Monday, April 4, 2011

عدم تمایل اسرائيل به سقوط بشار اسد

عدم تمایل اسرائيل به سقوط بشار اسد


دویچه وله : ایال زیسر، مدیر پیشین مرکز مطالعات خاورمیانه و آفریقای موشه دایان در تل آویو، وضعیت سوریه را به یک جنگ داخلی تشبیه می‌کند. روزنامه "نویه سورشر" به نقل از زیسر می‌نویسد: «با اینکه ناآرامی‌های سوریه یک دولت دشمن اسرائيل را در منطقه به لرزه در آورده است، اسرائيل تحولات سوریه را با نگرانی دنبال می‌کند.»



سوریه در کام هرج و مرج



مدیر پیشین مرکز موشه دایان معتقد است که سیاستمداران اسرائيلی از اینکه بشار اسد، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دشمنان آنها، قدرت را در سوریه از دست بدهد، خرسند نیستند. از دید اسرائيلی‌ها، تنها بدیل واقعی اسد هرج و مرج است. ایال زیسر می‌گوید: «در سوریه بیش از انتقال آرام قدرت، امکان بروز روندی مثل لیبی وجود دارد. نظام سوریه در واقع یک دشمن است، اما دشمنی که از ۴۰ سال پیش به‌گونه‌ای قابل اعتماد به حفظ آرامش مرزی کمک کرده است.»



اسرائيل در سال ۱۹۶۷ بلندی‌های جولان را که بخشی از خاک سوریه است اشغال کرد. در سال ۱۹۷۳ دو کشور برای آخرین بار وارد جنگ شدند. با گذشت ۳۸ سال، هنوز پیمان صلحی میان تل‌آویو و دمشق به امضا نرسیده است. در سال‌های گذشته بشار اسد برای صلح با اسرائيل پیشنهادهایی ارائه داده است. در یکی از این پیشنهادها وی اعلام آمادگی کرده که در صورت پس گرفتن بلندی‌های جولان، پشتیبانی از حزب‌الله لبنان را رها کند و مناسبات خود با تهران را نیز مورد تجدید‌نظر قرار دهد.



هراس اسرائيل از رژیم‌های بنیادگرا



مدیر مرکز موشه دایان در توضیح سیاست اسرائيل در مقابل بشار اسد می‌گوید: «اسد متحد ایران است و از حزب‌الله و حماس هم پشتیبانی می‌کند. بنابراین در صورت سقوط اسد، نیروهای ضداسرائيلی مهم‌ترین پشتیبان خود را از دست می‌دهند. این برای اسرائيل یک برد است. اما نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائيل، ارزیابی مثبتی از ناآرامی‌های سوریه ندارد.»



به گزارش "نویه سورشر"، نتانیاهو گفته است که تصور ایجاد کشورهای دموکرات عربی واقعی نیست. بیشتر احتمال دارد که در این کشورها رژیم‌های مذهبی با رهبری بنیادگرای اسلامی مستقر شوند.»



اسرائيل و مسئله فلسطین



هم مخالفان داخلی نتانیاهو و هم متحدان خارجی وی، در هفته‌های گذشته از وی خواسته‌اند که با توجه به تحولات جهان عرب، به سمت صلح با فلسطینی‌ها گام بردارد. وزیرخارجه بریتانیا هفته گذشته در سفر به اسرائيل اعلام کرد: «به نفع اسرائيل نیست که نظم جدید در زمانی مستقر شود که امید کمی به روند صلح وجود دارد.»



زیپی لیونی، رهبر حزب کادیما نیز به عنوان رهبر مخالفان نتانیاهو، به تازگی گفته است: «نتانیاهو اسرائيل را به سمت انزوای کامل بین‌المللی رهبری می‌کند.» زیسر، مدیر مرکز موشه‌دایان هم، دولت اسرائيل را به خاطر نداشتن یک استراتژی روشن در برابر تغییرات منطقه مورد انتقاد قرار می‌دهد.



نتانیاهو تحولات جهان عرب را تهدیدی برای اسرائيل می‌داند و به این دلیل اصرار می‌ورزد که امنیت نظامی کشورش بر هر چیز دیگری مقدم است. در روزهای گذشته ارتش اسرائيل دست به مانورهایی زد که هدف آن تمرین ورود به جنگ در چند جبهه مختلف بود؛ سناریویی که در سال‌های گذشته غیرواقعی قلمداد می‌شد.

فیلم / آخرین سخنان محسن دگمه‌چی در زندان پیش از جانباختن

تهدید هاشمی رفسنجانی در رسانه دولت

انتشار پیام تسلیت علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئس مجلس تشخیص مصلحت نظام به مناسبت درگذشت پدر میرحسین موسوی خشم حامیان و رسانه های وابسته به دولت را برانگیخت و موجب شد تا هاشمی بار دیگر در کانون حملات آنان قرار گیرد.




در پیام هاشمی رفسنجانی که خطاب به "خاندان موسوی" منتشر شد از میر حسین موسوی که هم اکنون در بازداشت خانگی به سر می برد و حتی اجازه شرکت در مراسم خاکسپاری پدر خود را هم نداشت، به عنوان " فرزند خدوم و برومند" یاد شده بود.



این پیام تسلیت کوتاه که روز پنجشنبه گذشته منتشر شد، با واکنش های وسیعی در محافل حامی حکومت مواجه شده است و حتی روزنامه ای مانند کیهان آن را نشانه عدم مرزبندی هاشمی با "جریان فتنه" دانسته اند.



روزنامه کیهان درباره پیام هاشمی می نویسد: "عجله آقای هاشمی رفسنجانی در صدور پیام تسلیت خطاب به میرحسین موسوی نشان می دهد وی همچنان به عدم مرزبندی با فتنه 88 اصرار دارد. گفتنی است هاشمی رفسنجانی به دلیل عدم مرزبندی جدی با جریان فتنه و اطلاع از عدم رویکرد اکثریت قریب به اتفاق اعضای مجلس خبرگان، ترجیح داد در انتخابات اسفندماه 89 هیات رئیسه این مجلس کاندیدا نشود".



کیهان همچنین با وجود اظهارات فرزندان میرحسین موسوی و برخی از شرکت کنندگان در مراسم خاکسپاری مدعی شده است که موسوی و زهرا رهنورد "بدون هیچ مانعی" در مراسم تشییع و خاکسپاری شرکت کرده اند.



علاوه بر روزنامه کیهان، جهان نیوز، ارگان نزدیک به بسیج دانشجویی نیز در گزارش اصلی خود با عنوان "درباره پیام تسلیت آیت الله هاشمی به خاندان حاج میر اسماعیل موسوی"، نفس انتشار پیام را "نه عجیب و نه دور از انتظار" دانسته اما مشکل را در "محتوای پیام" تشخیص داده است.



جهان نیوز نوشته: "تعریف و تمجید از میرحسن موسوی در متن پیام تسلیت پدرش اگر با هدف ایجاد فرصت بهره برداری برای مخالفان نظام و انقلاب نبوده پس چه هدفی دیگری را دنبال کرده است.چه دلیلی دارد که در متن پیام تسلیت بجای فرد فوت شده، از زحمات فرزند تقدیر و تشکر شود.آنهم پس از ماهها خیانت های آشکار میرحسین به نظام و انقلاب و حتی خانواده و پدر خود".



این سایت می افزاید: "رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از انتخابات خبرگان مواضع صریحی علیه فتنه گرفتند و علاقه مندان به انقلاب و سوابق وی این موضع گیری دیرهنگام را به فال نیک گرفتند. با این حال برخی اینطور تحلیل کردند که این مواضع بی ارتباط به انتخابات خبرگان که تا آنروز وی از کاندیداتوری آن کناره گیری نکرده بود، نیست.در هر صورت جای شکر گذاری داشت. اما پیام تسلیت جدید آقای هاشمی مجددا بر مواضع مبهم وی در خصوص جریان فتنه افزود و مشخص نیست که آیت الله هاشمی با مبهم و غبارآلود نشان دادن موضع خود در قبال فتنه چه هدفی را دنبال می کند".



در همین حال دیگر حامیان دولت در وبلاگ ها با ادبیاتی تند تر به هاشمی رفسنجانی حمله کرده اند و فردی به نام مجید بذر افکن که خود را "دکتر تاریخ" و "پژوهشگر و معاون مرکز اسناد انقلاب اسلامی" با 29 سال سن معرفی کرده در مطلبی که در وبلاگ خود با عنوان "تاملات" منتشر کرده، و سایت رجانیوز نیز آنرا باز نشر داده است، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به "حصر خانگی" تهدید کرده و در ذیل عنوان "آقای هاشمی تو هم دلت حبس خانگی می خواهد، بسم الله!" نوشته است: "عجیب است که باید به این سرعت بعد موضع گیری های دیرهنگام و پشمکی شما پس 25 بهمن 89 خداوند لطف و عنایتش را دوباره شامل حال ملت بکند تا رگه های بغض و نفرت شما نسبت به حرکت کنونی جمهوری اسلامی بیرون بریزد. این بار به اسم تسلیت به مناسبت فوت مرحوم میراسماعیل موسوی. چقدر خوشحالیم که تنش همچنان باقی است، نه اینکه التهاب و ناآرامی در مملکت امر مطلوبی است. بلکه اثبات کینه های شتری نسبت به حرکت اصیل انقلاب که ممکن است طی رونمایه های لطیف و ظریف مدتی پنهان بماند، به مدد لطف خداوند رونمایی می شود. بلکه خوشحالیم آنانی که از دو دندان زدن شما نسبت به فتنه، عروسی گرفته بودند و بزدلی و بی عرضگی شان را در محکومیت تو و امثال تو، چندروزی پنهان کردند؛ دوباره به چه کنم چه کنم می افتند و مجبورند در برابر خیانت جدید شما موضعی داشته باشند".



این فرد که نامش به عنوان سردبیر سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی و دکتر و استاد دانشگاه می آیددر انتهای مطلب خود آورده است: "بلاشک ناخدای مملکت ما، حضرت آقاست و حکم آن است که او فرماید. باقی همه طفیلی حضرت ایشان. اما بدین نوشته نه به شما، به کسانی که ممکن است در دلشان جرأتی پیدا کنند هشداری است، تا بدانند، امت حزب الله کینه و نفرت خود را از سران فتنه و هواداران فتنه و سکوت کنندگان فتنه از خاطر نبرده و نمی برد.آقای هاشمی رفسنجانی شما هم اگر دلت حبس خانگی می خواهد بسم الله!"



درهمین ارتباط سایت شبکه ایران که به سردبیری علی اکبر جوانفکر و با بودجه دولتی و در دل سازمان انتشاراتی ایران، زیر نظر دفتر احمدی نژاد سامان گرفته است پیام هاشمی رفسنجانی را "خوش رقصی برای فتنه" نامیده و نوشته است: "این خوش رقصی هاشمی در تجدید بیعت با سران فتنه در حالی صورت گرفت که پروژه سواستفاده از مراسم تشییع جنازه پدر موسوی با شکست مواجه شد و اتاق فکر جریان سبز باید برای از بین نرفتن این فرصت به زعم خودشان عالی سوژه سازی می کردند و چه سوژه‌ای بهتر و مناسب‌تر از هاشمی رفسنجانی برای احقاق این امر!"

پسرم نسوخته، همه جایش را شکسته اند

پدر بهنود رمضانی در مصاحبه با "روز" خواهان معرفی قاتل فرزندش شد و اعلام کرد شکایت اش را تا شناسایی و محاکمه قاتل پی گیری خواهد کرد.




او به روز گفت پسرش شب چهارشنبه سوری از سوی موتورسواران به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته، دست، پا و گردن او شکسته، یکی از بیضه هایش ترکیده و جان باخته است.






بهنود رمضانی، 19 ساله و دانشجوی سال اول رشته مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل روز 24 اسفند ماه در میدان 22 نارمک جان باخت.



در این روز که با سه شنبه های اعتراض همزمان شده بود، شهر تهران یکی از امنیتی ترین روزهای خود را پشت سر گذاشت.



سردار رادان، فرمانده نیروی انتظامی تهران در مصاحبه ای از کشته شدن سه نفر در روز چهارشنبه سوری به دلیل انفجار نارنجک دستی خبر داد؛ برخی سایت های حکومتی هم نوشتند که بهنود رمضانی به علت انفجار بمب های دست ساز که در جیب هایش جاسازی کرده بود جان باخته است اما شاهدان عینی، خانواده بهنود رمضانی و گواهی پزشکی قانونی تمام این ادعاها را رد میکنند.



پزشکی قانونی در گواهی فوت صادره، علت فوت این جوان 19 ساله را "صدمات متعدد ناشی از اصابت جسم سخت" عنوان کرده است.















یکی از شاهدان عینی جان باختن بهنود رمضانی نیز در مصاحبه با "روز" از یورش موتورسواران بسیجی به میدان 22 نارمک خبر می دهد و می گوید: بسیجی بودند؛ همان موتورسوارانی که در خیابان ها ویراژ میدهند و حیدر حیدر می گویند. روی دو موتور هم کپسول مخصوص آتش داشتند. ما نه شعاری میدادیم نه کاری داشتیم. چهارشنبه سوری بود و ما مراسم سنتی مان را برگزار کرده بودیم. کم کم داشتیم خداحافظی میکردیم به خانه هایمان برویم، که یکباره هجوم آوردند و با باتوم و شوکر برقی شروع به زدن کردند. خیلی بد می زدند...



این شاهد عینی می افزاید: مردم شروع به داد و بیداد کردند. عده ای به کمک آمدند و بسیجی ها کنار کشیدند. در اصل از آمدن و سر و صدای مردم ترسیدند به طوریکه یک موتورشان جا ماند. یکهو صدای داد و فریاد شنیدم که می گفتند کشتند.. کشتند.... بلند شدم و دیدم بهنود افتاده تکان نمیخورد.... آمبولانس آمد و او را به بیمارستان بردند ما هم رفتیم اما گفتند تمام کرده.... هنوز باورم نمی شود.... بعد نوشتند نارنجک دستی ترکیده و تکه تکه شده و... همه اینها دروغ است اینقدر زدند که او را کشتند؛ هیچ نارنجکی نترکید. اینقدربا باتوم زدند که هیچ جای سالمی در بدنش نمانده بود... چند نفرشان با یک ماشین فرار کردند البته دوستان ما شماره ماشین را برداشته اند....



مصاحبه "روز" با پدر بهنود رمضانی را در ذیل بخوانید.







آقای رمضانی چرا بهنود را در تهران به خاک نسپردید؟ برخی خبرها حکایت از این دارد که به شرطی پیکر پسرتان را به شما تحویل داده اند که شکایت خود را پس بگیرید و پیکر او را در خارج از تهران به خاک بسپارید. آیا این مساله صحت دارد؟



نه خیر، این ها شایعه است. هیچ شرطی برای ما نگذاشتند فقط بعد از دو روز علافی، جنازه را دادند.ما اهل روستای قراخیل، از توابع قائم شهر هستیم و تمامی فامیل هایمان آنجا هستند. میخواستیم در روستای خودمان پسرم را به خاک بسپاریم. درباره شکایت هم ما همان شب اول شکایت کردیم.







این دو روز آیا مساله خاصی وجود داشت؟



گفتند باید مراحل اداری و قانونی طی شود و بعد از دو روز به ما تحویل دادند.







ممکن است بفرمایید وقتی پیکر فرزندتان را تحویل گرفتید او چه وضعیتی داشت؟



دست و پایش و گردنش شکسته بود... یک بیضه اش ترکیده بود.... تمامی بدنش، پشت و پهلوها کبود بود و حتی چهره اش هم کبود بود.... اثرات کوفتگی زیاد بود با چوب یا باتوم... وقتی گفتند با جسم سخت بوده، چیزی جز باتوم و چوب که نبود.







برگه پزشکی قانونی به جسم سخت اشاره دارد، ممکن است دقیقا بفرمایید چی نوشته؟



نوشته "صدمات متعدد ناشی از اصابت جسم سخت". کپی آن را من دارم.







می توانیم به شب چهارشنبه سوری برگردیم و بفرمایید بهنود در نارمک چه میکرد و در اصل چه اتفاقی افتاد؟



چهارشنبه سوری بهنود با دوستانش رفته بودند شادی کنند. با دوستانش که ازدوران دبیرستان با هم بودند، رفته بودند مراسم چهارشنبه سوری را برگزار کنند. سنت دیرینه چندهزار ساله ما که خود ما هم هر ساله برگزار میکنیم. بچه من رفته بود این سنت ایرانی ما را با دوستانش جشن بگیرد و شادی کند. جایی که بودند یعنی در میدان 22 نارمک آرام بوده، نه ترافیکی، نه مشکلی که یکباره موتور سوارها ریختند و بچه ام را زدند و....







خود شما با شاهدان عینی صحبت کرده اید؟ آیا شعاری داده بودند یا مساله ای بوده که موتور سواران را بدانجا کشانده؟



بله من هم در بیمارستان با شاهدان عینی حرف زدم و هم بعد از آن. گفتند ما کاری به کار کسی نداشتیم و تنها مراسم خودمان را برگزار کردیم و می خواستیم به خانه برگردیم که موتور سوار ها آمدند و بدون اینکه بپرسند کی هستید و چه می کنید و نمی کنید شروع به زدن کردند. با شوکر برقی زده اند و...







غیر از پسر شما، دوستان او نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند؟



بله همه را با هم زده اند اما بهنود را به قصد کشت زده اند. نمیدانم چرا؛من که آنجا نبودم، اما واقعا از خدا میخواهم تقاص ما را بگیرد. دلم میخواهد توی صورت کسانی که بچه ام را آنطور زدند نگاه کنم و بپرسم چرا؟ بچه من که کاری نمی کرد چطور توانستند یک انسان بی دفاع را اینقدر بزنند که جان بدهد... اینقدر بزنند که بیضه اش بترکد، دست و پایش بشکند... این از خدا بی خبران باید بگویند چطور و چرا....







شما چگونه از موضوع خبردار شدید؟



ساعت 10 بود بهنود زنگ زد و گفت تا نیم ساعت دیگر به خانه می آید. یک پیغام هم فرستاد که هنوز آن را دارم. اما 20 دقیقه از این مسیج نگذشته بود که زنگ زدند و گفتند بهنود در بیمارستان الغدیر است. نمیدانم چگونه خود را به بیمارستان رساندم. گفتند وقتی بهنود را آوردند تمام کرده بود. ابتدا گفتند سوختگی است اما در پزشکی قانونی وجدانشان را زیر پا نگذاشتند و واقعیت را نوشتند.







گفتید همان شب اول شکایت کرده اید درست است؟



بله من شکوائیه نوشته ام و قطعا پی گیری خواهم کرد. این کمترین حق طبیعی و شهروندی من است که بپرسم به کدامین گناه بچه بی گناه مرا کشته اند؟ همان شب اول ما شکوائیه را دادیم. در کلانتری 147 تشکیل پرونده شد و افسر آنجا گزارش قتل رد کرد، بعد از ما پرسیدند که شکایت میکنیم؟ گفتم وظیفه شما که حافظ امنیت مردم هستید این است که پاسخ بدهید و به من بگویید چرا بچه ام را کشته اند، چه کسی کشته و... مگر شادی کردن جرم است؟ بالفرض که شادی کردن جرم شده باشد خب باید بازداشتش می کردند محاکمه اش میکردند. بهنود اصلا روحیه خشنی نداشت.







اکنون شکایت شما در چه مرحله ای است؟



من برای تدفین و مراسم پسرم در شهرستان بودم و تازه دیروز آمده ام. باید بروم و پی گیری کنم و قطعا پی گیری خواهم کرد. باید قاتل پسرم را معرفی و محاکمه کنند. شماره ماشینی که آن از خدا بی خبران را سوار کرده شاهدان عینی برداشته بودند یک ماشین سمند با شماره پلاک 44ایران-246س61 بوده. گواهی پزشکی قانونی هم که هست؛ می توانند به راحتی قاتل یا قاتلان را شناسایی و معرفی کنند. مسئولین قضایی و انتظامی وظیفه شان است پی گیری کنند این کمترین حق شهروندی من است.







بهنود دانشجو بود. شما تنها همین فرزند را داشتید؟



من دو پسر داشتم. یکی بهنود و دومی هم پارسا. بهنود دانشجوی سال اول مکانیک بود. بسیار بچه روشن و تیزهوشی بود. از بچه های علامه حلی بود. آخر من چه بگویم؟ هر چه بگویم مگربرای من بهنود می شود؟ مگر زنده می شود؟ مادرش شب و روز ناله می کند. جگرمان سوخت، بهنود را گفتند سوخته اما او نسوخته بود شکسته بود همه جایش شکسته بود ما سوختیم. دادخواهی میکنیم و فقط می گوییم خدایا خودت شاهد و ناظری. همه چیز را میدانی. واگذار کردیم به وجدان بیدار جامعه که خود قضاوت کند. هرکسی در این کره خاکی بشنود متاثر می شود چه برسد به ما که ایرانی هستیم، مسلمان هستیم. بچه ما جگر گوشه ما بود و....







آقای رمضانی اگر صحبت خاصی دارید لطفا بفرمایید.



سئوال من این است که این موتور های بی شماره، دست این از خدا بی خبران چه میکرد؟ چگونه دست هر کسی یک موتور بی شماره داده اند و افتاده اند توی خیابان ها؟ بنویسید به کدامین گناه بچه من کشته شد؟ فریاد پدر و مادرش را به مردم برسانید. حرف من همین است. واگذار میکنیم به خدا که خودش گفته انتقام خون به ناحق ریخته شده را می گیرد.....

حذف صفرها

حذف صفرها


نماینده مجلس: هرکس فرامین رهبری را اجرا نکند مرگ با عزت را در خفت ترجیح خواهد داد/ پیام​های تسلیت به موسوی، خوش رقصی برای آمریکاست

نماینده مجلس: هرکس فرامین رهبری را اجرا نکند مرگ با عزت را در خفت ترجیح خواهد داد/ پیام​های تسلیت به موسوی، خوش رقصی برای آمریکاست


محمود احمدی بیغش گفت: پیام عده​ای به اصطلاح، اصلاح​طلب به اسم پیام تسلیت برای خوش رقصی آمریکا است.

به گزارش خبرآنلاین، نماینده شازند در نطق خود افزود: همه می​دانند که موسوی و کروبی برای ملت ایران مرده​اند. هرکس فرامین رهبری را اجرا نکند با چنان برخوردی از سوی مردم مواجه خواهد شد که مرگ با عزت را به زندگی در خفت ترجیح خواهد داد.



گزیده سخنان وی به این قرار است:

•مردم خوب می​دانند که جهاد چه معنایی دارد و همانطور که هشت سال در مقابل استکبار جهانی جهد کردندف امسال نیز به فرمان رهبری لبیک گفته و جهاد اقتصادی را محقق می​کنند.

•امارات کوچکتر از نقطه بداند که ما انقلابمان را به تمام دنیا صادر می​کنیم تا گلوی دیکتاتورها را بفشارد. کما اینکه نامبارک مصر ناگزیر به استعفا شد و الان هم امارات باید لشگریانش را از بحرین خارج کند.

•حکام سر سپرده وهابی بدانند که انقلاب اسلامی به تمامی کشورهای منطقه صادر شده است و به زودی گریبانگیر آنها خواهد شد.نماینده مجلس: هرکس فرامین رهبری را اجرا نکند مرگ با عزت در خفت ترجیح خواهد داد/ پیام​های تسلیت به موسوی، خوش رقصی برای آمریکاست



به گزارش خبرآنلاین، نماینده شازند در نطق خود افزود: همه می​دانند که موسوی و کروبی برای ملت ایران مرده​اند. هرکس فرامین رهبری را اجرا نکند با چنان برخوردی از سوی مردم مواجه خواهد شد که مرگ با عزت را به زندگی در خفت ترجیح خواهد داد.



گزیده سخنان وی به این قرار است:

•مردم خوب می​دانند که جهاد چه معنایی دارد و همانطور که هشت سال در مقابل استکبار جهانی جهد کردندف امسال نیز به فرمان رهبری لبیک گفته و جهاد اقتصادی را محقق می​کنند.

•امارات کوچکتر از نقطه بداند که ما انقلابمان را به تمام دنیا صادر می​کنیم تا گلوی دیکتاتورها را بفشارد. کما اینکه نامبارک مصر ناگزیر به استعفا شد و الان هم امارات باید لشگریانش را از بحرین خارج کند.

•حکام سر سپرده وهابی بدانند که انقلاب اسلامی به تمامی کشورهای منطقه صادر شده است و به زودی گریبانگیر آنها خواهد شد.

دخالت سپاه در بحرین

دخالت سپاه در بحرین


بهانه سرکوب مردم

و بقای آل خلیفه شد





دوستان راه توده- با سلام و تبریک سال. من در ایام نوروز فرصتی شد تا برای چندمین بار سری به دوبی بزنم. شاید در آینده و پس از بازگشت به ایران فرصتی دست داد تا مفصل تر برایتان بنویسم. اما فعلا تا در دوبی هستم و امکان اینترنت پرسرعت هست این اطلاعات فشرده را دراختیارتان می گذارم:



بزرگترین مشکل پیش روی شرکت های ایرانی در دوبی، در حال حاضر تهیه ارز یا بهتر بگویم انتقال ارز از ایران به خارج است.



مشکل دوم، عدم احساس امنیت اقتصادی در دوبی است که همه ایرانی ها را شامل شده است.



ویزای ایرانی ها را بشدت محدود کرده اند. حتی ویزای صاحبان ایرانی شرکت ها و سرمایه دارانی که در کارهای ساختمانی سرمایه گذاری کرده اند و معمولا 15 سال بوده است و هر 3 سال یکبار باید تمدید میشد، اکنون این زمان به 2 سال تقلیل یافته است و شامل تحقیقات امنیتی نیز شده است.



ویزای املاک را تقریبا تعطیل کرده اند و فقط 3 ماه برای آنها که ملکی دارند ویزا میدهند. ویزای تاسیس شرکت جدید برای ایرانیها هم مدتهاست متوقف شده است.



این وضع بعد از حوادث اخیر بحرین و متهم شدن سپاه پاسداران و حزب الله لبنان در آن بسیار بدتر هم شده است. وقتی می شنوند ایرانی آمده و با پلیس و یا اداره گذرنامه و یا بخش امنیتی کار دارد، یکباره گوئی جن وارد اداره شده است! برای تمدید ویزا حالا دیگر یکبار هم باید کنترل و تائید امنیتی شد و برای این کار می فرستند بخش امنیتی اداره اقامت.



هذا ایرانی ( عین کلامش) یعنی یک دشمن وارد اداره شده است! تازه اغلب ماموران پلیس و اداره اقامت و یا بخش امنیت، ایرانی ها را پاس میدهند به یکدیگر تا مسئولیت ویزای اقامت آنها را نپذیرند.



من بدلیل دانستن زبان عربی و رفت و آمد به کشورهای خلیج فارس فرد غیر مطلعی از اوضاع منطقه نیز نیستم. درباره حوادث بحرین فقط در یک جمله می توانم برایتان بنویسم که دخالت سپاه در اعتراضات خیابانی مردم بشدت به ضرر جنبش مردم و به سود آل خلیفه و سعود شد. آنها توانستند تمام جنایات و وابستگی های خود به امریکا و انگلیس را پشت دخالت سپاه در امور بحرین پنهان کنند و روی حفظ استقلال مانور کنند. حکام بحرین با این مانور و بلند کردن پرچم حفظ استقلال در برابر دخالت ایران توانستند مردم را به خاک و خون کشیده و سر جایشان بمانند! این خدمتی که سپاه به آل خلیفه کرد!



در مورد یمن هم عملا کار افتاده دست القاعده و عربستان که در صورت تغییر عبدالله صالح که قطعی است، حکومتی بر سر کار خواهد آمد که نه تنها ضد ایرانی، بلکه متخاصم با ایران خواهد بود.

راه توده 309 15 فروردین ماه 1390

"هوو" همچنان ترمز می برد!

"هوو" همچنان ترمز می برد!




این یکی از کامیون های "هوو"ی وارداتی از چین است. این واردات در انحصار سپاه پاسداران و یا تحت حمایت و پوشش آنست و به همین دلیل تاکنون هیچ فریادی برای جلوگیری از ورود آن به جائی نرسیده است. در آستانه پایان سال 89، کامیونی که می بینید، در دهانه شهر خرم آباد مانند دهها نمونه دیگر در نقاط دیگر ایران ترمز برید و باعث مرگ و مجروح شدن 29 نفر شد.

جبهه مقابله با ایران

جبهه مقابله با ایران


در عربستان تشکیل جلسه داد





شورای همکاری خلیج فارس شب گذشته، با هدف بررسی دخالت های سپاه پاسداران درامور داخلی کشورهای خلیج فارس تشکیل جلسه فوق العاده داد. در این جلسه وزرای خارجه کشورهای عضو این شورا شرکت کردند.



حاکم کویت و سلطان بحرین، دو مدعی بزرگ دخالت سپاه پاسداران در امور منطقه، تشکیل شبکه های جاسوسی نظامی بویژه در کویت و انتقال اسلحه و مهمات به بحرین اند. محاصره و سپس تصرف بیمارستانی که کمیته امداد موتلفه اسلامی در بحرین ساخته و متعاقب آن، انتشار تصاویر صندوق های سلاح و مهمات ساخت جمهوری اسلامی که از زیر زمین این بیمارستان بیرون کشیده شد، اکنون بعنوان یک سند در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس مطرح شده است. همچنان که گزارش مشروح کویت از کشف شبکه جاسوسی جمهوری اسلامی و اعترافات دستگیر شدگان، سند دیگری است که در این جلسه مطرح شده است. سلطان بحرین مدعی است که سپاه به جای دارو و تجهیزات پزشکی، سلاح و مواد انفجاری به بیمارستان موتلفه در بحرین منتقل کرده و زیر زمین این بیمارستان جاسازی کرده است.



این اجلاس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی تشکیل شده و در آن اعلامیه ها و سخنرانی ها و اعلام مواضع مجلس درباره بحرین نیز بعنوان اسناد دخالت در امور داخلی بحرین در دستور بررسی قرار گرفته است.



همزمان با انتشار این خبر تشکیل این اجلاس، رهبر جمهوری اسلامی نیز با فرماندهان سپاه و ارتش تشکیل جلسه داد و برای آنها سخنرانی کرده و تحلیل خود از حوادث و رویدادهای منطقه را ارائه داد، که در واقع ابلاغ نظرات و دیدگاه های وی بود و نه تحلیلی که حاصل یک کار تحقیقی مستقل از سیاست نظامی و اتمی علی خامنه ای باشد. وی در این دیدار از سیاست اتمی خود دفاع کرد!