Thursday, February 3, 2011

جمعه وقت رفتن است

جمعه وقت رفتن است


روز دل کندن از قدرت است





حسنی مبارک در یک تقلید دیگر از آقای خامنه ای، روز گذشته نظامی ها وامنیتی های خود را در لباس شخصی به همراه اوباش سازمان یافته،(برخی سوار اسب و برخی سوار شتر) روانه میدان آزادی قاهره ( التحریر) کرد. تظاهرات دیروز مصر شباهت کامل داشت با تظاهرات 9 دیماه سال 1388 که معروف به تظاهرات ساندیسی است. ستاد کودتای 22 خرداد، مانند کاری که دیروز مبارک و فرماندهان ارتش مصر کردند، لباس شخصی ها، اوباش تحت امر مداحان، بسیجی های تابع و خانواده های تحت سرپرستی کمیته امداد موتلفه را با انتقال چند هزار نفر از مردم اطراف شهرهای نزدیک به تهران در به میدان انقلاب تهران جمع کرد تا نیروی خود را به نمایش بگذارد. این همان تظاهراتی است که حجت الاسلام علم الهدا را از مشهد با هواپیما به تهران آوردند تا سخنران آن شود و میلیونها مردم معترض به کودتای 22 خرداد را مشتی بزغاله و گوساله خطاب کند.



آنها که سال 57 را بخاطر دارند، تظاهرات یکصد هزار نفره طرفداران شاه در تهران را نیز فراموش نکرده اند که با همآهنگی دولت بختیار و ارتشبد قره باغی در خیابان روزولت و سعدی به حرکت در آمدند و خود را با شعار" خدا – قرآن- محمد، اینست شعار ملت" به میدان مخبرالدوله و سپس بهارستان رساندند. هر حکومت بحران زده و در آستانه سقوطی، حتی حکومت شاه نیز تا آستانه سقوط طرفدارانی دارد. حتی اگر نیروی نظامی در لباس شخصی باشد. بنابراین، نمایش نیرو زمانی معیار سنجش اعتبار حکومت هاست که راهپیمائی برای مخالف و موافق آزاد باشد. البته به آن شرط که حاکم بخواهد خود به چشم خویش شمار طرفدار و مخالفش را بسنجد! تظاهرات دیروز طرفداران مبارک در قاهره، قطره ای بود در برابر سیل مردمی که حاکمیت او را دیگر نمی پذیرند. اگر امروز در ایران، راهپیمائی آزاد اعلام شود و امنیت آن نیز از قبل تضمین شود، آنوقت مشخص می شود که تظاهرات 9 دیماه، بقول آقای خامنه ای یک حرکت تاریخی بود و یا نمایشی شبیه آنچه روز گذشته حسنی مبارک در مصر ترتیب داد.(ستایش آقای خامنه ای از آن تظاهرات حکومتی را از اینجا بشنوید!)



تظاهرات دولتی دیروز قاهره را قرار است روز جمعه مردم مصر در یک راهپیمائی سراسری در این کشور بدهند. این دعوتی است که از سوی محمد البرادعی اعلام شده است. او گفته است روز جمعه مردم مصر آخرین اخطار را به مبارک خواهند داد. او تا جمعه باید برود! حوادث حاشیه ای تظاهرات حکومتی دیروز در قاهره نشان داد که ادامه خیره سری مبارک می تواند به قیمت رویاروئی مسلحانه مردم و حکومت تبدیل شود.

نظام مقدس ج.ا

کشته شدن دو شهروند ترکیه در مرز مشترک ترکیه و ایران بر اثر تیراندازی سربازان ایرانی

کشته شدن دو شهروند ترکیه در مرز مشترک ترکیه و ایران بر اثر تیراندازی سربازان ایرانی




تلویزيون ترکیه trtpersian : در مرز مشترک ترکیه و ایران، دو نفر بر اثر تیراندازی سربازان ایرانی کشته شدند.



در این تیرانذازی یک نفر نیز مجروح شد.



در این حادثه که در مرز مشترک با ایران و در نزدیکی شهرستان اوزآلپ رخ داد، دو نفر به اسامی عمر پای و سوآت بای کارا جان باختند.



فرد مجروح در این تیراندازی، در بیمارستان دولتی چالدیران تحت مداوا قرار گرفت.



ادعا میشود که افراد مورد بحث، در حال قاچاق سوخت مایع در مرز بوده اند.

مصر: نگرانی از گسترش خشونت در آستانه روز جمعه

مصر: نگرانی از گسترش خشونت در آستانه روز جمعه






دویچه وله : به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت بهداشت مصر تا کنون کشته شدن پنج تن و زخمی شدن ۸۳۶ نفر در درگیرهای چند ساعت اخیر را تأیید کرده است.



شبکه بی‌بی‌سی نبز از افزایش ناآرآمی در ارتش مصر خبر می‌دهد. این شبکه خبری به نقل از یک ژنرال بازنشسته ارتش مصر، از افزایش تنش میان سربازان خبر داده و این احتمال را مطرح کرده است که اگر طرفدران حسنی مبارک دست از خشونت برندارند سربازان ارتش در حمایت از معترضان دست به اسلحه ببرند.



حضور گسترده معترضان در خیابان‌ها



خبرنگار شبکه الجزیره که از میدان التحریر قاهره گزارش می‌دهد از افزایش شمار معترضان در این میدان خبر داد. وی تأکید کرد که شمار سربازان در این میدان اندک است و برای شاهدان عینی سخت است که رفتار ارتش را پیش‌بینی کنند.



نیروهای ارتشی حاضر در میدان التحریر در حال حاضر تلاش می‌کنند با حضور در حدفاصل دو طرف درگیر و قرار دادن تانک‌ها میان دو طرف از شدت گرفتن درگیری جلوگیری کنند.



وزیر امورخارجه آلمان صبح پنج‌شنبه باردیگر خواستار آغاز هرچه سریعتر مذاکره میان دولت و نیروهای اپوزیسیون مصر شد. گیدو وستروله در یک مصاحبه رادیویی تأکید کرد که احتمال می‌رود در آستانه روز جمعه درگیری‌های خونبار در قاهره ابعاد گسترده‌تری به خود بگیرد.



وزیر امورخارجه آلمان گفت، در تماسی تلفنی با عمر سلیمان معاون تازه حسنی مبارک، خواستار پایان هر چه سریعتر خشونت شده است. وزیر خارجه آمریکا نیز در تماسی تلفنی با عمر سلیمان بر پایان هر چه سریعتر خشونت در خیابان‌های قاهره تاکید کرده است.



افزایش فشار آمریکا بر حسنی مبارک



هیلاری کلینتون چهارشنبه شب در این تماس تلفنی ضمن تأکید بر مسئولیت‌پذیری دولت مصر، خواستار تعقیب قانونی افرادی شده است که در برخورد با معترضان مسالمت‌جو متوسل به خشونت شدند.



به گزارش سخنگوی وزرات امورخارجه آمریکا، هیلاری کلینتون تأکید کرده است که تغییرات در نظام سیاسی مصر بایستی هر چه سریعتر آغاز شود. آمریکا خواستار آغاز روندی قابل‌پذیرش در تغییر نظام سیاسی مصر شده است که انتخاباتی آزاد، منصفانه و قانونی را در پی داشته باشد.



به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان وزیر دفاع آمریکا نیز با وزیر دفاع مصر گفتگو کرده است. به گفته سی‌ان‌ان این تماس، سومین گفتگوی رابرت گیتس و حسین طنطاوی طی چند روز گذشته بوده است.

جایزه ویژه فستیوال جهانی کن 2011 به جعفر پناهی تعلق دارد

جایزه ویژه فستیوال جهانی کن 2011 به جعفر پناهی تعلق دارد


«تیری فره مو» دبیر فستیوال جهانی کن در کنفرانس مطبوعاتی پاریس که در سینماتک فرانسه در حمایت از جعفر پناهی و محمد رسول اف برگزار شد، گفت:

« از هم اکنون اعلام می کنم، جایزه ویژه فستیوال جهانی کن سال دو هزار و یازده به جعفر پناهی فیلمساز مشهور ایرانی به خاطر توجه اش به سینمای انسانی تعلق خواهد داشت. این جایزه تا کنون به کارگردانان مشهوری چون نانی مورتی ، کلینت ایستوود و دیوید کروننبرگ اهدا شده است، ضمن اینکه از این پس جعفر پناهی عضو هیئت داوران تمام فستیوالهای فیلمی خواهد بود که در کشورهای مختلف برگزار خواهد شد و جایگاه خالی از او در نظر گرفته خواهد شد.»



کنفرانس مطبوعاتی سینماتک فرانسه، فستیوال جهانی کن و انجمن مولفین و کارگردانان سینمای فرانسه با حضور مطبوعات و شخصیتهای مطرح سینمایی عصر چهارشنبه در سینماتک فرانسه در پاریس برگزار شد.



مراسم با نمایش فیلم کوتاه «فرش» ساخته جعفر پناهی و سپس سخنان گوستاگاواراس رئیس سینماتک فرانسه در حمایت از جعفر پناهی و محمد رسول اف آغاز شد.



گوستاگاواراس رئیس سینماتک فرانسه خالق آثار سینمایی «زد» و «اعتراف» اعلام کرد: « ما اقداماتی را جهت نشستی با سفیر ایران در پاریس انجام دادیم، متاسفانه بی پاسخ ماندیم. بی شک بی توجهی مسئولین دولتی ایران مانعی در راه تلاشهایی بزرگتری که ما برای اعضای خانواده سینما می کنیم، ایجاد نخواهد کرد. این حکم حیرت آور و غیرمنطقی است و ما خود را موظف به پشتیبانی از دو سینماگر ایرانی میدانیم».



کریستف ژه رار معاون شهردار و مسئول بخش فرهنگی شهرداری پاریس بعنوان دومین سخنران کنفرانس مطبوعاتی بیان داشت: «طی چند ماه آینده شهر پاریس بعنوان سمبل انساندوستی و حقوق بشر در جهان اعلام خواهد شد. این یک اتفاق خوشایند است که امروز آقای جعفر پناهی شهروند افتخاری شهر پاریس است. ما همزمان با نصب عکسهای دو سینماگر ایرانی در سینماهای فرانسه تصاویر جعفر پناهی و محمد رسول اف را بر سر در شهرداری پاریس نصب خواهیم کرد».



لوران هی من رئیس انجمن مولفین و کارگردانان سینمای فرانسه بیان داشت: « به نمایندگی امضای پنجاه و دو هزار عضو انجمن مولفین و کارگردانان فرانسه را به جعفر پناهی هدیه میکنیم و آرزو داریم هر چه زودتر شاهد آزادی سینماگران ایرانی باشیم.»



سرژ توبیانا دبیر اجرایی سینماتک نیز اعلام کرد: «قصد داریم تا بزودی با تهیه یک تیزر تبلیغاتی در حمایت از جعفر پناهی و محمد رسول در آغاز نمایش تمام فیلمهای سینمایی و همچنین نصب عکسهای این دو سینماگر بر سر در سینماهای فرانسه اعتراض و انزجار خودمان را نسبت به این حکم ناعادلانه اعلام کنیم.»



عباس بختیاری مدیر فرهنگسرای پویا ضمن تشریح وضعیت دردناک سینماگران ایرانی در ماههای گذشته و خشونت آشکار علیه آنان، بیان داشت: «در ایران سینماگران را به دو بخش تقسیم کرده اند، سینماگران خودی و غیرخودی. خودیها همواره از تسهیلات و امکانات فراوانی برخوردارند و غیرخودی ها که پرچمدار سینمای مستقل و غیر سیاسی هستند بدلیل عدم تمکین همواره با سرکوب و سانسور مطلق روبرو هستند. جعفر پناهی سینماگری غیرسیاسی است که از بطن توده جامعه به قلب سینما راه یافته تا تنها تصویرگر زندگی روزمره مردم کشورش باشد، آفساید، آکردئون ، فرش و سایر فیلم هایش حقیقت گفته های ما را اثبات می کند.



فرهنگسرای پویا – پاریس – 3 فوریه دو هزار و یازده

تظاهرات مخالفان دولت یمن در دانشگاه + عکس

تظاهرات مخالفان دولت یمن در دانشگاه + عکس


به گزارش رایو فردا، مخالفان حکومت یمن که بر طبق برنامه از پیش تعیین شده قرار بود روز پنجشنبه در میدان تحریر (رهایی) صنعا گرد هم آیند، به دلیل حضور حامیان رئیس‌جمهور یمن در این میدان، در دانشگاه صنعا دست به تظاهرات زدند. حامیان علی عبدالله صالح از چهارشنبه شب در میدان تحریر حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری‌های خارجی، معترضان از ساعات اولیه صبح پنجشنبه، در خیابان‌های صنعا به راه‌افتادند و از طریق بلندگو اعلام کردند که میدان تحریر در اختیار «مردم حزب حاکم و عوامل مسلح آنان» در آمده و به همین دلیل مسیر راهپیمایی تغییر کرده است.

این در حالی است که فعالان جامعه مدنی و رهبران مخالفان دولت یمن از پیش، روز جمعه را «روز خشم» نام نهاده و اعلام کرده بودند که در این روز در میدان تحریر دست به تظاهرات خواهند زد.

تظاهرات ضد حکومتی «روز خشم» در حالی برگزار شده است که رئیس جمهور یمن که به ویژه به دنبال تحولات مصر و تونس از سوی مخالفان داخلی خود تحت فشار قرارگرفته تا از مقام خود کناره‌گیری کند، روز چهارشنبه اعلام کرد که پس از پایان دوران کنونی ریاست‌ جمهوری‌اش، دیگر در انتخابات نامزد نخواهد شد.




رئیس‌جمهور یمن همچنین اعلام کرد که تلاش‌ها برای تغییر قانون اساسی این کشور را که به وی ریاست جمهوری مادام‌العمر را می‌داد، متوقف خواهد کرد.

حذف هاشمی؛ آغاز خلیفه‌گری بنی‌خامنه

سایت شخصی رئیس مجلس خبرگان رهبری با انتشار مطلبی خطاب به خبرگزاری فارس (وابسته به نهادهای امنیتی و نظامی ) این خبرگزاری را سایتی "بی هویت" دانست که نسبت به اکبر هاشمی رفسنجانی "بغض" می ورزد.




سایت شخصی هاشمی رفسنجانی این مطلب را در واکنش به انتشار مصاحبه‌ای در خبرگزاری فارس که طی آن معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد گفته بود "پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی در سامانه ثبت پایگاه های اینترنتی ایرانی به ثبت نرسیده" منتشر کرده است.



مهدی صرامی در آن مصاحبه، سایت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری را "فاقد هویت و مجوز" خوانده بود.



در واکنش به این سخنان، سایت شخصی هاشمی رفسنجانی که در دامنه hashemirafsanjani.ir فعالیت می کند، با حمله ای بی سابقه به خبرگزاری فارس، خطاب به این خبرگزاری نوشت: "شما همان روزی که با تحریک نماینده ای از زبانش تیتر زدید : "هاشمی! اکبر شاه است" شرمسار روح امام و روی رهبری شدید."



این سایت در ادامه خطاب به خبرگزاری فارس افزوده: "با داشتن آن تیتر در دست، قطعا جز شرمساری نصیبی نخواهید برد هر چند ممکن است روزی در نهاد ریاست جمهوری مورد تجلیل و قدردانی هم قرار بگیرید."



سایت هاشمی رفسنجانی، انتشار مطالبی در خبرگزاری فارس علیه رئیس مجلس خبرگان رهبری را "چنگ زدن بر روی صورت" رهبر جمهوری اسلامی توصیف کرده و دلیل این مسئله را "الفت متقابل این دو یار دیرین انقلاب" دانسته است.



به نوشته این سایت، یک "منتقد تیز" هاشمی وقتی از "میزان مهر" آیت الله خامنه ای به او خبردار شد "چنان از خود به خشم آمد که فردای اش حلالیت طلبید."



سایت شخصی رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه با حمله به روزنامه کیهان، خطاب به خبرگزاری فارس افزوده است: "سخن آخر هم اینکه همانطور که زخم مکتب ایران را فریاد کیهان علیه بیانیه هاشمی دوا نکرد زخم کیهان از روشنگریهای سایت هاشمی را هم فریاد شما از بی هویتی سایت هاشمی دوا نمی کند."



اشاره ای که به نظر می آید در واکنش به سخنان اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی نژاد درباره مکتب ایران بیان شده باشد.







علنی شدن اختلافات



خبرگزاری فارس که بودجه آن توسط معاونت فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تامین می شود، از جمله وبسایت های اینترنتی است که در سال های گذشته اخبار، مصاحبه ها و گزارش های بسیاری علیه اکبر هاشمی رفسنجانی منتشر کرده است.



در مقابل و با افزایش روند فیلترینگ وبسایت های منتقد جمهوری اسلامی، سایت شخصی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به محلی برای درج دیدگاه های او علیه دولت محمود احمدی نژاد و شخص او تبدیل شده است.



این مسئله واکنش مکرر رسانه های حامی دولت را به دنبال داشته که بارها از هاشمی رفسنجانی خواسته اند، هویت گردانندگان این سایت را مشخص کند.



اشاره های مکرر سایت اکبر هاشمی رفسنجانی درباره نزدیکی و دوستی میان او و آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی در شرایطی صورت می گیرد که به دنبال برگزاری انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری، اختلاف نظر این دو مقام ارشد نظام جمهوری اسلامی در 32 سال گذشته شکلی علنی به خود گرفته است.



چند روز پیش از برگزاری آن انتخابات و در واکنش به اتهاماتی که محمود احمدی نژاد در مناظره تلویزیونی با میرحسین موسوی به هاشمی رفسنجانی و فرزندان او وارد کرد، رئیس مجلس خبرگان رهبری نامه ای به آیت الله خامنه ای نوشت که تحلیلگران آن را "بی سابقه" خواندند.



هاشمی رفسنجانی در آن نامه محمود احمدی نژاد و جریان حامی او را با "منافقین" (نامی که جمهوری اسلامی بر روی سازمان مجاهدین خلق گذاشته است) مقایسه کرد و بدون اینکه به آیت الله خامنه ای سلام کند، به او درباره بروز ناآرامی ها در کشور در صورت تقلب در انتخابات هشدار داد.



رهبر جمهوری اسلامی، یک هفته پس از برگزاری انتخابات و آغاز اعتراضات میلیونی به نتایج اعلام شده در نماز جمعه تهران حاضر شد و با وجودی که از اتهاماتی که احمدی نژاد به هاشمی رفسنجانی زده بود انتقاد کرد اما در عین حال افزود که نظر احمدی نژاد در اداره کشور به نظر او نزدیکتر است.



از آن هنگام، رئیس مجلس خبرگان رهبری چندین بار بر دوستی و رفاقت دیرینه خود با آیت الله خامنه ای تاکید کرده اما همزمان از اختلافات خود با او نیز پرده برداشته و در مقابل، رهبر جمهوری اسلامی نیز به دفعات از سکوت "خواص" درباره حوادث پس از انتخابات که او آن را "فتنه" می خواند انتقاد کرده است.



به اعتقاد ناظران و نیز اشخاص و رسانه های نزدیک به آیت الله خامنه ای مانند خبرگزاری فارس، اکبر هاشمی رفسنجانی، اصلی ترین فردی است که رهبر جمهوری اسلامی آنها را "خواص بی بصیرت" توصیف کرده است.







"مانع بزرگ"



به گفته حنیف مزروعی، روزنامه نگار در بروکسل، آیت الله خامنه ای در صدد برکناری هاشمی رفسنجانی از مناصب خود در مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام است.



او در گفت‌وگو با "روز" به تحت فشار گذاشتن آن دسته از اعضای مجلس خبرگان که در دوره قبل به ریاست هاشمی رفسنجانی رای داده بودند برای تغییر رای خود در اجلاس آینده این مجلس اشاره می کند و می گوید: "به این دسته از اعضای خبرگان فشار زیادی وارد می شود تا حتی اگر حاضر به باز پس گیری رای خود از هاشمی نیستند، به بهانه ای مانند بیماری از شرکت در اجلاس آتی آن خودداری کنند."



اجلاس آینده مجلس خبرگان رهبری قرار است نیمه دوم اسفندماه در تهران برگزار شود. تعیین هیات رئیسه این مجلس یکی از دستورات کار این اجلاس است. پیش از این تعدادی از طرفداران محمود احمدی نژاد و رهبر جمهوری اسلامی خواستار برکناری اکبر هاشمی رفسنجانی از ریاست این مجلس شده بودند.



این در حالی است که بنا به گفته نزدیکان هاشمی رفسنجانی، او قصد کاندیداتوری در انتخابات دوره گذشته خبرگان رهبری را نداشت اما با اصرار آیت الله خامنه ای راضی به این کار شد.



حنیف مزروعی با تایید این اخبار می گوید: "اصرار آقای خامنه ای برای کاندیداتوری هاشمی در آن انتخابات با هدف قربانی کردن او در بزنگاه بود. هدف آقای خامنه ای این بود که هاشمی وارد مجلس خبرگان شود، احیانا ریاست این مجلس را بر عهده بگیرد و در نهایت با افتضاح از سمتش برکنار شود."



او همچنین به تغییر ترکیب مجمع تشخیص مصلحت نظام در ماه های آینده و احتمال تغییر ریاست این مجمع نیز اشاره می کند.



به گفته این روزنامه نگار، آقای خامنه ای قصد دارد پروژه خلیفه گری خود را تکمیل کند و هاشمی رفسنجانی در این میان "مانع بزرگی" است که باید از سر راه برداشته شود.



در هفته های گذشته، تنش میان مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست اکبر هاشمی رفسنجانی و قوه مجریه به ریاست محمود احمدی نژاد افزایش یافته است.



احمدی نژاد در نامه ای که روز چهارم بهمن در اختیار نمایندگان مجلس هشتم قرار داده شد، مجمع تشخیص مصلحت نظام را به نقض قانون اساسی و "مخدوش کردن روند مدیریت کشور" متهم و از روسای قوه قضاییه و مجلس به دلیل آنچه "همراهی" با مجمع تشخیص مصلحت خوانده بود، انتقاد کرد.



قوه قضاییه جمهوری اسلامی و رییس مجلس هنوز در این باره اعلام نظر نکرده اند اما بی بی سی فارسی نوشته است: "می توان ناخرسندی مقامات ارشد ایران را از انتشار این نامه از لابلای اظهار نظر های طیف های مختلف در ایران دریافت."



از دید منتقدان دولت اگرچه در نامه احمدی نژاد به طور مکرر به ضرورت اطاعت از نظر رهبری اشاره شده اما آنچه در این نامه مورد نقد گرفته عمدتا موارد و یا روال هایی است که یا توسط رهبر جمهوری اسلامی در عمل پذیرفته شده و یا بازتاب دهنده رفتار نهادهایی است که نظارت بر آن ها بر عهده آیت الله خامنه ای است.

سایت‌های معروفی (بغیر از سایت رفسنجانی) که ثبت نشده‌اند!

پارسینه: طی روزهای گذشته و در پی اظهار موضع یکی از مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جنجالی پیرامون وضعیت ثبت پایگاه‌های اینترنتی در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی ایرانی و نیز ارتباط هویت حقیقی سایت‌ها و جایگاه حقیقی اشخاص سیاسی به وجود آمد.




اما جستجوی خبرنگار پارسینه، نشان از آن دارد که در میان سایت‌های معروف و نیز پایگاه‌های شخصی مسئولین و شخصیت‌های سیاسی، موارد زیادی وجود دارد که در ستاد ساماندهی به ثبت نرسیده‌اند.



به گزارش پارسینه، به عنوان مثال می‌توان از پایگاه‌های اینترنتی روزنامهٔ کیهان، خبرگزاری فارس و نیز پایگاه رسمی ریاست‌جمهوری نام برد.

(و مسلما سایت رهبری که هیچ عملش قانونی نیست ثبت رسمی نشده است. لازم به ذکر است که خبرگزاری فارس از قول بک مقام وزارت ارشاد نوشته بود که سایت رفسنجانی غیر قانونی است چون ثبت نشده است!)



علی لاریجانی : به دستور آمریکا با اسب و شتر به تظاهر کنندگان حمله شد/ ‌گاهی در کشور خودمان حرف‌های دهاتی‌وار درباره ناسیونالیسم زده می‌شود

علی لاریجانی : به دستور آمریکا با اسب و شتر به تظاهر کنندگان حمله شد/ ‌گاهی در کشور خودمان حرف‌های دهاتی‌وار درباره ناسیونالیسم زده می‌شود


رئیس مجلس با بیان اینکه یک شخصیت آمریکایی گفته بود ما در مصر به دنبال دموکراسی واقعی هستیم نه دموکراسی مانند ایران، گفت: معلوم است که شما دموکراسی آمریکایی را می‌خواهید در منطقه ایجاد کنید اگر دنبال دموکراسی واقعی بودید با آن خشونت دستور نمی‌دادید با اسب و شتر به تظاهر کنندگان حمله کنند. این دموکراسی شتری است. دولت آمریکا در امور مصر دخالت نکند، زیرا مردم مصر دموکراسی شتری نمی خواهند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، علی لایجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر روز پنجشنبه با حضور در مصلای شهر بابلسر در سومین مراسم گرامیداشت سرداران و 542 شهید این شهرستان شرکت کرد.



رئیس مجلس خاطرنشان کرد: امروز ملت ایران سرافراز است و مستقلانه روی پای خود ایستاده و از نهیب‌های غرب و آمریکا نهراسیده است.



لاریجانی گفت: در چند سال اخیر حرف‌های بزرگ از حنجره آمریکا زیاد شنیده‌اید. گاهی آنقدر تهدید می‌کردند و افراد را واسطه می‌فرستادند که اگر فلان کار را انجام ندهید به نقطه آخر می‌رسید. برخی افراد ضعیف شاید دلهای لرزان داشتند اما چون سکاندار کشور ولی فقیه است، این لنگرگاه انقلاب توانست جریان‌های زورگو را به عقب بیاندازد.



لاریجانی با بیان اینکه امروز دوره حرف‌های ناسیونالیستی گذشته است، گفت: زمانی در ایران گرایش ناسیونالیسم بود این فکر حتی امروز در دنیای عرب پایگاهی ندارد. زمان آن گذشته است.



نماینده مردم قم یادآور شد:‌گاهی در کشور خودمان حرف‌های دهاتی‌وار درباره ناسیونالیسم زده می‌شود اما زمانه این حرف‌ها و زمانه گرایشات مارکسیستی هم گذشته است.



وی گفت: آنچه در خاورمیانه می‌گذرد جریان اسلامی است. غربی‌ها دیدند از دو راه مارکسیسم و ناسیونالیسم نمی‌توانند به جایی برسند بنابراین به راه‌های دیگری تاسی می‌جویند. خلائی در دنیا وجود دارد تاسف می‌خورم برخی تحلیل‌گران محاسبات مادی چششمان را گرفته است.



رئیس مجلس با بیان اینکه جوانان امروز از مسایل سیاسی مطلع هستند، گفت: با قطع شبکه‌ها و اینترنت دردی دوا نمی‌شود. پختگی در امت اسلامی به وجود آمده است.

عکس/ میدان تحریر قاهره شاهد سنگ اندازی و درگیری ها بی وقفه













عکس/ میدان تحریر قاهره شاهد سنگ اندازی و درگیری ها بی وقفه

این خبر بدون شرح است!

این خبر بدون شرح است!


عصرایران ؛ شیرین ساوالان پور - آنچه در زیر می آید عیناً از خبرگزاری های داخلی در روز جاری و ایام اخیر است:



40 روستای بم در محاصره سیل



به دلیل بروز سیل 40 روستا در منطقه روداب و نرماشیر در محاصره سیلاب قرار گرفتند.

پس از سالهای خشکسالی در شهرستان بم و شهرستان تازه تاسیس نرماشیر بارندگی سه روز گذشته که به طور مداوم ادامه داشت موجب آبگرفتگی شدید بخش روداب و شهرستان تازه تاسیس نرماشیر شد.

در این دو منطقه هم اکنون 40 روستا در محاصره سیل هستند و راههای روستایی دچار آبگرفتگی و تخریب شده اند.

ساکنان این روستاها هم اکنون نیازمند امداد رسانی هستند.



تخریب 6 هزار خانه در سیلاب گسترده کرمان



درحالیکه طی سیزده سال پیاپی خشکسالی به عنوان مهمترین معضل بزرگترین استان کشور تبدیل شده است در سه روز گذشته سیلاب گسترده 14 شهرستان کرمان را در بر گرفت و شش هزار خانه را تخریب کرد.

سیلاب شدید و گسترده درشرایطی تنها طی سه روز بخشهای مختلف استان کرمان را درگیر کرد که میزان بارندگی طی این چند روز در کرمان بیش از متوسط بارندگی طی یک سال گذشته در استان کرمان گزارش شده است.





ده ها روستا در محاصره سیل



در حال حاضر به دلیل بارندگی شدید در کرمان 116 روستا در محاصره سیلاب هستند و طبق اعلام مسئولان محلی در شرق استان کرمان نیمی از بخش روداب در بم، نیمی از شهرستان تازه تاسیس نرماشیر، 50 درصد شهر زلزله زده ریگان، بیش از 60 روستا در فهرج و ریگان در محاصره سیل قرار دارند، از سوی دیگر در جنوب استان کرمان شش شهرستان جیرفت، عنبرآباد، رودبار، قلعه گنج، کهنوج، منوجان به شدت دچار سیل زدگی شده اند در شمال استان نیز شهربابک، زرند و کرمان دچار خسارت شدند و کشاورزانی که تا دیروز آبی برای سیراب کردن باغها و مزارع نداشتند امروز شاهد غرق شدن مزارع و کشاورزی خود در سیلاب هستند.





خسارات سیل از زمین لرزه های شش ریشتری ریگان بیشتر است



سیل روز گذشته حتی از زمین لرزه های سهمگین شرق استان خسارت بیشتری را به مردم وارد کرده است و بخش قابل توجهی از استان را درگیر خود کرد و این درحالی است که از صبح امروز نیز طوفان در برخی مناطق استان بخصوص شهر کرمان آغاز شده است.



دو نفر کشته شدند



هم اکنون سیل در جنوب کرمان طبق اعلام مسئولان شش هزار خانه را تخریب کرده است و دو نفر نیز در این حوادث که ناشی از بی احتیاطی بیان شده است جان خود را از دست داده اند و همچنان 116 روستا در محاصره سیل قرار دارد.

از سویی مردم شهر کرمان نیز از تبعات سیل در امان نماندند و آبگرفتگی شدید برخی معابر شهری و خانه ها در این شهر مردمی را که آرزوی ریزش باران داشتند در حیرت فرو برد و این نکته را بار دیگر گوشزد که که ساختار شهری کرمان برای مقابله با چنین شرایطی با مشکل روبرو است.





7135 خانوار کرمانی درگیر سیل هستند / راه ها مسدود شدند



معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به حجم سیلاب در کرمان از درگیر شدن بیش از هفت هزار و 135 خانوار در این سیل در استان کرمان خبر داد.

محمد جواد کامیاب همچنین افزود: هم اکنون راههای اصلی رودبار به ایرانشهر، کهنوج به فاریاب و شهربابک به هرات بسته هستند.





تخريب خانه ها در فهرج/ 20 روستا در محاصره سیل/مردم غذا ندارند



فرماندار فهرج گفت: تاكنون 15 واحد مسكوني فهرج در اثر سيل دو روز گذشته‌ تخريب شده است.

حسين زين‌الصالحين با اشاره به سيل دو روز گذشته در اين شهرستان اظهار داشت: 20 روستاي بخش نگين كوير شهرستان فهرج در محاصره سيل قرار گرفتند.با توجه به اينكه 3 هزار واحد مسكوني غيرمقاوم در اين شهرستان قرار دارد و در اثر زلزله دچار آسيب جدي شده‌اند، در اثر بارندگي دو روز گذشته 15 واحد مسكوني تخريب شده است و نياز به چادر براي اسكان دارند.



زين‌الصالحين خاطرنشان كرد: در اثر بارندگي خسارات زيادي به جاده‌هاي روستايي، پل‌ها و معابر وارد شده است و اكثر منازل دچار آب‌گرفتگي شديد شده‌اند و هم اكنون اكيپ‌هاي امدادي وارد منطقه شده‌اند و در حال كمك‌رساني به مردم سيل‌زده هستند.



وي با بيان اينكه خسارات زيادي به قنوات و مزارع كشاورزي شهرستان وارد شده است، عنوان داشت: بسياري از قنوات و كانال‌هاي كشاورزي در اين شهرستان تخريب و از بين رفته است و نبود ماشين‌آلات سنگين راهسازي از مهم‌ترين مشكلات در اين شهرستان است.



زين‌الصالحين تصريح كرد: سيل موجب تلف شدن تعداد زيادي از دام‌هاي دامداران شده است و كارشناسان هم‌اكنون در حال برآورد خسارات وارده در بخش‌هاي مختلف هستند.



‌با توجه به اينكه آب وارد منازل مردم روستاي يوسف‌آباد چاهدگال شده و تمام وسايل و اثاثيه منزل روستاييان به زير آب رفته است، ساكنان اين روستا به مواد غذايي نياز دارند.



در يكي از معابر روستاي يوسف‌آباد چاهدگال آب بيش از نيم متر است كه عبور و مرور روستاييان به سختي‌ صورت مي‌گيرد.





50 درصد ریگان به زیر آب رفت/ زلزله زدگان در محاصره سیل



مهر: بروز سیل در منطقه زلزله زده ریگان موجب تخریب برخی منازل مسکونی و همچنین آبگرفتگی 50 درصد شهر ریگان و 50 روستا شد.



بروز بارندگی شدید در شرق کرمان زلزله زده های ریگانی را با مشکل جدیدی مواجه کرد این در حال است که تنها چند روز پیش این شهرستان شاهد زمین لرزه 6 ریشتری و همچنین طوفان شن نیز بود و تعداد زیادی از مردم در این شهرستان در چادر زندگی می کنند.



فرماندار ریگان درگفتگو با خبرنگار مهر درکرمان با اشاره به بروز سیلاب شدید دراین شهرستان و شکسته شدن سیل بندهای این شهرستان اظهارداشت: هم اکنون 50 درصد شهر ریگان وبیش از 50 روستای این شهرستان در محاصره سیل قرار دارند و نیازمند امداد رسانی سریع هستند.



وی ادامه داد: سیل زدگان هم اکنون در خارج از این منازل و در چادر ساکن هستند و نیازمند امداد رسانی در اسرع وقت و همچنین توزیع مواد غذایی هستند.



فرماندار ریگان خاطرنشان کرد: خسارات سنگینی نیز به بخش کشاورزی وارد شده و بسیاری از زمین های کشاورزی و باغات دچار آب گرفتی شده است.



برزنگ افزود: هزار راس دام و سه هزار و 700 قطعه طیور در این شهرستان تلف شده است.



وی خواستار کمک رسانی سریع به سیل زدگان شد و گفت: راه دسترسی به چهار روستا در ریگان بسته است و نیاز به امداد رسانی سریع دارند.



7000 خانوار کرمانی در معرض سیل/ دو کشته و هزاران آواره از سیلاب



مهر: معاون استاندار کرمان با اشاره به ادامه امداد رسانی سریع به سیل زدگان کرمانی گفت: در مناطق سیل زده هفت هزار خانوار در معرض سیل قرار گرفتند.



پس از زمین لرزه های متوالی و تخریب هزاران خانه در زلزله های 6 و 6.5 ریشتری شرق کرمان این بار سیل 14 شهرستان را در برگرفت.



وی از آبگرفتگی شدید شهرهای مختلف در استان کرمان خبر داد و گفت: کرمان، سیرجان، عنبرآباد، جیرفت، کهنوج، ریگان، فهرج و زرند دچار آب گرفتگی شدید شده اند و از سوی دیگر 116 روستا در محاصره سیل هستند و شش هزار خانه مسکونی در این مناطق تخریب شده اند.



و اما بشنوید سخنان نماینده مردم منطقه بحران زده فوق در مجلس شورای اسلامی را:



نماينده مردم بم، ريگان و فهرج در مجلس: غول استكبار در حال نابود شدن است



فارس: نماينده مردم شهرستان‌هاي شرق استان كرمان در مجلس گفت: غول استكبار در حال نابود شدن بوده و شاخ و برگ‌هاي پوسيده آن توسط ملت‌هاي آزاده جهان در حال خشكاندن است.



حجت‌الاسلام موسي غضنفرآبادي چهارشنبه شب در جمع اعضاي حزب مؤتلفه اسلامي بم اظهار داشت: وجود مقدس نبي اكرم (ص) موجب خير و بركت براي مسلمانان است و ما بايد شب و روز شكرگزار اين نعمت الهي باشيم.



وي با سپاسگزاري به درگاه خداوند متعال به دليل نزول رحمت الهي در شرق استان پس از خشكسالي‌هاي چند سال اخير بيان داشت: تعدادي از رودخانه‌هاي شرق استان كه مدت‌ها خشكيده بودند، از جمله رودخانه فهرج دوباره پر‌آب شدند.



وي وقايع اخير جهان از جمله انقلاب‌هاي صورت گرفته توسط ملل آزاديخواه عليه حكام مستبد و جيره‌خوار آمريكا و رژيم صهيونيستي را از نشانه‌هاي ظهور دانست و افزود: انقلاب اسلامي ايران ملت‌هاي آزاديخواه جهان را بيدار كرد.



غضنفرآبادي با مقايسه سخنان شاه در روزهاي پاياني حكومت خود با سخنان حسني مبارك افزود: هر دو نفر جيره‌خوار استكبار هستند و از روي التماس با مردم صحبت كردند.



نماينده شرق استان كرمان در مجلس خاطرنشان كرد: با توجه به شرايط كنوني بايد از هميشه هوشيارتر باشيم، زيرا دشمنان كوتاه نيامده‌اند و فتنه داراي چهره‌هاي زيادي است.



وي گفت: در كشور ما به فضل الهي اتحاد و همدلي شيعه به صورت گسترده وجود دارد و نبايد اين عزت و اقتدار را به سادگي از دست بدهيم.



وي با ستودن وحدت و همدلي موجود در شرق استان كرمان تصريح كرد: اصل حفظ نظام اولويت دارد و سخناني كه موجب تضعيف نظام باشد، غيرقابل بخشش است.



نماينده شرق استان كرمان در مجلس با بيان اينكه عده‌اي قصد اختلاف‌افكني و ايجاد شايعات گوناگون بر عليه افراد را دارند، اظهار داشت: بايد مراقبت كنيم و اجازه ندهيم با آبروي افراد بازي شده و از اين طريق ايجاد تفرقه شود.



غضنفرآبادي خود را موظف به حمايت از مسئولاني دانست كه كار خود را به درستي و خالصانه انجام مي‌دهند و گفت: همه مسئولان در حد توانايي خود تلاش مي‌كنند، اما برخي افراد از روي غرض‌ورزي اقدام به سياه‌نمايي و كوچك جلوه‌دادن كارها و خدمات صورت گرفته مي‌كنند.



وي بيان داشت: ما مخالف اجراي عدالت نيستيم، اما بي‌عدالتي را هم تحمل نمي‌كنيم.



غضنفرآبادي بازسازي فرهنگي را در اولويت مباحث خود دانست و خاطرنشان كرد: آنچه به مردم بم عزت داده، عزاداري‌هاي با‌شكوه، اتحاد، همدلي و ولايتمداري است كه بايد آن را براي هميشه حفظ كنيم.

پیش‌بینی بحران‌های در پیش رو، بر پایه آمار و اطلاعات رسمی

پیش‌بینی بحران‌های در پیش رو، بر پایه آمار و اطلاعات رسمی


دروغ‌ها و بی‌تدبیری‌های دولت در جریان هدفمندسازی یارانه‌ها

کلمه – گروه اقتصادی: داستان هدفمندسازی یارانه‌ها، همانند بقیه سیاست‌های دولت احمدی نژاد، از زمان تهیه و تنظیم لایحه تا طی مراحل بررسی و تصویب آن، در مجلس همراه با جوسازی و فشار رسانه‌ای و سیاسی بوده و اکنون اجرای آن نیز با آمارسازی‌های دروغ و تبلیغات فریبکارانه از سوی دولت و تهدید و ارعاب از سوی نیروهای امنیتی و نظامی و انتظامی همراه شده است.



واقعیت‌هایی که در ادامه می‌خوانید، تماما مستند به آمار و اطلاعات رسمی کشور است و نشان می دهد که مانع اصلی ناکامی‌های برنامه‌های اقتصادی دولت از جمله طرح هدفمندی یارانه‌ها، بی‌تدبیری، بی‌صداقتی و بی‌کفایتی خود دولت است؛ نه آنطور که احمدی نژاد در سفر اخیرش به استان گیلان ادعا کرده بود تلاش‌های “برخی بدخواهان ملت ایران عمدتاً در بیرون مرزها و برخی کوته‌فکرها در داخل کشور که از اینکه ملت موفق شده است قله بزرگ هدفمند کردن یارانه‌ها را با افتخار فتح کند ناراحت و نگران هستند و سعی می‌کنند در گوشه و کنار مزاحمت ایجاد کنند… و در جلسات فراموشخانه و در دخمه‌های خود نشسته‌اند و به خیال خود به دنبال ایجاد مشکل برای دولت هستند تا دولت نتواند به مردم خدمت برساند.»



الف، دروغگویی دولت



دولت دهم، هدفمند کردن یارانه‌ها را پس از تصویب مجلس، با ۹ ماه تأخیر و به صورت زیر آغاز کرد:



ابتدا مبلغ ۸۱ هزار تومان برای دو ماه برای حدود ۶۰ میلیون نفر به عنوان یارانه انرژی و سپس مبلغ ۸ هزار تومان دیگر بابت یارانه نان به حساب بانکی مردم واریز نمود:



۵،۳۴۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ = ۶۰،۰۰۰،۰۰۰ (لیتر) × ۸۹،۰۰۰ (تومان)



که با این احتساب دولت در مجموع مبلغی حدود ۵۳۴۰ میلیارد تومان به حساب مردم واریز نموده است.



با توجه به اینکه در قانون مصوب مجلس مقرر شده است که «هزینه یارانه نقدی پرداختی به مردم باید از محل درآمدهای حاصل از حذف یارانه‌ها تأمین و پرداخت گردد»، حال سؤال مهم از دولت این است در زمانی که به واسطه عدم اجرای قانون حذف یارانه‌ها دولت هیچ درآمد جدیدی کسب ننموده است مبلغ ۵۳۴۰ میلیارد تومان را از چه محلی برداشت نموده است؟



آقای فرزین سخنگوی کارگروه هدفمند سازی یارانه‌ها در پاسخ به این سؤال گفته‌اند: «مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان آن از محل فروش بنزین لیتری ۴۰۰ تومان از اول سال تأمین شده است» چون این دولت همواره در جهت توجیه عملکردهای خودسرانه و خلاف قانون خود به مردم دروغ گفته است ما به کمک آمارهای اعلامی دولت به بررسی این ادعا می‌پردازیم.



براساس اعلام خبرگزاری مهر که «میزان مصرف بنزین ۴۰۰ تومان در مهرماه سال ۸۹ حدود ۸ میلیون لیتر در روز بوده است.» در آمد حاصل از فروش بنزین ۴۰۰ تومانی دولت در ۷ ماهه سال ۸۹ به ترتیب زیر برآورد می‌شود:



میزان مصرف بنزین ۴۰۰ تومانی در ۷ ماهه سال ۸۹ با فرض اینکه از فروردین تا مهر به طور متوسط روزانه ۷ میلیون لیتر بنزین ۴۰۰ تومانی مصرف شده باشد برابر است با:



جمع بنزین مصرفی ۴۰۰ تومانی ۱،۴۷۰،۰۰۰،۰۰۰ (لیتر) = ۷،۰۰۰،۰۰۰ (لیتر) × ۳۰ (روز) × ۷ (ماه)



برای محاسبه اضافه درآمد دولت از محل فروش یک میلیارد و چهارصد و هفتاد میلیون لیتر بنزین ۴۰۰ تومانی جمع مصرف ۷ ماهه را در مبلغ ۳۰۰ تومان (ما به التفاوت بنزین لیتری ۴۰۰ تومان از لیتری ۱۰۰ تومان) ضرب می‌کنیم:



۴۴۱،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ (تومان) = ۳۰۰ (تومان) × ۱،۴۷۰،۰۰۰،۰۰۰ (لیتر)



با این احتساب در خوش‌بینانه‌ترین فرض، جمع اضافه درآمد دولت از فروش بنزین ۴۰۰ تومانی در ۷ ماهه سال ۸۹ مبلغ ۴۴۱ میلیارد تومان برآورد می‌گردد. در فرض واقع‌بینانه قطعاً مصرف بنزین ۴۰۰ تومان در ماه‌های قبل از مهر تا فروردین ۸۹ (با توجه به بالاتر بودن سهمیه‌های ماهانه بنزین ۱۰۰ تومانی) به مراتب کمتر از مهرماه بوده است و به تبع آن میزان درآمد دولت بسیار کمتر از ۴۴۱ میلیارد تومان از محل فروش بنزین ۴۰۰ تومانی برآورد می‌شود. به هر حال، اگر اضافه درآمد ۴۴۱ میلیارد تومانی محاسبه شده را از مبلغ ۳ هزار میلیارد تومانی ادعایی دولت کسر کنیم:



میلیارد تومان ۲۵۵۹ = ۴۴۱ – ۳۰۰۰



دولت در این بخش از مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان مبلغ ۲۵۵۹ میلیارد تومان آن را (بیش از ۸۵ درصد) دروغ گفته است. حال اگر با این معیار به کل ادعاهای دولت نگاه کنیم، لقب «دولت دروغ» به دولت نهم و دهم کاملاً منصفانه است.



ب، بی‌تدبیری دولت



در این بخش سعی داریم نشان دهیم که دولت نه تنها دولت دروغ است بلکه دولتی بی‌تدبیر و بی‌صلاحیت است و ترفندها و شگردهای عوام‌فریبانه‌ای که دولت از ابتدای حاکمیتش تاکنون در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به کار بسته است، بنا به فرمایش مولای متقیان حضرت علی‌بن ابیطالب(ع) نوعی «شیطنت» معاویه‌ای است، نه تدبیر اداره سالم جامعه است.



دولت در اواخر آذرماه سال ۸۹ به مردم اجازه برداشت یارانه‌های نقدی را از حساب‌های بانک داد و ظرف چند روز بسیاری از مردم یارانه‌های خود را برداشت و مصرف کردند و این رفتار مردم کاملاً طبیعی و عقلایی است؛ زیرا براساس آمار اعلامی مرکز آمار ایران، در سال گذشته (سال ۸۸) و قبل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، متوسط هزینه‌های مردم حدود ۶۰۰ هزار تومان بیش از درآمدهایشان بوده است؛ یعنی جامعه دارای پس‌انداز منفی بوده است و با کسب اولین درآمد جدید، پس‌انداز منفی را جبران نموده و آن را خرج می‌کنند.



در این شرایط و قبل از حذف یارانه‌ها، دولت مبلغ ۵۳۴۰ میلیارد تومان به اقتصاد کشور نقدینگی تزریق کرده است. حال با عنایت به مراتب فوق رفتارهای احتمالی جامعه چه خواهد بود؟



۱) مردم یارانه‌های نقدی دریافتی را جهت جبران کمبود درآمدها نسبت به هزینه‌هایشان به کار گرفته و به صورت تقاضایی جدید وارد بازار نموده و افزایش تقاضا باعث افزایش نرخ رشد تورم خواهد شد.



۲) براساس یک محاسبه ساده، دولت از تاریخ ۲۸ آذر (روز آغاز حذف یارانه‌های انرژی و نان) تاکنون حداکثر حدود هزار میلیارد تومان از محل فروش بنزین (روزی ۶۰ میلیون لیتر به قیمت لیتری ۴۰۰ و ۷۰۰ تومان) و گازوئیل (روزی ۹۰ میلیون لیتر به قیمت ۱۵۰ تومان) درآمد جدید (در یک ماه) کسب نموده است:



با این محاسبه، دولت در یک ماهه اول اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها حداکثر حدود یکهزار میلیارد تومان نقدینگی از جامعه جمع‌آوری و مبلغ ۵۳۴۰ هزار میلیارد تومان به جامعه پول تزریق کرده است. این میزان افزایش نقدینگی، قطعاً‌ دارای اثرات تورمی خواهد بود.



۳) براساس ادعای دولت جمع یارانه‌هایی که دولت تاکنون (قبل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها) در بخش‌های انرژی و نان و سایر کالاهای اساسی پرداخت می‌کرده است، (طبق گفته احمدی نژاد در مصاحبه تلویزیونی‌اش در آستانه اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها) حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در سال و یا به عبارت دیگر مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان در یک ماه بوده است. حال دولت با دریافت حدود هزار میلیارد تومان در یک ماه اول اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها از بابت افزایش قیمت بنزین و گازوئیل، باید ۹ هزار میلیارد تومان باقی مانده را از طریق افزایش قیمت‌های آب و برق و گاز در قبض‌های مردم وصول کند. به این ترتیب فشار تورمی که در زمان پرداخت قبض‌های مذکور بر مردم وارد خواهد نمود، ۹ برابر فشار تورمی است که در یک ماهه اخیر وارد شده است و این در شرایطی است که مردم مبلغ یارانه‌های نقدی دریافت شده را قبلاً هزینه نموده‌اند. پس قله اول کوه مرتفع حذف یارانه‌ها در مقطعی توسط دولت فتح خواهد شد که قبض‌های برق و آب و گاز به دست مردم برسد و مهلت پرداخت قبوض تمام شود و مجریان این قانون باید بتوانند قله‌های مرتفع‌تری را حداقل در یک سال آینده فتح کند تا حرف از موفقیت آن بزنند. به عبارت دیگر قضاوت در مورد موفقیت یا عدم موفقیت اجرای قانون مذکور در شرایط فعلی بسیار عجولانه و زود است و سرخوش شدن از انجام فضاسازی ها و تبلیغات و دیگر اقدامات و تمهیدات، بیهوده است؛ اقداماتی همچون:



- تهدید و ارعاب سازمان‌های امنیتی و نظامی و انتظامی و قضایی و … از ماه‌ها قبل از اجرای قانون.



- ممنوعیت و سانسور مطبوعات و رسانه‌های جمعی کشور درخصوص تجزیه و تحلیل اثرات و پیامدهای اجرای قانون



- تبلیغات گسترده مسئولین و کارشناسان دولتی در همه شبکه‌های صدا و سیما پیرامون اجرای قانون



- تبلیغات گسترده ائمه جمعه و جماعات در تریبون‌های نمازهای جمعه و مساجد و اعزام مبلغین حوزه‌های علیمه به شهر و روستاها جهت توجیه مردم نسبت به قانون



- ساختن دشمنان خیالی و فتنه‌گران فرضی در سخنرانی‌های مقامات دولتی، امنیتی و نظامی و انتظامی برای هدفمندسازی یارانه‌ها



- استخدام و بکارگیری حدود ۱،۲۰۰،۰۰۰ بازرس جهت نظارت بر اصناف و مشاغل بخش خصوصی با هدف جلوگیری از افزایش قیمت‌ها



- انجام گفتگو و مصاحبه‌های عجولانه توسط رئیس جمهور و وزرای اقتصادی و غیراقتصادی دولت مبنی بر موفقیت اجرای قانون



و …



مجموعه موارد فوق، نشان دهنده بی‌تدبیری و عدم شناخت دولت و مسئولین عالی رتبه کشور از واقعیت‌های اجتماعی و اقتصادی کشور است؛ زیرا مردم با توجه به تجربه‌ای که از سرکوب و کشتار بی‌رحمانه مردم در خیابان‌ها در یک سال و نیم گذشته دارند، برای انجام اعتراضات خود قطعاً شیوه‌های مؤثرتری را جایگزین تظاهرات خیابانی خواهند نمود. مثلاً اگر مردم به صورت گسترده و هم‌زمان از پرداخت قبوض آب و برق و گاز خودداری کنند، کدام نیروی امنیتی و پلیسی می‌تواند با این پدیده برخورد کند؟



معصوم (ع) فرموده است: «اگر از دروازه‌ای فقر وارد شود از دروازه دیگر دین خارج خواهد شد.» زمانی که با اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها، به واسطه گسترش تورم و بیکاری که از تبعات و عوارض حتمی آن است، اکثریت جامعه متوسط و فقیر گرفتار فلاکت و تنگدستی شوند، دیگر وعظ و توجیه کدام مبلغ دینی در باور و دل‌های مردم مؤثر واقع خواهد شد؟ و شورش‌های احتمالی مردم که به واسطه گسترش فقر و گرسنگی اتفاق خواهد افتاد، توسط کدام نیروی نظامی و انتظامی کنترل خواهد شد؟



دولت‌ها (حکومت‌ها) برای حفظ بقا و دوام خود معمولاً:



- یا به قدرت‌های خارجی متکی و پشت گرم هستند که اینان حکومت‌های وابسته به اجانب هستند.



- و یا به اعتماد ملت و مردم جامعه خویش متکی و دلبسته هستند که اینان حکومت مشروع و مقبول مردم‌اند.



اما دولت (حکومت) در کشور ما که ادعا و افتخار می کند که پشتوانه خارجی ندارد و در دنیا تک و تنهاست و مدعی است که تا به حال به پشتوانه ملت و مردم بر این کشور حکومت کرده است، چنانچه به واسطه ادامه سیاست‌های غلط، پشتیبانی و حمایت اکثریت جامعه خود را از دست بدهد (اگر تاکنون از دست نداده باشد) چه سرنوشتی خواهد داشت؟ آیا جایی از تاریخ دیده ایم که توسل به نیروهای سرکوبگر امنیتی، نظامی و انتظامی، برای درازمدت مشکل حکومت های ناکارآمد را حل کرده باشد؟



کاش اگر مسئولان حکومتی به فکر نیستند، مراجع و علمای دینی، نمایندگان مردم، انسان‌های آزاده کشور، نیروهای متدین نظامی و انتظامی و … در این شرایط خطیر به وجدان خویش رجوع کنند و برای رضای خدا، اعتلای دین او، عاقبت‌اندیشی خویش و خیرخواهی کشور و ملت مظلوم و رنج کشیده ایران، دست از حمایت از کسانی که در مصادر دولتی و غیردولتی از طریق بی‌تدبیری، دروغ، فریب و تطمیع کمر به نابودی کشور، دین و مردم بسته‌اند، بردارند و تا دیر نشده و فرصت جبران وجود دارد، امور کشور را از طریق انتخاب و انتصاب افراد صالح و کاردان بر مصادر امور اصلاح و در مسیر صحیح قرار دهند.



والسلام علی من التبع الهدی

نماینده خامنه ای در سپاه: مجمع روحانیون منشاء مشروعیت را رأی مردم می‌داند كه این امر با گفتمان امام ناسازگار است

نماینده خامنه ای در سپاه: مجمع روحانیون منشاء مشروعیت را رأی مردم می‌داند كه این امر با گفتمان امام ناسازگار است




نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با ادعای اینكه "اصلاح‌طلبان گروهی هستند كه از امام و رهبری فاصله دارند"، اظهار عقیده کرد: "گفتمان اصلاح‌طلبان با امام و رهبری متفاوت است. بعنوان مثال مجمع روحانیون منشاء مشروعیت را رأی مردم می‌داند كه این امر با گفتمان امام ناسازگار است."



این مقام روحانی سپاه همچنین از تناقض گفتمان رهبر فقید جمهوری اسلامی و مرحوم آیت الله منتظری خبر داد و عنوان كرد: "امام فرمود علمای اسلام از طرف ائمه به مقام حكومت و قضاوت منصوب می‌شوند... در حالی ‌كه منتظری معتقد بود نظریه انتصاب فقیه پایه شرعی ندارد و این به معنای رد گفتمان امام است كه باعث چالش می‌شود."



به گزارش فارس، علی سعیدی شامگاه چهارشنبه ۱٣ بهمن، با حضور در مراسم عزاداری حزب موتلفه اسلامی، اظهار عقیده کرد: روحانیت و مجموعه‌های مذهبی در طول یكصد سال گذشته در مقابل سه گفتمان لیبرال ملی‌گرایی، چپ ماركسیستی و لیبرال غربی قرار داشته‌اند . بعنوان نمونه در نهضت ملی‌گرایی ایران، مصدق و كاشانی در مقابل یكدیگر قرار داشتند كه در واقع كاشانی نماینده گفتمان دینی در برابر تفكر التقاطی بود."



نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: اعتقاد به منشاء الهیِ حقانیت قدرت یكی از شاخص‌های رویكرد نبوی است كه در خصوص این مسئله بحثی مبنی بر اینكه آیا حق هر جا كه قدرت باشد ایجاد می‌شود یا خیر، مطرح است.

وی خاطرنشان كرد: طبق منطق معاویه و مستكبرین جهان قدرت وقتی غالب شود، حق است در حالی كه برخی دیگر حق بودن قدرت را ناشی از رأی مردم می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: نظریه دیگری در خصوص مشروعیت قدرت معتقد است اگر منشاء قدرت الهی باشد، حق است و این موضوع اولین شاخصه گفتمان نبوی است چراكه منشاء قدرت را متعلق به خدا می‌داند

جنگ تمام عیار در قاهره: سنگربندی، تانک، کوکتل مولوتوف

جنگ تمام عیار در قاهره: سنگربندی، تانک، کوکتل مولوتوف


البرادعی و اخوان المسلمین دعوت نخست وزیر مصر برای مذاکره را رد کردند

جنگ تمام عیار در قاهره: سنگربندی، تانک، کوکتل مولوتوف



یورو نیوز: بامداد پنجشنبه و یک روز پس از برخورد مخالفان و افراد طرفدار حسنی مبارک، درگیری ها میان دو طرف همچنان ادامه دارد.

برخوردها شدید گزارش شده است. طرفین به سمت یکدیگر سنگ و کوکتل مولوتوف پرتاب می کنند.

منابع رسمی شمار کشته شدگان را پنج و شمار زخمیان را 1500 نفر اعلام کرده اند. این در حالی است که رسانه ها می گویند تاکنون دست کم 10 نفر کشته شده اند.

با اینکه مخالفان، آقای مبارک را به نشان دادن چراغ سبز به هوادارانش و بسیج آنها برای سرکوب مخالفان متهم می کنند اما روز پنجشنبه سخنگوی دولت اعلام کرد، دولت هیچ نقشی در تجمع طرفداران حکومت نداشته است.

احمد شفیق، نخست وزیر مصر نیز به مردم وعده داد تحقیقاتی را برای شناسایی مسببان حوادث اخیر آغاز کند.

از اعتراضات مردم مصر تا کنون ده روز می گذرد، معترضان خواستار کناره گیری آقای مبارک هستند.



البرادعی و اخوان المسلمین دعوت نخست وزیر مصر برای مذاکره را رد کردند



به گزارش رادیو فردا، محمد البرادعی و اخوان المسلمین دعوت احمد شفیق، نخست وزیر مصر را برای گفتگو رد کرده اند. آنها می گویند که برای آغاز هرنوع مذاکره ای ابتدا حسنی مبارک، رئیس جمهوری باید کناره گیری کند و امنیت تظاهر کنندگان در میدان تحریر قاهره تضمین شود.

اخوان المسلمین همچنان غیر قانونی است.

برپایه گزارش ها برخی احزاب دیگر مانند حزب ملی گرای وفد Wafd تصمیم به مذاکره گرفته اند. احمد شفیق روز پنج شنبه گفت که از سوی تظاهر کنندگان در میدان تحریر نیز کسانی می توانند در گفتگوها شرکت کنند.