Tuesday, December 18, 2012

قیمت برق را سه برابر میشود عضو کمیسیون برنامه و بودجه از تصمیم دولت برای افزایش سه برابری نرخ برق قیمت برق خبر داد و پیش بینی کرد مجلس با این موضوع مخالفت کند. محمد‌علی عبدالله‌زاده که افزایش قیمت برق از ۲۶ به ۸۰ تومان را غیر منطقی، خوانده به خبرگزاری فارس گفته است: بعید می‌دانم که مجلس با افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت برق موافقت کند. او با اعتقاد به اینکه در حال حاضر از نظر اقتصادی مردم فشار تورمی زیادی را تحمل می‌کنند و با توجه به توقف فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها عملا قرار نیست یارانه‌ نقدی بیشتری به مردم پرداخت شود، افزود: افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت برق برای بسیاری از مردم مشکل‌زا خواهد بود بنابراین مجلس با این میزان افزایش قیمت موافقت نخواهد کرد. عضو کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص اینکه وزارت نیرو اعلام کرده است که برای تولید برق ضرر می‌دهد ابراز داشت: اشکالی ندارد که دولت ضرر دهد ما باید به بعد دیگر هم توجه داشته باشیم و آن مردم هستند که با توجه به فشارهای اقتصادی تا چه حد توان دارند، باید با این موضوع منطقی برخورد شود و وضعیت مردم را هم در نظر گرفت. عبدالله زاده در ادامه گفت: درست است که هدف از اجرای هدفمندی یارانه واقعی شدن قیمت‌ها، جلوگیری از سوء استفاده، مصرف بهینه و جلوگیری از قاچاق و غیره بوده است، اما باید دید اگر خانواده‌ای تاکنون برق مصرفی‌‌اش در یک دوره ۳۰ هزار تومان بوده است این مبلغ ناگهان به ۹۰ هزار تومان برسد چه اتفاقی می‌افتد، خوب طبیعی است که مشکلات و فشار تورمی بیشتر خواهد شد و نباید اجازه داد تا این مشکلات برای مردم بوجود آید. عضو کمیسیون برنامه و بودجه هم باتاکید بر اینکه هیچ‌گونه تعاملی بین مجلس و دولت در خصوص تدوین بودجه وجود ندارد و چنین چیزی را ندیده‌ام، اشاره کرد: بعید می‌دانم که دولت بتواند به موقع بودجه را به مجلس ارائه کند و قول‌هایی را که در این خصوص داده عملی کند، بهرحال چند روزی از موعد ارائه به مجلس گذشته است اما هنوز بودجه از سوی دولت به مجلس ارائه نشده و طبعا این دیرکرد مضرات خود را به همراه خواهد داشت.

قیمت برق را سه برابر میشود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه از تصمیم دولت برای افزایش سه برابری نرخ برق قیمت برق خبر داد و پیش بینی کرد مجلس با این موضوع مخالفت کند.
محمد‌علی عبدالله‌زاده که افزایش قیمت برق از ۲۶ به ۸۰ تومان را غیر منطقی، خوانده به خبرگزاری فارس گفته است: بعید می‌دانم که مجلس با افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت برق موافقت کند.
او با اعتقاد به اینکه در حال حاضر از نظر اقتصادی مردم فشار تورمی زیادی را تحمل می‌کنند و با توجه به توقف فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها عملا قرار نیست یارانه‌ نقدی بیشتری به مردم پرداخت شود، افزود: افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت برق برای بسیاری از مردم مشکل‌زا خواهد بود بنابراین مجلس با این میزان افزایش قیمت موافقت نخواهد کرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص اینکه وزارت نیرو اعلام کرده است که برای تولید برق ضرر می‌دهد ابراز داشت: اشکالی ندارد که دولت ضرر دهد ما باید به بعد دیگر هم توجه داشته باشیم و آن مردم هستند که با توجه به فشارهای اقتصادی تا چه حد توان دارند، باید با این موضوع منطقی برخورد شود و وضعیت مردم را هم در نظر گرفت.
عبدالله زاده در ادامه گفت: درست است که هدف از اجرای هدفمندی یارانه واقعی شدن قیمت‌ها، جلوگیری از سوء استفاده، مصرف بهینه و جلوگیری از قاچاق و غیره بوده است، اما باید دید اگر خانواده‌ای تاکنون برق مصرفی‌‌اش در یک دوره ۳۰ هزار تومان بوده است این مبلغ ناگهان به ۹۰ هزار تومان برسد چه اتفاقی می‌افتد، خوب طبیعی است که مشکلات و فشار تورمی بیشتر خواهد شد و نباید اجازه داد تا این مشکلات برای مردم بوجود آید.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه هم باتاکید بر اینکه هیچ‌گونه تعاملی بین مجلس و دولت در خصوص تدوین بودجه وجود ندارد و چنین چیزی را ندیده‌ام، اشاره کرد: بعید می‌دانم که دولت بتواند به موقع بودجه را به مجلس ارائه کند و قول‌هایی را که در این خصوص داده عملی کند، بهرحال چند روزی از موعد ارائه به مجلس گذشته است اما هنوز بودجه از سوی دولت به مجلس ارائه نشده و طبعا این دیرکرد مضرات خود را به همراه خواهد داشت.

 

عکس : با کل مردم غیور و ولایت مدار اهواز آشنا شوید تجمع علیه مقاله روزنامه جمهوری اسلامی جهان (اصولگرای) : با گذشت چند روز از انتشار مقاله روزنامه جمهوری اسلامی در مورد "استقبال" مردم اهواز از ضریح جدید امام حسین و عدم عذرخواهی مدیرمسئول این روزنامه، اعتراضات امت اهواز و به ویژه طلاب و دانشجویان ولایی این شهر به درج این مطلب همچنان ادامه دارد. به همین منظور روز گذشته، بیست و هفتم آذرماه، مصادف با روز وحدت حوزه و دانشگاه جمعی از طلاب و دانشجویان اهوازی به همراه سایر اقشار مردم، تجمع اعتراض آمیز خود را مقابل دفتر این روزنامه در اهواز برگزار کردند. [تاريخ مطلب: بيست و هشتم آذر ۱۳۹۱ برابر با هجدهم دسامبر ۲۰۱۲]


عکس : با کل مردم غیور و ولایت مدار اهواز آشنا شوید
تجمع علیه مقاله روزنامه جمهوری اسلامی

جهان (اصولگرای) :   با گذشت چند روز از انتشار مقاله روزنامه جمهوری اسلامی در مورد "استقبال" مردم اهواز از ضریح جدید امام حسین و عدم عذرخواهی مدیرمسئول این روزنامه، اعتراضات امت اهواز و به ویژه طلاب و دانشجویان ولایی این شهر به درج این مطلب همچنان ادامه دارد.

به همین منظور روز گذشته، بیست و هفتم آذرماه، مصادف با روز وحدت حوزه و دانشگاه جمعی از طلاب و دانشجویان اهوازی به همراه سایر اقشار مردم، تجمع اعتراض آمیز خود را مقابل دفتر این روزنامه در اهواز برگزار کردند. 

[تاريخ مطلب: بيست و هشتم آذر ۱۳۹۱ برابر با هجدهم دسامبر ۲۰۱۲]

واکنش آمریکا به صفحه فیس‌بوک خامنه‌ای بی بی سی : ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که به صفحه فیس‌بوک علی خامنه‌ای، رهبر ایران مراجعه خواهد کرد و می خواهد بداند که در این صفحه چه چیزهایی منتشر شده است. خانم نولاند روز دوشنبه ۱۷ دسامبر ( ۲۷ آذر) در عین حال به شوخی گفت که کنجکاو است بداند که آقای خامنه‌ای چقدر" لایک" دریافت می‌کند. روز گذشته کلیک اعلام شد که صفحه فیس بوک رهبر ایران از روز ۲۳ آذر (۱۳ دسامبر) راه اندازی شده است. پس از انتشار گسترده خبر راه اندازی این صفحه در روز دوشنبه، تعداد مراجعه کنندگان و دنبال کنندگان آن افزایش ناگهانی داشته است. مقامات ایران هنوز در این مورد اظهارنظر نکرده‌اند. این صفحه از جمله شامل عکسی غیررسمی از آقای خامنه ای است که او را در جریان یک سفر سوار بر اتومبیل نشان می دهد. عکسی قدیمی از رهبر ایران در کنار آیت الله روح الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی هم در این صفحه منتشر شده است. اظهارنظر سایر کاربران فیس‌بوک که در این صفحه چاپ می شود توجه زیادی را به خود جلب کرده است. تعداد قابل توجهی از این اظهارنظرها به هواداران رهبر ایران تعلق دارد، اما شمار زیادی اظهارنظر انتقادی و تند هم در این صفحه منتشر می شود. به نظر می رسد که اظهارنظرهای توهین آمیز به طور مرتب از این صفحه حذف می شود. دفتر آیت‌الله خامنه‌ای در فضای مجازی فعالیت چشمگیری دارد و علاوه بر اداره یک سایت اینترنتی بسیار فعال و به لحاظ فنی پیشرفته، بر روی شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام (یک شبکه اجتماعی به اشتراک گذاری عکس) حضور پیدا کرده است. سایت‌های فیس‌بوک و توییتر، در جریان اعتراضات بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ در ایران فیلتر شدند و از آن زمان تاکنون، دسترسی به آنها بدون فیلترشکن امکان‌پذیر نیست. مسئولان حکومت ایران، این شبکه‌های اجتماعی را از ابزارهای "جنگ نرم" با جمهوری اسلامی می‌دانند و اسماعیل احمدی مقدم فرمانده پلیس ایران، پیشتر، "شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک و توییتر" را ابزار سازماندهی "ناراضیان پراکنده، مجرمان و سرویس‌های خارجی" دانسته بود.

واکنش آمریکا به صفحه فیس‌بوک خامنه‌ای

بی بی سی : ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که به صفحه فیس‌بوک علی خامنه‌ای، رهبر ایران مراجعه خواهد کرد و می خواهد بداند که در این صفحه چه چیزهایی منتشر شده است.
خانم نولاند روز دوشنبه ۱۷ دسامبر ( ۲۷ آذر) در عین حال به شوخی گفت که کنجکاو است بداند که آقای خامنه‌ای چقدر" لایک" دریافت می‌کند.
روز گذشته کلیک اعلام شد که صفحه فیس بوک رهبر ایران از روز ۲۳ آذر (۱۳ دسامبر) راه اندازی شده است.
پس از انتشار گسترده خبر راه اندازی این صفحه در روز دوشنبه، تعداد مراجعه کنندگان و دنبال کنندگان آن افزایش ناگهانی داشته است.
مقامات ایران هنوز در این مورد اظهارنظر نکرده‌اند.
این صفحه از جمله شامل عکسی غیررسمی از آقای خامنه ای است که او را در جریان یک سفر سوار بر اتومبیل نشان می دهد.
عکسی قدیمی از رهبر ایران در کنار آیت الله روح الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی هم در این صفحه منتشر شده است.
اظهارنظر سایر کاربران فیس‌بوک که در این صفحه چاپ می شود توجه زیادی را به خود جلب کرده است.
تعداد قابل توجهی از این اظهارنظرها به هواداران رهبر ایران تعلق دارد، اما شمار زیادی اظهارنظر انتقادی و تند هم در این صفحه منتشر می شود.
به نظر می رسد که اظهارنظرهای توهین آمیز به طور مرتب از این صفحه حذف می شود.
دفتر آیت‌الله خامنه‌ای در فضای مجازی فعالیت چشمگیری دارد و علاوه بر اداره یک سایت اینترنتی بسیار فعال و به لحاظ فنی پیشرفته، بر روی شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام (یک شبکه اجتماعی به اشتراک گذاری عکس) حضور پیدا کرده است.
سایت‌های فیس‌بوک و توییتر، در جریان اعتراضات بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ در ایران فیلتر شدند و از آن زمان تاکنون، دسترسی به آنها بدون فیلترشکن امکان‌پذیر نیست.
مسئولان حکومت ایران، این شبکه‌های اجتماعی را از ابزارهای "جنگ نرم" با جمهوری اسلامی می‌دانند و اسماعیل احمدی مقدم فرمانده پلیس ایران، پیشتر، "شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک و توییتر" را ابزار سازماندهی "ناراضیان پراکنده، مجرمان و سرویس‌های خارجی" دانسته بود.