Thursday, February 3, 2011

نماینده خامنه ای در سپاه: مجمع روحانیون منشاء مشروعیت را رأی مردم می‌داند كه این امر با گفتمان امام ناسازگار است

نماینده خامنه ای در سپاه: مجمع روحانیون منشاء مشروعیت را رأی مردم می‌داند كه این امر با گفتمان امام ناسازگار است




نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با ادعای اینكه "اصلاح‌طلبان گروهی هستند كه از امام و رهبری فاصله دارند"، اظهار عقیده کرد: "گفتمان اصلاح‌طلبان با امام و رهبری متفاوت است. بعنوان مثال مجمع روحانیون منشاء مشروعیت را رأی مردم می‌داند كه این امر با گفتمان امام ناسازگار است."



این مقام روحانی سپاه همچنین از تناقض گفتمان رهبر فقید جمهوری اسلامی و مرحوم آیت الله منتظری خبر داد و عنوان كرد: "امام فرمود علمای اسلام از طرف ائمه به مقام حكومت و قضاوت منصوب می‌شوند... در حالی ‌كه منتظری معتقد بود نظریه انتصاب فقیه پایه شرعی ندارد و این به معنای رد گفتمان امام است كه باعث چالش می‌شود."



به گزارش فارس، علی سعیدی شامگاه چهارشنبه ۱٣ بهمن، با حضور در مراسم عزاداری حزب موتلفه اسلامی، اظهار عقیده کرد: روحانیت و مجموعه‌های مذهبی در طول یكصد سال گذشته در مقابل سه گفتمان لیبرال ملی‌گرایی، چپ ماركسیستی و لیبرال غربی قرار داشته‌اند . بعنوان نمونه در نهضت ملی‌گرایی ایران، مصدق و كاشانی در مقابل یكدیگر قرار داشتند كه در واقع كاشانی نماینده گفتمان دینی در برابر تفكر التقاطی بود."



نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: اعتقاد به منشاء الهیِ حقانیت قدرت یكی از شاخص‌های رویكرد نبوی است كه در خصوص این مسئله بحثی مبنی بر اینكه آیا حق هر جا كه قدرت باشد ایجاد می‌شود یا خیر، مطرح است.

وی خاطرنشان كرد: طبق منطق معاویه و مستكبرین جهان قدرت وقتی غالب شود، حق است در حالی كه برخی دیگر حق بودن قدرت را ناشی از رأی مردم می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: نظریه دیگری در خصوص مشروعیت قدرت معتقد است اگر منشاء قدرت الهی باشد، حق است و این موضوع اولین شاخصه گفتمان نبوی است چراكه منشاء قدرت را متعلق به خدا می‌داند

No comments:

Post a Comment