Wednesday, October 10, 2012

هفت عضو ارشد اطلاعات سپاه و سه عضو “مخوال” در میان “اخلالگران عمده ارزی” دستگیر شده هستند یک گزارش رسیده از منابع موثق ما حاکیست که در میان افرادی که در روزهای اخیر در ایران با عنوان “اخلالگران عمده ارزی” دستگیر شده اند، شماری از چهره های مهم نهادهای اطلاعاتی و امنیتی سپاه پاسداران ایران نیز دیده می شوند. این گزارش می گوید: “هفت عضو ارشد اطلاعات سپاه پاسداران و سه عضو مرکز مخابرات و الکترونیک سپاه (که در اصطلاح سپاه از آن با سر واژه های “مخوال” نام برده می شود) در میان دستگیر شدگان عمده ارزی هستند. این گزارش اختصاصی می گوید: اسامی شماری از بازداشتی های عمده ارزی این چهره های بارز واحدهای اطلاعات و مخابرات سپاه هستند: سرهنگ پاسدار مصطفی عراقی، سرهنگ پاسدار برخورداری، سردار پاسدار رجبی، سردار پاسدار ساجدی، و نیز امیر حاج عباسی از وزارت اطلاعات. سردارها رجبی و ساجدی از واحد اطلاعات سپاه هستند. امیر حاج عباسی نیز مدیر کل ادارات اطلاعات استان ها است که سابقه نسبتاً طولانی نیز در گذشته در امر مسئولیت حراست چندین وزارت خانه ایران داشته است. این گزارش می گوید که شماری از کارکنان وزارت اطلاعات بازداشت امیر حاج عباسی را در ارتباط با التهابات ارزی و ناآرامی های بعد از آن تأیید کرده اند. اما سران سپاه در برابر خبر بازداشت نیروهای ارشد سپاهی مرتبط با “اخلالگران عمده ارزی” فعلاً سکوت کرده اند. * برخی از ناظران بعید نمی دانند که دخالت شگفت انگیز روز گذشته سرلشگر حسن فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران (که در یک نشست خبری در تهران گفت چرا دستگیری اخلالگران عمده ارزی زودتر صورت نگرفته است) با دستگیری چهره های مهم سپاهی در ارتباط باشد. همین ناظران می گویند سخنان دیگر روز گذشته سرلشگر فیروزآبادی نیز که از فرماندهان ارشد سپاه (بدون بردن نام آنها) انتقاد کرد و گفت چرا با برخی افراد و مقامات با سخنانشان این فضا را تلقین می کنند که گویا جنگ رخ می دهد؟، می تواند به نوعی تأیید کنندۀ حمایت او از دستگیری نیروهای بارز سپاهی به اتهام اخلالگری ارزی باشد. این ناظران بر این باور هستند که احتمال دارد که سرلشگر فیروزآبادی با سخنان خود، قبل از همه، از سرلشگر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه انتقاد می کند. بالاترین فرمانده سپاهی که در ماه گذشته از قطعی بون وقوع یک جنگ با ایران بر سر پرونده هسته ای سخن گفته بود، فرمانده کل سپاه بود. شمار دیگری از فرماندهان سپاه نیز مانند سرتیپ مسعود جزایری تلویحاً از فرمانده کل سپاه انتقاد (و در حالت خوش بینانه “توصیه مشفقانه”) کرده بود که از نزدیک و قطعی بودن جنگ سخن نگوید. برخی از ناظران می گویند اینکه رییس ستاد کل نیروهای مسلح روز گذشته از دستگیری اخلالگران عمده ارزی تلویحاً حمایت کرد، ممکن است نشان می دهد که این افراد از سوی آن دسته از فرماندهان ارشد سپاه حمایت می شوند که رییس ستاد کل نیروهای مسلح با آنها (دستکم بر سر ارزیابی های مربوط به جنگ) اختلاف نظر دارد. پایگاه خبری آذربایجان



هفت عضو ارشد اطلاعات سپاه و سه عضو “مخوال” در میان “اخلالگران عمده ارزی” دستگیر شده هستند

یک گزارش رسیده از منابع موثق ما حاکیست که در میان افرادی که در روزهای اخیر در ایران با عنوان “اخلالگران عمده ارزی” دستگیر شده اند، شماری از چهره های مهم نهادهای اطلاعاتی و امنیتی سپاه پاسداران ایران نیز دیده می شوند. این گزارش می گوید: “هفت عضو ارشد اطلاعات سپاه پاسداران و سه عضو مرکز مخابرات و الکترونیک سپاه (که در اصطلاح سپاه از آن با سر واژه های “مخوال” نام برده می شود) در میان دستگیر شدگان عمده ارزی هستند. این گزارش اختصاصی می گوید: اسامی شماری از بازداشتی های عمده ارزی این چهره های بارز واحدهای اطلاعات و مخابرات سپاه هستند: سرهنگ پاسدار مصطفی عراقی، سرهنگ پاسدار برخورداری، سردار پاسدار رجبی، سردار پاسدار ساجدی، و نیز امیر حاج عباسی از وزارت اطلاعات. سردارها رجبی و ساجدی از واحد اطلاعات سپاه هستند. امیر حاج عباسی نیز مدیر کل ادارات اطلاعات استان ها است که سابقه نسبتاً طولانی نیز در گذشته در امر مسئولیت حراست چندین وزارت خانه ایران داشته است. این گزا
رش می گوید که شماری از کارکنان وزارت اطلاعات بازداشت امیر حاج عباسی را در ارتباط با التهابات ارزی و ناآرامی های بعد از آن تأیید کرده اند. اما سران سپاه در برابر خبر بازداشت نیروهای ارشد سپاهی مرتبط با “اخلالگران عمده ارزی” فعلاً سکوت کرده اند.

* برخی از ناظران بعید نمی دانند که دخالت شگفت انگیز روز گذشته سرلشگر حسن فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران (که در یک نشست خبری در تهران گفت چرا دستگیری اخلالگران عمده ارزی زودتر صورت نگرفته است) با دستگیری چهره های مهم سپاهی در ارتباط باشد. همین ناظران می گویند سخنان دیگر روز گذشته سرلشگر فیروزآبادی نیز که از فرماندهان ارشد سپاه (بدون بردن نام آنها) انتقاد کرد و گفت چرا با برخی افراد و مقامات با سخنانشان این فضا را تلقین می کنند که گویا جنگ رخ می دهد؟، می تواند به نوعی تأیید کنندۀ حمایت او از دستگیری نیروهای بارز سپاهی به اتهام اخلالگری ارزی باشد. این ناظران بر این باور هستند که احتمال دارد که سرلشگر فیروزآبادی با سخنان خود، قبل از همه، از سرلشگر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه انتقاد می کند. بالاترین فرمانده سپاهی که در ماه گذشته از قطعی بون وقوع یک جنگ با ایران بر سر پرونده هسته ای سخن گفته بود، فرمانده کل سپاه بود. شمار دیگری از فرماندهان سپاه نیز مانند سرتیپ مسعود جزایری تلویحاً از فرمانده کل سپاه انتقاد (و در حالت خوش بینانه “توصیه مشفقانه”) کرده بود که از نزدیک و قطعی بودن جنگ سخن نگوید. برخی از ناظران می گویند اینکه رییس ستاد کل نیروهای مسلح روز گذشته از دستگیری اخلالگران عمده ارزی تلویحاً حمایت کرد، ممکن است نشان می دهد که این افراد از سوی آن دسته از فرماندهان ارشد سپاه حمایت می شوند که رییس ستاد کل نیروهای مسلح با آنها (دستکم بر سر ارزیابی های مربوط به جنگ) اختلاف نظر دارد.

پایگاه خبری آذربایجان

هولوکاست مردم سوریه، جنایت علیه بشریت توسط قصاب دمشق و خائنه ای فاشیست Crimes against humanity in Syria, by Bashar and Khamenei fascists



هولوکاست مردم سوریه، جنایت علیه بشریت توسط قصاب دمشق و خائنه ای فاشیست

Crimes against humanity in Syria, by Bashar and Khamenei fascists

پس از انکه شرکت مالزیایی "ایر آسیا" پرواز به ایران را متوقف کرد، سه شرکت هواپیمایی دیگر نیز پرواز به تهران را متوقف کردند. به گزارش سرویس بین الملل انتخاب؛ بريتيش ايرويز، شرکت هواپيمايی انگلیس اعلام کرد که از اين پس تا اطلاع بعدی،‌ پروازهای خود به تهران را متوقف می کند. برتيش ايرويز در اطلاعيه ای اعلام کرد: آخرين پرواز اين شرکت از فرودگاه هيثرو لندن به تهران، روز جمعه ۱۲ اکتبر جاری برابر با ۲۱ مهرماه خواهد بود و آخرين سرويس تهران به لندن نيز يک روز بعد، در روز شنبه ۱۳ اکتبر و به عبارتی ۲۲ مهرماه پرواز خواهد کرد. بريتيش ايرويز همچنين اضافه کرده که در زمستان امسال نيز پروازی بين لندن – تهران نخواهد داشت و پروازهای احتمالی آينده هم در دست مطالعه خواهد بود. شرکت ايرفرانس نيز در وب سايت خود پرواز به تهران را با عبارت «فراهم نيست» مشخص کرده و از مسافران و متقاضيان به تهران خواسته است تا با دفتر اين شرکت در دوبی تماس بگيرند. سرويس هوايی تاجيکستان به ايران هم از روز سه شنبه متوقف شده است. سخنگوی شرکت هوايی تاجيکستان گفته می شود که مقام های سرويس دهنده درفرودگاه تهران، تحويل سوخت مورد نياز هواپيماهای خارجی را به پرداخت هزينه آن به ارزهای معتبر خارجی مشروط کرده اند. اين سخنگو گفته است که توقف پروازها موقتی است ولی به زمان از سرگيری پروازها اشاره ای نکرده است. افزایش 50 درصدی قیمت بلیت رييس سازمان هواپيمايی کشور از افزايش ۵۰ درصدی قيمت بليت پروازهای داخلی تا دو هفته ديگر خبر داد. کاپيتان حميد پهلوانی در اين زمينه توضيح داده که برای تعيين نرخ بليت هواپيما، فاکتورهای گوناگون و ازجمله ارز در نظر گرفته می شود و با تغييرات نرخ ارز، نرخ گذاری مجدد برای قيمت بليت، اجتناب ناپذير شده است. پهلوانی ابراز ميدواری کرده است که فرايندی ايجاد شود تا مشکل تعيين نرخ پرواز شرکت های داخلی و خارجی که گريبانگير صنعت هوايی شده است، برطرف شود. مطالب مرتبط




پس از انکه شرکت مالزیایی "ایر آسیا" پرواز به ایران را متوقف کرد، سه شرکت هواپیمایی دیگر نیز پرواز به تهران را متوقف کردند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب؛ بريتيش ايرويز، شرکت هواپيمايی انگلیس اعلام کرد که از اين پس تا اطلاع بعدی،‌ پروازهای خود به تهران را متوقف می کند.

برتيش ايرويز در اطلاعيه ای اعلام کرد: آخرين پرواز اين شرکت از فرودگاه هيثرو لندن به تهران، روز جمعه ۱۲ اکتبر جاری برابر با ۲۱ مهرماه خواهد بود و آخرين سرويس تهران به لندن نيز يک روز بعد، در روز شنبه ۱۳ اکتبر و به عبارتی ۲۲ مهرماه پرواز خواهد کرد.

بريتيش ايرويز همچنين اضافه کرده که در زمستان امسال نيز پروازی بين لندن – تهران نخواهد داشت و پروازهای احتمالی آينده هم در دست مطالعه خواهد بود.

شرکت ايرفرانس نيز در وب سايت خود پرواز به تهران را با عبارت «فراهم نيست» مشخص کرده و از مسافران و متقاضيان به تهران خواسته است تا با دفتر اين شرکت در دوبی تماس بگيرند.

سرويس هوايی تاجيکستان به ايران هم از روز سه شنبه متوقف شده است.

سخنگوی شرکت هوايی تاجيکستان گفته می شود که مقام های سرويس دهنده درفرودگاه تهران، تحويل سوخت مورد نياز هواپيماهای خارجی را به پرداخت هزينه آن به ارزهای معتبر خارجی مشروط کرده اند.

اين سخنگو گفته است که توقف پروازها موقتی است ولی به زمان از سرگيری پروازها اشاره ای نکرده است.

افزایش 50 درصدی قیمت بلیت

رييس سازمان هواپيمايی کشور از افزايش ۵۰ درصدی قيمت بليت پروازهای داخلی تا دو هفته ديگر خبر داد.

کاپيتان حميد پهلوانی در اين زمينه توضيح داده که برای تعيين نرخ بليت هواپيما، فاکتورهای گوناگون و ازجمله ارز در نظر گرفته می شود و با تغييرات نرخ ارز، نرخ گذاری مجدد برای قيمت بليت، اجتناب ناپذير شده است.

پهلوانی ابراز ميدواری کرده است که فرايندی ايجاد شود تا مشکل تعيين نرخ پرواز شرکت های داخلی و خارجی که گريبانگير صنعت هوايی شده است، برطرف شود.
مطالب مرتبط

ارتش آزاد سوریه یک پایگاه بزرگ ارتش اسد را به تصرف خود درآورد ارتش آزاد سوریه روز چهارشنبه 10-10-2012 اعلام کرد مهمترین پایگاه سوق الجیشی ارتش رژیم اسد که راه ارتباطی دمشق به حلب را به هم متصل می کرد به تصرف در آورده است. به گزارش العربیه به نقل از فرماندهی ارتش آزاد سوریه پایگاه "معره النعمان" به تصرف نیروهای ارتش آزاد درآمده است. تلویزیون العربیه تصاویری را پخش کرد که در آن نشان داده می شود ارتش آزاد سوریه اسلحه های سنگین شامل تانک، نفربر، توپخانه وخمپاره انداز را در پایگاه بزرگ معره النعمان به غنیمت گرفته است. به گفته کارشناسان نظامی ارتش آزاد سوریه با تصرف منطقه سوق الجیشی معره النعمان راه ارسال نیروهای کمکی از دمشق به حلب را قطع کرده است. از سوی دیگر با خروج نیروهای اسد از پایگاه استراتژیک معره النعمان ، نیروی هوایی اسد به بمباران شدید این پایگاه پرداخت . یکی از افسران گردان الفاروق در تماس با العربیه گفت: "نیروهای اسد دیگر انگیزه ای برای رویارویی با ارتش آزاد ندارند زیرا آنها دریافتند که نمی توانند انقلاب مردم سوریه را سرکوب کنند برای همین روحیه خود را باخته اند". این درحالی است که طی 24 ساعت گذشته بیش از 153 تن از مخالفان در مناطق مختلف سوریه بوسیله نیروهای امنیتی، شبیحه ( لباس شخصی ها) و ارتش اسد کشته شدند.

ارتش آزاد سوریه یک پایگاه بزرگ ارتش اسد را به تصرف خود درآورد

ارتش آزاد سوریه روز چهارشنبه 10-10-2012 اعلام کرد مهمترین پایگاه سوق الجیشی ارتش رژیم اسد که راه ارتباطی دمشق به حلب را به هم متصل می کرد به تصرف در آورده است.

به گزارش العربیه به نقل از فرماندهی ارتش آزاد سوریه پایگاه "معره النعمان" به تصرف نیروهای ارتش آزاد درآمده است.

تلویزیون العربیه تصاویری را پخش کرد که در آن نشان داده می شود ارتش آزاد سوریه اسلحه های سنگین شامل تانک، نفربر، توپخانه وخمپاره انداز را در پایگاه بزرگ معره النعمان به غنیمت گرفته است.

به گفته کارشناسان نظامی ارتش آزاد سوریه با تصرف منطقه سوق الجیشی معره النعمان راه ارسال نیروهای کمکی از دمشق به حلب را قطع کرده است.

از سوی دیگر با خروج نیروهای اسد از پایگاه استراتژیک معره النعمان ، نیروی هوایی اسد به بمباران شدید این پایگاه پرداخت .

یکی از افسران گردان الفاروق در تماس با العربیه گفت: "نیروهای اسد دیگر انگیزه ای برای رویارویی با ارتش آزاد ندارند زیرا آنها دریافتند که نمی توانند انقلاب مردم سوریه را سرکوب کنند برای همین روحیه خود را باخته اند".

این درحالی است که طی 24 ساعت گذشته بیش از 153 تن از مخالفان در مناطق مختلف سوریه بوسیله نیروهای امنیتی، شبیحه ( لباس شخصی ها) و ارتش اسد کشته شدند.

نگاهی به پرونده یک زندانی اعدامی که تا ساعاتی دیگر اعدام خواهد شد / فایل صوتی و سند خبرگزاری هرانا – بامداد امروز مصادف با دهم اکتبر روز جهانی مبارزه بر علیه اعدام ۱۰ زندانی محکوم به اعدام به سلولهای انفرادی جهت اجرای حکم منتقل شدند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید صدقی یکی از زندانیانی است که صبح امروز جهت اجرای حکم اعدام به انفرادی زندان منتقل شده است و احتمال می‌روند بامداد فردا حکم اعدام در مورد وی اجرا شود. گزارشگر هرانا در بررسی پرونده این زندانی به عنوان نمونه بارزی از نحوه صدور و اجرای حکم اعدام در دادگاه‌های انقلاب به موارد کثیری از نقض حقوق متهم و قانون برخورد کرده است که متن لایحه دفاعیه وکیل تسخیری وی گواه مستندی بر این ادعاست. محمد شریف وکیل پایه یک دادگستری و وکیل تسخیری وی در لایحه دفاعیه می‌گوید در جریان محاکمه وی تنها ۱۵ دقیقه پیش از دادگاه موفق به ملاقات با وی شده است و خواهان اعلام نقص تحقیقات در خصوص پرونده متهم شده بود وی هم چنین اتهامات انتسابی از سوی شرکای جرم را که به وی نسبت داده شده است را خلاف شرع دانسته است. این وکیل دادگستری هم چنین در متن دفاعیه خود آورده است موکلش به عنوان کارگر و نه کارفرما حاضر بوده و از محتویات بسته‌ای که در آن مواد مخدر جاسازی شده بود بی‌اطلاع بوده است و در زمان بازداشت از زبان وی اعترافاتی توسط اداره مبارزه با مواد مخدر نوشته شده است که متهم آن‌ها را در جریان دادگاه بار‌ها منکر شده است وی در ادامه آورده است موکلش در جریان بازجویی و در جلسه رسیدگی به دادگاه در معرض سوالات القایی و اغفال کننده قرار داشته است و اقاریر کسب شده از سوی بازجو علی رغم با سواد بودن متهم توسط بازجوی پرونده نوشته شده است. سند شماره ۱: شرح نحوه بازداشت و بازجویی و محاکمه با صدای زندانی سند شماره ۲: متن کامل دفاعیه محمد شریف سند شماره ۳ | سند شماره ۴ | سند شماره ۵ | سند شماره ۶ | سند شماره ۷ | سند شماره ۸ | سند شماره ۹ | سند شماره ۱۰ |سند شماره ۱۱ | سند شماره ۱۲ | برای دیدن اسناد به لینک زیر مراجعه کنید https://hra-news.org/1389-01-28-00-30-11/13805-1.html

نگاهی به پرونده یک زندانی اعدامی که تا ساعاتی دیگر اعدام خواهد شد / فایل صوتی و سند

خبرگزاری هرانا – بامداد امروز مصادف با دهم اکتبر روز جهانی مبارزه بر علیه اعدام ۱۰ زندانی محکوم به اعدام به سلولهای انفرادی جهت اجرای حکم منتقل شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید صدقی یکی از زندانیانی است که صبح امروز جهت اجرای حکم اعدام به انفرادی زندان منتقل شده است و احتمال می‌روند بامداد فردا حکم اعدام در مورد وی اجرا شود.

گزارشگر هرانا در بررسی پرونده این زندانی به عنوان نمونه بارزی از نحوه صدور و اجرای حکم اعدام در دادگاه‌های انقلاب به موارد کثیری از نقض حقوق متهم و قانون برخورد کرده است که متن لایحه دفاعیه وکیل تسخیری وی گواه مستندی بر این ادعاست.

محمد شریف وکیل پایه یک دادگستری و وکیل تسخیری وی در لایحه دفاعیه می‌گوید در جریان محاکمه وی تنها ۱۵ دقیقه پیش از دادگاه موفق به ملاقات با وی شده است و خواهان اعلام نقص تحقیقات در خصوص پرونده متهم شده بود وی هم چنین اتهامات انتسابی از سوی شرکای جرم را که به وی نسبت داده شده است را خلاف شرع دانسته است.

این وکیل دادگستری هم چنین در متن دفاعیه خود آورده است موکلش به عنوان کارگر و نه کارفرما حاضر بوده و از محتویات بسته‌ای که در آن مواد مخدر جاسازی شده بود بی‌اطلاع بوده است و در زمان بازداشت از زبان وی اعترافاتی توسط اداره مبارزه با مواد مخدر نوشته شده است که متهم آن‌ها را در جریان دادگاه بار‌ها منکر شده است وی در ادامه آورده است موکلش در جریان بازجویی و در جلسه رسیدگی به دادگاه در معرض سوالات القایی و اغفال کننده قرار داشته است و اقاریر کسب شده از سوی بازجو علی رغم با سواد بودن متهم توسط بازجوی پرونده نوشته شده است.

سند شماره ۱: شرح نحوه بازداشت و بازجویی و محاکمه با صدای زندانی
سند شماره ۲: متن کامل دفاعیه محمد شریف
سند شماره ۳ | سند شماره ۴ | سند شماره ۵ | سند شماره ۶ | سند شماره ۷ | سند شماره ۸ | سند شماره ۹ | سند شماره ۱۰ |سند شماره ۱۱ | سند شماره ۱۲ |

برای دیدن اسناد به لینک زیر مراجعه کنید

https://hra-news.org/1389-01-28-00-30-11/13805-1.html