Tuesday, April 14, 2015

تجاوز یا عدم تجاوز و گیج شدن ما! خبرنگار اعزامی به جده‌

تجاوز یا عدم تجاوز و گیج شدن ما!

خبرنگار اعزامی به جده‌

ما بالاخره ندانستیم موضوع این حادثه‌ از چه قرار بوده است: تجاوز جنسی بوده٬ تجاوز دستی بوده٬ تجاوز لفظی بوده٬ بازرسی همراه با هتک حرمت بوده٬ بازرسی همراه با توهین بوده٬ یا اصولا چی به چی بوده؟!...آقا چه بساطی راه افتاده است سر جریان تجاوز جنسی یا شبه تجاوز جنسی یا اندکی تجاوز جنسی یا تجاوز دستی یا تجاوز انگشتی یا هتک حرمت یا بی‌حرمتی یا این آخری بی ادبی به نوجوانان ایرانی در عربستان!
من دلم بیش از همه برای این نوجوانان می‌سوزد که چه تجاوز صورت گرفته باشد٬ چه نگرفته باشد٬ اسم و رسم‌شان بر سر زبان‌ها افتاده و انگشت‌نمای خاص و عام شده‌اند.
ما بالاخره ندانستیم موضوع این حادثه‌ از چه قرار بوده است: تجاوز جنسی بوده٬ تجاوز دستی بوده٬ تجاوز لفظی بوده٬ بازرسی همراه با هتک حرمت بوده٬ بازرسی همراه با توهین بوده٬ یا اصولا چی به چی بوده؟!
هر کس در ایران یک حرف می‌زند. خانواده‌ی قربانیان٬ ابتدا با بغض و گریه -آن‌طور که صدای‌شان ضبط شده بود- گفتند که تجاوز تجاوز بوده. بعد همین خانواده‌ها در مجلس گفتند که تجاوز نبوده و بی‌احترامی بوده. نماینده مجلس گفته که تجاوز اصلا نبوده. علی جنتی گفته چون تجاوز بوده٬ سفرهای عمره معلق شده! عربستان گفته تجاوز بوده و ما می‌خواهیم این دو نفر را گردن بزنیم و از خانواده‌ی نوجوانان می‌خواهیم آن‌ها هم در مراسم اعدام حاضر شوند. حال آن‌ها -یعنی سعودی‌ها- می‌گویند بوده٬ ما -یعنی ایرانیان- می‌گوییم نبوده! عجب گرفتاری‌یی شده این جریان!
اما رسانه‌ها در این میانه گیج و ویج می‌زنند. رادیو فردا به نقل از مقامات ایرانی می‌گوید تجاوز نبوده٬ فارس به نقل از مقامات ایرانی می‌گوید تجاوز بوده٬ بی‌بی‌سی به نقل از مقامات ایرانی می‌گوید تجاوز نبوده٬ رجانیوز به نقل از مقامات ایرانی می‌گوید تجاوز بوده...
ایرانیان آریایی تبار ضد عرب ضد اسلام ضد آخوند طرفدار بازگشت به دوهزار و پانصد سال قبل می‌گویند که این تجاوز عرب‌ها به ایرانیان مثل تجاوز هزار و چهار صد سال قبل آن‌ها به داخل مرزهای ایران بوده. مسلمانانی که می‌خواهند به حج عمره بروند و به مناسک جاری در هزار و چهارصد سال پیش بپردازند می‌گویند که این تجاوز٬ که باید عاملان آن به اشد مجازات برسند٬ همچین تجاوز تجاوز هم نبوده٬ و شاید اصلا تجاوز نبوده٬ و احتمالا بی‌احترامی بوده٬ ولی باز به هر حال عاملان آن باید به اشد مجازات برسند...
ما که حسابی گیج شدیم! اگر شما فهمیدید جریان از چه قرار بوده٬ به ما هم بگویید٬ ما هم با خبر شویم! آخر می‌خواهیم اگر خطری ما را تهدید نکند٬ از جده به تهران بازگردیم! ممنون!

موتور سواری آیت الله خامنه ای وآیت الله رفسنجانی در پی تفاهم هسته ای

موتور سواری آیت الله خامنه ای وآیت الله رفسنجانی در پی تفاهم هسته ای

Comic-8970

ثبت تصاویری شگفت انگیز از پلنگ ایرانی و اقدام ارزشمند دامدار گیلانی + عکس

ثبت تصاویری شگفت انگیز از پلنگ ایرانی و اقدام ارزشمند دامدار گیلانی + عکس

روز یازدهم فروردین ماه سال جاری یکی از اهالی روستای سیکاش به اداره محیط زیست شهرستان سیاهکل اطلاع می دهد که یکی از گاوهایش توسط پلنگ کشته شده است.
 
به گزارش پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران , به دنبال دریافت این گزارش محیط بانان و کارشناسان محیط زیست استان گیلان، مهندس احسان هادیپور، حسین علینژاد و علیرضا میرخرسندی راهی محل مشاهده لاشه گاو در منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک شده و به بررسی موضوع پرداختند.
 
بررسی لاشه گاو و شواهد و علائم محیط پیرامون آن نشان از حمله پلنگ به گاو اهلی داشت.
 
تصویر: لاشه گاو اهلی که توسط پلنگ تلف شده است
 
کارشناسان با احتمال اینکه حیوان مهاجم دوباره به سراغ لاشه بازمیگردد، به منظور ثبت تصاویر، نسبت به نصب سه دوربین تله ای در مقابل لاشه اقدام نموده و سپس محل را ترک کردند.
 
کارشناسان پس از گذشت چندین روز مجددا به محل آمده و تصاویر ثبت شده توسط دوربین ها را بازبینی نمودند.
 
 
بازبینی تصاویر ثبت شده توسط دوربین ها نشان می داد یک پلنگ نر و بالغ بر روی لاشه حاضر شده و در زمان های متفاوت در طی روز و شب از لاشه تغذیه نموده است.
 
نکته جالب توجه اینجاست که پس از نصب دوربین تله ای، نخستین تصویری که بصورت آزمایشی از کارشناس اداره محیط زیست بر بالای لاشه گاو تهیه شده است ساعت ۱۷:۵۲ را نشان می دهد و پس از ترک محل از سوی کارشناسان، در ساعت ۱۸:۳۰پلنگ بر روی لاشه گاو حاضر شده و نخستین تصویر پلنگ به ثبت می رسد.
 
 
 
فاصله زمانی حدودا ۳۰ دقیقه ای مابین زمان ترک محل توسط کارشناسان و زمان حضور پلنگ بر روی لاشه نشان می دهد پلنگ در هنگام حضور مامورین متوجه حضور انسان ها شده و در طول مراحل بررسی و نصب دوربین در مکانی در همان حوالی به انتظار نشسته و شاید آنها را زیر نظر داشته است.
 
 
 
 
آقای خیام دامدار مسئولیت پذیری است که پس تلف شدن یکی از گاوهایش توسط پلنگ، مراتب را به اداره محیط زیست شهرستان سیاهکل گزارش نموده است.
 
تصویر: آقای خیام (دامدار زیان دیده) در کنار کارشناسان محیط زیست استان گیلان
 
در حالیکه مرتبا اخبار تاسف باری از کشتار بیرحمانه پلنگ در نقاط مختلف کشور به دست عده ای از هموطنان ناآگاه به گوش می رسد، اقدام آقای خیام در حمایت از این گونه ارزشمند و در معرض انقراض در حالیکه به راحتی می توانست با آغشته نمودن لاشه گاو به سم پلنگ را از پای درآورد، اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر می باشد.
 

در همین رابطه اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان نیز طی بیانیه ای ضمن تشکر از اقدام مسئولانه جناب آقای خیام در اطلاع رسانی به موقع به محیط زیست و عدم اقدام خودسرانه و تلافی جویانه نسبت به این مخلوق زیبا و در خطر انقراض، اعلام نموده است که پیگیر جبران خسارت وارده به ایشان می باشد.

 

لغو ممنوعیت صدور سیستم دفاع هوایی اس-۳۰۰ به ایران توسط پوتین

لغو ممنوعیت صدور سیستم دفاع هوایی اس-۳۰۰ به ایران توسط پوتین

مجوز صدور سیستم پدافندی اس-۳۰۰ به ایران که با تصمیم رییس جمهوری پیشین روسیه و بر مبنای تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل لغو شده بود، به فرمان پوتین آزاد شد.
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز دوشنبه ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین) با صدور فرمانی، ممنوعیت صدور سامانه دفاع ضدهوایی اس-۳۰۰ به ایران را لغو کرد.
به گزارش راشا تودی، این محدودیت که در سال ۲۰۱۰ توسط دیمیتری مدودیف رییس جمهوری پیشین روسیه ایجاد شده بود، اکنون برداشته شده و روسیه می‌تواند این سیستم پدافندی را چه از خاک روسیه و چه از راه هوا یا دریا به ایران برساند.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز گفت که «تحریم یک‌جانبه و داوطلبانه» انتقال سیستم دفاع هوایی اس-۳۰۰ به ایران که از سوی مسکو اعمال شده بود، دیگر ضرورتی ندارد.
لاوروف به ناآرامی‌ها در کشورهای همسایه ایران و حمله نیروهای ائتلاف با رهبری عربستان سعودی به یمن اشاره کرد و گفت که بر این مبنا، یک سیستم دفاع ضدهوایی برای ایران مورد نیاز است.
وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر این که ماهیت سیستم اس-۳۰۰ صرفاً دفاعی است، گفت که این موشک‌ها خطری برای امنیت ملی هیچ کشوری از جمله اسراییل محسوب نمی‌شوند.
قرارداد ۸۰۰ میلیون دلاری خرید موشک‌ها توسط ایران، در سال ۲۰۰۷ منعقد شده بود اما سه سال بعد مقامات روسیه اعلام کردند که انتقال این موشک‌ها را نقض تحریم‌های سازمان ملل متحد می‌دانند.
بر مبنای قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل متحد، فروش هرگونه موشک و جنگ‌افزارهایی چون تانک‌های جنگی، خودروهای زرهی، ادوات توپخانه‌ای کالیبر بالا، کشتی‌ها و هواپیما و هلیکوپترهای نظامی به ایران ممنوع است.
مقام‌های ایرانی گفته بودند که موشک‌های اس ۳۰۰ که جنبه دفاعی دارند، مشمول تحریم‌های سازمان ملل نمی‌شوند.
سامانه دفاع ضد هوایی اس-۳۰۰ یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های پدافند ضدهوایی در جهان است و انواع مختلفی دارد که جدیدترین نوع آن، بین ۱۹۵ تا ۳۰۰ کیلومتر برد دارد. سیستم مذکور می‌تواند هواپیما و موشک‌های بالستیک را در ارتفاع ۲۷ کیلومتری از سطح زمین هدف قرار دهد.
هم‌زمان در روز دوشنبه، احمد دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گفت که فرمان پوتین، «ترجمان اراده سیاسی رهبران دو کشور برای توسعه و ارتقای سطوح همکاری در تمام زمینه‌ها است».
وی افزود: «تهدیدات فرامنطقه‌ای و گسترش فعالیت‌های تروریستی گروههای تکفیری ضرورت گسترش و تعمیق این همکاری‌ها را افزایش داده و همواره به عنوان یکی از محورهای اساسی رایزنی و همکاری میان ایران و روسیه مورد اهتمام و توجه بوده است».