Sunday, June 29, 2014

سکته قلبی مهدی خزعلی در زندان محمدصالح خزعلی از سکته قلبی پدرش خبر داد

سکته قلبی مهدی خزعلی در زندان

محمدصالح خزعلی از سکته قلبی پدرش خبر داد

مهدی خزعلی که پس از دستگیری‌اش در اواخر خردادماه اعلام اعتصاب غذای خشک کرد، با وخامت حال روبه‌رو و به بیمارستان منتقل شد.
دکتر مهدی خزعلی، پزشک و فعال سیاسی که اواخر خردادماه در حین سفر به شمال کشور دستگیر شد و اعلام اعتصاب غذا کرد، دچار حمله قلبی شده و در بیمارستان بستری شد.
محمدصالح خزعلی فرزند وی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «جمعه‌شب كه شنيدم بابا حالشون خيلی بده، خيلی به هم ريختم و خودم رو به آب و آتيش زدم كه كسی كاری كند .امروز خبر دادند كه بابا را به اورژانس بيمارستان امام خمينی آورده‌اند».
وی ادامه داد: «سريع به بيمارستان رفتيم. وارد كه شديم، با پدری تكيده مواجه شديم كه در مدت ٨ روز، ١٨ كيلو كاهش وزن داشت و از شدت خشكی دهان و گلو صدايش را به سختی می‌شنيديم.
دكترها هرچه اصرار كردند كه سرم وصل كنند بابا قبول نكردند».
فرزند مهدی خزعلی از سکته قلبی پدرش خبر داد و گفت: «جواب نوار قلبی ايشان آمد و گفتند كه شما ديروز كه نفس‌تان ايستاده، سكته قلبی كرده‌ايد و سريعاً بايد در سی‌سی‌يو بستری شويد. زيرا به علت نخوردن آب، خون‌تان غليظ شده و اين اتفاق افتاده است».
وی نوشت: «اين وظيفه بهداری رجايی‌شهر بوده است كه به ايشان رسيدگی كنند
اما متاسفانه آن‌جا كارشان اعدام و غسال‌خانه است و با بهبود و معالجه غريبه‌اند».
محمدصالح خزعلی پس از بازداشت پدرش به خودنویس گفت که دکتر خزعلی در شهرستان نور توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و پس از یک روز قرنطینه، به بند ۲ زندان رجایی‌شهر کرج که مخصوص نگه‌داری متهمان به قتل و محکومان به اعدام است، منتقل شد.
وی گفت که پدرش از همان بدو ورود به زندان، اعتصاب غذای خشک خود را اعلام کرد. مهدی خزعلی نیز که پس از انتخابات سال ۸۸ تا کنون هفت بار بازداشت شده است.
گفتنی است که مهدی خزعلی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته از حسن روحانی حمایت می‌کرد. وی اندکی پس از نوشتن یک نامه درباره محمدرضا مهدوی کنی، توسط تیم ویژه وزارت اطلاعات دولت روحانی بازداشت شد.

خانواده چهار زندانی عقیدتی محکوم به اعدام در مقابل زندان قزلحصار