Thursday, May 27, 2010

روسیه از مناسبات پنهان

روسیه از مناسبات پنهان
احمدی نژاد و امریکا مطلع شده؟

یافتن دلیل همسو شدن روسیه با امریکا برای تدوین قطعنامه تحریم های جدید علیه ایران، مهم تر از سخنانی است که احمدی نژاد در کرمان ایراد کرد. حتی می توان چنین تصور کرد که احمدی نژاد با مخاطب قرار دادن رئیس جمهور روسیه و گفتن سخنانی که در عرف دیپلماتیک جائی نداشت، کوشید اذهان عمومی و بویژه اذهان فعالان و نخبگان سیاسی داخل کشور را از تلاش برای یافتن دلیل همسوئی روسیه و امریکا در قطعنامه تحریم ایران منصرف و منحرف کند. به هیچ روی ناممکن نیست که احمدی نژاد یا در سفر به امریکا و یا توسط لابی هائی که برای ارتباط با کاخ سفید سازمان داده و پول به حسابشان می ریزد، سند و یا مدرکی را علیه روسیه دراختیار امریکائی ها گذاشته باشد و یا وعده ای را علیه روسیه به امریکائی ها داده باشد. امریکائی ها نیز برای بریدن بند ناف روسیه با جمهوری اسلامی و تبدیل روسیه به متحد خود علیه ایران، این سند و مدرک را دراختیار روس ها گذاشته باشند. پاسخ بسیار تند دستیار رئیس جمهور روسیه به احمدی نژاد، فراتر از پاسخ به سخنان وی در جریان سفر به کرمان بود. چنان فراتر که می توان حدس زد روس ها نیز از یک بازی سیاسی میان احمدی نژاد و کاخ سفید با اطلاع شده و با دست پر چنین پاسخی به وی دادند. آیا، آنها پیش از این پاسخ، علی خامنه ای را بطور خصوصی درجریان بازی احمدی نژاد با کاخ سفید برای زدوبند با آنها قرار داده اند؟ اگر چنین نبود، بدون بیم از واکنش رسمی جمهوری اسلامی، چنین پاسخی به احمدی نژاد نداده و باصطلاح رئیس جمهور یک کشور همسایه را "عوامفریب" خطاب نمی کردند! آن سند مهمی که روس ها از اعلام آمادگی احمدی نژاد برای معامله با کاخ سفید دراختیار دارند چیست؟

این فاجعه نیست؟

این فاجعه نیست؟
وقتی رئیس دولت می گوید:
امریکا به عراق آمده
که جلوی ظهور امام زمان را بگیرد!



فرازهائی از سخنان میرحسین موسوی در دیدار با اعضای شورای مرکزی سازمان جوانان حزب اعتماد ملی: شجاعت و افشاگری آقای کروبی سهم بالایی در آگاهی مردم و جنبش دارد. امیدواریم که این نقش همچنان با قدرت ادامه داشته باشد. ایستادگی ایشان در تداوم نقش جنبش سبز اهمیت حیاتی دارد.

ایستادگی بر حق تشکیل و حفظ احزاب در این روزها حیاتی تر از همیشه است. وقتی بحث اجرای بدون تنازل قانون اساسی می شود یکی از اصول صراحت در آزادی تشکل ها و احزاب است؛ چه این احزاب سیاسی باشند و چه صنفی. تشکل های سیاسی باید از آزادی و حقوق همه دفاع کنند و در صورت امکان در هم ادغام شوند و تشکل های بزرگتری را ایجاد کنند.

امروز خرافات در خدمت یک فساد سازمان یافته سیاسی و اقتصادی قرار گرفته است. حذف سازمان مدیریت و برنامه ریزی، حساسیت به کلید واژه توسعه، پشت سر انداختن برنامه های پنج ساله توسعه، همه و همه نشان از رسوخ تفکر خرافی است.

شیعه واقعی همیشه و هر روز منتظر فرج و ظهور امام زمان (عج) است ولی در عین حال برای هزار سال بعد خود هم برنامه ریزی می کند. ولی امروز اقتصاد صدقه ای و اقدامات باری به هر جهت اغتشاش عظیمی را در تنظیم رویه های عقلانی ایجاد کرده است .حذف بخش عمده ای از مدیران باتجربه معتقد به برنامه ریزی و مدیریت علمی به خرافه گرایی افراطی مرتبط است.

شما توجه کنید به نگاه رئیس دولت که می گوید آمریکا نه برای نفت یا دلائل ژئوپلتیکی یا به دلایل استراتژیک به عراق آمده، بلکه آمده است که جلوی ظهور امام زمان علیه السلام را بگیرد. حاکمیت با این طرز فکر در سیاست خارجی چه فاجعه ای می تواند ایجاد کند. آیا توافق های شبه ترکمنچای نمی تواند نتیجه اجتناب ناپذیر چنین طرز فکری باشد؟

حضرت امام(ره) بیشترین حساسیت را به تسلط تحجر و خرافه داشتند و در دوره ای که فشار غیر عادی برای جلوی از شرکت زنان در انتخابات ایجاد شد، ایشان با صراحت و تندی برخورد کردند و گفتند مگر می توان نیمی از جمعیت کشور را از دخالت در سرنوشت خود محروم کرد؟

پیامدهای مالی، نظامی و اتمی

پیامدهای مالی، نظامی و اتمی
قطعنامه جدید تحریم علیه ایران


فعالیت های اتمی تجاری ایران در خارج از این کشور مانند شرکت در طرح های استخراج اورانیوم یا تولید مواد و تکنولوژی های اتمی ممنوع می شود و کشورهای جهان موظف می شوند از انتقال مستقیم یا غیرمستقیم هشت نوع سلاح سنگین- از جمله تانک، خودروهای زره ای، هواپیماهای جنگی، هلیکوپترهای تهاجمی، کشتی های نظامی و سیستم های موشکی - به ایران جلوگیری کنند. همچنین فعالیت های ایران برای تولید موشک های بالستیک با توانایی حمل کلاهک هسته ای، از جمله آزمایش های موشکی که در آن از تکنولوژی بالستیک استفاده شده باشد ممنوع اعلام می شود. کشورهای جهان موظف اند از ورود شمار دیگری از مقام های ایران به قلمروی خود جلوگیری کنند و دارایی های تعداد دیگری از افراد و شرکت های ایرانی نیز در فهرست مسدود شدن قرار می گیرد. اسامی این افراد که در میان آنها فرماندهان و مقامات سپاه پاسداران و شرکت های وابسته به سپاه قرار دارد بصورت پیوست، ضمیمه قطعنامه جدید می شود. تمام محموله های هوایی و دریایی که به ایران فرستاده یا از آن خارج می شود در فرودگاه ها، بنادر و آب های قلمرو کشورها با هدف جلوگیری از انتقال محموله ها مواد اتمی، موشکی یا نظامی تحت بازرسی و کنترل قرار میگیرند. این تصمیم مطابق قوانین بین المللی شامل آب های آزاد نیز می شود. ( همین بند قطعنامه به کشتی های جنگی امریکا اجازه می دهد که کشتی های عازم ایران را در هر نقطه از آب های آزاد جهان متوقف کرده و بازرسی کند.) بند دیگری از این قطعنامه شامل ممنوع اعلام شدن ارائه خدمات و حتی سوخت به کشی های ایرانی و یا کشتی های خارجی حامل محموله های ممنوع اعلام شده در قطعنامه نیز می شود. همچنین تمام فعالیت های مربوط به بیمه و همچنین فعالیت های بانکی بانک های ایران که مرتبط با ممنوعیت های اعلام شده دراین قطعنامه باشد ممنوع می شود. از جمله گشایش شعب بانک های ایران در کشورهای دیگر.

آغاز شمارش معکوس

آغاز شمارش معکوس
برای تصویب قطعنامه جدید


شمارش معکوس برای تصویب قطعنامه جدید تحریم ها علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل آغاز شده است. وزیر خارجه امریکا، علیرغم امضای توافقنامه ای میان ایران، برزیل و ترکیه که بموجب آن 1200 کیلو اورانیوم 5ر3 در صدی ایران به ترکیه منتقل شده و ظرف یکسال 120 کیلو اورانیوم 20 درصدی برای راکتور تحقیقات پزشکی تهران تحویل خواهد شد، اعلام کرد: امریکا، مسکو و پکن در باره قطعنامه جدید تحریم ها علیه ایران به توافق رسیده اند.

پس از این مصاحبه، نیز در اظهارنظرهای متعاقب آن، توافق با انتقال اورانیوم ایران به ترکیه، یک مانور سیاسی در آستانه تصویب تحریم های جدید اعلام شد و این که جمهوری اسلامی برای جلوگیری از تصویب قطعنامه جدید دست به این مانور زده است.

با این حال، روز دوشنبه نماینده جمهوری اسلامی در آژانس بین المللی انرژی اتمی، نامه انتقال اورانیوم به ترکیه را به "یوکیا آمانو " مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تسلیم کرد.

سنای امریکا، تصویب تحریم فروش بنزین به ایران را متوقف اعلام کرده و اعلام داشت که منتظر روشن شدن سرنوشت قطعنامه جدید تحریم ها در شورای امنیت سازمان ملل می ماند.

"1+5" (پنج عضو دائم شورای امنیت بعلاوه آلمان) متن پیشنویس قطعنامه جدید تحریم ها را در اختیار دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل قرار داده تا پس از مطالعه و بررسی آن، جلسه شورا برای تصویب آن تشکیل شود.