جمعه اهل سنت کرمانشاه بود که در سال ۱۳۷۵ پس از انتقاد از حکومت به طرز مشکوکی جان سپرد. پیروان ملا محمد ربیعی که مرگ وی را توطئه محمد رضا رحیمی استاندار وقت کردستان و معاون اول کنونی احمدی نژاد می دانستند در کرمانشاه شروع به تجمع اعتراضی کرند اما این تجمعات یک هفته ای با دخالت نیروهای یگان ویزه پاسداران سرکوب و به خشونت کشیده شد. در نتیجه این خشونت ها یک نفر در کرمانشاه و یک نفر درروانسر از توابع کرمانشاه کشته شدند.



در محافل سیاسی کردستان از وجود سندی نام برده می شود که در آن محمد رضا رحیمی به عنوان استاندار وقت کردستان پس از کشته شدن ملا محمد ربیعی از مقامات بالاتر جمهوری اسلامی برای مشارکت کنندگان در عملیات کشتن وی تقاضای تشویق و پاداش نموده است. از قتل ملا محمد ربیعی به عنوان یک از قتل های زنجیره ای نام برده می شود که در جریان آن تعدادی از چهره ها و شخصیت های فکری، ادبی و سیاسی دگر اندیش توسط باند سعید امامی و با آمریت برخی از مقامات کنونی جمهوری اسلامی کشته شدند.

گفته می شود یکی از دلایل سکوت محسنی اژه ای دادستان کل کشور و سایر مقامات قضایی و امنیتی درباره این پرونده رحیمی و تاکید صرف بر فساد مالی و اداری وی، دست داشتن خود محسنی اژه ای و مقامات ارشد به عنوان آمر در پرونده قتل های زنجیره ای دهه ۷۰ است. طبق همین تحلیل این نگرانی وجود دارد که در صورت عملی شدن تهدیدات کنونی در مورد بازداشت رحیمی ، وی ممکن است به طور مقابل گرو کشی کند و تهدید به افشای اسرار قتل های زنجیره ای کند. به همین دلیل هنوز حاکمیت در مورد بازداشت وی احتیاط می کند.