Tuesday, December 15, 2009

حمله روحانیون راست به هاشمی و اصلاح طلبان


سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۸
حمله روحانیون راست به هاشمی و اصلاح طلبان
کار به حمله فیزیکی کشید
بهرام رفیعی ـ سامناک آقایی

به دنبال تجمعات اعتراضی روز دانشجو در 16 آذرماه و ادامه یافتن آن و همچنین اظهارات روز یکشنبه آیت الله خامنه ای خطاب به معترضان به نتیجه انتخابات، بسیاری از چهره های تندروی جناح حاکم حملات گسترده و هماهنگی را برعلیه میرحسین موسوی، مهدی کروبی، سید محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی آغاز کرده اند؛حملاتی که تا حد توهین و تهدید فیزیکی پیش رفته است.آخرین این اظهارات از جانب روح الله حسینیان،محمدرضا شجونی و محمدیزدی مطرح شده که لحن تهدیدآمیز آنها بی سابقه به نظر می رسد.

تازه ترین این حملات همراه با تهدید و توهین، به روح الله حسینیان تعلق دارد که از ابتدای هفته اظهارات مختلفی از او منتشر شده است:" موسوي و خاتمي، حقيرتر، كوچك‌تر و پست‌تر از آنند كه نظام بخواهد با آنها مقابله كند و حتي هاشمي هم كوچك‌تر از آن است كه بخواهيم با وي مبارزه كنيم."

این روحانی تندروی حامی احمدی نژاد در مجلس که در جمع بسیجیان در مرقد آیت الله خمینی سخن می گفت همچنین با این ادعا که «ما امروز در مقابل يك جريان باخته كه ريشه‌هاي آن در اروپا است قرار گرفته‌ايم» اظهار داشت:" اما ريشه‌هاي اين جريان در بي‌ديني و اصلاحاتي كه در كشور شعارش را مي‌دادند، وجود دارد و بايد با اين جريان باطل و ضدخدايي مقابله كنيم. "

روح الله حسینیان در ادامه اظهاراتش، شخص هاشمی رفسنجانی را مورد خطاب قرار داد و گفت:"آقاي هاشمي تو بارها در فتنه اخير به مقام معظم رهبري خيانت كردي و رهبري از تو حمايت كرد اما تو كينه خود را در مشهد نشان دادي و گفتي كه اگر مردم رهبري را نخواهند بايد برود اما در واقع مردم تو را نمي‌خواهند و اين را بارها با شعارهاي خود نشان داده‌اند."

پس از پخش تصاویر پاره کردن عکس آیت الله خمینی در صدا و سیما، حملات هماهنگ و گسترده امامان جمعه شهرهای مختلف کشور که زیر نظر شورای سیاستگزاری ائمه جمعه (تحت مدیریت رهبری) قرار دارند ، آیت الله خامنه ای نیز در اظهاراتی به معترضان به کودتای انتخاباتی حمله کرد. پس از آن بود که چهره های تندروی جناح حاکم یک به یک وارد صحنه شدند و به تهدید معترضان پرداختند.

آیت الله خامنه ای در اظهارات خود به بهانه پاره کردن عکس آیت الله خمینی معترضان را هدف قرار داده و گفته بود:"حالا ببینند کسانی که به نام اینها شعار می‌دهند، عکس اینها را روی دستشان می‌گیرند، اسم اینها را با تجلیل می‌آورند، اینها درست در نقطه مقابل، علیه امام و علیه اسلام، ... اینها را می‌بینید، خب بکشید کنار! انتخابات تمام شد؛ یک انتخاباتی بود، قانونی هم بود، درست هم بود، اشکالی هم نتوانستند بر انتخابات بگیرند و ثابت کنند. حالا هی ادعا کردند. خب فرصت هم داده شد گفتیم بیایید؛ نشان بدهید، ثابت کنید؛ نتوانستند، نیامدند."
رهبر جمهوری اسلامی همچنین با بیان اینکه «یک مبارزه انتخاباتی بود، تبدیل به مبارزه با نظام کردند»، بدون ذکر نام، رهبران جنبش سبز را «برادران سابق» خوانده و تاکید کرده بود:"می‌بینید که دشمنان انقلاب چطور براق شده‌اند، آماده شده‌اند، صف کشیدند، خوشحالند، می‌خندند، اینها را که می‌بینید؛ به خود بیایید؛ متوجه باشید؛ شما برادران سابق ما هستید؛ کسانی هستید که زمانی به خاطر امام مورد اهانت هم قرار می‌گرفتید."

خرخره آقایان را می جوییم

به دنبال این سخنان،حجت الاسلام جعفرشجونی از اعضای تندروی جامعه روحانیت مبارز به میدان آمد که ضمن اظهاراتی در جمع بسیجیان و طلاب، مهدی کروبی و میرحسین موسوی و طرفداران آنها را به برخورد فیزیکی تهدید کرد وگفت:" دیگر صحبت انتخابات نیست و مساله چیزی دیگری است به همین دلیل سفارش می‌کنم بسیجی‌ها ،‌سپاهی‌ها، روحانیت و مردم کوچه و بازار با چنگ و دندان ولایت فقیه و رهبری مقام معظم رهبری نگه ‌دارند و به دشمنان جنایتکار این انقلاب می‌گویم اگر آقا لب تر کند خرخره این آقایان را می جویم. "

او ادامه داد:" کسانی که گوشه نشسته و بیانیه صادر می‌کنند احمق و بی شعور هستند. آنها زمانی که دراين نظام و انقلاب رییس جمهور و وزیر شدند، میلیاردی پول با خود بردند."

این عضو جامعه روحانیت مبارز خطاب به حاضران و همچنین مسولان قضایی کشور افزود:"آیا فکر می‌کنید زندان انداختن آنها خوب است؟ خیر. این‌ها اگر به زندان بروند به قهرمان تبدیل می شوند."



محمد یزدی نگران لغزش هاشمی



محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه و از فقهای شورای نگهبان هم روز گذشته برای چندمین بار بعد از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی، در قبال مواضع و دیدگاه های هاشمی رفسنجانی واکنش نشان داد و او را به بازگشت به ولایت فراخواند. وی ضمن حمله به کروبی و موسوی، بار دیگر با پیش کشیدن اختلافات خود با هاشمی طی ده سال گذشته، صراحتا از وی خواست به خاطر حمایت از آنچه که به تعبیر وی «حمایت از آشوبگران در پی حوادث بعد از انتخابات بوده» توبه کند و به ولایت نزدیک شود.

خبرگزاری فارس با نقل کامل صحبت های آیت الله یزدی، ابتدا در مورد نگاه یزدی به کروبی ،از قول وی نوشته است: "از مرکب شیطان پیاده شوید.من ناراحتم، شخصيتي كه لباس روحانيت بر تن دارد، امروز به عنوان يك جوك در جامعه مطرح شده است و به او شيخ اصلاحات هم مي‌گويند، چه كسي اين شخصيت را تزلزل داده است، در همين سفر اخير وي به قم اگر از او مراقبت نمي‌شد معلوم نبود چه اتفاقي برايش مي‌افتاد."

این عضو فقهای شورای نگهبان و از نزدیکان آیت الله خامنه ای در ادامه با اشاره به حمایت های هاشمی از کروبی و موسوی، موسوی را متهم به اقدام علیه اسلام کرده و خطاب به این کاندیدای معترض به نتیجه انتخابات گفته است:"آقاي موسوي چه افتخاري به همراه دارد؟ در دوران نخست وزيري همه مي‌دانند كه چه فكري داشت، من در مجمع تشخيص مصلحت به آقاي موسوي گفتم، شما در روز قيامت چه پاسخي خواهيد داشت كه شوراي نگهبان را اينگونه متهم مي‌كنيد، البته هر وقت كه من و امثال من در جلسه حضور نداريم، اين آقايان حرف مي‌زنند و در جلساتي كه ما هستيم هيچ نمي‌گويند، من به آنها مي‌گويم كه از مركب شيطان پياده شويد و عليه اسلام كاري نكنيد."

وی با بیان اینکه «هاشمی را خوب می شناسد و از خدمات وی به نظام آگاه است» تلویحا از لغزش هاشمی حرف زد و گفت:"خدا عاقبت ما را ختم به خير كند، در فراز و نشيب زندگي همه جا خطر در كمين ما است، اگر به خدا پناه نبريم، لغزش به سراغ ما خواهد آمد."

این واکنش آیت الله یزدی در قبال سخنان دو هفته پیش رئیس مجمع تشخیص مصلحت در جمع دانشجویان و فعالان سیاسی مشهد بود. هاشمی در مشهد برای دومین بار بعد از انتخابات سکوت خود را شکست و با اشاره به سرکوب های اخیر و نقش نهادهای امنیتی و سپاه تاکید کرد که جامعه را با سرکوب نمی توان اداره کرد. وی همچنین از اینکه سپاه وبسیج را در مقابل مردم قرار دادند،انتقاد کرده بود. رئیس مجلس خبرگان که چهار روز قبل از شانزده 16 آذر به مشهد سفر کرده بود با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت دانشگاه ها نیز گفته بود تا جایی که او خبر دارد قریب به اکثریت دانشجویان کشور به تداوم وضعیت فعلی معترضند.

به همین دلیل بود که آیت الله یزدی دیروز اظهار داشت:" من در آخرين برخورد به هاشمی گفتم مي‌خواهم بدون تعارف بگويم، شما با رهبر فاصله گرفته‌ايد، امروز شايسته نيست اين وضعيت را داشته باشيد، ما در تاريخ انقلاب ديديم كساني كه قبل از انقلاب مقامات عاليه داشتند و امروز به عنوان منافق در جامعه زندگي مي‌كنند و اخيرا هم جايزه حقوق بشر به آن تقديم شد، اين عبرت نيست براي شما، آقاي هاشمي پاسخ داد كه من ادبيات شما را قبول ندارم ولي شايد با ادبيات خودم يك چيزي بگويم. همين الان هم كه وي سكوت كرده بودند و همه دوستداران نظام به وي توصيه كردند اين فاصله را كم كند، رهبر معظم انقلاب هم گفتند كه با دفع مخالفم ولي برخي‌ها دوست دارند كه دفع شوند، آقاي هاشمي سكوت را شكستند و در مشهد سخنراني كردند، مي‌گويد كه حكومت سپاه و بسيج دارد و اين طرفي‌ها دانشگاه، اساتيد و نخبه دارند."

آیت الله یزدی در ادامه به خطبه های نماز جمعه هشت هفته بعد ازانتخابات هاشمی اشاره می کند؛ خطبه هایی که هاشمی بعد از سکوت اعتراض آمیز خود به نتیجه انتخابات در نماز جمعه تهران خواند؛هاشمی قبل از آن نیز همراه با موسوی و کروبی حاضر به شرکت در جلسه شورای نگهبان به منظور بررسی ـ به گفته یزدی ـ شبهات بوجود آمده در مورد صحت سالم بودن انتخابات، نشده بود. هاشمی درآن خطبه ها نه تنها اسمی از احمدی نژاد نبرد، بلکه خواستار آزادی بی قید و شرط همه بازداشت شدگان بعد از انتخابات و دلجویی از خانواده های حادثه دیدگان در جریان اعتراضات مردمی شد.

این سخنان هاشمی که با واکنش یک دست نزدیکان آیت الله خامنه ای و احمدی نژاد روبرو شد،باعث گردید تا وی از لیست خطیبان نماز جمعه تهران حذف شود و روز گذشته بار دیگر بهانه ای شود برای آیت الله یزدی در جهت حملات بیشتر به مواضع وی و همچنین اعضای خانواده اش.

یزدی در این مورد و همچنین در خصوص جلسه شورای نگهبان با کاندیداهای معترض که موسوی و کروبی در آن حضور نیافتند و هاشمی نیز در آن شرکت نکرد، گفت: "تمام كساني كه در نطق پيش از دستور اجلاس اخير وقت گرفتند، گفتند آقاي هاشمي اين فاصله را كم كنيد و من شخصا چند بار درباره وي با رهبر انقلاب صحبت كردم، متاسفانه نماز جمعه‌اي كه خواندند همه يادشان است و در آخر نماز با ترديدي كه مطرح كردند، تمام زحماتي كه رهبري كشيده بودند را خنثي كردند، چه ترديدي وجود دارد، كسي كه ما دعوت كرديم تا در شوراي نگهبان حاضر شود و شبهاتي كه دارد را مطرح كند و حرف‌هاي خود را بزند و او حاضر نشد و فقط آقاي محسن رضايي آمد."

توبه کنید
یزدی در ادامه گفته های خود علیه هاشمی، از وی می پرسد: "آقاي هاشمي از شما مي‌پرسم، شما چكاره بوديد كه كميته نظارت بر آرا مردم را تشكيل داديد، شما رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام هستيد و بايد به وظيفه خود عمل كنيد، نه اینکه با نظام تقابل ایجاد کنید."

وی ادامه می دهد: "به ولايت نزديك شويد، اگر بياييد رهبري استقبال مي‌كند، چند بار ايشان در صحبت‌هايشان از توبه كردن افراد صحبت كرده‌اند، رهبري در صحبت‌هاي خود حجت را تمام كردند، هم براي سران فتنه، كساني كه در دام فتنه افتاده‌اند و هم براي مسئولان، طلبه‌ها و مراجع تقليد، نظام آنقدر محكم است كه اگر در برابرش بايستيد، بيشتر به عقب رانده خواهيد شد."



هاشمی رفسنجانی و خانواده اش به دنبال اظهارات اخیر وی در مشهد، بار دیگر به اتهام حمایت از معترضان به نتیجه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مورد حمله برخی از چهره های تندروی حامی احمدی نژاد و رسانه های وابسته به دولت قرار گرفته اند. بی جهت نبود که یزدی روز گذشته در بخشی از گفته های خود از پرونده فائزه و مهدی هاشمی در قوه قضائیه و تلاش هاشمی برای مختومه کردن پرونده های آنان در زمان ریاست خود بر قوه قضائیه نیز حرف به میان آورد.

ادعای مهدی طائب

این اظهارات اما همه تهدیدات و اتهام زنی های چند روز گذشته برعلیه اصلاح طلبان و سران جنبش سبز نیست؛ درهمین ارتباط مهدی طائب نیز روز گذشته به جمع هماهنگ تهدید گران پیوست و مدعی شد:" غربی ها آن لیدری را که انتخاب کردند تا آنها را به هدف اصلی خود که همان تغییر نظام بود برساند، میرحسین موسوی بود."

مهدی طائب ، برادر حسین طائب فرمانده سابق بسیج و معاون فعلی اطلاعات سپاه پاسداران در اظهارات خود با بیان اینکه « در چهار ساله اولیه احمدی نژاد آقا از او حمایت کردند و ایشان بودند که احمدی نژاد را نگه داشتند » همچنین گفت:" اگر میر حسین موسوی رأی می آورد، برنامه آنها تغییر قانون اساسی و بعد هم حذف ولایت فقیه بود."

این روحانی تندرو همچنین با بیان اطلاعات نامفهوم و نامشخصی که اعلام نکرد از چه طریقی به دست وی رسیده،اظهار داشت:" مسؤول پشتیبانی ستاد انتخاباتی موسوی در قم گفته؛ هفت روز قبل از انتخابات مسؤولان پشتیبانی ستادهای میرحسین موسوی در منزل آقای هاشمی رفسنجانی گردآمده بودند، درآن جلسه من دلایل خودم را در خصوص پایین تر بودن رأی موسوی از احمدی نژاد بیان کردم."

وی در ادامه ادعاهای خود افزود:" در زندان از آقایان تاج زاده و نبوی در خصوص ادعای آنها نسبت به تقلب بزرگی که مطرح می کنند سؤال پرسیده شد و آنها در پاسخ به این سؤال باز ماندند و گفتند تقلبی در کار نبود و در ادامه از آنها پرسیدند پس چه چیزی مطرح بود که آنها پاسخ دادند؛ قرار بود میرحسین موسوی را رییس جمهور کنیم و خاتمی بیاید در رهبری و قانون اساسی را عوض کنیم و نظام نیز عوض شود."

همبستگی با مجید توکلی در پاریس عکس از مریم اشراقی


همبستگی با مجید توکلی در پاریس عکس از مریم اشراقی

کاراته کاران زن کشف حجاب کردند


سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۸
با وجود حضور ماموران حراست
کاراته کاران زن کشف حجاب کردند
فريدون شيباني ‏
fereydoun.sheybani(at)gmail.com

مخالفت با حجاب اجباری به تازگی پای به عرصه ورزش گذاشته است و هر روز خبر تازه ای از نافرمانی بانوان ملی پوش در رسانه های داخلی انتشار می یابد.آخرین مورد کشف حجاب زنان کاراته کار در آلمان است که « مسئولان نه تنها آن را مذموم ندانستند، که از انعکاس خبری و تصویری حجاب بانوان ایران در روزنامه های آلمانی هم خبر دادند.»



به گزارش خبرگزاری ورزش ایران پس از کشف حجاب در رقابتهای بین المللی تکواندو در کیش، در رقابتهای کاراته بین المللی در المان نیز گروهی از بانوان کاراته کاربدون پوشش موهایشان به زمین مسابقه آمدند.

لازم به یادآوری است که پاره ای از فدراسیون های جهانی، حضور بانوان با حجاب در رقابت های رسمی بین المللی را به این دلیل ممنوع اعلام کرده اند که گرفتن قسمت بسته شده بر روی گردن از سوی حریف می تواند احتمال خفگی آنی داشته باشد، اما در ورزشهایی چون والیبال، دوچرخه سواری و دو و میدانی، داشتن سربند آزاد اعلام شده است.

این خبرگزاری در ادامه با اشاره به از بین رفتن بخت قهرمانی برای بانوان ایرانی در رقابتهای بین المللی در طی سالهای پس از انقلاب، به این نکته اشاره کرده است که: " سبکهای مختلف تحت پوشش کاراته از این فرصت استفاده کرده و در مسابقات سبک خود، که در مقایسه با رقابتهای آسیایی و جهانی، مسابقاتی غیررسمی محسوب می شود، بانوان کاراته کار محجبه را شرکت داده و از این باب تبلیغاتی مفصل را در جهت تبلیغ سبک خود انجام داده اند."

این خبرگزاری ضمن اشاره به ماجراهای رقابتهای انجام گرفته تکواندو بدون حجاب در جزیره کیش، از ترفند فدراسیون کاراته ایران پس از رقابتهای آلمان چنین پرده برداشته است که: " متأسفانه در مسابقات بخش بانوان این سبک کاراته، برخی کاراته کارها بدون رعایت حجاب اسلامی مسابقه دادند و جالب اینجاست مسئولان این سبک با استراتژی فرار رو به جلو، نه تنها این حرکت را مذموم ندانستند، که با قلب واقعیت در رپرتاژهای خود که در برخی هفته نامه های رزمی منعکس شده است از انعکاس خبری و تصویری حجاب بانوان ایران در روزنامه های آلمانی خبر دادند."

پیش از این در خبرها آمده بود که به ازای هر سه ورزشکار،«دست کم یک مامور حراست»به آلمان اعزام شده است.اما جالب اینکه این خبر نه از جانب ماموران حراست همراه،بلکه از سوی رسانه های خبری اعلام شده است.

فيلم : اعتراض دانشجويان علم و صنعت به دستگيري كامران آسا، برادر جانباخته كيانوش آسا ، امروز 24 آذر

در جلسه شورای عالی امنیت ملی چه گذشت

در جلسه شورای عالی امنیت ملی چه گذشت
فروپاشی مخملی
نظام را به زمین گرم زده
حوادث چند روز گذشته ایران که همراه بود با چند توطئه تکمیل کننده کودتای 22 خرداد و خنثی شدن آن، بیش از آنکه در محافل طرفدار جنبش سبز مورد بحث و بررسی باشد، در خود حاکمیت کودتا مورد بحث توام با مناقشه است.

بر خلاف تمام تصوراتی که فرماندهان انتظامی و سپاهی آن را در سخنرانی ها و مصاحبه های خود تبلیغ می کنند، در محافل در بسته خود، بشدت نگران پاره شدن شیرازه کنترل شهرهای بزرگ، بویژه تهران و سپس شکل گیری یک تظاهرات عظیم علیه دولت و کودتای 22 خرداداند. اکنون دیگر این نگرانی بر تمام نگرانی های گذشته افزوده شده که چنانچه تظاهراتی عظیم در تهران و شهرهای بزرگ کشور شکل بگیرد، شعارها مستقیما علیه رهبر خواهد بود.

در برخی محافل سیاسی در تهران گفته می شود که در یکی از جلسات شورای عالی امنیت ملی که احمدی نژاد ریاست آن را برعهده داشته، با خوش بینی از تسلط و کنترل اوضاع گزارشی ارائه داده که با مخالفت روبرو شده است. احمدی نژاد گفته است دولت به کمک سپاه توانست غائله را ختم کند و مخالفان دیگر نمی توانند در خیابان ها تظاهرات کنند.

یکی از حاضران در جلسه، که سابقه طولانی عضویت در شورای عالی امنیت ملی را دارد، در مقام رد این گزارش احمدی نژاد گفته است:

«آنچه که بنده در این جلسه می گویم، چکیده گزارشی است که اخیرا خدمت رهبری هم تقدیم شده و ایشان نیز مفاد این گزارش را تائید کرده اند. در آن گزارش ما تاکید کرده ایم که وضع کنونی تنها با حضور نظامی در شهر قابل دوام است، اما این خطر وجود دارد که ادامه این حضور به امری عادی تبدیل شده و فرسودگی و تزلزل روحیه نظامی ها را موجب شود. آقای احمدی نژاد می فرمایند اوضاع تحت کنترل قرار گرفته و از تظاهرات خیابانی دیگر خبری نیست. بنده در اینجا عرض می کنم و در گزارشی که خدمت مقام رهبری هم داده شد قید شده که اگر ما دچار این خوش بینی شویم که مردم خسته شده و عقب نشینی کرده اند، آنوقت باید ببینیم که بر جمعیت طرفداران دولت اضافه شده یا خیر؟ در حالیکه سه گزارش از سه سفر آقای احمدی نژاد به مشهد، تبریز و اصفهان خلاف این را نشان میدهد. یعنی علیرغم همه تدابیر و فراهم ساختن همه امکانات و تبلیغات، جمعیت بسیار اندکی در این سه سفر از ایشان استقبال کردند و در محل سخنرانی، در هر سه شهر تنها چند هزار نفر را توانستیم بسیج و حاضر کنیم. ایشان در این جلسه فرمودند "براندازی مخملی را جمع کردیم". بنده این جمله را به شکل دیگری و با اشاره به واقعیت سفر آقای احمدی نژاد به تبریز و مشهد و اصفهان بیان کردم و می خواهم در اینجا آن را تکرار کنم. مردم خیلی مخملی پشت دولت را خالی کرده اند. تظاهرات مردم قابل پیش بینی نیست و فعلا با نیروی نظامی جلوی آن را گرفته ایم. هر گاه این نیروی بازدارنده نباشد، خطر تظاهرات هست. به قسمت دوم لیوان نگاه کنیم. یعنی به واکنش مردم به سفرهای ایشان به تبریز و اصفهان و مشهد. یعنی سه شهر بزرگ ایران، بعد از تهران. در اصفهان 5ر1 میلیونی با آنکه از شهرهای اطراف هم نیرو بسیج شد، واقعا چند هزار نفر در میدان امام جمع کردیم؟ به 10 هزار نفر می رسید؟ در مشهد و تبریز وضع از این هم بدتر بود. مردم با نظام قهر کرده اند.»

ما از جزئیات بیشتر این جلسه اطلاعی دریافت نداشته ایم، اما آنچه را که بعنوان براندازی و یا انقلاب مخملی مطرح شده کاملا تائید می کنیم.


--------------------------------------------------------------------------------


از جمعیت 3 میلیونی مشهد، اینست سهم حاکمیت!

مشهد با حاشیه نشین هایش نزدیک به 3 میلیون جمعیت دارد. چند شهر نسبتا پر جمعیت خراسان نیز با فاصله کمی در اطراف مشهد قرار دارند. از این جمعیت 3 میلیونی، تنها توانستند همین جمعیتی را که خبرگزاری "فارس" عکس آن را منتشر کرده، برای معرکه پاره شدن عکس آیت الله خمینی جمع کنند تا علم الهدا امام جمعه مشهد به بهانه عکس آقای خمینی علیه موسوی و هاشمی و کروبی برایشان سخنرانی کند! فروپاشی مخملی رخ نداده است؟