Wednesday, October 17, 2012

سیر تکاملی ریال


حسن دایی پس از افشای توطئه تروریستی سپاه قدس برای بمب گذاری در واشنگتن، یک گروه ویژه از "کارشناسان" مسائل ایران با بسیج رسانه ای، چاپ مقاله و انجام دهها مصاحبه در رسانه های بزرگ آمریکا، اتهامات وارده به رژیم ایران را زیر علامت سوال برده اند و بصورتی مودبانه، اوباما و دولت آمریکا را به دروغگوئی و پرونده سازی متهم میکنند. این افراد که طی دو روز گذشته متخصص مسائل تروریستی و جنائی شده اند، در قامت شرلوک هولمز و با ارائه هزار دلیل و برهان ثابت میکنند که رژیم ایران از این اتهام کاملا مبراست و جنجال تبلیغاتی آمریکا، یک "شامورتی بازی" از طرف اوباما برای پیش بردن اهداف انتخاباتی و احتمالا حمله نظامی به ایران است. به عبارت دیگر، نقاب از چهره اوباما برداشته شده و جرج بوش از پس آن ظاهر گشته است. ... Continue Reading




حسن دایی

پس از افشای توطئه تروریستی سپاه قدس برای بمب گذاری در واشنگتن، یک گروه ویژه از "کارشناسان" مسائل ایران با بسیج رسانه ای، چاپ مقاله و انجام دهها مصاحبه در رسانه های بزرگ آمریکا، اتهامات وارده به رژیم ایران را زیر علامت سوال برده اند و بصورتی مودبانه، اوباما و دولت آمریکا را به دروغگوئی و پرونده سازی متهم میکنند. این افراد که طی دو روز گذشته متخصص مسائل تروریستی و جنائی شده اند، در قامت شرلوک هولمز و با ارائه هزار دلیل و برهان ثابت میکنند که رژیم ایران از این اتهام کاملا مبراست و جنجال تبلیغاتی آمریکا، یک "شامورتی بازی" از طرف اوباما برای پیش بردن اهداف انتخاباتی و احتمالا حمله نظامی به ایران است. به عبارت دیگر، نقاب از چهره اوباما برداشته شده و جرج بوش از پس آن ظاهر گشته است.
...
Continue Reading

پذیرفت منصور ارباب سیر که سال گذشته با اتهام مشارکت در طرح ریزی ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا مواجه شده بود، روز چهارشنبه اتهامات وارده را پذیرفت. به گزارش خبرگزاری فرانسه، منصور ارباب سیر که ۵۷ سال دارد، قرار بود در ماه ژانویه، برای رسیدگی به اتهاماتش در دادگاه حاضر شود. آقای ارباب سیر، که تابعیت دوگانه ایرانی - آمریکایی دارد، پیشتر اتهامات وارده را رد کرده بود. بنا بر اتهامات وارده او این ترور را قرار بود با هدایت نیروهای نظامی ایران انجام دهد.


پذیرفت

منصور ارباب سیر که سال گذشته با اتهام مشارکت در طرح ریزی ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا مواجه شده بود، روز چهارشنبه اتهامات وارده را پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، منصور ارباب سیر که ۵۷ سال دارد، قرار بود در ماه ژانویه، برای رسیدگی به اتهاماتش در دادگاه حاضر شود.

آقای ارباب سیر، که تابعیت دوگانه ایرانی - آمریکایی دارد، پیشتر اتهامات وارده را رد کرده بود.
بنا بر اتهامات وارده او این ترور را قرار بود با هدایت نیروهای نظامی ایران انجام دهد.

Incarcerated Lawyer and Human Rights Activist Nasrin Sotoudeh Launches a Hunger Strike نسرین ستوده، وکیل زندانی ایرانی دست به اعتصاب غذا زد. رضا خندان همسر خانم نسرین ستوده دقایقی پیش در صفحه فیسبوک خود با اعلام این خبر عنوان کرد این عمل خانم ستوده اعتراضی است به مخالفت دادستان تهران با ملاقات حضوری این فعال حقوق بشر با فرزندان و خانواده خود... بنا بر این گزارش آقای خندان در پست فیسبوکی خود نوشته است:« پس از ماهها دوندگی در دادستانی برای گرفتن بدیهی ترین حق یک مادر یعنی ملاقات حضوری مخالفت می شود. پس از 17 ماه حضور در بند عمومی با دادن یک تلفن دو دقیقه ای مخالفت می شود . پس از یک سال با ملاقات برادر و مادر حتی به صورت کابینی مخالفت می شود. همسر نسرین ستوده ادامه می دهد:« وقتی که دختر بچه 12 ساله ممنوع الخروج و به همراه پدر اکنون به شعبه 28 دادگاه انقلاب احضار می شود و این خبر به گوش نسرین در زندان می رسد. دختر بچه ای که به دلایل درسی در روزهای چهارشنبه دیگر نمیتواند به ملاقات مادرش بیاید و با تغییر روز ملاقات مخالفت می شود. دو ماه به عنوان مرخصی خانواده را چشم به راه می گذارند و حتی مدارکی هم دادستانی می گیرد و در لحظه آخر ناگهان مخالفت می شود. نسرین هم چاره ای نمی بیند جز اعتصاب غدا. متاسفانه او از امروز صبح اعتصاب غذایش را شروع کرده است". آقای خندان در پایان این پست خود در شبکه اجتماعی فیسبوک تاکید کرده است:«. من امروز تمام تلاش ام را کردم اما به هیچ عنوان نتوانستم منصرف اش کنم. همینجوری از شدت ضعف و لاغری قیافه اش درست قابل شناسایی نیست برای کسانی که در این مدت او را ندیده اند چه برسد از این به بعد ...» لازم به ذکر است نسرین ستوده حقوقدان، وکیل دادگستری و فعال اجتماعی است. او عضو کانون مدافعان حقوق بشر، کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض آمیز علیه زنان، و انجمن حمایت از کودکان بوده و وکالت پرونده‌های بسیاری از فعالان حقوق بشر، فعالان حقوق زنان، کودکان قربانی ِ کودک آزاری و کودکان در معرض اعدام را برعهده داشته‌است. ستوده در سال ۱۳۸۸برنده جایزه حقوق بشر «سازمان حقوق بشر بین‌الملل» شد؛ خانم ستوده همچنین به همراه جعفر پناهی، کارگردان ایرانی در حال حاضر جزء نامزدهای دریافت جایزه حقوق بشری «ساخاروف» هستند. خانم ستوده به شش سال زندان و ده سال محرومیت از حق وکالت محکوم شده است.




Incarcerated Lawyer and Human Rights Activist Nasrin Sotoudeh Launches a Hunger Strike

نسرین ستوده، وکیل زندانی ایرانی دست به اعتصاب غذا زد.
رضا خندان همسر خانم نسرین ستوده دقایقی پیش در صفحه فیسبوک خود با اعلام این خبر عنوان کرد این عمل خانم ستوده اعتراضی است به مخالفت دادستان تهران با ملاقات حضوری این فعال حقوق بشر با فرزندان و خانواده خود...

بنا بر این گزارش آقای خندان در پست فیسبوکی خود نوشته است:« پس از ماهها دوندگی در دادستانی برای گرفتن بدیهی ترین حق یک مادر یعنی ملاقات حضوری مخالفت می شود. پس از 17 ماه حضور در بند عمومی با دادن یک تلفن دو دقیقه ای مخالفت می شود . پس از یک سال با ملاقات برادر و مادر حتی به صورت کابینی مخالفت می شود.

همسر نسرین ستوده ادامه می دهد:« وقتی که دختر بچه 12 ساله ممنوع الخروج و به همراه پدر اکنون به شعبه 28 دادگاه انقلاب احضار می شود و این خبر به گوش نسرین در زندان می رسد.
دختر بچه ای که به دلایل درسی در روزهای چهارشنبه دیگر نمیتواند به ملاقات مادرش بیاید و با تغییر روز ملاقات مخالفت می شود.
دو ماه به عنوان مرخصی خانواده را چشم به راه می گذارند و حتی مدارکی هم دادستانی می گیرد و در لحظه آخر ناگهان مخالفت می شود. نسرین هم چاره ای نمی بیند جز اعتصاب غدا. متاسفانه او از امروز صبح اعتصاب غذایش را شروع کرده است".

آقای خندان در پایان این پست خود در شبکه اجتماعی فیسبوک تاکید کرده است:«. من امروز تمام تلاش ام را کردم اما به هیچ عنوان نتوانستم منصرف اش کنم.
همینجوری از شدت ضعف و لاغری قیافه اش درست قابل شناسایی نیست برای کسانی که در این مدت او را ندیده اند چه برسد از این به بعد ...»
لازم به ذکر است نسرین ستوده حقوقدان، وکیل دادگستری و فعال اجتماعی است. او عضو کانون مدافعان حقوق بشر، کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض آمیز علیه زنان، و انجمن حمایت از کودکان بوده و وکالت پرونده‌های بسیاری از فعالان حقوق بشر، فعالان حقوق زنان، کودکان قربانی ِ کودک آزاری و کودکان در معرض اعدام را برعهده داشته‌است. ستوده در سال ۱۳۸۸برنده جایزه حقوق بشر «سازمان حقوق بشر بین‌الملل» شد؛ خانم ستوده همچنین به همراه جعفر پناهی، کارگردان ایرانی در حال حاضر جزء نامزدهای دریافت جایزه حقوق بشری «ساخاروف» هستند.

خانم ستوده به شش سال زندان و ده سال محرومیت از حق وکالت محکوم شده است.

Female Iranian football supporters participated in last nights football match in Iran dressed up like Men. The Iranian regime has forbidden females supporters in football stadiums! در مسابقه روز گذشته تیم ملی ایران با کره جنوبی برخی از دختران ایرانی با پوشش مردانه وارد ورزشگاع آزادی شدند.




Female Iranian football supporters participated in last nights football match in Iran dressed up like Men. The Iranian regime has forbidden females supporters in football stadiums!

در مسابقه روز گذشته تیم ملی ایران با کره جنوبی برخی از دختران ایرانی با پوشش مردانه وارد ورزشگاع آزادی شدند.

به گزارش روزنامه آلمانی "بیلد"، جمهوری اسلامی دیپلمات خود را که در فرانکفورت متهم به تعرض جنسی شده بود، مخفیانه به ایران فراخوانده است. گفته می‌شود این تصمیم از سوی یک "کمیسیون ویژه" در ایران اتخاذ شده است. دلیل این تصمیم و اجرای مخفیانه‌ی آن به خاطر پرونده‌‌ی قضایی است که از سوی دادستانی فرانکفورت علیه معاون کنسولی ایران گشوده شده و همچنان پی‌گیری می‌شود. دادستانی فرانکفورت این دیپلمات ایرانی را متهم به آزار جنسی یک دختربچه کرده است. بر اساس گزارش روزنامه آلمانی بیلد، «در روز ۲۵ ژوئن ۲۰۱۲ [۵ تیر] یک مرد که بعداَ مشخص می‌شود یک دیپلمات ایرانی است، تلاش کرده به یک دختر ۱۰ ساله تعرض جنسی کند.» در پی استمداد مادر این دختر از ماموران انتظامی ، پلیس فرانکفورت پس از گذشت چند روز موفق به شناسایی و سپس دستگیری این دیپلمات می‌شود. اما به لحاظ مصونیت دیپلماتیک مجبور می‌گردد وی را آزاد کند. اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به این حادثه اعلام کرد که «بر اساس یک سناریوی از پیش تعیین شده در روز دوشنبه (۲ ژوئیه/۱۲ تیر) یکی از اعضای سرکنسولگری جمهوری اسلامی در فرانکفورت، هنگام عزیمت از محل کار خود به منزل، به بهانه‌ای واهی مورد حمله یک زن آفریقایی‌تبار قرار گرفت و متاسفانه پلیس آلمان به جای برخورد با فرد مهاجم، رفتار خشن، ناشایست و خارج از عرف دیپلماتیک با عضو سرکنسولگری کشورمان داشته است.» بیلد می‌نویسد، در حالی که این دختر بچه هنوز از تاثیرات روانی این حادثه رنج می‌برد، «این دیپلمات به ایران سفر کرده و از دست نظام قضایی آلمان خارج شده است.» پیش‌‌تر نیز یک دیپلمات ایرانی در برزیل به دلیل تعرض جنسی به دختران جوان از محل خدمت خود به ایران فراخوانده شد و سپس از کار اخراج گشت. دویچه وله




به گزارش روزنامه آلمانی "بیلد"، جمهوری اسلامی دیپلمات خود را که در فرانکفورت متهم به تعرض جنسی شده بود، مخفیانه به ایران فراخوانده است. گفته می‌شود این تصمیم از سوی یک "کمیسیون ویژه" در ایران اتخاذ شده است.

دلیل این تصمیم و اجرای مخفیانه‌ی آن به خاطر پرونده‌‌ی قضایی است که از سوی دادستانی فرانکفورت علیه معاون کنسولی ایران گشوده شده و همچنان پی‌گیری می‌شود. دادستانی فرانکفورت این دیپلمات ایرانی را متهم به آزار جنسی یک دختربچه کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه آلمانی بیلد، «در روز ۲۵ ژوئن ۲۰۱۲ [۵ تیر] یک مرد که بعداَ مشخص می‌شود یک دیپلمات ایرانی است، تلاش کرده به یک دختر ۱۰ ساله تعرض جنسی کند.»

در پی استمداد مادر این دختر از ماموران انتظامی ، پلیس فرانکفورت پس از گذشت چند روز موفق به شناسایی و سپس دستگیری این دیپلمات می‌شود. اما به لحاظ مصونیت دیپلماتیک مجبور می‌گردد وی را آزاد کند.

اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به این حادثه اعلام کرد که «بر اساس یک سناریوی از پیش تعیین شده در روز دوشنبه (۲ ژوئیه/۱۲ تیر) یکی از اعضای سرکنسولگری جمهوری اسلامی در فرانکفورت، هنگام عزیمت از محل کار خود به منزل، به بهانه‌ای واهی مورد حمله یک زن آفریقایی‌تبار قرار گرفت و متاسفانه پلیس آلمان به جای برخورد با فرد مهاجم، رفتار خشن، ناشایست و خارج از عرف دیپلماتیک با عضو سرکنسولگری کشورمان داشته است.»

بیلد می‌نویسد، در حالی که این دختر بچه هنوز از تاثیرات روانی این حادثه رنج می‌برد، «این دیپلمات به ایران سفر کرده و از دست نظام قضایی آلمان خارج شده است.»

پیش‌‌تر نیز یک دیپلمات ایرانی در برزیل به دلیل تعرض جنسی به دختران جوان از محل خدمت خود به ایران فراخوانده شد و سپس از کار اخراج گشت.

دویچه وله

العربیه. گزارش های وارده از تهران حاکی است قیمت دلار آمریکا روز چهارشنبه در بازار ارز از 4000 تومان گذشت و قیمت دیگر ارزهای خارجی نیز افزایش یافته است. سایت کلمه نزدیک به میرحسین موسوی به نقل از خبرنگار خود در تهران اعلام کرده است دلار " در صرافی های تهران (خیابان های جمهوری و فردوسی) بین ۳۷۰۰ تا ۳۹۰۰ تومان معامله می شد که وقتی به ساعات ظهر رسید، قیمت های معاملات غیر رسمی از مرز ۴ هزار تومان گذشت." بر اساس این گزارش نرخ سکه بهار آزادی (طرح جدید) هم به یک میلیون و پانصد هزار تومان رسیده است. این در حالی است که همچنان جو امنیتی بر بازار حاکم است و به ویژه در محدوده چهارراه استانبول، حضور نیروهای پلیس و لباس شخصی مشهود است. ارزش واحد پول ایران پس از تصویب تحریم های جدید اتحادیه اروپا بار دیگر سقوط کرد و رکورد جدیدی ثبت کرد. کشورهای اروپایی شرکت های ملی نفت و گاز ایران را به همراه 30 سازمان وابسته به آنها تحریم کرده اند و مبادلات بانکی بین بانک های ایرانی و اروپایی را جز در موارد "بشردوستانه" متوقف کرده اند. دستگاه امنیتی ایران برای کنترل بازار ارز و جلوگیری از ایجاد ناآرامی به دلیل بحرانی شدن اوضاع اقتصادی وارد عمل شده است و ماموران امنیتی در مناطق مرکزی تهران مستقر شده اند. همچنین اعلام شد بیش از 40 نفر از "اخلالگران بازار ارز" دستگیر شده اند. بازار تهران هفته گذشته نیز در اعتراض به نابسامانی اقتصادی برای چند روز شاهد اعتصاب و راهپیمایی های اعتراضی پراکنده بود. پس از بازگشایی مجدد بازار پلیس نظارت بر اماکن عمومی وابسته به نیروی انتظامی اعلام کرد برای بستن مغازه‌ها بیش از مدت مقرر در قانون، گرفتن گواهی مرخصی از اتحادیه اجباری است. به نظر می رسد این تصمیم نیروی انتظامی ایران به منظور مقابله با هر گونه تعطیلی اعتراضی بازار یا اعتصاب های عمومی مغازه داران باشد. آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران اخیرا به اعتراض های خیابانی در پی افزایش تورم و گرانی واکنش نشان داده است و شرکت کنندگان در تجمع ها و راه پیمایی ها ها را افرادی معرفی کرد که به " آتش زدن سطل های زباله " پرداختند. او ضمن " وحشیانه" خواندن تحریم ها از مقامات کشور و مردم خواست تا زمان برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری برای حفظ آرامش تلاش کنند. بحران اقتصادی جاری در بازار ارز پس از آن شدت یافت که آمریکا و همپیمانان غربی آن صنعت نفت این کشور را که منبع عمده درآمد ارزی آن است به تدریج هدف قرار دادند.




العربیه.
گزارش های وارده از تهران حاکی است قیمت دلار آمریکا روز چهارشنبه در بازار ارز از 4000 تومان گذشت و قیمت دیگر ارزهای خارجی نیز افزایش یافته است.

سایت کلمه نزدیک به میرحسین موسوی به نقل از خبرنگار خود در تهران اعلام کرده است دلار " در صرافی های تهران (خیابان های جمهوری و فردوسی) بین ۳۷۰۰ تا ۳۹۰۰ تومان معامله می شد که وقتی به ساعات ظهر رسید، قیمت های معاملات غیر رسمی از مرز ۴ هزار تومان گذشت."

بر اساس این گزارش نرخ سکه بهار آزادی (طرح جدید) هم به یک میلیون و پانصد هزار تومان رسیده است.

این در حالی است که همچنان جو امنیتی بر بازار حاکم است و به ویژه در محدوده چهارراه استانبول، حضور نیروهای پلیس و لباس شخصی مشهود است.

ارزش واحد پول ایران پس از تصویب تحریم های جدید اتحادیه اروپا بار دیگر سقوط کرد و رکورد جدیدی ثبت کرد.

کشورهای اروپایی شرکت های ملی نفت و گاز ایران را به همراه 30 سازمان وابسته به آنها تحریم کرده اند و مبادلات بانکی بین بانک های ایرانی و اروپایی را جز در موارد "بشردوستانه" متوقف کرده اند.

دستگاه امنیتی ایران برای کنترل بازار ارز و جلوگیری از ایجاد ناآرامی به دلیل بحرانی شدن اوضاع اقتصادی وارد عمل شده است و ماموران امنیتی در مناطق مرکزی تهران مستقر شده اند.

همچنین اعلام شد بیش از 40 نفر از "اخلالگران بازار ارز" دستگیر شده اند.

بازار تهران هفته گذشته نیز در اعتراض به نابسامانی اقتصادی برای چند روز شاهد اعتصاب و راهپیمایی های اعتراضی پراکنده بود.

پس از بازگشایی مجدد بازار پلیس نظارت بر اماکن عمومی وابسته به نیروی انتظامی اعلام کرد برای بستن مغازه‌ها بیش از مدت مقرر در قانون، گرفتن گواهی مرخصی از اتحادیه اجباری است.

به نظر می رسد این تصمیم نیروی انتظامی ایران به منظور مقابله با هر گونه تعطیلی اعتراضی بازار یا اعتصاب های عمومی مغازه داران باشد.

آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران اخیرا به اعتراض های خیابانی در پی افزایش تورم و گرانی واکنش نشان داده است و شرکت کنندگان در تجمع ها و راه پیمایی ها ها را افرادی معرفی کرد که به " آتش زدن سطل های زباله " پرداختند.

او ضمن " وحشیانه" خواندن تحریم ها از مقامات کشور و مردم خواست تا زمان برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری برای حفظ آرامش تلاش کنند.

بحران اقتصادی جاری در بازار ارز پس از آن شدت یافت که آمریکا و همپیمانان غربی آن صنعت نفت این کشور را که منبع عمده درآمد ارزی آن است به تدریج هدف قرار دادند.

روزنامه آمريکايی نيويورک تايمز روز چهارشنبه، ۲۵ مهرماه، گزارش داد که تحريم های غرب عليه جمهوری اسلامی ايران پيامدهای ناباورانه ای داشته که پيش از اين ناشناخته بود و اکنون با کاهش ارزش ريال در برابر ارزهای معتبر جهانی و افزايش تورم قيمت ها، آشکار شده است. در ايران، امروزه مردم برای تامين خريدهای روزانه خود بايد بسته های درشت اسکناس ب ... Continue Reading




روزنامه آمريکايی نيويورک تايمز روز چهارشنبه، ۲۵ مهرماه، گزارش داد که تحريم های غرب عليه جمهوری اسلامی ايران پيامدهای ناباورانه ای داشته که پيش از اين ناشناخته بود و اکنون با کاهش ارزش ريال در برابر ارزهای معتبر جهانی و افزايش تورم قيمت ها، آشکار شده است.

در ايران، امروزه مردم برای تامين خريدهای روزانه خود بايد بسته های درشت اسکناس ب
...
Continue Reading

جمعی از زندانیان سیاسی زن در اعتراض به افزایش روز بروز محدودیت ها و عدم دسترسی به حقوق اولیه خود از جمله عدم ملاقات حضوری، تلفن، مرخصی در قسمتی از بند زنان دست به تحصن زدند. طبق قوانین سازمان زندانها حق ملاقات حضوری، مرخصی، برخورداری از تماس تلفن عمومی، بهره مندی از آزادی مشروط، از حقوق ابتدایی هر زندانی محسوب می گردد اما مسئولین زندان محرومیت از این حقوق اولیه را بعنوان ابزاری جهت تحت فشار گذاشتن بیشتر زندانیان سیاسی بکار می گیرند. این در حالیست که دیگر زندانیان عادی زن با انواع و اقسام سابقه جرم برای استفاده از تلفن و ملاقات حضوری هیچ محدودیتی ندارند. ... Continue Reading




جمعی از زندانیان سیاسی زن در اعتراض به افزایش روز بروز محدودیت ها و عدم دسترسی به حقوق اولیه خود از جمله عدم ملاقات حضوری، تلفن، مرخصی در قسمتی از بند زنان دست به تحصن زدند.
طبق قوانین سازمان زندانها حق ملاقات حضوری، مرخصی، برخورداری از تماس تلفن عمومی، بهره مندی از آزادی مشروط، از حقوق ابتدایی هر زندانی محسوب می گردد اما مسئولین زندان محرومیت از این حقوق اولیه را بعنوان ابزاری جهت تحت فشار گذاشتن بیشتر زندانیان سیاسی بکار می گیرند. این در حالیست که دیگر زندانیان عادی زن با انواع و اقسام سابقه جرم برای استفاده از تلفن و ملاقات حضوری هیچ محدودیتی ندارند.

...
Continue Reading