Tuesday, October 20, 2009

انتخابات افغانستان تکرار می شود


با تجربه از حوادث ایران

انتخابات افغانستان تکرار می شود
یگانه مقامی که درجهان انتخابات پرتقلب افغانستان را تائید و بنام رئیس جمهورایران، به "کرزای" تبریک گفته بود، احمدی نژاد بود!






انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان، سرانجام پس از دو ماه کشاکش و بحث بر سر تقلب و رای سازی ها، به مرحله دوم کشیده شد. یعنی رئیس جمهور کنونی افغانستان "کرزای" که "عبدالله" وزیر خارجه اسبق کابینه وی، برای دور دوم در برابر هم قرار می گیرند. این درحالی است که با اعلام قطره چکانی شمارش آراء، دو ماه تلاش شده بود زمینه سنجی کنند و ببینند می شود کرزای را پیروز انتخابات اعلام کرد یا نه، که سرانجام نیز نشد!

ناظران بین المللی که این انتخابات را زیر نظر داشتند از تقلب های گسترده خبر دادند و آراء اعلام شده به سود کرزای را رای سازی اعلام داشتند.

دراین میان، رئیس جمهور کم عقل ایران که تصور کرده بود هرکسی می تواند با کودتا و تقلب در انتخابات رئیس جمهور شود، تنها رئیس جمهور جهان بود که پیروزی کرزای را به وی تبریک گفته بود!

این اقدام احمدی نژاد در ادامه کمک های مالی بود که دولت او از پیش از انتخابات در اختیار کرزای گذاشته بود. کمکی که برخی مطلعین انتخاباتی در افغانستان گفته اند ماهانه به مبلغ یک میلیون دلار بوده است!

نتیجه دور دوم انتخابات، با توجه به تجربه ای که بر سر افشای تقلب و رای سازی صورت گرفت، بعید است شبیه دور اول باشد و به همین دلیل آفتار عمر ریاست جمهوری کرزای را بسیاری از ناظران امور افغانستان بر لب بام می بینند. گرچه پیروزی احتمالی دکتر عبدالله نیز گشایشی در کار فرومانده افغانستان نخواهد گشود. یا بعید است چنین گشودگی بوجود آید.

پذیرش برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان را میتوان تصمیمی متاثر از حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران نیز ارزیابی کرد. یعنی بیم از اعلام پیروزی قطعی کرزای و آغاز اعتراضات مردمی. اعتراضاتی که بر خلاف ایران که در نهایت آرامش و سکوت و مسالمت آمیز برگزار شده بود، در افغانستان با زبان گلوله می توانست انجام شود. زبانی که نیروی نظامی کم توان افغانستان نمی توانست با آن چنان کند که نیروی نظامی جمهوری اسلامی با درنده خوئی کامل با مردم ایران کرد.

کاملیا انتخابی فرد، خبرنگار ایرانی مقیم خارج از کشور که در سالهای اخیر بارها به افغانستان سفر کرده و با مسائل این کشور از نزدیک آشناست، شب گذشت در وبلاگ خود دوره دوم انتخابات افغانستان در یادداشت کوتاهی تفسیر کرد. اهمیت گزارش یا تفسر کوتاه او در آنست که وی درجریان انتخابات اخیر افغانستان نیز بارها به این کشور و حتی ولایات آن سفر کرده بود.

گزارش او را از اینجا می توانید بخوانید.

http://cameliaentekhabifard.net/wordpress

سپاه پاسداران خواستار سركوب «تروريست ها» در خاك پاكستان شد


فرمانده نيروى زمينى سپاه پاسداران روز سه شنبه خواستار صدور مجوزهاى لازم براى انجام عمليات عليه گروه جندالله و سرکوب «تروریست ها» در خاك پاکستان شد.

محمد پاكپور با انتقاد از عملكرد دولت پاكستان در برخورد با «تروريست ها» خواستار آن شد تا «مجوزهاى لازم براى برخورد سپاه با آنها در خاك پاکستان» صادر شود.

اين فرمانده ارشد سپاه كه اظهاراتش در تلويزيون دولتى ايران و خبرگزارى فارس بازتاب يافته است، اشاره نكرده است که دولت ایران باید این مجوزها را صادر کند یا پاکستان.

در عمليات انتحارى روز يكشنبه در منطقه «پيشين» شهرستان «سرباز» در استان سيستان و بلوچستان بيش از ۴۰ نفر از جمله ۱۵ فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامى کشته شدند که در میان آنها نام على شوشترى، جانشين فرمانده نيروى زمينى سپاه، به چشم می خورد.

گروه سنى «جندالله» كه ايران مى گويد مقر فعاليت آن در خاك پاكستان است، مسئوليت اين حمله را بر عهده گرفته است.

مقام هاى جمهورى اسلامى ايران در دو روز اخير به شدت از دولت پاكستان انتقاد كرده و خواستار عكس العمل اين كشور در قبال اعضاى جندالله شدند.

حيدر مصلحى، وزير اطلاعات جمهورى اسلامى، روز سه شنبه گفت كه قرائن و شواهدى در اختيار داريم كه نشان مى دهد عبدالمالك ريگى، رهبر گروه جندالله، با دستگاه هاى اطلاعاتى پاكستان در ارتباط است.

آقاى مصلحى افزود كه يك هيئت اطلاعاتى – امنيتى براى گفت و گو در اين زمينه به پاكستان اعزام مى شود.

فرمانده نيروى زمينى سپاه پاسداران نيز گفته است: «وزارت خارجه (ايران) بايد با آن كشور (پاكستان) مذاكره كند كه تروريست ها را دستگير كرده و به جمهورى اسلامى تحويل دهند و يا به ما اجازه دهند كه خودمان با آنها برخورد كنيم.»

آقاى پاكپور با بيان اينكه تا امروز پاكستان هيچ همكارى با ايران نداشته است، افزود: «بدون شك عبدالمالك ريگى سركرده گروهكى تروريستى در پاكستان است و اعضاى اين گروهك در آنجا توسط برخى كشورهاى استكبارى مانند آمريكا و انگليس آموزش مى بينند



آمريكا و انگليس در روزهاى اخير بارها از سوى مقام هاى ايران و فرماندهان سپاه به دخالت در انفجار روز يكشنبه متهم شده اند ولى اين دو كشور با محكوم كردن چنين حمله اى، هر گونه دخالت در اين زمينه را رد كردند.

عبدالباسط، وزير امور خارجه پاكستان نيز به اتهام هاى ايران واكنش نشان داده و اتهام ارتباط سازمان هاى اطلاعاتى اين كشور با عاملان حمله به سيستان و بلوچستان را رد كرد.

به گفته وى، «دولت پاكستان از محل اختفاى اين عوامل هيچ اطلاعى ندارد.»

بازداشت سه مظنون

در همين حال، محمد مرزيه، دادستان عمومى و انقلاب زاهدان مى گويد: سه مظنون به دست داشتن در حمله انتحارى سيستان و بلوچستان، در يكى از شهرهاى اين استان دستگير شده اند.

وى به خبرگزارى فارس گفته است: عامل اين حمله انتحارى نيز شناسايى شده و تابعيت ايرانى داشته است اما به دلائل امنيتى نام و مشخصات او اعلام نمى شود.

دادستان عمومى و انقلاب زاهدان آمار نهايى كشته شدگان را ۴۱ و مجروحان را حدود ۱۵ نفر اعلام كرده است.

از سوى ديگر، محمد خزائى، سفير ايران در سازمان ملل، در نامه اى به نماينده ويتنام، رييس دوره اى شوراى امنيت، خواهان محكوم كردن حمله انتحارى سيستان و بلوچستان از سوى اين شورا شده است.

استان سيستان و بلوچستان در سال هاى اخير صحنه نا آرامى و خشونت هاى ناشى از بمبگذارى انتحارى گروه عبدالمالك ريگى و درگيرى ميان نيروهاى نظامى با قاچاقچيان مواد مخدر و گروه هايى بوده است كه از سوى جمهورى اسلامى، «اشرار» خوانده مى شوند.

مذاکرات اتمی وین متوقف شد


محمد البرادعی گفت بحث های وین خوب آغاز شده است و به سخن او «سازنده» است

مذاکرات برنامه اتمی ایران در وین روز سه شنبه متوقف شد، علت آن ظاهرا این بود که ایران در برابر نقش پیشنهادی فرانسه در معامله غنی سازی اورانیوم که در دست بحث و بررسی است، مقاومت می کرد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی دلیلی برای این تاخیر در آغاز دومین روز بحث ها میان ایران، روسیه، فرانسه، ایالات متحده و آژانس ارائه نداد.

علی اصر سلطانیه، نماینده جمهوری اسلامی در آژانس، در پاسخ به پرسش های خبرنگاران هنگام خروج از جلسه، روشن نساخت که آیا قصد دارد به تهران بازگردد یا نه.

مذاکره کنندگان درباره پیشنهادی برای حمل اورانیوم ایران به روسیه و فرانسه برای تبدیل به سوخت رآکتور سرگرم بحث بوده اند.

یک دیپلمات آشنا به مذاکرات وین می گوید طرف ها اینک درباره توافقی بین روسیه و ایران بحث می کنند که به روسیه اجازه خواهد داد کار غنی سازی را به عنوان یک قرارداد فرعی به فرانسه واگذار کند و به این ترتیب درخواست تهران را برای پرهیز از معاملات مستقیم با پاریس تامین کند.

تاخیر روز سه شنبه پس از آن روی داد که منوچهر متکی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، در تهران گفت در هر معامله ای در مورد برنامه اتمی ایران نیاز به فرانسه نیست. متکی افزود کار با آمریکا و روسیه زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی برای رسیدن به توافق کافی خواهد بود.

هدف از توافق غنی سازی این است که از نگرانی های غرب مبنی بر غنی سازی اورانیوم به منظور تولید تسلیحات اتمی بکاهد.

تلویزیون دولتی ایران پیشتر به نقل از منابع نزدیک به مذاکرات گفت تهران وارد قرارداد غنی سازی با فرانسه نخواهد شد، آنها خودداری گذشته فرانسه از تحویل تجهیزات رآکتور را دلیل آن ذکر می کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه گفت فرانسه علی رعم اظهارات ایران در مذاکرات اتمی وین شرکت می کند.

محمد البرادعی، رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی، روز دوشنبه گفت بحث های وین خوب آغاز شده است و به سخن او «سازنده» است.

علی اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس، توصیف البرادعی از مذاکرات را تایید کرد.

با این حال، قبلا در روز دوشنبه، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت تهران بدون توجه به نتیجه مذاکرات با قدرت های جهانی، فعالیت های غنی سازی را متوقف نخواهد کرد.

40 خبرنگار و عکاس در زندان

گزارشگران بدون مرز در پايگاه اينترنتى خود جزئياتى از بازداشت و شكنجه يک عكاس ايرانى را منتشر کرد. على زارع مى گويد: هنگامی که در خيابان انقلاب بودم يک نفر به سمت من آمد و گفت لطفا با ما بياييد. او ايرانى بود اما دو نفر ديگر هم بودند كه مرا دستگير كردند، آنها لبنانى بودند. من نفهميدم از كجا آمده ‌اند و به چه دليل مرا گرفتند. آنها چشمانم را بستند. اين اقدام 14 تا 16ساعت ادامه داشت. سپس مرا به اتاق بازجويى بردند. بازجو با دوربين و چاقو در دست آمد و چماقى هم همراهش بود. آنها به من شوک برقى دادند و يكى هم مى‌ خواست انگشتم را قطع كند. او مى ‌گفت مى‌ خواهد انگشت مرا هنرى قطع كند. آنها مدت 24 ساعت مرا كتک زدند. درحال حاضر 40 خبرنگار در بازداشت اند كه هفت نفر آنها عكاس اند.

یار دبستانی

آمریکا خواستار آزادی تاجبخش شد


ایالات متحده از ایران خواست یحیی کیان تاجبخش، پژوهشگر و جامعه شناس را که به زندان محکوم شده است، آزاد کند.

ایان کلی، سخنگوی وزارت امورخارجه ایالات متحده گفت کشورش از حکم صادر شده برای آقای تاجبخش که دارای تابعیت هر دو کشور ایران و آمریکاست، نگران است.


آقای تاجبخش از افرادی است که در جریان ناآرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران بازداشت و در جلسه چهارم محاکمه دسته جمعی متهمان ناآرامی های این کشور محاکمه شد.


گزارش ها بیانگر محکومیت کیفری آقای تاجبخش به دوازده سال زندان است.


ایان کلی گفت: "آقای تاجبخش هیچ تهدیدی را متوجه حکومت ایران و امنیت ملی آن نمی کند. با توجه به اتهام های بی پایه ای که به او وارد شده، از ایران می خواهیم او را بلافاصله آزاد کند."


به گفته آقای کلی، یحیی کیان تاجبخش یک دانشگاهی مستقل و مورد احترام در عرصه بین المللی است و همواره برای بهبود درک متقابل ایران و آمریکا تلاش کرده است.


آقای کلی همچنین خواستار آزادی سایر اتباع آمریکایی بازداشت شده در ایران شد.


سه گردشگر آمریکایی تابستان امسال پس از "ورود اشتباهی" از حلبچه عراق به ایران بازداشت شدند. رابرت لوینسون دیگر شهروند آمریکاست که گفته می شود پس از سفر به جزیره کیش مفقود شد.


کیان تاجبخش دو سال پیش هم به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی و تلاش برای بر اندازی نرم دستگیر شده بود" و پس از چهار ماه حبس با سپردن وثیقه یکصد میلیون تومانی آزاد شد.

شکایت 'حدود ۱۰۰' نماینده مجلس ایران از موسوی


از نمایندگان حامی دولت در مجلس شورای اسلامی گفته است که شکایتی با امضای حدود ۱۰۰ نماینده مجلس ایران علیه میرحسین موسوی به دادستان کل کشور تحویل داده شده است.

حمید رسایی، نماینده تهران در مجلس روز سه شنبه ۲۸ مهر (۲۰ اکتبر) در جمع خبرنگاران پارلمانی گفت: "نامه مذکور یک درخواست حقوقی است که در آن نمایندگان از میرحسین موسوی به خاطر بیانیه ها و اقداماتی که به وارد شدن لطمات و صدمات به آبروی نظام و اموال عمومی و خصوصی مردم منجر شده است، شکایت کرده اند".

به گفته آقای رسایی، شکایت نامه نمایندگان مجلس صبح روز سه شنبه به غلامحسین محسنی اژه ای، دادستان کل کشور تحویل داده شده است.

این شکایت نامه یک روز پس از آن به دادستان تحویل داده شده است که نخستین پیام ویدیویی آقای موسوی پس از انتخابات در اینترنت انتشار یافت
آقای رسایی در پاسخ به این سئوال خبرنگاران که چرا این نامه ۴ ماه پس از انتخابات تحویل مقامات قضایی شده است گفت: "ما ابتدا امیدوار بودیم که موسوی روال خود را تغییر دهد و از اقدامات و حرکاتی که همسو با دشمن است دست بردارد، اما امروز شاهدیم که فعالیت های او همچنان ادامه دارد".

ظاهرا اشاره آقای رسایی به پیام ویدیویی آقای موسوی است که در آن بر تداوم "راه سبز امید" تأکید شده بود.

آقای موسوی در این پیام همچنین با اشاره به طرح هایی که تحت عنوان "وحدت ملی" یا "آشتی ملی" مطرح شده است، گفت که تا زمانی که اصل وجود بحران در کشور پذیرفته نشده باشد و مردم به حساب نیایند، راه حل جامعی پیدا نخواهد شد.

اکنون به نظر می رسد که هواداران دولت و مخالفان آقای موسوی در واکنش به این پیام، طرح شکایت قضایی علیه او را مطرح می کنند.

شکایت های دیگر
خبرگزاری رسمی دولت ایران (ایرنا) همزمان با انتشار خبر شکایت حدود ۱۰۰ نماینده مجلس از آقای موسوی، از شکایت عده ای از طلاب حوزه علمیه قم علیه او و فائزه هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی (رئیس مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام) خبر داده است.

بر اساس گزارش ایرنا، این گروه از طلاب در شکوائیه خود نوشته اند: "القای شبهه تقلب در انتخابات به انحاء مختلف از سوی آقای میرحسین موسوی و خانم فائزه هاشمی قبل از انتخابات، بیانیه های پی در پی آقای موسوی پس از انتخابات و تشویق هواداران به راهپیمایی های غیرقانونی، منجر به تخریب اموال عمومی و کشته و زخمی شدن ده ها تن از مردم شد".

ایرنا همچنین از "مسئول کمیته رسانه ای جنبش مردمی ایران علیه قانون گریزی" نقل کرده است که تعداد امضاهای اینترنتی علیه آقای موسوی که در سایت این جنبش ثبت شده، به ۵۰ هزار رسیده است.

امیرطاهر حسین خان به ایرنا گفته است: "در ماده ۱۸۸ قانون مجازات اسلامی آمده است که هر کس به قصد براندازی حکومت اسلامی، خود را نامزد یکی از پست های حساس کشور کند، محارب و مفسد فی الارض است".

بسیج منحل شد


نگاهی به سخنرانی دیروز فرمانده کل سپاه
بسیج منحل شد
اما نمی خواهند رسما اعلام کنند

پس از کودتای 22 خرداد برهمگان معلوم شد که همه رجزخوانی ها درباره بسیج 20 و 30 میلیونی تنها یک جنگ روانی با مردم بوده است. حتی برای جمع کردن 40 – 50 هزار نفر برای تظاهرات به نفع احمدی نژاد نیز سپاه نتوانست نیرو بسیج کند. یعنی بسیجی در کار نبود که به خیابان آورده شود. از این پس بسیج یعنی همان دسته های دانشجوئی که با رانت نظامی و سهمیه سپاه وارد دانشگاه ها می شوند. همه امید را به آنها بسته اند، اما تجربه نشان خواهد داد که همین نیرو نیز، علیرغم همه امتیازهائی که به آن داده می شود، در دراز مدت تحت تاثیر شرایط و مناسبات با دیگر دانشجویان، از سپاه و فرامین آن فاصله خواهد گرفت و قبل از اینکه بسیجی باشد، دانشجو می شود!






شب گذشته سیمای جمهوری اسلامی سخنرانی مشروح سرلشگر عزیز جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران که در مراسم معارفه رئیس سازمان بسیج ایراد شده بود را پخش کرد. سازمان بسیج به زیر مجموعه نیروی زمینی سپاه تبدیل شده است و بخش اطلاعات سپاه پاسداران به "سازمان اطلاعات". ضمنا 31 سپاه استانی تشکیل شده است.

اینها نکاتی بود که جعفری پیرامون آنها صحبت کرد. البته اخبار مربوط به این تغییرات در روزهای گذشته اعلام شده بود و فرمانده سپاه پاسداران از این نظر حرف تازه ای نداشت. یعنی مثلا او نگفت که به چه دلیل این تصمیمات برای تغییرات گرفته شده است، چه کسی و بر اساس چه معیار یا معیارهائی این تصمیمات را گرفته و در واقع چه کسی می برد؟ و چه کسی می دوزد؟ که مردم هیچ خبری از آن ندارند.

فرمانده سپاه فقط تاکید کرد که این تغییرات در ساختار سپاه به تائید فرمانده کل قوا که همان مقام معظم باشد رسیده است.

شاید یگانه نکته خبری در سخنرانی فرمانده کل سپاه این بود که «"سپاه های استانی"، ماموریت بخش نظامی بسیج را برعهده می گیرند و بسیج بخش فرهنگی و مقابله با جنگ نرم را عهده دار می شود.»



این سخن و این تعبیر از آینده بسیج، در واقع یعنی انحلال بسیج و باطل شدن همه آن رجزخوانی هائی که درباره بسیج 20 میلیونی و 30 میلیونی فرماندهان سپاه می کردند. زیرا با این سخنان، از این پس بسیج یعنی همان دسته هائی که با رانت نظامی و بعنوان سهمیه وارد دانشگاه ها می شوند و نقش چماق دانشگاهی را به آنها واگذار کرده اند. بسیج منحل شده در نیروی زمینی سپاه که سرلشگر جعفری گفته، معنایش جز این نیست که نیروی زمینی سپاه کمی وسیع تر شده است، و تازه اگر چنین شده باشد، زیرا این هم معلوم نیست.

اما، چرا کار به اینجا انجامیده است؟

به این دلیل که در جریان ایستادگی مردم در برابر کودتای 22 خرداد که فرزندان بسیاری از مقامات کنونی و گذشته جمهوری اسلامی – اعمم از روحانی و غیر روحانی- نیز در میان آنها بودند، معلوم شد بسیج 20 میلیونی واقعی، همان است که علیه کودتا به خیابان آمده است. زیرا سپاه نتوانست برای ترتیب دادن یک تظاهرات حمایتی از احمدنژاد 50 هزار نفر را در تهران جمع کند. حتی با آوردن بسیجی های حرفه ای شهرستان های اطراف تهران.

بنابراین، بسیجی وجود نداشته که حالا در نیروی زمینی ادغام شده باشد. این ادغام ظاهری تنها برای خنثی سازی رسوائی رجزخوانی های بی پشتوانه در باره بسیج 20 و 30 میلیونی است. آنهائی هم که در جریان حوادث تیرماه با چماق و قمه و چاقو و نارنجک گاز خردل و فلفل به جان مردم افتادند، یا همان بسیجی های رسمی و استخدام شده در سپاه بودند و یا واحدهائی از اوباش که درکنار نیروی انتظامی انجام وظیفه کردند. تک تیراندازان بالای بام پایگاه های بسیج نشان داد که آنها بسیجی نیستند، نظامی اند، سپاهی اند، انتظامی اند.

اگر یک نکته دیگر در باره سخنرانی فرمانده کل سپاه پاسداران و تغییرات باصطلاح ساختاری که مطرح کرده نگوئیم، حرف را کامل نزده ایم.

ساختاری که فرمانده کل سپاه به تائید مقام معظم رسانده، نه با قبول واقعیت جنبش عمومی مردم، بلکه برای ادامه مقابله با آنست و برپائی 31 مرکز سپاه در شهرها و استان های کشور، در واقع گسترش سپاه بعنوان یک حزب مسلح در سراسر ایران است، زیرا برحسب عرف معمول نیروی نظامی کشور باید در 3 یا 4 نقطه کشور و برحسب ماموریت های مرزی متمرکز می شد. مانند زمان شاه. برپائی 31 مرکز سپاه نه برای مقابله با دشمن خارجی، بلکه برای مقابله با مخالف داخلی است.

قرعه کشی گرین کارت آمریکا برای سال ۲۰۱۱


سایت وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا به تازگی از آغاز دور جدید ثبت نام برای برنامه قرعه کشی گرین کارت ۲۰۱۱ خبر داده است
سایت وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا به تازگی از آغاز دور جدید ثبت نام برای برنامه قرعه کشی گرین کارت ۲۰۱۱ خبر داده است. در برنامه DV-۲۰۱۱ متقاضیان باید فرم تقاضای خود را به شکل آنلاین از تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۰۹ (۱۰ مهر ۱۳۸۸) تا ۳۰ نوامبر ۲۰۰۹ ( ۹ آذر ۱۳۸۸) پر کرده و بفرستند.

فرم تقاضانامه در وبسایت وزارت خارجه آمریکا تنها در این تاریخ قابل مشاهده است و پس از آن برداشته خواهد شد. افراد تنها می توانند تقاضای خود را از طریق این وبسایت ارسال کنند و ارسال فرم از طریق پست پذیرفته نمی شود.

متقاضیان باید پیش از فرستادن فرم، دستورالعمل آن را به دقت مطالعه کنند. همچنین هر متقاضی تنها می تواند یک فرم تقاضا بفرستد و در صورتی که بیش از یک فرم بفرستد به شکل خودکار نامش از قرعه کشی خط می خورد.همچنین متقاضیان باید عکس خود را با شرایط توضیح داده شده مطابقت دهند و سپس آن را آپلود کنند.

فرم تقاضا در دو بخش تنظیم شده است. بخش اول مخصوص فرد متقاضی و بخش دوم مربوط به خانواده فرد است. هر بخش باید پیش از رفتن به بخش بعدی دقیق و درست پر شود. پس از تکمیل تمامی بخش ها فرم تقاضا برای رسیدگی به مرکز بررسی DV-۲۰۱۱ می رود.

برای شرکت در قرعه کشی گرین کارت آمریکا در سال ۲۰۱۱ به این لینک بروید. این لینک شما را به صفحه رسمی قرعه کشی گرین کارت ایالات متحده هدایت می کند:
http://www.dvlottery.state.gov

گرین کارت مجوز اقامت دائم در آمریکاست. دارندگان کارت سبز آمریکا کلیه حقوق شهروندی ایالات متحده اعم از تحصیل، کار و زندگی را به دست می آورد. همچنین می تواند آزادانه و بدون نیاز به اخذ ویزا به آمریکا رفت و آمد کند.

دولت آمریکا همه ساله از طریق قرعه کشی به ۵۵ هزار نفر از سراسر دنیا گرین کارت رایگان اعطا میکند.

افراد در صورت برنده شدن در این قرعه کشی، می توانند به همراه خانواده خود به طور دائمی در آمریکا ساکن شده و کار کنند.

برنامه قرعه کشی ویزای مهاجرت آمریکا که به تصویب کنگره این کشور رسیده است، به صورت سالیانه توسط وزارت خارجه و طبق قانون مهاجرت و تابعیت ایالات متحده اجرا می شود.

کارشناسان توصیه می کنند که متقاضیان، نام نویسی و ارسال فرم خود را به هفته پایانی زمان تعیین شده موکول نکنند، زیرا حجم زیاد تقاضا سرعت وبسایت را پایین می آورد و امکان اخلال وجود دارد.

انتخاب متقاضیان به روش تصادفی بوده و توسط کامپیوتر، از میان تمامی متقاضیان تأیید صلاحیت شده انجام می شوند. برندگان قرعه کشی بین ماه های مه و ژوئیه سال ۲۰۱۱ یعنی اردیبهشت تا تیر ۱۳۸۹ از طریق پست از انتخاب خود آگاه می شوند، یعنی اگر بین ۵ تا ۷ ماه پس از اتمام تاریخ تقاضا، نامه ای رسمی دریافت نکردید در این قرعه کشی برنده نشده اید. این اطلاع رسانی تنها از طریق پست صورت می گیرد و از طریق ایمیل نخواهد بود.

ویزای برندگان قرعه کشی اقامت آمریکا DV-۲۰۱۱ از اول اکتبر ۲۰۱۰ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۱ صادر خواهد شد.

تمامی درخواست های واجد شرایط چه آنهایی که توسط خود فرد فرستاده شده و چه آنهایی که توسط واسطه ها تکمیل شده دارای شانس برابر و تصادفی هستند.

متولدین کشورهایی که طی ۵ سال گذشته بیش از ۵۰ هزار مهاجر را در رشته های مختلف مهاجرت از جمله روابط خانوادگی و استخدام شغلی به آمریکا اعزام کرده اند، و طبق قانون «نرخ بالای مهاجرت» به آمریکا را دارند، نمی توانند ویزای قرعه کشی گرین کارت را دریافت کنند و فهرست این کشورها ممکن است سال به سال تغییر کند.

متقاضیان می توانند در آمریکا یا یک کشور دیگر ساکن باشند و درخواست ها نیز می تواند از داخل یا خارج از آمریکا فرستاده شود.

افراد هم می توانند تقاضانامه شان را خودشان تکمیل و ارسال کنند و هم از شخص دیگری بخواهند که این کار را برایشان انجام دهد.

صفار هرندی: ميرحسين موسوی فريب خورده است


محمدحسين صفار هرندی، وزير سابق ارشاد، در دانشگاه فنی دانشگاه تهران گفت آقای موسوی بايد ممنون احمدی نژاد باشد که شرايطی را فراهم کرد تا او در انتخابات نامزد شود. اين اظهارات با اعتراض دانشجويان همراه بود و منجر به پرتاب کفش به سوی وی شد. وزير سابق کفش را به دانشجويان نشان داد و از صاحب آن خواست که پس از پايان جلسه کفش خود را از او تحويل بگيرد. صفار هرندی در اين جمع دانشجويی تعداد کشته شدگان حوادث اخير را ٤٠ تن ذکر کرد و گفته است ١٠ نفر از اين جمع بسيجی بودند و ٢٠ نفر هم از مردم مظلومی بودند که گرفتار حادثه شدند و معلوم نيست که ١٠ نفر ديگر چگونه کشته شدند؟ اين در حالی است کميته موسوم به پيگيری مسائل خانواده های آسيب ديده که از سوی موسوی و کروبی تشکيل شده اين رقم را بيش از ٧٠ تن ذکر کرده و در گزارش مجلس هم شکنجه ی منجر به قتلِ ٣ دانشجو در بازداشتگاه کهريزک، تأييد شده است

بهزاد نبوی در بيمارستان بستری شد


بهزاد نبوی عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی، نماينده سابق مجلس و وزير سابق صنايع سنگين، که در حوادث پس از انتخابات در بازداشت به سر می برد، به دليل وضعيت نامناسب جسمی تا اطلاع ثانوی در بيمارستان بستری و تحت نظر خواهد بود. به گزارش ايلنا آقای نبوی که به دليل نياز به عمل جراحی به بيمارستان منتقل شده، هنوز در وضعيت مناسب بازگشت به زندان نيست. معاون دادستان تهران به همراه بازپرس پرونده در بيمارستان از بهزاد نبوی ديدن کرده است.

پاسخ جبهه مشارکت به کيفر خواست داده گاه های تلويزيونی


جبهه مشارکت ايران اسلامی، يکی از احزاب اصلاح طلب، که تعدادی از اعضای ارشد آن در حوادث پس از انتخابات بازداشت شده اند با صدور بيانيه ای تفصيلی به کيفر خواست داده گاه های تلويزيونی پاسخ داده و گفته است که سناريوی کودتای انتخاباتی از مدت ها پيش نوشته شده بود. اين بيانيه می افزايد اقليتی از اقتدارگرايان خواستند به آرزوی ديرينه خود يعنی حکومت بر جامعه ای بی صدا و راکد برسند و همه مظاهر مردم سالاری را محو کنند ولی هوشياری مردم و درايت رهبران اصلاحات بسياری از نقشه ها را بر هم زد. حزب مشارکت کيفرخواست دادستان را يک بيانيه سياسی خوانده و نوشته است حتی اگر اين فرض را هم بپذيريم اين تخلفات بايد به عنوان جرم سياسی در دادگاهی علنی با حضور هيأت منصفه رسيدگی شود. اين بيانيه انتخابات دهم رياست جمهوری را يک رويايی ناميده که متاسفانه به کابوس تبديل شد و از جناح حامی دولت پرسيده است که اگر همه آرای مردم را به نام خود مصادره کرده و مشارکت آنان را از آنِ خود می دانند چرا از ٢ ماه پيش تهران را عملاً به يک دژ نظامی تبديل کرده اند؟

حمله به طرح وحدت ملی بعنوان فتنه ی جديد


**روح الله حسينيان: طرح وحدت ملی فتنه ی جديد است**پاسخ جبهه مشارکت به کيفر خواست داده گاه های تلويزيونی**بهزاد نبوی در بيمارستان بستری شد**صفار هرندی: ميرحسين موسوی فريب خورده است**آيت الله صانعی: مخالفان انديشه های آقای خمينی دست بردار نيستند
روح الله حسينيان: طرح وحدت ملی فتنه ی جديد است

اعتماد در شماره روز سه شنبه خود گزارشی دارد با عنوان طرح وحدت ملی فتنه ی جديد . اين روزنامه می نويسد: روح الله حسينيان ديروز در راهروهای مجلس به شدت به هاشمی رفسنجانی و محسن رضايی تاخت و طرح وحدت ملی را جز يک «فتنه جديد برای گريز از تخلفاتی که طراحان آن انجام داده اند» ندانست. اين عضو فراکسيون انقلاب اسلامی و حامی سرسخت احمدی نژاد روز گذشته به جمع خبرنگاران پارلمانی رفت تا تحليلش را از طرح اخير مجمع تشخيص مصلحت نظام برای برون رفت از شرايط موجود کشور ارائه کند. اما او بيش از آنکه تحليل ارائه دهد، هاشمی رفسنجانی را از عوامل فتنه و محسن رضايی را فردی ساده لوح و بازيچه دست ديگران معرفی کرد. اعتماد می نويسد: کميته مجمع تشخيص مصلحت نظام طرح وحدت ملی را هفته گذشته به مقام معظم رهبری ارائه داد تا پس از تأييد ايشان آن را اجرايی کنند. در اين ميان اما طيف حاميان دولت تمام قد با تمام اين پيشنهادها و راهکارهای وحدت بخش مخالفت کرده و تأکيد دارند کشور فاقد هرگونه معضلی خاص پس از انتخابات رياست جمهوری است و همه چيز در آرامش کامل قرار دارد.